כיכר השבת

"טהרת הנפוטיזם"

תקרת רבקה רביץ ותקרת כל השאר / דעה

טור תגובה של דינה טורנהיים לראיון ב'ידיעות אחרונות' עם רבקה רביץ - "תקרת רביץ" בו היא הצהירה על רצונה להיות חברת כנסת חרדית ועל המרמור הצפוי מכך (חדשות חרדים)

106
דינה טורנהיים | כיכר השבת | כ"ד בתמוז | 04.07.21
רבקה רביץ
רבקה רביץ (צילום: כיכר השבת)

עצמו עיניים רגע, ודמיינו את הסיטואציה המאוד הגיונית הבאה:

הממשלה החדשה מחוקקת חוק, שבכל המפלגות בישראל חייבות להיות נשים.

לכאורה יום חג לתנועת נבחרות, ולנשים חרדיות נוספות, שנאבקו במשך שנים, למען ייצוג נשים במפלגות החרדיות. לכאורה יום חג, רק לכאורה, כי גם אחרי היום הזה, הדברים יישארו בדיוק אותו דבר. המרמור יישאר אותו הדבר, והתחושה שחברי (וחברות הכנסת החרדיות הטריות) לא מייצגים את הציבור, לא תשתנה כלל.

יותר מכך, לא רק שהמרמור יישאר, הוא אפילו יגדל. כי אותן נשים שנאבקו, אלו שרבקה רביץ טוענת בראיון, שבציבור החרדי רואים אותן כחרדיות מזויפות, יגלו פתאום שנשים מיוחסות כמו רבקה רביץ, (שבגלוי נאבקו בפעילות שלהן) בעצם השתמשו בהן ובפעילות שלהן, כמקפצה בדרך לחוק שיחייב את המינוי שלהן (המיוחסות) לחברות כנסת.

רבקה רביץ באולפן כיכר השבת (כיכר השבת)

השתמשו בהן כדי לשבור את "תקרת רביץ", בעוד להן שנאבקו ועשו את העבודה המלוכלכת, נותרו עוד כמה וכמה תקרות לשבור בדרך לכנסת. ממש בבחינת: "הכושית עשתה את שלה, והמיוחסת לחברת כנסת התמנתה".

אז כן, בזכות חוק כזה אכן נראה בבחירות הבאות כמה נשים חרדיות במפלגות החרדיות, אבל הבחירה בהן תהיה על טהרת הנפוטיזם. הבת של, הנכדה של והאחיינית של וכן על זה הדרך. אלו יהיו שמות משפחה מוכרים מאד, רק שהנושאות אותן, תהיינה נשים.

לא המגדר הוא הבעיה כאן. חוסר המגוון של כל תת מגזר בתוך הקהילה החרדית, הוא הבעיה.

אם יש צורך בחוק, הוא צריך להיות כפול ומחייב את כל המפלגות (לא רק החרדיות). יש לחייב גם פריימריז וגם ייצוג נשי במסגרת הפריימריז. רק כך אולי נוכל לשחק את המשחק הדמוקרטי, באופן הוגן וכמו שצריך.

אין לי שום דבר נגד רבקה רביץ. היא אישה מאד מרשימה וכישרונית, אבל היא עדיין לא נבחרה בפריימריז על ידי הקהילה. אם יהיו פריימריז כאלו, ייתכן שהיא אכן תיבחר, אבל ייתכן שלא.

על כל פנים יש לאפשר למגוון העצום שיש בקהילה החרדית (וגם במגזרים אחרים. ישנן עוד כמה וכמה מפלגות בישראל נטולות פריימריז) להיות מיוצג בכנסת.

יכול מאד להיות שאם כבר היום הייתה חובת פריימריז במפלגות החרדיות, אפילו אם היו מוותרים להן על ייצוג נשי, המרמור על העדר נשים לא היה כה גדול, כי אז היו נבחרים חברי כנסת הרבה יותר מחוברים אל השטח.

אני מציעה לשנות את ההסתכלות על הבעיה הנוכחית. אם כבר נאבקים, אז צריך לשנות את מסגור הבעיה. להיאבק על הדבר האמיתי שחסר - פריימריז. רק אז חברי וחברות הכנסת יצטרכו לעבוד מאד קשה, כדי לשרת את הציבור שבחר בהם.

רביץ בראיון אומרת בכנות, שהיא לא תמכה במאבק של נבחרות והיא יכולה להגיד שהיא לא אוהבת אותו, כי היא בנקודה מאד פריווילגית וקצת מפונקת. המשפט הזה מתמצת את כל הבעיה שהצגתי בכמה מילים.

אבישי בן חיים מדבר על ישראל הראשונה והשנייה. בעיניי יש גם חרדיות (בשורוק) ראשונה וחרדיות שניה. נכון לעכשיו המפלגות החרדיות מייצגות רק את החרדיות הראשונה וזאת הבעיה הראשונה במעלה. המגדר זו כבר בעיה משנית.

הציבור החרדי גדל עם השנים, אך מספר המנדטים שמקבלות המפלגות החרדיות נותר סטטי. בעיניי זו הסיבה האמיתית, לסטטיות הזאת.

הכותבת הינה פובליציסטית חרדית ומנחת נישואין ומשפחה

תוכן שאסור לפספס
106 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
מגעיל לחשוב שהכותבת ונשואת הכתבה מגדירות עצמן כחרדיות....... תחשבו על זה, אשה נשואה נוסעת ללא בעלה אל מעבר לים, עם גבר שאין לו אשה..... ועוד לפני שדיברנו על ההתפנפנות של הגינונים וההשתחוויות אל עבר גופה....... נגעלת לחשוב על זה. אנא, הצילו את שארית היהדות שעוד נותרה בנו.
יהודית05.07.21
56
אין זה מדרכי להגיב,בכלל לא קוראת בטח לא תגובות,הפעם זה אחרת, "אחת מול כולם" בכנס המתיימר לייצג את הנשים החרדיות באמת לא כמעט,לא במסווה,לא את אלו שמתנצלות שאין חרדיות,היה ראוי לחזק את כל האחת מול כולן באמת! אלו שלצד הבית מפרנסות בכבוד ומנהלות קריירה לא מול מצלמות דלוקות ועיתונאים צמאי צבע וצורה,אותן
שרה05.07.21
55
אשת חיל
יאללה בהצלחה04.07.21

הצגת כל התגובות

54
הצביעות החרדית מדהימה... אתם הגברים ששולחים את הנשים לעבוד בחוץ עם גברים חילוניים כדי לפרנס אותכם ..מתנגדים שאישה תייצג אותכם בכנסת. לטעון כאן משום ``בת מלך פנימה`` להיות חברת כנסת אך לגלגל עיניים כאשר זה לעבודה אחרת זאת צביעות וזאת הסיבה שבשמים לא אוהבים אותכם בלשון עדינה.
אפרת04.07.21
אמת ואמת
אמת05.07.21
קראתי את התגובות ולא ידעתי מה בדיוק מפריע לי עד שהגעתי לתגובה שלך צודקת בכל מילה!!!!
צודקת05.07.21
בולל!!! צביעות מסריחה למרחוק גברים שוביניסטים שלא מבינים בכלל מה התפקיד שלהם
תהילה05.07.21
53
רעיון מעולה. כך יהיה סידור עבודה לא רק לבנים של גפני ודרעי אלא גם לבנות .
דידי04.07.21
ואני יודעת את מקרוב קרוב לצערי..
טובה04.07.21
52
בעיני מצא חן שהיא רוצה להתחיל את עבודה המליא מוקדם בבוקר בשעה 11. לידיעתך הגב רביץ אחיות מתחילות ב 7 משרדים ב 8 וכו׳ המושגים שלך מוזרים.
רבקה04.07.21
51
'כל אחת מלכה כמו אסתר מביסה כמו דבורה כל צבא' מתוך: 'חולם כמו יוסף' חנן בן ארי
אסתר05.07.21
50
רבקה, את אישה מיוחדת, תמשיכי במה שאת עושה וחבל לך להיכנס לפוליטיקה מסריחה.. את אישה חכמה ומיוחדת, תשארי את ואל תכנסי לנעלים של אחרים,
בני ברקית05.07.21
49
אם את רוצה פריימריז הווה אומר שלא מענין אותך דעת גדולי התורה שהם קובעים מי ומי יהיו הנציגים וממילא לכי להצביע לכל מיני מפלגות אשר לא מענין אותם דעת תורה. ולגבי החרדיות השניה איזה מין מושג מעוות זה הרי תורת ישראל לא תשתנה לנצח נצחים אז אם ישנם אנשים שלא כ"כ מסתדרים עם דרך התורה ושיש להם תרי"ג בעיות ו
אסף04.07.21
ממתי דעת תורה רלוונטית בפוליטיקה כבר אמרו חזל אל תדור בעיר שראשיה תלמידי חכמים
מנחם05.07.21
אני דווקא שמעתי שהרב שך תמך ברעיון של פריימריז (כמו שבבתי כנסת בליטא היו בוחרים כל שנה גבאים מה שגרם לגבאים לעבוד קשה כדי להיבחר שוב)... מעניין איזה עסקן מסמס את ההוראה הזאת...
מצדרביעי06.07.21
48
חבל חבל על כל "הדיבורים" (הכתיבה) חבל שהגב' רביץ הכניסה את השיח הבלתי ראוי זה נוגד את ההלכה. נקודה. ורק מנהיגי העדה יחליטו
ירושלים04.07.21
גם שרה שנירר פתחה את בית הספר הראשון שלה בניגוד להלכה.
רפאל04.07.21
החידושי הרים עמ מאחוריה ועוד גדולי ישראל
לא נכון05.07.21
זה רק ענייןש ל זמן שבסוף גם הגדולים לא יראו בעיה שיהיו חכיות. פחות או יותר זו טענתה של הגב' ר.
זה רק עניין של 05.07.21
47
לאן התדרדרנו? לאן החלקנו? איבדנו את עיקרי הדת? זאת התורה לא תהיה מוחלפת! מה השתנה מלפני עשור פלוס? בתמימותי הייתי בטוח שתקום קול זעקה על ראיון מטופש ומורד של הגב' היושבת ראשונה במלכות.... שליחי ונציגי הציבור החרדי היו ידם הארוכה של גדולי ישראל ללא כבוד או שררה, שליחי הציבור היו כפופים להחלטות ה
איש מהשורה04.07.21
כאשר שורה ארוכה של נציגים נחקרו במשטרה ורבים מהם אף ריצו עונשי מאסר בפועל, לא זעקת "לאן הדרדרנו!" כאשר חבר כנסת התערב להציל מהסגרה אשה ממשפחה "מיוחסת" שנשפטה ונמצאה אשמה במעשים חמורים לא זעקת "לאן הדרדרנו!" רק האפשרות שאשה תכהן כחברת כנסת מטעם מפלגה חרדית מפריעה לך!
רפאל04.07.21
ובמילים אחרות: שבעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע
מישהי05.07.21
46
לעבוד כרואת חשבון כמתכנתת כבנקאיות כדרפיקאיות אדריכליות וכו וכו' זה כן. אבל חלילה להיחבר לכנסת זה לא ראוי. הצביעות במיטבה
חחחחחחחח05.07.21
לגמרי .. טיפשיי
.07.07.21
45
יש כל כך הרבה נשים חרדיות עם 12 ילדים, וקריירה עמוסה בעשיה. לא מבינה על מה כל הבלגן. למשפחת רביץ, הגב' ובעלה, יש תכונה מוזרה, הם ממש מכריחים אנשים להשתחוות להם. חלק מסוג של הפרעה. תושבי טלזסטון, מקבלים כל ערב שבת עיתון מקומי הביתה, עמוס בתודות וחנופה לראש המועצה, אממה, כולם פה יודעים שפקידי המשרד ש
עובד מועצה05.07.21
44
גם אם יהיו פרימריז אנשים יצביעו לאותם מועמדים שנמצאים היום בכנסת כי מי שהצליח להשתחל בתוך הרשימה של החכ"ים היום בשם גדולי ישראל יעשה את אותו הדבר בפרימריז מחר מקסימום נראה כמה מועמדי קש נוסח הבחירות בסוריה כאלה שאין להם שום סיכוי כדי להשוות למראית העין איזה דמוי פרימריז ולכן חבל על הזמן תמשיכו לטחון
באמת04.07.21
43
הכותבת היא בת למשפחה שזרועות ארוכות לה ויש לה סיכוי רב להיבחר בפריימריז אבל לא להביא יותר מ10 קולות
ללא שם04.07.21
42
הכותב הינה קנאית
כמה קנאה05.07.21
41
נשים לא מתאימות לפולטיקה!! תראו מה יצא מעומר יענקלביץ חשבה שהיא חכמה גדולה.. ציפי ליבני אורלי אבוקסיס איילת שקד לא מתאימות לפולטיקה. נקודה.
מ05.07.21
גברים לא ראוים לפוליטיקה תסתכל על אייכלר
על פי הראש שלך05.07.21
40
ראיון מיותר ומתנשא של הגב' רביץ. נשים חרדיות כנועות לבעליהן, ולגדולי התורה.
עצבנית04.07.21
ה ישמור
אני05.07.21
39
קנאת נשים 2 מלחמות
איזה פרגון 04.07.21
38
אימרה מטופשת של רביץ ניתן לחשוב מה חמיה היה אומר על זה, ועוד הרי רבקה רביץ אמרה שהשנוי יקרה מי צריך את השנוי האם גדולי ישראל צריכים שנוי, אני תוהה האם בעלה הוא הנציג שלנו.
אסף04.07.21
37
שתנסה, סופה יהיה כמו עומר יענקלביץ.
משה כהן04.07.21
סופה של עומר ינקלביץ היה עם גנץ....
דוד כהן04.07.21
36
לא גב' רביץ היתה נאשמת במעשים חמורים ליצמן עוד היה מגן עליה. כל העליהום נגדה היא כי גב' רביץ טוענת בצדר שאם אשה יכולה לפרנס היא גם יכולה להיות חכי"ת.
צביעות 05.07.21
35
מילה בסלע ועדיין לא מספיק. בחינוך הם המורות עם כל התעודות עם 2 משרות ויותר ואחרות אסור להם להשיג תואר חס ושלום אם כולם כך אנחנו מקבלים את דעת הרבנים, אבל להמשיך לקבל שכר לפי התואר שלהם ולעבוד לפי התואר שלהם.. ועוד דברים אחרים שלא המקום להביע אותם הגיע הזמן לחלק את מקורות הפרנסה הדחוקה במגזר החרדי ש
תקרת רביץ05.07.21
34
המאמר צודק במאה אחוז... פריימריז למפלגות ש"ס וג' הוא הפתרון היחידי!!!! לאמון הציבור במפלגותיו שכרגע עומד על אפס... הנציגים לא מתעניינים כלל באהדת והערכת הציבור ורק מכלים את זמנם בללקק לכל סוגי המשבקי"ם למיניהם שיעלו את חינם בעיני גדולי ישראל שליט"א. עצוב מאוד שזה האמת, אני לא חושב ששייך להכחיש בכלל
ירושלים04.07.21
33
ללמוד יותר מתמטיקה וחשבון? תסבירו לי בשביל מה הבת שלי שהיא גאון מתמטיקה לא גומרת לקטר על העומס שיש להן במקצוע ולידיעתכם-בעוד כמה שנים למתמטים לא תהיה פרנסה הכל יהיה מקוון (כולל רואי חשבון) ובשביל להיות מתכנת לא צריך מתמטיקה ברמה גבוההעובדה היא שיש לי חברה שהלכה לעשות אבחון תעסוקה בכיוון ויצא לה שהיא
מישהי04.07.21
32
בהחלט צריך פריימריז! א'. כדי להביא כספים ליהדות התורה (כי כל מתפקד יצטרך לשלם על ההתפקדות, כמו בכל מפלגה..) ב'. כדי שהציבור יאמין במפלגה כי הוא בחר את נציגיה, והוא יוכל להעיף ח''כים שהוא אינו מרוצה מהם ג'. זה יעלה את יהדות התורה ל9 מנדטים מכיוון שכל החרדים שהלכו לליכוד ולסמוטריץ' יחזרו. כי למה הם הל
בהחלט פריימריז!04.07.21
חייבים פריימריז כדי שהנציגים ייציגו את כלל הציבור. היום הם מייצגים רק כמה עשרות משפחות של אדמו"רים רבנים ועסקנים, כי הם הקובעים מי נכנס לרשימה ומי לא.
רפאל04.07.21
רק פרוש ואייכלר מושחתים???
אחת05.07.21
31
ראשית לעובדות - כמות חברי הכנסת של יהדות התורה היא לא סטטית. מספיק לראות שבשנות השמונים בקושי גרדו ארבע, והיום מקבלים שבע, עליה- מתונה אבל עליה. אם יש כאלו שלא מצביעים ליהדות התורה, זה המקצינים הסבורים שהיא מדי פשרנית. הראיון של רביץ עשה כותרות בגלל הנושא של חרדיות חברות כנסת. אולם הדבר המסוכן ביות
הסכנה בפריימריז04.07.21
גם אני רוצה לבני לימודי אנגלית ומתמטיקה. מה רע בזה????!!!! נדפק לכם השכל מזמן!!!! ילד לא יכול ללמוד 24/7 גמרא, גמרא , גמרא
אני04.07.21
אם רבים מהציבור החרדי הם "פשרנים" כפי שאת קרורא להם, אז מדוע נבצר מהם הזכות לייצוג? לטעמי אני רוצה חרדי ועצניק בכפיפה אחת חוסים תחת מפלגה אחת.
מצחיקה 05.07.21
30
יפה
יהודי04.07.21
29
לפחות ממה שאני שומע בראיון איתה זה אותו הדבר כמו חכ רגיל חרדי בטלן שלא עושה דבר
james06.07.21
28
בהלכה הנשים אינן באות להעיד לא בגלל שהן לא אמינות אלא בגלל הבנת נפש האישה והידיעה שהתבחבשות בבתי דין והוצאת צדק דרך התמודדות עם תככים ומזימות אינה מתאימה לאישה ולמבנה נפשה, דבר שיכול לפגוע בסופו של דבר באישה. ואינו תוכל לשמור על רכותה הטבעית, למטרתה האמיתית בעולם. אז כל הנשים המתקמות, אלו שכבר וית
לאן נגיע05.07.21
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח המציאו את זה בתקופות מאד חשוכות בהיסטוריה
אני05.07.21
אני ממש מקווה שכותבת התגובה הזאת היא בת כי אם לא פשוט אין לך זכות דיבור
הילה05.07.21
27
ישר כח דינה טורנהיים מילים נכונות. כתיבה מעולה. ומסר ברור ונכון. המשיכי כך...
ממ שניאורסון04.07.21
26
טוב לנו עם החברי כנסת שלנו, מוכשרים, חרוצים, כל אחד יכול לפנות אליהם ועוזרים המון, פרימריז עדיף שיהיה ביש עתיד, או ליברמן הקומוניסט אצלינו גדולי ישראל יחליטו בתודה, חרדית
עזבו אותנו04.07.21
היה נכון בעבר . היום הם מבזים אותנו במעשי ליצנות וניבולי פה. כמורה בבית יעקב בבית וגן בירושלים אני מתביישת ברמה וצורת הדיבור והלבנת פני הזולת. בשנה וחצי האחרונות משהו רע מאוד קרה לנציגים שלנו ולפעמים פשוט לא מכירה אותם. מאוד חוששת שצעירים ובחורים מושפעים מן הסגנון הזה. אם יש נצחון חילוני על החינוך ה
היה נכון 04.07.21
הם לא מבזים אותנו הם כבוד לנו, ואת חרדית מתחזה שבא לך לגמור אותנו שבי בשקט, אנחנו כאן כדי להישאר
חחח05.07.21
ליצמן נורא מכבד אותנו ועושה קידוש השם אדיר
מכבדים עלאק05.07.21
25
צו השעה להתנתק ולהתבדל מהציונות לגמרי, ולהתפלל לסיום הכיבוש הציוני של ארץ ישראל.
להתפלל לביטול המפלגות המכונות חרדיות04.07.21
אז לך לאיראן, או לעזה, בטוח יסכימו איתך שם אחרי שיהרגו אותך כי אתה יהודי
אני04.07.21
איך אתה מעז לדבר על המדינה שאתה גר בה ובזכותה יש לך חיים נורמליים (כמה שיכול להיותר חיים נורמליים לאדם בלתי נרמלי בעליל...)
כפוי טובה05.07.21
24
מה רביץ יכולה לעשות שהקולגה של אביה ז"ל, גפני, לא יכול?
אפרת04.07.21
לדבר בדרך ארץ
דרך ארץ04.07.21
23
אמלה כל כך נכון
.07.07.21
22
רביץ בטוחה שאם תהיה חכי"ת במפלגות החרדיות זאת תהיה היא ורק היא. מבחינתה פשוט אין אופציה אחרת. תלמידה טובה של מו"ר הנשיא (ברוך שפטרנו) שהדליק נרות חנוכה עם רפורמיות והביא עלינו את הממשלה הרעה פשוט בושה
מדהים !05.07.21
21
גברת רביץ אומרת משהו מאד פשוט: לגיטימי לרצות ואף להיות חברת כנסת חרדית, אך הדגש הוא על החרדית ולא על החברת כנסת. נשים אחרות שדיברו את אותם דיבורים הדגישו יותר את החלק הפוליטי (להילחם על עקרונות, חוקים, להביא לשינויים) ופחות את החלק החרדי (שמיעה לרבנים בכל מצב). וזהו החידוש של רביץ! היא מביאה רזומה
רחלי, רמות04.07.21
אם ראש הכומרים של הנצרות קד לה, הדבר אצל היהודים אינו מעורר כבוד גדול. נהפוך הוא. היא צריכה לחשוב טוב טוב למה זה קורה לה? הכי וחמור הראיון בערבית (ידיעות) והראיון בעברית (כיכר) לא ממש אותו הדבר... מזכיר קצת את הראיונות של החכי"ם הערביים בנוגע לגינוי הטרור...
פרומה05.07.21
20
לא תפסתי עד עכשיו בשביל מה צאיך גברים.היא נראת גבר לכל דבר...
ללא שם04.07.21
כדי שיהיה לה על מה ועל מי לקטר ....... כדי שיהיה אפשר להתלונן על אפלית נשים .......
שאול05.07.21
19
אכן פרימרייז ויפה שעה אחת קודם!!!!
עדי04.07.21
18
השגרה מקלקלת מה עשית עד עכשיו לציבור החרדי בזה שישבת בבית הנשיא?? האמירות שלך והתכניות שלך בגלוי יוצרות אנרכיה רוחנית בציבור החרדי את מה בדיוק את רוצה לייצג שלא מייצגים החרדים? בשביל ענייני נשים לא חייב אישה בפוליטיקה הכל קריירה ופולחן אישיות מי שיודע לעשות משהו עושה את זה בענק בלי פוליטיקה
אין כאן יראת ה'04.07.21
כל מילה בסלע !!!
חוה04.07.21
בדייוק כמו שצריך חרדים בפוליטיקה כדי לייצג את עינייני החרדים, כך צריך נשים בפוליטיקה כדי לייצג את עינייני הנשים. ואם לא יהיו בחירות מוקדמות פתוחות גם לנשים במפלגות החרדייות, אז לא רחוק היום שתקום מפלגה חרדית אשר תערוך בחירות מוקדמות ותגרוף את רוב הקולות של הבוחרים החרדים.
רפאל04.07.21
17
פריימיריז לא יעזרו. ראו מה קורה במפלגות עם פריימיריז: מחלוקות בלי סוף, תככים, בגידות בבוחרים, הפרת הסכמים. לעת עתה המפלגות שמתנהלות בצורה אמינה הן החרדיות. עם כל מה שיש לשפר, ויש.
פריימריז?!05.07.21
16
יאללה לכי הביתה ותתחילי לגדל את הילדים שלך.
מאיה04.07.21
15
אני מסכים עם הענין של חשיבות הפריימריז והוא כאשר ח"כ חרדי יודע יודע שמקומו בטוח למה שיעבוד בשביל משהו אך כאשר הוא יודע שבפריימריז בא הציבור יסמן אותו .....כנ"ל מי שמכיר בעיריות ם החברי עיריה......אין ברירה אחרת
המבין04.07.21
14
מאז ותמיד היו אנשים נגד הרבנים (ע"ע קרח)
ללא שם04.07.21
להזכירך: רבקה רביץ נוו"ב של הר"ר יצחק ני"ו שכידוע ניסה להתמודד בקרית יערים נגד הרב רוזנטל ז"ל רק כי "הרבנים הכריחו אותו" וכיו"ב...
יוחנן04.07.21
13
אותי לא מעניין שיהיה נציגה נשית במפלגת דגל התורה מסיבה פשוטה אני לא הצבעתי לג' כי אני אוהבת שם מישהו.... אני הצבעתי כי כך הורו גדולי הדור, ולא נראה לי שדעתן תשתנה בין אם זאת אישה פלונית או כלתו של רביץ
ציפי04.07.21
מעניין, כי אני שמעתי שדווקא הרב שך היה בעד פריימריז, אבל "משום מה" אנשים שם מסמסו את זה...
מצדרביעי06.07.21
12
בחיים לא הייתה מגיעה לגוב הזה אם לא היתה מקורבת לרביץ, אגב רואים את מה שאת כותבת גם במינויים של מורות ביסודי ובסמינר. אמרתי בזמנו לבת שלי ללמוד גננות ולא הוראה למרות שאמרו שזה יותר מתאים לה, אבל אמרתי לה שאם את לא קרובת משפחה או בת של .. אז אין לה גם ככה סיכוי למצוא עבודה!
צודקת 08.07.21
11
רביץ אמרה שללכת נגד הרבנים זה כבר לא חרדיות. ואם כן מה שאת מכנה ה'חרדיות השניה' זה לא ממש חרדיות. אדם שמחזיק אייפון הוא לא חרדי, ואדם שיש לו טענות על גדולי הדור ולא מקובלים בעיניו חכי''ם שמקובלים על גדולי הדור, זה לא חרדיות שניה אלא לא חרדיות בכלל. כמו שכולנו יודעים שאדם לא שומר תומ''צ הוא יהודי אך
ש.05.07.21
ויש להשיב: א. כאשר רוב משקי הבית בציבור החרדי, כולל מקורבים של גדולי הדור, מחוברים לאינטרנט, האם זה אומר שרוב החרדים לא חרדים? ב. אם אני מתבייש מחבר כנסת חרדי שהורשע בקבלת שוחד, האם זה אומר שאני לא חרדי?
רפאל05.07.21
10
מאחורי כל חבר כנסת חייב להיות רב והוא שלוחו כך ש"כ הוא שליח התורה אז מאחורי כל חברת כנסת צריכה להיות רבנית כך שתהיה שליחת התורה תיראו מה עשו לעומר ינקילביץ הרסו לה את הבית כמה לשון הרע והוצאות דיבה ולשון הרע ולכן מי ששברה את תקרת הזכוכית היא חברת הכנסת עומר ינקילביץ ולכן תקרת הזכוכית היום של הנשים
אהובה סרי05.07.21
9
כל כבודה בת מלך פנימה זה לא יהודי שאישה תכהן בכאלה תפקידים כל חרדי אמיתי מבין את זה ואני לא מדברת על החרדים המזוייפים למינהם כן אנחנו נשים חרדיות גאות שנתנו לנו את הכלי המפואר הזה שקוראים לו צניעות מה שמכבד אותנו זה הבית הבפנים ולא הרצון לבלוט ושכולם יסתכלו עלינו ויתנו לנו צומי
אישה חרדית גאה04.07.21
משום מה לא אומרים "כל כבוד בת מלך פנימה" כאשר היא עובדת כקופאית בסופר. אומרים את זה רק כאשר הקנאה אוכלת אותם.
רפאל05.07.21
8
מסכים עם כותב השורות. שלא תבוא- אבי אבות הפרוטקציות- ותרכב על גל המסכנות בדרך לכנסת. סביר להניח שהיא קיבלה את הג'וב שלה בזכות הקשרים וסביר להניח שבעלה מכהן במגוון תפקידים בזכות הקשרים יש גבול לצביעות ולחוסר הצניעות
אב רחמים04.07.21
במקרה אתה צודק. תבדוק את מקום העבודה של בעלה - ואיך הוא השיג את זה - ועל חשבון מי. עצוב ואפילו מזעזע.... (רמז----טלסטון!!!)
אילה05.07.21
איזה אנשים קנאים!!! רחמנות. בעלה ראש מועצה בטלזסטון, בנאדם מוכשר מאד, עובד כמו חמור כדי לשרת את הציבור. אני תושבת טלזסטון ומרוצה ממנו מאד! וזה לא על חשבון אף אחד! לציבור מותר להחליף ראש מועצה אחרי 30 שנה!!!
חני05.07.21
7
רבקה רביץ שכחה שלנשים נאמר כל כבודה בת מלך פנימה והמפלגות החרדיות הולכות רק לפי גדולי הדור ולא לפי הרצונות שלה ובכלל כל הראיון בידיעות אחרונות לא מתאים לאישה חרדית שתלך אולי לציונות הדתית שם אולי יקבלו אותה בזרועות פתוחות. וגם דבריה שהייתה מלמדת את בניה יותר ליבה ומקצועות לא מתאימה לאישה חרדית
דוד04.07.21
כל כבודה של בת מלך פנימה? אז למה הן יוצאות לעבודה? לקניות? לאסוף את הילדים? איפה הצניעוססס?!?! הרמב״ם כתב שאשה צריכה להיות חודש שלם סגורה בבית, שייגעץ!!
קשיא04.07.21
דברייך חזרו בתוכן דומה ובשמות שונים. מהם אני מבינה כי הצדק בוער בך, אולם השקפותייך אינן חרדיות. אם את באמת מעוניינת לקבל תשובה על מה שמציק לך ועל מה שאת מכנה הצביעות החרדית. כדאי לך להתייעץ עם רב שיסביר לך את הדברים בטוב טעם. ובנימה אישית. גם אני הייתי רוצה לפעמים לצעוק את הצעקה שלי בכנסת, מול כול א
שלום דוברת יקרה05.07.21
רוב הנשים הליטאיות עובדות בחוץ כדי לפרנסבעל אברך ושם זה בסדר? רק אם תהיה חברת כנסת יש בעיה?
נשים מפרנסות בעל אברך זה בסדר?04.07.21
6
"אין מעמידין אשה במלכות, שנאמר: עליך מלך ולא מלכה. וכן כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש" - רמב"ם הלכות מלכים ה א
אליהו04.07.21
אותו חזל כבר קבעו בחכמתם הרבה "אל תדור בעיר שראשיה תלמידי חכמים"
חחח05.07.21
אתה סובר שמדינת ישראל היא מלכות?!?! שייגעץץץ!!! זו לא מלכות ולכן אשה יכולה להיות בראשה, ובעז״ה כך יעשה. ציוני ארור!
חרד04.07.21
אותו רמב"ם פסק שהמתפרנס מלימוד תורה מחלל את השם...
צווי דינים04.07.21
הרמב"ם הוא לא סוף הוראה. צריך להעמיק בדברי הפוסקים כדי למצוא לזה היתר, כי השעה שעת הדחק. אותי לא מדאיגה האפשרות שאשה תהיה חברת כנסת מטעם מפלגה חרדית. אותי מדאיג המצב שרבים מן הנציגים שנתמנו על ידי גדולי ישראל הסתבכו בפלילים כאשר חלקם אף ריצו עונשי מאסר בפועל. אותי מדאיגים הנציגים שצועקים בכנסת כ
רפאל04.07.21
מה קשור שעת הדחק?. קשקוש אחד גדול! יש הלכה שנפסקה וזה דינא דגמרא והחולק ע"כ הרי הוא כופר בתושבע"פ!!!!
ישי04.07.21
מדינא דגמרא "המלמד בתו תורה כאילו מלמדה תפלות". אז איך בדיוק הבנות שלנו לומדות תורה ב"בית יעקב"? וכי כופרים בתורה שבעל פה אנחנו?
רפאל04.07.21
לאליהו תפנים שהעולם קצת התקדם לא צריך לשנות את התומצ אבל אין בעיה שנשים יתחילו להוביל ולהנהיג כמו דבורה הנביאה כמו מרים בנות צלופחד החרדים של היום צריכים לעשות חשבון נפש
אני04.07.21
5
בואו, היא בטוח תהיה יותר טובה מגפני, ליצמן, דרעי ודומיהם (כי פשוט אי אפשר שלא)
נעמי05.07.21
4
כתבה מצוינת, מסכימה עם כל מילה. ואגב, לא מכירה את רביץ אז אין לי מושג כמה היא באמת מוכשרת או שהתקדמה בזכות הקשרים המשפחתיים, אבל החשיפה התקשורתית שלה מטורפת! הלי כל פרופורציה להישגים שלה! בסך הכל היא מנהלת לשכה שזה סוג של מזכירה מאד מאד בכירה. מה לגבי נשים חרדיות מהנדסות/מתכנתות/רואות חשבון וכדומה ש
שרית04.07.21
3
זה לא נקרא לדבר (או לכתוב) אלא לעשות רעש עם הפה.
אה04.07.21
והתגובה שלך לא באמת תגובה אלא לחיצה על המקלדת.
וואלה05.07.21
2
יש משהו גרגרני בהתנהלות של המשפחה הזו. לא מסתפקים בתפקיד אחד גם וגם וגם וגם וגם לבעל וגם לאישה. די יש עוד אנשים מוכשרים בעולם.
גרגרנות04.07.21
תגובה אמיתית
חזק06.07.21
1
יש בדברים צדק ואווילות בערבוביה . לא תקין שרביץ בגלוי בלי בושה רוצה להבנות ממאבק שהיא מתנגדת לאלו המנהלות אותו וכך פוסחת על שתי הסעיפים במובן הרע ביותר. מנגד הרעיון של פריימריז הזוי לגמרי . אנחנו חברה שיש בה קהילות עם ייצוג ביהדות התורה ובאגודה ולא איזה התאגדות מפלגתית חילונית כמו מרצ או הליכוד. אם
צדק ואווילות 04.07.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19:32
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24