כיכר השבת

דעה | לא מסכימים? טקבקו

יזם ההייטק החילוני לירן טנקמן: אחי החרדים, אתם יכולים רק להפסיד מהרפורמה

יזם הייטק בכיר, כותב בטור מנומק אלינו - הציבור החרדי, מדוע חייבים להגיע לפשרה בנושא הרפורמה. לדבריו, החרדיים יפגעו במישור הכלכלי וימצא את עצמו עני ומובס. מסכימים או לא? טקבקו (דעות, חרדים)

230
לירן טנקמן | כיכר השבת | כ"ו באדר | 19.03.23
לירן טנקמן
לירן טנקמן (צילום: ללא קרדיט)

אחי החרדים,

בימים אלה עולה זעקתכם על יוקר המחיה, ועל ריבית המשכנתא העולה יחד אתו. רבים מכם נאנקים תחת עלויות הולכות וגדלות ומביטים בחרדה אל עתיד כלכלי עגום.

אבל, שוועתכם אינה נשמעת. היא נבלעת בקול שאון הרפורמה המשפטית – אותה מקדמים נציגיכם בכנסת בעודם נגררים על ידי ח"כ סמוטריץ' ורוטמן.

הנה תרחיש סביר ביותר:

  • 1. הרפורמה תעבור בקריאה שנייה ושלישית, כפי שהיא, ועל אפו וחמתו של הציבור הליברלי.
  • 2. הציבור הליברלי, בתורו ומתוך חרדה עמוקה, ימשוך מאות מיליארדי שקלים משוק ההון המקומי. זה אולי נשמע מסובך, או דמיוני – אבל זה לא. הנה דוגמא מאוד פרקטית לאיך זה עלול לקרות: כשני טריליון ש"ח של כספי פנסיה, חלקם הגדול מוחזק על ידי הציבור הליברלי, יכולים לעבור בלחיצת כפתור למסלולים המשקיעים בשוק ההון האמריקאי (S&P 500). כל אזרח יכול להיכנס לאתר האינטרנט של קופת הפנסיה שלו ולשנות ב-3 לחיצות כפתור את התמהיל. למעשה, זה כבר התחיל.
  • 3. התוצאה המיידית תהיה צניחה של השקל – שלא רק תביא מיידית לעליית מחירים, אלא גם תחייב את בנק ישראל להעלות בצורה קיצונית את הריבית.
  • 4. עליית הריבית תייקר תשלומי משכנתאות, ובשילוב עליית מחירים כללית תוביל לשבירת מטה לחמן של רבבות משפחות חרדיות.

מדובר בטרגדיה, תאונה מחרידה המתרחשת לנגד עינינו. בסופה, הן הציבור הליברלי, והן הציבור החרדי ימצאו עצמם עניים ומובסים. איך הגענו עד הלום?

בבסיס הרצון החרדי ברפורמה במערכת המשפט עומדים המיאוס והחרדה מפני התערבויות בג"ץ באורח החיים החרדי וגיוס בכפיה על ידי המדינה. חרדה זו מובנת והגיונית: במשך שנים, כאשר חלק מחבריי קראו לכפיית לימודי ליבה בבתי הספר החרדיים שאלתי אותם: כיצד תרגישו ביום בו מישהו יכפה ערכים דתיים על ילדיכם? עם מינויו של אבי מעוז במשרד החינוך, כולנו הבנו. עדיף לאפשר לכל ציבור לחנך את ילדיו בהתאם להשקפת עולמו במקום לכפות מערכי לימוד האחד על השני.

מתוך הבנה זו יכול לצמוח דיאלוג בין החרדים לציבור הליברלי בו נאפשר לכל צד להגן על מה שיקר לו. תל אביב תוכל להיות תל אביב, ובני ברק תוכל להיות בני ברק. בתווך- תוכלנה כלל הקהילות השונות, על רמת הדתיות השונה שלהן, לעצב את המרחב הציבורי, החינוך וחיי היום-יום שלהן כראות עיניהן. במקום רפורמה משפטית שתיתן לממשלה כוח בלתי מוגבל (כוח שבעתיד הלא רחוק, בידיהם של לפיד וליברמן ישמש לגיוס בכפייה של החרדים) - בואו נייצר הסכמות שיגנו על כלל הקהילות מפני השלטון המרכזי: תהא זו מערכת המשפט או הממשלה. בואו נעביר רפורמה משפטית מאוזנת בהסכמה רחבה של חרדים וחילונים: כזו שתגן על החרדים מפני גיוס בכפייה לצבא ותגן על החילונים מכפייה דתית.

חלק מחבריי החילונים ודאי מתרעמים מההצעה לפטור את החרדים משירות צבאי. לדעתי לא ניתן לגייס בכפייה המוני חרדים. במקום זאת - אני מציע לחשוב על רעיונות לצמצום שירות החובה לכולם. הנה דוגמא אפשרית ברוח ההצעות של צוות המרכז לביטחון לאומי ודמוקרטיה: לאפשר לכל צעיר לבחור בין שנתיים של ישיבה/מכינה (דתית או חילונית) /שירות לאומי לשנת שירות אחת בצבא - שבסופה יוצע לנבחרים להישאר תמורת שכר גבוה במיוחד. במקביל אפשר לצמצם את גודל הכוח הלוחם תוך הישענות על אמצעים טכנולוגיים בלתי מאוישים. זה לא יקרה ביום אחד, אבל אפשר להגיע לשם בהדרגה לאורך זמן. זה הרבה יותר פרקטי מלנסות לכפות על מאות אלפים להתגייס בניגוד לרצונם.

ישנם כאלו שאינם מעוניינים בדיאלוג בונה בין החרדים לחילונים: רוטמן, סמוטריץ', בן-גביר, לוין. הם מובילים את הרפורמה במהירות מופרזת, קורעים את העם, וגוררים בציניות את נציגיכם בכנסת לטרגדיה. מדוע אצה להם הדרך להכניע את אחיהם?

הם אינם מעוניינים לאפשר לכל מגזר לחיות את חייו בדרכו: הם מעוניינים להשליט ולכפות את תפיסותיהם הלאומניות על כולם – ובג"ץ עומד בדרכם. היום החילונים מתנגדים להם, אבל מחר הם ירצו להשליט את תפיסת עולמם גם עליכם ולא ישאר שום מנגנון שיעצור את הכפייה (את מי הם יגייסו כאשר החילונים יסרבו להתגייס?). מדוע אתם נגררים אחריהם?

הציבור הליברלי טועם בימים אלה את טעמה המר של סכנת כפיית המדינה - טעם שאתם מכירים היטב, ועלולים לסבול ממנו עוד רבות בעתיד. אם יש תקווה, הרי שהיא במעבר שיח ההכנעה לשיח של "ואהבת לרעך כמוך" - כזה שבו כל צד, הליברלי והחרדי, מקשיב ומבקש להגן על מה שיקר לצד השני.

בואו נעצור ביחד את המפולת הכלכלית המתקרבת. במקום לנסות להחליט האחד על השני בואו נדבר על איך מאפשרים לכל מגזר לחיות את חייו ללא חרדה – לא מבג"ץ, ולא מהממשלה. חשוב להבהיר: המטרה היא לא להיפרד - אלא לתת מענה אמיתי לחרדות שמונעות מאיתנו לעבוד ביחד. או אז, כשכל צד יפסיק לחשוש שהשני יפגע ביקר לו מכל, נוכל לחזור ולדבר על איך יוצרים וחיים ביחד.

  • הכותב הינו יזם הייטק בתחום הסייבר (בכלל זאת הקים את CyActive שנרכשה על ידי PayPal ואת Rezilion שגייסה עשרות מיליוני דולרים ופועלת מבאר שבע). לפני כן שירת כעשור במערכת הביטחון בתחומי המודיעין והסייבר.
תוכן שאסור לפספס
230 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
200
אחי טוב שהתעוררת רק חבל שלא נתת לנו להרגיש אחים כל ה30 שנה האחרונות
דני19.03.23
בגלל ש30 שנה לא התנהלו, אז עכשיו צריך להתדרדר למפולת? לשלמה היה רחבעם. גם לביבי יהיה. ואתה יודע שהוא לא יחבור למרכז הליברלי ויבטל את כל זה? ורק אנ"ש ישארו כשידם על התחתונה. הכותב צודק
שוקי21.03.23
לא הבנת. אם פתאום "מתעוררים" "לדאוג" לאחים החרדים, על זה נאמר "לא מדובשך ולא מעוקצך" אפילו אם זה היה דבש
אורי21.03.23
199
מלים כמו חול ואין מה לאכול. פתאום אתה מדבר על זה שנשב ביחד ונחליט ביחד ונחלק סמכויות ביחד. הכל בשיוויון מלא. איפה היית לפני הרפורמה? למה מעולם לא הצעתם את זה? למה הבג"ץ שאתה חפץ בירו עשה תמיד את ההיפך מזה? למה? ככה. כי החוק היה בידכם. את זה רוצים לשנות.
איציק19.03.23
198
אפילו שאתה ג'ינג'י אין לי בעיה להיות אחיך. אז קדימה בו בוא נצא לקרב.
יעקב19.03.23

הצגת כל התגובות

197
שטויות. אגב הוא נראה חרדי בלי כיפה
אליק19.03.23
196
פתאום כולם דואגים לחרדים 😁
דאגת יתר19.03.23
195
תרחיש הגיוני שלא כדאי לציבור הליברלי. 1. הרפורמה לא עוברת 2. אלפי חרדים יוצאים להפגין מדי יום ביומו חוץ משבת וחוסמים את נתיבי איילון ובכלל מםגינים בכל עיר ועיר, כשליש מהזרוע המבצעת, חיילים ושוטרים הינם דתיים ושומרי מסורת, נכנסים לשביתה כללית. 3 ו4 כמו שכתבת, רק לכולם. יותר הגיוני בעיני
קחו תכסף שלכם ותקימו מדינה חדשה באוגנדה19.03.23
סיכמת יפה
ער21.03.23
רוב הצבא הלוחם חילוני וגם חלק גדול מהמשטרה. בעיקר ביחידות העילית כמו הימ"מ ו 33, שמחזיקים את הלחימה במחבלים. אתם מתגרים בציבור שמחזיק את המדינה בטחונית וזו טעות מטורפת.
כפיות טובה עם רשעות21.03.23
בס"ד אתה חושב שאם שליש מהחיילים ומהשוטים (שוטרים עאלק) מסורתיים אז הם לא ישמעו לבג"ץ?!! הם עדיין ישמעו לבג"ץ והם מעין ממלכתיים. בר מינן!!!
הצדיק ממדינת סדום 21.03.23
194
ימצאו את עצמם בצבא בלי סטטוס קוו
דוד19.03.23
193
עוד אחים כמוך ואבדנו מי אתה חושב שאתה ? החלפת את אלוקים? הפרנסה שלנו לא תלויה בך ובחביריך אתם יכולים למשוך את כל הכסף שלכם ולעוף מפה לתמיד עד שתבינו שאתם סך הכל אפסים קטנים ולא מסוגלים להחזיק את עצמכם
יחיאל 19.03.23
192
העיקר זה לתת לעם ישראל כמה שיותר לקיים תורה ומצוות , השאר זה לא רלוונתי, הפרנסה לא תלויה בפוליטיקאים או בהייטקיסתים, ה' נותן לכל אחד מה שמגיע לו, והברכה בא דוקה מאלה שלומדים תורה, בגלל זה צריך לטפל ברפורמה ואחר כך הכל יסתדר
יהודי19.03.23
נכון, צודק 100 אחוז!!!
זזזז20.03.23
בת כמה האמונה הכה חזקה והרסנית הזו שלך? 10 שנה? 15 שנה? ומה לפני זה, כשיהודים עבדו ולמדו למחייתם במקביל?
אסון20.03.23
אם הפרנסה לא תלויה בפוליטיקאים או בהייטקסיטים, למה אתם נאבקים על קצבאות כל הזמן? בואו נבטל את כל הקצבאות
מוריה21.03.23
בס"ד גברת מוריה, גם חילונים מקבלים קצבאות והטבות כמו נסיעה מוזלת בתחבורה ציבורית לילדים, דמי המלטה(לידה) וקצבאות נכות.
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
בס''ד כל הקצבאות שתיארת משותפות לחילונים ולחרדים. בוא נשאיר אותם ונוותר על כל הקצבאות הנוספות. ככה נשחרר את עצמנו מהעול.
גיורא22.03.23
191
מעניין איך אתה לא מבין מה הרפורמה באה לתקן עיוות של שנים.במקום זה אתה במכבסת המילים שלך בא לאיים מה יקרה אילו.. כי הרי "הליברלים בעיני עצמם" לא יתנו..כלומר אתם תפילו אותנו אם לא נסכים להתקפל... זה מגעיל שבמקום שתגיד ל"ליברלים" לא להפיל את הכלכלה אתה בא ומאיים מה יקרה אם לא נסכים...
אהרן19.03.23
ה״ליברלים״ לא מפילים או רוצים להפיל את הכלכלה. הליברלים מאבדים אמון בממשלה ומה לעשות שאלו אנשים עם כספים, שירות צבאי של שנים וכו? למה שהם ימשיכו עם כל אלו כרגיל כשהח״כים שלכם עשו מחטף על המדינה?
אף אחד לא מאיים עליך20.03.23
בס"ד איזה מחטף בראש שלך? 64 מנדטים זה לא מחטף. אם כבר השמאל עשה מחטף כשהציע לפני בחירות מצע של ימין ובסוף עשה מדיניות שמאל כמו שרבין ב92 הפר את כל ההבטחות מלפני הבחירות.
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
תעזבו ותשקיעו בחול חחחח ראינו שם בפ 10 נופל יותר אין רעה שמגיע לישראל בגללכם תלכו כולכם אנחנו נסתדר בלי השואה שלכם שואת הציונות החילונית דתיתי היא יותר גורע מהכול לכו ורק לכו הלוואי
טיפשים כול הצרות זה בגלל החילונים 02.04.23
צודק אהרן
אורי21.03.23
190
סליחה עם כל הכבוד מי אמר לכם למשוך מאות מיליוני מילארדים על מי אתה מאיים. בור ששתית ממנו אל תירק לתוכו.
שאול19.03.23
189
לירן היקר מדוע בבחירות ובשנים האחרונות לא כתבת טור על המפלגה השניה בגודלה שצמחה על פילוג שיסוע והפחדה מהמגזר החרדי הציבור החרדי התחבר לימין רק בגלל שהימין חיבק אותו כשאחרים ירקו עליו ואכמ"ל וזה ניתן עדין לשינוי וכמו שהחרדים רימזו בבחירות שבני גנץ הוא אלטרנטיבה
דוד19.03.23
בס"ד בני גנץ אלטרנטיבה?!!! אל תשכחו שבכל הגזירות נגד החרדים הוא תמך!!! מס על חד פעמי, מס על שתיה מתוקה, תמיכה גורפת בפסיקות של בג"ץ נגד הדת. גנץ אנטישמי!!!
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
188
לא נפסיד סתם קשקוש
סיני19.03.23
187
א. לציבור החרדי הדבר החשוב ביותר הוא הערכים, ורק אחר כך הכסף, ולכן האיומים בנוסח תהיו עניים ביותר לא משפיעים, כל עוד הערכים שלנו נפגעים ע"י ביהמ"ש העליון.
דוד19.03.23
186
ואם אתה פונה לחרדים אז במהותנו שהאיומים שלכם על פרנסה לא מאיימים. לא סוגרים את החודש וב"ה תמיד עוברים אותו
חרדי19.03.23
185
אני חרדית ובעד פשרה ברפורמה, ולא לקיצוניות מזיקה
רו19.03.23
לא עושים פשרה עם אנשי שמאל רשעים. רפורמה בכל הכח!!! יאאאאאלה אודרוב.
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
184
בס"ד שטויוץ במיץ עגבניות. מה הקשר בין הרפורמה במשפטית לשוק ההון? בסין יש דיקטטורה על אמת ולא כמו השקר שמתנגדי הרפורמה אומרים ושם הכלכלה צומחת. אולי גם הרעידת אדמה בטורקיה בגלל הרפורמה?
הצדיק ממדינת סדום19.03.23
183
לא מבין איך פרסמתם את ההבדל שהוא מדבר אנחנו הציבור שפנית אליו לא תולה את עינייו לכספי הפנסייה שלך אתם והכסף שלכם משוחררים מבחינתי
דוד19.03.23
182
פתור מלימודי ליבה פירושו שבוגרי מערכת החינוך יהיו חסרי כישורים ייצרניים וימשיכו להוות נטל כלכלי על שאר האוכלוסיה. לא ניתן לקבל זאת.
תומא19.03.23
בס"ד אתה לא תקבע מה ניתן לקבל ומה לא. אנחנו לא נטל. עובדה שהכלכלה ונתני המשק נהיו משל מדינה מתפתחת לשל מדינה מפותחת.
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
181
אוי במ'ת כאילו שאם השקל יצנח זה יפגע רק בחרדים הרי אם לי בתור חרדי מספיק פעם בשנה נופש בטבריה , הרי שלאדם חילוני רק נופש בחול מספק ,שעולה עשרות אלפי שקלים ואם לי מספיק לשבת במסעדה פעם בחודשיים ולשלם עשרות בודדות , לאדם חילוני צריך פי כמה אז אם האנשים מהמעמד הזה רוצים להרגיש כמוני בידיוק אז בבקשה
שמעון19.03.23
180
טנקמן יקירי, אתה טועה הפעם
הד"ר19.03.23
לא פעם ראשונה.
יוסי שריאל24.03.23
179
לא נכון בכלל
קשקשן19.03.23
178
טור פטרוני, ללא תוכן ענייני, ניסיון הפחדה מהסוג הנמוך שלא יצלח, אין קשר בין הרפורמה למצב הכלכלי, המחאות והתבהלות הן אלו שיוצרות אי וודאות, הרפורמה תעבור והשמיים לא יפלו, השלטון הסמי-פשאיסטי של שלטון בגץ יעבור מן הארץ ואתה ושכמותך מוזמנים להוציא את הכסף ותגלו שאתם מתי מעט.
משה19.03.23
177
לא תשמנו אותנו בדולרים.... יש מי שמנהל את העולם הוא זן ומפרנס לכל ולא אף אחד אחר~~~~
אביאל אזואלוס19.03.23
176
לך תבלבל את המוח לאחרים לא קונים את ההפחדותשלכם יש מלא כלכלנים שחולקים עליך מה שבטוח מי שרוצא שילך כך יתקיים היוקר יאמיר ומייד יגיע משיח צדקנו והגאולה השלמה שאתה וחבריך תשארו מאחור
ב.ב19.03.23
175
תודה רבה לכיכר השבת שמפרסמת טורי דעה רציניים, גם (ובעיקר!) מאנשים שחושבים אחרת מרובנו כאן באתר. זה מאד מוערך ונותן תחושה של אתר חדשות שיש בו תוכן רציני.
יוסי19.03.23
174
די די די!!! אל תהלכו עלינו אימים, תפסיקו לחשוב שאתם כל יכולים, נסתדר גם בלעדיכם, חד משמעית. כבר ראיתם את התגובה שהיא מהשמיים ממש עם הבנק בארצות הברית עוד יהיה לכם הרבה כאלה..לא מתרגשים רפורמה בכל מחיר. ותפסיקו לחשוב שאנחנו כל כך טיפשים.
דני19.03.23
173
באיזה עזות הוא מעיז לאיים
איתמר19.03.23
172
תודה רבה על הדאגה לחרדים, מרגש מרגש!!!
חרדי תמים19.03.23
171
לא לגמרי מדויק קשה לי להאמין שיבוא יום והמשטרה, המדינה, בתי המשפט יתיחסו לחרדים כשווים. אמנם בהייטק זה נכון לא מגרעות משכורת ועובדים כולם בשתפ. יש לישראל עוד דרך ארוכה לשלום פנימי
יש צדק.19.03.23
170
שטויות, הוא לא מבין את הרפורמה ממטר, לא קרא אותה, ורק מפמפם את השטיפת מח של השמאל. תקרא פעם אחת את הרפורמה, ואז תדבר
אחד שקרא ושנה19.03.23
169
ממלאים אותנו בנבואות זעם... שהם שקריים. האם אנשים יעבירו את כספם לחול שהבורסה הקריסה? אנשים יסכימו להפסיד את הונם? שטויות... ובכלל גילינו שאין דמוקרטיה.. ושצד לא נוח לו הוא מוכן לשרוף את המועדון.... מבאס לגלות שהציבור החילוני ליברלי לא מוסרי... מתסכל...
ידיעה מוטת19.03.23
168
מה, אתה מאיים למוטט אותנו כלכלית, אתה מנסה ללכת עלינו אימים, סליחה מכבודו זה יותר ניראה סחיטה באיומים מאשר דאגה לאחינו... מעולם לא דאגתם לשלב אותנו ולראות בנו אחים וחבל שכך
לא מבין19.03.23
167
אבל המתווה סביר הכי חשוב להוציא את נתניהו כדי שהרוחות ירגעו
נמאס מהאיומים19.03.23
166
הגיוס חשוב משאתה מתאר. אם עובר חוק שמאפשר לחרדים לשבת במזגן ושילדי חייבים לסכן חייהם בצבא אני מעדיפה שישבו בכלא שבוע. החכים החרדים לא יודעים שובע וימוטטו אותנו.
אסון19.03.23
אני לא רואה שאת ממוטטת. ביצועי המשק הישראלי רק משתפרים עם השנים. זה בעוד שיש עסקנים חרדים דופקים בממשלה. אם היו חכי"ם חרדים נורמלים בממשלה המצב היה עוד יותר טוב והכי טוב כשאין שמאלנים בממשלה. שמאלנים החוצה!!!
הצדיק ממדינת סדום 21.03.23
165
טוב אחי, בגלל זה אתם גם נכנסים לעשות בלאגן בבני ברק כי אתם דואגים לחרדים
חסוי19.03.23
164
א.לא מאמין לך ב.ברור שאתה מדבר מתוך מניע אישי אנטי חרדי/דתי ג. גם לשיטתך שכחת פרמטר אחד חשוב שקוראים לו הקדוש ברוך הוא
חרדי19.03.23
163
כשתדאג באמת לחרדים ולא רק איפה שיש לך אינטרסים כמו כל הציבור החילוני שפתאום ככ מודאג " מההשפעה לרעה על הציבור החרדי ".... אולי אז נדבר על זה .
אאאה19.03.23
162
אהבתי גנץ ולפיד יגייסו בכוח? שיתחילו עם גור וסאטמר ראשונים זה יהיה מראה מלבב לראות שוטרים עפים מהחלונות יום אחרי דבר כזה יקרה עלולים אנשים למצוא בקבר
יוני20.03.23
161
ברעיון הוא צודק: ברגע שיהיה יותר מידי כוח לכנסת - היא תוכל לכפות את מה שהיא רוצה על חצי עם שלא רוצה. אבל המצב הנוכחי, שבו יש יותר מידי כוח לבית המשפט - והוא כופה בימים אלה את דעתו המעוטה על רוב העם - לא יותר טוב! וחייבים למצוא את האיזון.
מה19.03.23
160
די די די!!! מספיק לכרוע ברך לפריץ התורן!!! מי שמאמין לא מפחד!! אתה צריך לחשוב בחשיבה של מה יעשה נחת רוח לרבש"ע ולא לדבר מהאג'נדה השמאלנית שניכר שפשטה/שפטה בך
הפריץ ירום הודו19.03.23
159
אף אחד לא מוציא כסף הכל טוב מי שהוציא החזיר מהר כאן הכי בטוח לכסף ותודה לה אתה יזם ואתה יודע לבד שהכל דיבורים ואף אחד לא ירד מהארץ ולא הוציא כסף
מאיר19.03.23
אם הוא כזה תחרותי שיעזוב את באר שבע ויחזיר את כל ההטבות שקיבל על זה שהחברה שם. בזמן שיושבים בוילה ביפו.
אמת24.03.23
158
יאלה יאלה, אני מעדיף להיות עני במדינה חופשית שיש בה בחירות ולא להיות עשיר במדינה שיש בה דיקטטורה של בג"ץ.
דוד19.03.23
157
רק אדם עם שנאה עצמית גדולה כל כך מסוגל ללבות שנאה בכזאת רמה גם אצל אחרים. שתזכה לראות טוב ולגופו של עניין, בוא ספר לכולם מה תצטרך לעשות אחות חרדית שיכפו עליה במסגרת עבודתה להזריק הורמונים לגבר שמנסה להראות כמו אישה
ושנאת לרעך כמוך19.03.23
156
שמח לבשר לך, כמות החלאות נמוכה בהרבה מהמשתקף בתקשורת. לא יקרה כלום אם הם יעלמו מחיינו.
חרדי, היטקיסט - לא יזם...19.03.23
155
הרפורמה יכולה לעבור אם לא יתנהגו כבוגדים ואחרוני המאיימים. אחי אם לא ילמדו תורה לא תהיה "מדינת" ישראל.
ישראל19.03.23
154
מה זה משנה אם זה ריווחי עבורי או לא, אנחנו עושים מה שצודק ונכון. וחוץ מזה, שווה לשלם קצת כסף ואפילו הרבה כדי לחיות בחירות, ולא תחת שלטון דיקטטורי של בג"ץ שחושב שרק הוא יודע "לחשוב נכון".
אלי19.03.23
153
כן. בואו נפסיק את הרפורמה כדי שמתנגדיה, 'אחינו', לא יגרמו לנו לחנק כלכלי. שכנעת. משהו בין גיבובי הטפשות לטייטל המרשים מתנקז ביחד לחיוך המוזר של בחור החמד המתבריין.
שלום19.03.23
152
תגידו כמה שילמו לו על הכתבה? איזה נעליים הוא מדבר? אחי סליחה אבל אתה מנותק מהמציאות. יישר כוח על הרצון הטוב
יוסי20.03.23
151
זו תמונה אמיתית? יועצים יש לנו מספיק...
יואל19.03.23
150
יועיל בטובו הכותב לכתוב לידידיו מתל אביב מאמר לא להוציא הכספים מהארץ
פנחס 19.03.23
149
לא אחים שלך.. אין לי אחים מוסלמים. סע!!
יהודה החסיד 19.03.23
148
אודה שלא קראתי את הטור עד לסופו, והסיבה שהציבור המכונה ליברלי, הוא ממש לא ליברלי ולא מקשיב לצרכים של הציבור החרדי הנרמס כבר שנים רבות, אז שלא מעניין אותנו שום דבר, כי מהמצב העכשווי יכול להיות לנו רק טוב יותר, ואל תאיימו עלינו! תודה רבה
אברהם 19.03.23
147
קשה מאד לדעת אם הוא צודק, מצד אחד דרך החיים ושה לנו יותר מכסף ובשה יש פערים בלתי נתפסים השופטים נתפסים בעינינו כמנותקים לגמרי מדרך חיינו והכסף הוא לא ערך עליון אצלינו למרות שקשה בלעדיו אבל יש פסוק שמגלה לנו לי הכסף ולי הזהב אמר ה'
יוסי20.03.23
146
אם הוא לא פוחד מהכנות והיושרב שיברר אותה עד הסוף....
שמעון20.03.23
145
אדון ליברל, לסבר את אוזנך..המשכורות של החרדים, כלכלת המדינה ואפילו המשכורת שלך בידי הקב"ה. אנחנו לא מוכרים ערכים בעד שום הון שבעולם. לגבי שאר התיאוריות שלך יפה שהגעת להבנה לא נראה שגם חברייך שדאגו בהיותם בממשלה לחוקק חוקי שנאה ובג"ץ שהוא שיא ההדרה לחרדים.
אדם מאמין20.03.23
144
אל תהלך עלינו אימים. בסזון הימין שתק. באלטלנה הימין שתק. בימים החשוכים של הפנקס האדום הימין שתק. בהסכם המוות באוסלו רמסתם אותנו בגירוש יהודי גוש קטיף רמסתם אותנו בפרעות עמונה פרעתם בנו. איך אומרים בצבא? לכל שבת יש מוצאי שבת. א גוט וואך. שבוע טוב. שבוע טוב לכל עם ישראל.
אחד העם20.03.23
143
דברים הגיוניים לחלוטין מסכים עם כל מילה , חוץ מהאיום שהחרדים יסבלו במקרה הפוך, כי אי אפשר לכפות על החרדים כפי שרואים אצל העצניקים. וסכל זאת דברים הגיוניים.
עמי 19.03.23
142
מלים כדורבנות. נשמע איש חכם מאוד.
שמחה הולצברג19.03.23
בס"ד איזה חכם ואיזה נעליים. הוא אומר אתזה מאינטרס שיש לו שבתי המשפט ימשיכו להיות פוליטיים בשרות השמאל!!! הוא מנסה להפחיד את החרדים כדי שלא יתמכו ברפורמה כדי שהיא לא תעבור. הגוש של לפיד דחק אותנו לעשות את הרפורמבכך שגוש לפיד משה את בתי המשפט ורשויות המדינה בחרדים.
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
141
הגם אתם קמתם עלינו לצרינו? עוד שמאלני מסכן שמנסה להפיל את כלכלת ישראל, אין שום צורך לסתכל עליו, חובה עכשיו לצאת לרחובת ולתמוך בשמחה וביריב
אביגדור ליברמן19.03.23
140
איפה הייתם כשבג"ץ מנע מזמר חרדי להופיע לקהל חרדי לפי הנורמות החרדיות - הפרדה?? בוקר טוב אליהו! פתאום גם לחרדים יש זכויות!
חיה19.03.23
139
״לכפות״ לימודי ליבה זה לא זהה לכפיית לימודי דת. לימודי ליבה הם עובדות מוצקות, האמת בזכותה הבניינים בבני ברק עומדים והתרופות לסכרת שלהם עובדות. למידת ליבה ברמה גבוהה מקדמת את האוכלוסיה והמדינה קדימה. דת? היא יפה במידה, בקיצוניות היא תמיד מביאה להרס.
לא שקול19.03.23
בס"ד נכון שלימודי ליבה נצרכים על מנתללמוד איך לתכנן ולבנות בניינים ונצרכים ללימודי רפואה כדי לטפל רפואית באנשים אבל משלא עוסק בזה וכל חייו תורתו אומנותו לא צריך את זה כמו שהיסטוריון לא צריך 5 יחידות פיזיקה.
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
138
אנחנו לא צריכים את עזרתכם אתם לא מפרנסים אותנו אנחנו מתפרנסים מיגיע כפנו אם אתם טועמים כפיה אנו טועמים כבר 70 שנה אם פחות תלונות מכם אתם פשוט לא מקבלים שיש עוד בני אדם חוץ מכם ולא מוכנים להודות בלגיטמיות של קיומנו
דודי19.03.23
137
אולי תדאגו למדינה במקום לאיים להוציא את הכסף ולהפחיד אותנו מה יהיה אנחנו מאמינים בני מאמינים עושים את ההשתדלות שלנו אנחנו לא מפחדים מהכסף שלכם ממש לא שכנעת בכל אופן לא אותי והבעיה שהבגץ ב 99 אחוז היה נגד הציבור החרדי אנחנו לא מרגישים שהוא הגן עלינו וגם לא יגן עלינו לווין חושש שיתפרו לו תיק
חי19.03.23
136
בלה.. בלה... בלה.............
dovid20.03.23
135
למה אתה לא מגיש הצעת פשרה לממשלה? מה מועילה לך פניה לחרדים ? אנו שועים את דעת גדולי הדור ועד עתה לא נשמעה דעתם בענין כך ש אנו לא מתערבים !!!!!!!!!!!!! בבקשה פנה לממשלה.
יהודיה20.03.23
134
לכו קיביצימט
יוסף20.03.23
133
אני חולקת על כמה נקודות במאמרך: 1. המפולת הכלכלית עליה אתה מדובר הוכחה השבוע כשטות, הבנקים בישראל חזקים ודווקא בארה"ב הייתה מפולת
הייטקיסטית19.03.23
132
קשקוש ארוך
אורי19.03.23
131
2. כבר שנה שאני שומעת מכל סוכן ביטוח לעבור לs&p500. האיום שזה יקרה בעקבות הרפורמה אווילי, זה כבר קורה והכלכלה לא קרסה בגלל זה.
הייטקיסטית - המשך19.03.23
130
3. הרעיון שלך להידברות נהדר, אבל אתה היחיד שרוצה בזה. כאחת שעובדת עם הרבה חילונים - יש את המסורתיים שמעונינים ברפורמה ומנגד - החברה הליברלים שאומרים לי! שעובדת איתם! שאנחנו חיים על חשבון המדינה, כביכול מי שכתוב לו בתלוש "חרדי" לא צריך לשלם מס.
הייטקיסטית - המשך19.03.23
הן משלמות אולי רבע מהמס שאני משלם, לא משום שכתוב להם ״חרדית״ אלא משום שהן נהנות מאינספור נקודות זיכוי בגלל ריבוי הילודה. והנחה בארנונה. והנחה בביטוח לאומי. ועוד ועוד. במילים אחרות, אתם חיים במידה רבה על חשבון המדינה, מה לעשות המספרים לא משקרים
גם אני עובד עם חרדיות20.03.23
אין כ"כ הטבות מס על ילודה. למה אתה לא טוען על הערביות שמשלמות פחות מס על ילודה? ההסתכלות שלך לא נכונה. אתה לא שם לב שבדברים בחיים אתה לפעמים למעלה ולפעמים למטה. הן אולי משלמות פחות מס הכנסה אבל כמה מיסים עקיפים כמו מע"מ ומיסי קניה משלמות על מה שקונות לילדים האלה והן קונות יותר ממשפחה של ילד וכלב.
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
129
השמאל מוסת ברמות שאיני רואה שום דרך שחזונך יתגשם. כל עוד התקשורת מלבה את השנאה החרדים יתמכו ברפורמה בכל כוחם
הייטקיסטית - המשך19.03.23
128
תמשיכו להפחיד.בסוף נאמין
אחד שיודע19.03.23
127
עד מתי תהנדסו את התודעה של הציבור ? אין לשמאלנים קיצונים מאות מיליארדים בשוק ההון אבל יש להם צימאון גדול לשלטון, ובחקיקת בזק אפשר לחוקק חוק, שכל מי שמנסה להשפיע על הממשלה בדרכים של נזק כל שהוא בשוק החופשי או שאר תחומים, ייכנס למעצר מנהלי וידונו אותו על 15 שנות מאסר והחרמת רכוש...
מוטי19.03.23
126
לכבוד ההיטקיסט היקר. אתה מדבר על שיח של "ואהבת לרעך כמוך" אך ניכר שלא אכפת לך באמת שילד "חילוני" לא יודע כמעט כלום!!! מיהדות. כל אחד יחיה בדרכו? זה שיא ההיפך מואהבת לרעך כמוך. בבתיה"ס החילוניים, ההורים צמאים לעוד ועוד יהדות כמובן בדרכי נעם
נו באמת..19.03.23
רק מיהדות הם לא יודעים?!!! הם לא יודעים כלום גם במקצועות החול
הצדיק ממדינת סדום 21.03.23
125
לדעתי שיקולייך הנובעים מחוסר אמונה בצדקת הדרך מסוכנים כיוון שהם עלולים להשפיע על המגזר החרדי.
אני19.03.23
124
מי שמוציא את הכסף שלו מהארץ- חוטף!! רק עכשיו ראינו את זה יום לאחר שהוציאו כמה חוכמולוגים לבנק שקרס בארה"ב
אני19.03.23
123
מן הראוי שיזם יכבד את עצמו ויכתוב איך באמת הרפורמה תשפיע על הציבור החרדי ואיך הקשר שלה לזה שיימשכו כספים מהפנסיות מכאן אני מסיק שהכותב רק מנסה להפחיד בלי שום תוכן אמיתי ,עוד אחד שמושפע מלפיד וחביריו!!
ר.א19.03.23
122
לא מקבל את טיעון הפרנסה והפסד הכסף - פרנסה משמים לא מבין איך הוא לא מתבייש להציג את עצמו כלברל בזמן שהוא 100%שבוי של התקשורת המאמר מזכיר לי קצת מלחמה בעזה שבו החמאס יורה ומבקש הפסקת אש למה להפסיק תמשיכו עם יום המאבק/שיבוש/קשקוש עד שימאס לכם ובא לציון גואל
ג'יקוב19.03.23
121
נו צדיק בסדום הוא לא מיצג אף אחד ברגע שהאופציה תכתוב את המאמר נחשוב כרגע מנסים להוביל את זה למלחמת דת עם המצעד בבני ברק
מאיר19.03.23
120
ב. הציבור שאתה קורה לו ליברלי, הוא האחרון להיות ליברלי, הוא ציבור קנאי להשקפותיו, ורוצה לכפות את השקפותיו וערכיו על רוב העם, כפי שהוא עושה כבר שבעים וחמש שנים, מגזיזת פאות התימנים, ועד איסור הפרדה בין נשים לגברים כיום.
דוד המשך 219.03.23
119
ג. יכול להיות שאתה באופן אישי אכן לא בעד כפית ערכים חילוניים על החרדים, אבל כמעט כל חבריך כן, בשנאה ובקנאות. ולכן ברגע שיוסר האיום של הרפורמה המשפטית, חבריך והכפילים שלהם בביהמ"ש העליון ישובו לתקוף את הערכים שלנו. וכל ההבנות שנעשה איתם לא יהיו שווים את הנייר עליהם הם נחתמו.
דוד המשך 319.03.23
118
למה נותנים כאן פתחון-פה לחילוני בנושא כל כך מהותי?! לא רק גיוס הוא הבעיה של שלנו; הבעיה הרוחבית שלנו זוהי האג'נדה הפרוגרסיבית של הבג"ץ שמשעתק את עצמו מדור לדור, למרות שהעם נוטה כל הזמן יותר ויותר לעבר הימין והדת. אנו מוכנים לסבול עוני, אך לא כפיה חילונית בדמות בג"ץ, תקשורת, אקדמיה, צבא והייטק.
דוד מאושר19.03.23
אם אתם מוכנים לסבול עוני, למה אתם נאבקים על הקצבאות?
מיכל21.03.23
כי הן מגיע לכל אדם קצבה שמיועדת לפי מצבו ללא קשר חילוני, ערבי או דתי. אץ כותבת כאילו שהחרדים דורשים קצבאות לא מוצדקות רק בשל היותם חרדים. תתלונני על החשמל חינם של עובדי חברת חשמל ועל החיי הוללות שעושים חברי כנסת ובכירים במגזר הציבורי ע"ח משלם המיסים
הצדיק ממדינת סדום21.03.23
117
קצת הגזים הבחור א. כל המוחים מסתכמים אולי ב200 אלף איש ו100% תקשורת שעושה את זה כאילו יש מיליון אז ככה שרוב האנשים לא ימשכו את כספם מהארץ והכלכלה תישאר יציבה סתם מבהילים אותנו לחינם
חרדי19.03.23
116
בחלק מהדברים יש אכן טעם. עם זאת, בשורה תחתונה שים לב להצעה שלך: בעל המאה ישלוט, אחרת ימשוך את כספו. זאת דמוקרטיה??
אריק19.03.23
115
אז איך זה שהרפורמה מתקדמת ובינתיים הבורסה הישראלית עולה ועולה?...
נועם19.03.23
114
ממש מודה לכל הדואגים לנו. במרכאות.... אבל לגדולי ישראל יש את המבט הכי רחוק והם רוצים את הרפורמה
אאאא19.03.23
113
זה שאנשים ימשכו את כספי הפנסיה כי הם מפחדים מרפורמה (שרק תתקן את הדמוקרטיה ותיקח את הכוח המופרז מבית המשפט שאיתו הוא מסרס את הדמוקרטיה) זה בעיה של התקשורת המגויסת, ואם כל פעם תעשו ככה ותפחידו את העם כדי שימשכו את כספם, כדי שאנחנו נעצור לא יהיה לזה גבול.
אני19.03.23
112
רש"י כבר כתב בחטא העגל איך שהערב רב רשעים יודעים להטעות את ישראל ולהפחיד אותם שהולכת להיות קטסטרופה. לא להתרגש ולא לפחד מהם . השם עם ישראל והם בע"ה עתידים לקבל את עונשם מהקב"ה. תפקידנו רק לא לפחד ולא להיגרר אחריהם ולהמשיך לעשות טוב ובכלל זה את הרפורמה המשפטית. ולהתפלל ל- ה'. ובא לציון גואל בבי"א
יוסף 19.03.23
111
בתחילת דבריך אתה מאיים ולאחמ"כ אתה מעמיד פניך לשלום אל תאיים ואל תעמיד פני תמים לשלום איפה היית עד היום שסבלנו מהמשטר האכזרי והדיקטטורי שלכם אנשי השמאל הנאור...? מדוע בימים אלה אתם מקיימים הפגנות בבני ברק במטרה להתסיס מחלוקות מיותרות בין חרדים לחילונים... תנסו להפיל את השקל עוד בנק באמריקה יקרוס לכם
אל תאיים עלינו בורא עולם איתנו19.03.23
110
כל מה שכתבת נכון ויפה. אבל יש רק בעיה אחת. החלופות האמריקאיות שהצעת (חוץ מהבנקים שקרסו לגמרי שבוע שעבר) הפסידו בשנה האחרונה מעל 30% אז בוא נאמר האקדח שלך הוא בלי כדורים... וגם השווקים האחרים בעולם לא יציבים.
מזהה תהליכים19.03.23
109
עדיף דמוקרטיה אמיתית, קרי: שלטון בעם ע"י הקלפי ופחות כסף בכיס, מאשר שלטון בג"ץ עם עוד כמה שקלים בכיס.
איש יקר, לא תודה19.03.23
108
הרצחתם וגם ירשתם? מושכים את הכסף להפיל את הכלכלה, אח"כ בוכים בכי תנינים שהיא נופלת... ממש ה"קוזק הנגזל", אבל זה לא באמת... הבג"ץ מטרתו להתיר להם עריות בפרהסיה ולהיות בעלי הממון.. הם לא יוותרו כל כך מהר על הכסף ויפקידו אותו בבנק קורס בחו"ל. אל דאגה, להמשיך בכל הכח זה בנפשנו....
יוסי19.03.23
107
בהתאם להצעתו של כותב השורות. אני מציע ששנתיים הרפורמה תהיה כמו שלוין רוצה, ושנתיים כמו שחיות רוצה. איומים בכסף לא מעניינים כשמדובר בערכים. אולי זה עובד על מי שכסף זה ערך אצלו
היהודי הנודד 19.03.23
106
ניכרים דברי אמת בדבריך ואכן יש לחזות את העתיד ולחשוש מכוונותיהם הלאומיות של מובילי הרפורמה ובעיקר השנאה שהדבר מעורר בתוך חלקי העם
שלום19.03.23
105
במקום לפנות לציבור הנגזל והנרדף ע"י הבג"ץ , אולי תפנה לחברך השותפים לכול הרוע וההשתלטות של הבג"ץ - שלא יפגעו בכלכלכה ויכרתו את הענף שכולנו יושבים, כי גם הם ומשפחותיהם ינזקו באותה מידה (לא כול משפחותיהם בהייטק, ולא כל הייטקיסט הוא מליונר)
מלכי19.03.23
104
פעם ראשונה שמשהו כותב לענין אשמח אם הציבור בשמאל יקנה את דבריך
פרימו19.03.23
103
קחו את הכסף שלכם ולכו לאן שתחפצו. כאילו שאם זה ישתלם לכם לעשות זאת הייתם שואלים מישהו- הציבור שאתה קורא ליבראלי נהנה משדידת הקופה הציבורית עם הפנסיות המטורללות כפי שאת בעצמך מציין. עברנו את פרעה נעבור גם את זה.
בועז19.03.23
102
אתה חושב שאתה מפרנס אותנו ?? אז לא!!!!!
משה19.03.23
101
ב"ה מה אתם בכלל נותנים במה לזה? הרבי הבטיח ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם, כל מי שהעביר כספים החוצה בסוף הבנקים קרסו ואיבד את הכסף, כאילו הפרנסה והכלכלה של החרדים תלויה בחסדי הלא דתיים..
אופיר19.03.23
100
קשקוש...החרדים חייבים לתמוך ברפורמה על מלא ולא לתת שום אפשרות לפשרה....הרבה מצביעים יפסיקו להצביע לגוש הימין אם תהיה פשרה....
קשקוש מקושקש19.03.23
99
אחרי המפלה של הבנק הגדול בקליפורניה SVB, כל המאיימים חושבים עכשיו פעמיים ושלוש אם להעביר כסף לארה"ב. אמת תהיה "מכה בכנף" בכלכלה אבל זה יסתדר תוך זמן קצר יחסית. מדינת ישראל היא כעת אחת העשירות בעולם. גם השמאלנים ילמדו לחיות באופוזיציה.
יהושע19.03.23
98
אתה אומר שלא הרפורמה היא האיום אלא הציבור הליברלי שימשוך כספים
אז בעצם 19.03.23
97
הלוואי והכותב הנחמד היה באמת מייצגם של הציבור הליברלי..להערכתי הסיפור האמיתי זה באמת לא הרפורמה ..אלא הפחד מאיתנו..כתבה מעניינת...
שי19.03.23
96
א. לאחי החילונים הליברלים תפסיקו כבר לאיים עלינו עם הכסף שלכם. תבינו דבר אחד פשוט אם היינו חיים בשביל הכסף גם אנחנו היינו עשירים. ויעידו הרבה מאוד חרדים בארץ והעולם שהם מיליונרים אחר שיצאו לעבוד. תבינו ערכים ומדינה יהודית, אפשרות לקיים כאן תורה ומצוות הרבה יותר חשוב לנו מכסף.
חרדי מצוי19.03.23
95
אנחנו מחכים למשיח לא לרפורמות
יהודי19.03.23
94
אדם נחמד עם כוונות טובות לצערנו הוא לא מייצג את השמאל, וויתור שלנו כרגע רק יגביר את ההתעמרות בנו בעתיד
. 19.03.23
93
תעשה טובה אל תדאג לנו. פתאום אתם דואגים לנו, אחרי שאתם מטנפים עלינו, מסיתים כנגדנו כאילו אין מחר, רק תסביר לי למה שאני אאמין לך.
לא מבין19.03.23
92
מה הוא יותר חכם מ500 פרופסרים שהם בעד הרפורמה!?!
אופיר19.03.23
91
אין עם מי לדבר בצד השני בכלל אז בכלל לא רלוונטי
יוסי19.03.23
90
כשאתם היהודיםהחילונים תתחילו לשאת בנטל המשך קיום היהדות לימוד תורה ושמירת מצוות כחובתכם מלידתכם לאם יהודיה ועד נשימתכם האחרונה.
מני19.03.23
89
אין סיבה לקרוא, נורא פשוט... בלי הרפורמה גם ככה הבגץ נגד אולי עם הרפורמה המצב ישתנה
חרדי19.03.23
88
1, הפחדות שווא,ישאר דמוקרטיה, כל זכויות הקנין ישארו, 2,השמאל כולל הרצוג לא רוצים הידברות, 3,שבועות רבים דנים ברפורמה , בניגודלהפיכת הדיקטטור והכלומניק ביהדות ותלמוד א, ברק, ונכון כמעט תמיד בבגץ פסק נגד המיעוט החרדי .
מאיר19.03.23
87
תודה אבל לא! כבר עברו הרבה שבועות היה לכם מספיק זמן להציג אולטרנטיבה אבל אתם מעוניינים רק בדבר אחד להפיל את הרפורמה והממשלה גם יחד אז לך לישון אתה וכל חבירך שפתאום מאוד "איכפת" לכם מהציבור החרדי
קנדי19.03.23
86
למה לאתר שמוגדר חרדי נותנים לארס החיחוני לפעפע ולקרוא לנו "אחים" שלו?!?! חבל מאוד שאנשים יקראו את דברי הבלע של הנ"ל. כפירה ומסיון מהולים במסכנות. ודי למבין.
מודאג19.03.23
85
אחי החרדים ???? מי אח שלך ? אחרי השינאה שלכם אתם קוראים לחרדים אחיי ? כבר לא צריך מריצות למזבלה ?? צבועים.
פרץ בצלאל 19.03.23
84
למה הוא לא כתב מאמר אל "אחיו" החרדים כאשר ריססו אותם במכטזיות, כשהכפישו אותם בקורונה כמפיצי מחלות, כששלחו אותנו למיזבלה.היכן הדאגההכלכלית שלו עבורנו כאשר קיצצו בקיצבאות הילדים ומה עם הכפיה החילונית ללמוד ליבה וגיוס? היכן הוא היה כשקראו לנו עלוקות מוצצי תקציב וחולבי כספים ועוד כהנה וכהנה.
חוי עמרני19.03.23
83
נראה כמו עוד אחד שלא מבין למה כן צריך רפורמה ומה הטוב בזה וכן מה כולל ברפורמה , מה שאם באמת זה נכון שהליברלים ימשכו את כספם באמונה על מה שכאילו יקרה אז התשובה היא שלא נוכל להאמין לזה ומה שקרה הראה ההיפך כידוע ומעלה כל זה זה לא בידים שלהם אלא ביד הקב"ה שמורה לנו איך להתנהג ולא לפחד
אברהם19.03.23
82
הוא מאיים ועושה מלחמה כלכלית. הם יפסידו בסוף, בדיוק מה שקרה עם הבנקים אמריקאים יקרה שוב.
הנרי19.03.23
81
המפולת של הבג"צ זאת הבעיה הכי גדולה , צריך לזרז את תיקון מערכת המשפט ושהערב רע האנרכיסטים ילכו מכאן , הם לא שייכים לעם שלנו ולארץ הזאת .
אא19.03.23
80
יועצים יש לנו מספיק, תן עצה איך שהבגץ לא יתערב תמיד נגד הדת ונגד חרדים
יואל19.03.23
79
לחייב החרדים נגד אמונתם זה כבר כפייה דתית. וגם כספר אוכל זה מהשם דווקא ולא מהליברלים אז אוכל יהיה להם. ואם הממשלה הקודמת היתה לוקחת בחשבון מה שעבדו אז לה היה מגיע למצב כזה.
Ministry of truth19.03.23
78
שיפסיק לאיים הציבור הליברלי מאיים בטרור אזרחי והוא אומר ששוה לנו להכנע הדרך ללחום בטרור זה לא להתפעל ממנו ואז לא יהיה להם סיבה להוציא כסף מהארץ
יהודי פשוט 19.03.23
77
סתם הפחדות.... בעניין הפנסיות שרשם שאנשים יוציאו את הסכף אין בדיוק לאן מדד ה s&p 500 לדוגמא ורוב מדדי הבורסה בארה"ב רק השנה חזו נפילה של כמעט 20% אז אנשים לא יסכנו את הכסף של עצמם זה רק דוגמא בקיצור המון הפחדות ותעמולה שיקרית...
אבי19.03.23
76
אתה בעצם מאיים עלינו בלשון חלקלקה... כמוך היו רבים במהלך ההיסטוריה, כמו שרבים חזו עלינו שווא ומדוחים ובסוף נעלמו מספרי ההיסטוריה כך גם אתם וכל הנמושות יכולות בכייף לחזור לעמק הסיליקון ולאופציות המומרים שכבר חוינו, אנחנו לא נזוז מהדרך
העניין מר יודע הכל19.03.23
75
רפורמה כאן ועכשיו וגמרנו עם מדינת הדיקטטורה של השמאל
יאללה יאלללה. הציבור הליברלי, גם כן19.03.23
74
אחרי שאצל החילונים כבק הפסיקו לשווק את השטות שהעשירים יוציאו את הכסף מהמדינה, בגלל הפדיחה שקרתב להם עם קריסת הבנקים בארה"ב, עכשיו מנסים לעבוד על החרדים התמימים.. לפחות ככה הם חושבים... אין נזק גדול לחרדים יותר מבג"ץ. גם אם יבטלו את בג"ץ לחלוטין החיים של כולנו יהיו יותר טובים. העם הרבה יותר חכם...
קני19.03.23
73
סך הכל רוצים להעביר את כל השלטון מהבג"ץ אל העם, מה רע בזה? אדרבה, שכנע אותי! ואם תאמר שהרפורמה מעבירה מידי הרבה כח לפוליטיקאים- בואו ותאזנו את הרפורמה, בואו להידבר, מבקשים שתעשו את זה!
לירן היקר,19.03.23
72
ואתה חושב שאנחנו מטומטמים?
רינת19.03.23
71
ובכן, כל מה שאתה כותב מסיט את הדיון מהנקודה המרכזית: בג"ץ הפר את האיזון בין הרשויות. בג"ץ קילקל הכל. ובג"ץ יקלקל הכל. אחת מהשתיים: או שנדבר גם בלי קשר לבג"ץ והממשלה או שנדבר ובג"ץ יקלקל שוב.
בנימין ליף19.03.23
70
אבל בגדול הוא צודק יש אדם שעשה קריירה מלסכסך אותנו אחד בשני והוא לא ימין ולא שמאל וכשהציבור החרדי נפגע מבגצ זה לא הזיז לו והיום כולנו משלמים את המחיר למענו צריך להוציא אותו מהמשוואה ןלדבר באופן מכובד ובלי אמוציות ולהגיע להסכמות רחבות כי אחים אנחנו ובתקווה שישובו אחינו בתשובה כולל נתניהו המתבולל
לא אוהב את הניסוח19.03.23
69
אתם מבינים, הליברלים אוחזים במקל האיום שהם הולכים להוציא את הכסף ולהקריס את המדינה, ואז עושים מזה דה פקטו ומכתיבים לנו מה לעשות, אסור להיכנע ולהתפתות לאיומי ושכנועי סרק האלה כאחד.
חיים19.03.23
68
שנים שמענו את התעשיינים מתבכיינים על שער הדולר הנמוך, שמרסק את היצוא. עכשיו הדולר יתייקר, היצואנים ירויחו בגדול, והמדינה תקבל הרבה מיסים. היבוא יתייקר, ותמורת זה התעשייה המקומית תוכל להתחרות, ולהוסיף הרבה משרות. כך שלכל צד יש מעלות וחסרונות.
חכמולוג19.03.23
67
הוא לא מבין שהחרדים עושים מה שנכון לפי רצון ה' ולא מפחדים מאיימים של ערב רב .
דוד19.03.23
66
שמאל = דאגה למיעוט ולחלשים ללא שום שיקול של צדק או אמת, ובתנאי שההגמוניה נשארת בחוזקה והם השליטי הארץ שדואגים לחלשים, ברגע שתנסה לערער על מעמדם של אדוני הארץ, הם יתקוממו נגדנו - נגד החלשים, וכל האמצעים כשרים, כולל הריסת מדינה ומלחמת אחים.
יהודה19.03.23
65
נתקעתי באחי החרדים.. סורי, לא קונה.
מיכל19.03.23
64
יעיין כבודו במעשה בכובס דאמר רבי אין פורענות באה לעולם אלא בשביל עמי ארצות יעיין כבודו לנו אין מה לפחד ה' יתברך דואג דאג וידאג לנו עם ישראל הוא מעל הטבע יקירי חסר לך קצת ליבה של תורתנו הקדושה
גמרא19.03.23
63
לא קראתי את הכל אבל רק מההתחלה ממינימום ידע אני רוצה לראות שכל "הליברלים" ישימו את קרנות הפנסיה שלהם בs&p שזה 100% מניות בארה"ב במצב הכלכלי היום תעדכנו איך היה הפסדי הסיליקון בנק עלולות להיות עדינות מדי בהצלחה
חרדי19.03.23
62
הנזק לציבור החרדי יהיה יותר גדול ממה שאתה מתאר.בתחומים נוספים,לא רוצה לתת רעיונות. חיבים לבטל את הרפורמה
ספרדי צנוע ושקט 19.03.23
פרנסה מן השמים .אז למה אתם בוכים על יוקר המחיה והדירות.ותמיד הישיבות על הפנים....
צודק מאה אחוז20.03.23
61
שטויות
שיר19.03.23
60
קשה להאמין שיזם כל כך מוכשר כותב טיעונים כל כך מופרכים! כנראה שהוא פשוט מפחד מ... חוק הג'ינג'ים
יעקב יעקב19.03.23
59
קשקשן בחסד ,הרפורמה תעבור ובעוד שנה שנתיים המשקיעים יחזרו להשקיע וכל הפוליטיקאים שרוכבים על גלי השנאה יחפשו עבודות חדשות
אורן19.03.23
58
בעיות כלכליות לא יווצרו מהרפורמה , הדרך שלכם להשפיע היא לאיים בבטן הרכה אבל אנחנו לא טיפשים אחרי שהאבק ישקע אני רוצה לראות מי שימשיך להחזיק את הכסף שלו בחוץ על ארבע תחזרו לארץ , אבל הדבר הכי גרוע בעיניי זה הניסיון לייצר מצג כאילו הכלכלה וההצלחה פה עומדת על כמה אנרכיסטים שחררו אתם לא מעניינים .
אל תהלך עלינו אימים דמגוג.19.03.23
57
היתה טעות ענקית להעיר את נושא הרפורמה. אנחנו החרדים נישאר במרכז הסערה גם אחרי שכולם יפסיקו לריב.
ברוך לוי19.03.23
56
הציבור החרדי הוכיח בבחירות האחרונות שאי אפשר לקנות אותנו בכסף, בגצ ממרר את החיים כבר עשורים ועכשיו יש הזמדנות לעשות צדק, תפנה ללפיד וגנץ שמסרבים לכבד את תוצאות הבחירות ולהגיע לפשרה עניינית לאיים לפגוע לנו בכיס לא יהפוך אותנו לשותפים שלך.
אסף19.03.23
55
אני אאמלק את דברי הכותב: בעצם הוא מציע, "תחיו בדיקטטורה שמנוהלת דה פקטו על ידי בג"ץ, וכך המיעוט שהשופטים מזוהים עמו לא ינסה להשמיד כאן את הכלכלה". דיקטטורה, או שחברי ינסו להרוס כאן את הכלכלה מהיסוד. חבל שזה השיח, שיח של איומים, שבינינו אין מאחוריהם דבר. השמאל תמיד איים. שום דבר מזה לא קרה.
דוד19.03.23
54
מצויין, תעבירו את כל הכספי פנסיות שלכם לארה"ב לסיגניצר או שאר הבנקים הקורסים, ותפסידו אותו. אנחנו נמשיך להינות מהכספים שלנו פה בארץ, תחת ממשלה שהבגץ אינו יכול לסרס את החלטותיה, וכפי שהיה פה עד שנות ה90 (שאלה; האם אז היינו בדיקטטורה? אף שמאלני לא ענה לי עדיין לשאלה זו).
אבי19.03.23
53
הכותב הינו יזם הייטק בתחום הסייבר (בכלל זאת הקים את CyActive שנרכשה על ידי PayPal ואת Rezilion שגייסה עשרות מיליוני דולרים ופועלת מבאר שבע). לפני כן שירת כעשור במערכת הביטחון בתחומי המודיעין והסייבר.
כל השאר לא מעניין את הכותב כהוא זה!!!!!!19.03.23
52
כל הקשקוש על הכלכלה שימשכו כספים ולמה זה יגרום זה פשוט חרטה!וטיפש מי שמאמין לזה! דבר שני:אני אשמח מאוד לשמוע איזה בדיוק כפיה הציבור הלברלי חווה לא עבר שום חוק שזאת כפיית מדינה,ולא לבלבל במוח! הלאה:אם את חוק המעונות ליברמן לא הצליח להעביר,קשה מאוד עד בלתי אפשרי להאמין שיצליח לגרום לחוק של כפיה לגיוס!
טלי🍒19.03.23
51
מאיים עלינו כלומר, אם לא נצא איתם להפגנות הם יוציאו את הכסף ואנחנו הראשונים להיפגע. "כוחי ועוצם ידי". הוא לא מבין הטיפש הזה שבורא עולם הביא להם את הכסף וייקח להם אותו ברגע שירצה בלי לחיצת כפתור. כמו שעשה לחברו בשבוע שעבר על 100 מיליון דולר.
מבלבל את המוח19.03.23
50
אין ספק שהחרדים ייפגעו. והם יהיו בין הראשונים להיפגע קשות. הרי כל מה שהם רוצים זה כסף ושוב כסף. ברור שכמות הכבף תקטן בריפורמה. קשה להבין את הטימטום של העסקנציקים החרדים. החרדים עומדים להיפגע קשות גם בגלל ההשתמטות ודבקותם בחוק הגיוס. הנושא היה רדום וכרגע הפך להיות דגל של מחאת הריפורמה
טפשות19.03.23
49
בקיצור שיטת ההפחדה? הסבא יהרוס לנו את המדינה מחוסר עניין בה... עם כאלו אולי טוב להיפרד... ...
מיכאל20.03.23
48
3\3 אם זה המחיר שעלינו לשלם כדי לשמר את יכולותינו הכלכליות, החברתיות, המדיניות או הבטחוניות, אז לא תודה, המחיר גבוה מדיי בשבילנו. אנחנו מוכנים לוותר על הרבה מאוד, כמעט על הכל, ובלבד שלא תיפגע יכולתנו לגדל את הדורות הבאים שלנו על פי ערכינו ואמונותינו.
נחום וו.20.03.23
47
מעניין למה הליברלים הנאורים נזכרים לדבר בנופת צופים ואכפתיות נוגעת ללב רק כשמזיזים אותם קצת מהשלטון המוחלט לו היו רגילים כל השנים....
יהודי של אמת20.03.23
46
כל זה רק למי שלא מאמין בקב"ה אבל אנחנו שמאמינים בקב"ה לא מפחדים מכלום ועושים מה שצריך כדי להציל יבנה וחכמיה
יצחק20.03.23
45
עם שוויצר שכזה אי אפשר לנהל שיח נורמלי. בעל מודעות עצמית פסולה. חי בדמיונות ומדבר דברי הבל וריק. ערימת גיבובי טיעונים שטותיים שכל איש בעל ידע בסיסי יתפלא לשמוע. מיסטר טנקמן איזה בושות. תמחק את הכתבה.
איש עסקים חרדי20.03.23
44
שאלתי חרדי איש עסקים בן 86 יליד הארץ מה אתה אומר על התנהגות השמאל בקשר לרפורמה המשפטית, הוא ענה לי "הם לא מפנימים שכבר עברנו את השלב הזה". כלומר עברנו את השלב הזה שהשמאל מכתיב את המדינה. הרכבת כבר יצאה ואי אפשר לעצור אותנו.
עיתונאי20.03.23
43
מתי בגץ הגן על חרדים. חוץ מהגנה על סודנים. מחבלים. ושמאלנים ראדיקאלים.
בני20.03.23
42
דעתי היא שצריך לעשות רפורמת פיצה ולעשות פיצה בשרי על שווארמה וכדאי שזה יהיה ריווחי אני מבקש כאן מכל הקהל הקדוש נא לתרום ולאכול פיצה כזה לפחות פעם בשבוע - פיצה אחד לכל אחד מבני ביתו - ואם הקהל יסיכים לזה זה יהיה רפורמה טובה חג שמח לנו ולכל יוצאי חלציכם בבתיכם
רפורמה שווארמה20.03.23
41
יש רק בעיה אחת. אנשי השמאל לא מפגינים נגד הרפורמה. הם מפגינים נגד הממשלה. גם אם לא תהיה שום רפורמה הם יפגינו עד שהממשלה תוחלף. אין להם רצון לקבל שום מתווה. לא מתווה אלבשן - פרידמן ולא שום מתווה אחר. ברגע שנקודת המוצא היא החלפת השלטון, אין עם מי ועל מה לדבר.
אבי20.03.23
40
ומי נביא לאחר החורבן?
דובי20.03.23
39
מחמם את הלב הדאגה שנראית כנה! הלוואי שנדע להתגבר על המשבר הזה
יאיר20.03.23
38
הרפורמה לכשלעצמה לא תפגע בכלכלה כלל. מה שעלול לפגוע זה אותם חברות הייטק שיוציאו את כספן, שלא בצדק ובכך יגרמו לכלכלה לקרוס. וחבל. הכל נובע מההסתה של חלק מהפוליטקאים נגד הרפורמה הציבור החרדי לא אמור להיפגע יותר ממה שנפגע עד היום. הרבית עלתה עוד לפי שהרפורמה אושרה .
יהודה20.03.23
37
טור פטרוני, ללא תוכן ענייני, ניסיון הפחדה מהסוג הנמוך שלא יצלח, אין קשר בין הרפורמה למצב הכלכלי, המחאות והתבהלות הן אלו שיוצרות אי וודאות, הרפורמה תעבור והשמיים לא יפלו, השלטון הסמי-פשאיסטי של שלטון בגץ יעבור מן הארץ ואתה ושכמותך מוזמנים להוציא את הכסף ותגלו שאתם מתי מעט.
אבג20.03.23
36
מישהו יכול לתמצת לי מה אמר ?
אבי20.03.23
שהוא מומחה בעל שם עולמי בדמוקרטיה ומדיניות ציבורית והוא ראוי להיות לא פחות ממנהיג, אבל הציבור כנראה טיפש ולא משכיל ללכת אחריו. רק כשיתגשמו כל "נבואותיו" ו"עצותיו" המופלאות הציבור יבין שהוא פספס את המשיח. בנתיים מיסטר טנקמן עצוב מאוד וחרד לגורל העם היהודי
מיכאלה20.03.23
35
אל תבלבל לנו את המוח , מספיק מהשמאלנים. חייבים רפורמה חזקה ולא מתפשרת. סבלנו מהשמאלנים העבריינים מקום המדינה. שום פשרות בנושא!!!! הל ניסו לשכנע איתך כנראה
צדיק המסיכות20.03.23
34
אליכם החרדים האשכנזים ההתנשאות שיש אצל הזינזי הזה זה בדיוק מה שאנחנו הספרדים רואים אצלכם. הוא המראה שלכם. אתם לא פחות דרקים מהסמולנים
ברוך שעשני ספרדי20.03.23
33
דווקא אני מסכימה איתו חלקית
אני20.03.23
32
מרגש עד כמה ההייטקסטיים חרדים לפרנסתינו ולביטחוננו הכלכלי אני לא הייתי נותן לו פה לכתוב את טור הדעה הכפרנית שלו כי הוא רוצה לערבב אותנו כאילו יהיה פה טוב גם מצבנו הרוחני בלי רפורמה של הבג'ס... אכלנו את זה כבר...
הנדסת תודעה...20.03.23
31
כל הטענה שלך מבוססת על זה שאזרחים ישראל יפגעו במודע בכלכלה הישראלית מתוך בחירה אז למה בדיוק מאשימים בזה את הרפורמה?
אילה20.03.23
30
נו שיחקתם אותה. 168 תגובות על כתבה לא נכונה ולא יהודית (נאמר בעדינות)
אני20.03.23
29
בוקר טוב עדיף דמוקרטיה ועוני מאשר דקטטורה ועושר מוזמנים לממש את איומכם 😍
יעקב20.03.23
28
האמת נסחפו עם הרפורמה המשפטית וזה פניה לכל הצדדים. לא מעניין את הסבתא שלי הרפורמה/ הפיכה תקראו לזה מה שבא לכם. בסוף האזרחים נדפקים מכל הכיוונים!
דניאל20.03.23
27
אבל למה אתה מגלה להם? למרות שזה בעצם כבר לא רלוונטי. הוציאו מליון דובים עצבניים מהיער.... וכן אנחנו נטרוף.... עכשיו אנחנו רוצים הכול. הפרדת דת ומדינה , הפרדת רשויות, שוויון בנטל, הכול. או מלחמה!!!!! והם לא היו בצבא. אנחנו כן. הם יסיימו רחוק.... מאד.... , שיעשו חוק חמץ לקופים באפריקה ........
סיריאסלי?20.03.23
26
פתאום אתם צריכים אותנו אתה כל היום דיברת נגד ועכשיו פתאום התעוררת יאלה יאלה לך לך
יהודה20.03.23
25
היום 20/3/23 יום שני היה דיון חשוב בועדת כספים על הסייעות החרדיות איך לא סיקרתם??? תסתכלו בעצמכם בערוץ הכנסת...מעלים שר+מענק 6000 שקל לכל הסייעות שתחת מיטריית השלטון המקומי...ומה עם הסייעות החרדיות??? כלום. אז על זה היה דיון...
הסייעות החרדיות דיון בועדת כספים היום20.03.23
24
אחי...בוקר טוב עכשיו אנחנו אחים? רפורמה טובה לכולם
יוחנן20.03.23
23
כל הבלאגן הוא רק בגלל אנשים שחושבים שהם מורמים מעם... אם היו מתחשבים בדתיים לא היו עושים את חוק החמץ... הבעיה שהחילונים לא רואים את צרכי הדתיים ומכניסים להם אצבע בעין.
יעקב20.03.23
22
תהיה פה ארץ יהיה וחשובה. אבוי לנו!!!
הקול השפוי20.03.23
21
אוי ערימת קשקושים. איפה אתה חי?
יהודי21.03.23
20
בקיצור הוא טוען שהשמאל שורפים את המדינה אלא אם כן נכנע להם. הם פושעים!!
בירד21.03.23
19
שפת חלקות
נחש 21.03.23
18
נו, באמת
חוחה והתלולה20.03.23
17
ומה אם יחוקקו שאדמוני ג'ינג' איננו רשאי לכהן כשופט עליון??? ומה תעשה אז....הא??
אזרח21.03.23
16
אני מתבייש שאתה ואני נושמים אותו אוויר. רד מהארץ וקח את הכסף המזוהם שלך.
ערן21.03.23
15
פשרה זה טוב התקפלות זה גרוע למה התקפלתם ימין הזוי למה??????????
אברך21.03.23
14
קשקוש מקושקש
קשקוש מקושקש22.03.23
13
כדי לתקן עיוות צריך שיווין. ומה שהימין רוצה ,זה שליטה, עד עכשיו השמאל שלט, עכשיו אנחנו. ככה לא מתקנים איוולת, ככה יוצרים חדשה.. אז מה הועילו חכמים... מתקנים פעם אחת, למען כולם, ובשביל כולם
מצפן21.03.23
12
ובנוסף אנטישמיות קלאסית ופטרונות כאחת. הכה ביהודי בכיסו הייתה סיסמא אנטישמית ידועה, והנה תלמיד גינגי נאמן.... מבחיל.
ער21.03.23
11
חי בסרט שהוא יכתיב לנו מה כדאי לנו ומה לא........ פתאום לכל ה"נאורים" אכפת מאיתנו, , ממש תודה רבה,...בסופו של דבר כל הכתבה הזאת היא רק לטובת אחיו השמאלנים שחושבים רק מה יהיה טוב להם ומכניסים אותנו כמו איזה מסכנים על הדרך, לא צריך את הטובות שלהם .
ימני21.03.23
10
אין צורך שתטיף לנו מה לעשות יש אלוקים שמנהל את העניינים ולא באמת שלא נראה לי שאנחנו אחים שלך..
אבי21.03.23
9
כשתבין מהי מהות הרפורמה אז נדבר , הרי אתה אפילו לא מבין ולא יודע על מה הרפורמה.
לך תלמד חביבי22.03.23
8
מה שמדהים הוא שהבחור משוכנע שהוא נציג התבונה והצדק וכי את החוכמה רק האחים החלונים קיבלו ואילו את הבערות הוא נחלת הדתיים
ליסה22.03.23
7
היא תעבור והיא טובה לחרדים , כיום השמאל ושנאה שולטת כל הזמן ובכל סוג של ממשלה
שקרן23.03.23
6
האיראנים מחכים ליום שבו לא יהיה גיוס חובה... חרדים צריכים להתגייס, לא כולם, אבל עם העלייה הדמוגרפית הם צריכים לקחת חלק בביטחון המדינה. כל נוסחא אחרת משחקת לידיים של האויבים שלנו
יש תיאום עם איראן? 23.03.23
כשכל יהודים ילמדו גם גמרא
חחחח29.03.23
5
כל הכבוד שאתה דואג לנו ממש מעריכים את זה......
חרדי23.03.23
4
חארטה. לא יקרה משהו מיוחד לכלכלה, ואם יקרה - זה יהיה בסך הכל רקע לאליטה החדשה מימין שתשלוט על המשק בצורה אחראית יותר מהשמאל הקטנוני והמגלומן.
זרלין27.03.23
3
לא אמורים לחנוק אחים. מה גם שכפיית ליב"ה על חרדים תחזור מהר מאד לסדר היום בתרחיש של ממשלת שמאל. למי שלא מאמין - פורסמו פה באתר דבריו הפומביים של אלוף בן ליאיר לפיד.
ארי זרלין27.03.23
2
ה הזן ומפרנס לכל. אם הוא מפרנס מכוער כמוך אז הוא יפרנס את לומדי התורה הקדושה
אברהם לוי29.03.23
1
אמצעים טכנולוגים לא נותנים תשובה מספקת לביטחוננו ראינו זאת ב 7/10/23 אין סיבה שילדיי יגוייסו וילחמו וילדי החרדים לא 🥶💉
Orit Galanti16.10.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 17:16

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 14:54

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 14:26

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 11:03

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10:37
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24