כיכר השבת

בלעדי ל"כיכר השבת": המסמכים

אטימות: אדמונד לוי דחה "פשרת עמנואל"

אז מה בעצם רוצה שופט בית-משפט העליון, אדמונד לוי? אחרי שבבוקר שישי הוגש לאישורו מסמך פשרה בפרשת עמנואל, דוחה לוי את הבקשה. "הצדדים מבקשים להביע הערכתם לעוה"ד כספי ולרבנים יעקב כהן ודוד יוסף", נכתב במסמך שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת" וב"הקול החרדי". בפנים: המסמכים (חרדים)

80
מנחם כץ | כיכר השבת | י"ג בתמוז | 25.06.10
אטימות: אדמונד לוי דחה "פשרת עמנואל"

בשישי אחר הצהריים, דחה השופט אדמונד לוי את "פשרת עמנואל" שנועדה לשים קץ לפרשה שמסעירה את המגזר החרדי.

בהחלטתו, כותב שופט בית-משפט העליון: "הבקשה תידון ביום א, ט"ו בתמוז תש"ע, 27.6.10. עם זאת יובהר כי לקוחותיו של עו"ד גרין הנתונים במאסר מצויים שם עקב הפרתו של פסק דין חלוט של בית משפט זה ופעולתם לסיכולו. חובת הציות לפסק הדין היא בבחינת מושכלות יסוד, וככזו אינה טעונה הליכי גישור כל שהם.

"לפיכך, הדרך האחת להשתחרר ממאסר היא בקיום האמור בסעיף 4 (א) להחלטת בית המשפט מיום ג' בתמוז תש"ע (15.6.10), לאמור על המבקשים למסור לבית המשפט אישור בכתב כי יצייתו לפסק הדין שעיקרו הוא איחוד המגמות החסידית והכללית בין כתלי בית הספר, והתחייבות לשלוח את בנותיהם ללימודים במגמה המאוחדת".

הסכם הפשרה - שהוגש בערב שבת לבית-המשפט העליון על-ידי עמותת "נוער כהלכה", ביקשו העותרים לסיים את הפרשה מחוץ לכותלי בית-המשפט, לשחרר את העצורים עוד לפני שבת, להקפיא צווים שעוד לא ניתנו, לאשר הסכם גישור ולתת לו תוקף של החלטה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הסכם הפשרה - בו מעורבים בכירים בציבור החרדי כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת" וב"הקול החרדי" - קיבל את האישור של כ"ק האדמו"ר מסלונים שליט"א.

תחת הכותרת "בקשה מוסכמת ודחופה מטעם העותרים והורי התלמידות ליישוב המחלוקת בדרכי שלום", נכתב: "רבן שמעון בן גמליאל אומר: על שלשה דברים העולם עומד: על הדין, ועל האמת, ועל השלום. אמר ר' מונא ושלשתן דבר אחד הם נעשה הדין נעשה אמת נעשה שלום, ושלשתן בפסוק אחד נאמרו, שנאמר אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם, כל מקום שיש משפט יש שלום, וכל מקום שיש שלום יש משפט. אמר ר' יהושע: גדול הוא השלום שבשעה שעמדו ישראל ואמרו 'כל אשר דבר ה' נעשה ונשמע', שמח בהם הקדוש ברוך הוא ונתן להם תורתו ובירכם בשלום, שנאמר ה' עז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום" (מסכת דרך ארץ, פרק השלום).

"למען השלום, האחווה והרעות, מתבקש בית המשפט לאשר את ההצעה המצ"ב שעיקרה העברת המחלוקת שבין הצדדים להליכי גישור, במטרה ליישב את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט מתוך הסכמה, וליתן לה תוקף של החלטה. אי לכך בית המשפט הנכבד מתבקש על ידי הצדדים:

"א. ביצועם של צווי המעצר שטרם הופעלו יושעה עד לתום שלושה (3) ימים שמניינם החל מהמועד הקובע או עד למועד נדחה אחר עליו יורה בית המשפט הנכבד בשים לב לתוצאות הגישור. וכן,

"ב. להורות על שחרורם המיידי – לפני כניסת השבת של אלה שנעצרו מכח ובהתאם לצווי המעצר שיצאו מתחת ידו של בית המשפט הנכבד. לאשר הסכם גישור זה וליתן לו תוקף של החלטה".

הכותבים מבקשים במכתב גם להודות לכמה מיוזמי המהלך: "הצדדים מבקשים להביע את הערכתם והוקרתם לעוה"ד הנכבד רם כספי ולרבנים החשובים הרב יעקב אברהם כהן שליט"א והרב דוד יוסף שליט"א ('המגשרים') ולגורמים הנוספים שעשו ועושים לילות כימים למען הבאת השלום בין הצדדים".

במסמך, עליו חתום גם בא-כחם של ההורים, עורך-הדין מרדכי גרין וד"ר אביעד כהן בא-כח של העותרים - נכתב עוד כי "מתוך כבוד והערכה לשלטון החוק בישראל תוך כיבוד ההלכה ועל רקע של קריאה של גורמים ציבוריים רבים ועל מנת למנוע שסע חברתי קשה הצדדים הגיעו להסדר הבא:

"מתמנים בזאת שני מגשרים והם: הגאון רבי יעקב אברהם כהן שליט"א רב שכונת רמת הצפון בירושלים ומחבר ספרי 'עמק המשפט', והגאון רבי דוד יוסף שליט"א רב שכונת הר נוף בירושלים ומחבר ספרי "הלכה ברורה" ("המגשרים"). המגשרים יהיו רשאים בכל שלב של מהלך הגישור לצרף אליהם מגשר שלישי שזהותו תוסכם על ידם.

"המגשרים ייפגשו עם הצדדים ובאי כוחם (יחד או בנפרד) ועם כל צד שלישי כפי שימצאו לנכון לרבות גדולי תורה פוסקי הלכה ומשפטנים על מנת לגבש הסדר מוסכם ("ההסדר המוסכם") בשים לב, בין היתר, לפסק דינו של בית המשפט ושיהא בו כדי לייתר את הפעלת אמצעי אכיפה, לרבות את צווי המעצר שיצאו מתחת ידו של בית המשפט".

תוכן שאסור לפספס
80 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
מה שאתם מפרסמים בתגובות זה חילול השם יסורים ממרקים יום הכיפורים תלוי ועומד ומיתה מכפרת השם ירחם יותר גרוע מאתר חילוני תעשו תשובה לפני שיהיה בלתי הפיך חס ושלום כי לכל העם בשגגה וסר עוונכם וחטאתכם תכופר
דר מאיר המהיר27.06.10
40
מה קרה פתאום?
אדמונד25.06.10
39
ומה יגיד עכשו הר' יעקב יוסף שגם עכשו צריך לדון אותו לכף זכות???
יורם 25.06.10

הצגת כל התגובות

38
כשהיתי ילד קטן במוסקבה אבי שליט"א לא צייט לחוקי סטלין והשאיר אותי בבית ולא ראיתי אור יום כי אבי לא רצה שח"ו אחלל שבת הורי התלמידות זיכרו בסוף כל ברית המועצות התפוררה... נכן אבי נאסר נכון אבי סבל אבל זכה לראת בנים ובני בנים וב"ה גם ננים עוסקים בתורה ובמצווה מתוך נחת והרחבה ולך מר שופט זכור ש
אברהם25.06.10
37
כל פרשת עמנואל פרשה קשה,כואבת,ומיותרת.אך שיא הציניות לבחור בכהן "הצדיק והתמים" למגשר.
יענקלה25.06.10
36
ב"ה אוי כמה חבל, עכשיו כולם נוכחים לדעת שמרן שליט"א צדק ולא היה צריך ללכת לבג"ץ
ישראל25.06.10
35
1) ברור ופשוט שכמו באם המרעיבה הזעם החרדי הוא על עצם הבחישה של בית המשפט החילוני והמוקצה בעיניהם בעניינים "פנים חרדיים"!!. 2) יתירה מזאת כשהחילוני מעיר לחרדים על יושר וצדק, הדבר הנו חץ בלב שדווקא החילוני "הרדוד מוסרית ומחשבתית", מתקן אותו על דרכים פסולות, דבר שהם מכנים אותו בטעות "חלול ה'". וזה ה
אלי25.06.10
34
כל ילד יודע והיה צריך להבין שהתורה צודקת אבל בגץ ינצח. כי יש לו צבא ומשטרה בתי סוהר ותקציבים. כך בכל העולם המלכות מנצחת. צריכים להיות ראלים לא להשלות נערים וילדים שיכולים עם הפגנות למוטט מדינה ומערכות שלה.
rabbi25.06.10
כל ילד במדינת ישראל יודע מי ניצח ומי כשל, כשסלונים נאסרים בריקודים עם בגדי שבת עליהם, ולמולם אדמונד לוי אובד עצות וחוטף ביקורת ועקיצות מכל הצדדים, אין שום שאלה בכלל, התורה ובג״ץ? התורה ניצחה, ובגדול!
מוטי מן25.06.10
33
ההסכם לא אומר דבר לגבי הלימוד בכיתות מעורבות עד סוף שנה"ל הנוכחית!
יוסי25.06.10
32
שמות לגבות את חטאיך המזעזעים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ישראלי מפוכח27.06.10
הציבור בזכותו התפכח!
יהודי מכפוכח27.06.10
31
משה אמת ותורתו אמת וציבור יראי השמים ציבור נפלא. לצערנו גדלו בדור האחרון עסקנים ורבנים והצרה שהם נותנים את הטון .שהתורה קרדום היא להם למימוש תאוותם לכוח כסף ושלטון. ירחם ה' על הציבור הקדוש שיקומו עוד עשרות ללומים שיחשפו את העסקנים והרבנים הרקובים ונקיא אותם ובא לציון גואל.
חרדי מו השורה25.06.10
30
שאלה: למה רק בישראל נרדפים חרדיים על החולניים התשובה: אנטישמיות תוצרת כחול לבן חייבים לעצור את זה ומיד! סכנה לסוג של רדיפה עולמית לאישור לרדוף יהודים בשל יהדותם, אם בישראל מותר ואז אין ליהודים אף מקום בעולם בטוח , די לציונים האנטישמי הרודפים יהודים בשל יהדותם!!!
נמסתם25.06.10
נוראית למי שנולד מזרחי! מידה כנגד מידה לא בטלה.
תשובת המשקל27.06.10
29
טוב מאוחר מאשר אף פעם וחבל שהיה צריך את כל הבלגן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים25.06.10
28
אסור לתת יד לגזענות!!!
יוסי25.06.10
27
הורי התלמידות האמוור מסלונים והעסקונה הקטנה של פעילי מפלגות הם האטומים. הם חושבים לתלות את כל המדינה על חוט שהם יסובבו יקבלו צדיקי סדום ועמורה את דינם ועונשם על התעללות בילדות. ילמדו בדרך הנחוצה איך להתנהג ולהבא שלא יעשו שטויות. או שילמדו לעשות בחכמה שלא יתפסו. בנתיים שיסתמו את הפה ויפסיקו לתפוס את
דוד לוי25.06.10
26
שמתראיין לטלויזיה בליל שבת.
יוסי25.06.10
כרגיל בלי להכפיש רב, אין לכם מנוח. הם צילמו אותו לפני השבת, אך שידרו את התוכנית בערב שבת, לפי דבריהם. אני אישית אין לי טלויזיה, ולכן אלו הדברים שנאמרו. אז בבקשה מכם, הזהרו בלשונכם, מדובר בתלמידי חכמים גדולים....
יהודי ישר25.06.10
הוא מכיר את התכנית, לשון הרע, מבזה אחיו הגדול, מבזה אביו ועוד, כל זה איסורי דאורייתא.
שמואל.25.06.10
על מי אתה עובד לצער מאות אלפי משפחות ולבגוד בבוחרים זה לא דאורייתא?? שמעת על הונהת דברים שכתובה בתורה? מכיר את המושג מדבר שקר תרחק.. דאורייתא...
דאורייתאאאאאאא!27.06.10
כיצד תלמיד חכם מדבר עם עיתונאי דברים חמורים כל כך. הרי אי כדבריו אין מויסר גדול ממנו. וד"ל.
יוסי26.06.10
25
עשה הקנס !! כל הכבוד לבג"ץ !
אברך25.06.10
גם כן" אברך"
יהודי25.06.10
24
הללום הזה שקרן ותככן ידוע
חרדי כואב25.06.10
23
ובבגדי שבת .מה קרה .אין יותר סבלנות??איפה הנחישות .איפה ההתמדה מול הבג"צ
מענדי27.06.10
22
בושה ל'שופט' ובושה למדינה
אבי25.06.10
21
אל תרחם על אכזרים שכן סופך להתאכזר על רחמנים הקפד בזה! תראה להם איפה זה אירופא וליטא המחוזות הכי חשוכים באנושות כולה.
חרדי עם השופט!!25.06.10
אתה עושה מאמצים להכנס ללמוד אתם אני לא מבין את ההגיון הספרדי שבזה
שס ניק27.06.10
חלק מהציבור [אם נדייק: חלק מציבור תומכי ש"ס] מונע מרצון לנקמה ב'אליטות' החרדים, היינו האשכנזים שמנהלים את המוסדות, ומחליטים מי כן ומי לא ... ומתוך זה מרחיקים לכת לתמוך בשופט ביהמ"ש. אז נכון שצריך לעשות סדר בענין קבלת התלמידים, וצריכים להיות קריטריונים ע"פ ערכים וכמובן לא ע"פ מוצא עדתי, אבל ביהמ"ש ו
אבן ספיר27.06.10
20
אין רע מהשם. השם אוהב את הנרדף ומציל אותו. עומדים כנראה לפני מלחמה עדיף שבני האמונה החרדים יהיו נרדפים וינצלו עם כולנו ביחד. אמן נסתרות דרכי השם. השופט אדמונט הוא בכלל שליח של הס"מ במקרה הזה או שליח השם ומאחר והכל לטובה ואין רע מהשם. להבין שזה לכפרת עוונות. גאולת ישראל בפתח, תתפללו שתה
א. לוי25.06.10
19
מה מבין מדינה בישראל בנושא חינוך יהודי, הנושא שייך לרבנים בלבד, לעולם ולא עוד... באף מקום בעולם לא מתערב בית משפט בחינוך יהודים ורק בישראל קיימת סוג של אנטישמיות חדשה תוצרת כחול לבן
אנטישמיות חדשה 25.06.10
18
אנחנו ממש "אור לגויים" מראים לכל העולם איך מתעללים ביהודים
חרדי25.06.10
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי25.06.10
16
אני ראשון...
דוסא25.06.10
15
בפרשיה שאתה לא מבין בה .כי אדמון לוי דחה את זה כי דרעי רשום שם כמגשר.ובקיצור חוץ מנזקים .מה עוד את העושה???????????????????
יונה27.06.10
14
הרי מה הם אומרים? ביום שלישי יסכימו כנראה ללמוד ביחד, אם כך שיודיעו רק את זה לבג"ץ ואז לא יוכל לדחות את זה. ההסכמות הבאות והאחרות בין הצדדים אינן עניין לבג"ץ. רק עניין המאסר, נתון בידיו. ומה הם מבקשים שחרור ליומיים?
שפיות 25.06.10
13
הרי בג"צ לא יוותר, וכל כוונתו של אותו עוכר ישראל היא לפשוט טלפיו כאומר כשר אני, ואסור לתת לו זאת.
פלוני25.06.10
12
הרי בתורה כתוב ואהבתה לרעך כמוך, מה הם הולכים נגד תורה שלהם? לא מובן לי מה יש גן עדן לחסידים, לליטאים, ספרדים מה כל הפילוגים האלה? למה הם מרחיקים את כולם מהיהדות? ניראה לי שהם יתנו על זה דין
RAFI27.06.10
11
להיכנס בללום, לא לוותר, לחסל את תופעת הפרענק המגיב בבית משפט כרצונו. להעמיד את המטונפים המרימים יד בתורת משה אל עמוד הקלון לדורות. לעשות הכול ע"מ לפגוע בילדי משפחת ללום, שיתחתנו רק עם כיוצא בהם בלבד! ואז: ובא לציון גואל.
יהודי מתעב ללום25.06.10
ליכלוך וזוהמא כמוך עדיין לא הכרתי.
בריוני סלונים25.06.10
10
שהוא דואג לכבוד על חשבון ההורים הקדושים!!! בג"ץ, אכזבתם
יהודי27.06.10
וכי יש מה לצפות מבג"ץ. הלא עליהם נאמר מקום המשפט שמה הרשע!
אבן ספיר27.06.10
9
אמר לשפוט שלא ישחרר הרי יש לו את הטלפון אישי לעדכן על כל התפחתות
יהודי 25.06.10
מה שלא יעשו, תחפשו את השלילי גם בדבר החיובי. אז תגיד לי, איך אפשר לסמוך עליכם, או בכלל להאמין בכם, ממש גועל נפש. התגובות שלך ציניות וחסרות רגש יהודי, אז בטרם תקרא לעצמך יהודי, תבדוק את עצמך ועשה תשובה.
יהודי טהור25.06.10
רק הבעיה שהשופט מרוב חרדתו מהחרידים המחרידים החליף לנייד כשר וזאת אינך יודע. יה מטומטם הרי ללום ביקש בקשה רישמית לשחרר והשופט גם ניצמק את הסירוב אולי תלמד לקרוא ולא רק לגבב מילים
ללומיסט25.06.10
8
שללום צודק
נטורי 25.06.10
דווקא באשכנזים אסור להאמין, ראיה לתגובה 2 .
יהודי ישר25.06.10
7
בושה לדת היהודית וליהדות הליטאית התנהגות מחללת שם שמיים שכזו. פלא שהמשיח לא בא כשמיטב היהדות הליטאית מעודדת כזו שנאת חינם.
מוישי27.06.10
6
אז מה שווה הפגנת המאה אלף??????????????
בני תורה25.06.10
תורה מול בג"ץ - התורה קובעת!!!
חרדי25.06.10
ההפגנה לא היתה על העניין של עימנואל, ההפגנה היתה נטו על כך שהכריחו לעשות כדעת השופט במקום דעת הרב, לו יחליט האדמור מסלאנים ששחושה ימים קיטנה אין בזה בעיה, אנחנו מבצעים את זה לא בגלל השופט, אלא בגלל הרב, ולו האדמור מסלאנים לא יסכים? לא נלך אפילו לשלושה ימי קייטנה! בכמה מילים זה אומר, בג״ץ ותורה תור
מוטי מן25.06.10
ממך אם לא שמת לב ידידי "היקר".
בריוני סלונים25.06.10
5
יש חגיגות שחרור .דרעי לא לקלקל לנו את החגיגות של יום חמשי.וצודק אדמון לוי שליט"א לא לקבל את המסמך.
נחי27.06.10
4
לבתי הבני תורה בעמנואל שסירבו לקבלם, מספיק שייראו מי האבות והאמהות והילדות שהן חרדיות לכל דבר וענין ואז יידעו שכל האשכנזים שיקרו. זו בעיא שהמשפחות שגם אתם מסכימים שלא ייכנסו לבית הספר הן הולכות להתראיין, ואז נוצר רושם שהמשפחות לא ראויות, צריך להשים את משפחות הבני תורה בתקשורת.
ספרדי שאיכפת לו25.06.10
הכל פה זבל!!
יוב ללום25.06.10
איכסססססס.
בוחן מוסמך25.06.10
3
ללום ניצח ניצחון ענק -חזק ואמץ
דוד25.06.10
2
גישור של איזה משתכנז עלוב נפש ..ואת זה אדמון לוי רוצה להשריש לכם ...
דודישמש27.06.10
1
לא נשכח שהכל התחיל בשביל מסירה של ללום ולא נסלח לו לעולם ועד
יעקב26.06.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 16:52

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24