כיכר השבת

סערת מתווה החינוך

בחסידות בעלזא זועמים: "'דגל התורה' פועלת להשפיל את האדמו"ר, לא נאפשר"

שעות ספורות לפני פתיחת המשא ומתן בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', בחסידות בעלזא זועמים: "כ"ק האדמו"ר אישר את מתווה החינוך, בנו הרה"צ מכיר כל מילה במתווה, מנסים להשפיל ולפגוע באדמו"ר, לא נאפשר" • אייכלר סירב לחתום על מכתב בנושא (חרדים)

116
ישי כהן | כיכר השבת | ט' באלול | 05.09.22
האדמו"ר מבעלזא ובנו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח
האדמו"ר מבעלזא ובנו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח (צילום: אנשיל בעק)

צוותי המשא ומתן של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' צפויים להתכנס הבוקר (שני) לראשונה לאחר כשבוע וחצי של נתק מוחלט. כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', הצדדים קבעו להיפגש היום כאשר יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, יעמוד בראש צוות המו"מ הליטאי, לצד הרב מאיר קסלר ודוד שפירא, ומהצד החסידי ישתתפו יצחק גולקנופף וחנוך זייברט לצד נציגי בעלזא.

במרכז הפגישה שתתקיים היום ידונו הצדדים במתווה החינוך של חסידות בעלזא, מתווה שהושג לאחר משא ומתן ארוך בין החסידות למשרד החינוך, בשל סירוב 'דגל התורה' לאפשר את צירוף מוסדות החינוך של בעלזא ל'חינוך העצמאי'.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי בחסידות בעלזא זועמים על עצם הדיון במתווה. לדברי גורמים רשמיים בחסידות: "כ"ק מרן האדמו"ר אישר את מתווה החינוך, בנו הרה"צ מכיר כל מילה ומילה במתווה, הם אישרו אותו, הם אלו המנהיגים את עשרות אלפי החסידים, מי בכלל מאפשר לגפני לבוא ולדון בהחלטה תורנית של מנהיג רוחני כה גדול?".

לדבריהם: "פועלים להשפיל ולפגוע באדמו"ר, אנחנו לא נאפשר את זה. אם רוצים לרוץ עצמאית שירוצו עצמאית, מוכנים לא לעבור את אחוז החסימה אבל שכבוד התורה לא יפגע".

פרוש: 'דגל' רוצה את הפילוג, אנחנו גדולים מהם

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך ישיבה של בכירי 'אגודת ישראל' בימים האחרונים, החליטו הנציגים לשלוח מכתב רשמי ל'דגל התורה' בבקשה לחדש את המשא ומתן. במכתב ביקשו הנציגים לדון גם בנושא מתווה החינוך. אלא שבשלב הזה זעם ח"כ ישראל אייכלר, נציגו של האמו"ר מבעלזא, סירב לחתום וטען כי מדובר בפגיעה אישית במנהיגו הרוחני.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אישר את הפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת' והוסיף: "תדמיין מצב בו מנהיג פוליטי מבקש מאריה דרעי לדון בהחלטה תורנית של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בחייו. מה היה קורה כאן? קול זעקה, ובצדק. זה בדיוק מה ש'דגל התורה' עושה כעת לחסידות בעלזא. קשה שלא להבין אותם. יש להם מנהיג רוחני שקיבל החלטה על חסידיו, לאיש אסור להתערב לו. את מי הם מנסים לנצח? הם לא מנצחים את 'אגודה', הם "מנצחים" את האדמו"ר".

גפני: אנחנו קרובים מתמיד לפיצול

לדברי הגורם ב'אגודה': "תראה את התדורכים של היממה האחרונה, עוד לפני הפגישה הראשונה. מנסים לטעון שח"כ אייכלר יוזז למקום לא ריאלי. וכי מישהו חושב שאייכלר עשה צעד על דעתו? ברור לכל שכל צעד הכי קטן שהוא היה מעורב - בטח בנושא החינוך - נעשה בהכוונה ישירה של האדמו"ר, את מי הם מנסים להשפיל אם לא את האדמו"ר. הם יודעים שזה לא יקרה, אייכלר לא יוזז, אבל עצם השיח נועד לפגוע באדמו"ר".

תוכן שאסור לפספס
116 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
בנו הרה"צ מכיר כל מילה במתווה אפס מודעות עצמות את מי מענין מה הוא מכיר או לא מכיר
?????06.09.22
45
בעלז רוצים כסף, ופולנים יודעים רק מה זה כסף אז עזבו, ולכו לשלום הם לא יכנעו
גג05.09.22
הבעיה שבעלזא לא פולנים
חיים07.09.22
44
הרבי צודק כל החינוך החרדי צריך ללמוד ליבה אנו במאה ה21
אפשטיין חרדק05.09.22
נראה לך באמת שבבעלז הולכים ללמוד ליבה. אם כן אז אתה הראשון שבעלז הצליחו לעבוד עליך
בני ברקי05.09.22
הוא השני! הראשון זה משה קינלי טור-פז
אנכי ולא יהיה לך07.09.22

הצגת כל התגובות

43
על הרבה פחות מזה חטף בזמנו מכות נאמנות ח"כ מנחם פרוש. הוא בסך הכל סרב להתפטר מהכנסת עפ"י ההחלטה של ה"לב שמחה" שחברי כנסת יתפטרו אחרי 2 קדנציות. כאן מדובר בפגיעה ממשית בכבוד האדמו"ר מבעלזא. מי זה גפני שיערער על מה שהחליט האדמו"ר עבור חסידיו? מיהו גפני שיקבע שמדובר בפגיעה רוחנית? איך חצוף כזה יכול ב
מלכיאל05.09.22
מי זה האדמור שיערער אחר החלטת מרן רבי גרשון (שיכול להיות אביו של האדמור בגיל)?
צבוע שכמותך05.09.22
אתה חיי בסרט מי זה הרב גרשון בשביל חסידי בעלזא וכלל חסידי בכלל עוד ראש ישיבע אחד לא יותר מזה. עם כל הכבוד לרב גרשון ההנהגה שלו שייכת רק לליטאים
יוחנן05.09.22
נכון שייך לליטאים, והוא אכן מורה בשביל כל הליטאים, ואם בעלזא רוצה להיות שותף למפלגה שלו, אז יש לו כמה עקרונות בשביל זה, וזכותו לדרוש זאת, אם אתם לא רוצים, אז ביי ביי ושלום, אף אחד לא אמר שבעלזא צריך לשמוע לר"ג, פשוט לכו לדרככם, משל לאחד שרוצה להיות שותף בחנות שלי, ואני אומר לו בתנאי שתעשה כך וכך,
חחח06.09.22
לא הייתי רוצה לנסוע איתך באותה הסירה... מה שאתה בעצם אומר שגם דגל וגם אגודה לא יעברו כי אם אתה נוסע בסירה שלי אתה חייב להיות כמוני ולא אני חותך את הסירה... יהדות התורה שייכת לשני המפלגות ריצה נפרדת גורמת לטביעה של שניהם. במחילה ממך הסירה היא בשותפות של שניים במטרה לחצות את הים... אנשים שפויים לא מטב
אלי06.09.22
אז תמשיך לכת עם מסכות כי הרב אלדשטיין לא אמר להוריד את זה
חיים07.09.22
ממתי בגיל זה פקטור? החזון איש היה בן חמישים בפטירתו
ילד 05.09.22
החזון אי"ש נפטר בגיל 74
משולם05.09.22
החזון איש נפטר בגיל 74, הגיל אמנם לא קובע להיותך גדול, אבל ברור שאצל הגדולים עצמם, אז צריך מינימום כבוד מאחד לשני שיותר מבוגר ממנו בהרבה, ואפילו משה רבינו לא רצה ללכת בשליחות השם לגאול ישראל, כדי שזה לא יפגע באחיו המבוגר ממנו, וזאת על אף שהשם ציווה אותו.
בחור05.09.22
רבי גרשון הפך לגדול ישראל רק אחרי פטירת של גדוילים רבים וחשובים ורק בגיל 98. מה זה אומר?
חנוך05.09.22
זה אומר שחוסמים פיות, ולא נותנים לענות על השטויות שלך!
יי06.09.22
גפני גם פגע ברב חיים כשה צינזר את המכתב שרב חיים שלך ליתד נאמן בקורונה שצריך לפתוח את התתים
חיים07.09.22
42
אליבא דדגל גדולי תורה לא ליטאים אינם גדולי תורה. והם הצליחו להחדיר זאת בשיטתיות לכל היהדות החרדית.
משה בן אברהם05.09.22
כנראה שיש בזה קצת מן האמת, והראיה שזה נכנס גם אצל החסידים עצמם, שלומדים ספרים מכל גדולי ליטא, כגון קצות, קובץ שיעורים, ברכת שמואל, ומשנה ברורה התקבל כספר פסק אצל כל החסידים, משא"כ ספרי סיפורי מעשיות של ... או כל מיני ספרי אדמורים, זה לא כ"כ עשה רושם על כלל החרדים, על גאונות ובקיאות בכל התורה.
ממ05.09.22
החסידים כן חושבים שהרבעס גדולי תורה? זה הרי עובר מאב לבן בלי לבדוק מה ידיעת ורמת התורה, גדולי התורה הליטאים, זה באמת מי שגדול בתורה...
אני06.09.22
41
הציבוא החרידי חכם.לט רוצים לפידס ליברמן ו כו
יהודה05.09.22
40
בעלזא הקימו את דגל והרסו את הציבור החסידי. מה עכשיו, קוזקים נגזלים? הגולם קם על יוצרו?
תשמט06.09.22
39
כותרת לא נכונה בחסידות בעלזא לא זועמים על אף אחד. חסידי בעלזא פשוט לא מעניין אותם מה הציבור הליטאי חושב בין אם זה פוליטיקאים ובין אם זה מרנן ורבנן. בלי לזלזל בראשי ישיבות, בבעלזא לומדים את תורתם של גדולי התורה הליטאיים. אבל המילה השקופע זה המצאה ליטאית, את המסורת מדור לדור אנחנו מקבלים מהאדמור שלנו.
בעלזער05.09.22
38
לא להוריד את הראש בפני הליטאים הגזעניים שרוצים להשפיל את האדמור.
אא05.09.22
לא השפלה ולא נעליים, נגמרו הזמנים של התכתיבים, "איש הישר בעיניו יעשה" בעלזער'ס טובים בלהתבכיין
אריה 05.09.22
הוא לא צריך עזרה בלהשפיל את עצמו ואת הרה'צ
חסיד05.09.22
37
שילכו עם האדמור לציונים ויעזבו אותנו בשקט
גדול הדור 05.09.22
36
האבא לא יודע מה קורה והבן נגרר אחרי השוליים הצעירים ולזה קוראים גדולי האדמורים
צחי06.09.22
35
בעלז בעלז מי אתם בכלל, מה לכם ולבעלז המקורית, את כל האידישקייט מכרתם במכירת חיסול ועוד היד נטויה, הגיע הזמן להעמיד אתכם במקומכם הכל מסתובב סביב כבוד??????. קצת צניעות לא תזיק לכם רבי גרשון אדלשטיין מכניס את הרבי שלכם וגם את "הרב הצדיק" בכיס הקטן לכו לומר סליחות עם הפרנקים
משה05.09.22
ראינו בקורונה מי צדק
יצחק07.09.22
34
בעלז צודקים צריך ליבה בכל החינוך החרדי אנו במאה ה21 לא בימי הביניים
אפשטיין חרדק05.09.22
כשמרן רשכבה"ג הגראי"ל שטיימן זצוק"ל נתן בעקיפין גיבוי - או עכ"פ לא גינה בפה מלא את אנשי 'נחל החרדי' - היו הרבה במחנה הליטאי שזעמו עליו (בלשון המעטה) ולא הבינו את עמדתו למרות ששינה ממה שהי' מקובל עד אז בעולם הישיבות. דבר זה גרם למחנה הליטאי להתפצל עד היום ונוצר ה'פלג הירושלמי'. אותם אנשים היו צריכים
אפי ברדק06.09.22
כולנו חסידי ר' יוסל טורנר ז"ל
בעלזר מהבית 05.09.22
אז זאת אומרת שבמאה ה50, לא יהיו צריכים לשמור מצוות? משתמע מדבריך שככל שגיל העולם עולה, אז יורד בחובת שמירת המצוות, או התבדלות מתרבות החילוני והגויים? (ואולי ההיפך דווקא כי אנו במאה 21, ויש יותר חששות להתקלקל ע"י ליב"ה ומחשבים ואינטרנט, שמעולם לא היו בימי הביניים?)
עומד מהצד05.09.22
33
על פניו נראה שהרבי מבעלז צודק בהחלט בגישתו. לימודי ליבה הם חיוניים בכל המובנים האפשריים.
אלי05.09.22
32
איך גפני יכול לדון במתווה של האדמור. זה כמו אפס מול אין סוף.
צימרמן05.09.22
בדיוק כך
רוני05.09.22
31
ממתי כבוד הוא פקטור אצל החסידים? אכלו לי שתו לי לא קמו לכבודי.. הייי.. אתם חסידי הבעש"ט? ממתי כבוד כל כך חשוב? מה גם תרביצו בשבילו / בגללו?
Cvd06.09.22
מסכן גפני! הוא רק רצה לקבל מיקומים יותר טובים ברשימה, אז הוא שכנע את ר' גרשון שבעלזא יהרסו את החינוך החרדי ואז זה נהיה נושא אידאולוגי. מה שהוא לא קלט זה שר' גרשון הוא לא פוליטיקאי אלא צדיק אמיתי, ולכן ר' גרשון לא יסכים להתפשר כרגע על שום נושא מהותי ביהדות ואנחנו בכיוון של פיצול, דבר שגפני וכל חבריו
חסיד06.09.22
וואלה - הברקת!!!
גערער06.09.22
30
חסידות בעלז הכנסתם את עצמכם לבור הזה אז אל תגידו שמשהו משפיל אותכם
חיים05.09.22
29
משיבים רעה תחת טובה וכו' וכו'. אלמלא הרבי מבעלזא שליט"א לא היתה היום מפלגת דגל התורה. ולא היה להם כח למריבות והשפלות...
בעלזער05.09.22
דל גאה
חסיד05.09.22
אז אולי אגודה צריכה לזרוק את מי שבנה את דגל בזמן שהם עצמם מתנגדים לתכניות של בעלז
חחח05.09.22
אולי זה נקמת הרבי מחבד, שבגדתם בו, תאכלו עכשיו מה שבישלתם! גם הישועות משה היה נגד זה שחתנו הצטרף לדגל, אבל כמו תמיד בהיות הבעלזער צעיר, הוא אהב לצפצף על כל האדמורים המבוגרים, ועכשיו רואים התוצאות.
בעלזער צבוע05.09.22
28
חודש אלול זמן לשלם חובות. הגיע זמן שהקב"ה משלם חוב שחייבים לבעלזא על מה שחבלו ביהדות החרדית החסידי בשנת תשמ"ט וביזו כל גדולי החסידות. והמבין יבין. וד"ל.
ישכר דוב05.09.22
דוקא הרבי מבעלזא הציל אז את כבוד 'החסידות', בהראותו שכל הפילוג אינו מבוסס אלא על תקציבים וג'ובים, ואין לזה שום קשר ח"ו עם כבודו של הבעש"ט הק' וצדיקי החסידות לדורותיהם זי"ע
פינחם מנחם05.09.22
לא שכחנו את דברי החירוף והגידוף שנשמעו אז
כסף קטן 06.09.22
אין שום קשר בין האדמורים המזוייפים, שהורו להיות שותף למחטיאי הרבים מינים מחללי שבת ברבים, ששחיטתם פסולה, ולבין עולם החסידות והבעש"ט הק', כבר מובא בהיכל הברכה למרן מקאמרנא, נבואת הבעש"ט שבכה שלפני משיח יהיה הרבה אדמורים מצד השקר. זה שהיה לכם ויכוח טיפשי פוליטי, אומלל בשנת תשמ"ט, כאילו בין חסידים ול
מרן מהרי"ד מבעלזא (האמיתי) זי"ע05.09.22
27
הליטאים צריכים לצאת מחיינו. ההשפעה שלהם על כלל ישראלי - אפסית.
חרדי 05.09.22
26
במקום לדון בכבוד - בואו נדון מה דעת התורה האמיתית, ונלך איתה. קבל את האמת ממי שאמרה.
עובדיה05.09.22
רק אני רוצה לדעת איזה דעת תורה. של רב חיים שאמר לפתוח את התתים בקורונה או של הרב אדלשטיין שאמר לסגור
חיים 07.09.22
"דעת תורה אמיתית" זה צרוף מילים מחודש שנועד להצדיק את השלטת ההשקפה (או האינטרסים) של מנהיגי הציבור הליטאי על כלל הציבור החרדי.
רפאל 05.09.22
דעת תורה של הרב אדלשטיין ללכת עם מסכות. אז למה הורדת את המסכה ונהיתה בעלזאר
חיים07.09.22
בדיוק !!
צבי06.09.22
אתה רוצה להגיד שלאדמו"ר מבעלזא אין דעת תורה? אתה טועה ונעיבי, עבדו עליך, אין כזה דבר דעת תיירה ! כל אחד לפי רבו... תגיד לי איזה דעת תורה האמיתית אישרה לגפני לחתום על הסכם עם הסתדרות הציונית הרפורמית?
יוחנן05.09.22
25
שמעתי שאגודת ישראל מתכוונת לחתום עם דגל על הסכם ואחכ לא להצביע ליהדות התורה שיקבלו אולי 4 מנדטים 2 לדגל ו 2 ואגוי
דודו05.09.22
דווקא זה רעיון טוב ניתן לדרעי שני נציגים חסידיים ונצביע לו כולנו והרוויח משתי הצדדים
שלוימי05.09.22
24
מחכה ליום שבו התפלגו ואז יאכלו אחד את השני ואז כל המקורבים וכל החיגוגת בעירית בני ברק של שמור לי ושמור לך יגיעו לקיצם ואז תהיה התערבות של גורמים ממשלתיים בעיר בני ברק וחזרה וועדה קרואה ובא לציון גואל , הרי כולנו יודעים כמה אנשים יש בינינו שהטיחו לעצמם שלא צביעו או ישימו פתק לבן
בני ברקי05.09.22
אני אצביע בבני ברק עם פגר של מקק.... שילכו לאלף אלפי....
נורמלי05.09.22
23
צריך ללכת בנפרד. האדמורים יתנו הוראה גורפת, וכל החסידים יצביעו. אגודה תיכנס לממשלה בגדול.
משה קופ05.09.22
צודק ב 100 אחוז. גפני צריך לדעת את מקומו
אריה שרייבום05.09.22
למה שאדמורים ללא ייצוג באגודה יתמכו במפלגה???
איש יהודי05.09.22
אולי צריך להסביר פעם אחת את ההבדל בין החסידים לליטאים. החסיד מצביע כדי לשמור על המדינה כיהודית, ולכן הוא גם לא רוצה פילוג שמא דגל לא תעבור. הליטאי לעומתו מצביע בשביל לקבל מעט כסף ולכן לא מעניין אותו גוש הימין או קולות אגודת ישראל.
שמחה05.09.22
שמח לשמוע שהרבי מבעלז סופית בגוש הימין . כפי שהבינו גדולי ישראל מכל החוגים .
יוני 06.09.22
ולכן החסידים תמיד לוקחים הרבה יותר מגודלם? עיין ערך 6-3
אני06.09.22
22
בעלזא הקימו את דגל בתשמ''ט. מה הם בוכים?
זיכרון קצר05.09.22
שמעתי ממוישה גוטמן שלרבי אין טעויות ולכן צפצפו על ההנחיות בקורונה
אוברלנדר05.09.22
רוץ להלביש מסכה כי יש קורונה היום
חיים11.09.22
21
די למחלוקת . לאחד את 2 המועצות.
אלוללללל06.09.22
20
חוצפה מצד דגל התורה! סירבו לצרף את מוסדות בעלזא ל'חינוך העצמאי', וכשבעלזא הצליח ליצור מתווה עצמאי עם משרד החינוך, הם רוצים לחבל גם בזה. ובשם ה'טעירע' כביכול, משפילים את התורה.
יהודי 05.09.22
כל החיידרים נמצאים במוסדות פטור, ורק הבנות נמצאות בחינוך העצמאי אז למה שיצרפו רק את בעלז לחינוך העצמאי ויפרצו גדר??
מה חוצפה?05.09.22
19
לא ילעה על הדעת שיפגעו במנהיג. מוחה על כבוד התורה!!!!!!
שימי לחובר05.09.22
18
אני מזכירה אצל 1 החכי''ם אני הולכת לפרסם בעוד יום יומיים את הסיכומים שיש למשה גפני עם לפיד ובני גנץ שאתה לא תצטרף בשום אופן לנתניהו הפגישות שלך אם לפיד היה אך ורק סיכומים איך להקים ממשלת לפיד וגנץ עם דגל התורה בלי אגודה כי אגודת ישראל יותר ימנים כל העניין של עניין החינוך זה הכל שקר וכזב הכל הולך להת
חבצלת05.09.22
17
מה בבעלזא מתפלים כולנו זוכרים את השפלה שיתד נאמן עשו לרב חיים קנייבסקי שביקש שיכניסו את המכתב שלו בקשר לפתיחת התתים בקורונה. ולא הכניסו
חיים07.09.22
16
את מחאתי על המחלוקת האינטרסנטית הזו אני אביע באי-הצבעה. שילכו גפני וליצמן לחפש את מי שיצביע להם.
דב05.09.22
15
כולם יודעים שהשמועות אומרות... שהעבירו את הסמינרים והישיבות מבני ברק לירושלים בשביל לגרום ל6-3 בא נראה אם יהיה גם בבני ברק פיצול אם הם יביאו בירושלים 6 מנדטים, שטויות במיץ...
6-305.09.22
זה מאד הגיוני כי בדיוק בערים שהיה לדגל הישג (ירושלים צפת וחיפה) נעלמו אחר כך אלפי (בצפת מאות) קולות בבחירות הארציות
שלוימי06.09.22
באגודה לקחו את זה ברצינות... עובדים על פתרון כדי שזה לא יקרה בסבב הבא... זו עברה פלילית אם באמת זה נעשה וניתן להוכיח זאת בקלות... יש סיבה אחרת להפרש הקולות בין העירוני לארצי... לדגל יש הרבה קולות של חוצניקים בירושלים...
חיים06.09.22
גם בחיפה נעלמו 3,800 קולות וגם בצפת מעל 500 קולות ובעצם בכל מקום שהיה איזשהו הישג לדגל הוא התנדף
שלוימי06.09.22
14
גם אם דגל תרד מהעץ ותכבד את ההסכם עם אגודה שעליו היא חתמה ותסיר את התביעה החצופה שלה מבעלזא, את הנזק הגדול שהיא גרמה במחלוקת הזו כבר אי-אפשר לתקן. הדבר יבוא לידי ביטוי בשיעור ההצבעה הנמוך בבחירות.
צחי05.09.22
נתפלל בציון בעל היסורים ר' יוסל טורנר ז"ל והכל יבוא על מקומו בשלום.
צלמר05.09.22
13
גפני מוביל את מחיקת המפלגות החרדיות , מהלך שלטווח הארוך יהיה בו ברכה עצומה אך בשלב הראשון עד שיתרגלו לזה יהיה קשה .
חן ברג05.09.22
מוזר שעדיין יש אנשים שמציינים את ש’’ס ודגל בנשימה אחת .... למרות שאין מה להשוות את האחריות והאחדות שיש בש’’ס לעומת הקיטנה שהולכת ביהדות התורה. גפני וגולדקנוף הורסים רק למפלגתם שלא צומחת למרות הגידול הטבעי .....
אורי05.09.22
זה לא האחריות שיש בש"ס זה הדורסנות שיש שם, עיין ערך אלי ישי
אני06.09.22
12
אוי איך שהגלגל מסתובב. דווקא דגל התורה. מזכיר את השידוך בין פרוש לדגל בחינוך העצמאי. גם קיבל בעיטה
שמואל05.09.22
11
קצת סדר בבאלגאן מי בכלל קבע שריצה משותפת לבחירות אומר שכולם צריכים תחת אותה דעה? נכון שצריך מטרה משותפת. אבל מי אומר שההשקפה של כל החברים צריכה להיות אחידה. למה עניין המנהיגות החרדית קשורה לריצה לבחירות. למה בנג'מין נתניהו צריך לדעת בדיוק מי המנהיג המוכתר של היהדות החרדית אפשר להחליט שבכנסת לא מדברי
דניאל05.09.22
10
למתוה של משרד החינוך אפשר להיכנס גם בלי להיות מיוצג על ידי חבר כנסת ולכן מה מועל לדגל כל האיומים
אאאאאא05.09.22
עבור מי שבניו ובנותיו, חתניו וכלותיו עד דור שלישי מסודרים במשרות הוראה, המתווה של משרד החינוך מהוה אייום קייומי. עבור מי שאינו יכול "לסדר" לצאצאיו משרת הוראה, המתוה של משרד החינוך הוא צורך קייומי.
רפאל 06.09.22
9
אף אחד לא בא לחנך אף אחד ולא להשפיל אף אחד. זה מאוד פשוט. שבעלזא תלך לאיפה שהיא רוצה, אנחנו לא רוצים עסק איתם. זה הכל. מה מסובך???
יוסי05.09.22
8
ואולי בעלזא משפילה את כל גדולי התורה החברים במועצת שמשנים סדרי עולם שעד היום היו אסורים ומתירים ללא התייעצות עם כל חלקי אגודת ישראל?
אבי05.09.22
7
מי יגול עפר מעיני מרן שתמך בהקמת דגל התורה כשהתפצלה מהחסידים , אהה זו תורה וזו שכרה . חבל שלא מחינו אז על פגיעה בצדיקי החסידות על ידי דגל התורה ועכשיו כשפוגעים בו אף אחד לא מוחה
אליהו05.09.22
6
הם משפילים את עצמם מרגשי נחיתות לא בונים חסידות
חסיד05.09.22
5
ל-11 למה אתה חושב שר' גרשון הוא המנהל של הציבור האשכנזי כולו? ממתי?
בעלזער05.09.22
כי ר' יוסל טורנר זצ"ל תמיד דיבר על עצמאות החינוך החרדי ולכן גם בעלז כפופים לעקרונות.
קסניק05.09.22
4
הבדל אחד. לאדמו"ר מבעלזא יש אחריות רק על הציבור שלו, ואילו לרבי גרשון יש אחריות כללית על הציבור החרדי-אשכנזי ומחובתו לגדור גדר במקום שנראה לו, ואין זה פגיעה באדמו"ר מבעלזא כלל .
אבי05.09.22
הרב אדלשטיין עצום בתורה, והוא לא הרב שלי. כמוני רבבות חסידים שלא קיבלו את מרותו משום שיש להם רב אחר (עשה לך רב והסתלק מן הספק). הרב אדלשטיין הוא רב של חלק מהציבור הליטאי, לא כולל הפלג. גאווה סרוחה ליטאית במיטבה לכפות את המנהיג שלכם כמובן מאליו על כולנו. על זה בדיוק המאבק
איזו פטרונות! אני ואפסי05.09.22
איך אתה מדבר, מבלי לזלזל כהו זה בהגאון ר' גרשון, אבל ההבדל הקטן שמרן האדמו"ר מבעלזא, כבר מנהיג מעל 50 שנה, ישב ודן עם גדולי הדור (שהם הסבים של האדמו"רים והגדולים של היום כמו הבית ישראל, אמרי חיים, הרב שך והרב עובדיה ועוד) שכולם פה אחד העריצו אותו מאוד, והדעות שלו מחושבות לא מהיום. יש לו מבט וותק בכל
זקן05.09.22
מי קבע שלר גרשון יש אחריות כללית מי מה מו
דניאל05.09.22
יש כאן מפלגה אחת א"א לומר האדמור שלי אוחז כך וכו אם אתם לבד תעשו מה שהאדמור שלכם אומר אבל אם אתם רוצים לרוץ יחד חייבים לעשות כפי הסכמת כולם אם הליטאים יעשו דברים שלא מקובלים על החסידים גם אפשר לומר לא מקובל עלינו הבעיה היא שהסקרים נותנים להם סיכוי שיעברו את אחוז החסימה אני לא מבין למה לא לעשות בלוק
חיים אבראם05.09.22
מה לא היה יותר פשוט מאשר ששני הגדולים יפגשו ביניהם וילבנו את הסוגיא במקום לתת "לעסקנים" לערבב
אהרלה05.09.22
אווו זו שאלה מאוד יפה! אבל התשובה פשוטה, ועצובה!! מדובר בר"י מפוקפקים שמסתתרים מאחורי הררים של אינטרסים!! כך שאין עם מי לדבר ואין על מה לדבר.
אני אתבדה אם זה יקרה..06.09.22
3
צריכים לבדוק האם גפני באמת ירא שמים והאם התפילין ומזוזות שלו כשרים בעל מחלוקת
בדוי05.09.22
...אל תתלבט..משה גפני מושחת מטונף וכו וכו כל המחלוקות וביזוי החכמים בציבור החרדי הוא עשה.סיכסך בין גדולים.שיקר השפיל ביזה...לא נשכח איך המטונך הזה ביזה כל השנים את מרן הרב עובדיה זיע"א.. בזמן שכל הגדויילים שלו לא הגיעו לקרסוליו של מרן.לא בידיעת התורה.ולא בזיכוי הרבים.ולא בקירוב לבבות.מי הפך רבבות לל
חצקל05.09.22
2
מסתבר שבדגל ירדו לקרקע... הם הבינו שהחלום שלהם לקחת הגמוניה וחסות על כלל הציבור האשכנזי איננה ריאלית... כרגע דגל מתמקדת בשיפור מיקומים ברשימה ותיקוני ייצוג... אם הם יתמקדו בחלוקת הכוח האלקטורלי בצורה הוגנת הם יצליחו... אם הם ימשיכו לחלום על שליטה על כלל הציבור האשכנזי הם יפסידו בענק... גם סמוטריץ'
אלי05.09.22
רפי פרץ לא שווה מנדט
חחח05.09.22
יש לך בעיה בהבנת הנקרא ברור שהיום רפי פרץ לא שווה מנדט מי שאמרתי הוא שהציונות הדתית הפסידה 5... בגלל שבזמנו היא לא נתנה לרפי פרץ את מה שהגיע לו... כשיש מסגרת גדולה שמייצגת את כל תתי המגזרים ניתן להגיע גבוה במספר המנדטים. כשיש ציבורים שמרגישים לא מיוצגים יש נדידת קולות... בגלל שהבית היהודי לא מיוצ
אלי06.09.22
1
באמת שנמאס מהפטרונות והיחס של דגל התורה לכל גדול שהוא לא מהחוג שלהם זה מאוד בלט בפטירתו של מרן חכם שלום ועכשיו עם כ’’ק האדמו’’ר מבעלזא זה מראה שאין באמת כבוד לתורה כי מי שמכבד את התורה צריך לכבד כל מי שגדול בתורה ללא קשר מאיזה חוג הוא (מעבר לאבסורד שאצל הליטאים יכול להיות ראש ישיבה שכל חייו למד ’’נש
אורי05.09.22
אני מבין כל ליטאי שלא רוצה שותף נבוב מוח כמוך. בקשר לתפילות שלך - ה-6/3 הוכיחו מה רב דמיונם של החסידיים
זלמן05.09.22
ועכשיו נוכיח עד כמה גדל דמיונם של הליטאים
שלוימי05.09.22
ירושלים היתה דוגמא קיצונית. הגם שבירושלים דגל עשתה ניוד מאסיבי של קולות אל העיר באמצעות בחורי ישיבה וד"ל. אבל אם נפריד את התוצאה של 6-3 למספרים התמונה שונה לגמרי: סך הקולות שקיבלו דגל ואגודה בירושלים ביחד: 67,656 דגל קיבלה 41,540 קולות שזה 61.4% מהקולות. אגודה קיבלה 26,116 38.6% מהקולות התוצאה של
חיים05.09.22
הזיות של חסידים להרגעת האגו המרוסק, אף אחד לא עשה ניוד של בחורי ישיבה
אני06.09.22
מוזר שדווקא בירושלים חיפה וצפת התנדפו מאות (בצפת) ואלפי (בירושלים וחיפה) קולות
שלוימי06.09.22
א. הציבור הליטאי התייחס יפה מאוד לחכם שלום כהן זצוק"ל, ע"ע יתד נאמן ורדיו קול חי וכו'. וגם הגרי"ג אדלשטיין שליט"א הספידו בישיבתו ואמר שהיה לו השפעה על כל הדור. ב. דברי המגיב הם היתממות מוחלטת. האדמור"ים מתאפיינים לכל היותר כצדיקים וקדושים ובעלי מופתים (בחלקם), אבל לא כגדולי תורה מהגדולים שבדור, כך ה
בלבול שכל05.09.22
אם לא האדמורים לא היו לומדים רוב הליטאים כולל משה גפני באו מחסידים החסידות והחתם סופר ותלמידיו הצילו את העולם והם רשכבהג האמיתיים, שלא לדבר על אדמורים גאוני הגאונים וראשי ישיבות מבין החסידים שלמדו תורה בענווה בקדושה ובטהרה.
יודי06.09.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24