כיכר השבת

אחרי הניצחון

זה הקורס הזריז שחברי הכנסת החרדים חייבים לעבור / דעה

הגיע הזמן להבין את גודל האחריות. כעת עסקנים יהפכו למנהיגים ויש לנהוג בהתאם • טור מאת הרב בנימין גולדשמידט, בעקבות הבחירות (דעה אישית)

27
הרב בנימין גולדשמידט | כיכר השבת | ט' בחשוון | 03.11.22
הח"כים החרדים, השבוע
הח"כים החרדים, השבוע (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

ברחוב הדתי והחרדי שוררות תחושות של שמחה ואופוריה. קהילות מסוימות דילגו על תחנון לאחר היוודע התוצאות, התרגשות מרחפת בחלל האוויר לקראת הבאות. אך לכאורה, התחושה הנכונה לרגע זה היא דריכות ורצינות, ויותר מכך חשש מכובד האחריות.

בפעם הראשונה בתולדות המדינה היהודית רוב חברי הקואליציה המסתמנת - למעלה מארבעים חברי כנסת - שומרי שבת. עליהם להיות מוכנים. בשורות הבאות אסביר מדוע.

יתרה מזאת, אפילו הח"כים שאינם שומרי תורה ומצוות משתדלים להביע בפומבי את אהדתם לתורת משה. ובדרך כלל אם יאכלו אוכל שאינו כשר בחדרי חדרים הם נזהרים שלא להיתפס.

בעולם כולו יסתכלו על הניסוי הזה, ממשלות ברחבי העולם יראו בממשלת ישראל המיועדת כזו המורכבת מיהודים הנאמנים לתורת משה מסיני. זו הסיבה שהניצחון הנוכחי אמור להוכיח שבני תורה יכולים לקחת אחריות על כלל עם ישראל.

דור דור ומנהיגיו, יש מנהיגים שתפקדו למופת בעת מלחמה, אבל כשלו לחלוטין בעת שלום (צ׳רצ׳יל כדוגמה). ישנם מנהיגים שהצליחו כמנהיגי מחאה להציף נושאים לסדר היום, אבל לא הצליחו ולא התאימו לפתור את אותן בעיות שהצליחו לזהות.

הציבור החרדי עובר שינוי שאנו מקווים ומתפללים שאנחנו מוכנים לו, הח"כים החרדים כבר לא יכולים להיות נציגים סקטוריאליים של מגזר מצומצם בישראל, הם כבר לא רק נציגינו בכנסת - אלה נציגי מדינת היהודים, בעיני העולם הם ממנהיגי העם היהודי. חבר הכנסת גפני כבר לא יוכל להסתפק בדאגה לתקציבים בוועדת הכספים, חבר הכנסת גולדקנופף הוא כבר לא יכול להרשות לעצמו להסתפק בהובלת מחאה למען כבוד השבת, חברי הכנסת מקלב ובוסו לא יכולים להסתפק בחריצות ובמענה לפניות אזרחים. בין אם תרצו או לא, אתם הממשלה של המדינה היהודית. שטיקים של "סגן שר במעמד שר" כבר לא יעשו הבדל. אריה דרעי מסתמן כאחד משלושת האנשים החזקים במדינה. הציבור החרדי כבר לא יהיה ״חלק״ מהקואליציה. אתם ״הקואליציה!״

על אחריותכם מונחת האחריות לקידוש שם שמים ולמניעת חילול ה' ברמה שמעולם לא הייתם מודעים לה, המציאות החדשה מציבה אתכם במקום שיתכן ואתם לא מוכנים לו.

אני אכתוב משהו שיתכן ויראה מוגזם, אבל לעניות דעתי יש חברי הכנסת חרדים שחייבים לעבור קורס מזורז בקירוב רחוקים, יש 10 מיליון יהודים לא-דתיים ברחבי העולם שהולכים לעקוב אחרי הניסוי הזה, יש מיליארדי אנשים שהולכים להתוודע לקונספט החדש.

אם יהיה ביטוי לא מוצלח שלכם בראיון טלוויזיוני, זה לא תהיה פדיחה אישית, זה ישפיע על רב חב״די שעוסק בקירוב במיאמי. טעויות או פדיחות שלכם יקשו על מרצי ערכים בפעולתם, המוניטין של תורת משה מונח בכף ידיכם, בצורה שלא הייתה כמוה מזה בשנים.

טיב ואיכות הנציגים לא יכול להסתמך רק על מיומנויות של ארגון, חריצות, דאגה למוסדות, ונאמנות לגדולי התורה. המציאות החדשה דורשת מכם הרבה יותר ומהר, זוהי חובת השעה.

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
הציבור החרדי צריך להסתכל רחב , ולראות את המציאות שנוצרה על ידי הציונים בהקמת המדינה כברכה ליהדות ,כבר אי אפשר לומר "מדינה של גהינם" , כאן נמצא עתיד האומה והציבור החרדי צריך לקחת חלק בכלכלה צבא וממשל
אלי04.11.22
21
התוכן נכון אבל לא בגלל שאיזה רב חבדי או מרצה מערכים ינזקו.. התוכן נכון בגלל שלרוב יש אחריות על הכלל!!! אם חפץ הוא בחיים כמובן.
חכם03.11.22
20
חובה להעביר לח''כים שילמדו את הכתבה הזו בתשומת לב יישר כח גדול לכותב
נכון מאד05.11.22

הצגת כל התגובות

19
מאמר בעל תוכן רב
ליטאי03.11.22
18
זה ממש לא מוגזם יהודים היו מעורבים תמיד ראה ממגילת אסתר שמרדכי יושב בשער המלך היום כללי המשחק שונים ולכן צריכים קורס ללימודי התנהגות ושמירת הלשון
יוסף04.11.22
17
החכים חייבים להתמקצע ולדבר בשפה עכשווית ונכונה. לא רק בגלל הדברים הנכונים שכתב הכותב. גם בציבור שלנו הצעירים לא מתחברים לאנשים שנדבקים לכסא בגמלאות. או שבאים מלכתחילה בגילאי גבורות...... אנא לימדו מדרעי איך שהכניס כוחות חדשים ורעננים שמדברים בשפה נכונה. לא מזלזל במאן דהוא. אבל אם אנחנו לא רוצים שג'
ישראל04.11.22
16
בהחלט נכון!! תעביר את זה ליועצי הח"כים.
חשוב מאוד 03.11.22
15
נער הייתי וכיום לא, ולא ראיתי חרדי משתנה. הלוואי והחרדים יתחילו להתפתח מנהיגותית, שיוציאו את הראש שלהם מעצמם ויביטו סביב, שיחשבו מה נכון מוסרית ומה לא, במקום לחשוב איך לא לענות למס הכנסה וביטוח לאומי.
יענקל04.11.22
14
היכי דמי קידוש השם לדעתך
ליברל פרגרסר04.11.22
13
פשוט ישלחו בחורי ישיבות לצבא לשמור על גבולות המדינה
חפ03.11.22
12
בני תורה צריכים להוכיח שהם מסוגלים להנהיג את כלל ישראל. חשבתי שעשו זאת במשך 3200 שנה עד שהגיעה הציונות החילונית. מאז שהיא בשלטון ספגנו שואה מלחמות וטרור ערבי שדואג להסית נגד עם ישראל בכל פינה בעולם (הם טוענים שבני ישראל בקוראן הם למעשה השחורים בארה"ב...). התורה יודעת להנהיג אך ההבדל הוא שכיום העיניי
סתם אחד05.11.22
11
‏הלוואי וחברי הכנסת ישמעו אותך
אבי03.11.22
10
שמעתי את הנציג של גור מדבר, בושה וחרפה, שכל קטנטן, חכמה ירודה, ושפה של ילדון, לא נמצא בקרב חסידי גור בעל שיעור קומה ?? , אגלה לכם סוד, שהפעם לא בחרתי ב ג' בגלל קולנופוף , הלכתי לשס, הליטאים יודעים לבחור את השופרא דשופרא, וחבל.
להפשיל שרוולים04.11.22
אני כנ"לראשונה בחרתי שס ולא ג
יוד04.11.22
אני כנל. אני גם תהיתי איך לא מצאו נציג ראוי יותר, ומיותר לציין שהוא גם שרוי במחלוקת בקרב הציבור... האם אין לגור סחורה איכותית יותר? כן, אתה לא היחיד שהפעלת את השכל הישר לא נלך כעיוורים אחרי גחמות מוזרות של עסקנים, לא יצליחו לשכנע אותנו לבחור בניגוד מוחלט להיגיון. לא כתוב בתורה שחייבים להצביע לנציג ל
באמת לא ברור04.11.22
9
אל תדאג גולדי , גולדקנופף ידאג לכלל חסידי גור לדירות זולות, והוא יהיה זמין לכל אזרח בישראל שהוא חסיד גור בטלפון האישי שלי, וגפני ינהל את ועדת הכספים כמו גמח חרדי ויבזוז את הכסף שהחילונים מייצרים לטובת בעלי בלוריות ליטאים שלא רוצים לעבוד.
אשכנזי03.11.22
ולתומי חשבתי שנגמרה ההסתה מהשמאל נראה שלמדו ממך
יוסף04.11.22
מאיפה השנאה העיוורת?! גולדקנאפף הקים מפעל שמפרנס עשרת אלפים משפחות, רובם לא חסידי גור. גפני לחם ודאג לעובדי המפעלים בדרום, חילונים ודתיים, ללא שום תועלת לעצמו. גפני ניהל את וועדת הכספים ולדעת מומחים חסך למדינה עשרות מליונים כל שנה. היה יורד לפרטים ומפרק מוקשים לטובת הציבור ולטובת הקופה הציבורית.
האזרח 04.11.22
אין מפעל פרטי בישראל ש פרס עשרות אלפי משפחות. אולי אלה מתכוון לרשת חינוך אותה הוא מנהל שמקבלת כספי מדינה ומעסיקה גננות. זה לא נקרא ״להקים מפעל״…
מה שם המפעל?04.11.22
8
חרדיםצלא מבינים את המושג אחרית זה גדול עליהם
james04.11.22
7
כן, הרב גולדקנופף.
אפשר גם ללמוד לשתוק 03.11.22
6
גולדקנופף בבקשה לתשומת ליבך! הכר בגודל האחריות המוטלת על כתפיך והפסק דחוף לעשות פדיחות לכל היהדות החרדית באמירות מביכות שאינן מייצגות את כולם. אתה אמור לייצג את היהדות החרדית כולה (לכאורה!!) , לא רק את עצמך. אנא שמור טוב על פיך והקפד לדבר דברי חכמה ודברים מדויקים בלבד.
מאמר חשוב מאוד04.11.22
5
כל מילה יהלום,ה' יהיה בעזרם שיהיו שליחים טובים,מבית ומחוץ
בזאת תבחנו03.11.22
4
אני מתפלא על כל הטוקבקיסטים המומחים הגדולים אני מתפלאה על גדולי ישראל שלנו שלא מינו אותכם לחברי כנסת האם אתם כולכם יותר פקחים מראש הישיבה ר'גרשון שליט''א מהאדמו''ר מויזניץ שליט''א ואדמור מגור שליט''א מהאדמו''ר מבעלזא שליט''א ויתר גדולי שליט''א ‏ אלא אם כן אתם כולכם באים להתחכם ולחלוק אל דעתם אז במה
שלום וובר 06.11.22
3
יפה וחשוב מאוד. יישר כח!
איתמר 03.11.22
2
רצוי גם שילמדו מעט חכמת הדקדוק ( שהראשונים האריכו בה) כיוון שכיום חלק מהם מדברים לשון עילגת (שתיים לזכר וכדו')
יהודי04.11.22
1
מסר ברור לגולדקנופף, בבקשה למען היהדות החרדית כולה, תסתום את הפה שלך ותימנע מלבייש את כולנו.
יהודי 03.11.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 16:08
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24