כיכר השבת

מה אתם מקבלים על עצמכם?

אסון רודף אסון: שישה הרוגים, עשרות פצועים | בואו נגיד די!

בשבועיים הראשונים של בין-הזמנים חווה הציבור החרדי מכה אחר מכה - והלב נשבר לרסיסים וממאן להאמין | נותר עוד שבוע אחד ל'בין הזמנים', אנו, הציבור חרדי מחויבים, מחד, להישמר, ומאידך לקבל קבלה טובה כדי למנוע את האסון | 'כיכר' עם סיקור מיוחד וכואב (חרדים)

60
כיכר השבת | כ"א באב | 18.08.22
אסון רודף אסון
אסון רודף אסון (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת, שיא לייב)

הלב נשבר לרסיסים וממאן להאמין לגודל האסונות הנוראים שפקדו אותנו מתחילת ימי בין הזמנים של חודש אב ה'תשפ"ב. נדמה, כי אין כמעט יום בו אנו, במערכת "כיכר השבת", לא נאלצים לדווח על אסונות שונים - כאלו שבחסדי שמים נגמרים בפציעה קלה ולא עלינו גם אסונות של ממש.

איננו באים חלילה לדון בחשבונות שמים, אך מחובתנו לזעוק ולהתריע מפני האסון הבא. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", אינה המלצה אלא חיוב על כל אחד ואחד. אנא, הישמרו בשבוע האחרון של בין הזמנים, הימנעו מלקיחת סיכונים מיותרים, היצמדו לכללי הבטיחות בכל מקום ומקום. למענכם, למען נפש ילדיכם, למעננו. אל תהרסו לעצמכם את החיים עם הקלישאה "לי זה לא יקרה", אל תפתחו פתח לאסון הבא.

לצערנו, מילים ועוד מילים על חובת ה"ונשמרתם", על החשיבות שבשמירה על כללי הבטיחות, מתגמדים כאין וכאפס לעומת רשימת האסונות שפקדה את הציבור החרדי בשבועיים האחרונים, השבועיים הראשונים של בין הזמנים.

יתרה מזאת, אנו כציבור חרדי, מאמינים בני מאמינים, יודעים שאין כוחנו אלא בפה, בואו נקבל על עצמנו קבלה טובה, נוסיף בלימוד התורה הקדושה ונרבה במצוות ומעשים טובים, כדי שכולנו נוכל לפתוח את "זמן אלול" בהתרגשות וללא מועקות השוברות את הלב. זה בידינו!!

קבלו על עצמכם משהו טוב, קבלה שתוכלו לעמוד בה - כדי שנסיים את בין הזמנים בשלום!

"כיכר השבת" עם רשימת האסונות המטלטלת

יום רביעי כ' באב - מרדכי שליזנגר ז"ל, תלמיד ישיבה צעיר בשנות העשרים לחייו, טבע למוות בשעת ערב מוקדמת, בחוף הנפרד בטבריה. הוא פונה אל בית החולים כשמצבו מוגדר אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, וכעבור זמן קצר נקבע מותו.

יום רביעי כ' באב - פעוט חרדי בן עשרה חודשים - אברהם יוסף ז"ל - נמצא ללא רוח חיים במיטתו ברחוב אהליאב בשכונת רוממה בבירה. סמוך לשעה 06:00 בבוקר הוזעקו כוחות ההצלה לבית בו שהתה המשפחה - תושבי אנגליה שהגיעו לחופשה בישראל, לאחר שהפעוט לא התעורר משנתו. צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו פעולות החייאה על הפעוט, והוא פונה לבית החולים 'שערי צדק' בבירה, שם נאלצו לקבוע את מותו.

יום שני י"ח באב - צעיר חרדי, בשנות ה-20 לחייו, נמשה ללא הכרה מחוף הים בנתניה - סמוך לחוף צאנז, לאחר שטבע בין גלי הים. מתנדבי איחוד הצלה סניף נתניה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה - ולאחר שאלו הוכתרו בהצלחה, הוא פונה לבית החולים 'לניאדו' בעיר, כשהוא מורדם ומונשם ומצבו קשה.

יום שני י"ח באב - אברך חרדי חסיד ברסלב, כבן 28 ואב לארבעה ילדים, שבילה בבריכת שחייה, פונה לבית חולים תוך כדי מאמצי החייאה לאחר שטבע. האירוע התרחש באיירמונט, יישוב באזור מונסי שבניו יורק.

יום שני י"ח באב - בשורה קשה מהרי האלפים הצרפתיים: משגיח ישיבת מאור התורה הגאון רבי פנחס אלגרבלי זצ"ל, שיצא עם משפחתו לחופשה בצרפת, קיבל אירוע מוחי במהלך השבת, ויומיים לאחר מכן, הוא נפטר לאחר מאבק בבית החולים בעיר גרנובל בצרפת.

יום שני י"ח באב - החייל הדתי סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל, לוחם בחטיבת כפיר, בן 20 מנתניה, נהרג מירי כוחותינו בסמוך לעיר טול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה - בידי חברו ליחידה. פיטוסי ז"ל הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

יום ראשון י"ז באב - אישה חרדית צעירה בשנות ה-20 לחייה, תושבת מודיעין עילית, פונתה לבית חולים במרכז הארץ, לאחר שחשה ברע ולא הצליחה לנשום בצורה מיטבית. זמן קצר לאחר שפונתה מצבה הידרדר והיא הועברה לבית החולים 'שיבא' תל השומר, שם היא מורדמת ומונשמת.

יום ראשון י"ז באב - בבית החולים נקבע מותו של הילד החרדי בן ה-4 - שנרצח על ידי בן דודו, ובירושלים נערכו הפגנות סוערות נגד נתיחת הגופה, עד שבג"ץ אישר לא לנתח.

בין מוצ"ש ליום ראשון י"ז באב - פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, שמונה חרדים נפצעו בדרגות שונות, בהם שני פצועים באורח קשה, בפיגוע ירי שאירע ברחוב הסמוך לכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים. כוחות המשטרה, ימ"ס וכוחות מיוחדים נוספים בהובלת השב"כ ניהלו מצוד אחר המחבל שברח רגלית לשכונת סילוואן הסמוכה לכותל המערבי, והבוקר הוא נלכד לאחר שהסגיר את עצמו לתחנת המשטרה, ונתפס כלי הנשק באמצעותו על פי החשד ביצע את הירי.

יום חמישי י"ד באב - שושנה גלושטיין בת 40, חיה שרה גלושטיין בת 7.9 וחנה גלושטיין בת השנתיים - מאופקים, נהרגו בתאונה הקשה ליד קניון רב שפע בירושלים, כאשר אוטובוס איבד שליטה והתדרדר - ודרס אותן למוות. המשפחה מאופקים, הגיעה לירושלים ליום כיף, בין הזמנים. בערב הם הגיעו לקניון רב שפע לעשות קניות עם קרובי משפחה נוספים, בזמן שהאם והבנות היו מחוץ לקניון האב נכנס לדקה ואז הגיע האוטובוס שהתדרדר ופגע באם ובנותיה והרג אותם במקום. למרבה הצער האם גם הייתה בהריון מתקדם.

יום שלישי י"ב באב - בסמוך למקום שנהרגו משפחת גלושטיין, אוטובוס אגד דרס למוות את הרה"ח רבי פנחס נפתלי דויטש ז"ל, שעשה את דרכו לביתו לאחר קניות שערך, כשלפתע האוטובוס שאיבד שליטה, העיף אותו ומותו נקבע בזירת התאונה.

יום ראשון י' באב - ילד חרדי בן 6 פונה לבית החולים שיבא-תל השומר מביתו בבני ברק, לאחר שנחנק מנקניקיה אותה אכל. חובשים שהגיעו לביתו איתרו את הילד כשהוא מחוסר הכרה ולאחר פעולו החייאה פונה לבית החולים להמשך טיפול.

ראש הישיבה מסביר: מדוע קרו האסונות בבין הזמנים • צפו

• • • • •

לפניכם כללי הבטיחות כפי שפרסמה משטרת ישראל לימי בין הזמנים, אנא שננו אותם היטב לפני היציאה לדרך!

הוראות הבטיחות שיש להקפיד בנהיגה

  • שמור על חוקי התנועה. ציית לתמרורים, כבד את פס ההפרדה הלבן, תן זכות קדימה.
  • שמור מרחק מהרכב שלפניך. שמירת מרחק היא אחת מפעולות הנהיגה הפשוטות והיעילות ביותר.
  • בשעת עקיפה יש להסתכל לצדדים, ולוודא שהדרך פנויה. אין להתקרב לרכב הנעקף. באופן הזה מוגבל שדה הראייה ונמנעת האפשרות לחזור לימין במקרה הצורך.
  • זכור! יש להאט לקראת צומת או מעבר חצייה המהירות המותרת על פי חוק ובהתאם לתנאי הדרך (כביש משובש, ראות לקויה וכו').
  • לפני כל נסיעה יש לחגור חגורת בטיחות, ולהקפיד שיתר הנוסעים ברכב יהיו חגורים.
  • שימוש בחגורת הבטיחות מצילה חיים.
  • נהיגה ברכב דורשת מהנהג את מלוא תשומת הלב. בזמן נהיגה אין לעסוק בנושאים אחרים, כגון עלעול בניירות, קריאת כותרות העיתונים או אף דיבור בטלפון. ואף על פי כן, החוק אינו אוסר על דיבור בטלפון סלולארי, בזמן נהיגה ברכב, וזאת רק במידה וברכב מותקנת דיבורית, כך ששתי ידיו של הנהג נשארות על ההגה.
  • תשומת הלב של הנהג נתונה לא אחת לשיחה ולא למה שמתרחש על הכביש. חוסר ריכוז בשעת נהיגה הוא מצב מסוכן ביותר. אם יש הכרח לדבר בטלפון בעת הנהיגה – יש לעשות זאת בקיצור נמרץ.
  • נהג עייף, הוא נהג מסוכן. מזג אויר חם, חוסר בשעות שינה, שעות נהיגה מרובות ללא עצירה, רעב וצמא, כל אלו גורמים לאיכות נהיגה ירודה, ואף מסוכנת.
  • מסימני הזיהוי לעייפות בנהיגה: קושי לשמור על נתיב נסיעה ישר, עצימת עיניים, הנחת הראש על המשענת, פיהוקים, הימנעות מהתבוננות במראות גם כאשר יש בכך צורך. כל אחד מסימנים אלה מצביע על כך, שיש לעצור להתרעננות!
  • במצבים של עייפות או חוסר נוחות ,על הנהג לעצור בהזדמנות הבטוחה הראשונה הנקראת בדרכו ולהתרענן.
  • חשוב לזכור, תאונות מתרחשות גם בשולי הכביש, חלקן אף קטלניות.

גם כשעוצרים להתרעננות יש לעשות זאת בחוכמה:

  • עדיף לעצור בתחנות דלק, תחנות ריענון, חניונים או כל מקום מוגן אחר. במידה ואין אפשרות כזו, יש לעצור רחוק ככל הניתן משפת הכביש ומהפס הצהוב.
  • אין לצאת מהרכב מצידו השמאלי - הקרוב לתנועה. יש לדאוג שהרכב יראה מרחוק ע"י הפעלת אורות החירום המהבהבים ומשולש האזהרה.

כללי בטיחות לטיולים באתרי הטבע

  • יש להכין היטב את מסלול הטיול בין אם מדובר בנסיעה לאתרים שונים, ובין אם מדובר בטיול בחיק הטבע. ההכנה כוללת את הכרת המסלולים, משך הזמן של כל מסלול ומסלול והוראות של האחראים לגבי שעות הכניסה אליהם כמופיע בפרסומים פומביים.
  • חלה חובה לבדוק מה רמת קושי המסלול והאם הוא משפחתי או למיטיבי לכת בלבד.
  • חובה להצטייד במים בכמות מספקת לפחות 3 ליטר לכל מטייל. (המומחים ממליצים על לפחות ליטר מים לכל שעת הליכה). במהלך הטיול כדאי מאוד לאכול אכילה קלה, פחות ממתקים ומלוחים ויותר פירות.
  • יש להצטייד בלבוש מתאים הכולל: נעלים סגורות, ביגוד קל, כובע חובה נעלי הליכה ורצוי להשתמש בקרם הגנה.
  • על מנת למנוע חרדה מיותרת יש לעדכן בני משפחה/חברים על מסלול הטיול המתוכנן ועל הזמנים בו הוא אמור להתקיים ומתי צפי החזרה.
  • יש להצטייד בטלפון נייד כשהסוללה מלאה ואמצעי הטענה ונייד ובטרייה נוספת לטיולי שטח.
  • יש לנוע בשבילים מסומנים ובלבד, לא לסטות מהם ובוודאי לא להיכנס למקומות המסומנים בסימני אזהרה שונים של צה"ל או רשויות אחרות .
  • במקרה של אירוע חירום בשטח נא להתקשר למוקד 100 ולפעול על פי הנחיית המוקד. אם אין קליטה, לנסות להגיע בבטחה למקום גבוה ולהתקשר.
  • לא לטייל ולא לנוע בחושך מחשש לנפילה ממצוק וכו'.
  • לנופשים בחופי הים, יש להישמע להוראות המצילים ולא להיכנס למקווי מים וים במקומות בהם אין שירותי הצלה, או לחילופין לאחר סיומם של שירותים אלו הוכח כי מרביתם של אירועי הטביעה חלו עקב כך.
  • אל תסירו את עיניכם מהילדים הנכנסים למים הן בבריכות שגובה המים נמוך והן בחופי הים במים הרדודים.

מטיילים, זכרו - שמירה על כללים נכונים הוא המתכון הבטוח ביותר לימי 'בין הזמנים' ולטיולים מהנים עם בני המשפחה והחברים

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
הבעיה המרכזית שהציבור החרדי חושב שהוא מושלם ועם מחשבה כזאת אין תיקון והשתדלות
שימי18.08.22
31
הציבור החרדי נהיה חזיר הבר .בגלל זה כל האסונות אי הצניעות של פעם?שאין צניעות השכינה בורחת .והנה התוצאות
רותה18.08.22
30
כל בין הזמנים יש אסונות לצערינו. אין חדש
סך הכל בין הזמנים די שגרתי18.08.22

הצגת כל התגובות

29
מורי ורבותי ניחא זה היה הבין הזמנים הראשון אבל כל בין הזמנים כך אני חושב שמועצת גדולי התורה של כלל המגזרים הפנים חרדי תקבע או להתחיל בין הזמנים יותר מאוחר כמו שהיה בזמן הרב שטיינמן שהיה מלחמה בדרום או שיצאו בפריוקט חוצה מגזרים של לימוד בוקר כל יום בבין הזמנים ואחה"צ יצאו לטייל הרי ביננו עולם הישיבות
יהודי שאכפת לו19.08.22
28
על זה היה דוה לבנו. כשמעירים על צניעות בגדים פאות לועגים קוברים דבריך מכנים אותך חולה נפש... רבותי המוחה מסיר מעליו ומעל בני ביתו מקטרגים תמיד למחות באהבה כמובן אבל למחות למחות
המוחה18.08.22
27
א.שנאת חינם.ב.שכל הבנות עלק חרדיות יפסיקו להעלות תמונות עצמם בכל הסטטוסים ויפסיקו להוציא לאנשים את העיניים .ולהכניס אותנו לתוך חדר השינה שלהם.את מי זה מעניין? איפה צניעות?
רות18.08.22
26
כל אחד שיקבל על עצמו כמה שעות לימוד תורה. כשלומדים תורה אין אסונות כאלו.
אחד18.08.22
25
צריך לבקש את מלכות בורא עולם לא שלטון בשר ודם רק בורא עולם. והכללל יהיה מסודר
משיח18.08.22
צריך גם לשמור על החיים, זה מה שבורא עולם ציווה.
מוח18.08.22
יש לך על הדרך גם עצה מעשית? הקב"ה ברא את העולם עם חוקים, מי שמזלזל בהם, כמו רבים ביננו שבטוחים שבגלל המגבעת והזקן יש עליהם שמירה מיוחדת ויוצאת מן הכלל, משלם מחיר...
בסדר18.08.22
24
כל הכבוד לכם כיכר השבת.. זה בדיוק התפקיד של שופר של המחנה החרדי..אין מקרה..מהשמיים תובעים מאתנו...ואסור להחריש ולהגיד שלום עלי נפשי..חייבים להתחזק..גם בבן אדם למקום וגם בבן אדם לחבירו..רק זה ישמור ויציל אותנו מגזירות קשות..ויקרב לנו את הגאולה השלימה ..תודה לכיכר השבת..
שייקה18.08.22
23
רבותי לא עת לחשות צריכים להתעורר כל אחד צריך לשפר ולקבל על עצמו משהו די לצרות די לאסונות מחריד לשמוע כל שנה על אסונות להתעורר ויהי רצון שלא נשמע עוד צער וכאב ושנזכה לגאולה
יצחק19.08.22
22
לומדים בישיבות הלכות פקוח נפש???
מה קורה???18.08.22
לא בכל דבר צריך להפיל את האחריות על הישיבות תיראו כמה אסונות נמנעו כל עוד לימוד התורה בישיבות היה בשיא עוצמתו וסתם מאוד מעניין באיזה סעיף בהלכות פיקוח נפש מופיע להיזהר מפיגוע/אוטובוס מדרדר/מוות בעריסה/וטבביעה בחוף מוכרז עם מציל
איזו תגובה מטופשת18.08.22
21
מה עם צניעות? זה לא נחמד לשמוע אבל זה גם חלק מהיהדות ... לשמור על מצות צניעות,קרי:פאה בסגנון ןאורך תקין או מטפחת שצנועה יותר! גרביים פחות שקופות אורך חצאית כיאה לחרדית לפעמים עדיף לא להעיר כי לא נעמוד בזה אבל לפחות חיזוק קטן בצניעות בודאי יש בעוד הרבה מה להיתחזק
הדס18.08.22
החילונים הרבה פחות צנועים ויש אצלם הרבה פחות אסונות בחופש הגדול שנמשך אצלם חודשיים, לא 3 שבועות. נסי להתאמץ יותר.
מוטי18.08.22
נו..ולא כתוב צדיק ורע לו רשע וטוב לו?א'ב' של השקפה! כל הנסיונות של עם ישראל והעולם כולו על נושא האמונה ראיתי רשע עריץ ומתערה כאזרח רענן ויעבור והינה איננו... תכלית הנסיונות זה האמונה
הדס19.08.22
20
והגית בו יומם ולילה כולל בין הזמנים, כי התורה חיינו ואורך ימינו, ובה נהגה יומם ולילה. יוצאים לסכן חייהם בדרכים ובימים, והתורה מוזנחת בקרן זווית. כאשר ה' רוצה להעניש עדר בהמות, מעמיד בראשם בהמה עיוורת.
נביא אמת18.08.22
19
ללמוד ללמוד ר' גרשון צודק הרי שנאת חינם יש גם באמצע הזמן
ליטאי גאה18.08.22
יש בישיבת ר' גרשון ,תלמידים מבוגרים ומצוינים והוא לא רוצה לעזור להם, כי מעניין אותו רק תורה .
יצחק18.08.22
חודש אב!!!!!!!! אל תהיה כסיל
א. ס.18.08.22
18
תטפלו בשנאת חינם והכל יסתדר
מנחם18.08.22
או... זו תגובה יפה ונכונה.
א. ס.18.08.22
זה רק 50%, צריך גם ובעיקר לשמור על קדושת היסוד, זה ימנע הרבה פיגועים ותאונות
אדי18.08.22
17
רבותי די לצרות לאסונות לפילוגים למריבות ללשון הרע צריך להיות ביחד שכל אחד צריך לקבל עליו משהו קטן הסיבה לצרות זה שיש לשון הרע
יצחק19.08.22
16
עיקר הבעיה היא בבין אדם לחבירו, יש רווקים ורווקות מבוגרים הזקוקים להצעה , ומתעלמים
משה18.08.22
נקודה חשובה, כל אח/ת יכול/ה להיות שדכן, להתחיל לחשוב...
יצחק18.08.22
15
תשובה ומעשים טובים כתריס בפני הפורענות. עורו ישנים משנתם הקיצו מתרדמתכם שפרו מעשיכם וחזרו בתשובה. קרעו לבבכם ואל בגדיכם = אם תקרעו את לבבכם לא תקרעו את בגדיכם. שובה ישראל עד ה' אלוקיך כי כשלת בעוונך. קחו עמכם דברים ושובו אל ה'. השיבנו אבינו לתורתך, וקרבנו מלכנו לעבודתך, והחזירנו בתשובה שלמה לפניך. ה
המעוררים18.08.22
14
בכל המקרים לא מדובר על זלזול בכללי הבטיחות "בין הזמנים" כשלא לומדים בישיבות, הוא זמן מסוכן!
אסתר18.08.22
זמן מסוכן בגלל חודש אב גבירתי.
א. ס.18.08.22
13
תגידו מה שתרצו: הרב חיים קניבסקי זצ"ל לא כאן להגן.
דניאל אונגה18.08.22
שנה שעברה ולפני שנתיים בבין הזמנים לא היו אסונות?!
מחילה18.08.22
12
בס"ד הקבלה הכי טובה שיקבלו ראשי הסמינרים והישיבות את כל הבנות והבחורים מבלי לעשות אפליה כזו או אחרת. הדמעות שלהם ושל ההורים שלהם עושה מן הסתם רושם בשמיים
אבי טבול18.08.22
אם אפשר שכל אחד יחנך את עצמו ולא יחפש לחנך את האחרים והכי כדאי שכל אחד ילך למקום הטבעי שלו ולא ינסה להידחף למקום לא לו
בוסקילה18.08.22
צודקת במאה אחוז
איילת18.08.22
11
כתב הרב אלישיב: מעיקר הדין אורך שמלה מספיק להגיע עד הברך . יותר הוא החמרה . על הגברים חל איסור להתבונן והנשים ילבשו כרצונן, כמו כן לענין פאה ,אסור להתבונן , הרחוב לא שייך לגברים , תחשבו בדברי תורה וקיימו ; ובלכתך בדרך .
יצחק18.08.22
נראה לך שקל לעמוד בכאלה נסיונות ? למה התורה אז גם מצווה את האישה להיות צנועה? באותה תורה שכתוב ובלכתך בדרך כתוב גם שאסור לאישה ללכת פרועת ראש ולמה זה כתוב? כי התורה יודעת את רמת הנפש של האדם אז מה הנפקא מינא מדבריך??!!
דברי אלוקים19.08.22
צניעות אינה כדי לא להכשיל , אלא מדה טובה לאדם עצמו ,הליכה הדרך אינה הכשלה , אם קשה לך אל תלך ברחוב או תכיןצידה לדרך חומרלמחשבה,
משה19.08.22
צריך לשים את הנשים ביקום נפרד, ככה הגברים החרדים יפסיקו לסבול.... הגמרא ביומא ט: מציינת את השנאה כגורם לחורבן הבית יותר מכל דבר אחר. תתחילו בזה, יש לכם הרבה עבודה שם, אתם מפחדים להתעסק עם הגזענות הסכסכנות והפלגנות המכוערת והמזעזעת שלכם. מחפשים כמו תמיד את המטבע מתחת לפנס...
צריך18.08.22
10
צריך להתחזקצגם בתורה גם ביראת שמים וגם בצניעות. וכמובן לסנן את הפלאפון מי שיש לו לא כשר. וגם באחדות עם ישראל
אברהמי18.08.22
9
להפסיק את הגזענות של המגזר שלי כלפי ספרדים
אשכנזי הדוק18.08.22
8
צריך לבדוק שני דברים. א. רוחניות באמת מה צריך חיזוק ואין משהו כללי אלא לב יודע מרת נפשו. ב. צריך לבדוק אם יש תנאים לציביר החופים דחוסים מאוד. וכן במוסדות חינוך לתת תשומת לב . ועוד דבר פעם חשבתי למה שלר יעבירו את בין הזמנים והקעפים לאחר סוכות . גם לא ימי סכנה גם מזג אויר יותר טוב וגם זול מאוד. ו
אלי18.08.22
טוב שאנשים כמוכם לא מנהלים את המדינה אחרת היא היתה קורסת בדקה. יש כללי בטיחות ויש מושג של אחריות. כשצריך ניתוח קודם כל ובעיקר הולכים לרופא (כמעט אפס רופאים חרדים), כשיש בעיות בבניין מזעיקים מהנדס (כמעט אפס מהנדסים חרדים), אחר כך פותחים תהילים, לא במקום! כך הקב"ה ברא את העולם! לא לחינם אצל החילונים
טוב...18.08.22
אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.
משה בוזגלו18.08.22
איפה אתה רואה הסתה? לא מצאתי בדבריו שום הסתה. אם יש עובדות בדבריו שאינם נכונות נא האר את עינינו. לא הצלחתי מצוא כאלה.
איפה אתה19.08.22
7
"ונשמרתם מאד לנפשותיכם" במיוחד ובפרט העולם החרדי שלא מעניין אותם בכלל ונשמרתם. אני כן שומר .
חסיד בעלזא א. ס.18.08.22
מה הקשר ונשמרתם לאסון ברב שפע, לדוגמא? או בירמיהו? הנהג לא היה חרדי... שמור פיך בשעה קשה זו ואל תקטרג
אחד18.08.22
מה קשור ונשמרתם לפיגוע בכותל? אולי תגיד גם על הפיגוע בהר נוף ונשמרתם? גם סאטמאר שלא הולכים לשם זה לא בגלל סכנה.
אחד18.08.22
6
אוףףףףף אבא תרחם תשלח את המשיח ונאמר לצרותינו דיי הלב כבר לא עומד בזה 😭😭😭
נירית אהרון18.08.22
5
"אילו ידעתם-אמר אדמו"ר הצמח צדק- כוחם של פסוקי תהילם היתם אומרים אותם בכל עת. תדעו שמזמורי תהלים שוברים כל המחיצות ועולים בעילוי אחר עילוי בלי שום הפרעה ,ומשתטחים לפני אדון עולמים,ופועלים פעולתם בחסד וברחמים." הציטוט הנ"ל הו מספרים (היום יום ועוד)בשם הצמח צדק, והנה יש אימרה יהודית ישנה שלפני שמגעים
תהילים 18.08.22
בסדר בסדר, בגלל הגישה הזאת עם ישראל היה תקוע בגלות 2000 שנה ואלה שחשבו כך סיימו בסוף באושוויץ. הציונים שינו דיסקט, הפסיקו לשמוע לססמאות האלה, וקמו, התאמצו, הזיעו, נלחמו והקימו מדינה, שהיום נחשבת לאחת המתקדמות בעולם. אתם עדיים חיים בסרטים מדומיינים ובססמאות חסרות כיסוי, יום אחד שצה"ל יפקיר את היישובי
עוד אחד18.08.22
כל הכבוד לך..עוד אחד...מזכיר בשם את אחד העם...אתה מקבל אות הצטיינות מצבא הרייך..וגם חבר בכיר במערכת ההסברה שלנו..הייל...
גבלס19.08.22
דברי כפירה ממש ,כוחי ועצם ידי עשו, לידעתך , ממקום המסוכן ביותר ליהודים הוא כאן בארץ ,בגלל הציונים , עד יסוד התנועה הציונית לא יו בארץ מאורעות דמים . עד שנת תר"פ .
משה18.08.22
בזכותך כרגע מיד פתחתי ספר תהילים הולכת לקרוא בעז"ה
תודה18.08.22
4
פספסתם את שני הנהגים שיצאו לעזור לנהג אחר, ורכב פרטי פגע בהם והרג אותם במקום!!!
בת'18.08.22
חיפשו ציבור חרדי יענו לחשבון נפש של קוראי האתר, למיטה ידעתי הנהגים הם אנשים מקסימים אבל לא נראה לי חרדים, אם אני טועה , מתנצל מראש
לא מדוייק18.08.22
הם לא חרדים לכן הם ממש לא נחשבים.
לא חרדים18.08.22
3
למה אתם לא מביאים את הדברים החזקים ביותר של ר דן סגל שהתפרסם ביתד , כל אחד צריך לקרוא את זה . מסביר למה דווקא אב יש יותר אסונות ובמה צריך להתחזק
שלמה בן חיים18.08.22
2
החברה עם הכי הרבה שנאה פנימה היא החברה החרדית...גזענות לשני הצדדים...ראה ערך שתי מפלגות אשכנזי וספרדי....מה מלמדים את הדור ...פראנקים..מילה שלמדתי מכם
נעמה18.08.22
1
די למחלוקת ולפירודים דגל אגודה ביחד
פנחס 18.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם