כיכר השבת

"יותר מהחברה הכללית"

הפרויקטור: "מקדם ההדבקה בציבור החרדי גבוה"

פרויקטור הקורונה, ערך היום תדרוך לתקשורת החרדית, והסביר על התחלואה הגוברת בציבור החרדי - והפתרונות. כמו כן, דיבר על חגי תשרי, אומן ופתיחת שנת הלימודים (אקטואלי)

35
דוד הכהן | כיכר השבת | י' באלול | 18.08.21
פרופ' סלמן זרקא
פרופ' סלמן זרקא (צילום: ערוץ כנסת)

ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, הסביר היום (רביעי), כי "אנחנו במלחמה, ויהיה צורך להדק את החגורה; אין חולה אחד שהתחסן שלוש פעמים והוא מאושפז בבית חולים, זה מלמד שהחיסון השלישי יעיל ביותר".

לדברי זרקא, "אנחנו במלחמה, בטח בשבועיים הקרובים לאור העלייה בתחלואה, ויהיה צורך להדק את החגורה. עקומת התחלואה עולה ואנחנו עושים מאמץ גדול כדי למתן את העלייה הזאת. אחד האמצעים הוא החיסונים".

"נבחן אם ניתן יהיה להכניס קבוצות נוספות לחיסון השלישי. התגובה ותופעות הלוואי במנה השלישית, במקרה הפחות טוב זהים לאלו של המנה השניה ובמקרה הטוב ישנן פחות תופעות לוואי מבעבר". עם זאת הביע הפרויקטור אכזבה מהעובדה שיותר ממיליון ישראלים "לא נתנו כתף אפילו למנה הראשונה" כהגדרתו.

"לחסל את המחלה זה פנטזיה לא רלוונטית כרגע, הנגיף כאן וכנראה גם יישאר איתנו, אמצעים נוספים שיועילו לדבריו בבלימת התחלואה הם מסיכה ותו ירוק".

הפרויקטור הציג בתדרוך את נתוני התחלואה בערים החרדיות: "ביממה האחרונה 12% מסך כל התחלואה הם מהחברה החרדית. מקדם ההדבקה בחברה החרדית גבוה יותר מבחברה הערבית והכללית. הנתונים מספרים את הסיפור."

פרופ' סלמן זרקא אמר כי שיעור החיסונים בגילאי 12-18 הוא אתגר גדול, והפציר באוכלוסיה החרדית להתחסן ולחסן את הצעירים: "דווקא בציבור החרדי שמנהל אורח חיים בתנאי צפיפות ישנה חשיבות מוגברת לכך."

במהלך התדרוך סיפר הפרויקטור על המאמצים שנעשים לשלוט בגל התחלואה מבלי לפגוע בשגרת החיים: "כחלק מהניסיון של הממשלה לקיים חיי שגרה לצד הנגיף, אני אומר בסבירות שהגל החמישי גם יגיע. ההבנה היא שאי אפשר לחסל את המחלה ולא נוכל לחיות כאי בודד. יש לנו שיח עם החברה החרדית וחשוב לנו לשמר אותו. במטרה למצוא את האיזון בין שנת לימודים רציפה בלי בידודים או תחלואה, אנחנו צריכים לנהל סיכונים".

פרופ' זרקא פנה באמצעות התקשורת לציבור שצפוי לשהות שעות ארוכות בבתי הכנסת בחגי תשרי: "אני מפציר בכם, תגיעו אחרי שקיבלתם את המנה השלישית, אם אתם בקבוצה המתאימה, ואם לא התחסנתם בכלל, קחו את החיסון. הוא זמין, חינם, בטוח ויעיל"

בהתייחסו לנסיעה לאומן בראש השנה, ציין הפרויקטור כי "אנחנו מנהלים דיאלוג עם משרד הדתות על מתווה אומן, ומבינים את הצורך של אנשים לטוס ולהתפלל במקום שחשוב להם. יש כאן גם את אוקראינה בתמונה, ומבחינתנו, מחלימים ומחוסנים יוכלו לטוס. אנחנו מאד מוטרדים מהחזרה ארצה אחרי ראש השנה כי בפתח יהיה יום כיפור ואנחנו לא נרצה שחולים מאומתים או מי שנדרשים לבידוד יגיעו להתפלל בציבור ולסכן אותו, תפילה במנין היא חשובה אבל פיקוח נפש דוחה הכל". באופן כללי ציין פרופ' זרקא שבעת הזאת עדיף להתפלל בחוץ.

ביחס לביקורת שנשמעה ממנהלי מוסדות על פתיחת שנת הלימודים בחברה החרדית - ללא מתווה מוסדר אמר: "ידענו ולא הופתענו שבתחילת חודש אלול נפתחת שנת הלימודים במגזר החרדי. אנחנו פועלים מול המגזר החרדי כדי לייצר מתווה, ואחד העקרונות שבו הוא מבצע הבדיקות הסרולוגיות ומבצע החיסונים לגילאי 12 ומעלה. אנחנו עוסקים בזה, ובקרוב ניתן הנחיות ברורות יותר".

פרויקטור הקורונה מציג: העלייה הדרמטית במספרי המתים

"אני מאד רוצה שהציבור החרדי יוכל לחגוג בחגי תשרי, ואנחנו פועלים לקיים את זה. אבל אם מביטים על נתוני התחלואה, וכשאני משווה את יולי לעומת אוגוסט וספטמבר, אני מודאג כי אני רואה תחלואה ותמותה גבוהה. התפקיד שלי הוא להציל חיים. השבועיים הקרובים יהיו מאתגרים, ואם נשמור על הכללים ונקפיד, נוכל לעצור את הדהירה"

בסיום דבריו אמר הפרויקטור "אנחנו רוצים לבחון מתווה לגילאים שמתחת כיתה ו' ששם תלמידים לא יכולים להתחסן, במסגרתו, אם תמצא תחלואה בכיתה, במקום לפזר את התלמידים לבידוד בבית, לערוך להם בדיקות מהירות בכל יום לכל התלמידים". זרקא דחה את הטענה שרמת התחלואה כיום זהה לרמת התחלואה שהיתה בגלים קודמים טרם קבלת החיסון, והסביר כי זן הדלתא מדבק הרבה יותר מהזן המקורי ולכן אין כל מקום להשוואה.

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
בטח תנו להם מה שגנבתם הם חיים בבית של 60 מר 7נפשות אתם ב300 מר ילד כלב ומעשי סדום
י ב ג22.08.21
32
עוד ערבי מנוול. פתח את הפה על הערבים שהביאו את כל הקורונה הארורה מטיוליהם בחג הקרבן בטורקיה
אריה18.08.21
31
טיפשים כי כל היום הולכים להבדק עוד ועוד בבדיקה לא אמינה כמו שהוכח כבר כמה פעמים. מעלים את הבדיקות כדי ליצור מגמה שתוביל לסגר בחגים. תפסיקו להבדק מי שלא מרגיש טוב שישאר בבית וישתה כוס תה..
צ18.08.21
זה סתם מספרים. אין מספיק אנשים במדינה בשביל כל המספרים שלהם. הם שקרנים וזהו. אני שמח שאנחנו הציבור החרדי הבין עם מי יש לו עסק בדרך הזו. פעם היינו חסידים של המדינה בגלל פוליטיקאים עכשיו שהם כלום הבנו שהמדינה רעה ליהדות.
רבינו19.08.21

הצגת כל התגובות

30
אם אתם רוצים באמת שנוכל לחגוג בחגי תשרי תתחילו עכשיו עם הסגרים כי כמה שיותר מוקדם מתחילים , כך זה יכול להיות יותר קצר וכך בתשרי נוכל כבר לפתוח קצת את המשק לפעילות חיונית של תפילות תפעלו עכשיו לסגר וכך יאפשר לנו לפתוח היותר מהר
שמויגר18.08.21
29
עדיף חיסונים בזמן ובלי כפיה וסגר קצר של שבוע שבועיים מאשר..... כל הסבל הנוראי הזה חודשים מכל כיוון אפשרי כלכלית בריאותית נפשית זוועהההההוהמבין מבין
ללא שם18.08.21
28
יאללה יאללה שישב בשקט ויעזוב אותנו לנפשנו.עוד איזה אחד! ולגבי האמירה המטופשת שלו שהנגיף ישאר כדאי לו לא לפתוח ת'פה שלא ישאר רק הוא איתו!
.19.08.21
27
שקרן !!!! מדומיין
520.08.21
26
ומה עם מי שהיה חולה שלוש פעמים מחוסן טוב??? טוב יותר מהשאר כנראה אלה המיליון שאתם מדברים ואתם בעצמכם אמרתם מחלימים לא מתחסנים אבל אתם חכמי חלם מכניסים לכאן בכוח מחול את כל הזנים החדשים ואחר כך בוכים לכו תתחסנו והחיסונים שלכם עולים בחיי אדם שאצלהם המערכת החיסונית והחיסון בעצמו לא עזרו כל החלשים והמסכ
ללא שם18.08.21
25
כמובן שיותר בציבור החרדי פתחו את המוסדות ללא שום הנחיות זה לא מענין את הממשל הם חיכו לזה חכו מה יהיה ב01 לספטמבר שהם יפתחו את המוסדות מענין אם גם אז לא יתנו הנחיות לא אכפת להם שהחרדים ימותו קודם מדביקים אותנו ואח"כ באים בתלונות
כצפוי19.08.21
24
ערבי לא מדבר על ערבים שיש שם תחלואה גבוהה הערבים הביאו את המחלה מטורקיה האדומה והפיצו בארץ אף אחד לא אומר להם לסגור מסגדים
אפשטיין חרדק18.08.21
23
התחלנו שוב? הרי כול מי שהכניס את הזן החדש היו חילונים! שחזרו מחופשות ביוון וכו! אז חאלס. לא עשינו אנחנו החרדים כותרות ש-מקדם ההדבקה גבוה אצלכם, אז די! עזבו אותנו!
תהילה19.08.21
22
בטח מנוולים אחרי שפתחתם לנו את המסגרות בלי מתווה
היה ידוע מראש18.08.21
21
איך הוא חיכה לזה... שסוף סוף יהיה אפשר להחזיר את החרדים לכותרות ועוד כמה ימים גם להאשים אותם במגיפה.
איך הוא חיכה לז19.08.21
20
ברור שהחברה החרדית יש אחוז גבוה תמיד הם מזכירים את זה וכשהיה אחוז גבוה מאד אצל החילונים מילה לא אמרו אפילו לא חשבו על סגר די להפליות !! כולם יהודים מה יש לכם מהחרדים? תנו לנו לחיות בשקט
ללא שם19.08.21
19
כבר לא מאמין למילה אחד שלהם
מסע הפחדה ושקרי18.08.21
18
הקול קול בנט והידים ידי נפתלי. נמשיך בחיי שגרה
הקורא18.08.21
17
למה הוא לא פונה לערבים ? שם לא נבדקים ולא מתחסנים
ללא שם18.08.21
16
יקירי אם היית עוצר בזמן את החוגגים ביולי אוגוסט בנתב"ג כנראה שלא היינו מגיעים לכאלו נתונים בחגי תשרי, אז כנראה שיש לכם סדר עדיפויות שונה משלנו, הסדר עדיפויות שלנו הוא להתפלל במנין למען ייטב גם לכם ידידינו החילונים, אז בבקשה תנו להגן על עצמנו ותשמרו על עצמכם תודה!
אורית18.08.21
15
התחלנו
ללא שם18.08.21
14
ערבי רוצה להציל חרדים מעצמם ימות המשיח
ציוניי18.08.21
13
שאלה : למה אם יש כל כך הבה נפטרים וחולים הסגר היה צריך להיות מידי ושוב נשאלת השאלה למה מחכים דווקא לחגי ישראל ? להחזיר את כל הנופשים ולעשות סגר
יוסי18.08.21
12
חברים יקרים, אם אכן היה חיסון פלא שממגר את הנגיף, ולא פוגע בבריאות, זה אכן היה נפלא והיה חובה לקחת אותו. אך מי שמברר ומבקש את האמת, ולא מקבל כתורה מסיני את כל מה שאומרים משרד הבריאות והממשלה, יראה דברים מאוד פשוטים ומוכרחים: 1. החיסון לא מונע הדבקה ולא ממגר את הנגיף. גם מחוסנים נדבקים ומדביקים. 2.
להתבונן18.08.21
יוצר מוטציות חדשות, מראה על אפס הבנה בנושא הנגיף והווריאנטים. בקיצור עוד מהפייק ניוז הרגיל של מכחישי הקורונה ומתנגדי החיסונים
לכתוב שהחיסון 20.08.21
11
רוב המגזר החרדי מחלים והמחלימים הם הכי מחוסנים
אלי ב18.08.21
10
לא חסר לחילונים תפסיקו לתת להם גיבוי בתקשורת....
לא חסר לחלונים 18.08.21
9
חרטטן
אנטישמי חרטטן 18.08.21
8
רק. חרדים.מעניין מאד.איפה כלל עם ישראל מתחיל עוד פעם עם מחול השדים לגבי חרדים.רק מחזק אותם בורא עולם
ללא שם18.08.21
7
לא מדובשך ולא מעוקצך תדאג לערבים
יואל18.08.21
6
כמה שהמנובל חיכה לרגע שיוכל כבר להגיד את זה, ולהצדיק את התפקיד שלו
שמואל לוין19.08.21
5
ביננו, אני ואף אחד אחר [כמעט] לא שמים מסיכה בבתי הכנסת...
צבי19.08.21
4
שיגידו שהם רוצים לעשות סגר בחגים מבלי לבלבל את השכל שהתחלואה בציבור החרדי גבוהה, ואפילו נומר שכן, מי היכן זה הגיע מהחילונים, למה לא סגרו אותם כמו שסגרו אותנו בסגרים אחרונים, שלא יבלבלו את השכל והראש, אף אחד לא יציית
בוקר טוב18.08.21
3
כצפוי, רוב התגובות פה עסוקות בלהשוות בין החרדים לחילונים או לערבים ולטעון שבגלל שאצלם חוגגים גם החרדים צריכים לחגוג. ממש כמו האישה ממשפט שלמה שאמרה גם לי גם לך לא יהיה רק הפוך - אם לערבים יש קורונה אז גם אנחנו החרדים רוצים קורונה. מה עם לחשוב קצת על טובתכם האישית?
אבי19.08.21
2
אם היה מאמין שהעולם הזה הוא פרוזדור לעולם הבא, עולם שכולו טוב, לא היה לוקח חיסון, שכן רק טיפש רוצה להיות בפרוזדור שנים רבות.
נביא אמת18.08.21
1
כל זה כתוצאה מזה שרוב הציבור החרדי אינו נשמר, חרדים תתחילו לשמור, הקורונה זה לא צחוק, מי שלא שומר הוא רוצח!
יהודההה18.08.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24