כיכר השבת

מסר מרטיט

המשפיע: 'אני הייתי הילד שאמרו עליו שלא יצא ממנו כלום'

המשפיע הידוע מארה"ב, פורש במונולוג מצמרר את מסכת חייו; החל מהילדות הקשה שעבר, המשבר בישיבה, המכות שחטף, ההשפלות והנישואים שהסתיימו • ויש מסר עוצמתי להורים ולמלמדים (חרדי)

84
שימי שפר | כיכר השבת | א' בטבת | 05.12.21
הרב יונתן שוורץ
הרב יונתן שוורץ (צילום: עצמי)

ימים ספורים לאחר שיחה שנשא אחד מראשי הישיבות בארה"ב, אודות המצב הרוחני בקרב חלק מבחורי הישיבות, במהלכה הוא אף תקף את הבחורים, אשר חשופים לפגעי הדור והטכנולוגיה, יוצא המשפיע המפורסם הרב יונתן שוורץ במונולוג אישי ומצמרר, אודות מה שעבר בילדותו.

'כיכר השבת' מביא את הדברים המלאים והמרטטים, שנאמרו ע"י הרב שוורץ, כתגובה לאותה שיחה.

"רציתי לשתף אתכם במשהו אישי מאוד", פתח הרב שוורץ את המונולוג שלא הותיר עין יבשה, "נולדתי בירושלים והתייתמתי מאמא שלי כשהייתי בן 10 בלבד, לאחר כשלוש שנים שבהם אמא שלי נאבקה במחלה קשה".

הרב שוורץ ממשיך ומספר: "עברתי ילדות קשה ביותר, ואני הייתי הילד שעלי אמרו כל המלמדים ש'מעולם לא יצא ממך כלום'. אני הייתי ילד שחוזר הביתה ומספר שהמלמד סטר לי, ובתגובה חטפתי עוד כמה סטירות - ילדות קשה ומרה ביותר."

"אני מספר לכם את כל זה לא בשביל לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ, אלא בשביל להציל חיים של אנשים נוספים,| מדגיש הרב שוורץ.

"כשהייתי בחור לא היה לי קל, וגם לצוות הישיבה לא היה קל איתי. היו שם מגידי שיעורים ומלמדים שעינו אותי קשות, והיות שהיום הם אנשים בעלי משפחות טובות, אני לא שומר בליבי שנאה כנגד אף אחד".

הרב שוורץ ממשיך ומספר ואף פונה למלמדים: "אני רוצה להגיד לכם מלמדים יקרים, שאני הייתי הילד שעליו אמרו
ש'לא יצמח ממך כלום', תמתין בחוץ, אמרו לי כל פעם מחדש - הייתי יותר מחוץ ללימודים מאשר בפנים, וכשנכנסתי ללמוד בישיבה קטנה הייתי נוהג לטלפן בשעה מאוחרת מאד למלמד שעינה אותי, כאשר כולי הייתי בכעס גדול כלפיו, עד אשר המשגיח בישיבה תפס את מה שעשיתי וקרא לי באמצע הסדר, והרביץ לי 140 מכות ביד, לעיני כל הבחורים".

"אני זוכר שאחרי המכות הללו עליתי על הגג ורציתי לקפוץ ולאבד את החיים שלי, וכך עם כל הקושי הגדול הזה נכנסתי לישיבה גדולה, ששם זרקו אותי הביתה אחרי תקופה קצרה. לפני שזרקו אותי ניסיתי לדבר על ליבו של ראש הישיבה, ואני לא ישכח את התשובה הקשה שלו. "אתה רואה את המנורה שתלויה על התקרה? אתה יכול לדבר למנורה". - תשובה שאני לא יכול לשכוח עד היום".

"לאחר מכן הלכתי למתחם שהיה אז מחנה שנלר בירושלים וביקשתי מהחיילים שאני רוצה להתגייס היות ואין לי בית, ולא היה לי לאן ללכת".

"לאחר תקופה נוספת התחתנתי, היו לי חיי נישואין קשים, ואז התגרשתי ולאחר תקופה נוספת נישאתי בשנית, ומאז זכיתי להקים בסיעתא דשמיא עסק מצליח עם 40 עובדים, לצד שיעורי תורה קבועים אותם אני מוסר מידי שבוע, בחן מיוחד שנתן לי הקב"ה. בוודאי תרצו לדעת מה היתה הנקודה ששינתה לי את החיים, אספר לכם".

"היה זה בחג החנוכה לפני 32 שנה, בעת שהשתתפתי במעמד ההדלקה אצל האדמו"ר מבעלזא, כאשר הרבי יצא מהיכל בית המדרש נעמדו החסידים, ובהם אני כמובן בשתי שורות ארוכות, ואני עמדתי שם עם חליפה שלא היתה סגורה עד הסוף, וכשהרבי עבר לידי הוא ראה את שעון הכיס שבלט מהחליפה, הוציא אותו ואמר לי משפט קצר שלא אשכח כל חיי. "לבחור זהב מגיע שעון זהב", ואחרי המשפט הזה עשיתי שינוי גדול בחיי, הפכתי לבדחן בקרב חצרות הרבנים, ומאז הכול היסטוריה".

"האדמו"ר הרה"ק רבי שלמה מבאבוב אמר פעם לאחד מחסידיו ששימש כמלמד לפנה"צ וכיהלומן בשעות הערב "שתדע שבבוקר אתה מתעסק עם יהלומים, ובערב אתה מתעסק עם אבנים. כך ההסתכלות שלנו צריכה להיות. היום הדור זקוק מאד לעזרה בחינוך, וכפי שכבר אמר הרבי מבעלזא שהיום הכול נעשה קל יותר ויותר חוץ מדבר אחד שזה חינוך הילדים".

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
אני מצומררת ומאובנת מהכתבה. קשה לי להכיל את ההתעללות והרוע שעברת, במיוחד שזה בא מיהודים.. אני חושבת שזה התנהגות שמתאימה יותר לנאצים, וסליחה על ההשוואה. את עונשם הם יקבלו, ואחריי הכל כל הכבוד לך שהחזקת מעמד גם בעיניין הדתי וגם הנפשי. כואבת את כאבך, יש דין ויש דיין, העולם הוא לא הפקר..
כל הכבוד לך07.12.21
54
לא כל ישיבה חייב להחזיק כל בחור, כולם אהובים כולם ברורים וכולם עושים וכו' אבל כל אחד במקומו
צבי כ"ץ06.12.21
ולא כל לבוש שחור לבן חייב להחזיק ישיבה
טל תחיה07.12.21
53
אני מכיר יהודי שגר בבארא פארק, למד בישיבה חסידית בארץ ישראל, והמשגיח רדף אותו שיודע לאכול נוסח אמריקה "פרעס" ולא יותר, המשגיח שואל אותו מה יצמח ממך, והבחור ענה לו "משגיח" כמובן שנזרק מהישיבה, לאחרונה אותו משגיח נהי' עסקן לישיבה, ומגיע לארה"ב לתרומות לישיבה, וכמובן הולך לתלמידי הישיבה, ובלי בוש
חיים יענקל06.12.21
יפה מאד, אפשר להוסיף שהוא באמת נהי' משגיח על עצמו, וזה התוצאה.
ארי06.12.21

הצגת כל התגובות

52
אוי אוי אוי, כאחת שעברה מורות ומנהלים, "רבנים ורבניות" כמה זה כואב ומכאיב, וככל שאני מתבגרת יותר, אני נאחזת פלצות יותר על אותם אנשים "בוגרים" המופקדים על נשמות רכות, ומנסים "לחנכם". הלב שלי בוכה איתך על כל מכה מתוך המאה וארבעים מכות לעיני כולם, ועל דיבורים קשים שהם לא פחות ממכות לנפש... כולי תקווה
מאמינה בה' וביהדות אמיתית וטהורה06.12.21
51
מי הם המלמדים בתת הרמים בישיבות אנשים שעברו הכשרה והכוונה להתמודד עם ילדים ובחורים או אברכים שנמאס להם לשבת בכולל או כל מיני קורבי משפחה וחברים של המנהלים ונותנים להם עם 0 ידע ו0 נסיון לחנך ילדים ובחורים ברוב הפעמים אלו אנשים שאין להם מושג איך עושים את זה
שמיקע06.12.21
50
מי עוד שמע על ר' יונתן שווארץ פעם ראשונה על בהקלטות של ר' פישל שכטר? וואי איך אהבתי אותם!!! איזה איש מיוחד.
ח.ל06.12.21
49
אני שמעתי שהסתובב בויזניץ בני ברק, אצל הסבא שלו, בגלל המשפחה בירושלים , כ"כ הסתובב בביתו של הרוב והרבנית מבעלזא שליט"א, בגלל ראש המשפחה, ולא רק המלמדים, כל החיים שלו נלחם להחזיק את הראש גבוה, ובסיעתה דשמיה היגיע למי מנוחות...!!!
דב06.12.21
האבא עדיין חי?
כ06.12.21
48
אם מורים או מורות מתעללים או מפלים או כל פגיעה שהיא תספרו אל תשמרו כלום בלב היום יש דרך להתמודד עם דברים כאלה יותר מאשר פעם תתעוררו מוקדם לא שמשפילים אתכם לעיני אנשים זו התנהגות בהמית יכולים להעיף מורים מורות כאלו אז אל תשבו בחיבוק ידיים תספרו למי שישמע אתכם כואבבב לי על הסיפורים האלו ואנשים אם את
חכמת חיים06.12.21
47
הבעיה שכתבה מרגשת כזאת לא מזיזה ללב אכזר .
חני06.12.21
46
אלוקים.... ילד יתום..... ואין מרחם.... כמה אכזריות יכולה להיות לאדם שכביכול קורא לעצמו חרדי
תמר 06.12.21
45
לרב שוורץ הייתי רוצה שתברך אותי רבקה בת חנה הן על כל הסבל שעברת והן על מה שהגעת עד הלום וכל מה שה' רוצה שיתן לי כי לא מגיע לי כלום. איך שהתחלתי לקרוא את השורה הרשונה של הכתבה התחלתי לבכות ודמעות אלו בזכות וזאת החנוכה ובזכות מה שעברת יגנו על עם ישראל ונגאל עוד היום ואני מאוד מאוד מקווה שכתבה זו תגיע
רבקה06.12.21
תצפי בסרטון ואת תבכי עוד יותר, ובפרט בקטע בסרטון שהוא כמעט בוכה כשהוא אומר שאחרי ה140 מכות שהוא קיבל, הוא רצה לעלות לגג כדי להתאבד רח"ל.
חיה06.12.21
44
מכיר אותו אישית הוא מה שנקרא מענטש בן אדם עם אכפתיות לכל אחד לב רחב מפרגן ולחשוב שהוא עבר מה שעבר בתור ילד ועדיין הוא כזה טוב לב לא להאמין
ר׳ יונתן הוא באמת בן אדם זהב 06.12.21
43
כאשר ב"חינוך הטהור" מקפידים לקחת מלמדים שאין להם כל השכלה פורמלית בחינוך, אלה התוצאות העגומות.
רפאל06.12.21
42
אני למדתי איתו ואני זוכר כמו היום את המכות רצח שהוא קיבל מהמשגיח א.ש. כולנו ריחמנו עליו, אני זוכר איך שהוא הצליף בו עם המקל ויונתן קפץ מכאבים. לא יאומן מה שגדל ממנו.
יעקב05.12.21
ואתם השתתפתם בהצגה ולא עשיתם כלום ?!?
נהנתם מההצגה?07.12.21
מי זה המשגיח המסריח הזה מייייייי ימח שימו. למה לא החזרת לו
ישראל06.12.21
יישר כוח על הכתבה המעלפת וכל רב שזורק נשמה יהודית מהישיבה בטוח יתן על כך את הדין
קחו לתשומת לב06.12.21
ואווו לא להאמין, מרגש ממש ומחזק!
105.12.21
41
וואו קראתי עם דמעות . צדיק אמיתי שה' יעזור לך שמחה שבחרת בחיים.שה' יהיה איתך תמיד ברכה והצלחה
אריאלה כהן07.12.21
40
איזה עסק??
איזה עסק הוא הקים?06.12.21
יש לו רשת חנויות צעצועים
איקי06.12.21
רשת של חנויות צעצועים בבורו פרק ווילימסבורג ועוד
צבי06.12.21
39
האם מוסדות החינוך שכל כך התעללו בך היו תחת נשיאותו של האדמו"ר שליט"א שבזכותו גם הצלחת לפרוח בסוף?
בעלזא06.12.21
38
אי רוצה להדגיש את כוחות הנפש שלו, ואת הבחירה שבחר לצמוח ולא להתמסכן. בשונה מהסבל היזום המתואר כאן, שהוא מכאיב ומקומם מאד, ישנם מצבי סבל שונים, שגם שם ישנה אותה בחירה - להתמסכן או לצמוח! אשרי מי שבוחר בצמיחה!
מאמין06.12.21
37
הוא מתמודד עם אותו רבי ר"י גדול בתורה וביראה עם אלפי תלמידים? נו נו
נטע צווייג06.12.21
לא כל אחד שיש לו ישיבה נהיה לי גדול בישראל. אחד שיש לו ישיבה ומעיף באכזריות בחורים בכל זמן הוא לא גדול. הוא לוקח את התורה ומשתמש בזה כקרדום לחפור בה. והמבין יבין.
תגובה06.12.21
שקר וכזב. אין לו שום תלמידים הראש ישיבה הנ"ל אין לו שום קשר עם הבחורים וזה שיש לו ישיבה ובניינים זה לא עושה אותו גדול בתורה עם "אלפי תלמידים" מי שמוסר את חייו לתלמידים זה נקרה ראש ישיבה ולא מי שמקבל סידור קידושין וברכה אחריתא נהיה לי פתאום גדול.
לענ"ד07.12.21
36
הלוואי שהיו אז מה שהנוכלים של הדור, כדי להעצים את ריקנותם וחוסר יכולתם לחנך, מכנים "פגעי הטכנולוגיה", הדבר היה מציל למעלה מחצי שנשרו ואבדו ליהדות הדתית.
איש מאותו הדור.06.12.21
35
הכל ידוע לכולם, והכל אמת, ויש הרבה עוד מה לספר, והוא לא היחיד, השאלה מה יום מיומיים, בשבוע שעבר סיפר על בנו, ור"י ידוע ממונסי, השאלה האם המטרה נקיה, ללא אינטרסים, ואני אוסיף: פעם נתנו מכות "בגוף", והיום נותנים מכות "בנפש", ושנייהם פסולים, צריך הרבה תפילות ובקשות "רצינים" להצלחה עם הילדים, זה היה ב
ארל'ה06.12.21
34
גם אני זוכר איך שהמלמדים הוציאו עליו את כל העצבים שלהם. מצמרר.
שמואל05.12.21
33
מחזק מאד.
ללא שם05.12.21
32
חן
קראתי את הכתבה ומהתגובות ואני מתפעל מהצי06.12.21
31
הרב יונתן מספר רק על השלילי. אני בטוחה שיש גם אנשים טובים בדרך שעזרו לו להתחתן, שעזרו לו לבנות את עצמו. קשה להאמין שאין חמלה כלפי ילד יתום. אין את זה בציבור שלנו. יש אצלינו כל כך הרבה חסד ועזרה הדדית.
רבקה06.12.21
הוא נוגע בנקודה אחד בלבד ואי אפשר לכתוב הכל בכתבה אחת. הנקודה היא שאסור להגיד לילד שממך לא יצמח כלום. ויונתן כותב ברור שהאדמו"ר עזר לו לצמוח.
תגובה06.12.21
אתה לא מכיר את החסידות שהוא גדל בה
שורש סלרי06.12.21
ברור שהיו המון יהודים טובים שעזרו לו ובזכותם ובעזרתם הוא הגיע לאן שהגיע היום, אני מכיר את הסיפור שלו באופן אישי, אבל לא זה הנושא פה, הנושא הוא היחס שיש לאילו במוסדות החינוך כלפי תלמידים שלא 'זוהרים', דבר שיצא עכשיו לאחר דברי אחד מראשי הישיבות בוועידת אגדות ישראל בארה"ב
מומו06.12.21
30
מוזר איך התגובות נזהרות בכבודו של המשגיח האכזר, א.ש., ולא מפרסמים את שמו. דווקא היה צריך לפרסם את שמו - כדי שיכירו את טבעו האמיתי וכדי להרתיע מפלצות שכמותו. ובכלל, פרסום שמם של אנשי חינוך מתעללים (ובפרט סוטים) היה יכול לתרום לניקוי המחנה החרדי, אבל לצערנו מטאטאים את הבעיות מתחת לשטיח...
יהודי ישראלי06.12.21
אז מה זה אומר שהוא בעלזאר?
לימור06.12.21
הסיבה האמיתית למה נזהרים כל כך בכבודו של אותו משגיח, זה בגלל שהוא בעלזער,
א06.12.21
29
ואווו סיפור ומסר מדהים. תודה לכיכר השבת והרבה חיזוק למשפיע שמחזק את כולנו
ללא שם06.12.21
28
אני למדתי בת"ת "תורת אמת" בחיפה. מידי יום ראינו השפלות ומכות לתלמידים על ידי הצוות. עד היום אני מלא שנאה לאנשים הרעים הללו אשר הרסו את ילדותי התמימה.
יעקב שילה06.12.21
27
אני שנים מנסה לסלוח לכל מורות בית הספר שהתעללו בי ובאחיות שלי. אבל התמונות צפות וזה מכאיב למרות השנים הרבות שעברו 30 שנה ויותר. היום אני ואחיותיי גאווה לבורא עולם מוצלחות בכל קנה מידה. והמורות צריכות להמציא מחילה. סנדלר דורך על מסמרים ומורה דורכת על נשמות.
אולה06.12.21
בס"ד ומה עושים כשהבן שלי נפגע רגשית מהעלבונות מהרב של הישיבה הקטנה ומאז ועד היום נכנס לאינטרנט ולומד בלי סוף מדע הוא גאון אך הפך ללא מאמין ואנחנו ההורים נקרעים מצער. מילא אם היינו רואים שהוא מאושר אך לא. הוא מלא כעס ומרמור עלינו החרדים.
ענת07.12.21
26
העיקר שהצבור החרדי מדבר על לב טהור, בזמן שפה יש לנו עדות מבעל המעשה שקיבל 140 מכות על ידו, מהמשגיח שהיכה אותו עם מקל מול כל התלמידים, וכן הוא אומר שהוא עבר עינויים מהמלמדים והמשגיחים, וכל זה הם עוד עשו עם ילד יתום, ובאורח פלא כל אותם מלמדים ומשגיחים לא נעצרו אפילו לא ליום אחד, ואף אחד לא חושב שצריך
חסימת פיות נורא06.12.21
אתו חכמים ובצרו חדא, 139 מכות
בלוי יעקב06.12.21
25
איש יקר
א06.12.21
24
עצוב כ"כ שיש היום בחורים שסובלים, ולא כולם צומחים כמו המשפיע, אלא יוצאים לתרבות רעה. לדעתי אחוז גבוה של החרדים החדשים זה בגלל אנטי למוסדות החינוך (אני כותבת מידיעה ולא מהערה). גם את הבן שלי זרקו מישיבה לפני שלושה חודשים, אבל בסדי השם הוא נכנס לישיבה שמעריכה אותו ומפריחה אותו. מי שלא מתאים לחינוך שיב
בעלת נסיון06.12.21
23
אצלי זה הפוך, היו בטוחים שיצא ממני משהו גדול איזה תפקיד רציני, ובנתיים כרגע, כלום, נאדה!
יוסי07.12.21
אצל כולם זה הפוך. עובדים על כל צעירי הצאן ונערי החמד שהם הולכים להיות גדולי הדור הבא (כלומר, שלעת זקנתם, נכדם הנאמן יעשה קופה על חשבונך ומאחורי גבך התמים והשפוף), ולבסוף רוב החרדים אכן גדלים כצאן צייתן וכנוע לתפארת ללא שום עתיד.
צרת רבים07.12.21
לעשות משהו במקום לא לעשות כלום נננאאאדדדהה
אז הגיע הזמן 07.12.21
22
מעורר השראה.
צביה06.12.21
21
אי, כמה הדברים נכונים ומאלפים, מי שלא מסוגל לעודד גם ילד שנראה לא יוצלח הוא מורה לא מוצלח וכדאי שיחפש מהר מקצוע אחר, או שילך ללמוד את היוקר של ילד יהודי שהוא עולם מלא וישנה גישה.
שמעון06.12.21
20
זה באמת מסר מרטיט, כחבר ילדות שלמד אתך בחיידר ובישיבה אני זוכר את זה עד היום איך אמרת שכואב לך הידים עד היום יונתן !!יונתן !!כמה כואב לזכור הימים האלה כמה מכות קבלנו מהרבה שאני לא רוצה להזכיר את שמו ימש"ו כמה בכיתי אתך אז על המכות שקבלנו על גורנישט ולא היה עם מי לדבר וגם בישיבה אני זוכר איך ש
פרי חדש חיידר 07.12.21
19
אני זוכר כשהוא היה בדחן אצל הבן של האדמור מבעלזא ושוחחנו כמה שהוא מחייב את כל האלו שהתייאשו ממנם. הוא השראה ענקית לכולנו.
יוסי פ.06.12.21
18
שפתיים ישק ,כל מילה יהלום, עשה לי את זאת חנוכה
ללא שם05.12.21
17
לדעתי בדור של היום המחנך המשגיח ולא משנה האדם שעומד מול ילד; ראשית כול שים את עצמך במקום הילד שמולך. שנית כול אף אחד לא יכול לחנך היום. שלישית , אתה בתור אחד שחושב שיכול לחנך עדיף לך לתת עצה מאשר לחנך, לדון לכף זכות כול אחד קל וחומר ילד נער בתחילת דרכו. ולבסוף חובה עליך להעניק קודם כול האבה מהלב וחמ
אורי חסאן07.12.21
16
אותו ראש ישיבה החשוב צודק וגם ר' יונתן שווארץ צודק, אין שום סתירה כלל, מבלבלים שני דברים, דבר אחד זה שאותו ראש ישיבה דיבר על הצורך לשמור בית יהודי מהחלק הרע שיש באינטרנט, והוא לגמרי צודק, וזה לא קשור רק לבחור, אלא זה אמור גם לאברך או זקן שצריכים לשמור עצמם מהחלק הלא טוב שיש באינטרנט, אחרי זה יש עוד
גדליה06.12.21
הרב שוורץ לא הגיב להתנגדות לאינטרנט, אלא *לתקיפת הבחורים*.
יחגיערג06.12.21
אגב יש סרטון אחר שהוא כן הגיב נגד הדיבור של אותו ר"י על נטפליקס, ור' יונתן פשוט תפס אותו על המילה, וטוען שלרוב הצבור אין את העניין הנ"ל, הבעיה היא שאותו ר"י לא התכוין דווקא נטפליקס, אלא על פגעי הטכנלוגיה בכלליותה, ור' יונתן עקב צערו על שזרקו את בנו, אז הוא נתפס על המילה נטפליקס, בכל אופן אני בדיעה
גדליה06.12.21
זה בהחלט לא היה הדבר הנכון לדבר על נטפליקס ועל סרטים בכנס של אגודת ישראל... כ
ג06.12.21
אני מסכים איתך שטכנולוגיה זה בעיה, אבל הראש ישיבה שדיבר על הטכנולוגיה מקבל לישיבתו רק בחורים מצויינים ביותר ויש לו רקורד שבכל זמן הוא מעיף מהישיבה 5-7 בחורים והוא זה שגרם ישירות לכמה בחורים לנשור. אז הוא שיהיה האחרון שמדבר על פגעי טכנולוגיה.
דובי06.12.21
15
לא חסרים גם היום מלמדים ור״מים עלובים. האחריות על הילדים היא בראש וראשונה על ההורים. הם צריכים לדאוג לכך שאנשי חינוך בלתי ראויים יעופו מעבודתם.
צבי06.12.21
וכי למנהלי החדרים אכפת? כאשר התלוננתי פעם על מלמד אחד, ענה לי מנהל החיידר: "אם לא מוצא חן בעיניך אתה יכול לקחת את הילד. " גם מחחלקות החינוך שברשויות המקומייות אינן יכולות לעזור נגד מוסדות פרטיים שמנהליהם עושים ככל העולה על רוחם.
רפאל06.12.21
אם מדובר במכות יש משטרה (כמובן אחרי היתר מדיין.)
ישיבישער06.12.21
14
הסתובבה פעם בדיחה: מדוע יש בישיבה גם ראש ישיבה וגם משגיח? ראש ישיבה יש כדי להראות לבחורים מה יצא ממי שלומד; משגיח – כדי להראות להם מה יצא ממי ש_לא_ לומד...
זבולון07.12.21
13
תודה על השיתוף וישר כוח על האומץ! תמשיכו להפיץ תורה ולחזק אנשים
שמואל לוין06.12.21
12
כתבה מצמררת ונכנסת עמוק עמוק בלב, הכי אהבתי שהוא לא שומר טינה והוא סולח לכולם, זה השיקום הכי החזק שרק יכול להיות.
ללא שם06.12.21
כמה שאני אומר שאני סולח, וכמה שאני מנסה לסלוח, תמיד זה קופץ לי ואני לא מסוגל לסלוח! הרסו לי את האישיות ולא נתנו לי להתקדם, לא מצליח לסלוח
ה' יקום דמי06.12.21
11
חובה על כל מחנך ומנהל לשמוע את דבריו
צבי06.12.21
10
המשגיח א. ש. שהוציא את התסכול שלו במכות רצח שנתן לצדיק הזה אין לו מחילה לעולם אפילו שכבוד הגאון הרב שוורץ שליט"א מחל לו. בגלל משגיחים תתי רמה כאלו יוצאים בחורים לתרבות רעה
המגיב06.12.21
9
איך אלו שמכים ילדים ומשפילים אותם יכולים לישון בלילה איך הם יכולים להתפלל מה הם חושבים לעצמם איזה מידות רעות יש להם
ירושלים06.12.21
8
כתבה מצמררת ונכנסת עמוק עמוק בלב, הכי אהבתי שהוא לא שומר טינה והוא סולח לכולם, זה השיקום הכי החזק שרק יכול להיות.
Moishe Riechberg 06.12.21
7
למדתי איתו באותו כיתה וזה לא יאומן מה שיצא ממנו, הוא היה הילד הנרדף ביותר גם מהצוות ולצערי גם מהילדים. כל הכבוד שיש לו את האומץ לצאת בגלוי ולדבר על העבר הקשה שלו כדי לתקן את העתיד.
אשדודי05.12.21
6
אולי זה היה מופת של האדמו"ר שעל ידי שאמר 'בחור זהב' הוא נהיה מאז 'בחור זהב'.
בעלזער05.12.21
5
אשריך. אתה ממש סטירה בפרצופם של אלה שהיו אחראים על גידול וחינוך שלך. כדאי לך לפגוש אדם שעבר ועובר הרבה יותר ל"ע, וגם "עקף בגדול מימין". הוא השתקע בפתח תקוה לאחר שנמלט מעיר התורה והחסידות. אם תצליח שהוא יפתח את ליבו בפניך, אז תלמד ממנו המוו.
ללא שם07.12.21
4
להסגיר ולתלות בחדר מורים ובמשרדי ההנהלה של כל ישיבה ומוסד. הרב שוורץ היקר והנכבד, קשה לי להאמין לך שהצלחת לסלוח לגמרי לאותם 'רוצחים'. על כזו אכזיות צריך שיעברו לפחות מאה עשרים שנה (שלהם) עד שניתן יהיה לסלוח. יש דברים שרק מיתה מכפרת עליהם. ה"י. מאחל לך רק טוב. את המשוכנעים בודאי שכנעת. עתה נותר לפקוח
אבאלילדים06.12.21
התכוונת למסגר?
א06.12.21
3
עצוב לשמוע כנראה שיש לך באמת נשמה ענקית אלו שפגעו בך, מי נתן להם את הזכות בטח הם מקבלים זאת חזרה בילדים שלהם או בנכדים שלהם הרב ישראל סלנטר הגאון מוילנא וכל שאר צדיקים מהדורות הקודמים ידעו איך להתנהג לאנשים לאחר מכן כל אחד חשב איך הוא מתקדם בשטעלא על חשבון הגב של התלמידים
מאיר06.12.21
2
הבעיה מתחילה בהשקפה שאומרים מה יצא ממך כי אתה צריך לצאת צדיק גאון גדול הדור ואולי אף משיח שלומדים חסידות לא שואלים מה אני ואני צריך אלא למה צריכים אותי וכל יהודי ויהודי לפום דרגא דיליה יש לו שליחות ומקום לעשות לו יתברך דירה בתחתונים
ללא שם06.12.21
1
אני למדתי ביסודי התורה בתל אביב ושם חלק מהמורים היכו וחלק בדרך כלל לא. היום כמעט ואין מכים וההורים יותר ערים לנעשה עם ילדיהם. גם ההורים מכים היום פחות. אבל אין ספק שהמחנכים של הרב שוורץ לא ינקו מתורתם של בעלי תנועת המוסר ואישים כמו הרב אליהו לפין זצ"ל או הרב שטיינמן או החזון איש הקדושים והטהורים . ה
שאול שיף 06.12.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24