כיכר השבת

פרשנות

הפרקליטים שאורבים לדרעי // ישי כהן

אריה דרעי עבר עינוי דין חסר תקדים, הוא וסיעתו הוחזקו מהגרון במשך שש שנים וחצי • על עסקת הטיעון הוא חתם בלב כבד • בכדי לחזור לשולחן הממשלה הוא זקוק לנס (פרשנות)

37
ישי כהן | כיכר השבת | כ"א בטבת | 25.12.21
אריה דרעי
אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

שש וחצי שנים אריה דרעי עבר עינוי דין. שש שנים וחצי הוא וחברי הכנסת של ש"ס הוחזקו מהגרון על ידי מערכת המשפט. שש שנים וחצי שפוליטיקאי מתעורר בבוקר ולא יודע האם ביום שלמחרת יוגש נגדו כתב אישום, ואם כן - באלו עבירות או שמא התיק בכלל ייסגר. אות קלון על מערכת אכיפת החוק והעומד בראשה.

במדינה נורמלית היועמ"ש צריך להינזף על ידי השר הממונה עליו. על ידי הציבור והתקשורת. ייתכן ואביחי מנדלבליט לא התכוון לעינוי הדין הזה, לא כיוון לזה שש"ס והעומד בראשה יוחזקו מהגרון, אבל זו התוצאה. בטח כשרואים לבסוף על אלו עבירות הוגש כתב האישום. מדוע לוקח לקבל הכרעה כל כך הרבה שנים? איש לא ביקש שהתיק ייסגר, כן מבקשים שההכרעה תתקבל בזמן. והזמן הזה היה לפני שנים.

מנדלבליט עצמו הודה שההר לא הוליד אפילו עכבר. הוא התבטא שאם היה יודע שאלו יהיו תוצאות החקירה - הוא לא היה מאשר את פתיחתה. למי ששכח, הנה תזכורת קצרה מהימים שפרשת דרעי התפוצצה. דרעי היה חשוד בשוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת המונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

כתבי המשטרה דיווחו: "חשד שמאות אלפי שקלים מכספי המדינה שהיו תחת שליטתו זרמו לעמותות המשפחה". דיווח אחר דיבר על "חשד שדרעי קיבל כספים מאוליגרך גם לאחר ששב לחיים הפוליטיים".

אות קלון. אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90)

איש לא מזלזל בעבירות מס, אך בוודאי שהתיק נגד דרעי קרס. אין הגדרה אחרת. תיק שהתפוצץ בקול רעש גדול הסתיים בקול ענות חלושה. ועדיין, התנהלותו של דרעי תמוהה. אחת העבירות נעברה סמוך לחזרתו לחיים הציבוריים והשנייה לאחר חזרתו לחיים הציבוריים. דרעי היה צריך לדעת שיחפשו אותו. גם אם העבירות נעברו שלא בכוונת מכוון, עדיין הוא היה צריך להיזהר שבעתיים מכל איש ציבור אחר.

אריה דרעי שקל האם ללכת על עסקת הטיעון. לא היה לו קל. פרקליטים רבים אמרו לו שהתיק יקרוס בבית המשפט. אבל דרעי למוד הניסיון ידע שמספיק שהוא ייפול על שופט שלא מחבב אותו במיוחד ובמקרה הפחות גרוע יטיל עליו חצי שנת עבודות שירות והוא סיים את הקריירה שלו בכנסת ישראל.

לבית המשפט אתה יודע איך אתה נכנס, לא איך אתה יוצא. לכן דרעי העדיף לדעת מראש עם איזה נזק הוא יוצא. התפטרות מיידית מהכנסת ודיון מאוחר יותר על שאלת הקלון, כשהקרקע לא בוערת.

ערב חתימת ההסכם דרעי נרתע מההסדר עם היועמ"ש. הסיבה הייתה בשל העובדה שמנדלבליט חזר בו מכמה הסכמות בשל הביקורת שנמתחה על ההסכם. בין היתר, הוא סירב להדגיש בכתב האישום שהעבירות נעברו ללא כוונת מכוון. מה שישפיע בעתיד על שאלת הקלון.

תיק דרעי: שלמה בניזרי בריאיון לישי כהן

כאמור, את שאלת הקלון הצדדים דחו למועד בו דרעי יבקש לחזור לשולחן הממשלה. כשזה יקרה, מנדלבליט כבר לא יהיה בצלאח א דין. מי שכן יהיו הם יונתן תדמור, פרקליט מיסוי וכלכלה, וליאת בן ארי, המשנה ליועמ"ש. שניים שהתנגדו להסדר של דרעי, שניים שביקשו כתב אישום חמור יותר, שניים שדרשו קלון. אפשר להעריך מה תהיה עמדת המדינה בבוא העת.

בכדי שאריה דרעי יחזור לשולחן הממשלה הוא זקוק לנס. מערכת המשפט לא מחבבת אותו בלשון המעטה. בפרקליטות לא רוצים לראות אותו שוב מכהן בתפקיד שר. מנדלבליט השאיר להם שטח נקי בכדי לטעון שבעבירות שדרעי יורשע יש קלון. ספק אם דרעי ירצה להיכנס לדיון הזה. למה לו לקחת סיכון שההיסטוריה תזכור את 'הלכת דרעי 2'? ועדיין צריך להסתייג, דרעי הוכיח שהוא ראוי לניסים, מי האמין אחרי הרשעתו הראשונה שהוא ישוב לממשלה, ועוד ללשכת שר הפנים.

ולמרות הכל, אריה דרעי הוא אחד המנהיגים החזקים בסיעות הכנסת. אין עוד הרבה מנהיגים הזוכים לתמיכה מלאה מצד המצביעים, מצד חברי הכנסת (שרובם בכלל מעריצים אותו) וכמובן ממועצת חכמי התורה.

לכן דרעי לא חושש מהעובדה שהוא לא יחזור לתפקיד שר. הוא ישלוט ביד רמה בתנועה שהקים. הוא אינו יוצא לגלות נוספת, אין דיון מי ימלא את מקומו. גם אם ברמה האישית הוא ייפגע מהעובדה שאינו יכול לשבת בישיבות קבינט, לקרוא דוחות מודיעין וכמובן לשבת סביב שולחן ממשלת ישראל.

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
בקנסת
ריבי עריה דראי יפרוש מחיים פוליטים ילך י26.12.21
27
אל תוותר להם... מנדלבליט איש אפל ומושחת שאפילו השטן בכבודו ובעצמו מתבייש לעמוד לידו. יש בורא לעולם...והוא שופט צדק
נתנאל25.12.21
26
שפעת עופות התחסנת ? בוסטר ששת מיליונים נתניהו
מכת דבר נגיפי 25.12.21

הצגת כל התגובות

25
תבינו; הכל בלוף, שלשה דוגמאות. 1) האם היו בודקים את גב' פרס או הרצוג האם השאילו את רהיטי הגן? 2) בית הכנסת שהיה מרעיש כמו המואזין בשעות השינה היו מאפשרים לו? 3) בג"ץ התיר להכניס חמץ בפסח בבתי רפואה האם בג"ץ היה מתיר פתיחת חנות שווארמה בכפר ערבי ברמדאן?
משה בן אברהם26.12.21
24
אריה אמיתי . ה' יברך אותך בשנות חיים בריאות טובות ומאושרות לצד משפחתך ולצד העם המודה לך על תרומתך האדירה למדינת ישראל. אנחנו במלחמה מול כח המנסה להוציא את היהדות מן הארץ , שה' יתן לך עוז וכח להשיב עטרה ליושנה ולהחזיר את ישראל לשפיות . ה' ישמרך.
טל25.12.21
23
הציבור בחר בך ויבחר בך שוב. לא הפרקליטות תקבע לעם מי ייצג אותו אלא העם יקבע. ולך אריה יש ציבור גדול שעומד מאחוריך. אל תירא ישראל אל תירא כי גור אריה הלא אתה.
דוד25.12.21
22
כתבתם הרבה, רק לא כתבתם שור מועד פושע מורשע .
ללא שם25.12.21
21
הגיע הזמן שיפרוש...מספיק חילל שם שמיים עם כל הקומבינות שלו....
אהרן25.12.21
20
ר' אריה אוהבים אותך! בשנים האחרונות הפכת להיות ממנהיגי הימין הלאומי! עמידתך לצד נתניהו נפכה אותך לאחד המנהיגים הפוליטיים הגדולים בעת האחרונה. יישר כח לך על עמידה איתנה!
שמעון25.12.21
19
דווקא הפעם בית שאת נצביע רק שס
ללא שם25.12.21
18
עבריין סידרתי הדרעי הזה, בושה למשפחתו, בושה למפלגתו, בושה לעדה המרוקאית ובושה לעם ישראל שיצור כמוהו משרת בכנסת ישראל. האם המרוקאים ל יכולים לבחור אדם ראוי יותר? זה נזר הבריאה שלכם? אם הוא המנהיג שלכם איך אתם נראים? ניסיתם פעם להסתכל במראה ולומר שנמאס לכם שכורכים אתכם עם רמאים וגנבים כמו רבים ממנהיגי
לבנה טולדו26.12.21
17
הרב אריה היקר, הגיע הזמן שתדע עם מי לנו עסק. אלה הם גיזענים ללא תקנה מהסוג השפל ביותר שנבהלו כאשר ראו את כשרונותיך ואת הצלחתך ונשבעו שהם צריכים לחסל אותך ואת כל עוזריך והחכים שלך, וכך התחיל משפט העוול שהם ניהלו נגדך במשך תשע שנים, אבל הם לא הצליחו לסתום לך את הפה או לפגוע בשכלך
נריה25.12.21
16
כשדרעי יעזוב את ש''ס היא תצליח יותר וגם לא תהיה כ''כ גזענית כדאי לכולם.
מכלוף25.12.21
15
גנץ, לפיד, הרצוג וליאת בו ארי יותר עביירנים אבל לפרקליטות יש סדרי עדיפויות, ואינטרסים. בעיקר אינטרסים.
קובי25.12.21
14
לאחר קריאה בעיון של כל התגובות פה אפשר לקבוע חד משמעית: המצביעים הש"סניקים הם המצביעים המטומטמים ביותר במערכת הפוליטית.
נתי28.12.21
13
עד שאריה דרעי בא לש"ס, היה אדם ישר הגון וצנוע שגר בקראוון, ומשנכנס לש"ס, פגש שם חבורה של נוכלים ורמאים, על זה נאמר אוי לרשע ואוי לשכנו, וכך הצטרף לרב יאיר לוי, הרב בניזרי, הרב חוגי...והלך אתם לכלא.
נביא אמת25.12.21
כל ח"כ (לפיד ליברמן וכו') שהיו בודקים אותו במסרקות של ברזל היו מוצאים לו לפחות את עבירות דרעי (הנה אביר קארה שהצביע פעמיים אין אפילו בדיקה)
משה בן אברהם26.12.21
12
הם חושבים שהם חיסלו פוליטית את יו"ר ש"ס אריה דרעי. אבל במציאות אין אפילו שסניק אחד שמאמין להם, אין אחד שלא חושב שמדובר בסחיטה וחיסול, כזה דבר רק יעצים את כוחה של ש"ס בבחירות.
אריאל25.12.21
אני מצביעה ש"ס אריה עזר המון ועשה רבות אבל הוא גם אכזב הרבה... למה הוא למד את הלקח מ99 מגלגל מליונים מה הבעיה להצהיר למס הכנסה? לא בקטע רע אבל הגיע הזמן שלו ללכת הביתה
רבקה26.12.21
11
רבי אריה המלך הציבור אוהב אותך.. ואין לנו בכלל להתייחס לרעשי רקע שהם לא מחזיקים מעמד.. והציבור מצביע ברגליו וקלונם של אלו הרודפים אותך מתגלה ברבים והציבור לא טיפש ולא יעזור להם ולא לתקשורת שחלקם משתפים פעולה איתם.. והציבור כבר מתחיל להתעורר ומחרים את אותם כלי תקשורת וברוך ה' יש עירנות של כולם לגבי ה
יהודי פשוט25.12.21
בלי קשר הגיע הזמן שיעזוב את ש'ס הוא כבר מזמן נטל ולא נכס.
עובדיה25.12.21
נכון מאוווד כל הכבוד לך
ללא שם25.12.21
צודק כוווווווולםםםםםםםםםםםםםם רמאים כמו שאמר מנדלבליט עכברונצ'ים
בנדאם טוב26.12.21
לצאת פעמיים חייב מבית משפט זה לא "רעשי רקע".
רפאל25.12.21
10
כבחור צעיר בשנת תשמ"ד הבנתי מי זה הדרעי הזה , אני אישית מאד חששתי לתת לו את הכוח שלנו בבחירות .. לאחר שנת תשמ"ד ,, אז החלו לצוץ החשדות מול יאיר לוי , פנחסי דרעי ושאר ירקות .. בושה וחרפה איך המרוקאי הזה הוביל באף את הציבור כנ"ל הוביל באף את מרן זצוק"ל והכל עבור עצמו ועבור חופן כבוד וקומבינות ..
אורי25.12.21
אתה מעיד על עצמך על זמן שהיית בחור צעיר כמובן אל תשכח בחורצ'יק שהשנאה שלך קיימת כבר שנים אז על מה אתה מלין ובפרט כעת שכולם יודעים שהאשמות עכשיו בכלל הם אפילו לא עכברון.. אז ממש לא מתאים עכשיו שתגלה ברבים את השנאה שלך כי אתה פשוט מר "אורי" עושה צחוק מעצמך ועדיף שתלך לישון, או שתלך לשיקום.. שישקמו אות
יהודי מפוכח26.12.21
הקיף את עצמו בפושעים ומאפיה כמו כלף ואברשה
מכלוף26.12.21
9
ב"ה תחזור חזק להנהיג את ש"ס כי צריכים אותך אריה בשם השם נעשה ונצליח וכול השונאים שלך הקב"ה יפר עצתם אמן
גונן25.12.21
8
הם יחפשו ראש אחר בשס
פרקליטות מושחתת 26.12.21
במקום ש"הוחזקו" יש חובה לחפש.
רפאל26.12.21
7
אריה היקר יישר כוח חזק ואמץ ואל תירא. העם היהודי וארץ ישראל והזהות היהודית של המדינה בסכנה ממשלת הזדון וההונאה ברשות הנוכל הבזוי מרעננה . העם היהודי זקוק לך, אנא תעשה הכל להפיל את ממשלת הזדון ואת הנוכל מרעננה שחבר לאחים המוסלמים ולתומכי טרור כנגד העם היהודי. בע״ה ש״ס תעלה ותצליח
זאב25.12.21
6
לליאת בן ארי יש עוד פה ? אם דרעי לדעתה צריך קלון על שומת מס. מה היא צריכה לקבל על השחיתות שלה עם הדירה שרכשה ברמאות, פיצלה ללא רשות, ולא שילמה מס בכלל ?
לוי25.12.21
5
מדהים נתניהו ודרעי התחילו עם חסידי ברסלב, לא נתנו להם לנסוע לאומן, הסיתו את האוקראינים בצורה נוראית נגד חסידי ברסלב, התוצאה היא שנתניהו שהיה ר"מ הרבה שנים נזרק אחר כבוד, ועכשיו התור של דרעי להיזרק! מדהים!
סוף הכבוד25.12.21
4
הרב אריה אנו איתך תצליח!!!!!
ללא שם25.12.21
3
לא נורא 6 וחצי שנים זה סך הכל תשלום קטן מאוד, על כל שנות החילול השם שהוא גרם עם המחלוקת נגד הרב אמנון יצחק, הוא הסית את הרב עובדיה נגד הרב אמנון, עשה הכל להחרים את הרב אמנון והכל בגלל פוליטיקה ומפלגה, אז שישמח שרק זה קרה לו ב6 שנים האחרונות!!!
האמת25.12.21
2
חזק ואמץ ואל תחת
אלמוני26.12.21
1
קודם כל בע"ה ברכה והצלחה ! בע"ה אתה חייב להמשיך לפעול יחד עם הליכוד ,אגודה ,שיקלי וכו להפיל את הממשלה הרעה הזו.
לגזיאל25.12.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24