כיכר השבת

שבירת דלת, התזת בנזין והצתה

שלב אחר שלב: כך הוצתה חנות הסלולר בירושלים | התיעוד נחשף

כחודשיים לאחר הצתת חנות הסלולר ברחוב מלכי ישראל בירושלים, במסגרת מאבק הקנאים, הגישה המשטרה כתב אישום חמור נגד יהושע דדון - החשוד המרכזי בהצתה, שנעצר לאחר מרדף ממושך | כעת אנו חושפים את התיעוד ממצלמות האבטחה של הצתת החנות, שלב אחר שלב • צפו בתיעוד (חרדים)

57
חיים גולדברג | כיכר השבת | י"א בטבת | 04.01.23

ערב יום הכיפורים, יום ראשון ז' בתשרי, לפנות בוקר - הוצתה חנות סלולר ברחוב מלכי ישראל בירושלים, והעלתה לשיא חדש את מאבק הקנאים נגד חנויות למכירת טלפונים. כעת, אנו חושפים ב'כיכר השבת' את התיעוד ממצלמת האבטחה של הצתת החנות בידי החשוד המרכזי נגדו הוגש כתב אישום.

סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר, התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה ירושלים על שריפה בחנות, בקומת הקרקע של בניין מגורים בן שתי קומות ברחוב מלכי ישראל בירושלים. למקום הוזנקו ארבעה צוותים של כיבוי אש ומנוף גבהים. הצוותים, זיהו שריפה מפותחת בתוך חנות למכירת טלפונים סלולריים.

לוחמי האש השתלטו על השריפה במקביל לפעולות סריקה ושחרור עשן מהמבנה ובדירות שסמוכות אליו. בחסדי שמים, במהלך הסריקות לא אותרו לכודים. כעבור זמן קצר הושגה שליטה באש.

החשוד מובא להארכת מעצר (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

מיד לאחר השריפה החנות, דווח ב'כיכר השבת' כי החנות הוצתה על רקע המאבק נגד חנויות הסלולר בשכונה, וזאת לאחר תקופה שקטה שבה לא התרחשו הפגנות בנושא.

ארבעה שבועות לאחר הצתת החנות, עצרה המשטרה תושב בית שמש, בן 20, בחשד למעורבות בהצתת חנות הסלולר. החשוד נחקר ביחידה לפשעים חמורים של משטרת ירושלים, שנטלה פיקוד על התיק. לאחר חקירתו, הוא הובא בפני ביהמ"ש, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים.

עורך דינו של החשוד עורך הדין רועי פוליטי אמר בדיון, כי "לחשוד הוצג תיעוד שהוא היה בירושלים באותו לילה ולא בבית שמש, והחשוד טוען שהוא היה בירושלים בגלל ימי הסליחות והוא הגיע להגיד סליחות, אני מבקש לשחרר את החשוד, שמונה ימים זה הרבה, זה נועד לשבור את החשוד".

השופט שמע את שני הצדדים והחליט להיענות באופן חלקי לבקשת המשטרה ולהאריך את מעצרו של החשוד רק בארבעה ימים, לאחריהן, ביקשה המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים את החשוד, וזאת בהסכמה עם עורך דינו רועי פוליטי. ביהמ"ש נענה לבקשה ושחררו בתנאים.

כחודש לאחר מכן, עצרה המשטרה בבית שמש את יהושע דדון חשוד נוסף בפרשה - לאחר מרדף שערכה אחריו, ובית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים. המרדף כלל מספר פשיטות על הבית שלו, כאשר בלשים המתינו לו מחוץ לבית במשך שעות רבות - עד שהצליחו לשים עליו את ידם.

בעקבות הארכת מעצרו, יצאו הקנאים להפגנות מחאה סוערות בבית שמש וברחוב יחזקאל בירושלים, שם נגרמו נזקים למספר אוטובוסים, אך למרות זאת, ביהמ"ש נעתר גם לבקשה השנייה של המשטרה והאריך את מעצרו בשלושה ימים.

כעבור כשבוע, הודיעה המשטרה כי פענחה את הצתת חנות הסלולר - אך הודתה כי עצרה רק חשוד אחד בפרשה, כשלדבריה הוא החשוד המרכזי בהצתה.

לפני כשבועיים, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד יהושע דדון, המואשם בהצתת חנות הסלולר, ברקע המאבק המתנהל נגד חנויות שאינן מחזיקות בתעודת כשרות.

על פי המתואר בכתב אישום, הנאשם הגיע עם חברו לשטיבלך 'זכרון משה' בירושלים בשעת לילה מאוחרת, שם ניגשו אליו שלושה אנשים והציעו לו לשרוף איתם את החנות. הוא הסכים מטעמים אידיאולוגים והם חילקו ביניהם את התפקידים. אחרי השעה ארבע לפנות בוקר, הם הגיעו לעבר החנות כאשר שלושה מהם עם לבוש ארוך וטליתות על פניהם, ואחד נוסף החזיק את השקית עם בנזין.

אחד מהם ניסה לפרוץ את דלת החנות בעזרת לום, והשני שבר את דלת הזכוכית של החנות בעזרת פטיש. השלישי נכנס לתוך החנות והחל לשפוך חומר דליק. בשלב זה, הנאשם זרק חפץ בוער לתוך החנות. כעבור רגעים ספורים חזרו, הוא השליך שוב חפץ בוער לתוך החנות - והפעם הוא גרם לפיצוץ בעסק, שבער עד לכיבויו על ידי כוחות הכיבוי שהגיעו למקום.

כתוצאה מכך, העסק הוצת כליל עם כל הסחורה שהייתה בתוך החנות. הנזק מוערך, לפי העובדות בכתב האישום, בסכום של 600,000 שקלים. בנוסף, נגרם נזק לרכב שחנה בסמוך ולכספומט נייד שהיו בסמוך לעסק. בנוסף, הוא מואשם כי נמלט לאזור מירון, ובכך ניסה להכשיל את ההליך השיפוטי - כאשר לא התייצב לחקירה. הוא מואשם בעבירות של סחיטה, הצתה ושיבוש הליכי משפט.

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
משהו כאן לא ברור ממתי יש אוטובוסים בשעה כזו כמו שרואים במצלמות אבטחה. שהרי צריך להיות לפי החשבון בשעה 3 וחצי פלוס
זונדל 04.01.23
זה היה בעשרת ימי תשובה, בגלל הסליחות היו אוטובוסים כל הלילה...
דוד05.01.23
על זה אתה מסתכל?? כשאנשים שורפים בחופשיות חנויות??
אני04.01.23
חמוד לא לנסות להצדיק את ההתנהגות המסריחה הזו אני חרדיה גם וזה פשוט בושה וחילול ד' גמור אחר כך מתפלאים למה מתנהגים לחרדים כמו אל חיות והתשובה פה לפניך ... אגב אוטובוסים בירושליים יש עד לשעות ממש מאוחרות אים לא כל הלילה ... וחוץ מזה אולי החשבון שלך לא משהוא....
.....04.01.23
אל תנסה להיות מגניב. קווי לילה, מכיר??
אנונימי04.01.23
31
קיצוניים משוגעים שמתחבאים מאחורי תחפושת של יהודי חרדי... בושה
אלי04.01.23
30
mummy
shmuel04.01.23

הצגת כל התגובות

29
איכסה גועל נפש וחילול ה' גדול עלק חסידים יותר חשוב שלא יעשו חילול ה' ושיהיה אינטרנט
נונו04.01.23
28
בנדיטים שמתחזים לחרדים
בני ברק04.01.23
27
אשריך שנתפסת על דברי תורה! ממנו ילמדו וכן יעשו! לא יעשה כן במקומותינו לחלל כבוד שמים בפתיחת חנות טמא בתוך שכונתינו!
מסירות נפש04.01.23
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎 דיברי תורה ?????? מטומטם !!!!
אסף ביתן04.01.23
נכון! !!!!!!!!!!!!!!!!!
טלי06.01.23
כן????? אככה אתה חושב שצריך להתנהג????? הם לא עושים את זה בשביל שלא יהיה חנות עם כשרות של ועד הרבנים אלא עושים את זה כי הם רוצים כ ס ף
אני04.01.23
אני לא חושב שהם עושים את זה בשביל כסף. הם מאמינים באידיאולוגיה שכך צריך לפעול, הפגם הבולט במעשיהם הוא לא איבוד הרכוש של בעל החנות (גם) - אלא סיכון חיי האדם. עם איזה מצפון הם היו מתהלכים למחרת אם הבניין שמעל, או לפחות חלקו, היו עולים באש וילד חלילה היה נהרג? וזו רק דוגמה לבעייתיות כאן
דוד05.01.23
אשריך??? אתה עוד מעודד את זה חילול ד' גמור!!!! למה חרדים צריכים להתנהג ככה מה אנחנו בג'ונגל זה שמישהוא בחר כן לפתוח חנות פלאפונים ואולי יחקה לו גהנים על החטאה אבל לא תפקיד שלנו להשחיט את הרחוש שלו שכל אלה הצדיקים ששורפים חנויות שישמרו קודם את כל המיצוות ואחר כך יתחילו לידאוג לאחרים ...
....04.01.23
הכל תקין תאמין לי שזה לא היה מעשה נכון, וחוץ מזה אם אתה חושב ככה אז מה עושה אצלך מה שהם שרפו-אינטרנט אתה האויב שלהם כי אתה מחזיק בכזה דבר
ואוו04.01.23
אז מאיפה אתה כותב תגובה וגולש באתר????????? ממש מוזר אולי מהמכשיר הקטן שלך "חנות טמאה" המח שלך אולי ..
עדי05.01.23
בדיוקקקקקקקקקקק,הבן אדם לא שפוי!
טלי05.01.23
בן אדם לא בסדר!!!!!!!!! לך להתאשפז דחוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף
טלי05.01.23
אתה ציני??
או שבאמת אתה חושב שזו דרכה של תורה?22.02.23
26
שימו לב לשוטר גלוי הראש שמנשק את המזוזה! אשריכם ישראל ; )
צדיק04.01.23
נכוןןן
שירציון❤05.01.23
25
רפואה שלמה לאותם מציתים. ה ירחם על עמו ישראל. כמה כאב לראות אותם..
נועה 04.01.23
24
שכיוח גדול. צדיק יסוד עולם. סמארטפון=שמד
שמואל04.01.23
זו לא דרך של צדיקים. זו דרך של רשעים עמלקים
מיכאל 04.01.23
רשע שחושב שהוא יודע יותר מכל גדולי הדור
יהודי04.01.23
להרוס לבן אדם ולרצוח אותו ולגזול ממנו את מקור פרנסתו ואת האוכל של ילדיו=התהנגות עמלקית, סדומית , זה לא חדש, גם כך היה פעם. כנראה שבאמת מבני בניו של המן הרשע עדיין לומדים תורה בבני ברק----
אני04.01.23
שלום כאן ד"ר משה נייסברג, אני מתנגד בכול כוחי למושג: "טכנולוגיה". אני אף עורך מחקרים כעת בנושא ומגלה כמה היא מזיקה. כעת יצא לאור מחקר שאנשים שצופים בטיקטוק = הם חסרי קשב וריכוז! מבהיל! חרדים תשמחו שאתם מתרחקים מהטכנולוגיה ה"נאורה"! תלמדו תורה! אני גם משתדל...
יום שמח!! אך קיצוני ביותר!04.01.23
23
אין זו דרכינו כמו שאמר הרשלץ הגאון רבי יצחק יוסף...למה מראים את הפנים שלו...אפילו מחבלים רוצחים לא מראים את הפנים שלהם
מעניין מאוד04.01.23
22
צאו מהבועה שלכם, גזל והשחתה זה איסור תורה, אם אין תורה אין דרך ארץ.
משיח04.01.23
דרך ארץ קדמה לתורה וזה נכתב על ידי חכמנו
שלמה 04.01.23
21
זה מוזר
פלוני04.01.23
20
להזכירכם שהמבול הגיע בגלל איסור גזל, בבקשה לא להתבלבל
שם04.01.23
19
אנשים מפגרים ומטומטמיםםם מגיע להם! מה הם הורסים למישהו את הפרנסה שלו?! אין שכל אין דאגות...
חסוי04.01.23
18
ככה נכנסים בערב יום כיפור זכים וטהורים לדין שורפים חנות וגורמים נזק של מאות אלפי שקלים ליהודים...אוי לנו לאיפה הגענו העיקר הפרות הזקן והציצית..
עמי מחיפה 04.01.23
17
מעניין
ת'סבתא04.01.23
16
לרשע הזה צריך לתת עשר עד עשרים שנות מאסר הגיע הזמן שיזהרו לא לעשות מה שבא להם. האם אני הייתי בעל החנות הייתי שורף אותו חי
דןד04.01.23
סתם ככה יכול להיות שיש לו ילדים ואישה והורים...
שירציון❤05.01.23
15
פשוט מגעיל איך גובים דמי חסות ומסבירים לציבור שזה לישמור על הדת. ידוע לי שתעודה מהם עולה ים כסף וגם את כל הסחורה חייב ליקנות רק מהם פשוט סחיטה לכל דבר כמן מה שקורא אצל הערבים ולא אתפלא אם הקיצונים האלה יגיעו גם לרצח והכל בחסות הדת
שמעון04.01.23
14
זה נגד הרבנים ואם ניזכר זה מה שהיה בחורבן הבית😔 רצו להילחם במקום להקשיב לחכמים הרבנים אז כל האלו שמצדיקים אותם בואו תשימו לב מה איסור גמור ומה מצוה!
ה' ישמור04.01.23
13
מפגינים=מפגרים משחיטים=מ הכל חסרי דרך ארץ מגעילים כולם שם צבועים גועל נפש
גלי❤04.01.23
12
שיפסיקו להגיד שרפו את החנות בגלל שלא מתאים להם שימכרו סמארטפון. חרטה ברטה. תגידו את הסיבה האמיתית הרי כולם יודעים שכל החברה האלה הם עבריינים מהעולם התחתון וכל הסיבה שרפו לו את החנות רק בגלל שהתנגד לשלם להם פרוטקשן שלא יבלבלו את המוח כל הצדיקים האלה. הלוואי שירקבו בכלא להרבה מאוד זמן...
עוד מישהו04.01.23
העצור ספציפית לא בעולם התחתון, אלא התחבר אידיאולוגית
מכירה אותו אישית22.02.23
איזה שטויות...! פרוטקשן... חחח... פרוטקשן שייך רק בשוק השחור, לא בעסקים עם רישיון...!
לא במקרה הזה!28.05.23
11
את המחבלים לוקחים בצורה יפה יותר.
רבקי04.01.23
10
מה ההסבר שיש כ"כ הרבה אלימות ורשעות לשם שמיים כמובן, בציבור התורני?
שאול04.01.23
9
משוגעים!!! אנרכיסטים!!! מטומטמים!! אין לי עוד מילים, זה חילול ה' ע נ ק ! ! !
אני04.01.23
אנרכיסטים חחחחחחחחחחחח
שירציון❤05.01.23
8
איזה חילול השם. חבל שהוא וחבריו לא נשרפו בתחבולותיהם. אלה אנשים גרועים מגויים ומאויבי ישראל
א.א04.01.23
7
"הם חשבוה לטובה, הקב"ה חשבה לרעה". אבל צריך לזכור... שגם מכירת אינטרנט קרוב לודאי שיביא לידי עבירה וחטא אצל חלק
וד"ל04.01.23
6
גנבים
לא תגנוב05.01.23
5
רק זה השפה שהחברה האלה מבינים. אגב תשאלו כל רב חרדי אמיתי, והוא יגיד שכך צריך לנהוג עם הפושעים האלה שמוכרים דברים מסוכנים לבחורים ובנות סמינר.
עובד בחנות לשעבר05.01.23
4
למה לא נענשים השלושה שניגשו אליו ב'זכרון מוישה'? הרי הם יזמו הכל ואולי ניצלו את תמימותו כנראה חזב''ש ספרדי תמים.. ברור שהיה צריך לסרב אבל בכו'ז הם היוזמים..
נועה08.01.23
3
איך הם לא פחדו שתתפשט השריפה לבניין למעלה הם מסכנים חיי אדם הם צריכים לשבת שנים בכלא כדי לחשוב עלמה שהם עשו
ראובן05.01.23
2
איכססססססססססססססססססססס נפששששששששששששש, הם לא חרדים!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מפה,לכו תגורו במדבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מתאים לכם?לכו!אתם לא תצליחו לשנות את אף אחד!
טלי05.01.23
1
כסף כסף כסף ועוד פעם כסף ועוד פעם כסף שום דבר אחר לא
מושחתים עם זקן18.01.23
כמו שכתבה נועה לעיל, הוא אכן חוזר בתשובה ספרדי ותמים, שנסחף אחרי הזרם הקנאי הנ"ל (מכיר אותו מבית שמש). אכן, ההם מ'זכרון מוישה' השתמשו בו כ"בשר תותחים"... אבל בזמן שהוא עשה את המעשה - הוא באמת חשב בתמימות שזה רצון השם...! לא כסף ולא נעליים עניין אותו!!!
שום כסף!!!28.05.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24