כיכר השבת

קשה זיווגו של אדם

תחקיר "שדכני הוואטסאפ" | העדויות החדשות: "שולח עקיצות; נעלם עם הכסף"

כתבת התחקיר הראשונה על השדכנים הפועלים בוואטסאפ, עוררה הדים עצומים ובעקבותיה עשרות תגובות ועדויות על עומק הבעיה ותפוצתה הנרחבת • 'כיכר השבת' בחלקו השני של התחקיר עם סיפורי הגולשים: שילמתם? זה מה שמצפה לכם • וכיצד הגיבו השדכנים על הטענות? • תחקיר, חלק 2 (חרדים)

127
ארי טננבוים | כיכר השבת | ט' בשבט | 31.01.23
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כתבת התחקיר הראשונה על תופעת "השדכנים בוואטסאפ" - עוררה סערה רבתי. עשרות תגובות הגיעו למערכת 'כיכר השבת' עם שלל עדויות של אנשים רבים, מכל עבר, שסיפרו את הסיפור שלהם על השדכן התורן, ובכך התברר כי מדובר בתופעה נרחבת ביותר.

אנשים רבים ביקשו שנפרסם את שמותם של השדכנים על מנת שידעו להיזהר מהם. כאן בדיוק חשוב לנו להדגיש: תופעת השידוכים ב'וואטסאפ', כמו עוד הרבה תופעות אחרות - צדדים רבים לה. יש שנכוו ממנה ויש, וגם הם לא מעט, שהיא הועילה להם. שדכן כזה - שעושה שידוכים בוואטסאפ - העיד על עצמו, לטענתו, בשיחה ל'כיכר השבת' כי הוא סגר מאות שידוכים וכי אילולי הדרך הזאת מי יודע מתי המשודכים היו מתחתנים.

לכן, חשוב לזכור, יכול להיות שיש צדדים טובים בכל הסיפור הזה של "שדכני הוואטסאפ", אך מתברר כי ישנה גם תופעה לא הולמת, כפי שעולה מהעדויות הרבות, שאת חלקן תקראו להלן.

"מאז הכתבה פונות אלי הרבה בחורות פגועות שנשברו מ'יעקב השדכן'", מספר דוד, פעיל מאוד בקבוצות השידוכים, בשיחה ל'כיכר השבת', לדבריו: "הוא שולח להם עקיצות כדוגמת 'למה את לא עושה ספורט?' ו'איך את נראית'. אי אפשר להעלים את זה. חייבים לפרסם את השמות של השדכנים האלה. מדובר בעולם ומלואו של בנות שנרמסות".

"תעשי ספורט", העדות של אחת הבחורות (צילומסך)

בתיעוד נוסף שהגיע למערכת, נשמע יעקב אומר לאחד הבחורים: "לקחתי את הכרטיס שלך והצעתי להרבה בחורות". האומנם, אם דברים כהווייתם כפי שמספר הבחור, ככה עובדים שידוכים בוואטסאפ? לוקחים כרטיס פרופיל של בחור ועושים העברה לעשרים בחורות בלי לחשוב לפני, האם ישנה בכלל התאמה?

דוד אינו היחיד שנפגע מ'יעקב השדכן', כפי שהוא דאג למתג את עצמו, למערכת הגיעו עוד מקרים רבים שהתרחשו אתו ואין אנו מביאים לפניכם אלא את המקרים שערכנו לגביהם אימות מדוקדק.

"שילמתי ל'יעקב השדכן' כסף שיפרסם אותי בסטטוס", מספר ש' בשיחה ל'כיכר השבת', "כשהסתכלתי דרך הפלאפון שלי – הוא אכן פרסם. שהסתכלתי מטלפון אחר – אני לא מופיע שם. יכול להיות שהוא שיחק בהגדרות שרק אני אוכל לראות את הסטטוס שהוא פרסם אותי", כך, לטענתו של ש'.

יעקב השדכן הגיב על הטענה הזאת בשיחה ל'כיכר השבת' ואמר כי מדובר בשקר וכי למה לו לשחק בהגדרות כאשר יש לו ארבע אלף צופים שהוא רוצה לפרסם משודך.

עוד בחור מספר ל'כיכר בשבת', תוך שהוא מבקש להישאר בעילום שם מוחלט: "שלחתי לו את הכרטיס המדויק שלי (עם כל הפרטים הרלוונטיים לשידוכים. א"ט) ופתאום אני רואה בקבוצות שהוא שינה לי שאני חצי אשכנזי. שאלתי אותו: 'למה הוספת שאני חצי אשכנזי? למה אתה מוסיף על דעת עצמך?'. הוא ענה: 'לא, תבין, זה מרשים את הבנות'", כך לטענתו.

אילוסטרציה (צילום: Jonas Leupe on Unsplash)

הבחור לוקח רגע הפסקה וממשיך לספר: "הלאה. הוא כתב שאני מטר 77. אבל אני מטר 73. שאלתי אותו: 'איך קפצת לגבהים האלה?'. הוא ענה לי: 'אתה צריך לדעת לעגל פינות'. אמרתי לו: 'אל תשנה אף פרט ממה ששמתי'. בהמשך ראיתי בקבוצת שהוא פרסם תמונות שלי שאמרתי לו לא לפרסם. בכלל, כל היחס שלו אלי היה מזלזל. אמר לי תקצץ את הזקן, תביא תמונה שלך מגולח. הכל בנימה מאוד לא נעימה", כך מתאר הבחור את היחס אותו הרגיש מיעקב.

על טענת הגובה הגיב יעקב בשיחה ל'כיכר השבת': "גובה, לפעמים אני מעגל אם הוא 1.68 אז אני שם 1.70. אבל לא יותר מזה", כך לדבריו.

אלא שיעקב איננו היחיד שבחורים ובחורות הרגישו ממנו אי נעימות, יש גם את 'יאיר השדכן'. מדובר באדם - שלטענתו, כפי שאמר בשיחה ל'כיכר השבת' - הוא עוסק במקצוע כארבע שנים וסגר שבעה שידוכים.

אצלו, לפחות במקרה שהגיע לידנו, זה עובד כך: מי שלא רשום במאגר לא יוכל לקבל הצעות דרכו. זאת אומרת, שדכנית שהציעה לו בחור שלא רשום אצלו - אלא רק רשום אצלה או שלא רשום אצלה בכלל, אלא היא רק דואגת לו – יאיר לא יקדם את השידוך.

כדי שהמהלך יקודם, על הבחור של השדכנית להירשם קודם אצל יאיר - ורק אז הוא יציע אותם אחד לשני.

במילים פשוטות: אם גם הבחור וגם הבחורה לא במאגר – השידוך לא יצא לפועל...

בהקלטות מסביר השדכן שהוא עובד רק עם מי שרשום אצלו במאגר (צילום מסך)

מעבר ליעקב ויאיר, יש גם את 'יצחק השדכן'. הנה מה שנתי מספר לנו עליו: "אני בחור חרדי גרוש בן ארבעים. אני נמצא בשידוכים כבר כמה שנים. פחות מאמין בכל השדכנים אבל חשבתי לעצמי מה כבר יש להפסיד. בתקופת חגי תשרי פניתי ליצחק השדכן בקשר לבחורה שהוא פרסם באחת הקבוצות ואז הוא ביקש שש מאות שקל כדי להירשם אצלו. מבחינתי - אני מוכן לשלם גם הרבה יותר לאדם שישדך לי את אשתי - אבל דמי רישום זה היה נשמע לי קצת טריקי. לא רציתי לדחות לעצמי את המזל וחשבתי שאולי זה ייתן לשדכן מוטיבציה לחפש. במשך חודשיים הוא לא הפגיש אותי אפילו עם בחורה אחת".

"כשביקשתי את כספי בחזרה", ממשיך נתי לספר, "הוא אמר שאין דבר כזה והוא לא מחזיר כסף. אמרתי לו שאני עוד אתבע אותו ואז בתגובה הוא חסם אותי לא לפני שדאג לומר לי מה שהוא חושב עליי ו'מה הבעיה שלי' שבגינה אני לא מתחתן".

"בתגובה הוא חסם אותי לא לפני שדאג לומר לי מה שהוא חושב עלי" (צילום מסך)

"כן, כן", מתאר נתי את השתלשלות העניינים מנקודת מבטו, "לקח כסף כדי לשדך אותי ואז חסם אותי. פניתי אליו מטלפון נוסף שברשותי כדי שלפחות ישלח לי חשבונית שיהיו לי את הפרטים שלו שאוכל לתבוע את כספי בחזרה, כי הם תמיד מבקשים העברה בביט, אז הוא אמר שכשיהיה במשרד הוא ישלח לי".

"נחש מה? הוא עוד לא שלח. כבר עברו חודשיים", את דבריו מסיים נתי בכך שהוא מתכוון לתבוע אזרחית את יצחק השדכן.

שמואל מזועזע מעצם הרעיון של "שדכני הוואטסאפ" לקחת כסף לפני שבאות בכלל הצעות. "בעיניי, זה בעייתי ברמת הניסיון לעוקץ. כשפניתי אליו (שם השדכן הושמט ושמור במערכת) אודות כרטיס של בחורה שהוא פרסם, בשביל לבדוק לאחי, הוא לא הציג את עצמו כמאגר וכו', אלא אמר 'שלח פרטים של הבחור' ונתן הרגשה שהוא יבדוק איתה ורק אחרי ששלחתי פרטים של אחי הוא הציג את העובדה שהוא מאגר ואת הדרישה לכסף".

"נשאר לי לקוות שלא השתמש בפרטים ששלחתי לו כדי לעקוץ אחרים", חותם שמואל את דבריו.

גם כותב השורות פנה לשדכן כזה וזכה בדיוק לאותו יחס. קודם יש לשלוח פרטים של הבחור/ה ורק אז הוא יאמר שיש לשלם שש מאות שקל מראש לתקופה של שנה.

"דיברתי עם הרבה שדכנים אחרים", מספר יוסף חיים בשיחה ל'כיכר השבת', "הם אמרו בכנות כי מדובר בקרוסלה של כסף. מסחרה של כסף. הם גורפים כסף מהתעשייה הזאת".

מנגד, שדכן אחר עמו שוחחנו דווקא אמר דברים טובים על 'יעקב השדכן' וציין כי הוא צירף אותו לקבוצות ניהול וכל שיח שהיה לו מול יעקב היה מכובד וענייני.

המלצת עורך הדין

עורך דין עימו שוחחנו טוען כי ההתנהלות של שדכנים אלו ואחרים, הדורשים 'דמי הרשמה' או 'דמי מינוי' נראית כמו התנהלות בעייתית מאוד. ''לטעמי'', מציין עורך הדין, ''סביר מאוד שאופן ההתנהלות, ללא הסכמים ברורים, ללא תנאי שימוש, ללא מדיניות ביטולים, מפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן והוראות דין נוספות''.

עורך הדין עמד על בעיה נוספת בפעילות שדכני הוואטסאפ. לדבריו, ''מאחר שלפי הנטען ייתכן שחלק מהשדכנים מנהלים מאגר פרטים של משודכים ואף עושים בהם שימוש מסחרי ללא ההסכמתם, אין ספק שהדבר מפר את הוראות חוק הגנת הפרטיות''.

עורך הדין ממליץ למשודכים לבדוק היטב אם זכויותיהם נפגעו ולפעול בהתאם ככל הנדרש, באמצעות הגשת תלונה או הגשת תביעה. לשדכנים, ממליץ עורך הדין, לפעול באופן מסודר וברור, ''כל אדם שמנהל עסק, גם עסק צדדי חשוב יפעל עם ייעוץ משפטי, על מנת להסדיר את פעילותו על פי דין. אני בטוח שחלק מהשדכנים פועלים ממקום טוב, מבקשים לסייע, אבל אופן הפעילות מפר את הדין וגורם לעוגמת נפש למשודכים. טוב יעשו אם יפעלו באופן מסודר ובהיר, גם הם ייצאו נשכרים, יימנעו מסיכונים משפטיים מיותרים, וגם לקוחותיהם יוותרו מרוצים, כאשר מראש תנאי ההתקשרות והביטול יהיו ברורים''.

חופה וקידושין. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

תגובות השדכנים

'יעקב השדכן' מסר בתגובה בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני מכיר את כל השדכנים מהתעשייה בקבוצות והם באים מאהבה לעזור לרווקים/ות וזה על חשבון השעות שלהם ביומיום ושל המשפחה וכו'. אני ביום יום מורה בת"ת ונמצא בכולל חשוב ומתעסק בשידוכים.

"לגבי הדמי רישום: זה המעט שאנשים צריכים להבין שהם נותנים על רצינות ועל ההצעות שהם מקבלים ועל החשיבה מעבר והתייעצויות עד השעות הקטנות של הלילה, אנחנו עובדים מאוד קשה, וגם תומכים במשפחות נזקקות להצלחה בזיווג של כל אחד כך שזה רק למטרות טובות... (אלה שקשה להם אז בזמנים לא לחוצים דואגים גם להם).

"בנוסף: יש כאלה שנפגשו דרכי מעל עשרות פעמים וזה מוציא הרבה כוחות וכל פעם להיות זמין שהם נפגשו וכו'. יש כאלה שמאוד קשה להפגיש אותם מכל מיני סיבות ומטבע הדברים יש להם אכזבה. יש כאלה שלא רוצים שנפרסם אותם בקבוצות ויש כאלה שמתלבטים. אנחנו באים לעזור להם.

"יש אנשים שחושבים שאם הם שילמו לשדכן אז ישר נפגיש אותם עם הכי טובים. זה לא עובד ככה. אני ב"ה שדכן שחיתן מעל שלושים זוגות ויוסי מעל עשרים וחמש. והתעשייה הזאת מייצרת הרבה אור ושמחה ותקווה.

באשר לטענתו של הבחור שראה כי פרסמו אותו בסטטוס שרק הוא יכול לראות, ענה יעקב: "אין לי מה לעלות לסטטוס שרק בן אדם אחד יראה. אני דוחה את הטענה הזאת. ובממוצע ביום אני מדבר עם מאות ורוצה לעזור לכולם, אני מבין ומסכים שצריך יותר זהירות ועדינות ואני עובד על זה עם מומחים בתחום... ואם יש מישהו/י שנפגע ממני שישלח לי הודעה באישי אני אתנצל בפניו".

'יצחק השדכן' מסר ל'כיכר השבת' בתגובה על הטענות: "ברוך ה' שזיכני לעשות המון לטובת הכלל ובפרט בענייני שידוכים, עם זה פגישות וחתונות! כן ירבו.

"לכל אחד/ת מהמשודכים שפונים אלי נותן המון יחס ובעיקר לב! ומעל הכול מקדיש זמן לכל אחד/ת! כמובן שעבודתי זו הינה לשם שמיים! וכמו כל עבודה אחרת בתחום כזה או אחר וכל עסק כזה או אחר שיש עלויות מכל הבחינות!

"כל הפונה ומבקש את שירותיי אני ומשרדי מציגים בפניו את הדרך שבה עובדים מכל הבחינות! ובהחלטתו ובשיקולו ובשילוב ידיים יוצאים לדרך שיש לפעמים שהיא קצרה ומיד מתחתנים, ברוך ה', ויש לפעמים שהיא אורכת זמן. הרי שדכן אינו קוסם.

"מיותר לציין שהעסק פועל אך ורק לפי חוק מבחינת כל גורמי החוק! אם זה בהנפקת קבלות וכו'!

"תפילתי להקב"ה שנזכה לעשות עוד כהנה וכהנה בהקמת בתים לעם ישראל כפי שזיכני עד הלום! ומאחל לכל הצריכים שידוך, להם ולמכריהם, בשורות טובות ובקרוב!".

'יאיר השדכן' בחר שלא להגיב.

תוכן שאסור לפספס
127 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
84
מסקנה- להתרחק מכל זה וזהו... שהשידוך זמנו להגיע- הרבה שלוחים למקום
שידוכים31.01.23
ר חיים קנייבסקי זצל,אמר שההשתדלות היחידה בשידוכים ,היא תפילה !
פיני01.02.23
יש בודדים אבל יש גם שדכניות ושדכנים נורמלים. מה שכן כל אחד יעשה את השיקול שלו.. ויתפלל לה' . ולא יסמוך על שדכני וואצפ למנהם
דוד01.02.23
נכון זה ממש מרגיש עוקץ ! דרך קלה לעשות כסף . תיזהרו .
זהירות 01.02.23
יש הרבה מאוד שכן נעזרו, הם לא מלאכים שיכולים לעשות הכל
Tim01.02.23
83
הוא דירג אותי כמספר 6 מתוך 10 ופגע וברח עם הכסף בנוסף הפגיש אותי עם אנשים לקויים
מי רוצה להתאגד לתבוע את יעקב השדכן?01.02.23
סליחה שאני שואלת מזה אומר דירג??הוא לא מציע הצעות ותו לא?
מרי02.02.23
למה את מבלבלת ת'מוח חלאס מעצבן אותך שהוא מצליח.?
דוד דוד01.03.23
82
למה ללכלך סתם? יעקב השדכן אחלה שדכן
שרית31.01.23
את כנראה אחותו או בת משפחתו שמבקשת לגונן עליו.
מיכל01.02.23

הצגת כל התגובות

81
יצחק השדכן הוא איש ישר דרך אבל כמו בכל דבר צריך להיזהר מנוכלים
אבי02.02.23
80
חבל שעליו אתם לא מדברים. אחד המתוחכמים
חרדי הפופולרי 2022 גם הונה אותנו31.01.23
הוא בכלל הזוי עם הרמת כתיבה שלו... קצת אינטליגנציה לא תזיק שם
1111131.01.23
מה עשה לך?
בדוי31.01.23
מי יזאלמי מי סיקרנת
שמבי01.02.23
אשכרה גנב גדול אלי הזה חוץ מהיחס המזלזל שלו.
אחד שנעקץ01.02.23
הוא אחד הגנבים. והשקרנים הבוטים
נויה01.02.23
חרדי הפופולרי 2022
השפיל את המראה שלי. אמר לי להסתכל במראה01.02.23
וזה המעט שבמעט איך התבטא אלי מספר פעמים ארס ועוקצני
מירי01.02.23
79
כל הכבוד ארי! אתה עושה עבודת קודש
החכם באדם 31.01.23
78
יאלה משחקים אותה צדיקים תמימים!! הכל נכון ומאושר ויצא לי לדבר עם כל השדכנים שגובים דמי רישום וזה מאכזב.. מדברים עליהם לא פחות כמה אכזבה!! והנתן ששיבח את יעקב כן אמרו לי שראו אותו בקבוצות מגנה עליו.. כנראה הוא בא ליעקב בטוב או שהם חברים וזה מה שקורה בעצם.. מאכזב הנושא הזה.. אני מרגישה בובה למכירה!!!
בדויה31.01.23
77
ידוע היחס המזלזל וההצעות של גרושים בני שלושים עם בעיה קלה לבחורה יפה וחכמה בת 23 אין להם דין ולא דיין
יוסי31.01.23
מה יציעו לה ? כולם כבר תפוסים
james01.02.23
בדיוק לך זה קרה מעניין מאוד סתם להשמיץ אדם. לכל מילה שאת כותבת יש דיין שכותב.
דוד מילר01.03.23
76
השדכנים האלה צריכים פרנסה ממקום אחר !! לא משידוכים לא מגיע להם בכלל!! מאכזב שזה המצב.. יצאתי מכל זה כבר אין לי כח
בדויה31.01.23
75
יצחק השדכן הזה רמאי וגנב לקח ממני דמי רישום ולא הציע הצעה אחת אפילו במשך חצי שנה , הוא מסנן ולא עונה בקיצור נעלם עם הכסף, תיזהרו ממנו
מאיר 31.01.23
74
תודה לעורך הכתבה שמאיר לציבור את העיניים לפני אנשים שמחפשים כסף קל , ולסחור בבני אדם . יחד עם זאת כואב נורא אע"פי שמעללי "השדכנים" נחשפו , עדיין ממשיכים כרגיל כאילו כלום . והציבור אשם! שלא חוסם אותם ונותן להם פתח לתעשייה של כסף קל!
בן31.01.23
הם מנצלים את המצוקה של הרווקים והרווקות..
מיכל01.02.23
73
ממש תענוג לקרוא ולדעת שהם קבלו בראש ולא נרד מהם עד שיחזירו את הכסף.. קאללקק הולך לצדקה חחח
אחת שיודעת 31.01.23
72
הכלל הוא: הלוקח דמי רישום -לא משדך, שדכן אמיתי מקבל רק אם שידך, ומשתכרים יפה. גם כשלחוצים לא להתפתות!
משה31.01.23
יפה מאוד נכון
מיכל01.02.23
71
אולי הפתרון הוא אתר שבע ברכות , בתנאי שההורים ינהלו את השידוך וכמובן לברר על המשודך לפני שנפגשים.
נועלה 31.01.23
מעולה
שירי פגועת יעקב השקרן והנוכל01.02.23
מה שלומך את יכולה לפנות אליי אשמח לעזור לך ולדאוג לך ולא אתן יד לשדכנים שפוגעים בכם!!! גועל נפש מה שאני קראתי פה
שדכן07.02.23
70
שקרנים ורמאים!!!! אני פניתי ליעקב השדכן ושלחתי לו את הפרטים שלי והוא לא הגיב לי אחרי כמה ימים שאלתי אותו מה קורה הוא אמר שהוא דורש כסף ובכלל כל היחס שלו מגעיל ודוחה אין לו את הזכות להתעסק בדבר כזה חשוב כמו שידוכים!!!
יאיר31.01.23
נכון!! אמרתי הוא צריך פרנסה ממקום אחר לא משידוכים!!!
אני01.02.23
69
עולם השידוכים הוא עולם מסריח ,ש ד' יעזור לכולם לעבור אותו בטהרה
יעל31.01.23
68
יעקב השדכן הכי אמין הפגיש אותי 10 פעמים
משה31.01.23
יצא מזה משהו?
בוני01.02.23
נו ומה קרה? כל מטרתו להיפגש והוא חושב שזה הצלחה וזה ממש לא!!!
אחתת01.02.23
חנקת אותי חחחחח יעקב כמה שקוף שזה אתה אין הכבוד שלך כבר בביוב תתעשת חפש עבודה אחרת
אחת שיודעת 01.02.23
67
לא הבנתי איך יעקב השדכן בוא עוסק פטור שמשלם מע''מ, לא שמעתי כזה דבר
רחלי31.01.23
ועוד משלם את המעמ לביטוח לאומי 🤭🤭😁😅😅
יועצת מס01.02.23
מזכיר לי בדיחה גוי מגיע לרב ומבקש להתגייר, שואל הרב לאיזה קהילה אתה רוצה להשתייך? ענה הגוי לנטורי קרתא, שאל הרב מה הסיבה דווקא לקהילה הקיצונית הזאת? ענה: אכן רוצה אני להתגייר אך אני רוצה להישאר אנטישמי....
דוד02.02.23
אשכרה קומבינטור ובנדיט גדול מכיר את האיש.
מנחם01.02.23
בדיוק הוא רושם שהוא עוסק פטור (ללא מע"מ) אבל צריך לשלם מע"מ....יש פה משהו מוזר....
חח01.02.23
🤣🤣🤣 וואלה צודקת, מדהים שלא עלינו על זה לבד הוא גם אומר שהוא משלם מע”מ לביטוח לאומי, לא הבנתי???
אני01.02.23
כי מו שיש לו עוסק פטור לא מקבל החזרים.
אני01.02.23
66
כתבה שלימה שכל מטרתה רצח אופי לאנשים שעושים עבודה מכל הלב!!! בסוף זה יגרום לפחות מוטיבציה לעשיית שידוכים, אם באמת רוצים לשנות ולשפר דברים אפשר לעשות זאת בדרכים יותר מכובדות ויותר יעילות, המון לשוה"ר והוצאת שם רע, מכירה כמה מהשדכנים המוזכרים ולא מעט חברות שנעזרו בהם
רות31.01.23
כנראה שאת צריכה לחוות על בדרך כדי להבין
דוד01.02.23
אמת לאמיתה גם מכיר ועשרות כאלה מאירוים שאני מנהל שהשתדכו דרכם!
איציק מאיר01.02.23
עד של תכווי על בשר לא תביני.. שדכנית עקצה אותי!!! סחטה ממני כסף בלי להציע לי הצעה אחת אפילו
מרגלית01.02.23
עבודה מכל הלב חחחחחחח
james01.02.23
אני חושב שמשודך או משודך.או משודכת .שלא ודעים לערך עצמם פה תמונה הבעיה כמו שהרב שטינמן היה אומר אכר כך נעלבים על ההצעות אנשים צריכים לרדת לקרקע ואז יתחתנו
ישראל01.02.23
השדכנים העושים מלאכתם בהגינות לא מפרסמים עצמם ואף אחד לא עושה להם רצח אופי. הבעיה היא המושחתים והנוכלים שנפש האדם שווה פחות מקליפת השום והם אינם מעטים.
מטי01.02.23
65
אני עוקבת אחרי יעקב ואחרי יצחק!שתהם אמיתים וטובים!!!!!אז אין לי מושג על מה אתן מדברות......נותנים ייעוץ ברמה גבוה!יחס אישי ומדהים!
נעמיקוש31.01.23
בוט
ע.פ01.02.23
64
תגובת יעקב השדכן שקרית- הוא מציין " יש לי עסק פטור שאני צריך לשלם מע"מ כל חודש" , ובכן מר שדכן למי שיש עוסק פטור אין חיוב מע"מ
רואה חשבון31.01.23
63
אני לא מבינה בחורים ובחורות שנופלים בפח הזה ... מחילה . איפה השכל שלכם?! למה צריך לשלם על הרישום? יש ברוך ה' מספיק אנשים עם יראת שמיים שעושים את העבודה מכל הלב ויודעים שאם יעלה בידם בס"ד יקבלו את שכרם . מעולם לא התפתיתי לשלם דמי רישום . ואני מאמינה שזה לא מעכב את הזיווג מלהגיע .
בת 41 רווקה 31.01.23
62
אני מכירה את כולם שם, תקופה ארוכה בשדוכים והרבה דרך הוואצפ. ויש לי סיפורים אמיתיים חלקם הזויים ממש . קטן עליהם הפה ושם שציינתם
רבקה01.02.23
61
כל אלו שהשדכנים עזרו להם, זה רק כי הם יפים.ות והשדכנים רדפו אחריהם (להירשם בחינם!!!) כי בזכות היופי שלהם הם מביאים עוד לקוחות... אז מה אכפת להם. אז באמת לא מרשים אותי שאתם עוזרים רק לאנשים יפים
שדכנים עוזרים ליפים בלבד01.02.23
60
תפסיק לבלבל את המח. יוסי עשה מעל 50 חתונות ולא רואה אותך בשירות שנותן אז תפסיק להכניס אותו לכל חור כדי להתיפייף
יעקב החרטטן01.02.23
59
גם ביתד נאמן יש ארגון בשמחה או משהו כזה שמפרסם את עצמו בקטגוריה של שידוכים בעיתון ולוקח דמי רשום ושוכח אותך לעולמי עד וזה לא סתם באיזה קבוצת ואטסאפ, זה בעיתון הכי חרדי שיש... לעומת זה יש את רינת בוואטספ שהיא שדכנית מחו"ל שמחוללת פלאות ומציעה שפע של הצעות ללא שום מקדמה ... אשריה
אריק01.02.23
צודק
נכון רינת מקסימה01.02.23
58
תבטחו בהשם ! וכיוון שתבטיחו בו -הוא יאלץ להענות לכם .
חגי01.02.23
57
גם לפני 30-40 שנה לערך היה נוכל שהתחזה בשם יעקב השדכן, והתברר באמצעות תרגיל מתוחכם שמדובר ככל הנראה בטיפוס שכל מי שיגדיר אותו כאדם שפוי עלול למצוא עצמו כחשוף לתביעה בגין הוצאת דיבה ו/או שם רע ו/או לשה"ר.
פיקסלה01.02.23
56
אשתי שדכנית בחסד ומנסה לעשות לשם שמיים עם מעט פרנסה, ולא פעם נתקלנו בשדכנים האלה אבל זה זוועה הם לא היו מוכנים ללא תמונות, כמו שמעבירים סחורה. אתם אשמים למה אתם הולכים לשדכנים כאלה??? אצלנו לא משלמים ללא שידוך למי שקשה ישלם כמה שרפשר ואם אין לכם כסף אז גם בלי תשלום רק תתחתנו ולא תשארו רווקים
אתם אשמים01.02.23
אתם אשמים הרי לאף בעל מקצוע לא הייתם משלמים מראש בלי שהייתם יודעים שזה אדם אמין אז למה רק כאן כולם נאיביים?
יוסי01.02.23
אז תשאיר פה את הפרטים שלכם , זה חסד גדול לרווקים ולרווקות
ע.פ01.02.23
55
התלבטתי רבות אם לכתוב אבל זה פגע בי אז אני כותב בשביל להזהיר אחרים ואחרות. אני רווק בן 32 יצחק השדכן הוא נוכל מן המעלה הראשונה כביקשתי להירשם הוא ביקש פרטים ותמונה ולא אמר כלום על תשלום רק אחרי ששלחתי הוא ביקש תשלום לחצי שנה. זהירות מהאיש.
יצחק השדכן שקרן01.02.23
אני מכירה באופן אישי לא מעט זוגות שהתחתנו דרכו אז חבל להוציא דיבה על אדם ולמה ומדוע שהשדכנים יתנו שירות בחינם?!!!!!!!!
יצחק השדכן 01.02.23
54
למה שלא יקחו דמי מנוי חודשיים נניח בין 50 ל100 שקל ככה אנשים יוכלו לראות אם מעוניינים אחרת זה נראה כמו נוכלות
משה01.02.23
53
גם אני נכוותי משדכנית נוכלת!!!
מרגלית01.02.23
52
אחי היה בשידוכים תקופה שילמנו ליעקב השדכן 400 ש"ח הוא לא טרח לשלוח אפילו הצעה אחת קיבל את הכסף ונעלם!!!! חוצפה וניצול של אדם בשעת קושי. היום אחי נשוי ב"ה אך חשוב שאנשים ידעו מי הוא ויזהרו עוקץ לחלוטין!
משהי01.02.23
51
לשדכן יעקב נותנים כסף מסיבה פשוטה 1 אצל המגזר הכללי לא מקובל לשלם דמי שדכנות 1000 דולר או 4000 שח וכדי שלא ירגיש שעובד בחינם גובה מראש.. יעקב הוא אדם אמין שמציע שידוכים רבים ומחתן הרבה אני באופן אישי חושב שלא לעניין לשלם כסף לפני שסוגרים שידוך כי כך זה מדרבן את השדכן לעבוד לסגור.
העניין של הכסף01.02.23
50
באיזה קטע השדכן מעיר לבחורה על המראה החיצוני שלה? איזו אישה תרצה להתחתן עם גבר שמסתכל על בחורות אחרות..? בכלל שדכן אמור להיות ענייני, להציע הצעה אם הכל הולך וזורם ויש התאמה -מעולה, ואם לא- אין טעם לנסות בכוח ועוברים להצעה הבאה לשדכן לא אמורה להיות שום דעה בנושא, וגם אם יש לו- זה ממש לא מעניין!
אנונימית 101.02.23
49
400 שקל 500 שקל יאלללה בכיינים
ספרדי צנוע ושקט 01.02.23
48
מסקנה: רק השדכנית רינתי ממקסיקו אמינה וטובת לב מאין כמותה לאורך כל הדרך, כל השאר צריכים לעשות בדק בית עמוק!!!
אחד שנעקץ01.02.23
47
שאפו על הכתבה חיכיתי לזה! חייבים שמישהו רציני ירים את הכפפה וכל אלה שנעקצו ייתבעו את השדכנים הספציפיים האלה בתביעה ייצוגית!
חדוה01.02.23
46
אולי הגיע הזמן לשנות את השיטה.קודם ששדכן יהיה חייב משרד ולא יקבל אגורה מראש. חייב שיהיה לו משרד שיפגש פנים מול פנים עם הלקוחות. ויתן להם לבחור מהמאגר של כל השדכנים שמחוברים אליו.
david7701.02.23
45
הבנו את המסר כבר מהכתבה הראשונה לפני שבוע. מה יעזור עוד כתבה כזאת?!
שאלת השאלות01.02.23
44
לברוח מהם כמו מאש! ולנסות להסתכל סביב ולהציע לרווקים ורווקות סביבכם הצעות הם מחכים לזה הרבה יותר ממה שאתם חושבים...
אני01.02.23
43
פרופורציות!! למה להכליל ולקטלג כמו בכל דבר בחיים יש שמרוצים ויש שפחות אתם צריכים להבין שהעבודה הזו אינטנסיבית ודורשת המון ריכוז ומחשבה והם בסה״כ בני אדם אז דיי עם הרצח אופי ותרבו באהבת חינם ולא בהסתה ולשון הרע השידוך יגיע בדיוק בזמן הנכון לכם עד אז תתעסקו בהתפחות האישית שלכם ופחות באחרים
א.פ01.02.23
42
דיי כבר הנתן הזה!! סיפרו לי שהוא באחת הקבוצות גונן על יעקב השדכן.. ואין על מה. הכל נכון ומוכח דיברו איתו מליונים על השידוכים האלו .. מוכרים אותנו כמו בובות גועל נפש !!! לא פעם ולא פעמיים אנשים אמרו לי שבאלהם לצאת מהדת בגלל זה!!
בדויייה01.02.23
41
דפוק עוסק פטור לא משלם מע"מ!!!
יעקב השדכן01.02.23
40
בושה לאותו בחורים ובחורות למה לעשות שידוכים אם אנשים דרך הרשת שלא מכירים ולא מדברים פנים אחד לשני הרשת זה חבורה שנוכלים
בדוי31.01.23
39
לא יודע אם נכון. מי ערב לי שעשה ככ הרבה שידוכים לדבר לא עולה כסף לזרוק מספרים מה הבעיה שיביא שמות
אבי31.01.23
38
אולי הגיע באמת הזמן להפסיק עם המושג שנקרא שדכן אלא כל בחור ובחורה מעל גיל 25 יתחילו לחפש לעצמם ולהקים קבוצות וואצאפ רק למחפשי שידוכים בלי שדכנים ואפילו מפגשים אין מה לעשות יש צורך עצום וכל הרבנים והעסקנים לא עושים כלום והיגיע הרגע לעשות משהו, המאגר גודל וגודל וזה לא מעניין את אף אחד
יוסי31.01.23
ה עלול לפגוע הרבה יותר אחד בשני.
לא לעניין!01.02.23
37
מכעיס ומאכזב שאותם שדכנים מדברים בצורה שאינה הולמת או שהם גובים כסף ולא מציעים הצעות כפי שהתחייבו וכי עיגול פינות של גובה או מידות גוף של בחורה הם אלו שיביאו את השידוך? בתור אנשים שומרי תורה ומצוות הייתי מצפה מהם לטיפה יותר אמונה… מידות גופה של משודכת לא אמורות להעסיק את השדכן ולהדאיג אותו
משודכת 31.01.23
36
תודה על הכתבה החשובה והתחקיר המעמיק, עצוב שכך מתנהגים לרווקות ורווקים שנמצאים בתקופה מאתגרת שדורשת הרבה מצדם… מרגיש שאותם אלו השדכנים קצת שכחו מי פה מזווג זיווגים.. יש שדכנים שלא מוכנים לענות על שאלה כדי לדעת אם ההצעה רלוונטית בכלל עד שלא מעבירים להם כסף אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו בשמיים.
בת ישראל31.01.23
35
יעקב השדכן אם אתה עוסק פטור אז איך אתה משלם מע"מ???
מזוייף מתוייכו31.01.23
34
תתלוננו על כל השדכנים אין בעיה… אבל על יאיר זה סתם חרטה הוא אחלה שדכן וגם שידך אותי בלי כסף. לאחרונה התחיל לקחת כסף אז אני פחות מדבר איתו
משודך31.01.23
33
יעקב השדכן אחלה בן אדם.למה ללכלך?
שרית01.02.23
32
תודה לכיכר השבת על הכתבה טוב שאנשים ידעו מזה גם אני נפגעתי מיעקב השדכן שרימה אותי וברח עם הכסף..
שלמה01.02.23
31
חחח עוסק פטור שמשלם מעמ...מדהים!
ברכה01.02.23
30
מזעזע פשוט. נשמע לא טוב בכלל. עצוב מידי
..01.02.23
29
יש שדכן שראה שאני בלחץ מהבן שלי. בהתחלה ביקש 600 אחרי יום טיפס ל 3600.מרוב לחץ, שילמתי ובסוף מכר לי המון אשליות ובחורה אחת שלא התאימה לבן שלי בכלל. כמובן במקום החזרים קיבלתי איומים על תביעה
ע.01.02.23
28
''יש לי עסק פטור שאני צריך לשלם עליו מע''מ'' עד כאן לשונו של יעקב השדכן, תרתי דסטרי. אבל זה מסתדר טוב עם הדרך שהוא מנסה לערבב את כולם.
יצחק 01.02.23
27
יש לחשוף את הנוכלים האלה אחד אחד. לא די בלהתריע על התופעה.
יעל01.02.23
26
יש מספרים של שדכנים ?
חלילון31.01.23
בקשה 500$ 650$ דמי קדימה 1000$ לכל הצעה 25000$ באם נרשמת לנישואין שלא דרך נוכל כלשהו ( להכפיל במספר הנוכלים שהיה לך קשר איתם ) ואם לא, יהרסו לך את השידוך אפילו שעה לפני החופה
סימי01.02.23
25
תודה לעורך הכתבה שמאיר לציבור את העיניים לפני אנשים שמחפשים כסף קל , ולסחור בבני אדם . יחד עם זאת כואב נורא אע"פי שמעללי "השדכנים" נחשפו , עדיין ממשיכים כרגיל כאילו כלום . והציבור אשם! שלא חוסם אותם ונותן להם פתח לתעשייה של כסף קל!
בן31.01.23
24
אמרתי לכם שהוא נרקסיסט.
חכמה01.02.23
23
בתור אחת ששילמה מעל אלף שח לאותם שדכנים … אולי יש הצעות דלות מידי פעם אבל בלי כל חשיבה על התאמה למי שאני ולמה שאני מחפשת… ואותם אנשים שטוענים שרווקים אשמים… רווקים ורווקות עושים השתדלות כדי להגיע לנחלה .. ושדכן שזה העבודה שלו אין שום בעיה לשלם לו בהסכמה העניין פה זה שהם לא עומדים במחויבות שלהם.
רווקה01.02.23
22
צריך להבין שכסף שידוכים לוקחים / נותנים, רק לאחר שנשברה צלחת.
שי פרי01.02.23
21
כמה סתומים יש כאן בעולמנו, אבא תרחם עלי מכל המסטולים שחיים סביבי.
מוישה זוכמיר01.02.23
20
מאשר את כל הפרטים על יעקב ויצחק משניהם נפגעתי. מסחטת כספים אין הצעות ובסוף חוסמים בווטספ . יעקב הגדיל לעשות שעשה עלי חרם דרבי גרשום ולא ענה גם מטלפונים אחרים וזכר אץ השם שלי במשך שנים ולא רצה להציע בנות מהמאגר של השדכן האגדי עאלק
נפגעתי גם01.02.23
19
כמה בעיות צניעות ולשון הרע יש בכל המסחרה הזאת של שידוכי הווטסאפ להתפלל ולהתפלל חשוב להשתדל להציע כמה שאפשר למרות שלפעמים זה מתיש וחופר ושה יעזור
בשידוכים01.02.23
18
אם הנושא כבר הועלה. מי יודע על שדכנים טובים ואמינים המתאימים גם למגזר החרדי העובד? חסד גדול לשתף במידע כיצד אפשר להגיע לשדכנים הבקיאים במגזר הנ''ל. שפע ברכה לכל עם ישראל.
משה בן אריה01.02.23
17
יש דרך הרבה יותר הוגנת לקחת קצת כסף בשביל התמריץ גם עם שידוך לא יוצא לפועל אפשר למשל לבקש סכום מסויים של כסף נגיד 400 שקל כל פעם שהגיעו לפגישה שניה
ירושלים01.02.23
16
מסכימה ומכירה כל כך מקורב את הנפשות הפועלות, גם בי פגעו מספר פעמים, ולקחו מחיר אחר מכל מוצע שהגיע אליהם
שירן01.02.23
15
היה ידוע מזמן שכל עניין של השדכנים זה מכונת כסף משומנת בלי הבה סימפתיה רגש ושליחות לדבר
שימי 01.02.23
14
יעקב השקרן איך זה לקרוא את כל ההודעות הטובות שפה אני בטוחה שאתה קורא את זה בשקיקה תגובה תגובה הגיע הזמן שהלשלון שלך תכנס לפה ותחשוב לפני שאתה פולט מילים ולך תסתכל במראה על עצמיך ואל תבהלל!!! זה אתה כך אתה נראה חחחח
אחת שיודעת 01.02.23
13
מתי תעשו כתבה(חיובית) על השדכנית רינתי?
הדסה02.02.23
12
גם אני נעקצתי מיעקב הנוכל, תגובתו שבחרתם להציג שקרית מיסודה
נרי02.02.23
11
כתבתם בהתחלה: "לוקחים כרטיס פרופיל של בחור ועושים העברה לעשרים בחורות בלי לחשוב לפני, האם ישנה בכלל התאמה?" אז אני לא יודע אם אתם חיים בעולמנו אך גם לא בוואצפ ככה שדכנים עושים
מלאך02.02.23
10
אולי בהזדמנות זו שכל אחד ישים את הפרטים שלו או של קרוביו, חבריו פה ואולי ייצאו שידוכים
טובי02.02.23
9
"את רוצה להישאר גרושה?"; שידוכים פרק ב' - בוואטסאפ תראו כתבה ישנה שמדברת על זה בדיוק!!!
מזכיר כתבה ישנה02.02.23
8
מכירה שדכן בירושלים שאולי אין לו כמויות של הצעות ובלה בלה בלה אבל הוא קשוב לכל אחד לצרכיו ומשתדל לעזור. אם הייתי יודעת את שמו המלא הייתי מפרסמת, מה שאני יודעת זה שקוראים לו שמואל שדכן
יש גם שדכנים ושדכניות טובים02.02.23
7
כל הכבוד על פרסום הכתבה אבל מוכרח לומר שתגובתו של יעקב השדכן שקרית בכל קנה מידה, מהיכרות אישית, מדובר בקומבינטור לא יוצלח שעושה עסקי אוויר ובטח שהוא לא אברך חחח
ארי טננבוים03.02.23
6
יעקב השקרן נוכל גנב עז פנים. סופו של גנב וכו׳
יש דין05.02.23
5
יעקב סתם גנב שפל ולא מתוחכם, אוטוטו הוא גמור ולא תשמעו עליו
טליה09.02.23
4
למה קוברים מת? כי הוא לא מתנגד! ולא עליהם תלונותיכם כי אם על עצמכם
בועז13.02.23
3
יעקב השדכן אין עליך בעולם תמשיך לעשות חיל ולהקים בתים לתפארת. רק בגלל שהבנאדם מצליח אנשים מנסים לרמוס אותו. הבנאדם אשכרה חיתן 30 איש בשנה תראו לי שדכן אחד שבשנה הראשונה שהוא עוסק בזה חיתן כ"כ הרבה והפגיש כ"כ הרבה. אז זה שהבנאדם אומר לבנאדם דוגרי בפנים תפנימו כך צריך לעשות.
דוד כהן 01.03.23
2
אנחנו שילמנו לו הוא שלח תמונות של אנשים לא רציניים שמראש לא רוצים ומחק אותנו לא יאמן איזה עוגמת נפש עברנו ממנו הוא מחק אותנו לגמרה וזאת לאחר שקיבל כסף
רונית28.01.24
1
הייתי רשום במשרד יוקרתי בן 60 לו יודע למי שומרים את הנשים המיוחדות..וכאילו בכלל אני שרוף בעיני כל העולם 40 שנה אחורה
שמואל 02.05.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 17:16

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 14:54

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 14:26

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 11:03

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10:37
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24