כיכר השבת

מצמרר

הרב אסמן: "אם איהרג - הקללה תהיה על ראש אלה ששותקים"

עם ספר תורה בידיו, הרב משה ראובן אסמן, שליח חב"ד לקייב ורבה של אוקראינה מצהיר היום: "אני לא מפחד למות, לא אעזוב את קהילתי. לא חלמתי בחלומי הגרוע ביותר שיבוא בחלקי להיהרג מידיה של רוסיה - המקום בו נולדתי" (חרדים)

37
חיה כהן | כיכר השבת | כ"ט באדר א' | 02.03.22
הרב משה ראובן אסמן בבית הכנסת ההיסטורי בקייב
הרב משה ראובן אסמן בבית הכנסת ההיסטורי בקייב (צילום: חב"ד קייב)

המלחמה באוקראינה נכנסה היום (רביעי) אל היום השביעי שלה והרב משה ראובן אסמן, שליח חב"ד לקייב ורבה של אוקראינה, אינו יכול לשתוק עוד. הרב אסמן מפרסם היום סרטון מטלטל מבית הכנסת ההיסטורי "ברודסקי" שנמצא במרכז קייב.

כשספר תורה בידיו, עומד הרב אסמן על בימת הקריאה, לפני ארון הקודש ומתחנן בדמעות ומילים תקיפות בפני העולם, היהודים שגרים ברוסיה והעם הרוסי לפקוח עיניים ולעצור את שפיכות הדמים באוקראינה.

צפו:

בראשית דבריו פונה הרב אסמן לרבני ואזרחי רוסיה ואף לחיילים הרוסים עצמם: "אני מקליט את הפניה הזאת, ואני פונה מכאן לרבני רוסיה. ליהודי רוסיה. וגם, לרוסים רגילים מן השורה, עם מסר אחד: אנשים, עצרו את המלחמה, אל תסתכלו על מה שאומרים לכם בטלוויזיה - משקרים לכם שם! מתרחש כאן פשע מלחמה.

הצבא הרוסי שהיכה בנאצים בשנת 1941, היום מפציץ את קייב, אוכלוסייה אזרחית! את קייב! את חרקוב! את אודסה! רק עכשיו, הפציצו את באבי יאר. לפני חמש דקות. שלוש רקטות נפלו שם, בבאבי יאר. זה סמלי. בבאבי יאר, היכן שטמונים כמאתיים אלף יהודים שנרצחו על לא עוול בכפם. זקנים נשים וילדים.

אתמול התקשרו אליי, היום התקשרו אליי - מכל רחבי קייב. יהודים. ולא רק יהודים - אוקראינים, רוסים - ומבקשים לעזור. עזרה הומניטרית. כל יום אני מתעסק בעזרה והצלת אנשים. אוכלוסיה תמימה. זקנים נשים וילדים. מתקשרות אליי זקנות שהן הולכות למות ללא התרופות שלהן. מתקשרות אמהות שמגינות על ילדיהן מהפצצות ומבקשות עזרה עם אוכל. המתנדבים שלנו מסכנים את חייהם ועובדים בכל העיר קייב ובכל המחוז. אני לא עזבתי, אני כאן בגלל שאני לא אדם אדיש ולא אעזוב את קהילתי.

אני פונה אליכם - אזרחי רוסיה היקרים, יהודים יקרים, רוסים יקרים, כל אלה שאינם אדישים, זכרו - כל אלה שאדישים, כל אלה שמסכימים בשתיקה - או לא בשתיקה - שותפים בפשע, בפשע מלחמה, פשע נגד האנושות, ואני לא מדבר איתכם מהטלוויזיה, אני מדבר על מה שאני רואה בעיניי.

אני לא מפחד למות, לא מפחד להיהרג. מעולם לא חלמתי בחלומי הגרוע ביותר שיבוא בחלקי להיהרג מידיה של רוסיה - המקום בו נולדתי, המקום בו הלכתי לבית-הספר. מקום בו יש לי הרבה חברים שכעת הם שותקים. וכמעט אף אחד מהם אפילו לא טילפן. מכל העולם מתקשרים אליי. מכל העולם. אפילו ערבים מארץ ישראל התקשרו אליי והביעו תמיכה.

מה קורה פה? מלחמה? מלחמה! מלחמה בקייב! אנשים, התעוררו, אני מבקש מכם. אני מברך את כל האנשים שאינם אדישים. ואם, חלילה, יקרה כך שאני אהרג - אזי שהקללה תהיה על ראש אלה ששותקים ובשתיקתם שותפים בפשע הזה.

אני עומד עם ספר התורה הזה שנתן לנו הקב"ה ועם התורה אני אומר לכם - מצטער, אבל אומַר לכם מילים שאמרו אבותינו כשהלכו לבאבי יאר - שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד. מילים אלה, אומר יהודי לפני מיתתו.

אני אחיה. אני רוצה לחיות. אני רוצה לעזור לאנשים. אני לא מפחד למות. ואני יודע, שביחד, עם נלך עם האור - מעט אור דוחה הרבה מן החושך. אני מברך אתכם, אנשים שאינם אדישים. תודה".

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
דרכו של רבי היה לברך לא לקלל
חיים04.03.22
19
😭 מה? מה אני בתור אזרחית ישראלית צעירה יכולה לעשות? מה לצעוק פה בתגובה חריפה?! מה זה ייתן ליי?! אני בדעה שכל אדם שמתפלל על אחינו שסובלים מהמלחמה הזאת זה כבר אומר שהוא לא שותק.. גם אם הוא לא צועק ברחובות ועומד עם שלטים או מסריט את עצמוו בסרטונים חריפים... רק תפילותת!! עמ"י בואו נתאחדד בואו לא נשתוק
.02.03.22
18
אף אחד לא שתק, אמרו לכם לצאת . זאת לא המדינה שלכם, אתם יהודים. אין פה קידוש ה'! פוטין לא רוצה להרוג יהודים בגלל שהם יהודים, אז חס ושלום אם תמותו זה מפני שאתם לא שמעתם לעזוב. ההסטוריה חוזרת.
רחל03.03.22
איך הוא יעזוב? הוא שליח מסור שלא ישאיר שום יהודי לבד יש מלא יהודים שלא יכולים לצאת בין אם זה ניצולי שואה מבוגרים או אנשים ללא דרכונים ובכלל למה שאנשים יעזבו את הבית שלהם???? אתה ההיתה עוזב אם ידיעו לך שהערבים מגיעים??? ממש לא. זאת המדינה שלהם ולמה שיצאו משם?
מ03.03.22

הצגת כל התגובות

17
להרוג את פוטין!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שמו וזכרו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני02.03.22
16
הוא מתכוון לרבני ושליחי חב"ד ברוסיה שלא זועקים העולם שוב שותק
מירי02.03.22
15
עזרה ממי? בישראל סובלים מהטרור וכמעט כל יום שנרצחים יהודים המצב בארץ קשה הרבה יותר מהאוקראנים! למה לא ברחתם הרי כולם ידעו מה הולך לקרות מה הרבנים והיהודים ברוסיה יכולים לעזור הפוטין הזה לא רואה בעיניים ולא סופר אף אחד אפילו האמריקאים מפחדים להתחיל איתו שלא יהיה גרוע יותר
מאיר03.03.22
14
למה הוא לא ברח משם לפני שפרצה המלחמה יהודים הם עקשנים ושזה מגיע מתבחיינים
אחד02.03.22
הוא ידע שזה מה שהולך לקרות ונשאר לעזור ליהודים לא יפה ככה ישר לשפוט
חננט02.03.22
חוסר הבנה משמעותי
הרב אסמן הוא רב קהילה. זו מהות אמיתית של02.03.22
יהודי, חסיד, מנהיג ושליח ציבור (של הרבי מליוובאוויטש) אמיתי כמו הרב אסמן שליט"א לא משאיר את צאן מרעיתו, קרי בני קהילתו, מאחור ועוזב!!! זוהי מסירות נפש אמיתית וממנה צריך ללמוד!!!
שליח אמיתי !02.03.22
אתה אדם בלי בושה!!! אולי תתחיל לחשוב לפני שאתה שופט ומדבר?
אח שלי02.03.22
תלמד לכתוב מתבכיינים
צבי03.03.22
הוא אמר בדיוק למה! כי הוא לא ינטוש את הקהילה שלו!
לידיעתך02.03.22
אני דווקא חושב שאתה צודק מדווחים לך אומרים לך שזה סכנת חיים צא משם מי שרוצה להשאר זה בחירה שלו , אם לא הייתה התראה אפשר להבין לא לעזוב באמצע אבל שיש התראה ויש חשש לסכנת חיים מי התיר להשאר שם , פשוט לא העריכו שזה יקרה הם צריכים להאשים את עצמם על מה הם סמכו בדיוק ? היה מספיק זמן לצאת ולא י
יניב02.03.22
גם הקב"ה מראה לנו שהנה עוד שניה משיח בא , תחזרו בתשובה - אנחנו חוזרים? אנחנו זורקים את כל ההבל הבלים ובאמת מאמינים שמשיח עוד שניה כאן? אנחנו צריכים להתחזק - כי מתריעים בפנינו ! כולם צריכים להתחזק - בכולנו יש משהו פגום בהצלחה לכולם
יעל ברקוביץ03.03.22
תן לי לנחש אתה בטח לא מכיר את חב''ד אני חבדניק ואני אומור לך בתור בחור בן 14 לא משנה מה יקרה לא ננטוש יהודים תבדוק בהיסטוריה ותראה צרנוביל שהתפוצץ הכור חב''ד הצילה אלפי יהודים כל המלחמות שהיו פה בארץ תמיד תשמע על טנק חבדי שבא לסייע לחילים צא לרחוב ותראה מה חושבים על חב''ד גם אני פה בארץ לא משנה עם
מוישי נפתלין03.03.22
תקרא עוד הפעם ותבין שהוא ענה על זה, הוא לא בורח מכיוון שיש עדיין יהודים שחייבים עזרה. ובמקום לראות בטוב שרב קהילה לא בורח כל עוד יש אנשים שצריכים אותו אתה בוחר לקטרג סתם בלי פואנטה.
אוקראיני 02.03.22
הוא לא עזב רק כדי לעזור לאלו שלא יכלו לברוח!!!! תתחילו לדון לכף זכות, אנשים.
כולנו אחים02.03.22
הכי קל להגיד את זה !! אל ת ש פ ט ו אנשים !!! ניראה לכם שזה קל לעזוב יום בהיר אחד ?? האוקראינים אומרים שתמיד היו אזהרות אבל הם לא חלמו שזה יקרה באזהרה האחרונה !! וחוץ מזה תנסו להבין איך זה לעבור מארץ לארץ זרה שיש שם קשיי התאקלמות שפה ועוד , עזבו את זה ... תחשבו על חולים על מבוגרים על אנשים שקשה להם
מור מור02.03.22
לא!! זה לא מקום של עקשנות ואז התבכיינות, זה מקום של אחריות, מקום של מנהיג, שלמד ממנהיג אמיתי - הרבי מליובאוויטש!!! הוא לא בורח, הוא נשאר אחרון עם הקהילה שלו כדי לעזור...
12302.03.22
13
מפחיד. מזכיר תקופות אפלות פשוט צאן לטבח
yy02.03.22
12
אמלה איזה פחד בא לי לבכות
רינוש03.03.22
11
דמעות!!!
ללא שם02.03.22
10
מי שלא יכול לצעוק ולזעזע את העולם לפחות שיצעק בתפילה לאבינו שבשמיים שישמור, יגן ויציל את אחינו שבגולה. קשה לראות את זה :'( ככל הנראה מלחמת גוג ומגוג התחילה ונצטרך הרבה רחמי שמיים לעבור את זה, לפחות מיד אחריכן תגיע הגאולה
אדיר03.03.22
קצת יותר בזהירות... אין לנו שום מושג מתי יגיע הקץ, ואנחנו לא עומדים להקב"ה עם סטופר, ואומרים לו: תביא את המשיח...😊
אחת03.03.22
9
כל הכבוד להרב אסטמן. איש אמת שנילחם על חיי אחרים. נאחל לו הצלחה. והרבה בריאות והמון שנים. בטוב ובנעימים הוא צודק העול. כל מדינת ישראל אדישים
דוד 02.03.22
8
במילה אחת - מצמרר!! מתפללת לשלומכם של כל הצדיקים שנשארו שם שה' ישמור עליכם!
מישהי03.03.22
7
דומה לרבי דוד קןפי
הרוש02.03.22
6
הצהרה מרתקת ומרגשת עד מאוד. מעניין אותי האם זה בהתאם עם דעת כל שאר רבני חב"ד, והם החליטו שהוא יגיד מה שהם לא יכולים להגיד, או האם יש באמת חילוקי דיעות קשות בין רבני חב"ד בנוגע איך להגיב, והרב לאזאר ושאר רבני חב"ד ברוסיה סוברים שחייבים לשתוק כדי שפוטין, אשר עד היום מכבד ומחבב את היהודים מאוד, לא יתהפ
חסיד שפוי03.03.22
אין שום חילוקי דיעות, פשוט כל אחד צריך להראות נאמנות למדינה שם הוא גר בו, הרב לאזר גר ברוסיה, אז מה אתה רוצה שהוא יגיד? הרי אלפי רוסים כבר נעצרו ברוסיה, על זה שהעיזו להפגין נגד המלחמה, לעומת זאת הרב אסמן לא גר ברוסיה, ולכן יש לו את כל היכולת לזעוק
ג03.03.22
5
מוות לפוטין
ללא שם02.03.22
4
שימו לב - המדינה אמרה לאנשים לצאת מאוקראינה כמה שיותר מהר לפני פרוץ המלחמה, והם התעלמו, אז איך בכל זאת אנו אשמים ?? עולם הפוך! הוא לא הקשיב לקריאת מדינת ישראל אז למה מצפה שנקשיב לו ?
צ03.03.22
3
חובה להציל עכשיו ומיד את כל היהודים שלא יצאו עדיין מגבולות אוקראינה!!! ממשלת ישראל חייבת לדאוג מיד להוציא את כל היהודים משם ולהציל את חייהם!!! זוהי חובה מוסרית ואנושית ממדרגה ראשונה למנוע את מותם!!! אסור לנו לעבור שואה נוספת!!! סבלנו כבר מספיק!!!
דרושה עזרה דחופה ביותר!!! 02.03.22
2
רק להתפלל.
יעקב03.03.22
1
האם רבני רוסיה באמת שותקים?
דב לייזאר02.03.22
וכי יש להם ברירה הם בני ערובה אצל פוטין
מנחם02.03.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24