כיכר השבת

המשבר במפלגה החרדית

הקרע מעמיק: 'אגודה' נערכים לריצה נפרדת; "ניתקו קשר"

מאז יום חמישי האחרון, בו היה אמור להתקיים פגישה על ריצה משותפת בין 'דגל' ל'אגודה', אך הפגישה בוטלה ברגע האחרון - בהוראת רה"י, נוצר נתק בין המפלגות. וב'אגודה' החלו להיערך לריצה נפרדת | כל הפרטים (חרדים)

90
ישי כהן | כיכר השבת | א' באלול | 28.08.22
ישיבת 'אגודה' היום בבני ברק
ישיבת 'אגודה' היום בבני ברק (צילום: ללא קרדיט)

בחירות 2022: בסיעת 'אגודת ישראל' נערכים לקראת האפשרות של ריצה נפרדת בבחירות הקרובות, וזה לאחר נתק מוחלט מאז יום חמישי בלילה, עם הוראת ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין לעצור את המגעים עם 'אגודה'.

בכירי הסיעה החסידית התכנסו בצהריים במטה המפלגה בבני ברק, בכדי להיערך לאפשרות של ריצה עצמאית. בין המשתתפים נכחו כלל חברי הכנסת של הסיעה לצד נציגים ברשימות המקומיות.

לדברי בכיר שנכח בישיבה: "חברי דגל התורה ניתקו איתנו את הקשר לאחר שנקבעה פגישה ליום חמישי, נראה שהם קיבלו את ההחלטה לרוץ לבד, זה באחריותם, אנחנו נערכים לאפשרות הזאת".

לדבריו: "אין מבוגר אחראי ב'דגל', הם מושכים את הזמן אבל אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים, חושבים על קהלים חדשים שאפשר להביא כדי שנעבור בביטחון את אחוז החסימה״.

ב'דגל התורה' מאשרים בשיחה עם 'כיכר השבת' שאכן ניתקו את המגעים עם 'אגודה' ומסבירים: "זאת לא החלטה שלנו, אין לנו דעה בנושא הזה, מדובר נטו בהחלטה של ראש הישיבה שהעביר הוראה ישירה לח״כ גפני, מדובר בקודשי ישראל, בחינוך הטהור של תשב״ר, ראש הישיבה עומד על דעתו שצריכה להיות עצמאות חד משמעית לחינוך החרדי, בבעלזא צריכים להצהיר שהם לא יצטרפו לתוכנית הממ"ח שהוקמה עבורם".

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'כיכר השבת', ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הורה ביום חמישי האחרון ליו"ר 'דגל' ח"כ משה גפני לעצור את המשא ומתן עם 'אגודה', מה שהוביל לביטול פגישת המשא ומתן שתוכננה ליום חמישי.

בכיר ב'דגל' אמר ל'כיכר השבת' כי "הסיכויים לריצה עצמאית שלנו קיבלו הערב נפח גדול. המו"מ על סדר הרשימה וחלוקת התפקידים היה אמור להיות במקביל להתקדמות בנושא העקרוני של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, ברגע שזה לא נפתר אין לנו שום סייג ושיח על הדברים האחרים".

מנגד, ב'אגודת ישראל' אמרו ל'כיכר' כי "דגל התורה מדברת איתנו ונגד גדולי ישראל החסידיים כבר חודשיים דרך התקשורת, כנראה החליטה ללכת לבד. על פי הנתונים שלנו, אנחנו יותר גדולים מדגל התורה ואם צריך זה מה שנעשה ובגאווה גדולה".

כזכור, משרד החינוך פרסם ביום חמישי האחרון 'קול קורא' המבוסס על מתווה החינוך שהוסכם עם חסידות בעלזא, מה שהוביל לפיצוץ בין דגל התורה ואגודת ישראל וההצהרה של 'דגל' כי בכוונתם לרוץ בנפרד בבחירות הקרובות. בעקבות חשיפת כיכר השבת על פרסום הקול הקורא, הדברים הובאו בפני ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שהורה לנציגי דגל התורה לבטל את ישיבת המו"מ עם אגודת ישראל שתוכננה כאמור ליום חמישי בערב.

ל'כיכר השבת' נודע, כי פרסום ה'קול קורא' נעשה בתיאום עם עסקנים בחסידות בעלזא, אך טרם ברור האם בחסידות יצטרפו למתווה כבר בחודשיים הקרובים, מה שיוביל לסיום המגעים בין סיעות 'יהדות התורה' או שמא ימתינו עד לאחר הבחירות וקבלת תמונת המצב הפוליטית.

בבעלזא הרשמית אומרים כי התוכן של ה"קול קורא" סוכם בין משרד החינוך למשרד האוצר, ואינו קשור כלל למוסדות בעלזא. "הת"תים יפעלו אך ורק לפי הוראות מרנן ורבנן האדמו"רים גדולי ישראל שליט"א. לאיש אין סמכות להפיץ שום התייחסות בשם בעלזא. כל הפרסומים הם מגמתיים ופוליטיים, ואינם נכונים בעליל".

מ'הקול קורא' שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה, כי במרכז מתווה החינוך שהוסכם בין עסקני בעלזא - בגיבוי מוחלט של האדמו״ר מבעלזא - נקבע כי מי שילמד מתמטיקה, אנגלית ועברית וישיג מעבר ל60% ומעלה יקבל תקצוב זהה לחינוך העצמאי.

לפני כשבועיים הסביר ח"כ ב'דגל' את הסיבה לדרישה לפיצול מ'אגודה' ובשיחה עם 'כיכר השבת' אמר: "הסיבה המרכזית שעניין הפיצול נמצא על שולחנו של מרן ראש הישיבה זה הסיפור של החינוך (המהלך של בעלזא). כל שאר הדברים חשובים אבל פחות רלוונטים. מה שחשוב וקריטי זה העצמאות של החינוך החרדי. על זה אפשר להגיע באמת לפיצוץ. זה דבר רגיש כי מדובר במהלך שעלול להשפיע על כלל הציבור החרדי. הגר"י אדלשטיין התבטא על כך שהאחדות היא דבר חשוב אבל לא במחיר כזה".

כזכור עוד בשבוע שעבר פורסם סקר מקיף שנערך במכון 'נתוני אמת', בהשתתפות כ-3.500 אלף משתתפים מהמגזר החרדי, עולה כי רוב הציבור הליטאי בעד פיצול בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

מהסקר עולה כי 48% מהציבור הליטאי בעד פיצול בין הסיעות, בעוד 42% ענו כי הם מתנגדים לפיצול. כמו כן, 36% מהציבור החסידי תומכים בפיצול בעוד 54% מתנגדים.

תוכן שאסור לפספס
90 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
פילוח חרדים לפי זרמים -(עפ דוח של מרכז טאוב בשנת 2018) 29.1%הם ליטאים ;29.7%חסידים %22.9ספרדים 12.4%ספרדים שלמדו בישיבות ליטאיות 5.9%חסידי חבד; ובכן אין לליטאים יותר מהחסידים!
נתונים למוטי פלאי29.08.22
יש הרבה חסידים שלא מצביעים למפלגות חרדיות. וחלק מרגישים יותר קשורים לדגל התורה והם מבתים חסידיים ורשומים כמצביעם באגודה.
אבי29.08.22
אדרבה הספרדים שלמדו בישיבות ליטאיות המצביעים דגל מכריעים לטובתה
שמנקין29.08.22
אבל מתוך האחוזים הליטאיים תקזז את הקולות של בני תורה
שמחה30.08.22
42
יאללה מחכים לתוצאה של 6-3 הפוכה מבירושלים
שמחה29.08.22
41
ממחלוקת יוצא רק בור גדול שיקח את כולם. ה' שונא מחלוקת בעם ישראל. ומה עם חילול ה' ???? כבוד כבוד כבוד. נמאסתם !!!
רואה בלי חשבון28.08.22

הצגת כל התגובות

40
יאללה אגודה לבד אששששש!!! מביאים 5 מנדטים וזורקים את גפני האגאויסט לפחחחח הפוליטי!! גולדקנופף, לך על זה!
גערער גאה!28.08.22
בבקשה לא לזלזל בגפני הרבה יש במה שהוא נילחם מה שההשקפה הליטאית בקנאות זה נושא בפני עצמו ובמקום ציבורי וכו' ע"כ יש מועגה"ת
יין השדה29.08.22
39
עכשיו הביוב לא צף, כל הג'ורא עולה למעלה
רב נח28.08.22
38
הקול הקורא לחיזוק לימודי חול אינו ממלכתי חרדי כי המורים לא יהיו עובדי מדינה, כי התקציב יגיע כפוף להישגים במדידה של חברה חיצונית וכי לא יהיה פיקוח מעובה על המוסדות מעבר למה שיש עכשיו. יתר על כן, מדובר רק בשלושה מקצועות בשעה שממלכתי חרדי וליבה כוללים מדעים, מולדת חינוך גופני ועוד. בעצם לכאורה החינוך ה
פייק ניוז28.08.22
החיידרים לא מתוקצבים עי החינוך העצמאי.
ףיואל28.08.22
הגר"ג אדלשטיין לא מבין בדברים האלה ולא יבין, כמו הגר"ח קנייבסקיי זצ"ל לא הבין מה קרה בבחירות בירושלים ומי זה לאון בכלל, הגפני החליט שמקום ראשון בשבילו זה יותר אקטואלי וגם לא מוכן לקבל תנאים של אגודה, אז בעלזא זה רק הזדמנות טובה, הגיעו לרב גרשון אמרו החינוך הטהור בסכנה, ההשקופה הקדושה ואז קיבלו מה ש
יוחנן28.08.22
זוהי רשעות גדולה ביותר לכתוב דברי בלע ורוע ושקרים כנגד גדולי הדור!!! בושה וחרפה גדולה לאתר שהעלה כאן טוקביסט זדוני רשע מרושע וכופר גמור בתורה, אשר כל מגמת כתיבתו היא כנגד התורה הקדושה שלנו!!! ויכול להיות שהטוקביסט הזה הוא בכלל אינו יהודי!!!
זוהי 28.08.22
זוהי רשעות גדולה ביותר לכתוב דברי בלע ורוע ושקרים כנגד גדולי אדמו"רי הדור!!! בושה וחרפה גדולה לאתר שהעלה כאן טוקביסט זדוני רשע מרושע וכופר גמור בתורה, אשר כל מגמת כתיבתו היא כנגד התורה הקדושה שלנו!!! ויכול להיות שהטוקביסט הזה הוא בכלל אינו יהודי!!! זוהי - שם יפה בחרת דגלון חלול, לא יעזור לכם כלום
לזוהי הדגלי28.08.22
מוחה על כבוד התורה!
חיים29.08.22
מוחה על כבוד התורה!!!
חיים29.08.22
אין זו הפעם הראשונה שיוחנן הטוקביסט כותב כאן באתר דברי רשעות וכפירה ויוצא נגד גדולי הדור והתורה הקדושה! מזכיר לי מאוד את האפיפיורים יוחנן לבית פאולוס הראשון השני השלישי וכן הלאה...
אין זו הפעם הראשונה28.08.22
מוטי פלאי מנסה להוביל מהלכים ע"ח הסבא שלו שמסכן לא יודע מה רוצים ממנו פילוג לא פילוג. אדון מוטי פלאי הנעליים של יענקי קנייבסקי גדולות עליך ומאוחר מדי בכזה גיל של סבא להכנס אליהם תחפש אלטרניטבות אחרות לשחק, ולא לסכן את היהדות החרדית עם עוד שלל גזירות- אל תתן לליברמן ודומיו את ההנאה שבפילוג!!!
בני ברקי28.08.22
גם הגעררס טוענים שהאדמור לא מודע לחרמות לאלימות ולניתוק משפחות
חצ'קל29.08.22
מה בין שמיטה להר סיני?
חצ'קלע29.08.22
ואף על פי שיתמהה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא, אז ימלא צחוק פינו, זה השם קוינו לו
צחוק28.08.22
37
פינדרוס, תודיע שאתה שוקל ללכת עם אלי ישי ...
דובי29.08.22
36
הויכוח כפול. א. מי בראש? ב. בעלזא. אף אדם נורמלי לא יבין לעולם מדוע בעלזא מנועים מלהיכנס לחינוך העצמאי כמו כולם. פילוג השפלות ומחלוקת קשה על רקע זה יהרוס את כל החינוך של בני הנוער, שלא יבינו מדוע יוצאים למלחמת עולם נגד חרדים כמוהם (ואולי יותר מהם) כשאויבי היהדות בשער ורוצים להשמיד את כל שרידי היהדות
שונאים מחלוקות29.08.22
35
זה לא קשור לגודל מלא חסידים לא מצביעים
.ץץץ28.08.22
תלוי מה ניקרא חסידים אלה שרק לובשים מלבושים אבל החסידות ומורשתה רחוקים מהם או הדבקים ברבותיהם באמונת חכמים טהורה
יין השדה29.08.22
גם ברע"ם אין חסידים
אבי29.08.22
34
כולם בעד שדגל תרוץ בנפרד סבלנו די מהגרערעס בכל מקומות מושבותיהם ברחבי הארץ, כשהולכים עם הסכמים לטובת השטיבל שלהם וזורקים את שאר החרדים לעזאזל לכו תחפשו את החברים שלכם דגל דואגים לכולם ולכן הרבה חסידויות קטנות גם תומכים בהם באגודה תומכים רק 3 חסידויות גדולות שנדבקו לכסא ועוד פורוש אחד שלא שווה כלום ו
ליטאי28.08.22
מה שמצחיק שעכשיו מתחילים מלחמות על קולות של חסידויות קטנות, חב"ד, פלג, אלי ישי, אז יאללה תתחילו גם על תימנים רוצה לראות חב"ד עם דגל או עם אגודה יחד עם עץ. יהיה שמח, דגל 4(5), אגודה 5(6) זה מה שיהיה, גולדקופף צריך לעבוד הרבה. ובעלזא ילך עם בן גביר או עם ש"ס
חסיד28.08.22
33
מישהו יכול בבקשה לקום ולהגיד לעם מה הועילה מפלגת ג' ליהדות ולציבור בעשור האחרון ??. חוץ מלחמם כיסאות ולדאוג לג'ובים הם לא עשו כלום כלום כלום .. חבורת כלומניקים אפסים תתבישו לכם .. כל המטרה שלכם זה לדאוג לחברים המקורבים לכם אם זה בעירייה אם זה בכנסת ואם זה בכל מקום אחר .. אנחנו העם שבוחר בכם רק מפרי
חיים31.08.22
32
כולם פה טוענים שידו של מוטי פלאי עושה את כל הרעש הגדול, אפשר לחשוב שהגבאים של האדמורים לא מסובבים את רבניהם
מנחם29.08.22
31
אגודה מתחננים לאיחוד, כי יודעים שעוברים אחוז החסימה רק בגלל דגל.ודגל עוברת לבד,וכן יש זכות לדרוש מאגודה להיכנע
אלחנן28.08.22
אין כזו "זכות". זה "כוחי ועוצם ידי".
רפאל 29.08.22
איך בדיוק דגל עוברת לבד אם בפעם הקודמת פינדרוס נכנס על הקולות של ש"ס
שמחה31.08.22
30
ברוך שהבדילנו מן החרדים
בונבון28.08.22
29
תמשיכו להלחם בממחי"ם, ונראה לאן תגיעו, דואגים רק לעצמכם ולמודות החיידרים שעושקים אותנו כל חודש, כאבא לששה בנים שלמדו ולומדים בחיידר ומשלם הון כל חודש וללא אפשרות לשלוח לחינוך עצמאי שאינו קיים ביישוב, אפשר רק להתפוצץ, תומך מאוד במהלך של בעלז.
משה28.08.22
28
בעלזא סגורים עם שס למי שלא מעודכן . אריה דרעי כבר אמר לפני חודש שהוא מחפש אשכנזי לרשימה וידע על מה מדובר . יהיה נציג משותף של הרב זמיר כהן ובעלזא
יונני28.08.22
27
בלה בלה ונגיד שדגל ירוצו לבד ובמקרה הטוב יהיה להם 4 מנדטים { 160 אלף קול יש להם אאולי כשר' חיים זצ"ל היה חיי ככה הם טוענים שזה הקולות שלהם אוקיי נניח } מה הלאה הרי לא יהיה 61 לימין אז הם ישבו באופוזיציה גנץ יעביר חוק שלפיזור הכנסת צריכים 70 אצבעות ואפילו לפזר את הכנסת הם לא יצליחו ויהיה 4 שנים מ
אלימלא אמלא28.08.22
26
שירוצו לבד אחרי הזנב של עצמם.
ארי29.08.22
25
העיקר לצעוק אלוללללללללללל.?????? העיקר ליישם אלול. אהבת חינם, וויתור, עין טובה. העיקר מטיפים לנו
אורית 29.08.22
למה שס תמיד בנפרד? כי זה מגדיל קולות אותו דבר כאן
מה רע בלרוץ בנפרד?29.08.22
24
פילוח חרדים לפי זרמים -(עפ דוח של מרכז טאוב בשנת 2018) 29.1%הם ליטאים ;29.7%חסידים %22.9ספרדים 12.4%ספרדים שלמדו בישיבות ליטאיות 5.9%חסידי חבד; ובכן אין לליטאים יותר מהחסידים!
שרול28.08.22
שלא לדבר על העצניקים שיצביעו לנו!!ננצח בגדול !!!!!
אגוד/יסט29.08.22
והליטאים זה הציבור הכי ממושמע שמצביע בהמוניו. תראה במודיעין עילית בביתר היתה זליגה ענקית לסמרטוטיץ ואחרים אין לחסידים מנטרה ברורה חלקם לא מצביעים בכלל בגלל קנאות וחלקם מצביעים כפי ראות עיניהם אגודה בבעיה רצינית
רוב החסידים לא מצביעים29.08.22
זליגה ענקית 832 קולות פחות מהבחירות לכנסת ה-23 שרובם חסידי חב"ד שהיה ברור מראש שהם יעברו לסמוטריץ' מעניין שיש זליגה גדולה בערים ליטאיות מובהקות (לא מודיעין עילית) למשל בפתח תקוה נחסרו קרוב לאלף קולות סכום שלטענת הרב ובר אין לחסידים מספר כזה, מה שאומר שגם אם לא היה חסיד אחד שהצביע ג' בפתח תקוה נעלמו
חיים אשכנזי29.08.22
23
כולם מבינים שמדובר בצעד תקדימי של הגר"ג אדלשטין, שאין לו שום קשר לפוליטיקה. חבל להשמיץ. רק לומר: כל הכבוד.
יהודי28.08.22
אני לא מבין בכלל מה אתם עושים עסק מדרכה של בעלזא יש לקהילה חשובה זו מנהיג שנושא את דגלה למעלה מ40 שנה בגבורה אילעית ומרים את קרנה לעבודת ה' טהורה ולא לעשות כסף ע"י לשה"רע כל היום
יין השדה29.08.22
22
אני תולש את השערות שנשארו לי. ההזדמנות האחרונה שלי להיות ראש ממשלה ובאים הדוסים האלה ומשבשים לי את התכנית. מה לעשות איתם?
ביבי 28.08.22
ביבי המדומה שכחת שפגעת באוכל נפש? נכון שרצית לשים פה מנטליות אמריקאית אבל שכחת שפה זה אסיה
יין השדה29.08.22
21
מתנגדים ארורים
משה28.08.22
20
אני לא מבין הטענות שהנכד הוא אשם וכו, ומה עם כ"ק האדמור מבעלז שליט" א האם הוא לא נכד? מה רע בנכד?
מוטי 31.08.22
19
שוב פעם מתברר שיש בחישה של עסקנים ונכדים המתחמנים את גדול הדור הליטאי.
דוד29.08.22
ככה אמרו המשכילים זה לא חדש
דור דור ומשכיליו29.08.22
18
בתמונה של חברי יהדות התורה רואים 2 גערערס 2 בעלזערס 2 שלומי אמונים אני מאחל להם הצלחה רבה אך אני לא יצביע להם א כתיבה וחסימה טובה
דוד28.08.22
לא צריך אותך
יין השדה29.08.22
לצורך העניין יש שם 3 בעלזערס
בני ברק28.08.22
גם 3 שלומי אמונים. פרוש, דייטש, וברגר!!!
אלעד29.08.22
17
אני לא מבין ממה מודאגים דגל בטוח מקבלת 5 מנדטים,ואגודה שגודלקוף עומד בראש מקבלת לפחות 6-7 מנדטים.
חרדי 28.08.22
יש להם סה"כ 7 בכנסת הנןכחית. ממתי 5+6= 7 ??
חנן29.08.22
לאגודה יש 5 + קולות של עץ וחב"ד = 7 דגל טוענים שיש להם 4-5 מנדטים והגעת לחשבון
שמחה29.08.22
16
למה אנשים נפגעים מהפילוג, זה רד יעשה טוב לדעת מי באמת יש לו כוח ומי חי כעלוקה על מצביעים של מפלגה אחרת, תנו לכל צד להוכיח את כוחו בלי לריב כמו ילדים,אפשר להשאר חברים גם אם לא נרוץ במפלגה אחת.
ואולי גולדקנופף יצליח להוכיח שיש לו 10 מ28.08.22
15
אני מאוד רוצה פילוג. שנדע אחת ולתמיד מי יותר גדול
גערער28.08.22
מה איכפת לך מי יותר גדול כבר ידוע הקו המנחה את כ"ק אדמו"ר שליט"א מגור הוא העשיה ולא דיבורים
יין השדה29.08.22
זה אותו אחד שהצביע לניר ברקת שחילן את ירושלים
וואלה 29.08.22
ואז אגודה לא תעבור,,, יש מידי הרבה מאוכזבים ,,, ואז אולי סוף סוף יפול האסימון שחייבים פריימריז באגודה.
אני28.08.22
14
שניהם לא יעברו ולנו יהיה ששון ושמחה
יופי28.08.22
13
משום מה כמו שאנחנו מכירים את דגל, הם תמיד יוותרו בסוף, והחסידים אגודה יודעים את זה טוב מאוד, לכן הם אפילו לא מנסים להראות סימני התקפלות על אף שלא עוברים בשום מצב לבד... בתור מצביע דגל לא אסלח אם לא תרוצו בנפרד הפעם, אגודה הגדישו את הסאה וגם גולדקנופף הוא פיגוע תדמיתי בסדר גודל. לגבי דגל אם הם לא יקב
סופר29.08.22
גפני מבריח יותר חבדניקים מאשר גולדקנופף גננות וחוץ מזה ממתי שמעת שגפני מבריח מלמדים???
שלמה דייטש31.08.22
12
הרב לא שומע רדיו ואין לו אינטרנט הוא ניזון ממה שמספרים לו סובביו
משה בן אברהם28.08.22
ב"ה
יין השדה29.08.22
העובדות על בעלזא לא נכונות?
ליטאי28.08.22
11
ראש מטורלל באמת שלא מבין אותם!! אין בעיה, הולך בראש שלכם, 'דגל'. קיבלתם 4, יודעים מה? נפרגן. 5 מנדטים. מה הלאה? 'אגודה' לקחה איתה פח 3.5 מנדטים, וגוש הימין על 58-59. איזה יופי! שוב לאופוזיציה, ושוב לגזרות הקשות, ושוב ה'אכלו לי שתו לי' של גפני ודרעי, ושוב המלחמות המתישות האלה במליאה.. נו די, 'דגל', ז
הגיע הזמן לאחדות במגזר החרדי!!28.08.22
גם ככה אין לגוש הימין 61 בשום מצב להיפך אם ירוצו בנפרד יהיו אחוזי הצבעה מקסימליים
שטויות28.08.22
10
3×כ (מ. זוהר ודגל התורא) ממח לכל. כאן. עכשיו. ומיד!
משומקום28.08.22
9
שיתאחדו עם נועם!!!
הרב שלמה28.08.22
כל הכבוד שיש מי שכותב את דעתו של כ"ק אדמו"ר בע' הליקוטי שיחות זיע"א מליובאוויטש שבמקום כזה יש לאחד את כל זרמי היהדות הדתית חרדית הגם שי להצביע למפלגה החרדית ביותר נועם יש בה את רו החרדלים
יין השדה29.08.22
8
צריך לרוץ בנפרד נמאס שהגררעס על כל שיענותיהם משתלטים על כולם
גולדקנופף שר האוצר הצילו29.08.22
7
איזה כיף ישחקו הנערים לפנינו ואנחנו נשב ונצפה בדיוק כמו שמענינות הבחירות בגואטמלה כך מעניינות הבחירות כאן. השקר הגדול ביותר הוא שהגרי"ג הורה איך הוא מורה בדברים שמעולם לא הבין ולא יבין בהם! השקר השני הוא שדגל נהיתה לפתע קנאית ואיכפת לה החינוך! סך הכל מדובר בכסף והרבה כסף שיגרע מהחינוך העצמאי ותו לא
יאנקעל28.08.22
חייב למחות! גדולי ישראל מבינים בכל תחום, הכל תמצא בתורה! יש להם סייעתא דשמיא בכל החלטה שלהם!! אם במקרה דנן באמת היתה הוראה של הרב זה עניין אחר.. לפרשנים וכדומה...
חיחם29.08.22
6
אסור להצביע למפלגה שהמנהיג מורה לרדוף באכזריות את פורשיו חסידי ר'שאול ולכן בדיוק אין להצביע לדגל רודפי הפלג
שלמה29.08.22
5
אגודה מתחרים בציונות של דגל ,המודיע פירסם היום מכתב של נשיא מדינת החילונים ,אגורה מצפים שהפלג יתאחד עמם. חלומות שווא .
משה28.08.22
4
הכל תירוצים. את דגל לא מעניין החינוך של בעלז, דגל רוצים כבר מזמן להתפלג, ולא אכפת להם שכל היהדות החרדית תישרף, העיקר שגפני ימשיך לשבת על הכיסא. דרך אגב, למישהו יש את ההקלטות מתשמ"ט של רביץ וגפני על כך שפרוש כבר יושב 30 שנה על הכיסא ולא מוכן לפנות מקום לאחרים? מישהו זוכר כמה שנים גפני כבר יושב, ולא
יהודי פשוט28.08.22
3
מטורללים גם הם .מה יש להם זכות כל אדמו"ר לחנך ולהנהיג את החסידים שלו כרצונו. שניהם לא יעברו אם ילכו בנפרד
קובי28.08.22
ואולי סוף סוף יחליפו את המושב זקנים הנוכחי, באנשים צעירים ומוכשרים, ויעשו פריימריז פנימיים באגודה, ואז יש להם סיכוי למצות את פוטנציאל הקולות, עד אז ימשיכו לדשדש על 7 מנדטים....
אני28.08.22
חד משמעית, צודק הגיע הזמן לפריימריז
משה28.08.22
תן עצה מה נעשה עם הזקנים מכל צד
חכם29.08.22
אתה צריך להבין פה זה שליחות של גדולי ישראל אין לנו שום קשר למקום הזה
יין השדה29.08.22
2
כולנו עומדים מאחורי הצעד האמיץ של בעלזא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אבי29.08.22
ממש ממש לא הכל כסף זה מה שמעניין אותם
ממש לא 29.08.22
צודק
רגב29.08.22
1
רואים פה בשולחן שורת עסקנים שדואגים לעצמם ולחצר שלהם, איך הם בדיוק מייצגים את כל החסידים? רוב החסידויות הקטנות מעונינות להצביע לדגל
בעלז גור ויז'ניץ ותו לא29.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24