כיכר השבת

סקר 'כיכר השבת'

67% מהחרדים נחרצים: לא לריצה נפרדת של דגל ואגודה

מכון "נתוני אמת" שאל, 2,699 חרדים השיבו: על 'קביעות הפוליטיקאים', הרוב שקורא לעזוב את ביבי נתניהו, ומנדט וחצי שעוזבים את דרעי וגפני לזרועות סמוטריץ ובן גביר • הנתונים המלאים (פוליטיקה)

74
רפאל כהן | כיכר השבת | כ"ה בתמוז | 24.07.22
67% מהחרדים נחרצים: לא לריצה נפרדת של דגל ואגודה
(צילום: Yonatan Sindel, Olivier Fitoussi/Flash90)

פחות מ-100 ימים לבחירות תשפ"ג, ונראה שעבור ש"ס ויהדות התורה אלו בחירות שעתידות להיות דרמטיות במיוחד, בעיקר בשל הסחף אליו הולך הציבור החרדי, סחף שהח"כים החרדים לא בהכרח אוהבים: בסקר רחב היקף של מכון "נתוני אמת", שנעשה עבור אתר "כיכר השבת", נשאלו 2,699 חרדים ממגוון תתי החברה החרדית (ספרדים, ליטאים, חסידים, חב"ד ומודרניים; ר"כ) את כל השאלות הפוליטיות המשמעותיות שילוו את מערכת הבחירות, ואת התשובות הללו צריכים אריה דרעי, משה גפני ויצחק גולדקנופף לקרוא בתשומת לב.

אחדות או פיצול?

רוב הנשאלים, 42% מהציבור, תומכים בבחירות מקדימות לשתי המפלגות החרדיות, כפי שקיים בליכוד, העבודה ומרצ, בניסיון להביא לגיוון ברשימות, שרוב הנציגים בהן נמצאים שנים רבות. לעומתם, 38% מתנגדים למהלך, ורוצים שהמצב יימשך כפי שננהג בימים עברו.

שאלה שמעסיקה רבים בציבור החרדי היא האם המפלגה הליטאית תחליט להתפצל מהסיעה החסידית ולפרק את מפלגת 'יהדות התורה' שקיימת שנים רבות, זאת ברקע איומי הנציגים הפוליטיים הליטאיים על קיומו האפשרי של המהלך, ולמצביעים יש תשובה ברורה: לא. שני שליש מהציבור החרדי מתנגד לפיצול ביהדות התורה ולריצה עצמאית של דגל התורה ואגודת ישראל, כאשר רק 18% תומכים בפיצול.

הציבור אומר 'לא' לאיחוד ש"ס ויהדות התורה (צילום: סקר מכון "נתוני אמת")

למרות זאת, הציבור לא דוגל באחדות מלאה של המפלגות החרדיות, כאשר 48% חושבים שש"ס ויהדות התורה לא צריכות להתאחד, אך ישנם 35% שחושבים שהספרדים, הליטאים והחסידים אכן צריכים לרוץ תחת פתק אחד.

למרות הגידול בקבוצת "החרדים העובדים", רוב מוחלט - מעל לשני שליש - ממצביעי הסקר מתנגדים להקמת מפלגה חרדית שלישית, שתקדם את רצונות גוון האוכלוסייה הזה. בעוד ש-69% מתנגדים להקמת מפלגה כזו, ישנם רק 18% שחושבים שיש לה מקום.

דרעי וגפני מפסידים לסמוטריץ' ובן גביר

באשר לשאלה שמעסיקה במיוחד את ש"ס ויהדות התורה, העוסקת בזליגת קולות המצביעים אל הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (בהנחה שאכן ירוצו יחד; ר"כ), הרי שנתוני סקר "כיכר השבת" ומכון "נתוני אמת" צריכים להדליק נורה אדומה בוהקת: אם בבחירות הקודמות 79% ממשיבי הסקר הצביעו לש"ס או ליהדות התורה, הרי שכעת רק 68% מתכננים להצביע למפלגות החרדיות, מה שמהווה נסיגה דרמטית של 11% מהבוחרים, כלומר בערך מנדט וחצי. כל 11% הללו עוברים ישירות אל הציונות הדתית, שזינקה מ-9% מהמשיבים שהצביעו לה בבחירות הקודמות - ל-20% כעת.

מנדט וחצי חרדי עובר ל'ציונות הדתית' (צילום: סקר מכון "נתוני אמת")

היום שאחרי הבחירות, עדיין הולכים עם נתניהו בכל מחיר?

גם בסקר הזה, כפי שנראה בסקרים קודמים, רוב הציבור, 59%, חושב שש"ס ויהדות התורה צריכות לנטוש את נתניהו וללכת לפוליטיקאי אחר אם יו"ר הליכוד לא ישיג 61 עם מפלגות גוש הימין: 42% חושבים שיש לכפות על נתניהו לפנות את מקומו לבכיר אחר בליכוד; 17% חושבים שיש להקים ממשלה עם מפלגה אחרת שלא בגוש הימין במסגרת רוטציה, אולי כתסריט חוזר לממשלת נתניהו-גנץ ההיא. רק 28% חושבים שצריך ללכת לעוד בחירות, ובלבד שנשארים עם נתניהו באש ובמים.

החרדים רוצים לעזוב את יו"ר הליכוד (צילום: סקר מכון "נתוני אמת")

באשר לשאלת הבכיר בליכוד שיירש את נתניהו, 29% מהמצביעים תומכים בניר ברקת; 15% בישראל כ"ץ; 12% ביוסי כהן ו-10% ביולי אדלשטיין. מרכז האופוזיציה בכנסת היוצאת, יריב לוין, שמוזכר כמועמד הטבעי מבחינת נתניהו עצמו, לא זוכה ליחס מהמצביעים החרדים.

אחת המפלגות הצמודות ביותר ליו"ר הליכוד היא ש"ס של דרעי, אבל מסקר "כיכר השבת" ומכון "נתוני אמת" עולה כי רוב בוחרי המפלגה מתנגדים לנאמנות לנתניהו: 43% חושבים שש"ס לא צריכה להיצמד לנתניהו בכל מחיר, לעומת 35% בלבד שחושבים שצריכה.

מסקנות מהממשלה שחלפה

באשר למהלכים שעשתה ממשלת בנט-לפיד נגד החרדים, המהלך הרע ביותר, שלדעת המצביעים ביטולו צריך להיות תנאי לכניסה לממשלה, הוא רפורמת הכשרות של מתן כהנא, עם 81% שדורשים זאת. אחריה נמצאות רפורמת התחבורה הציבורית שפוגעת במתגוררים ביישובים חרדיים עם 67%; רפורמת הסלולר עם 58%; העלאת המס על כלים חד פעמיים עם 54% והמס על השתייה המתוקה עם 47% בלבד, אולי מתוך הבנה שיש במהלך מחשבה כנה על בריאות הציבור.

שאלת ביטולי הרפורמות (צילום: סקר מכון "נתוני אמת")

בנוסף, 77% מהמצביעים טוענים שממשלה ללא ש"ס ויהדות התורה לא יכולה להיות יציבה, כפי שממשלת בנט-לפיד הייתה רעועה ימים רבים מכהונתה.

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
לא רוצים פילוג גם אם זה יכפיל את מספר המנדטים לא רוצים להזכר בשנאה שזה יוצר "גדול השלום"
אלחנן25.07.22
47
מדוע לא מביאים את הפילוח התשובות לפי השתייכות מפלגות (דגל/ אגודה) כפי שהופיע בסקר? תשובה; שלא תדעו שה67 אחוז שלא רוצים פיצול אלו אנשי אגודה...
סקר מטעם אגודה24.07.22
46
מה עם עושק גננות האם זו שאלה נכללה בסקר?
חיים24.07.22

הצגת כל התגובות

45
אין ספק שג. בראש הפרידמידה לא יביא קולות אלה יבריח קולות.
יצחק24.07.22
44
צריכים מפלגה מאוחדת של כולם וכך יהיו יותר מצביעים
מנחם24.07.22
43
שטויות! הציבור החרדי כולו תומך בנתניהו חוץ ממשה גפני שגם הוא בסוף, כמו תמיד ימשיך ללכת עם ביבי! בקרב צעירים יש הערצה לביבי אז זה לא כ''כ הגיוני
אנונימי24.07.22
חחחחחחחחחחחח
ממש לא25.07.22
42
אני שואל את חברי מדגל,עסקני דגל ופינדרוס נכנסו לתנועה הציונית נגד דעת גדולינו בכל הדורות, מדוע שותקים?
משה25.07.22
41
רק גפני
ספרדי24.07.22
המצביע האחרון של יהדות התורה.
בן גביר האלוף25.07.22
40
איזה יהודי הגון יכול לתמוך באגודת ישראל שהציבה בראשה גנב ונוכל שעושק רבבות חרדיות עובדות מידי חודש בחודשו? לא מבין איפה אנחנו חיים.
יהודי24.07.22
39
אחרי שנתפצל מאגודה, נהיה בדיוק כמו יהדות התורה ושס
קאהן24.07.22
38
כל כך נכון אני מכיר גננות רבות באופן אישי שהוא פשוט עשק אותם
יהודי 25.07.22
37
לב מלכים ושרים ביד ה' הכל לטובה. ה' מטה את לבבם להיפרד לשתי מפלגות כדי שלא יעברו אחוז החסימה, וייפסק חילול ה' בפרהסיה שלהם, והרמז לזה שה' מעדיף ממשלה יהודית ערבית, מאשר יהודית חרדית.
נביא אמת25.07.22
36
רוב החרדים לא השתתפו בסקר!!!! חחחחחח כמה דיגמו כבר?????
מתיתיהו24.07.22
35
ממשלה בלי חרדים לעולם לא החזיקה מעמד הרבה זמן, לגבי הפיצול ביהדות התורה הגם שזה היה אולי מביא תועלת אם שניהם יעברו את אחוז החסימה אבל המחלוקת וההשמצות שילוו את זה לא מצדיקות פיצול, אגב, גור עשתה טעות בהעמדת מועמד במקום לי מאן שלא מושך קולות
צבי24.07.22
'ממשלה בלי חרדים לעולם לא החזיקה מעמד הרבה זמן' תלמד קצת היסטוריה עד לפני שלושים ארבעים שנה החרדים אף פעם לא ישבו בקואליציה !!!!! אגב אתה מתייחס לאיזשהיא טעות של גור תתעדכן: הציבור החרדי כבר הפסיק לספור את הטעויות שגור עושות חדשים לבקרים מאז עלותו של הרבי שליט"א על כס האדמורות
יהודה גול24.07.22
34
ועד חשוב מאד לזכור! אנו לועגים ומשמיצים את האחרים. מאשימים אותם בפלגנות ובאינטרסנטיות. ומה מניע את העסקנים שלנו? אהבת ישראל? פירגון? דאגה לזולת? ואולי עשיה לשם שמים?
אחד שאיכפת לו25.07.22
33
הגננות נזרקו תחת הגלגלים ואיתם האינטרס של כלל הציבור החרדי, להשים את גולדקנופף בראש הרשימה היא יריקה בפרצופם של מצביעים רבים שחלקם המוחץ הם בני תורה. פשוט נמאס
מירי 24.07.22
אל דאגה. בקלפי הציבור יחזיר להם כגמולם הטוב.
רפאל 24.07.22
32
הודו לה' שיש אלטרנטיבה ל-ג = ש"ס
ב"ה24.07.22
בן גביר אני לא מצביע לש"ס שלא עושים כלום חוץ מלהחניף לאשכנזים. מוסדות וכו'
בן גביר האלוף25.07.22
31
נראה מהסקר שהציבור החרדי חכם מנבחריו ..שסוגדים לביבי במקום לטפל בציבור.
David24.07.22
30
אף אחד לא שאל אותי ואני בעד ריצה נפרדת.
דניאל24.07.22
ברור ריצה נפרדת. זה רק יוכיח לכולם שאגודה הם לא הרוב והם יצטרכו עכשיו להתחיל להתמודד עם זה שלא יהיו על השיבר, ולא יוכלו לגנוב לעצמם את התקציבים המיועדים לכלל הציבור החרדי! הכתבה לא מייצגת את כל הציבור, כנראה ממומן מטעם אגודה...
ליטאי24.07.22
29
אני בחרדה.. אם דגל ירוצו לבד והתורה תרוץ לבד ואגודה ירוצו לבד וש"ס תרוץ לבד. מי יממן את אריה דרעי?......
יהושמץ25.07.22
28
רוב ממשתתפי הסקר הם ספרדים החסידים בגלל זה יש 67% שלא רוצים פילוג, אבל אם תשאלו את הציבור הליטאי בלבד אני בטוח שהיה מעל 80%שירצו פילוג.
חרדי24.07.22
כולא 7 מנדטים .. לפלג? שתיהם לא יעברו את אחוז החסימה . למרות שלחלק מהאנשים פילוג זה כיף גדול , מלא שנאה , התבדלות ומלחמות כמו עם הפיצול עם עץ וכמו עם שס בזמנו...
אחת25.07.22
נכון מאד.
.25.07.22
27
חד וחלק רוב הליטאים נגד בגלל גולדקנופף . כאמור אין לחלקם הגדול גישה לרשת כך שלא ניתן לסקר. אני כמצביג ג כעשר מערכות בחירות הולך להצביע למלפגה אחרת אלא אם כן יהיה בעזרת ה פילוג.
יוד24.07.22
26
אנחנו הליטאים בעד פיצול חד משמעי.
ליטאי 24.07.22
25
הציבור החרדי הוא ציבור בוגר ויש לו רצונות אך הן אינן באות לביטוי. המצב כיום שקבוצה מצומצמת של עסקנים קובעת את רשימת המועמדים וחלוקה היסטורית שאיננה רלבנטית היום, מחלקת בין דגל לאגודה. בשיטה הזו אי אפשר לעולם להגיע לאופטימום שכן מספר המקומות מצומצם ואינו יכול לייצג את כל הזרמים, לא באגודה וגם לא בדגל
אחד שאיכפת לו25.07.22
24
שכנעתי את דודתי הגננת שלא להצביע למפלגה הזו. האינטרס החברתי חרדי לא מעניין אתכם תצביעו אתם לגולדקנופף
גנן24.07.22
23
דיי לריב אנחנו סובלים ,העם סובל מלחמה על הדת, מוסרים שטחים לרוצחים ואתם רבים על כסא?! לכן תביאו מצביעים מתל אביב
דוד24.07.22
22
זו חוצפה לעשות סקר בדבר שגדולי הדור מחליטים ויחליטו בו
חוצפה 24.07.22
צודק ב100 אחוז! זה רק אומר על ההשקפה של האתרים הללו...
מישהו 24.07.22
21
איך אפשר להצביע לגולדקנופף שהוא עושק הגננות הגדול במדינה. אדם כזה לא יכול להגן על צרכי הציבור. אסור להצביע לו.
תמר פישר25.07.22
20
צריך לתת לציבור לבחור את נבחריו. שלא יקבעו לנו
מנחם24.07.22
כל עוד אנו ממשיכים להצביע עבור הנציגים שהם ממנים ואת האינטרסים שלהם אותם נציגים משרתים, אין שום סיבה בעולם שיחול שינוי.
רפאל25.07.22
19
מר גולדקנופף מתאים מאד לתפקיד. נראה מדושן עונג ממש כמו מר ליברמן ויש עוד כמה השוואות ביניהם
זעליג גערמאן24.07.22
18
החסידים עדיין מהווים הרוב אלא שיש קהילות שבשנים האחרונות הקצינו ולא הולכים לבחירות ומנגד הסיפור של ירושלים לא משמעותי מכיוון שהליטאים מתגוררים בירושלים ומשלמים שכירות לעומת זאת בשאר הארץ החסידים הם נתח הרבה יותר משמעותי כי כולם הולכים לפריפריה ישר אחרי החתונה.
יהודי טוב24.07.22
החסידים התפכחו והתחילו להצביע למי שבאמת עושה.
אילה25.07.22
איך יתכן ? הרי כל תנועת התשובה נקלטה אצל הליטאים והספרדים, ועוד הרבה משפחות שהתחזקו בדרגה זו או אחרת. תבדוק בישיבות בשנתון של גילאי 18 (נולדו תשס"ד), כמה אחוזים ליטאים, כמה ספרדים, כמה חסידים. אז יהיה לך הכל ברור.
ירושלים24.07.22
מעניין נקח לדוגמא את פתח תקווה שבעבר היא רוב לחסידים והיום מתוך אלפי הקולות יותר מחצי לא שייכים לחסידיות יותר לדגל מאשר לאגודת ישראל, בחיפה יש גם שינוי ביחסי הכוחות ובית שמש דגל יותר מאגודת ישראל,ובעוד ערים בסך הכללי מדובר רק באשדוד ששם יש רוב מוצק לחסידים ובביתר שיש בה קצת יותר מחצי לחסידים 45 אחוז
עוזי24.07.22
מאד מעניין מה שאתה כותב כי בירושלים קבלו דגל 41,540 קולות ואגודה 26,116 ביחד זה 67,656 קולות בכל מערכות הבחירות גם כשהדת"ל תמכו בג' ולא הפוך לא הגיעו למספר כזה, ובבחירות האחרונות היה חסר למספר הזה כמעט 10,000 קולות. בפתח תקוה דגל נתנו נציג לאגודה מסתבר שהם עדיין שוים שם משהו מסוים. בחיפה הביאו דגל 4
חיים אשכנזי24.07.22
17
דווקא חבל היו מתפלגים היה קצת אקשן
שמחה24.07.22
16
תגידו אתם נורמאליים??? אחד מכל 5 חרדים יצביע לן גביר??? נו באמת???
שמחה25.07.22
15
אם אין ריצה נפרדת אני מצביע ש"ס
21424.07.22
תצביע בן גביר.
בן גביר האלוף25.07.22
14
לא נכון רוב הציבור מעונין לפרוש מאגודה נמאס מהאנוכיות של גור שמשתלטים על כל התקציבים שהם רק יכולים
שקר24.07.22
אז אולי רוב המשתמשים בכיכר השבת הם חסידי גור
שמחה24.07.22
13
חודשים יש כאן בוטים של ביבי שמגיבים בסיטנאות בשעה שרוב הציבור יודע כי הוא לא ראוי לתמיכה שלנו. הוא איש בלי חוט שדרה , עם מנהגי מלכות שלו ושל משפחתו שמסית היום נגד אלו ומחר נגדנו. הוא זולל שרצים שמסרב להניח תפילין בפומבי והכי גרוע קרע אותנו לגזרים ב 2003 כאשר הייתי אברך צעיר. תודה שהבאתם את זה שפולחן
נתניהו האמת 24.07.22
ממש לא סטיה של גפני הוא היחידה שאומר שאם ביבי לא יביא 61 לא נלך איתו. בתור מה כרכנו את גורלינו בגורלו של השחצן הזה ביבי? שזרק אותנו בעבר לכלבים
ג25.07.22
12
מגוחך... א. זה סקר אינטרנטי אי אפשר לסקור את החרדים ככה רוב מצביעי דגל התורה לא מחזיקים אינטרנט.... ב. בטח ש67 אחוז נגד הפיצול כי הנתון מדבר על ככל הציבור החרדי כביכול אז מתוכם 35 אחוז זה מצביעי שס שפוחדים מירידה של שס ו25 אחוז זה מצביעי אגודה שחוששים מהחוז החסימה.... בסופו של דבר הרבנים מחליטים ואנ
אחד24.07.22
11
איחוד בין אגודה לבן גביר
דוד24.07.22
10
אגודת ישראל רוטטים מפחד מרעיון הפילוג. הנס שלהם הוא, שדגל התורה לא יעזו להתפלג בלי סיבה טובה. פילוג יוצר תהומות ואמוציות בין קהלים, לתהומות הללו יש מחיר יקר בהמשך. עם זאת, האמוציות שהוא יוצר מהוות דירבון לקהל לצאת מהבית לקלפי. אז למה אגודת ישראל רוטטת? כי הם ייאלצו להכיר בעובדה שהליטאים מהווים למעלה
גוי צדיק24.07.22
אתה יכול אולי להגיד לי לאן נעלמו 10,000 קולות ליהדות התורה בין הבחירות המקומיות לארציות (כשהדת"ל ויחד תמכו ביהדות התורה הם מזערו קצת את הפער) יכול להיות שגפני רשם 10,000 בחורי ישיבות כמתגוררים בירושלים, מה שגרם להינדוס תודעה של 6/3? זה פשוט יסביר לך למה בבני ברק נוספו בבחירות הארציות 5,500 קולות ובמ
יצחק24.07.22
חחח גנבים יש רק ברשת גני ילדים של בית יעקב.
ציפי הגננת25.07.22
9
מבלי להכנס לחלוקת המנדטים ומי הרוב או המיעוט,מסופקני אם ירדו אנשים לסוף הענין. מהו פילוג ומה השלכותיו. 1.פילוג אומר שאולי מפלגה אחת בלבד תעבור את אחוז החסימה וכל הקולות של השניה ילכו לאבדון(הקטנת הנציגות בכנסת). 2.הציבור יתחלק לשלש קבוצות או יותר.א.שיצביעו לפי הנחיות רבם לכאן או לכאן.ב.שימנעו כמחאה
חיים25.07.22
אוי כמה שאתה צודק
גבריאל26.07.22
8
ממליץ על גולדקנופף הוא מתאים לכם ילדים והוא גם גור שלא התבגר יודע גם לחנים ושירים מבית אבא
גן ילדים25.07.22
אפילו בצחוק אי אפשר להגיד שהוא מתאים. כאלה אנשים לא יכולים להגן על צבור.
ליאורה25.07.22
נו... באמת , וגפני יכול להגן על הציבור?דרךאגבגם גפני גור חחחחח
יוחנן27.07.22
7
כל עוד בראש הרשימה עומד מישהו שמייצג אך ורק את גור ופועל נגד החלשים שבחברה שלנו אני את קולי לא אתן לג' בל"נ. נמאס כבר שמתכסים בכל מיני ססמאות ובפועל העסקנים משרתים את האינטרס של עצמם, עד שהגדילו לעשות ובראש הרשחמה עומד מישהו שמייצג אך ורק את עצמו
חצ'קל 24.07.22
6
רוב מוחלט של הציבור הליטאי בעד פילוג. נמאס מעריצות גור. דבר ראשון להעיף את זייברט
סקר שקרי בעליל24.07.22
5
אם המשאל הוא אינטרנטי אז אין כל משמעות לסקר
משה24.07.22
4
אם הם רוצים להפסיד אז שירוצו בנפרד
שיר26.07.22
3
מי מגור שילם על הסקר ההזוי הזה?! אני לא מכיר ליטאי אחד שלא רוצה לרוץ בלי גור.
21424.07.22
אתה רץ כל החיים שלך עם גור גפניגם גור מה חשבת לעטאי? חחחחח טעית
גור27.07.22
צודק לגמרי אם מחליטים לא להיפרד - חייבים לעשות בחירות ולוודא מה האחוזים באוכלוסיה עבור דגל ומה האחוזים של אגודה
ליטאי25.07.22
2
השאלה החשובה ביותר לא נשאלה בסקר!! ידוע כי הצבתו של גולדקנופף ברשימה יוצרת התמרמרות רבה (בלשון המעטה) ובריחת קולות מאסיבית מרשימת יהדות התורה. מדוע לא שאלתם בסקר מה דעת הציבור בנושא? האם פחדתם מהתשובה הנחרצת של הציבור, או שהסקר הוא "מטעם" של חסידי גור?
יצחק24.07.22
אולי כי גפני גורם לבריחת קולות מאסיבית יותר?
שמחה25.07.22
אז בואו נעשה פריימריז ונדע את האמת למה לא מאפשרים לציבור לבחור את נבחריו?? כי אגודה מפחדת מהתוצאות ומעדיםה לרכב עלינו חבורת אגואיסטים שאפילו לא טורחים להסתיר זאת
פריימריז27.07.22
1
צריכים להפסיק באגודה את השיבוץ לפי חסידויות צריכים לבחור אנשים מוכשרים, מסורים לציבור ושיודעים לייצג את הציבור בכבוד, שמסוגלים לדבר לעניין, ולקדש שם שמים, שיהיה אפילו מבאיאן או מסטלין, ולא משנה לאיזה טיש הוא הולך בשבת, לאף חסידות אין ארבעים אלף קולות שדרושים למנדט, ואין הצדקה שתמיד יהיה נציג מטעמם
חיים24.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם