כיכר השבת

"פשוט לא להגיע"

צלבים, קללות, וחוסר ודאות: הסיוט של התחבורה הציבורית

הצורך להביא תחבורה ציבורית יעילה מדובר רבות. מבדיקת 'כיכר' נראה כי אוטובוסים ששוכרת חברת 'קווים' מביאים לתקריות אלימות כלפי נוסעים חרדים וגם נוסעים אחרים - שנותרים חסרי אונים (ארץ)

68
משה מנס | כיכר השבת | ז' בטבת | 11.12.21
צלב ותמונות נוצריות באוטובוס במודיעין עילית
צלב ותמונות נוצריות באוטובוס במודיעין עילית (צילם באוטובוס קבלני: חיים ש.)

הקושי לזכות ולקבל תחבורה ציבורית טובה ומתפקדת מוכר לכולנו. אבל בכל זאת, מסתבר שאולי יש דברים שכן ניתן קצת לשפר - עם טיפה נהלים ואכיפה.

כך למשל עולה מפנייה שהגיעה למערכת מזוג צעיר שנסעו מביתם שבירושלים לערב משפחתי בקריית ספר. הזוג עלה על אוטובוס קבלני ששכרה חברת 'קווים' - דהיינו לא אוטובוס של חברת קווים, אלא חברה קבלנית שמספקת שרות לקווים.

בשל העובדה שהאוטובוס הוא קבלני, בכניסה לקריית ספר, האוטובוס נעצר ועולה פקח שגובה תשלום. הזוג שחיפשת בין התיקים את התשלום זכה לצעקות ושלל גידופים מאותם פקחים. אט אט נאספו פקחים נוספים שצעקו 'תיכף יהיה כאן דם' וביטויים גסים ביותר..

הפקח מקלל: כולכם על ה*** שלי (באדיבות שולח התלונה)

בפנייה נוספת שהגיעה למערכת 'כיכר השבת' סיפר גולש כי "בשנה האחרונה אני נוסע מאלעד לגבעת שאול וחוזר". סיפר הגולש. "יש אין ספור איחורים. יש היעדרויות והבעיה הגדולה היא שהרבה מהאוטובוסים הם לא של החברה ולא כתוב על התחנה אם הם בכלל יגיעו ומתי. גם באפליקציה לא מופיע כלום ואי אפשר לשלם להם דרך האפליקציה כי גם אם יש להם מכשיר לתיקוף הוא לא קורא את האפליקציה. אודה לכם אם תפרסמו את זה כי המצב זוועה".

גולש נוסף סיפר כי "נסעתי על אוטובוס קבלני שיצא עכשיו מהיציאה מהעיר - וכולו ריק. הוא לא עצר בחלק מהתחנות. הגיע איזה אברך שכנראה תפס טרמפ לכניסה לעיר. שאל את הנהג: 'למה לא עצרת לי בתחנה הקודמת?' הנהג ענה: 'כי היית בלי מסיכה (למרות שהאברך כן לבש מסכה) אז האברך אמר לו: תעצור בתחנות שלך. בתגובה הנהג הוריד אותו."

את סוגית האוטובוסים הקבלניים העלנו בפינת הצרחנות של התוכנית הכלכלית. פנינו שוב ושוב בבקשת תגובה והסברים ממשרד התחבורה. אך ללא הועיל. התלונות ממשיכות להגיע וכעת שולח לנו חיים ש. תיעוד מקומם מאוטובוס קבלן ובו צלבים וסמלים נוצריים. "האם מותר ללמוד ולהגיד תהילים מול צלב?" הוא שאל "אם אני זוכר לפני כמה חודשים פורסם שמשרד התחבורה חייב נהגים יהודיים להוציא סמלים מהאוטובוס" לדבריו הוא אף פנה לקו ההלכה לברר האם הוא יכול להתפלל וללמוד בכזה אוטובוס.

הסיפור מהיום הוא סימפטום נוסף בסוגיה. כבר לפני חודש פניתי לאבנר עובדיה דובר משרד התחבורה. שאלתי אותו כך: ברצוני לשאול לגבי הנהלים של משרד התחבורה בנוגע לאוטובוסים קבלניים. קיבלנו מספר תלונות בעניין. וגם אני כתושב מודיעין עילית נתקל בנושא מתסכל זה. הבוקר עליתי על קו 304 ממודיעין עילית לירושלים. מלבד ההמתנה למבקר שיתקף, לקח לו עוד 10 דקות לעבור באוטובוס ועל כן ברצוני לשאול: מה הנהלים בסוגיה.

הדובר המופתע שאל אותי מה זה אוטובוס קבלני - ואחרי שקיבל הסבר מפורט- שלאחריו הפסיק להגיב.

אלו הבעיות שהצפנו בפני משרד התחבורה וחברת קווים:

1 - לאוטובוסים אין מכשיר תיקוף ובכניסה לעיר עולה מבקר לתקף. מה שיוצר עיכובים.

2 - אין אפשרות לשלם בדרך או לפני התחנה בכניסה / יציאה מהעיר.

3- אין מעקב אחרי הנהגים, במקרים רבים הם לא עוצרים בתחנות וההתנהלות שלהם מול הנוסעים היא מבזה.

4 - במקרים רבים המבקרים הם בני מיעוטים או נערי שוליים והיחס שלהם לנוסעים הוא מבזה ומשפיל.

5 - אי אפשר לראות מתי האוטובוס אמור להגיע לתחנה.

מחברת קווים נמסר: "אין הנחיה של משרד התחבורה המתייחסת לאוטובוסי קבלן. באוטובוסים של קווים קיימת הנחיה והיא נאכפת."

בנוגע לאוטובוסים קבלניים אמרו בחברה כי "חברת קווים מתמחה במתן שירות תח״צ במגזר החרדי, המאופיין בין השאר ביקושים בהיקפים גדולים ומשתנים, המגיעים לשיאי ביקוש בשעות מסוימות, בסופי שבוע, חגים ומועדים. כדי לעמוד בביקושים מעבר להיקף צי הרכב האורגני שעומד לרשותה, החברה מתגברת את השירות באוטובוסי קבלן על פי הנחיות משרד התחבורה המגדירים את אופן והיקף התגבור הנדרש."

"שימוש נוסף בקבלני משנה מבוצע ע"י החברה במטרה לשמור על רמת השירות לנוכח עומסי התנועה הכבדים בחודשים האחרונים לצד מחסור הולך וגדל בנהגי תחבורה ציבורית. מצב החרום שהוגדר ע"י שרת התחבורה, אינו פוסח על שירות התח״צ של החברה שעושה כל שלאל ידה כדי לספק את השירות בהיקפים הנדרשים הגדלים משנה לשנה."

אז מהי הכמות המותרת של האוטובוסים הקבלניים ומה הנהלים, האם יש נוהל הדרכה והעסקה לפקחים (שגם הם מחברה קבלנית) לצערנו אין לנו תשובה בנושא. נמשיך ונעקוב.

פינת הצרחנות - בתוכנית הכלכלית של כיכר השבת
תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
כל הסיפור מתחיל בזה שאין גוף שיכוון וידריך איך לנצל את הזכיות שלנו מול כל אותם גופים, צריך היה איזה גוף של מיצוי זכיות לכך!!!!!!
נוסע מתמיד...12.12.21
לנצל זו מילה מקובלת אצלכם. ואם אין חובות אין זכויות.
גדליה הצדיק13.12.21
51
מציאות נוראית ואנחנו נתקלים בזה נסיעה נסיעה
שיינה12.12.21
50
לפני כחודשיים, אישתי חכתה בתחנה לאוטובוס, כאשר יא יושבת על הספסל, כשהגיע האוטובוס הוא האט מעט, וכד שהיא נהספיקה לקום, הוא המשיך לנסוע. אם היא היתה עומדת ומסמנת לו אולי הוא היה עוצר, אבל אשה בחודש 9 לא אמורה לעמוד ולחכות, וגם גבר בן 30 זכותו לשבת על הספסל....
תושב אלעד12.12.21
לגמרי אם לא מסמנים להם וואלה הם לא עוצרים כלביםם
.12.12.21

הצגת כל התגובות

49
ולא רק זה אלא מלא מקרים של בנות שהערבים מתחילים איתם ו.... עצוב
שטרן ח.12.12.21
נכון מאד זה קרה לי ולחברה.. ממש קם אלינו באמצע הנסיעה והתחיל לשאול אותנו שאלות תפסתי את הרגליים שלי וברחתי משם זה באמת מפחיד ובלתי נסבל.. אני יושבת באוטובוס כולי מכווצת ומפחדת שיעלה איזה בחור ערבי... לאן הגענווו 😰 פחד
.12.12.21
48
חברת נתיב אקספרס וחברת קווים הורידו את איכות השירות בתחבורה הציבורית לשפ שאין כדוגמתו...אבל למי באמת איכפת בממשלה? מכרו אותנו בכסף לחברות פרטיות שמה שמענין אותם זה הכסף...געגועים לתקופה שאגד נתנה שירות.
ללא שם12.12.21
אז תחזור לאגד שישברו לך תעצמות בגסות בברוטליות ונהגים עמי ארצות שאותם אתם אוהבים זה מה שאתם צריכים
קווים12.12.21
47
הפתרון, לשלם לנהג רק בסוף הנסיעה לפני הירידה, ולהעדיף נהג חרדי על נהג ערבי.
נביא אמת11.12.21
46
כל יום אותו סיפור הקבלניים זה סיוט
נהוראי11.12.21
45
אני לא משתמש בתחבורה הציבורית אך נחוזה שמחייב את קווים מחייב כם את קבלני המשנה שלהם אי עמידה בחוזה בוודאי דרושה לקנסות קבלני המשנה צריכים לספק את אותו השרות שהספק מחוייב לו
אני לא משתמש בתחבורה הציבורית אך נחוזה ש12.12.21
44
צריך פעם אחת ולתמיד להחליף את חברת קווים במודיעין עילית ועוד כי הם חברה הכי זבל שיש בעולם ודרך אגב זה לא רק אוטובוסים קבלנים לא עוצרים גם אוטובוסים של חברת קווים לא עוצרים בתחנות קויים החברה הכי זבל שיש צריך להחליף לחברת אפיקים או חברת תנופה
ללא שם12.12.21
43
שבוע שעבר נהג מיהר עקף את חלק נכבד מהנסיעה בירושלים אמר שככה הסדרן אמר לו
עוד אחד שסובל12.12.21
42
עברתי את הסיוט הזה בקיץ כשאוטובוס קבלני מירושלים אשדוד לא עצר לי בתחנת רכסים באמצע הדרך והייתי צריך להמשיך עד אשדוד ומשם לקחת אוטובוס חזור.....
ללא שם12.12.21
41
צריך שיהיו גם חרדים ללמוד נהיגת אוטובוסים בתחבורה הציבורית בישראל פשוט יהיו נהגים חרדים
לא רק נהגי הסעות11.12.21
40
פינת הצרחנית...
מה נסגר ?12.12.21
39
אבל גם בבניה המטורפת בגבעה c בביתר בונים יחי"ד ללא הרף. לא בטוח שלכולם יש אישור לכך. הורסים את החיים של השכנים. ואין אף אחד שעושה משהו לעצור את הטירוף הזה. מקווה שלא יפלו בנינים חלילה.
ללא שם12.12.21
מה זה קשור פה? אבל אם כבר כתבת אז כל היחידות הם עם אישורי מהנדסים כי אחרת בית הדין מתערב.
אלי12.12.21
38
ראשוני: זוועה באוטובוס קו 370 !!!* אתמול יום ד', המשטרה מצאה שני ראשים בתיק של נוסע באוטובוס אגד קו 370 לכיוון באר שבע. הנוסעים הרגישו ריח חזק שניראה שהוא מגיע מתיק יד של נוסע בן 27 הריח הנוראי תפס את תשומת הלב של הנוסעים ואחד מהנוסעים סיפר לנהג האוטובוס שייש ריח זוועתי מאחורה והם לא מצליחים לנשום נ
מישהו11.12.21
ייוואוווווווווווו איזה רעעעעעעעעעעע אני כולי קוראת ולא מאמינהה עמדתי למותת וואיי אתה לא שפפוי 😰😰
.12.12.21
37
לא יודע לגבי כל המקרים, אבל אציג לכם איך נראה מצד אחד מנהגי הקבלנים. הנהגים עושים בדרך כלל הסעות תלמידים או טיולים. הסדרן בחנוכה מביא לו בחנוכה מסלול תח"צ. אף אחד לא מסביר לו את המסלולים המסובכים, או את התחנות. אומרים לו שיסתכל באפליקציה מוביט או איפה בוס, וישאל נוסעים. אז יכול להיות שהנהג לא יודע א
דוד11.12.21
36
למה לסמוך על הערלים. צו השעה להקים מערכת תחבורה חרדית. נהגים אנ"ש בעלי הדרת פנים וגם המבקרים. תנועה על טהרת הקודש.
דוד ליימן11.12.21
אף חרדי לא רוצה להיות נהג ויש ביקוש אדיר לנהגים
ההורים בשמים תשמרו עליו11.12.21
35
לא מפסיקים להתלונן. תקימוחברות תחבורה עם נהגים ומבקרים יראי שמים. יהיה טוב לכולם.
יהודה11.12.21
34
ימח שמם ויאבד זכרם של הנוצרים האלה
אריאל12.12.21
33
גם בביתר עילית אותו זבל...
איציק12.12.21
32
הבעיות והסיוט של חברת קווים מתחילעם בנהגים של קווים ולאוו דווקא בקבלנים. זו חברה שמעסיקה נהגים ערבים שמזלזלים ומתעמרים בכוונה תחילה בציבור הנוסעים היהודים,פשוט מתעללים בלקוחות שמפרנסים אותם.
ללא שם12.12.21
לא ביהודים. בחרדים.
שמריה לוי13.12.21
31
שנים שחברת קויים הם זבל של חברה מאחרים ולא שולחים אוטובוסים פניתי אליהם כמה פעמים שום דבר לא עזר זה חברה זבל
עכ11.12.21
30
זה זוועה אין מילים לתאר את הסבל היום יומי של אלפי אנשים מי שיזכה לקדם את העניין במשהו אני מקנה בגן עדן שלו לדעתי אם העסקנים יזדהו עם רבבות הנוסעים וירגישו בעצמם לכמה ימים מזה תחבורה ציבורית בטוח שיצליחו להוריד מהסיוט הזה הלואי...
ישראל11.12.21
29
סיוט מתמשך טוב שמישהו מעלה נושאים כאובים שצריכים טיפול
חיים ש.12.12.21
28
זה לא רק חברת קוים. בתל ציון בין השעות 4 ל6 אחה"צ, אין אוטובוסים. מי שרוצה לצאת מתל ציון בשעות אלו, יכול לחכות שעתיים בתחנה כמו כלום.
עצבנית12.12.21
27
לחברות התחבורה לא אכפת מהנוסעים. אין להם מה להפסיד ולכן הם מתנהגים העזו צורה. לצערי משרד התחבורה למרות כל הדיבורים היפים - לא אכפת להם כלום
עוד משתמש שסובל12.12.21
26
ולא רק בחברת קווים.אני נסעתי במטרופולין קו באר שבע תל אביב עם הגב ערבי שנסע כמו מטורף ...בשני המקרים נהגים שונים.תופעה!
דפנה11.12.21
25
וואו זה כזה נכון האוטובוסים הקבלנים הם זוועה חיכיתי לקו 304 בירושלים שעה ורבע!!!!
.11.12.21
24
תראו מה קורה עם קו 8 אמור להגיע כל חצי שעה. בפועל או שהוא לא מגיע בכלל. אתמול המתנתי יותר מרבע שעה והוא כאמור לא הגיע בכלל או שהוא מאחר. גבעה ג' בביתר מוזנחת גם בתחבורה וגם בנקיון. ועוד יותר הטירוף של בניית יחידות דיור. חלקן ללא היתר.
גבעה c ביתר13.12.21
23
קוים מזלזלת בלקוחותיה ומדלגת אוטובוסים ויחס מחפיר של ריבוי פקחים באוטובוסים וכו. מי שאשאם כמובן אלו פרנסי העיר. בקרי"ס גוטרמן החמור ובכל מקום המרויחים מהעסקה. אל תהיו תמימים. משרד התחבורה ומשרד המשפטים כלום לא יעזור. שי פה הרבה כסף של אנשים חרדים וזה הכל.
יהודי12.12.21
22
שנים הייתי נהג בקרית ספר בני ברק ירושלים הנוסעים חושבים שאנו עבדים שלהם ומקללים ולועגים לנו .לאחרזמן לא רב עשרה נהגים חרדים נאלצו לעזוב את החברה בגלל תושבי קרית ספר ובני ברק העזים והחצופים,הפתרון במקום לחמם את הכסא ולהתבטל תבואו ותהיו נהגים לתושבים שלכם ותראו כמה זבל יש בתוככם והכל יתבהר לכם למה אף
יוסי12.12.21
אני מסכימה לא עם כל מילה יש נוסעים מגעילים נכון ויש גם לא.. ואלה הטובים מגיע שירות טוב.. אבל מה לעשות שיש גם וגם באמת קשהה
.12.12.21
21
אני נסעתי עם חברות באוטבוס של קווים ואחת החברות הורידה שניה מסיכה בשביל לסדר אוזניות, הנהג התחיל לצרוח עלינו ועצר באמצע הכביש ולא הסכים לסוע עד שלא נירד, הנהג בעצמו היה עם מסיכה מתחת לפה. וכל הנוסעים כנל... אבל עלינו הוא צעק כי אנחנו חרדיות😑
עצוב..11.12.21
עצוב קורה הרבה
.12.12.21
20
בושה לחברת קווים. היא מעסיקה נהגים ערבים באוטבוסים קבלנים. בחנוכה נסענו מאלעד לקרית ספר. הנהג היה ערבי. עליתי יחד עם בנותי בתחנות הראשונות. עם מסכות, לאחר מכן עלה נוסע עם הבנים ללא מסכות, היו ויכוחים. הנהג לא עצר בשום תחנה בגלל שראה שלנוסעים בתחנה לא היו מסכות, בעמדות התיקוף היו ויכוחים. בסוף הוריד
אזרחית11.12.21
19
תפסיקו להתלונן!!! כמו שישנה ועדה לענייני תקשורת,כך תרימו גם ועדה לענייני הסעות רק לחרדים.יש הרבה עשירים...תקימו חברת אוטובוסים משרתים רקטת הציבור החרדי ,רק נהגים חרדים וזהו.אתם רוצים לחסוך? אז תשלמו את המחיר ותשתקו.
ללא שם11.12.21
חחחח לך אתה תקים יודע רק לדבר גם כן כל אלה עם הרעיונות... אני מציעה בכלל שאתה תהיה מצוות הנהגים נהג אוטובוס זה אחלה עבודה, לא?...
תמר12.12.21
כע היום אמר לי נהג אוטובוס פנימי באגד עבודה קשה אבל, יוצאים עם 11000 ביד... נחמד? הנה כבר יש לך הצעת מחיר גם..
.12.12.21
18
ואווו סוף סוף מישהו מדבר על זה!!! אל תרפו
נחמיה דייך11.12.21
החברה משקרת שרק בזמני עומס יש קבלנים ! יש אותם כל השבוע החל משעות הבוקר המוקדמות עד שעות הערב המאוחרות כולל בצהרים
מוטי11.12.21
17
זה בגלל שבמדינה הציונית מתייחסים אל החרדים כאל בני אם נחותים. אנטישמיות ציונית טהורה. בדיוק כמו אצל אבותיהם הרוחניים בברלין לפני 90 שנים
עדי13.12.21
16
הם צוחקים מכל הכתבות האלו כי שום דבר לא הולך להשתנות..
מרים אש12.12.21
15
כשאדון מקלב היה סגן שר התחבורה הוא לא טיפל בכל הבעיות האלה אז מה מצפים מצפונבונית שאין לה מושג מה זה ליסוע באוטובוס
ממ12.12.21
14
בעניין התחבורה הציבורית בני ברק מלאה באוטובוסים של נהגים ערבים כך במודיעין עילית וכך באלעד הערים החרדיות מלאות הפועלים ערבים מחבלים במקום ש"יד לאחים" יחלצו יהודיות מחוללות מהכפרים הערבים "יד לאחים" צריכים להעיף את כל הערבים מהערים החרדיות
ללא שם11.12.21
13
ואוווווו שתדעו לכם שאף אחד כבר לא מעיז לדבר על זה
חיים דוד11.12.21
12
וואוו כמישהי שנוסעת הרבה באוטובסים ללימודים שלי אני נתקלת בדברים לא נעימים המון פעמיםם דוגמא אחת שהיתה לי ממש היום חיכיתי בתחנה לאוטובוס פנימי של אגד אני רואה אותו מגיע מכיוון הרמזור והיה עוד אוטובוס בתחנה אז הוא פשוט המשיך על הנתיב השני(שלא צמוד לתחנה...) ונסע .. ניסיתי לסמן לו וכלוםם כאילו הוא בכל
אם כבר פתחתם...12.12.21
11
לא רק קווים, גם קבלנים של אגד, מדלגים חופשי על תחנות, לא מעודכנים, מזלזלים בציבור וכו
לא רק קווים, גם קבלנים של אגד12.12.21
10
הנסיעה באוטובוסים של דן וקווים הפכה לסיוט אמיתי , נהגים צועקים אם פונים בשאלה , עסוקים עם האוזניה שלהם , מדלגים חופשי על תחנות בייחוד קו 280 שזה פשוט סיוט ולא מעניין את החברה בכלל
יעל11.12.21
9
"בדיקת גבולות" זה מונח עדין לעומת מה שקורה בחברה הזו מול הנוסעים. תודעת שירות ועמידה בלו"ז... על הפנים.
נוסעים קבועים11.12.21
8
לדעתי יש 2 אופציות או לתבוע את החברה .או פשוט לא לשלם בגלל הזלזול. הגיע הזמן שמי שמתפרנס מהציבור ילמד שאנחנו גם לא פריירים.
קובי11.12.21
7
באגד זה לא היה קורה. שם יש אכיפה משמעתי מרתיעה כנגד נהגים. כל ההפרטה היא זריית חול בעיני הציבור, כאילו לשפר את התחבורה. בולשיט. יש מישהו שמרוויח מהצד מכל נושא המיכרזים. זה בטוח. עוד זה יצוף בהמשך.
גבריאל15.12.21
6
קוים נהייתה חברה גרועה מאז שהם נהיו קצת גדולים על כל תלונה מקבלים את אותו נוסח ,חוץ מפעם אחת שהם הבינו שהנהג הגזים, ואז הם צלצלו אליי ישירות לשאול מה באמת היה שם והנהג נענש וזה הנוסח מועתק ממכתב שקיבלתי: שלום רב. ראשית, אנו מודים לך על פנייתך אלינו בעניין שבנדון. עצם פנייתך, תורמת תרומה נכבדה למימו
נוסע מתמיד12.12.21
5
אף אחד לא רוצה להיות נהג אוטובוס,אז רק ערבי מוכנים. אם יכפילו את השכר אז גם יהודים יסכימו לנהוג.השאלה האם אתם מוכנים לשלם עוד 25 אחוזים שיביאו נהגים נורמלים.דרך אגב הכול אשם ביבי שהפריט את האוטובוסים.
א12.12.21
4
לא מאמין שהיה צלב באוטובוס
בנימין חסיד11.12.21
3
הגיע הזמן שנציגים מכל העיריות מכל הערים שמרוכזים שם ציבור חרדי יקימו - בשכר - אירגון מעקב וטיפול בכל נושא התחבורה הציבורים לציבור שלנו שיהיה כתובת אחת ומרוכזת לכל הנושא הכאוב הזה ותלונות יש לאין ספור רק גוף רציני וחזק עם שיניים מול החברות ומשרד התחבורה בצירוף ייעוץ משפטי יצליח לתקן את המצב העגום
מנחם 11.12.21
2
לצערינו המילים תחבורה ציבורית וחרדים לא הולכים ביחד, במגזר הכללי אין כאלו בעיות....
חרדי שנמאס לו11.12.21
להגיד לכם משו זה בגלל שהחרדים אומרים שלא צנוע שאישה תנהג ברכב ויש מלא ילדים ועגלות! וחיבים להגיע לאן שצריכים או רוצים ולא תמיד יש רכב בכלל ואולי גם אין לבעל רשיון אז מה שקורה זה שכולם נדחסים לאיזה אוטובוס אחד מסכן וישן האוטובוס לא עומד בעומס מתפרק בדרך במקרה הרע או במקרה הטוב נוסע על ביצים ו.....תוצ
ברסלבית14.12.21
בחברה הכללית אין צורך כזה גדול בתחבורה ציבורית !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לא ראיתי אוטובוסיםן חילונים כל כך צפופים
רחל12.12.21
בטח שיש האוטובוסים לכיוון הצפון רוב היום מלאים חילוניים... מוזמנת לבקר
.12.12.21
1
ממש ככה גם מבני ברק ללוד ממתינים בין שעתיים לשלוש בושה
מיכאל11.12.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24