כיכר השבת

שנאת חינם

עולם תחתון, גרסת קבוצת ה"סיקריקים": כך זה עובד

על ה"סיקריקים" אנחנו שומעים בדרך כלל רק באירועים בולטים, אולם הם פועלים בכל יום ויום נגד אנשים פרטיים, תמימים, שכל חטאם - שלא הלכו בדרכה של אותה קבוצה אלימה. הפעם: משפחה שהפיצה עלוני שבת, קיבלה בדואר מכתב מאיים, בנוסח העולם התחתון. על קיר הבניין, הם ריססו גרפיטי ענק (חרדים)

83
ישראל אהרון | כיכר השבת | ט' באב | 20.07.10
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

רק יצאנו מצום תשעה באב, במהלכו קוננו על חורבן הבית שנחרב על שנאת חינם, והנה אנו מדווחים על מעלליהם של אנשי ה"סיקריקים", הפועלים בשיטת "עולם התחתון".

בתחילת השבוע, התעוררה משפחת אלפרוביץ, משפחה חב"דית המתגוררת בירושלים, וגילתה כי על קירות הבניין רוססה הכתובת: "עלוני ציונות החוצה".

אב המשפחה, מנכבדי קהילת חב"ד בירושלים, הרב יוסף-לימא אלפרוביץ', מפיץ בכל ערב שבת בבתי-הכנסת במאה שערים ובית-ישראל, עלון ובו פנינים מתורתו הקדושה של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצקו"ל.

והם לא הסתפקו רק בכתובת גרפיטי. הם הניחו מכתב מאיים בתיבת הדואר - שכותרתו: "אין עונשין אלא אם כן מזהירין".

בפתק עצמו נכתב: "היות שבניכם מחלקים עלונים שיש בהם ציונות ואין דעתינו נוחה מזה, הננו להודיעכם כי לא ניתן לדבר זה להמשיך בשום פנים ואופן, ניסנו עד עתה למנוע זאת באופן שקט ואנו מקוים שלא נצטרך לפעול באופנים אחרים".

בתחתית המכתב, כותבים חבורת הבריונים: "ראו הוזהרתם, אנשים שנחושים ללכת עד הסוף".

המכתב התקבל בתדהמה אצל הרב אלפרוביץ', שרגיל מזה עשרות שנים להפיץ את תורתו הקדושה של האדמו"ר מחב"ד, בדרכו נועם ובדרכי שלום.

גורמים בשכונה מביעים זעם רב על שיטת "הסיקריקים". אחד מחסידי תולדות אהרן, אומר ל"כיכר השבת" כי השתיקה של הציבור הירושלמי - גורמת לאותה קבוצה להקצין את פעולותיה.

"כולם מפחדים מהם, גם ראשי העדה החרדית. האבסורד הוא, שביום בו ראשי העדה יקיעו אותם, זה כבר לא יהיה רלוונטי. הם ימשיכו ויצפצפו על כולם. הגולם עוד יקום על יוצרו ויהווה סכנה על היהדות הנאמנה", הוא אומר בכאב רב.

לדבריו, נעשו פניות רבות לראשי העדה. "בינתיים, לא קיבלנו מענה מעשי", אמר.

במהלך החודש האחרון, הקצינה קבוצה "הסיקריקים" את מעלליהם, כשהם אינם בוחלים בשום אמצעי: מפציעת נהג אופנוע תמים - שחצה ברחובות ירושלים, ועד פריצה לסניף דואר - על רקע מסכים שהוצבו בחנות.

בהעדה החרדית מנסים לרסן את הקבוצה. רק לפני שבועיים תקף הרב שלמה פפנהיים, ממנהיגי העדה החרדית, את הקבוצה האלימה. "אם אלה נקראים העדה החרדית - זה הסוף שלנו", התבטא.

תוכן שאסור לפספס
83 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
ה"סיקריקים": - עולם התחתון - העטופים באצטלא דרבנן !
בן--ציון18.08.11
31
אין חדש תחת השמש,גם אצלנו לצערי הרב קמו מתוך המשיחים קבוצות של טרור ב770 ,שהם קבעו שהם בעלי בתים, ומרביצים ומאיימים על חסידים וכבר עברו את הגבול ע"י מסירה והלשנה על חברת השומרים, למזלנויש פה כמה משפחות שהם יודעים לטפל בהם וב"ה שקט מוחלט מהם , הפיתרון הוא לא לפחד כלל מהם ולפרסם את שמם ברבים זה
הריש 21.07.10
לכלוך ובזיון מבצבץ מתוך דברי "הצדקות" שלך. אתה בכלל לא נראה באמת משומרי משמרת הקודש. רק סתם סכסכן מרושע שצריך לקרוע את המסכה מעליך.
לא קונה לשון רע21.07.10
זאת התגובה הכי מטופשת כאן כל המטרה שלך היא רק ללכלך ולהוציא שם רע על מנת לעורר שינאת חינם אתה לא שונה במאום מהסיקריקים! גם להם כל מה שיש בראש זה לעורר שינאת חינם!! תתביש לך!!
פנחס21.07.10
30
שיפנו לאיציק חנזין הוא גר בירושלים הוא כבר יפתור הבעיה....
אבי21.07.10

הצגת כל התגובות

29
אני מכיר החרדים ועלינו לומר בקול רעש גדול ! די לאנטישמי סופתכם קרוב בגשמיות ובוודאי ברוחניות , הרי הוזרתם ! מי שמתחיל עם הפצת המעיינות החסידות הרי עליו לדעת שאברהם יצחק ויעקב משה אהרן דוד ושלמה וכל הצדיקים מכל הדורות עומדים ומסייעים לכל שלוחי הרבי מליובאוויטש זי"ע
קנאים = אנטשמי21.07.10
מי יעיז ויקח על ועל עצמו את היפך הברכה, לא כדאי לכם להתחיל עם שלוחי הרבי מליובאוויטש זי"ע בשם לטאיים משנת תשמ"ט בני ברק.
'הזהרו מגחלתם'21.07.10
28
היום.
איש21.07.10
כאותו "איש" שיושב בניו יורק...
גועל נפש ממך.21.07.10
27
אבל אתם הגזמתם! אתם כאילו דואגים לחורבן הבית.. ומפיצים לשון הרע. ואם אפשר לעוות את המציאות על מנת להשחיר את פניהם. למה לא!? הם לא פצעו שום אופנוען. אופנוען ערבי שנסע במהירות מופרזת התנגש בפך הפוך מסך טלוויזיה שהקרין תמונות שחץ במיקום ציבורי בלב מאה שערים נותק מהחשמל. כמובן שתקראו לזה הפריצה
איציק21.07.10
הם מאיימים על משפחה חפים מפשע
תתעורר21.07.10
שמוליק לובצקי אשר חי מקיצבה של אלמנות ויתומים הנקרא הוועד הארצי
עדה החרדית21.07.10
26
ולהרוג אותם במקום. הבא להרוגך השכם להורגו!
שרית21.07.10
25
יש להם דין רודף בהלכה
כהנוביץ20.07.10
24
מתולדות אהרן? אולי כי הם היו הסקריקים באם המרעיבה... ועוד מעט גם באב המרעיב..
יודלה21.07.10
23
להתארגן בקבוצה ופשוט לשבור להם את העצמות אחת אחת , ראית מישהו מפרסם פשקוויל תפוס אותו תקרא לחברה' תפילו אותו על הרצפה וביחד תבעטו בו עד שיקיז דם וקצף מפיו הטמא. תארגנו מארב לאלה שמרססים כתובות וברגע שתתפסו אותם על חם צאו אליהם עם אלות ברזלים וקרשים ושילחו אותם לבית חולים עם גפיים שבורות , כשהם עושים
כהנא חי 20.07.10
22
הצד השווה שבהם ששמירתן עליך, על בד"ץ העדה החרדית להעמיד אותם לדין תורה אחד אחד בלי מורא ופחד, אחרת עוד כולנו נגיע לבג"ץ...
יוסל'ה20.07.10
21
זה חציית כל הקווים האדומים, יש לצאת נגדם ביד קשה, יש לציבור החרדי כמה קרטניקים כמו "ברוסלי" שיכולים לתת להם מנה אחת אפיים שיחשבו פעמיים אם להתעסק בציבור החרדי
יש לצאת נגדם20.07.10
כשהציבור משלים עם בריונות ועוול "כל עוד זה לא בחצר שלי" בסוף גם הוא נפגע.
דתל"י.20.07.10
20
כמו ששמתם ידיכם על ראשי משפחות הפשע - אבוטבול, אברז'ל, אלפרון, מולנר ועוד... אנא שימו ידיכם מיד על המאפיה הפושעת הזו, כי כשאתם רוצים אתם יכולים!
אחד שנמאס לו21.07.10
19
לא יודע, אבל בזמן האחרון או יותר נכון בשנה האחרונה השתלטה קבוצה שולית וקטנטונת עלינו. משתוללים ומתפרעים באין מפריע. כוולם חוששים ומפחדים על עורם, מפגינים ומפריעים לחיים הרגילים והכל באין מפריע. איפה המשטרה איפה הרשויות שיטפלו בהן כהוגן.
מה יהיה?20.07.10
"האם המרעיבה".
כ21.07.10
18
אמרו על אחד הגדולים שהוא גדול יותר מהנביא אלישע. שאלישע היה לו רק גיחזי אחד, והוא יש לו הרבה גיחזים...
יצחק20.07.10
17
לפעמים אני מתגעגע לבית, לשכונה ולבית מדרש, אבל כשאני רואה את זה אני אומר תודה אלוהים שפתחת את עיניי. די עם הזבלים האלה שגם מחללים שם השם וגם משחקים אותה חרדים עליונים. זו תורה וזו פרייה?!!!
צין(יוסף לשעבר)21.07.10
חבל!
כידון22.07.10
הם לא חרדים בכלל!!! נה הקשר ללמוד מהם משהו הסיקריקים הם חילוניים בלבוש דתי!!
מצפה לישועה21.07.10
חוזר בשאלה, רק חוזר וחוזר על "שאלות"... ולא רוצה או שלא מסוגל לקבל ולהבין תשובות. בתוך ים השאלות, נתפסת בקש דק של תירוץ קלוש, שלא מוסיף לך כבוד. חזור בך מהר מהר, טרם תשקע בתוך ים שאין לו סוף...
יהודי זקוף קומה21.07.10
16
המתגורר בשכונה חרדית בעת הזאת בעולם הזה, מובטח לו גן עדן בעולם הבא. כי סובל גיהנום מהסיקריקים והשבאבניקים בעולם הזה. כי תצא אש (סיקריקים) ואכלה גדיש (חרדים) או קוצים(אחר כך חילונים).
ינון20.07.10
- לחילונים "קוצים"... וזה הפוך: קודם כל פוגעים בחילונים, הציבור החרדי לא עומד על רגליו האחוריות ("מה איכפת לי משדיהו של השכן?") ואז זה מגיע אליהם ("אופס, השדה של בוער, איך לא עליתי על זה קודם?!")
דתל"י.20.07.10
15
עד מתי אני אצטרך לצרוח רבותי אי יחס ורק אי יחס יתן להם לנבול כצמח אשר אין לו מים גם כאן בבחדרי אחרי כל שטות או אפצ'י שהם עושים הם רצים לבדוק את התגובות של הציבור אני מכיר אישית כמה שהסתבכו איתם רק אי יחס הוציא אותם מהפלונטר "יחס אליהם כאילו שמן למדורה"
המבין20.07.10
14
ככר השבת למדו מהאתרים החילונים לפרסם לכלוכים של חרדים
יהודי20.07.10
נראים ככה הלוואי שיעשו את זה לך ואף אחד לא ידווח על זה ואז נראה איך תתעצבן....
מוטי21.07.10
13
יודעים כמה שהם בלון נפוח שכל עלון קטן יכול לנפצו.
כעע21.07.10
12
סיקריק מופרע,אין עונשין אא"כ מזהירין. אם אתה רוצה שיום אחד נתפרץ עליך ועל החברים שלך,תמשיך ככה! אתה חושב שלעולם חוסן?!נראה לך שבעלי החנויות שם הם קטלא קניא?! אלו אנשים ממולחים ומקושרים "במקומות הנכונים"-וכל המקומות נכונים בשבילהם...(אני מכיר חלק נכבד מהם,והם כבר מתחילים לאבד את הסבלנות שלהם ממך ומחב
יצחק20.07.10
לחלאות האלו..חושבים שיעשו מה שהם רוצים והחרדים ישתקו?
Nמושון21.07.10
רק כך הם יבינו לדבר איתם באותה שפה!!
פנחס א.21.07.10
מדבריך אני רואה עד כמה מוג לב אתה. הרי כל הסיפור מצוץ מן האצבע, אז איך אתה מדבר על התארגנות של סוחרים וכו'. כתבה מגמתית ה7 במספר וכנראה אמורה להמשיך בשבועות הקרובים בכל יום, מבית היוצר של חסידי תולדות אהרון המפוחדים.
סיקריק21.07.10
זה שריססו להם כתובת גרפיטי על הבית? או אולי המכתב המאיים ששלחו להם לבית? טוב נו בימינו אפשר לעשות הכל בפוטושופ... חתיכת הדיוט בתגובה הזאת אתה בסך הכל מראה את הפרצוף האמיתי שלך ושל חבירך הסיקריקים המשועממים קשות...
פינחס21.07.10
וגם שיתנו לך מכות תצחק טוב,ויש עודדדד פתגם שאומר "מי שמחפש העקרב שלא יתפלא אחר כך למה הוא נעקץ" בעיה שלו...
תצחק21.07.10
וגם שיתנו לך מכות תצחק טוב, יש פתגם שאומר: "מי שמחפש הדבורה שלא יתפלא אחר כך למה הוא נעקץ"
תצחק 21.07.10
11
בלי להתיחס לגופו של ענין, יש כאן שנאה עצמית ומושפעות יתר-מהתקשורת הרדודה ושלוחותיה
כידון20.07.10
10
אני מכיר אישית את הרב אלפרוביץ איש חסד שרוצה רק לעזור בושה צריך לעשות עליהם חרם
יצחק20.07.10
9
אלא יוסף ליפא אלפרוביץ והוא לא רק מחלק עלונים אלא גם גבאי של ביה"כ חב"ד בשכונת בית ישראל ועוסק בפעולות חסד רבות בכל האיזור
פנחס א.21.07.10
8
לדעתי, אם התקשורת החרדית הכתובה המשודרת והמקוונת הייתה מוקיע בכל פה ובצורה חריפה את אותם כת קיצונים הם לא היו מכתימם ומכפישים אותנו כך בתקשורת הכללית, כל העיתונים והערוצים צריכים להתאגד ולהתאחד יחד למלחמה בסיקריקים הללו ללא חת וללא מורא וכן, גם לערב את המשטרה. כל יהודי חרדי באשר הוא נקעה נפשו מאותה
אוהב20.07.10
7
אולי כך הם ילמדו
להחרים את הדב"ץ21.07.10
6
אני מכיר אותו אישית איש של חסד שעוזר לכולם ללא יוצא מן הכלל ומקדיש את כל זמנו וכספו לטובת הכלל.. ולטובת ביהכ"ס חב"ד בבית ישראל (שם הוא גבאי)! ואים על ציונות דיברנו אז הרב אלפרוביץ כמו כל חסיד חב"ד מתנגד לציונות ולדרכיה. ואני אישית שמעתי אותו כמה פעמים כשהוא מצטט מדברי הרבי הריי"ץ מחב"ד נגד הציונות
יוסי21.07.10
5
חלק מהמלחמה שהכריזו אנשי תולדות אהרון, שרק לפני 14 שנה שפכו את דמו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בצורה זוועתית ונוראה, ובשיטות הרבה יותר מתוחכמות, על חטאו שהוא שר ניגוני ויזניץ. תולדות אהרון המושחתים, כבר אמרנו.
דוד20.07.10
4
להתארגן ולחשוף את זהותם של החיות רעות . ולדאוג לטיפול אגרסיבי שזק"א יצטרכו לזהות את מה שישאר מגופם של חיות אלו.
רק בכוח20.07.10
תיזהר עם שטויות כאלו... וזה לא אומר שאני תומך בחולירות הסיקריקיות.
דתל"י.20.07.10
הסיקריקים מאיימים, יש לקחת ברצינות את דיברהם ולינקוט באמצעים הנדרשים על מנת למגר את התופעה הזאת לאלתר!!!
יש גבול לאיום20.07.10
אליה פונים במקרה של איום או שוכרים אבטחה, אם כל אחד יעשה דין לעצמו - אבדנו ח"ו.
דתל"י.20.07.10
יש לה את הבעיות שלה, ראה ערך איך שהם מתיחסים למתנחלים!!!!!!!!!
מה לך נרדם21.07.10
3
שיציבו גם מצלמות הבטחה בבניין שיתפסו אותם לכלא לנצח או שיגרשו אותם מהארץ. מי הם בכלל שיעשו סדר??? חלאות אדם.
יוסי21.07.10
בשלב הבא תרכוש דעה ורק אח"כ תביע דעה!
כידון22.07.10
תגובותיך, מלאות שינאה וחשיבות עצמית.ראה תגובתך ל-20 אל יהי חלקי עימך.
קניידלאך26.10.11
2
אבל להפגין ולזעוק שיש ספרדיות בכיתה של הבת שלהן הם ילכו להפגין יום שלם בשמש. לא פלא שיש כזו שינאה חרדית.לצערי הרב.
רועי20.07.10
1
לפחות הסיקריקים יוצאים להפסיק את עלוני ההסתה הפוליטית של חב"ד בשרות המחלקה היהודית
הרב י. רצינגר20.07.10
שכחת רק לציין רב רפורמי כנראה,וכנראה שעוד לא הגעת למאמר חזל אמור לי מי חבריך אומר לך מי אתה, בכל אופן כולנו תפילה שהרע שלכם יתבער מקירבנו
שי20.07.10
לי נראה שמדובר בחרדי מפוכח שיודע את האמת על חב"ד
זילברברג21.07.10
לפי דעתי "הרב" רצינגר לא יודע ולו במעט על חב"ד. וזאת משום שאם הוא היה יודע במעט הוא לא היה כותב "הסתה פוליטית" שהרי הדעה של חב"ד היא דעה נכונה ביותר שהולכת ע"פ התורה,והרבי מחב"ד מסביר את דעותיו ע"פ תורה, וע"כ צריך לומר שהוא פשוט לא יודע על מה הוא מדבר, (או שהוא יודע והוא קורה לזה "הסתה פוליטית" משום
שלמה זלמן21.07.10
גם מוציא שם רע על עצמך וגונב לעצמך כינוי "רב". אפילו לא של פורים.
פסיכולוג מהכתוב21.07.10
איזו הסתה פוליטית נמצאת בדברי תורה; אסביר את עצמי: יש דברי תורה ויש פוליטיקה, ויש שהתורה פוסקת פסק שנוגע בדבר (פוליטיקה) אך "הלא כה דברי כאש" וממילא זה נשארה תורה בטהרתה ללא שום קשר לפוליטיקה. מקווה שהבנת, נראה שאתה מוסת מתקשורת שאינה שומרת תומ"צ לע"ע, שקוראת לפס"ד תורניים של רבנים "פס"ד פוליטיים"
חב"ד_ניק20.07.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24