כיכר השבת

144 ימים להיעלמותו

אמא של מוישי: "משחקים איתנו, לחילוני זה לא היה קורה"

לאחר שמשפחת קליינרמן קיבלה את האישור המיוחל, כי צה"ל ישתתף בחיפושים אחר מוישי, האם גיטי תוקפת את התנהלות שר הביטחון: "עשה איפה ואיפה, אם זה היה ילד מת"א או כפר סבא כל המדינה הייתה הרגליים" (חרדים)

49
קובי אטינגר | כיכר השבת | כ' באב | 17.08.22
גיטי קליינרמן לצד בנה, מוישי
גיטי קליינרמן לצד בנה, מוישי (צילום: באדיבות המשפחה, ערוץ כנסת)

144 יום שמשפחת קליינרמן ממודיעין עילית מחפשת את בנה בן ה-14, מוישי, אך עד כה אין קצה חוט למרות שנעצרו שישה חשודים, רק אתמול (שלישי), שר הביטחון אישר להפעיל יחידות מיוחדות של הצבא שיסייעו בחיפושים, והאם מגיבה על כך היום לראשונה.

בריאיון שהעניקה ל'רדיו צפון', אמרה האם: "אין לנו באמת מושג איפה הוא נמצא, אך האישור שהתקבל אתמול הוא משמח, כי יחידות יותר מקצועיות לאיתור נעדרים - ישתתפו בחיפושים. למרות שזה לא פשוט וזה עדיין אנחנו לא מאבדים תקווה בחיפושים אחר מוישי".

האם טוענת בריאיון, כי היא ביקשה כבר לפני זמן רב שהצבא יפעיל את היחידות המיוחדות: "למרות שהמשטרה הייתה אחראית על החיפושים, רצינו שגם הצבא ישתתף, כי לכל אחד יש את היכולות שלו, ובמקרה הזה בצפון הכי נכון שהצבא יבצע את החיפושים. משום מה לא נענינו לזה עד שלבסוף הם הבינו".

"לצערי אני מרגישה שמשחקים איתנו. אם זה היה ילד חילוני מתל אביב או מכפר סבא, הוא היה נמצא מזמן, והמדינה הייתה על הרגליים".

לפני כחודש, בכנסת: גיטי קליינרמן פרצה בבכי; "אין לי חיים" • צפו (צילום: דוברות הכנסת)

עוד טענה האם: "הוא ילד קטן ואזרח המדינה. לא יודעת מה הוא עובר וכמה הוא סובל ואנחנו חסרי אונים. זה צריך לעלות על סדר היום. האיפה ואיפה הזאת זה לא בסדר.

לקראת סוף הריאיון ביקשה גיטי: "המשיכו להיות ערניים ולפקוח עיניים. חייבים להמשיך להתפלל על מוישי שלנו זה נותן לנו כוח. יש להתפלל על שם האם והאב, השם המלא שלו הוא - אברהם משה בן שמואל וגיטה".

כפי שדווח אתמול ב'כיכר השבת', שני ההורים - גיטי ושמואל קליינרמן הודיעו: "קבלנו עדכון מבורך כי השר חילי טרופר, שביקר אותנו שבוע שעבר, פנה לשר הביטחון בני גנץ וקיבל אישור להפעלת היחידות המיוחדות בצה"ל למבצע חיפושים צבאי מקצועי ראשון שיחל בימים הקרובים".

הוריו של מוישי הוסיפו: "לראשונה אנו רואים שר בממשלת ישראל ששם את כובד משקלו ופועל ללא אינטרס פוליטי אלא בלב שלם וטהור למען מציאת אהובינו, הנעדר מוישי קליינרמן. טרופר הבטיח לעשות כל שביכולתו ואכן מקיים. אנו רוצים להודות לשר חילי טרופר ולשר הביטחון בני גנץ על ההתגייסות וכמובן למשטרת ישראל על המשך המאמץ בכיווני החקירה השונים והמשך העדכון השוטף".

ההורים הוסיפו: "אנו ממשיכים להתרגש מכל החיזוקים, התפילות והאהבה שהעם היהודי בארץ ובעולם מרעיף עלינו. מוישי הפך להיות הילד של כולם ואנו מקווים ומייחלים למציאתו בקרוב ולחגוג את בר המצוה של בנינו הצעיר יותר שלמה, שקרוב מאד למוישי , יחד עם מוישי. מחכים לבשורות טובות".

השר טרופר בבית משפחת קליינרמן (צילום: טל מרום)

כזכור, בשבוע שעבר משטרת ישראל הודיעה על הארכת צו איסור הפרסום על חקירת פרשת ההיעדרות של הנער החרדי מקריית ספר, מוישי קליינרמן. ההודעה הגיעה בצל שחרור כל החשודים שנעצרו במסגרת חקירת הפרשה.

"הבוקר הוארך בבית משפט השלום בירושלים צו איסור פרסום בתיק החקירה שעניינו חקירת אירוע היעדרותו של הנער אברהם משה קליינרמן", נמסר מהמשטרה. "הצו מורה על איסור פרסום כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים". תוקפו של הצו עד ה-28 לאוגוסט.

לפני כעשרה ימים, שוחררו כל החשודים שנעצרו בימים האחרונים במסגרת חקירת הפרשה, בשל היעדר חשד סביר כנגדם. גם סולומון אברמוב, אחד העצורים ששמו הותר בפרסום, שוחרר.

גיטי קליינרמן, אמו של מוישי סיפרה בראיון שהעניקה ל-Ynet, כי לאחות של מוישי, בתה בת ה-4, נעלם לפני זמן מה הבקבוק, ואז אמרה שזה "כמו מוישי".

כאשר נשאלה אם בנה הכיר את סלומון אברמוב - אחד החשודים בפרשת ההיעלמות, שנעצר בשבוע שעבר ומעצרו הוארך אמש - אמרה כי אינה רוצה לחשוף מידע ואינה אוהבת לדבר על אנשים אבל "המשטרה תעשה את מה שצריך". לדבריה, "לא בטוח שהוא קשור להיעלמותו".

עוד אמרה קליינרמן ל-Ynet: "זה שהמשטרה פועלת ועושה דברים - זה נותן לי גב. גם העובדה שעם ישראלי איתנו. אני כל הזמן שומעת שמשתדלים, עושים שבת מוקדם, מתפללים - זה נותן לי כוח, אנחנו עם אחד. אני כל הזמן משדרת לילדים שלי שאין רע בעולם - כל מה שהשם עושה זה טוב - גם אם אנחנו בחושך, הכול עלום ומוישי נעלם".

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
סה"כ יש עשרות נעדרים בשנה, ורובם מחפשים רק כמה ימים, כאן מחפשים כבר חודשים ועם הזמן בכוחות מתוגברים זה עולה למדינה הון, ואחרי הכל אין קצה חוט, יכול להיות שהוא בכלל בחו"ל או נפטר וכבר חיה רעה אכלתו או כוסה בעפר, באיזה מקום נידח... אי אפשר לצפות שמדינה שלמה תהיה על הרגליים בשביל כל נעדר, לא חסר למשטרה
צריך להיזהר מלהשמיץ18.08.22
יש למדינה הרבה מה להתעסק למשל לחפש איך לרדוף כמה חרדים עם הבתי משפט והפרקליטות
יוסי19.08.22
חצופה! את גיבורה להגיד לאמא תגידי תודה ואל תצפי לכלום ??? תגובה אטומה ומיותרת ממש!
טלי18.08.22
באמת שאני לא מאחלת לך שהילד שלך יעדר כמה חודשים!! אבל התגובה שלך אטומה ברמות נראה אותך שעה הילד שלך יעדר ותרימו את כל המדינה
יעלי19.08.22
31
אומנם אין דנים אדם בשעת צערו , יחד עם זאת מושקע המון בחיפושים אחריו, אם בנה סבל מהפרעה נפשית (שבא לידי ביטוי בהתנהגות מוזרה סביב קברי צדיקים ועוד, לצערנו לא חסר כאלה באזור מירון ובגליל) אז חובתה לשמור עליו יותר קרוב , ובלי שטויות שלחילוני זה לא היה קורה אמירה מטופשת
היגיון 17.08.22
30
בס''ד קוראת לכל עם ישראל באשר הוא שם - להביע מחאה על העיכוב המזעזע בהפעלת צה''ל בחיפושים אחר אברהם משה נ''י ולהגביר את המודעות גם בקרב הציבור הכללי. מישהי לא דתייה שעמה דיברתי - כלל לא ידעה במה מדובר. למשפחה, אין ייאוש בעולם כלל. שמעתי את האמא בקו הישועות, שמבקשת שהנשים תקבלנה על עצמן איזה חיזוק למע
אין ייאוש בעולם כלל. קוראת לעם ישראל להב17.08.22

הצגת כל התגובות

29
יש לי הרגשה טובה שהוא ימצא בקרוב.....
תהילה18.08.22
28
שיחפשו אותו כמו שחיפשו את הילד יוסלה החרדי, חיפשו אותו בכל העולם, עד שמצאו אותו בארצות הברית.
נביא אמת17.08.22
27
מה עכשיו. למה סתם היא מרגיזה את בני גנץ. הוא יכול לבטל את ההחלטה רח"ל חבל שלא הקפיצה את כוחות הביטחון כשמוישי היקר התרועעע עם יצורים מפוקפקים מתוצרת ברלנד ושות'
פטרוף17.08.22
26
אין אדם נתפס על צערו נא לא להשמיץ את שר הביטחון. צה"ל אף פעם לא מופעל בחיפוש אחר נעדרים, מלבד נעדרי קרבות. הפעלת צה"ל בחיפושים אחר מוישי היא חריגה. רשויות המדינה החלו את החיפוש מאוחר, את הנעשה אין להשיב. אך מאז שהחלו בחיפוש, הופעלו משאבים הרבה יותר גדולים מאשר בחיפוש אחר מאות נעדרים אחרים, שטרם נמצ
שמיל17.08.22
מעניין מאוד שאם זה היה מחבל היו מוצאים אותו תוך פחות משבוע אם היו משקיעים בחיפושי נעדרים כמו אחר חיפוש מחבלים המצב היה הרבה יותר טוב
אני18.08.22
וזה גם לא כ"כ מקדם אותך בלהשמיץ את הגוף שאתה צריך את עזרתו
ממש ככה18.08.22
מסכימה עם כל מילה.. שימצא בקרוב בע"ה בריא ושלם אמן
אמן17.08.22
צודק, בכל מילה תתמקדו בעשיה , ואל תחפשו אשמים
כוכבה17.08.22
25
סיפור קשה לא יודע מה אפשר עוד לחשוב
קובי17.08.22
24
אני רק שאלה! לא שמענו ולא ראינו התיחסות כלשהי מחברי הכנסת החרדים! מי שמכנים עצמם "שלוחי דרבנן", למה???!? הוא מותיב לה והוא מפרק לה:הם "עסוקים" מאוד בענינים שנוגעים ל"ליבה" של עם ישראל ולכל העתיד שלו כמו למשל:מי יהיה במקום השלישי או השביעי ברשימה ואם ביחד או לחוד! טעות קטנה בשאילות גורליות אלו יהיו ח
יוסף18.08.22
23
תחפשו בבית של ברלנד
נחמיא17.08.22
22
לא אמרו שהוא בן 16?
ניר 17.08.22
נכון , כנראה התבלבלו
תמר17.08.22
21
אני חושב, שיתכן וראיתי אותו לקראת סוף חודש ניסן או אדר, בהיכל התורה סקווירא, בשכונת מקור ברוך בירושלים, אני הייתי שם, בין השעות 4 עד 6 אחה"צ, תבדקו במצלמות!!
לומד קבוע. אבל לא מכיר,18.08.22
20
בתחילת הסיפור לא דיווחה במשך חודשיים שנעלם לה הבן. הראשונה שצריך לחקור זה האימא.
ליטאי17.08.22
שקר ורשעות !!! היא חיכתה שבוע שעדיין ביררה אצל חברים, כי הילד הוא טיפוס עצמאי. ברגע שהתברר שזה משהו אחר, היא דיווחה וקבלה יחס רק אחרי שלושה חודשים !!!
יוסי18.08.22
19
לענ"ד ותחושתי האישית, הנער חי ובריא וצריך לחפשו היטב מבית לבית באיזור ההיעלמות ויותר מזה עד כמה שאפשר. ישנה סבירות גבוהה לכך שהנער נחטף ע"י מישהו או מישהם קיצוניים - יהודים סיקיריקים למיניהם, או אפילו כת נוצרית או מוסלמית. אני מציע בזה לחפש גם היטב בכל הכנסיות והמיסגדים בארץ ואולי תמצאו יהודים נוספי
דעה פרטית 17.08.22
18
מקרה קשה וכואב. בבקשה יש גם חילונים שנעלמו אנא . וביכלל הגיע הזמן להעיף מקבר הרשב"י את ההזוים חלקם מסוממים וכל מיני עברינים בהווה בעתיד ובעבר הציון ניהי במקום נורא קשה להתפלל כל דקה יוצא מהחור אדם שמשגע אותך בבקשה נא לעשות את הציון לשטח סטרילי נורמלי
מנחם17.08.22
17
אין אדם נתפס בצערו. אבל עכשיו הזמן לקחת כל עזרה שמוצעת בלי להביע בקורת או השוואות מדומיינות לילדים חילונים. כל יהודי חשוב באשר הוא. יה"ר שתתבשרו בשורות טובות בקרוב ממש.
Meira18.08.22
16
מאיפה את יודעת ? קל להאשים באפליה
יוסי17.08.22
15
תכל'ס היא צודקת במאה אחוז!!! הם פשוט עסוקים עכשיו בתחרות מוזיקה בינלאומית.. זה הכותרות של החילונים עכשיו.. זה מה שמעסיק אותם ומביא להם סיפוק. אז ברגע שהתקשורת הכללית שותקת משרד הביטחון לא פועל.. זה לא נשמע הגיוני שהם לא מתקדמים בחיפושים. זה מדינה מתקדמת זה?? נעדר נער צעיר ו?? הם לא מצליחים לטפל בזה?
תכל'ס היא צודקת17.08.22
14
כבר כמה חודשים שהתאפקתי מלהגיד. קחי את ובעלך קצת אחריות. למה נתתם לו ליסוע בטרמפים לקברי צדיקים. זה לא פעם ראשונה. זה היה כל החיות שלו. הוא היה חולה נפש. הוא היה צריך טיפולים פסיכיאטריים. הפקרתם אותו.
לאמא של מוישי18.08.22
מאחל לך שלא יהיה לך בן עצמאי. זה אופי של ילד שאם הולכים אחתו קשה מאבדים ואם הולכים איתו רך לפעמים משלמים. אל תדון אף אדם לכף חובה. ק"ו לא הורים שלא עוצמים עין 4 חודשים מרוב לחץ לבנם !!!
אשר18.08.22
חבל שלא המשכת להתאפק
ליבי הולנדר 21.08.22
13
מחילה, אין אדם נתפס בשעת צערו... אבל זו התקרבנות מיותרת. בדיוק היום (לפי התאריך הלועזי) מלאו 25 שנים להיעלמו של גיא חבר שהיה חייל(!) בעת ההיעלמות, וכמובן צה"ל נטל חלק בחיפושים אחריו, והנה עד היום הוא לא נמצא. לצערנו, יש גבול ליכולת האנושית, לפחות כרגע, לאיתור נעדרים. אני מייחל כמו כולנו לבשורות טובו
דבש, ירושלים17.08.22
12
לחי לראש מששלה תשביי לו בבית על תזותי עד שלו מביאים אותו הבית זה הדכך הנכונה
חנה17.08.22
11
נכון לחילוני זה לא היה קורה. אמן שיחזור הביתה בקרוב בריא ושלם בגוף ובנפש.
rcs17.08.22
10
נקודה למחשבה. מי שזוכר בסרטון הראשון שצילמו את ההורים שמבקשים שיחפשו האמא הסתתרה מאחורי וילון ועכשיו שלא באשמת בכלל גרמו לה לצאת לתקשורת
מה17.08.22
9
משתתף בכאבך אבל זה ממש לא נכון. בכל שנה יש עשרות נעדרים שלא עלה בגורלם עד היום.
אבי17.08.22
8
עם כל העצב, זה נער בן 16 ולא תינוק ואם אין למשטרה מודיעין קשה לה לחפש, לא שייך חילוני או חרדי
אני17.08.22
7
מוישי היקר תשוב הביתה כל עמ"י מחכים לך מתפללים עליך מחזקים את המשפחה תהיו חזקים ובקרוב הלוואי כל רגע שמוישי ימצא בריא ושלם ותרוו ממנו ומכל המשפחה הרבה נחת מחזקים גם את כל מי שמשתתף בחיפושים ה' עמכם לא מפסיקים לחשוב....עליו ולהתפלל בשורות טובות וכל הישועות
ש.ב17.08.22
6
שאלו את הרבי מילובביטש והוא רשם שהוא בתל אביב
עזית18.08.22
5
תקשיבו. זה תלוי רק ברצון השם. השם צריך לפקוח לנו את העניים ולמצא אותו. השם רוצה זכויות!! בואו בבקשה נקים מפעל זכויות למוישי. כמו שהיה מבצע הוספת 10 דק לפני שבת לזכותו. רק זכויות!!! בבקשה! להרבות במצוות לזכותו.או לעשות מצווה ולומר זה לזכות ולמציאת אברהם משה בן שמואל וגיטה בריא ושלם
טלי17.08.22
4
היא צודקת בכל מילה היא פשוט מסכינה משייגעים אותה ואת כולם במקום לעשות את הדבר הנכון והכל למה בגלל שהיא חרדית כן זה הסיבה היחידה .תתביישו לכם המשטרה
דוד17.08.22
3
איך לא מוצאים אותו??????????
אביגיל17.08.22
2
איפה כל הדואגים העדה החרדית רבני עץ וכלאלו שדאגים אבל להצלת נפשות הם סותמים
שמעון18.08.22
1
אם זה היה ילד מתל אביב ההורים לא היו נונים לו לטייל איפה שבא לו
משה17.08.22
בתל אביב הילדים לא נותנים להורים לטייל איפה שבא להם......
משה17.08.22
בדוק אחי. ההורים החילונים לגמרי מעורים בחייהם של הילד שלהם, איפה הוא גולש והיכן הוא מבלה, בחו"ל ובארץ. תתעורר על החיים של עצמך
ירושלים18.08.22
תאמיני להורים מתל אביב לא אכפת בכלל מהילדים כמו אצל החרדים! ואני עובדת עם כאלה גם אני הייתי בשוק והוא לא הסתובב איפה שבא לו, הוא הלך עם הרב שלו והישיבה הוא לא בן 6
חי בסרט18.08.22
רשע
כל הפוסל במומו פוסל17.08.22
תגובה טיפשית אתה חסר מודעות למה שקורה בעולם החילוני ילדים משוטטים בלי הכרה במסיבות טבע לוקחים סמים בנות קטנות נמכרות כ...על מה אתה מדבר לא כל מה שנראה נוצץ זהב שמעת על המושג הזה?!
מעיין17.08.22
אם זה היה ילד מתל אביב ההורים באמת לא היו נותנים לו כי הוא הולך לבד חחחח
שמעון17.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם