כיכר השבת

היסטוריה ואקטואליה

סערה: קונטרס נגד ברסלב - בהסכמת רבנים ליטאים

קונטרס, שזכה להסכמות מרבנים ליטאיים נחשבים ופורסם השבוע בדוכני הספרים בבתי הכנסיות והוסר - מעורר סערה רבתי; הטענה: "המחבר טוען שחסידי ברסלב עובדי עבודה זרה" (אקטואליה)

146
ישראל שפירא | כיכר השבת | י' באלול | 18.08.21
דוכן הספרים של בלוי שמכר את הקונטרס עליו נטען שהוא נגד ברסלב
דוכן הספרים של בלוי שמכר את הקונטרס עליו נטען שהוא נגד ברסלב (צילום: ללא קרדיט)

קונטרס שפורסם השבוע בדוכני הספרים בבתי הכנסיות והוסר - מעורר סערה רבתי.

הקונטרס ששמו 'ד' אחד ושמו אחד' – "להבין באמ גדרי יחוד ד' ועבודה זרה לבל נכשל", קיבל הסכמה מהגר"י סילמן והגר"ש רוזנברג. אליהם הצטרפו הגר"ש בעדני והגר"י גנס שהללו ושבחוהו.

הקונטרס (צילום: ישראל שפירא)

הגר"י סילמן כתב: "מפורסם שבדורנו התרופפו הרבה מיסודות האמונה ונוצר בהם בלבול, ויש צורך חיוני בספרים שיבררו את היסודות ויאירו לאנשים את דרכם באמונה, ושמחתי מאד כששמעתי שהנך מוציא ספר בעניינים אלו".

הגר"ש רוזנברג כתב ש"ענין הקונטרס הוא העיקר החמישי מי"ג עיקרי האמונה של הרמב"ם, שלבורא יתברך שמו לו לבדו ראוי להתפלל ואין ראוי להתפלל לזולתו, ומכיון שיש בעניינים אלו גבולות דקים מאוד".

ההסכמות (צילום: ישראל שפירא)

הגר"ש רוזנברג ביקש מת"ח גדול שליט"א לעבור על הקונטרס, והוא אישר שכל הדברים הם מדברי חז"ל והמפרשים ראשונים ואחרונים.

ברם בשעות האחרונות מתפרסם ברשימות תפוצה התנגדות לאותו קונטרס בה נטען כי "המחבר 'מוכיח' כביכול ממקורות (מסולפים) רבים, שחסידי ברסלב ורבם הם עובדי עבודה זרה עפ"ל".

לטענת הכותב, עורך הקונטרס, "אינו מזכיר בפירוש את שם רבינו וברסלב, אך כותב באופן ברור למי הוא מתכוון ולא ניתן לפרש אחרת כלל".

הקונטרס, טוען המתלונן, "מציג כעבודה זרה מוחלטת את כל עניין התקשרות והאהבה לצדיק, תיקון נשמות ע"י צדיק, כפרת עוונות ע"י צדיק... העלאת תפילות ע"י צדיק, ועוד ועוד. קובע שהמקרב לרבינו הוא "מסית", כותב גם על הדרך גם נגד העלייה למירון בפרט, ונגד כל בקשה מצדיק שיפעל ישועות".

בשיחה עם 'הפצת ספרים בלוי' שהפיצה את הקונטרס בדוכני בתי הכנסיות בריכוזים החרדים נאמר לי שהם לא ידעו על הטענות כנגד הקונטרס ועניינו. ללא הסכמות של גדולי ישראל מוכרים, טוענים בהפצת ספרים בלוי - איננו מפיצים ספרי מחשבה, אמונה או השקפה, שחלקם נכתבים כנגד השקפה, אמונה או מחשבה של זרמים אחרים בציבור החרדי.

יש לציין שההפצה של הקונטרס, כאמור, הופסקה לאחר הפולמוס הגדול סביבו. 'כיכר השבת' ימשיך ויעקוב.

פנינו לכותב הקונטרס בבקשה להעלות את הקונטרס לאתר, כדי שהקורא יסיק האם הוא סילף את מקורות חכמי ישראל כנגד שיטת רבי נחמן מברסלב כטענת מתנגדיו, או שלא.

וכך תגובתו: "בהוראת רבי אינני מתעסק עם אתרים ואינני מסכים להעלות את הקונטרס לאתר. אם אתם שמים את הכתובת אימייל שלי באתר (yichudhashem@gmail.com) לפחות תכתבו שמי שמעונין לראות את האמת בקונטרס ושהמקורות אינם מסולפים, שישלח לי אימייל ואני אשלח לו את הקובץ".

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
146 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
74
דייייייייייייייייי דייייייייייייייייייייי דייייייייייייייי עם השנאת חינם!!!
אמונה19.08.21
73
דווקא בחודש אלול לעורר מחלוקות. ?????? עיקר עבודת ה באהבה בפשטות באמת ותמים
רבקה19.08.21
72
ויאמינו בה' ובמשה עבדו צדיק גוזר הקב"ה מקיים הוא מסקיר לי את ליברמן שאומר שהחרדים הם עודי עלילים וזה הכי מצחיק שהוא אומר את על ברסלב שר' נחמן אמר לעשות כל יום שעה התבודדות ולדבר רק אם השם אז שהוא יגיד מתי הוא דיבר פעם אם השם והוא מעשים את ענשים שמדברים אם השם כל יום שהם עובדי עלילים ר' נחמן כל מה שה
ללא שם19.08.21
יקרא כבודו הקונטרס, ואחר כן ידבר
יהודי חרדי19.08.21

הצגת כל התגובות

71
כדאי לקראו לפני שמדברים לפחות את ההסכמות שהובאו למעלה
יהודי חרדי18.08.21
70
ומה עם חב"ד?
שאול18.08.21
69
ייתכן שהמחבר עצמו כתב את ההודעה "נגד" הקונטרס שלו. כך הוא מרוויח פרסומת חינם בכל האתרים החרדיים ובכל המקוואות, ומספר קוראי הקונטרס יזנק מ-5 קוראים ל=5,000. בהחלט בחור חכם.
רואה חשבון18.08.21
68
עוד מעט כבר לא יהייה בחירה וכולם בסוף יהיו ברסלב ויצעקו ה׳ מלך ה׳ מלך ה׳ ימלוח לעולם ועד. וכולם גם החולקים והכופרים הכי גדולים ישירו את שיר הגאולה נ נח נחמ נחמן מאומן וסבא המלך
ללא שם19.09.21
67
יש למישהו מושג איפה אני משיג את החוברת
ללא שם23.08.21
66
כל ליטאי חושב כך פחות או יותר
ליטאי19.08.21
65
כשאנשים כאלה כבר מדברים על אמונה פתאום כולם אפיקורסים
להקיא 19.08.21
64
דוד
קונטרס חשוב מאד וראוי לכל ירא שמיים ללמד19.08.21
63
הנה כמה ציטוטים שמפריכים את כל הספר שלו: זוהר בפרשת פנחס (רי"ג ע"ב): "ר' יצחק אמר כל בר נש דאית ליה חולקא בצדיק ירית להאי ארץ, כמה דכתיב ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ", האר"י ז"ל (שער מאמרי רשב"י פ' תרומה) וז"ל: "ביאור הדבר הוא כי כל הנזהר שלא לחלל בריתו ולקדש עצמו בו יש לו חלק בברית העליון, ונע
כמה ציטוטים19.08.21
אם אתה אמיתי וחוקר לאמת תדון עם המחבר (המייל שלון מופיע למעלה) לגופם של דברים!...
יהודי חרדי19.08.21
הוא לא עונה!! כנראה אין לא מה לענות
ד.מ.25.08.21
62
רבי נחמן זיע"א הביא לדורנו את המונח התבודדות-פניה ישירה לקב"ה, כדרכו של עם ישראל מאז ומעולם. כל מהותו ומגמתו הוא לקרב את האדם לקב"ה ולהתאים כל יהודי, באשר הוא, לתורה. עובדה שרוב המוחלט של בעלי תשובה בדורנו מוצאים את עצמם בצל החסידות דווקא ואצל רבי נחמן בפרט.
שימי בקר18.08.21
61
אני מצפה מאנשים רציניים שיתייחסו עניינית לטענות שהוא מביא ויפריכו אותן. כל ההשמצות והקללות לא מראות שהוא טועה.
דני18.08.21
תסתכל בתגובות, יש כאן הרבה שענו יפה מאד, עם מקורות לרוב
ד.מ.21.08.21
60
בסוף כולם יהיו ברסלב.
ליטאים18.08.21
59
אנחנו חסידי ברסלב נאמנים לה' יתברך בורא השמיים והארץ אשר גאל אותנו ממצרים אנו מחוייבים למסורת ההלכה מה שקיבל עם ישראל ממשה רבנו בהר סיני עד ימינו אין בנסיעה לאומן ולא לנסע כדי להתפלל לרבי נחמן מברסלב אלא כדי להדבק נרנח"י של החסיד עם הרבי כדי לקבל כוח וחיות וכלים חדשים לתפילה לה' יתברך שמו כמו שאמר ר
חסיד ברסלב22.08.21
58
כשבאים לקבר צדיק האם צריך לבקש את הישועה...זיווג...ילדים.. עצמו או מה' ???? או לבקש מהצדיק שיבקש מה' שישלח ישועה???? מהי הדרך הנכונה????
רוני19.08.21
מבקשים מ ה' יתברך שבזכות הצדיק יהיה זיווג הגון/פרנסה וכו
מקרוני11.12.21
57
שיקרא לקונטרס "שינא וקנאה" שינא ע"ש שדאג שיופץ לפני ר"ה שנוסעים לצדיקים (ולר"י) בכל הדורות.וכן חוסר ידע בסיסי מהו חסידות ביסודה .ובקיאות בספרי ר"נ זיע"א (מנסה להוכיח שהמתנגדים עדין קיימים 'כנראה' שייך לחוג בהרובע היהודי וד"ל) וקנאה - ע"ש שהוא רואה את תורת החסידות שמצליחה לשמור את הבחור או האברך גם
ברוך19.08.21
אמת, כל מילה זהב!! אשריך!!
א19.08.21
56
ויאמינו בשם ובמשה עבדו...
יהודי19.08.21
משה אמת ותורתו אמת הארי תיקן נשמות זה ידוע ה' נתן לו כוח מה הבעיה ה' מחלק מתנות לצדיקים כוח לברך וכ"ו
מיכאל תגובה20.08.21
מי אמר שלא צריך צדיק... לדבריך קרח אמר ... נראה לי שטעית ... קרח אסף קוליציאה של 250 ראשי סנהדראות שהם בודאי היו צדיקים גדולים, קרח היה מספיק פיקח וידע שלא ילך נגד משה רק אם יהיו גדולים וצדיקים .... וכל המלחמה שלו נגד משה זה לא נגד משה האיש, אלא כנגד השם ותורה מן השמים שהביא משה, והוא היה הרפורמי ה
אפי 19.08.21
55
מי שמבקש שרבי נחמן "יכפר לו על העבירות" הוא לא מאמין בא-ל אחד. רק אלוקים מכפר עוונות
ללא שם18.08.21
בברסלב לא מבקשים שרבי נחמן יכפר על העוונות. בכל הדורות אנו מבקשים זכויות של אבות וצדיקים.
חיים19.08.21
54
מותר לכל אחד להביע דעה כל עוד לא סותר את התורה, גם, כן גם אם הוא סותר את ברסלב, לא ידוע לע"ע על מציאות ברסלב בזמן מתן תורה... כך שאל להם לפחד מביקורת ולהלך אימים על כל מי שמבקר אותם, גם להם לא נח עם הליטאים שלטענתם עובדים את ה' מתוך חושך וכדו' עפ"ל
יוסף18.08.21
אבל הוא כן סותר את התורה. דבריו אינם נכונים ע"פ התורה
דוד20.08.21
53
חלק מהתלמידים שלהם כנראה עזבו אותם ונסעו לרבי נחמן. בתור נקמה הם מלכלכים על ברסלב.
ליטאים 18.08.21
52
אמונה תמימה בה' אמונה בצדיק שיכול לפעול בשבילך ז"א שכתוב בחזל שכל מי שלומד את דברי תורה של רב מסויים שפתותיו דובבות בקבר וזה כפשוטו נשמת הצדיק נהנה שלומדים מהתורה שלו כאן בעולם הזה. ואו אתה לומד תורה גמ' וכל מה שאתה לומד מישהוא אמר אמרואים גדולי עולם צדיקים הם באים ומכירים לך טובה מעולם האמת מכירים
האמת תיהיה נעדרת ואמונה בכל זאת20.08.21
51
חצוווווווווווווווףףףףףףף לא ימחל לך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שקם נגד רבינו מפסידדדדדד!!!!!!!!!!!!!! יוכל להעיד על זה! הוא קם נגד ברסלב ונפל אז.... תרגיע!!!!!!!!!! וכמה שיותר מההההההררררררר!!!!!!!!!! שתיפול גם את
ברסלבית!19.08.21
בלה בלה בלה בלה בלה בלה מעניין איך הצלחת לדמיין שמישהו קם נגד רבינו בזה שהזהיר נגד אמונה מוטעית וחיזק את האמונה בייחוד ה' למה הרבה פה מפרשים את זה ישר נגד רבינו? מעניין....
יהודי22.08.21
זה לא רק נגד רבי נחמן. זה נגד כל האמונה בצדיקים
יעקובי25.08.21
50
בקשר לקונטרס. הכותב אינו מכיר את ברסלב. כי ברסלב זה התבודדות עם השם יתברך בלבד. איזו בורות. הוא רוצה למחוק צדיקים כמו אברהם יצחק ויעקב. קודם שילמד ליקוט מוהר"ן ואחר כך יכתוב קונטרס
ללא שם19.08.21
49
הספקתי לעבור על כמעט כולו. בעניין הנספחים בסוף פסקי הלכות. כל יעשה כדעת ופסקי רבותיו. ובטח שאין כל תוקף ואחריות להוראות הנכתבות בעילום שם. לעצם מהות הספר. גם בזה אתה מכשיל עצמך ואחרים. אילו היית כותב מפורט הרי שאפשר לדון לגופו של עניין. כנראה הספר נכתב מתוך מצוקה עצמית וזאת אני מסיק לפי פתיחת הק
אלפר18.08.21
מקווה שאתה כן מבין מה כתבת
יהודי חרדי19.08.21
במקום להתעסק עם הכותב תתעסק עם הנכתב לא חכמה לברוח ולהסיט את הנושא ולטעון שלא ממין העניין מה זה משנה מי כתב ומה כתב - תראה מה כתוב ותתמודד עם זה!!!
יהודי שפוי19.08.21
48
כידוע הרבה מההסכמות הם אחר הסתכלות כללית על המחבר ועילעול חפוז.
משה בן אברהם18.08.21
אדון משה, יקרא כבודו ההסכמות המובאות לעיל ויראה שלא נכתבו אחר עילעול חפוז, ויקרא כבודו את הקונטרס ויראה שגם הוא לא נכתב אחר עילעול חפוז... (ובכלל, חבל לדבר ולהביע דעה כשאין לך מושג מה עומד מולך ולהסתפק בעילעול חפוז)
יהודי חרדי19.08.21
47
איזה פרסום אדיר לקונטרס הרצון לקנות אותו עולה עכשיו במאות אחוזים
חרדי גמור18.08.21
46
מלא אנשים שחוו מות קליני ראו שהבן איש חי הציל אותם בדין לא להתיחס ,הקדוש ברוך הוא נתן לצדיקים כוח להליץ יושר ולהציל בני אדם מהדין וזה הדבר היחיד שיכול להציל את האדם מהמקטרגים ה' מאוד מקפיד על כבודם כידוע ,כי מי שעבר את העולם הזה נקי הוא חשוב אצל ה' והוא גוזר והקדוש ברוך הוא מבטל את הגזרה ,זהו נקודה.
ללא שם20.08.21
45
מסכנים רק חבל שלא מפסמים שיש קהילה ענקית של ליטאים באומן בראש השנה פעם הם היו מסתתרים ולא יוצאים מהדירות באומן עד שחוזרים לארץ היום הם כבר מרגישים חופשי אז לכל רבני הליטאים למיניהם שחתמו ונתנו הסכמות לדברי בלע וכפירה הזהרו אתם מתעסקים עם צדיק שבטח ובטח אין בדור הזה משהוא שמתקרב לציפפרוניים של הרגליי
ללא שם19.08.21
44
אלו ואלו דברי אלוקים חיים
יהודי19.08.21
43
זוהר בפרשת פנחס (רי"ג ע"ב): "ר' יצחק אמר כל בר נש דאית ליה חולקא בצדיק ירית להאי ארץ, כמה דכתיב ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ", האר"י ז"ל (שער מאמרי רשב"י פ' תרומה) וז"ל: "ביאור הדבר הוא כי כל הנזהר שלא לחלל בריתו ולקדש עצמו בו יש לו חלק בברית העליון, ונעשה מרכבה אליו כיוסף, לבוא על ידו שפע לארץ
כמה ציטוטים19.08.21
וואו! איזה בקיאות. גם בגמ ברכות מובא שכל העולם כולו ניזן מחנינא בני..
חובב צדיקי אמת20.08.21
אם אתה אמיתי וחותר לאמת - תדון עם המחבר לגופם של דברים (כתובת המייל מופיעה בכתבה)
יהודי חרדי19.08.21
אם המחבר היה אמיתי וחותר לאמת הוא היה כותב את שני הצדדים אולי המחבר לא התכוון לעשות את מה שהוא כבר לצערנו עשה אבל אצל המון העם אם לומר רק את הצד השולל אז ממילא הדבר נשלל מכל וכל ואם היה כותב גם את הצד השני והיה מברר את גדר העניין זה היה מאד מבורך ונצרך אבל הפירות שכבר נעשו מזה אתה תביט ותשפוט
הדוברים על צדיק24.08.21
הוא לא ענה לי
ד.מ.25.08.21
42
ב"ה פוקח עינים אשריכם שאתם מקנאים קנאת ה', באמת חשוב, רק צריך לראות לפי המקורות שלכם איך נסתדר עם תנועת החסידות, בפרט חסידות ברסלב ואומן. וגם מה שאומרים על הרשב"י - יכול לפטור את כל העולם מן הדין וכו' וכו'. אני הייתי ליטאי והתקרבתי קצת לחסידות ובעיקר ברסלב, והיה קשה לי מאד עניין "הצדיק", וב"ה מעולם
יישר כח על הספר18.08.21
קושיא זה דבר לגיטימי אך דרכה של שאלה היא לחפש תשובה ואני בטוח שהכותב לא בדק את הנושא הכאוב שהיה כאוב גם לי ובלבל אותי מאד אצל התלמידי חכמים שבברסלב כגון הרב יעקב מאיר שכטר או הרב צבי חשין שיכולים להסביר לך את זה בטוב טעם ודעת שחס וחלילה אין מדובר על עבודת הצדיק ח"ו אלא הישענות על כוחו וזכותו לפני
הדוברים על צדיק עתק בגאווה ובוז20.08.21
יקרא כבודו את הקונטרס ויבין על נכון למה התכוון הכותב, הוא לא 'יצא' נגד החסידות אלא עסק בטעות מסוכנת שיכולה להשתרבב... כל פרשנות אחרת ונקיטת צעדים על אחריות המפרש בלבד!
יהודי חרדי20.08.21
אם כך אז כדאי להביא את הצד גם שמצריך הישענות על צדיקים ולתת את הגבול רוב העם לא יודע כלום על הנושא הזה וכשמראים את הצד ההפוך זה שולל לגמרי אצל רובם את המושג וחוץ מזה השיח פה הוא מאוד מתריס נגד המושג הזה אפילו של100% מהכותבים אין שמץ של מושג
הדוברים על צדיק עתק בגאווה ובוז24.08.21
41
מחבר הספר הינו מפורשי גור וזאת לאחר דרשת הרב גוטסמן שזעק הרבי הוא בורא עולם
גודי18.08.21
40
הוא לא מדבר נגד ברסלב בדווקא, אלא נגד אלו שהפכו את האדמו"ר לסוג של אלוקים
אודי18.08.21
על עם ישראל נאמר אלהים אתם ובני עליון כולכם...
חוזרים למקור05.09.21
39
כולם בסוף יהיו ברסלבר חסידים ואתם כואב לכם הלב שאנחנו יש לנו משהו שאין לכם אתם רקניים כלומניקים אנחנו עומדים לכם כל ראש השנה וכל פעם שיוצאים להיתבודדות כמו מראה מול הפנים ואז אתם רואים את החיסרון ובמקום לומר שרבי נחמן הוא ראש בני ישראל ואז לפחות לחפש את האמת הדרך שלכם היא ההתנגדות כי אתם רופסים פחדנ
ללא שם11.02.22
38
היי. שלום לכולם. יש לי שאלה, אני רוצה תשובה רק ממשהו שנמנה על חסידי ברסלב: אני מאדדדד אוהבת את ברסלב. אבל יש משהו שנורא הפריע לי- הרב שלום ארוש לפני שנה אמר ש הצדיקים הנסתרים גילו לו שהשנה (תשפא) יהיה השנה האחרונה שטסים לאומן לראש השנה כי זה השנה האחרונה בגלות. ועד ראש השנה תשפב יבוא משיח. לבנתיי
ברסלבית22.08.21
ההי אני מגיבה לך שנים אחרי זה אבל בואי נגיד ככה אני חסידת ברסלב וחלק ממהות החסידים זה אמונת חכמים בדרגה גבוהה מאוד!!!!! אז גם אם הרב אמר ולא קרה זה לא אומר כלום יש עוד מניעות וקליפות שאנחנו צריכים לצאת מהם בשביל לזכות לגאולה השלימה!!!!! אבל אם את רוצה להתקרב לדרך של ברסלב ורבינו את חייבת לדעת שאמונת
פייגי28.06.22
צריך לדעת שיש אנשים שקרנים שמציגים את עצמם כחסידי ברסלב או כרבנים ועושים בדיוק ההפך ממה שרבי נחמן בעצמו אמר. למשל, הנה לשון רבינו בנושא הזה: "לְעִנְיַן הַקִּצִּים, שֶׁיֵּשׁ כַּמָּה גְּדוֹלִים שֶׁמְּחַשְּׁבִין קִצִּים וְאוֹמְרִים שֶׁרָאוּי שֶׁיָּבוֹא מָשִׁיחַ בְּאוֹתוֹ הַקֵּץ שֶׁהֵם אוֹמְרִים, כְּמ
אחד27.08.21
תודה צדיקיםםם.
ברסלבית29.08.21
אז תתקרבי לרבינו הקדוש בעצמו. (הקושיא שלך היא רק על הרב ארוש, לא על רבינו הקדוש. עם כל הכבוד לו, הוא לא הרבי מברסלב...)
ד.מ.25.08.21
37
זו כוחן ותקפן של "הסכמות"?!? עצוב ומתסכל.
יוסף19.08.21
36
נווו וזה שהליטאים עושים עז מהרב קנייבסקי והספרדים א עם הרב שלום כהן והספרדים ב עם הרב מאזוז אז כותב הספר כותב גם על עצמו אם הוא מבקש הסכמות מרבנים אולי זה גם עבודה זרה
ל19.08.21
35
מתוך הספר עצמו רואים שאין להם מוסג מהו צדיק ומה הכוח שלו להוציא את האדם בפועל ממש ולתקנו 'בעולם הזה' מעבירות ולהביאו להיות מקושר ודבוק במעשה ובדיבור כל רגע עם השם בלי שום צורך לבקש ולחשוב שרק צדיקים יכולים לבקש מאיתו יתברך אלא כל אחד יכול לבקש על כל דבר וכך כותב ר"נ זי"ע כמובן שלכל זה .מגיעים ע"י או
אשרי מבקשי השם19.08.21
נראה שלא קראת את הקונטרס חבל...
יהודי 19.08.21
34
הוא מדבר על כתות
ויש גם ליטאים שעושים פידיון 18.08.21
33
האמת שהציבור שם נסחף למחוזות לא רצויים
יואל18.08.21
מי לא רוצה אתה או ה' או מי תלמד את הסוגיא לעומק באמת ואז תביע דעה
ראלי 20.08.21
32
לא צריך את הקונטרס בשביל דבר כל כך ידוע.
ט18.08.21
31
הליטאים זהבארמית משלון ליטה ( קללה). עכשיו שחלקם חולקים על רבמו מובן לי גם למה, כמו קורח נהפך לרשע ברגע אחד, השם ירחם. הזוהר אומר שהצדיק הוא הקצה באות ד ובלעדיו זה השם אחר ולא השם אחד... ( כח האות ד הופכת ל ר) האם ירחם עליהם, מלאים חכמות מזוהמת הנחש וחולקים על צדיק ייסןד עולם כפשוטו. מסכנים גדולים
משה20.08.21
היי, אף אחד לא מנסה לחלוק על רבינו, הוא רק מעיר את תשומת הלב לתקלות נפוצות שיכולות לצאת, אין שום דיבור נגד רבינו את חסידות ברסלב, רק מזהיר על סכנות שיכולות לצאת מאמונה לא נכונה!...
יהודי חרדי22.08.21
הוא כותב דברים לא נכונים ע"פ ההלכה
יעקובי25.08.21
30
שום הוכחה לקיומו, אנשים חולים ונפטרים בין אם מאמינים או לא. כמו שאין חיים לפני, אין הוכחה שישי אחרי. הכל במוח.
שום תשובה19.08.21
29
לא מכיר את ברסלב מספיק וגם לא את הענין כדי להגיב. אבל למה זה שונה מכל נושא בתורה שמותר ללמוד ולפלפל ולחשוב אחרת. לא צריכים לדבר על הבעל המחבר ולא על רבנים המסכימים. מותר להם לחשוב ככה ומי שמאמין בר' נחמן לא צריך להיפגע מזה. וודאי שלא להוריד מהמדפים.
משה19.08.21
28
אין מחלוקת לרגע או מישהו יאמר שרבנו הקדוש רבי נחמן היה עובד עבודה זרה. היה אדם צדיק גדול מאוד.
איציק19.08.21
27
טוב שהדברים יתלבנו, ויעסקו בסוגיות אלו, למרות שהנני חסיד ברסלב ונוסע לרבינו לראש השנה הרבה כבר כמה שנים טובות, יש מקום לטעות כחוט השערה, והמחלוקת בענין היא בריאה כדי להינצל מטעויות חמורות שכאלו, שעל בסיסם קמו הכיתות הבעייתיות ביותר... רבינו בעצמו אמר 'אתם יכולים לקמט את כל הליקוטי מוהר"ן שלי ובלב
יהודי18.08.21
26
גדולי הרבנים הספרדים של ישיבת פורת יוסף מלפני חמישים שנה ביקשו ממני בהיותו תלמיד בישיבה שם להוציא את כל ספרי ברסלב מהישיבה ליקוטי מהר"ן וכדומה והגאון הרב בן ציון אבא שאול היה לו קושיות גדולות על הדברים הכתובים שם בכל מיני נושאים וגם הגאון המקובל האלהי האחרון הרב ששון מזרחי זצוק"ל כאשר דברתי איתו על
יעקב 18.08.21
25
כל האדמו"רים הם ישות שיש להם כוח להיטיב או להרע.
נביא אמת18.08.21
ח"ו עפר לפיך
הדוברים על צדיק עתק בגאווה ובוז20.08.21
24
המחלוקת הנ"ל היא מחלוקת עתיקת יומין שהתחילה עוד אצל יוסף הצדיק והאחים...וממשיכה להתגלגל עד שנזכה שיתחברו גם יחד עץ יהודה ועץ יוסף במהרה בימינו...
ללא שם05.09.21
23
מזמן אברהם אבינו ועד רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב השם יתברך ינקום בכל החולקים הארורים האלו וישנם עד עולם
שלמה ברסלב20.08.21
אף אחד לא "חלק על הצדיק האמת" סה"כ באו להציל מטעות מסוכנת שיכולה לקרות מאמונה לא נכונה! זה הכל! תקרא ותבין
יהודי22.08.21
22
עכשיו באמת לא נשאר אלא פשוט לומר שאתם חברה כן אתם (לא כולכם ב"ה אבל חלק ולצערי לא קטן) טיפשים!! כי כח השיפוט שלכם הוא על פי השכל שלכם הרב דסלר-מצטט בספרו 15 פעמים לפחות את רבי נחמן אם חלילה היה חשש ולו הקטן ביותר הוא לא היה מצטט אותו רב שמואל שפירא שהיה גאון הגאונים אמר עליו הראש ישיבה שהוא לומד
יש פה שוטים 19.08.21
יתכן שיש פה שוטים אבל אין שום קשר למה שכתבת, בקונטרס לא מוזכרת מילה אחת בגנות רבי נחמן (רח"ל) כביכול! הקונטרס בה להעיר ולהזהיר מסכנה שיכולה להיות באמונה מוטעית וייחוס כוח מילה לא נגד רבי נחמן ותורתו תקרא ותבין
יהודי חרדי22.08.21
21
מה זה אמונת חכמים? מה להאמין? שהוא צדיק? שהוא אלוה? שהוא כל יכול? שבו צריך להאמין ולא בזולתו? הרבה הביאו את הפסוק "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" מה הם האמינו? ואידך פירושא הוא - זיל גמור
יהודי חרדי19.08.21
האמונה בצדיקים היא מיסודות הדת. מחבר הקונטרס בא לערער את עצם העניין הזה. כן אנו מאמינים שלצדיקים הקב"ה נתן כח לפעול ישועות והם עוסקים בתיקון נשמות שלא כדברי אותו עם הארץ מחבר הקונטרס.
יעקובי25.08.21
20
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק... הרי מעיקרי האמונה שלנו זה שיש לצדיק כח לכפר וזה כל עבודת הכהן גדול ביום כיפור ואיש חכם יכפרנה ואין בזה שום ויכוח, לא בראשונים ולא באחרונים
דוד19.08.21
יהודי חרדי?
ויאמינו בהשם ובמשה עבדו!!!20.08.21
דוד היקר, עיצה מלב של אח יהודי - תחדד את עיקרי האמונה! עכשיו במיוחד זה זמן מתאים חודש אלול לקראת יום המלכת ה' ויום הכיפורים כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם - לפני ה' תטהרו תוכל ללמוד אותם מדברי הרמב"ם בהלכות דעות הצלחה רבה!
יהודי איכפתי19.08.21
תזכיר לי איזה עיקר זה מה-13 עיקרים? או שזה עיקר חדש? ואולי אפי' נוגד את עיקרי האמונה: אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים, וְהוּא לְבַדּו (!) עָשָׂה וְעוֹשֶׂה וְיַעֲשֶׂה לְכָל הַמַּעֲשִׂים. אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָ
יהודי חרדי19.08.21
19
איזה הזיה, יהודי כותב נגד ע"ז, ומיד ברסלב קופצים למה כותב נגדם, ואח"כ מתפלאים למה כותבים ככה... וחוזר חלילה...
חזונישניק18.08.21
יואיל נא כבודו לקרוא את הכתבה בעיון
לכבוד החזונישני20.08.21
חזק ביותר!!!
יהודי חרדי19.08.21
18
על ראש הגנב בוער הכובע
על ראש הגנב 18.08.21
17
ליטאים מבינים בדיני ממונות ושור שנגח את הפרה, מה הם מבינים בצדיקים ובה' זה לא תחום התמחותם, פסוקים מפורשים ויאמינו בה' ובמשה עבדו, אנכי עומד בין ה' וביניכם, ובחז"ל צדיק גוזר והקב"ה מקיים, נצחוהי בני נצחוני בני, כל הנהנה מסעודה שת"ח שרוי בתוכה נהנה מזיו השכינה. ועוד
משה בן אברהם18.08.21
חחח חחח מה עם קודשא בריך הוא אורייתא וישראל חד הוא? אולי לימוד התורה זו הדרך להיות צדיק? אחי היקר, תתעורר, תבין מה אתה כותב...
יהודי חרדי18.08.21
נכתב בכלל נגד גור ע"י חסיד גור. ומה הקשר בין זה לליטאים חוץ מזה שהם לא הבינו שכוונתו נגד גור. מה שרבנים חסידים הבינו ולכן לא נתנו הסכמה
צלמר18.08.21
לא נתוו לבחירה.כבוד צדיק יסוד עולם מבוזה עי חשוכים שלא מבינים דבר וחצי דבר בתורת הסוד.וצדיק יסוד עולם. חובב על כול מי שקורא את התועבה הזאת לזעוק.ולשלוח מיילים שיורידו את הטימטום הזה. חסר אסונות?!מטומטמים. להוריד את הכתבה מיד
מהצפון18.08.21
אם אתה ברסלב אז הוא צודק
יהודה18.08.21
16
עוד מעט כבר לא יהייה בחירה וכולם בסוף יהיו ברסלב ויצעקו ה׳ מלך ה׳ מלך ה׳ ימלוח לעולם ועד. וכולם גם החולקים והכופרים הכי גדולים ישירו את שיר הגאולה נ נח נחמ נחמן מאומן וסבא המלך
ללא שם19.09.21
15
רבי נחמן הוא ה' בעצמו וכל החולק על זה כופר !!!
חסיד ברסלב22.08.21
אתה לא "חסיד ברסלב", אתה סתם אחד שמנסה להוציא שם רע על חסידי ברסלב
אברהם25.08.21
כדאי לחזור בתשובה על זה וגם כדאי לך לבקש מה' וממנו סליחה על מה שעשית
הדוברים על צדיק24.08.21
14
אמונה ברב קניבסקי זה גם עבודה זרה?
ללא שם20.08.21
13
גם אם חלק מהציבור נשען על אמונת חכמים צדיקים וחסידים גם עוד אלף ליטאים לא יצליחו לקרבם לריח של יהדות . הליטאים צריכים קצת ל"חמם" את לבם ולא רק את הכסא בבית מדרש.הטוב ביותר לשלב את שתי הדרכים
ישראל19.08.21
12
יש צדק בדבריו. אני רואה ברסלבים וחבדניקים זה ממש ע.ז כל הזמן הרבי הרבי. הם מתחרפנים לגמרי. הגזימו. די חלאס תרגעו. שכחו שהוא הרבי כחו ממלך מלכי המלכים הקב.ה ואין עוד מלבדו עילת העילות וסיבת הסיבות. הרבי הוא רק שליח של הקב.ה מורה דרך אליו. סה טו. לא להשתגע רבותי
חבד ברסלב זה מעולה רק החסידים המשוגעים מ19.08.21
כל מי שמסכים עם המודעות האלה של הסיטרא אחרא = נקרא ערב רב רחמנא לצלן
ע20.08.21
11
יש גם קונטרסים של מיסיונרים של הברית החדשה
ללא שם18.08.21
ויש גם קונטרסים של ברסלב
יהודי חרדי19.08.21
10
ומי שרוצה לקבל ספר שמבאר את הדברים בצורה הנכונה, ומפריך לחלוטין את גיבובי השטויות של המחבר, יכול לפנות אלי למייל nitzotzavud@gmail.com
ד. מ. 18.08.21
9
אם המחבר אינו מתעסק עם אתרים, אז מדוע הוא מבקש שיכתבו את המייל שלו? מה שנוח הוא מתעסק?
משה בן אברהם18.08.21
די די כן, מה הבעיה? אתה לא מבין לבד את ההבדל בין אתר תקשורת למייל פרטי? לא?!
יהודי חרדי18.08.21
מייל זה לא אינטרנט
t18.08.21
יש מייל כשר שזה מייל בלי אינטרנט בדיסק און קי
י18.08.21
8
ועל כן פירש ורצה לקבל שכר על הפרישה וכו ', כדי שלא יעמיקו חס ושלום ויבואו לידי מכשול'. אולם אין להכחיש שכתוצאה מכך נשכחו אצל רבים כמה וכמה יסודות חשובים בעניין זה, ומושגים שהם יסודות ברורים ביהדות הבנויים על דברי חז"ל ושאר מקורות היהדות, נדמים אצל הרבה כדברים הפורחים באוויר שאין להם בית אב. אכן,
ציטוט מתוך ספר"אור זרוע לצדיק" מס 324.08.21
7
נ נח אבא תודה
נ נח נחמ נחמן מאומן שהבטיח לי תיקון ולקר20.08.21
6
כל הסיפור של אומן ר"ה הוא משונה. היהדות 'הסתדרה' עם ר"ה עוד לפני שר' נחמן מברסלב נולד ... מי שחושב שצריך 'מתווך' בינו להקב"ה זהו מעין ע"ז. מהותה של היהדות היא שאין צורך ל'מתווכים'. קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת זהו יסוד היהדות וכאן בברסלב זה השתבש
יוסי20.08.21
לך זה נראה משונה כי לא למדת את הדברים לעומק ולי נראה הרבה דברים ביהדות משונים אם אני לא אלמד אותם לעומק תלמד את הספר דרך ה' לרמח"ל בחלק ב' פרק ג' אות ח' ואז פתאום זה כבר לא כל כך יהיה לך משונה
הדוברים על צדיק24.08.21
5
שכל אחד יתעסק עם הבעיות שלו איפה שהוא אוחז בהשקפה ולא יחפש לכפות את דעתו על אחרים באמצעות פאשכווילים עלומי שם ואם משעמם לו או כל בעיה אחרת שילך לעבוד שכל תורה שאין עימה דרך ארץ סופה בטילה וגוררת עוון כמו המקרה הזה
יוסף19.08.21
4
מה צריך קונטרס נגד עבודת אלילים פשוטה, כולל ברסלב ומירון יחדיו. פולחן האש ופולחן האבן נפגשו . מי שם? דלת העם הפרימיטיבית וסקרנים מחפשי אקשיון. בושה ליהדות , בושה לברלאנד הסוטה וחסידיו המופרעים. שבתי צבי בקטן.
שלמה19.08.21
3
ה' הוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם, זהו אין עוד מלבדו. הצדיק לא ממתיק, ה' הוא האלקים, הוא בעל הכוחות כולם! לא הצדיק! צריך להחדיר את זה עמוק למוח וללב. צריך להתחזק באמונה שהקב"ה קיים, והוא מנהיג את העולם, והכל ממנו, מאלף עד תיו, והכל לטובה, צריך למסור את הנפש, זה עבודה של כמה חודשים, להתחזק ב
לחזור לאמונה18.08.21
בקיצור אתה כמעט מכוון לאמת רק כדאי שתלמד את הסוגיה עד הסוף יש ספר אור זרוע לצדיק לא קשור לברסלב הוא מאוד מלבן את הסוגיה שם אבל זכור שהתקשרות זה עניין נחוץ לפי רבי נחמן בפירוש ולא במילים גבוהות
הדוברים על צדיק עתק בגאווה ובוז20.08.21
אף אחד לא המציא את המושג ללכת להתפלל על קברי צדיקים כלב בן יפונה בזכות שהשתטח על קברי אבות בחברון ניצל מעצת מרגלים וחוץ מזה רבי נחמן אותו צדיק גדול שהזכרת הבטיח עם שני עדים א רבי נפתלי מנעמרוב ב רבי אהרון אב"ד ברסלב והבטיח שמי שיבוא על קברו ויאמר שם את העשרה מזמורים הידועים ויתן פרוטה לצדקה בעבורו
הדוברים על צדיק עתק בגאווה ובוז20.08.21
עיין בספר דרך ה' לרבי משה חיים לוצאטו חלק ב' פרק ג' אות ח' ויסתדרו לך כמה עניינים שלא זכית לדעתם ויש הרבה שלא זכו ובעזרת ה יהיו לך לתועלת אתה צודק שצריך לפנות רק לה בלבד אבל להישען על כח וזכות צדיקים זה דבר נצרך ונחוץ כמו שתראה שם בעצמך ולא צריך לקחת ראיה מאנשים מסכנים על צדיק ענק כמו רבי נחמן מברסל
דרך השם20.08.21
לא קראתי את כל התגובה אבל בלט מה שכתבת שהאמונה בקב"ה צריכה להיות 99% ובמשיח עוד 1%. אולי לא התכוונת אבל זו כפירה. אין אמונה שהמשיח יש לו כח עצמי חלילה. אלא שהקב"ה הוא הכל וכל האמונה במשיח הוא מכח שהקב"ה אמר לחכות למשיח. ולא שמאמינים במשיח בעצם ישותו. אם לא הבנתי כוונתך סליחה מראש!
פלוני19.08.21
אתה סתם משמיץ את חסידי ברסלב. מי שדבוק בצדיק - יודע בדיוק מה לעשות ואיך להאמין. הטועים זה אלו שהולכים אחרי שכלם וחכמתם ומתרחקים מהצדיקים
דוד20.08.21
2
ואיך הכותב מסביר פסוק מפורש בתורה 'ויאמינו בה' ובמשה עבדו
חיים18.08.21
ולא כל אחד שנולד לרעבע נהיה צדיק, ומערבבים ומסלפים
יוסף19.08.21
בור ועם הארץ תסתכל בתר' אונקלוס ובאבן עזרא. (אני לא מביע דעה בנושא אבל אין כאן קושיא..)
בור18.08.21
איזו שטות! נאמר להאמין במשה , בחייו, שהוא אכן אומר את מה שהקב"ה אומר לו להגיד. מה זה קשור להאמין במי שכבר הלך לבית עולמו , צדיק ככל שהיה, שהוא זה שיכפר עוונות ויפעל ישועות , זה איסור . אפשר לבקש מהקב"ה שבזכות אותו צדיק ימחל על עוונות וכדומה אבל לא לפנות ולהאמין שאותו זה שנפטר יש לו כוחות כלשהם
צבי18.08.21
קרא כבודו את הקונטרס, אחר כן ידבר
מבין ומאזין18.08.21
תקרא את הקונטרס ותבין שאין כל קשר בין אמונה במשה עבדו לבין אמונה שהצדיק בפני עצמו בעל כוחות והינו ישות בעלת כוחות להרע או להיטיב לכפר או להעניש... ואל תשכח שיש לו הסכמות מגדולי ישראל
יהודי חרדי18.08.21
ללקוטי מוהרן יש הסכמות מצדיקים יותר גדולים.
אז מה21.08.21
משה רבנו--לא האמינו בו ישראל, וכו' ב ובמה האמינו בו, במעמד הר סיניי: שעינינו ראו, ולא זר, ואוזנינו שמעו, ולא אחר--האש והקולות והלפידים. והוא ניגש אל הערפל, והקול מדבר אליו; ואנו שומעים: משה, משה--לך אמור להם כך וכך. וכן הוא אומר "פנים בפנים, דיבר ה' עימכם" (דברים ה,ד), ונאמר "לא את אבותינו, כר
רמבם18.08.21
תסתכל במפרשים. אין קשר בין זה לבין הבעיה שאכן קיימת. כל הכבוד למחבר שהעז לבוא ולהגיד אמת קריטית כל כך.
יהודי18.08.21
1
אחרי זה בוכים למה יש מחלות
יהודי18.08.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 20:00

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 17:15

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם