כיכר השבת

מופע של אטימות

זעם בחריש: העירייה הוציאה צו הריסה לבית כנסת • תושבים מתוסכלים: "מבטיחים ולריק"

שנים של הבטחות ואפס מעשים: קהילת לב יוסף מחכה לבית כנסת, אך גם את הקרוון שהם הניחו בפתרון זמני רוצים לפנות • נציג ש"ס: סבלנות (ארץ)

47
ארי טננבוים | כיכר השבת | ט"ו בטבת | 08.01.23
שוטרים באים לתת מו הריסה לבית הכנסת
שוטרים באים לתת מו הריסה לבית הכנסת (צילום: באדיבות המצלם)

מזה כשנתיים ימים שקהילת 'לב יוסף' בחריש מתחננת מהעירייה המקומית לקבל מבנה ראוי לשמו עבור בית הכסת לתושבי השכונה. אלא שהעירייה מבטיחה הבטחות שונות ומשונות, ולטענת תושבים בשכונה - בלי מעשים שיובילו לתוצאות.

תושבי השכונה שראו כי העירייה אינה דואגת להם כראוי למבנה עבור בית ה', הורידו קרוון בשכונה וקבעו בו את משכנם. יצוין כי במקום עצמו כבר יש קרוונים שהעירייה שמה עבור קהילות אחרות, וכנראה שאם רק היה מעט רצון טוב, אפשר היה לאשר בצורה מסודרת קרוון גם עבור קהילת לב יוסף.

חברי הקהילה בתפילה (צילום: באדיבות המצלם)

אתמול הגיע החיכוך בין העירייה לבני הקהילה, כאשר שוטרים הגיעו למבנה והדביקו לו צו הריסה, תוך שהם מודיעים כי יבואו בקרוב עם כוחות מתוגברים על מנת לפנות את הקרוון מיושביו.

רב הקהילה הרב בועז סימן טוב מגולל בשיחה כאובה עם 'כיכר השבת' את מסכת ההצקות החוזרות ונשנות שהוא ובני קהילתו חווים מראש העיר. "עד עכשיו נתנו לנו כיתות שנוכל להתפלל בהם בשבת, תוך שהבטיחו לנו שייתנו לנו מקום הולם עבור בית הכנסת. אלא שכבר שנים הם מבטיחים ולריק. הציבור כבר לא יכול היה לשקוט על השמרים והקימו מבנה במקום. לא נותנים לנו לנו להתפלל בו בימות החול ורק מציקים לנו. עליי אישית צעק ראש העיר מול כל הקהילה שנתבייש לנו".

בית הכנסת בקראוון (צילום: באדיבות המצלם)

מה בדיוק הבטיחו לכם?

"שידאגו לפתרון הולם".

ומדוע זה לא קרה?

"זה כל העניין. הם מורחים את הזמן. לא באמת רוצים לטפל. כבר לא הייתה לנו ברירה אלא להקים מבנה".

יש שם בסביבה בתי כנסת?

העירייה דאגה לשני קרוואנים קטנים לקהילות אחרות, שאגב, לא יכולים להכיל את כולם, כאשר אחד מהם בכלל סגור כי מי שהם מינו שינהל את המקום לא נמצא בשטח. לא אכפת להם מהציבור החרדי כאן ולכן הם לא דואגים לנו.

שוטרים באים לתת את הצו (צילום: באדיבות המצלם)

"אתמול בלילה", מספר הרב סימן טוב, "הגיעה משטרה והדביקו לנו צווי הריסה ואמרו לנו שהם רוצים להביא כוחות ולפנות את המקום. עד מתי הרעות?", חותם הרב סימן טוב בכאב.

שלומי פרץ, נציג ש"ס במוצעת העיר חריש, אומר בשיחה לכיכר השבת כי כל הסיפור הוא עניין של סבלנות: "בונים להם עוד חודשיים בית כנסת מוכן על חשבון העירייה. אין להם סבלנות לחכות ולכן הם עושים רעש. אני מכיר אותם, זה קהילה שלוויתי מהתחלה. העירייה עצמה בנתה במצפה העיירה בתי כנסת, מעל גני ילדים. בנוסף לזה, יצאו הקצאות לשיווק. עשינו היסטוריה עם כל מבני בתי הכנסת בעיר. אין עיר עם שפע כזה. יחכו בסבלנות ויקבלו את מה שמגיע להם". חותם פרץ.

ראש העיר יצחק קשת מגיב לדברים בשיחה לכיכר השבת: "עודכנתי בצאת השבת על הצבת מבנה פיראטי באישון ליל המיועד לשמש בית כנסת. אני רוצה להבהיר בצורה הכי ברורה: אנחנו מקדמים במלוא הכוח בניית והקצאת בתי כנסת בכל רחבי העיר ומתן מקום של כבוד לתורה ותפילה: כ-13 אלף מ"ר כבר נמצאים בשלבים שונים של הליכי הקצאה.

צו הריסה לבית הכנסת (צילום: באדיבות המצלם)

"רק בשנה האחרונה אישרנו הקצאה של שני מגרשים לבניית שבע בתי כנסת בשכונת החורש, הקצאה של שני מגרשים להקמת שני בתי כנסת ומקווה בשכונת אבני חן ומגרש נוסף להקמת שני בתי כנסת בשכונת הפרחים. בימים אלה נמצאים בהליכי הקצאה בשלבים שונים מגרשים בכל השכונות, לרבות בשכונת הפרחים, בצוותא ומעו"ף וממש בחודש שעבר הוצאנו מכרז ל-4 בתי כנסת נוספים. מעבר לכך, בנינו 9 מבני בתי כנסת בשכונות החורש ואבני חן ורובם נכנסו להליכי הקצאה. בנוסף, אנו מאפשרים באופן קבוע לעשרות רבות של מניינים להשתמש במבנים של העיריה.

"זו הדרך הנכונה. אבל כנראה שיש מי שחושבים שיוכלו לקחת את החוק לידיים ושכל מבנה שהם יגדירו כבית כנסת לא יחולו עליו חוקי הבנייה, לא יידרשו אישורי בטיחות ועוד. הם טועים. לא נאפשר לקבוע עובדות בשטח שלא בהתאם להליך מוסדר".

(צילום: באדיבות המצלם)
תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
גיבורים נגד יהודים
איפה בן גביר08.01.23
29
ווא לא יאומן הם לא מפחדים ממי שברא אותם שצריך מקום להודות ולהיתפלל השם ירחם חבל שאין להם אמונה השם יחזיר אותם בתשובה מהר מהר אני מרחמת עליהם מיסכנים אלו שרוצים להרוס את הבנין עליהם צריך לרחם
שושנה 08.01.23
מי שהניח קראוונים מפחד מבורא עולם ? בגלל מצב הבטיחות הירוד במבנה הזה עלולים להגיע ממש לסכנת נפשות .. על זה כן חשבתם ? מי בדיוק יכול לתת את הדין שמקרה מירון לא יחזור על עצמו ?
שושי08.01.23
קראוון יותר בטיחותי מרכב, לא שמענו על מקרה שקראוון קרס פתאום
יהודי09.01.23
28
מרחמת על ההורסים מיסכנים שהם לא מכירים בבורא עולם ואותם מאחלת להם לחזור בתשובה מהירה
שלום08.01.23

הצגת כל התגובות

27
נציג ש"ס פרץ לא עושה בעיר דבר. יש שר פנים חרדי ולא רק חרדי אלא משס שאמור לדאוג לצרכים האלו בדיוק במקום שנמשיך כמה עשרות בתי כנסת להירטב בגשמים ולסבול מחום וקור, הגיע הזמן לטפל בנו הדם שלנו לא שונה מהירושלמים
איגוד בני תורה חריש08.01.23
בבחירות האחרונות בחרנו שס לממשלה כמונו עד מעל 2000 קול אבל לעירייה קשה לי להאמין שיעברו את אחוז החסימה בעיר
שמעון 08.01.23
חחחההה שסניקים לא עושים ולא יעשו כלום ...כי ככה הם ..לפני הבחירות צווחים מרן מרן . שקופים .מקופחים . מזרחיים וכל שאר דף המסרים המזופת שלהם .. תכלס בשטח הם ברווזים צולעיםם . עלגים .מגמגמים . ולא יוצלחים .
רוני08.01.23
תמשיכו להצביע שס ולהכפיל את הכח של שלמה פרץ בעיר.ואחר כך תבכו אכלו לי שתו לי לא נתנו לי אתם מזוכיסטים .כמו הבן שהרג את אביו ובכה אחר כך שהוא יתום בדיוק אותו הדבר..!
אבי09.01.23
26
תודה לכיכר השבת שהרימו את הכפפה הזו אנחנו זוקקים לדבר הזה כאוויר לנשימה דרעי הנציג שלך לא עושה דבר בעיר!!! מתחננים תחליפו אותו ותושיעו אותנו
אברך בעיר08.01.23
25
נציג שס שלא עושה דבר וזורק לאוויר סיסמאות חלולות בלעדי התושבים שום דבר לא יזוז כאן... אוהב לקחת קרדיט על דברים שלא עושה הסבלנות של כולנו פקעה כבר ממזמן
תושב זועם08.01.23
24
הגיע הזמן שיפסיקו לזלזל ברכוש פרטי או ציבורי. לא כל אחד יכול לבוא לשים קרוון על שטח לא שלו ללא אישורים של חשמל ומים וכיבוי אש. מספיק לצלצל בכללי בטיחות.
יוסי08.01.23
רואים שמימיך לא הקמת בית כנסת...מקום ציבורי צריך להגיע מכספי מדינה ולא מאזרחים....הם לא עושים לנו טובות...אנו המקימים עושים לעריה טובה
נו נו08.01.23
בהפקרות וזלזול בבטחון הציבור זה חא עסקנות .. זה פושעים החסות עצמם .. שסניקים ידועים שהם בטלנים מבחינה עשיה . אבל לדאוג למבנה יביל בטיחותי זה ראשון במעלה . נ.ב חלילה אם מישהו מתחשמל בגלל חיבור הארקה בצורה לא נכונה זה מוות בטוח .. מי ייתן את הדין אז ? שב ואל תעשה עדיף .
מני08.01.23
לפי ההתנסחות, את דובר עיריית חריש! מושחתים
עמוס10.01.23
23
איזה כתב יש לחותם על הדף 😂 התוכי שלי כותב יותר יפה הזוי ששולחים אנשים שלא יודעים א' ב' לאירועים פליליים ומסוכנים
שוטרים אהבלות08.01.23
22
תהליכי הקצאה... ומה לבינתיים?
אאא08.01.23
תקנו בית ליד בית כנסת
משה09.01.23
21
המשטרה בישראל זה מזבלה. הבעיה שיש כמה פוצים שעדיין מאמינים במזבלה הזאת וסומכים על המשטרה. המערכת כל כך רקובה. זה ביזיון.
תושב נורמלי08.01.23
טוב שאמרת משטרה ולא שוטרים תתחילו להעריך את השוטרים במדינה!!! ו
….10.01.23
20
הנציג של שס בחריש לא עושה שום דבר חוץ מלדבר באויר... לצערי זה תופעה בעוד כמה ערים בארץ.. גם שפנו לנציגים שס השרים בממשלה לא היה מענה... וחבל זה מתכון מצוין להורדה במנדטים!!
איציק 08.01.23
צודק במאה אחוז כולנו נרתמנו למען שס בבחירות האחרונות מנהיגי שס שוכחים שיש עוד מעט עוד פעם בחירות, ומזלזלים בציבור בני התורה בעיר בתאונות שונות ומשונות...
איגוד בני תורה חריש08.01.23
ככה בכל עיר בישראל . בני ברק עשיה 0 . אלעד.ביתר . מ' עילית . ירושלים . רמב'ש עשיה 0 . מה שכן הם עושים משרתים את האשכנזים עמ' שיקבלו את הילדים שלהם למוסדות אשכנזים . מטומטמים תמשיכו להצביע למושחתים האלה ותבכו כל החיים !!! ספרדים עם ראש כרובב
אבי08.01.23
19
את שס לא מעניין הספרדים בצפון. בחריש טוענים עניין של סבלנות. על דבר בסיסי לקהילה - בת כנסת בחדרה עניין של סבלנות למבנה בית ספר ללא תנאים. בקרית אתא סבלנות של 4 שנים שהקהילה הספרדית ממנת מכיסה הסעות לרכסים והבנות המסכנות ובקרית שמואל שמישהו אחד יאמר שניתן פתרון הולם לבני התורה הספרדים האמיתיים.
י' ס'08.01.23
18
ממש ליד יש בית הכנסת ספרדי ואשכנזי יש קבוצה קטנה בשכונת בצוותא שעושים הכל ללא אישור במקום ללכת בדרך החוקית. לא לחינם נפתח קהילה חדשה שלא משתיכת לרב ריסנר ואחרים
חריש08.01.23
שמע ישראל
אבת08.01.23
עם הארנונה המופקעת שהם לוקחים שם אין סבלנות גובים כל חודש בחודשו ! אבל לתת לתושב את מה שהוא צריך לזה הם מבקשים סבלנות התנהלות כושלת מי שמקורב לצלחת אוכל מי שלא רק משלם!!
מירי08.01.23
17
איפה ממשלת הימין חרדים???
מה????08.01.23
16
עם כל הכבוד שום דבר לא מצדיק צו הריסה לבית ה'
מייבין08.01.23
שיהרסו את בקראוון ויבנו אולם
….10.01.23
15
זה כל כך מתאים לעיריית חריש!!!! בכל דבר שהם צריכים לקחת אחריות- הן פשוט מורחים ומורחים בלי סוף!!!! וזה ככה בכל נושא ונושא!!! פשוט עירייה הזויה. יש להם אינטרס אחד בלבד וזה להחזיק את הג'וב שלהם ב-2 ידיים לבל יפול חלילה!
חרדית08.01.23
14
כל הכבוד לראש העיר ששומר על הסדר ולא נותן לעסקנים בתמונות שרואים את אברכים בקרוון שהם הנחיתו הם בכלל אשכנזים שמעוניינים שיהיה לקהילה הספרדית קרוון שבעצם ישלטו עליו האשכנזים.
דוד08.01.23
13
זה לא נציג של ש"ס, זה נציג של יצחק קשת ראש העיר!!! שניהם יחד פועלים נגד הציבור החרדי, ועובדים קשה שלא יגיעו עוד חרדים לחריש...
יקי רבינוביץ08.01.23
12
דרעי, תגאל אותנו מהמושחת הזה פרץ... כל מה שהוא עושה זה לגנוב קרדיטים, לבכות שמלכלכים עליו ושכולם כפויי טובה. מספיק לראות מה אנחנו ההורים עוברים עם החינוך של ילדינו בחריש, כל גני הילדים החרדיים פיראטיים ללא רישיונות אך ורק בגלל שפרץ לא רק שלא עוזר להם, אלא הוא זה שמונע מהם לקבל את האישורים הנדרשים.
אבוטבול08.01.23
11
ראש העיר שונא חרדים כמו שעשה לאוטובוס של בני ברק שלא רצה לעשות ישיר לבני ברק כדי שלא יהיה כתוב בני ברק חריש ובמיוחד שלמה פרץ עושה דברו של ראש העיר ולא דואג לציבור ששלח אותו וכל הזמן מתלונן ואומר שזה על חשבון הזמן הפרטי שלו אז שיקום ויעזוב ויתן לראובן זגדון את המקום שלו
תושב חריש בצוותא 08.01.23
לגמרי חד וחלק!!!!!
חרדית תושבת בצוותא09.01.23
10
העברית של הדוסים האלו מחפירה תשקיעו גם בלימודי ליבה בחריש!
ריק09.01.23
9
מבין לחלוטין את ראש העיר . בסוף חודש הוא אמור לממן את העיר כולה מכספי ארנונה . עסקים . וכו' אתם לא בקו ראשון שלו מבחינת סדר עדפויות . כשמשרד הפנים יתקצב אז נתחיל לדבר .. כנראה זה משמעות המריחות של העירייה .. נ.ב אם העיר תרד באשקול מבחינת דירוג סוציואקונומי העיר תיכנס לבעיה חמורה .
צורי08.01.23
אם כבר אתה מדבר- אז הארנונה פה בחריש בשמיים!!!! חנויות נסגרות פה בקצב מטוורררףףףף כי הארנונה עולה המון
חרדי09.01.23
8
הקהילות בחריש פורחות יפה, העירייה לא מסוגלת לדאוג לתושבים לבתי כנסת נורמלים, אפילו לא מבנים זמניים, זורקים אותם בכיתות לימוד בבתי ספר חילוניים, זה יוצר חיכוך מיותר, וכמובן זה לא נותן פיתרון לאמצע שבוע, בקיצור על גבי חרשו חורשים...
גינזבורג08.01.23
7
העירייה תפקידה לאכוף עברות בנייה לא מכיר את המקרה אבל לדעתי התקבלו תלונות והמערכת פועלת. מה שניתן לעשות זה לפנות לבת המשפט בבקשה מנומקת לביטולעיקוב צו ההריסה. בסמכותו לעקב צו הריסה מנהלי בנסיבות מיוחדות ובהיתקימו התנאים המאפשרים. מוזמנים לפנות למשרדינו לייעוץ בנימין קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה
בנימין קלינגר היתרי בנייה 12.01.23
6
כמה זבל זרקו ליד הכניסה לבית כנסת הזה... ככה הם מכבדים את המקום שבו הם מתפללים? גועל נפש, אין פלא שה' מעניש אותם על ידי צווי הריסה. קצת הרגלי ניקיון לא יזיקו, מעניין למה לא כתוב על זה כלום בהלכה?
אלי09.01.23
5
זה ביתכנסת של אמסלמים. זה מה שדודי אומר שדורכים עלינו
יזדי09.01.23
4
איך פרץ ידע לבוא לבית כנסת של הספרדים לפני הבחירות להגיד לכולם לבחור ש״ס ולהגיד דאגנו לכם לקרוואן תבחרו ש״ס שנמשיך לדאוג לכם קשקשן העיקר לקחת קרדיט על כל דבר שזז
תושב08.01.23
3
יופי, עברחיינים. תלמדו אתם לא מעל לחוק. אל תרימו את האף יותר מדי למעלה עכשיו כשהחושך שהכנסתם לכנסת ישראל נראה לעין. תפסיקו לרמות ולהערים כל הזמן ואולי גם יבואו לקראתכם .
הרב טריבונה 09.01.23
2
התארחתי אצל גיסי בחריש בשבת וממש מה שהולך שם בושה וחרפה גינות מטופחות לכלבים מבני פאר לתיכונים ולבתי ספר חילוניים מגרשים מאובזרים ורק החרדים צריכים כמו הומלסים להידחף בשבתות בכיתות חילוניות עם כיתובי זוועה על הלוחות בושה
טוב09.01.23
1
לבטל את חוק ההתנתקות מהר. ההרס התחיל בגדול משם...הרס של יסודות היהדות
גבריאל פחימה09.01.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24