כיכר השבת

דרמה בירושלים

ביהמ"ש זיכה את מפקד המשטרה שדחף ו'סטר' לילד חרדי

בית משפט השלום בירושלים החליט לזכות את מפקד תחנת לב הבירה בירושלים, נצ"מ שימי מרציאנו, מכל האישומים נגדו; השופטת קבעה כי הוא השתמש ב"כוח סביר", אך הסטירה - תקיפה (אקטואליה)

63
חיים גולדברג | כיכר השבת | א' באדר א' | 02.02.22
האירוע המרכזי בכתב האישום: הדחיפה והסטירה (צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20)

בית משפט השלום בירושלים החליט הבוקר (רביעי) לזכות את מפקד תחנת לב הבירה בירושלים, נצ"מ שימי מרציאנו, מכל האישומים נגדו - למרות שקבע כי "אין חולק שמרציאנו סטר לקטין".

כזכור, נגד מרציאנו הוגש כתב אישום בגין "תקיפה סתם" של שני קטינים חרדים, במהלך הפגנה בירושלים, בחול המועד סוכות - לפני כשנה וארבעה חודשים.

בהחלטתה, קבעה השופטת ג'ויה סקפה-שפירא על הסטירה שנתן דחיפת הקטיןמרציאנו לקטין החרדי כי "אין חולק שמרציאנו סטר לקטין, אין חולק עוד כי סטירה זו היא הפעלת כוח שלא כדין", היא הדגישה כי "מדובר בשימוש בכוח שלא כדין המבססת עבירת תקיפה", ובכל-זאת החליטה לזכות את מרציאנו.

היא קבועת כי הפלתו ודחיפתו של הקטין בן ה-12 היו "תוך שימוש בכוח סביר" אך הסטירה לאחר שהיה על הארץ מעלה עבירת תקיפה. עם זאת נקבע כי "מדובר היה באירוע של שניות בודדות שנעשה במהלך של אירוע רב משתתפים כאשר עם מעצרו של א' קמה צעקה וקריאות מתלהמות של ההמון.

"בנסיבות העניין השימוש בכוח לא היה חמור אלא מעשה רגעי חד פעמי שלא גרם לחבלה, כפי שניתן לראות בסרטון אפילו לא גרם לא לאחוז בלחיו בכאב. לפיכך המסקנה היא כי הטיפול הראוי בעניינו של הנאשם היה צריך להיעשות במסגרת הדין המשמעתי".

יוסף שמחי, הילד שהוכה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוגע לאישום על האירוע השני קבעה השופטת כי "הנאשם עשה שימוש בכוח סביר. לא מצאתי כי השימוש בכוח במקרה זה חרג מן הסביר ועל כן לא ניתן לקבוע כי מעשיו של הנאשם ביחס לב' מהווים עבירה פלילית".

‏השופטת בהחלטת הזיכוי מסבירה כי "שוטרים שהיו תחת פיקודו סירבו לחתור למגע עם המתפרעים והוא נאלץ לעשות זאת בעצמו. מעשה האלימות שהפנה אסור ומיותר, ואולם מכלל הנסיבות במקרה דנן חייבו את מיצוי הדין עם הנאשם במישור המשמעתי".

ממח"ש נמסר: "בית המשפט קבע כי מעשה האלימות - סטירה בלחי - שהפנה הנאשם כלפי הקטין בן 12 לאחר מעצרו, היה אסור ומיותר. יחד עם זאת, בית המשפט סבר שהיה מקום למצות עמו את הדין במישור המשמעתי ולא הפלילי ולכן ביטל את האישום נגדו. מח"ש תלמד את הכרעת הדין ותבחן את צעדיה".

כזכור, בכתב האישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה נגד מפקד תחנת "לב הבירה", נצ"מ שמעון מרציאנו, יוחסו לו שתי עבירות של תקיפה סתם.

על פי עובדות כתב האישום, ביום 04.10.20, בעיצומו של חג הסוכות, בשעות הערב, פיקד הנאשם, נצ"ב שימי מרציאנו, על כוח משטרתי, אשר אבטח הפגנה רבת משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי שנערכה בשכונות חרדיות בירושלים, וכן פעל למניעת הפרות סדר. בשלב מסוים, כך לפי כתב האישום, ההפגנה הפכה אלימה וכללה הפרות סדר, לרבות הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר השוטרים והשמעת קריאות גנאי וגידופים כלפיהם.

שימי מרציאנו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במהלך ההפגנה, סמוך לחצות, החל הנאשם לרוץ לעבר קבוצת מפגינים, אשר עמדה סמוך אליו, ברחוב שבטי ישראל, ואשר על פי החשד השליכו אבנים לעבר הכוח המשטרתי. קטין בן 12, אשר עמד יחד עם יתר המפגינים במקום, החל לברוח מהנאשם, כמו רוב יתר המפגינים.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם, נצ"מ שימי מרציאנו, תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום וכתוצאה מכך נפל הקטין ארצה. בעוד הקטין ישוב על הקרקע ושב וצועק "לא עשיתי כלום", מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו, ללא כל סיבה או הצדק.

סמוך לאחר מכן, הבחין הנאשם במפגין אשר אחז בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלתו של הקטין על ידי שוטר אחר. הנאשם אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה, לעבר שיחים המצויים במקום. "במעשיו המתוארים לעיל תקף הנאשם שלא כדין את א' ואת המפגין", נכתב בכתב האישום, המפנה להוראת החיקוק של שתי עבירות של "תקיפה סתם".

במהלך אחד הדיונים בעניינו, שטח מרציאנו את גרסתומ לאירועים וכתב כי "לא היה מדובר בהפגנה, אלא בהתקהלות אסורה, שגלשה תוך זמן קצר להפרות סדר קשות ואלימות". מרציאנו הוסיף, כי יום העבודה שקדם לאירוע נאלץ להתמודד עם הפרות סדר קשות, שנמשכו שמונה שעות, ואחרי זה שוב התייצב לעבודה.

"לא ידעתי שהמתלונן קטין", כתב מרתיאנו על הילד המוכה, יוסף שמחי בן ה-12, "ופעלתי על פי הסמכות המוקנית לי בדין, לעיכוב חשוד וביצוע מעצר". מרציאנו אף כפר בטענה כי סטר על פניו של הילד, כפי שעולה לכאורה מהתיעוד שפורסם ב'כיכר השבת', ומסביר: "הסטתי את פניו בתנועה מהירה על לחייו, ללא תנופה או הפעלת כוח חריג, זאת משום שהוא היה אחוז אמוק ועורר בהלה בקרב הסובבים. כמו כן, המתלונן עצמו הודה, במהלך הובלתו למעצר, כי זרק אבנים על שוטרים".

"אני גם כופר בטענה שנגרמו למתלונן השני שפשופים או חבלות", חתם נצ"מ שימי מרציאנו, באשר למתלונן השני נגדו.

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
שיקח עו"ד פרטי שיתבע אותו וידרוש פיצויים על הכאה, גרימת חבלה, השפלה פומבית ועוד.
שבתי גברברצ'יק04.02.22
50
מזעזע
מההההההה03.02.22
49
הוא כימעט הרג אותו איזה סטירה בכלל
שלום03.02.22

הצגת כל התגובות

48
שכל המגיבים שאומרים פה: 'אוי ואבוי' 'גועל נפש' 'מה זה המשטרה הזאת?' 'שחיתות במערכת המשפט' וכו' אני באמת לא הבנתי. אם אתם הייתם שוטרים מה הייתם עושים עם קהל ש חולי נפש וילד מטורף שזורק אבנים?!
לא הבנתי....04.02.22
47
למה 500 איש בורחים משוטר אחד ולא עוזרים לו הם יכולים לשבור אותו חלס להיות ילדי כפות
נוער הגבעות03.02.22
46
מגיע לילד! הוא לא הגיע לשם לראות או להרגיע… ואתם יודעים את זה… היה משעמם לו וכולם זורקים אבנים.
איכס03.02.22
שזה יקרה לילד שלך ניראה אותך מדבר. איזה ילד לא אוהב לראות הפגנה? מדורה? אקשן? את הלא היית פעם ילד??? תגובה מגעילה.
אתה אבא?03.02.22
45
שיעשה כך לבן השופטת. זו מערכת המשפט שבה כיהנה קרייף - בית הוועד יהפך ל...
ישיבישער03.02.22
44
השופטת הייתה פרקליטה לשעבר. הכל מובן..
פני הדור..02.02.22
43
זבל מאופס של שוטר ככה יעשו לילדים שלו גלגל מסתובב אפסססססססס
ללא שם02.02.22
42
אתם יודעים היטב שכל מי שמגיע לשם בר לחפש אקשן....
דוגרי02.02.22
41
שלטון סדום ועמורה.
!03.02.22
40
רשעים ארורים
יבגני02.02.22
39
לא יאומן כי יסופר שחיתות משפטית בריש גלי השופטת מודעת למכות שהילד קיבל והיא מזכה אותו. וזה מפקד משטרה מאוד עצוב עוד בריון על ילדים יהודים. זכור שוטר יש לך כח על מסכנים. אבל זכור שהשם יבקש את הנרדף .אז בעולם הזה אתה יכול לחלק סטירות לילדים יהודים אבל בוא נקווה שעוד תרביץ אבל תורה ברבים בעה.
אלתיתאמאם02.02.22
38
ביהמ" ש הגבוה לצדק צריך לשנות את שמו לביהמ" ש ללא צדק במקום הפשע שם הרשע אם הי ה מדובר בערבי היו מכניסים אותו לכלא רק היהודים ובפרט החרדים והמתנחלים הם שנואי בית המשפח רק צריך להתפלל השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה והסר מאתנו יגון ואנחה
אברהם יצחק02.02.22
37
אותם אכזרים יקבלו הרבה סטירות ממלאכי חבלה..........
א02.02.22
36
"הסטתי את פניו בתנועה מהירה על לחיו"... לא סטרתי לו, חלילה.. מכבסת מילים מקצועית, אין מה לומר... רצחו את אהוביה סנדק ז"ל, וזוכו מכל האישומים, מתעללים באנשים חסרי ישע (עיינו בכתבות מהחודשים האחרונים) ותובעים את המוכים על תקיפת שוטרים, מכים מפגינים חרדים באכזריות בלתי נתפסת ומקבלים "בהבנה ובהכלה" את ה
קול קורא במדבר03.02.22
35
אפשר לתת למפקד סטירה?
יצחק02.02.22
אבל אפשר להסיט את פניו במהירות.
לא!!03.02.22
34
גויה
פשוט חתיכת גויה עם לב חזיר שוב פעם מתירה02.02.22
33
זריקת הנעל על בייניש לא היתה סבירה? 3 שנות כלא...
דביר02.02.22
32
הגעתי לאתר הזה אחרי שקראתי על הזיכוי וחיפשתי בגוגל כדי לראות מי השופטת ומה התפקידים שמילאה בעברה. מביע מחאה על הזיכוי!!! חילוני גמור
יגאל02.02.22
31
אני לא מבינה מה אתם רוצים שהשוטרים יעשו אם הפראי אדם האלה? נכון שהילד קטין ואולי לפי החוק זה בעייתי אבל בגדול לגמרי מגיע לו!! ילד שמגיע בשביל זריקות אבנים צריך לקבל סטירה כי מההורים שלו הוא יקבל רק חיבוק....
ייייי03.02.22
ה ירחם כזה דבר בחיים לא צריך להיות בכל מצב התנהגות גועל נפש
רבקה03.02.22
30
ברור מי חשב אחרת, הוא לא מנצח יהודה
חיים02.02.22
29
צדק הוא שם של כוכב ששייך אך ורק למשטרה
בית משפט העליון02.02.22
אהבתי את התגובה!!
יצחק 03.02.22
28
אין ספק שזו היתה תקיפה אסורה, אבל היות שמדובר בילד חרדי, הוא זכאי. בואו נלך להעיף סטירה לילד של השופטת, ואם אין לה - לכלב שלה, ונראה מה יהיה...
אחד02.02.22
27
אבא של הילד יש תקדים תן לשוטר סתירה רק תדאג שלא יחזיק את הלחי
תקדים02.02.22
26
איש כאפות שימי מרציאנו בושה וחרפה אדם גועל נפש, מה אתה חכם על קטינים יזבל... תתביש לך.... חבל שלא הרמת עלי יד...
אריק גוטמן03.02.22
25
הקצין לא בסדר אבלללללל אף אחד פה לא חושב שזו בעיה שיש הפגנה אלימה?! אנחנו קוראים לעצמנו חרדים אך מתנהגים כאחרוני העבריינים אף אחד לא חושב שזו בעיה שילד בן 12 הולך להפגנה אלימה???? שילד בן 12 זורק אבנים על שוטרים???? איפה ההורים שלו??? איפה הרבנים שלו???
סתם אחד02.02.22
זה אכן לא בסדר, אבל כששוטרים שאמונים על שמירת החוק פועלים כארגון פשע במימון אזרחי ישראל, זה חמור עשרת מונים. ובהתאמה יש להגדיר את זה כזריקת אבנים על עבריינים.
מישהי ריאלית03.02.22
24
כעו"ד שמופיע אצלה לא מעט אני יכול לומר בבירור שהיא שופטת שמתעבת חרדים. אין אצלה כמעט דבר כזה שהיא תפסוק לטובת אדם חרדי וגם כשהיא נאלצת לעשות זאת זה ניכר. אני שנים מופיע בפני שופטים אוהבי דתיים וחרדים יותר ופחות אבל שבסה"כ עושים תפקידם באופן סביר. מעולם לא נתקלתי בשנאה מזוקקת כזאת של שופטת חילונית
עורך דין02.02.22
נו ...אז מה נישאר לנו?...אין לנו על מי להשען....
.03.02.22
23
אירגון הפשע הכי גדול, זה משטרת ישראל.
המשטרה ובתי המשפט הגופים הכי מצחינים02.02.22
22
לשלוח את הרווחה לבית השופטת דחוף !!! כנראה היא אם מכה !!
בושה02.02.22
21
עם כל הכבוד מגיע לילדים שלא מקבלים חינוך ורק עושים חילול ה מכות ועוד משהו אם הקיצונים מפגינים מה נראה לכם שהשוטרים ישתקו על זה ....
תהילה03.02.22
20
זבל מישטרה של מטומטמים
אליה כהן02.02.22
19
לצערי לא ציפיתי ליותר מהמערכת המשפט הרקובה ! אבל הצורה היא הכי בוטה שיש - ששופטת תודה שהשוטר עבר על החוק אבל היא מזכה אותו , למה ? הרי בשביל מה את שופטת - אם לא בשביל להעניש את מי שעבר על החוק שהשתמש בכח שיש לו בשביל להשתולל להתפרע להרביץ לשסע את היצרים שלו באזרחים.
עוד שוטר פח.02.02.22
18
יש שופטים בירושלים. אבל מטומטמים.
נחמיה02.02.22
17
ישתבר שמו לעד יצא הצדק לאור. בן גביר שקרן מועד זה ששמת תחבושות לילד ופרסמת את השה לעולה הזה כתמים שלא עשה כלום. יש שופטים בישראל ברוך השם
אבי02.02.22
16
אתם צבועים! הסרטון מראה שילד הפרוע הזה הגיע כדי לזרוק אבנים ולהפר סדר! נכון השוטר קצת הגזים אבל נראה אתכם גיבורים מטפלים בחבורה של חיות…
שפוי03.02.22
15
הכל מכבסת מילים, במקום הכאה וסטירה, "היסטתי פנים במהירות" נו, תגידו לי: זו לא מכבסת מילים ?!
חרדי חרד03.02.22
גם מכבסת מילים זו מכבסת מילים....
נ03.02.22
14
גויה
פשוט חתיכת גויה עם לב חזיר שוב פעם מתירה02.02.22
13
בס"ד, הטיפשה הזו נתנה רוח גבית לטרור המשטרתי של ממשלת ישמעאל.
bgh02.02.22
היא לא טיפשה, אלא מרשעת.
דוד03.02.22
12
אם ההורים היו מחכנים ילד לא להשתתף באירועים כאלה הוא לא היה צריך את הסטירה. בה"כ השוטר עשה מה שההורים היום צריכים לעשות.
אלי02.02.22
11
איך יש שוטרים כאלה? זה מוכיח שמי שמנהל את המדינה הם אנשים שאינם יהודים גועל נפששש
רבקה03.02.22
10
אם היה נותן לבן שלה סטירה היה עף מזמןןןן המשטרה והפרקלטות ובתי משפט יד אחת מחפים אלו על אלו רוסיה הקומוניסטית...
תימני עצבני02.02.22
9
אח"כ מה הפלא שתוקפים כך את חיים מזרחי
ש02.02.22
המתלונן הודה שזרק אבנים תקרא אתזה בשורה האחרונה מה הוא מצפה מי שזורק אבנים שילטפו בנועם יש השלכות למעשים
מביע דעה02.02.22
מדובר בקטין, ואם הוא היה להבדיל מחבל מוסלמי....
קצת שכל03.02.22
8
חיבים להפוך את מערכת סדום המשטרתית , ומערכת סדום המשפטית.
השופט לוט02.02.22
7
שמחי קרבן של מטומטמי ירושלים קנאים שוטים תראו ברט היאך מופרעים חוסמים כבישים, לאלה מגיע לא רק סטירה אלא סטירה מצלצלת מחללי שם שמים ברבים, תראו לי גדול אחד מגדולי ישראל שמנהג כמ שוטים אלו כל מקדשי השם הרחיקו עצמיכם וילדיכם ממחלי השם לכו אחר גדולי ישראל מקדשי השם
אפי 02.02.22
6
להגיש ערעור
יכ02.02.22
5
שונאת את השוטריםםםםםםםםם
מדינה זבלללללל03.02.22
4
כנראה השופטת מקבלת גם סטירות מבעלה אז זה נראה לה סביר, אהה להוסיף לכאורה מדבריה. בכל אופן מי שרוצה צדק שיתרחק מבית המשפט עוד מסמר בארון הקבורה של אמון הציבור במוסד מושחת זה.
שימי מרציאנו 02.02.22
נראה שהיא מכה את בעלה... הגויה הזאת, היא גם בוודאי מכה את ילדיה, קטנים וגם אם בגירים, ואם היא מתירה "סטירה קטנה", היא בוודאי מכה את ילדיה נמרצות. אין שום סיבה להצדיק אלימות, גם "קטנה", ועוד כנגד קטין. זהו גם סוג של הסתתה, כיוון שהיא מאשרת שימוש באלימות בזה שהיא אומרת: "השימוש בכוח לא היה חמור אלא מע
ר02.02.22
3
מה ההבדל בין מרציאנו לכרמל מעודה?? שניהם התעללו באופן שיטתי בחסרי ישע למה היא 10 שנים בכלא והוא חופשי??? מדינת משטרה
דוד03.02.22
בוא אני אסביר לך מה ההבדל. טוב שאתה שואל, אנשים אחרים היו מתביישים לשאול כזאת שאלה. אבל יופי שאת הלא מתבייש. 'לא הביישן למד' ועכשיו להסבר: תחילה הכחישה מעודה את האשמות נגדה. בהמשך הופצו בכלי תקשורת סרטונים המתעדים את המתרחש בגן, ואת אופן התנהלותה של מעודה כלפי הפעוטות. בסרטונים נראתה מעודה מכה פעוט
דב04.02.22
2
כן רצחת אני מזכה!
ללא שם02.02.22
1
שופטת דפוקה, תקיפה או לא כן!!! אז זכאי? פושע משטרתי ופושעת משפטית
ללא שם02.02.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 16:08

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24