כיכר השבת

120 משפחות בלי מענה

שערורייה בירושלים: עשרות פעוטות נותרו ללא מעון

הורים רבים שרשמו את ילדיהם למעון השכונתי נותרו ללא מענה לאחר שהעירייה הרסה את מבנה המעון | העירייה: "ההורים הוטעו. הטענות - להנהלת המעון שהתעלמה מצו בית משפט" (אקטואליה)

17
ארי טננבוים | כיכר השבת | ט' באלול | 05.09.22
"הרסו את המבנה ללא התרעה"
"הרסו את המבנה ללא התרעה" (צילום: באדיבות המצלם)

עשרות מתושבי שכונת בית וגן בירושלים אשר רשמו את ילדיהם למעונות היום בשכונה נדהמו לגלות לפני תחילת שנת הלימודים כי המבנה בו היה קיים המעון – נהרס על ידי העירייה.

מדובר בכמאה עשרים משפחות שנותרו ללא מקום הולם לפעוטות שלהם, עם תחילת שנת הלימודים החדשה. לטענת תושבי האזור העירייה לא הודיעה להם דבר על הריסת המבנה וכי הם קיבלו את ההודעה בהפתעה גמורה.

הילדים במעון - טרם נהרס (צילום: באדיבות המצלם)

לדברי הורים, מדובר בחריגות בניה על מבנה שנקרא 'מבנה משומר' שעליו אסור לעשות תוספות בניה. העירייה הגיעה להרוס את המקום מבלי לדאוג להם למקום חליפי אחר לילדים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר יוסי תושב המקום: "שבוע לפני תחילת שנה קיבלנו הודעה מהנהלת המעון כי המעון לא יפתח, מכיוון שיום קודם העיריה הגיעה והרסה חלק נרחב מהמבנה בהילה של חריגות בנייה. העיריה לא הודיעה להורים כלל על שום הליך ועל כך שבכוונתם להרוס את המבנה".

יוסי מסביר: "התברר שהיה הליך משפטי מול בעלי הנכס כבר כמה שנים. ולנו לא נודע דבר מכך. נשארנו כל ההורים ללא מסגרת ובבתים. לנו באופן אישי יש שני ילדים שהיו אמורים להתחיל במען וכעת הם בבית".

אז מה עושים הלאה?

"היה אסיפה עם סגן ראש העיר והוא הבטיח לעזור. אבל כעת אנחנו צריכים לדאוג לילדים עם מטפלות חדשות שהם לא מכירים ואם כסף רב שעולה לנו".

"גם אם העירייה הורסת מבנה לא חוקי שבאמת היה כזה", אומר אליעזר תושב השכונה אשר לו גם יש ילד שאמור היה להיכנס למעון, "הם צריכים לדאוג לנו למבנה חליפי. כרגע הם פשוט מתעלמים מאתנו".

המעון ההרוס - לילדים אין מקום להיות בו (צילום: באדיבות המצלם)

מעיריית ירושלים נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר במבנה שכולל בניה לא חוקית אשר מהווה סכנה בטיחותית והנדסית לתינוקות במעון. קיים צו הריסה שיפוטי למעון שהוצא ע"י בית המשפט לאור בניה לא חוקית מחומרים קלים אשר שימשה לחלק משמעותי מהמעון.

"צו ההריסה הוצא לפני מספר שנים ע"י בית המשפט, גורמי האכיפה העירוניים קיימו הידברות נרחבת עם בעל ומנהל הגן אשר ביקש ארכה לפני מספר שנים למציאת מקום חלופי, ובשל בקשותיו החוזרות ניתנו מספר הארכות.

"אך, הבעלים שוב הפר צו בית משפט ולא ביצע את הצו ופנה בעצמו ודרך נציגי ציבור לקבל ארכה אחרונה לשנת הלימודים האחרונה. לאחר התלבטות ותוך התחשבות מירבית ניתנה לבעלים שנה אחרונה להפעיל את הגן, ובעל הגן ונציגי המוסד הטעו את ההורים וגורמים נוספים ולא ביצעו את צו ההריסה

"בנוסף, בחודש מאי כארבעה חודשים טרם תחילת השנה, יצאו הודעות חד משמעיות לכלל ההורים באמצעות פלאיירים שחולקו ב3 מועדים שונים בחודש מאי בכניסה למעון.

"לצערנו הרב, ההורים הוטעו בצורה קשה ע"י בעל הגן, מנהליו וגורמים נוספים אשר ידעו כבר מלפני יותר משנה כי בית המשפט לא יאפשר ארכה נוספת.

"עיריית ירושלים דואגת לשלומם ולרווחת הילדים במעון, ובפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר עם מנהלי המעון הוצעו להם פתרונות חלופיים אך הם דחו את ההצעות.

"כלל הטענות צריכות להיות מופנות לבעלי ומנהלי המעון אשר החליטו שלא להגיד את האמת להורים, ושלא לקיים צווי בית המשפט, וזאת על אף ארכות חוזרות ונשנות שניתנו על ידי העירייה לממש את חובתה לקיים את צו בית המשפט".

תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
למה העיריה צריכה לדאוג.? ההורים רשמן הילדים לגן פרטי שנבנה ללא רישיון שהיווה סכנה לילדים
יוסי05.09.22
זה לא גן פרטי. זה מעון שמפוקח עי התמת.
....05.09.22
זה מעון יום פרטי לחלוטין מקצה לקצה . התמ'ת הוא המפקח לא יותר .. מאידך המדינה לא חייבת מבחינת חוק לדאוג למעונות יום מתוקף חוק חינוך . מה שמבדל את המעונות מגני ילדים ובתי ספר זה שהם תחת משרד החינוך הן מבחינת הקצאות שטחים ומבנים . יש מקומות בארץ שהתמ'ת מאפשר לבנות מעונות במימון מלא בתנאים ונוהל מאוד מי
אורן08.09.22
12
מה הבכי והנהי ? שנים מתנהל הליך משפטי בעניין חריגות בניה , חלילה אם הי' אסון מכל צד שהוא אז כן היו באים בטענות קשות לעירייה . אז בבקשה די להיתממות ! נ.ב העיריעה לא מחוייבת לדגוא למבנה למעון יום נכון להיום במסגרת חוק חינוך חובה , אלא מגיל 3 והלאה . אגב על ההורים לבדוק את חוקיות המבנה אישורים וכל הנל
עגלה מתגלגלת05.09.22
11
אני לא מבינה מה עדיף לכם? הייתם רוצים שיום אחד יתקשרו אליכם שהתינוק שלכם נפצע או נהרג כי התיקרה של המעון נפלה????? טוב מאוד שהעירייה התעוררה בזמן!!!!
יוכי05.09.22

הצגת כל התגובות

10
סליחה אני תושב בית וגן ואני יודע שיש צו הריסה למקום, לפני כמה שנים היב אותו סיפור, שלחו מייל להורים ובסוף המנהל הסתדר. ואם חס וחלילה היה קורה משהוא לתינוקות במבנה הזה כול ההורים היו על הרגליים מול העירייה למה לא הרסו את המבנה בזמן, אז עדיף שהורים ישבו בבית כי אין להם מסגרת מאשר שיהיו בלי הילדים שלה
אשר05.09.22
הבעיה בכלל היא שהונו את ההורים שרשמו לשם ברור שאף הורה לא היה רושם לשם אם היה יודע שזה המצב ברגע שיש סמל מעון זה אומר שאפשר להרשם והכל בפיקוח התמת מול תקנים מחמירים איך רק שבוע לפני תחילת השנה ההורים קיבלו על כך הודעה? בגלל שהעיריה לקחה מבני ציבור מהשכונה לטובת שכונות אחרות על העיריה לדאוג לאלו שגרי
תושבת השכונה מאוכזבת05.09.22
9
אם המבנה היה ככ מסוכן איך נתנו לו סמל מעון וכל התקנים המחמירים של התמת במשך שנים??? כמובן שמנהל המעון נוכל ורמאי אבל גם עיריית ירושלים אשמה היא נותנת מיבנים בשכונה לכל מיני בתי ספר מחוץ לשכונה וכך נוצר מצב שאין מספיק תשתיות למי שגר ומשלם ארנונה גבוהה בשכונה בכללי המצב בבית וגן קטסטרופה המינהל של השכ
חנניה05.09.22
8
עריה הדפוקה בעולם...האזרחים אוייבים שלה ..אין התרי בניה...דוחות חניה כל 3 דקות ( אגב מתקופת ברקת זה ככה...מזל שהוא לא מצליח פוליטית)
אסון05.09.22
7
ומה עם המעון בגן הטכנולוגי שעבר להר חוצבים? איפה המענה של העיריה לאזור הזה? בושה.
תושב05.09.22
6
הילדים שלי היו במעון . לא ידענו על שום צו כזה ומעולם לא קיבלנו פלייאר או הודעה על כך. אנחנו במצוקה קשה מאד עכשיו! ואין לנו לאן לרשום את הילדים . הרישום נסגר בכל המקומות האחרים ואין מקומות פנויים!
רחל ש05.09.22
5
זה הכל עמותות ועמותות ועוד עמותות אלופי העולם בעמותות
עמית05.09.22
4
בושה וחרפה, לתבוע את בעלי המעון.
יקיר05.09.22
טוב שהתינוקים נשארו בבית. במעון הם סובלים ( יש מחסור חמור בכח אדם במעונות ואז התינוק לא מקבל יחס בקושי, וגם יש מטפלות אדישות ולא אכפתיות עם לב אבן ....אני אחת שעבדה במעון אני יודעת....
ש.י08.09.22
3
אנחנו אחד ההורים שלא יכולים לעבוד ונאלצים להשאר בבית.את הקול שלנו לא ניתן ללאון ונדאג שגם אחרים לא יצביעו לו. היו לפחות צריכים ליידע את ההורים. תתביישו!
גדי05.09.22
2
ועל זה שאין הסעות לילדי החינוך המיוחד ועדיין לא התחילו שנה...על זה לא מדברים
עדי05.09.22
1
זה פשוט מחדל נוראי שאף אחד לא לוקח עליו אחריות!!! לעירייה יש הרבה מהאשמה בעניין.. אני משלמת לה ארנונה א א כשכונה יוקתית. אבל מקבלת 0 שרותים!!!! לא הגיוני שאני עכשיו בבית תקועה עם הילד בלי מסגרת אולמת בפיקוח שמאפשרת לי להמשיך בעבודתי. ישנם מבנים רבים בשכונה (בית וגן ) שכרגע שוהים בהם מוסדות שלא שייכ
אמא לילד במעון05.09.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24