כיכר השבת

הפיגוע בי-ם

ירי על אוטובוס, משפחה חרדית ואישה הרה; המחבל נלכד | דקה אחר דקה

מחבל פתח בירי לעבר קו 3 של 'אגד' שיצא מהכותל המערבי; המשיך לכניסה לחניון קבר דוד המלך, ירה - וברח רגלית לשכונת סילוואן; 8 נפצעו, 2 במצב קשה | מסע הירי, דקה אחר דקה (אקטואליה)

43
חיים גולדברג | כיכר השבת | עודכן ב-י"ז באב תשפ"ב | 14.08.22
הכתבה פורסמה ב-י"ז באב תשפ"ב | 14.08.22
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים: שמונה בני אדם נפצעו הלילה (ראשון) בדרגות שונות, בהם שני פצועים באורח קשה, בפיגוע ירי שאירע ברחוב הסמוך לכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים.

כוחות המשטרה, ימ"ס וכוחות מיוחדים נוספים בהובלת השב"כ ניהלו מצוד אחר המחבל שברח רגלית לשכונת סילוואן הסמוכה לכותל המערבי, והבוקר הוא נלכד לאחר שהסגיר את עצמו לתחנת המשטרה, ונתפס כלי הנשק באמצעותו על פי החשד ביצע את הירי.

הנשק ששימש את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז לאחר מעצרו של המחבל שהסגיר עצמו כאמור, הדגיש ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן למפקדים כי לצד פעילות החקירה שנמשכת גם בשעה זאת, תימשך היערכות המחוז תוך דריכות ומוכנות לתרחישי פח"ע וניסיונות לבצע מעשים שכאלו, תוך נוכחות משטרתית גלויה וסמויה מוגברת ברחבי העיר לשמירת ביטחון הציבור.

מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן על הפיגוע ומעצר המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

חקירת הפיגוע העלתה כי המחבל הגיע לבדו, ברגל, כדי לבצע את הפיגוע - אך יכול להיות שקיבל סיוע בעת ההימלטות מהזירה אחרי מסע הירי. במערכת הביטחון העריכו כי מדובר בערבי ישראלי וריכזו הרבה מאמצים מודיעיניים כדי להביא ללכידתו, מחשש שיבצע פיגוע נוסף.

התפללו לרפואת הפצועים מהפיגוע: הרב יהושוע צבי (הערש) בן שרה ובנו ברוך בענדעט בן חנה גיטל לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

מסע הירי - דקה אחר דקה

הפיגוע החל סמוך לשעה 01:30 בלילה, אז, אוטובוס קו 3 של 'אגד' יצא מהכותל המערבי כשהוא עמוס בנוסעים חרדים, ופנה משער האשפות לרחוב מעלה השלום.

האוטובוס בו אירע הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כאשר האוטובוס עצר בתחנה, הנהג ירד כדי לסייע לאישה נכה לעלות לאוטובוס ופתח עבורה את הרמפה, באותן שניות החל המחבל לירות לעבר נוסעי האוטובוס - ופגע בשני גברים חרדים, בשנות ה-30 לחייהם. שניהם נפצעו באורח קל עד בינוני.

הנהג, לא יכל להמשיך בנסיעה ולברוח מהמקום כיוון שהרמפה היתה פתוחה והדלת האחורית לא יכלה להיסגר בעקבותיה.

הירי לעבר האוטובוס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הבגדים של הפצועים מהאוטובוס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עד ראיה מהאוטובוס סיפר ל'כיכר השבת' כי "האוטובוס יצא מהכותל ואיך שהוא עצר בתחנה בקבר דוד, ונפתחו הדלתות נורו ארבעה יריות. שניים פגעו בספסלים הקדמיים, ועוד 2 פגעו באנשים שעמדו בקרבת האוטובוס".

עד ראיה משחזר ל'כיכר השבת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המחבל, המשיך בריצה אל רחוב מעל שז"ך, בכניסה לחניון קבר דוד המלך, שם עמדה באותה עת קבוצה של בני משפחה, חסידי סאטמר, תיירים מארה"ב. ארבעה מהם נפצעו, בהם אבי המשפחה שנפצע באורח קשה והוא מורדם ומונשם בבית החולים. המשפחה, שהגיעה לארץ ביום רביעי האחרון, השתתפת באירוע במקום והמתינה למונית בכניסה לחניון - כשאז המחבל ירה לעברם.

פינוי הפצועים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הזירה השניה של הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהמשך, המחבל ביצע ירי לעבר אישה בהריון, בשנות ה-30 לחייה, בעת שזו ישבה ברכבה, בסמוך. האישה פונתה לבית החולים 'שערי צדק' שם נותחה ועברה לידת חירום, מצבו של הילוד - קשה אך יציב.

ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה של המרכז הרפואי שערי צדק עדכן הלילה כי "אל יחידת הטראומה של שערי צדק הגיעו 6 פצועים. 2 במצב קשה, אישה הריונית בשנות ה-30 לחיה עם פגיעה בטנית. היא עדיין נמצאת בחדר ניתוח. פציעה מורכבת. גבר בשנות ה-60 לחייו עם פציעה בצוואר ובראש. פגיעת ירי. הוא כעת מונשם ומורדם. יש עוד 4 פציעות בדרגות בינוני-קל עם פציעות בחזה וגפיים. נשקפת סכנה לחיי השניים שפצועים קשה".

ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה של המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות)

אל חדר הטראומה בהדסה הר הצופים פונו הלילה מפיגוע הירי שני פצועים, שניהם בהכרה. פצוע אחד בן 19 עם פגיעת ירי בכתף, במצב קל. פצוע שני בן 20 עם פגיעת ירי בצוואר וביד, במצב בינוני. בנוסף, פונו 4 נפגעי חרדה בגילאים שונים.

אחת העגלות בזירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהמשטרה נמסר כי "הלילה, סמוך לשעה 01:30, הגיע מחבל חמוש בכלי נשק וירה לעבר אוטובוס וכלי רכב שעמדו סמוך לחניון "שולחן דוד" בעיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מהירי, נפצעו מספר אזרחים בדרגות פציעה שונות והם פונו לקבלת טיפול רפואי.

"כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו במהרה למקום, החלו בפעולות בזירה תוך איסוף ממצאים ותחקור ראשוני תוך סריקות נמרצות אחר החשוד במעשה שנמלט מהזירה לאחר המעשה. חוקרי המשטרה והזיהוי הפלילי החלו בחקירת הפיגוע ומסוק מהיחידה האווירית של משטרת ישראל סייע בסריקות לכוחות מיוחדים שהוקפצו למקום, מעל זירת הפיגוע ובסמוך למקום.

"מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירה שם קיבל סקירה מפקד המחוז על האירוע ופעולות המבוצעות תוך חלוקת גזרות אחריות והשקעת כלל כוחות המחוז וכוחות ביטחון נוספים לאיתורו המהיר של החשוד. בהמשך לכך, הוקם חפ"ק מבצעי בהשתתפות כלל פיקוד המחוז וגורמים נוספים, בראשות מפכ"ל המשטרה ומפקד המחוז.

"לפני זמן קצר נעצר המחבל לאחר שהסגיר עצמו לידי המשטרה ונתפס כלי הנשק עמו על פי החשד ביצע את מעשיו".

משה לוי סמנכ"ל באיחוד הצלה סיפר: "הייתה זירה קשה מאוד, המראה של הציצית המוכתמת בדם ועגלת התינוק המיותמת ייחרט לי בזיכרון עוד שנים רבות. הענקנו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מפציעות ירי, חלקם באורח קשה וחלקם באורח קל. הנפגעים סיפרו לנו שהם חזרו מתפילה בכותל".

יוסף חיים כהן חובש 'איחוד הצלה' שגר בקבר דוד סיפר: "חניתי את הרכב ליד הבית ושמעתי יריות וצרחות. רצו אליי השכנים וצעקו לי 'פיגוע פיגוע'. לקחתי את הציוד הרפואי שברשותי והענקתי סיוע רפואי ל-3 נפגעים באורח קשה".

חובש בכיר על אופנוע מד"א, נחמיה כץ, ופאראמדיק מד"א דוד טרכטנברג, סיפרו: "הגענו מהר מאוד למקום, ברחוב מעלה השלום ראינו אוטובוס עם נוסעים עומד באמצע הכביש, אנשים סימנו לנו להגיע לשני גברים כבני 30 שהיו באוטובוס וסבלו מפצעי ירי, הם היו בהכרה מלאה והתהלכו, כשהם עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעלנו אותם לאמבולסים של מד"א שהגיעו למקום, משם הם פונו לבית חולים כשמצבם קל עד בינוני.

"משם המשכנו לכניסה לחניון קבר דוד וראינו 4 גברים אחד מהם כבן 50 ושלושה כבני 30 שוכבים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון, כעבור זמן קצר הטרקטורון של מד"א הביא אלינו פצועה נוספת אשה כבת 30 בהכרה, עם פצעי ירי, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבם של 2 קשה, 5 במצב קל עד בינוני".

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
צריך להחרים את החברה הערבית ממדינת ישראל! לאסור עלייה לאוטובוסים! לא להעסיק אותם יותר! אין יותר התערבבות ערבים עם יהודים זה לא הולך ביחד!!!! מסכן הערבי. עשה פיגוע לא מת ולא עצרו אותו. אז הסגיר ת'צמו. המשטרה מטומטמת שעצרו.. אם היו נותנים לו ללכת היה עצוב או מתאבד כי רצה להיכנס לכלא הפוך על הפוך. היו
אמור לצרותנו די14.08.22
36
מוות לערבים
אהרן14.08.22
35
..אל דאגה.החזיר המולדובי אנטישמי שפל ומגעיל איווט ליברמן..יעביר כסף ביטוח לאומי למשפחת..המחבל המטונף..אבל לילדים חרדים.יגזול להם את פת לחמם..שלטון צורר יהודים.בית המשפט והמשטרה כולם רשעים ארורים..
חצקל14.08.22

הצגת כל התגובות

34
לא הבנתי מה הם לוקחים קריידיט כאילו הם תפסו אותו הוא הסגיר את עצמו הכל מאיתו יתברך מה קורה עם הציבור החרדי חייבים חיזוק האסונות האחרונים רק אצלנו ה’ יצילנו
ה’ ישמור14.08.22
33
אני יהודי פשוט. שנה שעברה אמרתי דבר כל כך פשוט. חייבים גדולי הדור לקיים ישיבה גדולה בצוותא ולשנות את חופשת בין הזמנים מחודש אב לחודש אחר בשנה. אחרת יהיו אסונות כל שנה בבין הזמנים ולדבר לא יהיה סוף. יהודים יסבלו ומשפחות ישברו. רק גדולי הדור יכולים לשנות. ומייד.
חסיד נסתר14.08.22
32
ימח שמם! לא מספיק שהם חיים מאתנו עוד הם יורים בנו!
כלין14.08.22
31
די לצרותינו הגיע הזמון שכל הגורמים יתעוררו ויתחילו לתת עונש מות למחבלים וביטול תקציבים למשפחות של המחבל והריסת הבתית וכמובן עוצר לחודשים ואין יוצא ואין בא מצור גמור עד שיבינו שישלמו ביוקר ואין מה לחשוש כי אחד שיוצא לעשות פיגוע זה כולם מעורבים וכולם שותפים למה צע''ל צריך להמתין עד שהילדה תצא תתקפו
איפה הבטחון? 14.08.22
30
הם כבר עם נשק חם! הממשלה והמשטרה תתעוררו... עונש חמור במיוחד לו ולמשפחתו שיהווה הרתעה- הגיע הזמן...
עצוב14.08.22
29
פייק יח"צ משטרתי. המחבל הסגיר עצמו מיוזמתו - וכל הנפלאות והגדולות שהמשטרה מייחסת לעצמה, זה פייק. לא כך משקמים אימון.
משה פרידמן יועץ14.08.22
28
מחבל חי ....מעודד את הפיגוע הבא...חסלו אותם מיד...את כל הנבלות הסרוחות....ועד מרחמים עליהם חסלו אותם...ונחסוך חיי יהודים יקרים..
נלכד???מה קרה לכם14.08.22
27
עונש מוות למחבלים! תפסיקו ליהיות פחדנים!! ככה מבינים החלאות אדם הללו....... כמובן עם המון סייעתא דשמיא.
חיים14.08.22
26
אם לא הורגים את המחבל הרוצח . זה נקרא שפיכת הדם של היהודים לחינם וצריך לצאת החוצה ולפעול למען היהודים
תמיר 14.08.22
25
אבאאאאאא דיייי לצרות
אבאאאאא דייייי לצרות 14.08.22
24
העיקר הביאו לו סיגריה?!
דואגת14.08.22
אולי הוא כבר הספיק לקנות לו הרבה
ברכה15.08.22
23
"תורה מגנא ומצלא" בואו נקצר את בין הזמנים, או לכל הפחות נדאג לאסיפות 'בר בי רב' כמו שעושים ביום העצמאות. אי אפשר יותר כל כך הרבה צרות.
Israel Yakov14.08.22
22
דייייייייייי כבר, זה כבר בלתי אפשרי לעקל..........
חיים14.08.22
למה מה יש לך בבטן .אתה צריך לעכל את הקציצות של סבתא אייזנבך
שרותים זופניק 14.08.22
21
להתעורררררררררררררררר
יהודי מודאג14.08.22
20
מוות לערבים!!!
נון14.08.22
19
דעת הבן איש חי-בן יהוידה שבועות דף טו-"אין בנין בית המקדש בלילה נ"ל בס"ד הטעם כי הלילה רמז לגלות, ולכן אין בונין בית המקדש בלילה להורות להם דאל יאיצו לדחות את השעה לבנות בית המקדש בזמן שהם בגלות, וכמ"ש אם תעירו ואל תעוררו את האהבה עד שתחפץ". בעלי התוס'-"השמרו לכם עלות בהר, דהשביע את ישראל שלא לדחוק
שלום 14.08.22
18
אויי מזעזעע..!!!
כואב לי הלב....14.08.22
17
את הצרות מודיעים ,אבל את העוונות לא , אומרת רח הקודש {מתוך קינות תשעה באב,ורוח הקודש למולם מרעים: הוי על כל שכני הרעים! מה שהוקראם מודיעים; ואת אשר עשו לא מודיעים?! "אם תאכלנה נשים פרים" - משמיעים, ו "אם יהרג במקדש ה' כהן ונביא" - לא משמיעים!! --- הקינה מיוחסת לר' אלעזר הקליר:
מנחם14.08.22
16
פרא אדם!
לופס14.08.22
15
מחבל נתעב אין ערבי טוב ומי שאוחז אחרת שיקח ת כדור שלו בדחיפות....
יהודים 14.08.22
אין ערבי טוב - יש ערבי שטוב לו ..
אסף ביתן27.10.22
דווקא לקחתי את הכדור הבוקר ועדיין אני חושב שיש חסידי אומות העולם
צדיק יסוד עולם 15.08.22
בטבח תרפ"ט בחברון, הצילו שכנים הערבים כ200 יהודים, 67 יהודים נהרגו הי"ד, אבל 250 ניצלו ע"י ערבים, (עיין ויקיפדיה "טבח חברון"), ואגב הטבח פרץ בעקבות התהלוכה הציונית לגבי הר הבית ואל אקצא. יש ערבי טוב וערבי רע, אלא שאין כמעט עם נכבש שלא שונא את הכובש. תסתכל מה היחס האוקראינים לרוסים הכובשים.
ציוני לוזר14.08.22
מי שחושב שאנו נישלנו מערבים את הארץ,מוזמן לעזוב ולהגר מארצנו לחו"ל ארצנו שהובטחה ע"י בורא עולם לאברהם אבינו ליצחק אבינו וליעקב אבינו היא רק שלנו !
ירושלים14.08.22
14
״אים תלכו עימי בקרי ,והלכתי עינכם בחמת קרי ״ כל אחד ,שמקבל על עצמו קבלה בתשובה ,ויודע אדם מרת נפשו , מונע את הפיגוע הבא . השם דופק חזק שנתעורר . אים נתעורר מצרות רחוקות ,לא יגיעו הצרות ,קרוב יותר אלינו . אז אנא חוסו על נפשכם ונפש עוללכם.
מנחם14.08.22
13
דעת הרמב"ם על התגרות באומות ודחיקת הקץ-הרמב"ם כותב באגרת תימן "ולפי שידע שלמה עליו השלום ברוח הקודש שהאומה הזאת באורך זמן גלותה תפצר להתנועע בלא עתה הראויה ויאבדו בשביל זה ויבואו עליהם צרות והזהיר מלעשות זה והשביע האומה על דרך משל ואמר השבעתי אתכם בנות ירושלים בצבאות או באילות השדה אם תעירו ואם תעור
נחמן14.08.22
12
הדם על העולים להר הבית!גדולי ישראל ובד"ץ העדה החרדית כבר פסקו שהעולים לשם(חוץ ממה שאין לנו מסורת איפה מותר ואיפה אסור והכל מסתמך על השערות וכו' וזה סכנה לכרת רח"ל)הם רודפים ואסור להתגרות באומות בזמן הגלות ואנו נכנעים לאומות העולם! רבינו בחיי פרשת וישלח כתב "ודע כי יש בפרשה הזאת באור למה שאירע ליעקב
אוהב ישראל14.08.22
11
כהנא צדק !!
אסף ביתן27.10.22
10
הלילה של מוצאי שבת לא ראשון
חחלך14.08.22
9
יש להתרחק מאוטובוסים של אגד מזל רע
דואג14.08.22
8
תשלחו את המחבל לבית הבראה בכלא חמש כוכבים אנחנו בגלות יש להתפלל רק לבורא עולם שירחם עלינו
יצחק14.08.22
7
צריך להרוג אותםםםםםםם מספיק לא להעסיק אנשים שביום שאחרי הם יהפכו לרוצחים מה לא מובן פה??
אחת14.08.22
6
אולי אם רמות השנאה הגזענות והאפליות אצלנו החרדים ירדו, משהו ישתנה. עד אז....
אברום14.08.22
5
האם הם היו בכותל המערבי?
ד14.08.22
4
מחבל הסגיר את עצמו כי הוא יודע שכלא הישראל זה בית הבראה
פרטי14.08.22
3
למה שלא יסגיר את עצמו. שמע שבכלא גלבוע נותנים לאסירים סוהרות ישראליות לפגוע בהן.
נח אידלשטיין14.08.22
2
מה הקשר שהנפגעים משפחה חרדית? ואם היו חילונים אז זה כן בסדר?
מה שייך משפחה ח14.08.22
1
רפואה שלימה לכל הפצועים. אמן
תמר14.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24