פרסום ראשון

לאחר נתק ממושך: פגישה ראשונה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'

שבוע וחצי לאחר החלטת הגר"ג אדלשטיין לעצור את המשא ומתן עם 'אגודת ישראל', ל'כיכר השבת' נודע כי הצדדים תיאמו פגישה ראשונה שתעסוק במתווה החינוך של בעלזא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני ופרוש בימים טובים יותר (צילום: פלאש 90)

לאחר נתק ממושך בין נציגי 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', ל'כיכר השבת' נודע כי הצדדים קבעו פגישת משא ומתן ראשונה הצפויה להתקיים ביממה הקרובה.

הפגישה תעסוק במתווה החינוך של חסידות בעלזא ומשרד החינוך. לדברי בכירים המעורבים בתיאומים בין הצדדים, הפגישה לא תעסוק בנושאים הפוליטיים וחלוקת המקומות ברשימה לכנסת. לדבריהם: "אם לא יהיו הבנות בנושא החינוך, אין טעם לעסוק בנושא הפוליטי כי הוא פשוט לא יהיה רלוונטי".

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי בתחילה התנגדו בחסידות בעלזא לקיים דיון על מתווה החינוך וטענו כי מדובר במתווה שקיבל את אישור האדמו"ר ולכן אין מקום לנהל עליו שיח, אלא שלחץ שהופעל מצד חסידות גור וחסידות ויז'ניץ הוביל להסכמה מצד בעלזא להשתתף בפגישה המדוברת.

צוות המשא ומתן מצד 'אגודת ישראל' יכלול בין היתר את ח"כ מאיר פרוש, מועמד 'הסיעה המרכזית' יצחק גולדקנופף וסגן ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, לצד נציגים מטעם חסידות בעלזא. צוות המשא ומתן מטעם 'דגל התורה' יכלול בין היתר את ח"כ אורי מקלב ועסקן המפלגה משה שיפמן.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הורה לח"כ משה גפני לבטל לפני כשבוע וחצי פגישה שתוכננה עם נציגי 'אגודה' בשל החלטת משרד החינוך לפרסם 'קול קורא' למתווה החינוך של חסידות בעלזא.

פרוש: 'דגל' רוצה את הפילוג, אנחנו גדולים מהם

בסוף השבוע התארח באולפן 'כיכר השבת' יו"ר 'שלומי אמונים', ח"כ מאיר פרוש, והשיב אש לטענות נגד 'אגודה' ומתווה החינוך של בעלזא. "זאת עליית מדרגה", אמר פרוש, "בשבוע שעבר 'דגל התורה' בשיחות שהיה להם עם המזכ"ל של 'אגודה' ביקשו פגישה, קבענו ליום חמישי בערב, בהיותי בדרך לבני ברק קיבלתי הודעה שהפגישה בוטלה. יכול להיות שהם חושבים שבטוח הם עוברים, אני חולק עליהם".

ח"כ פרוש הוסיף: "כשהלכתי עם מתן כהנא למירון אמר בכיר ב'דגל' - אתה מתאר לעצמך מי זה - שזו עילה לפילוג, 'דגל התורה' רוצה את הפילוג ככה או ככה, אמרו לי פעם שזה גולדקנופף, אמרו לי פעם שזה מירון, עכשיו זה החינוך, 'דגל התורה' רוצה את הפילוג, הפוליטיקאים שלהם, לא יודע אם גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר