כיכר השבת

חשיפה: הוקמה מחלקה מיוחדת לשידוכים עבור בעלי רקע רפואי

בעקבות מקרים לא מעטים של שידוכים שהוסתרו - בהם בעיות רפואיות של אחד מן הצדדים, החליט הרב בנימין פישר, יו"ר אגודת "מגן לחולה", לצאת לדרך עם פרויקט מיוחד שיתמודד עם התופעה וייתן לה מענה הולם - מחלקה מיוחדת לשידוכים עבור בעלי רקע רפואי. פרסום ראשון (חרדים)

35
חיים שקדי | כיכר השבת | כ"ח בניסן | 02.05.11
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בעקבות מקרים לא מעטים של שידוכים שהוסתרו - בהם בעיות רפואיות של אחד מן הצדדים, החליט הרב בנימין פישר, יו"ר אגודת "מגן לחולה", לצאת לדרך עם פרויקט מיוחד שיתמודד עם התופעה וייתן לה מענה הולם - מחלקה מיוחדת לשידוכים עבור בעלי רקע רפואי.

רק בשנים האחרונות, התוודע הציבור למקרים רבים של נישואין, שלמרבה הצער הסתיימו בטרגדיות, לאחר שאחד מן הצדדים הסתיר מחלות או בעיות רפואיות שונות.

ההחלטה על הקמת המחלקה נפלה אצל הרב בנימין פישר, כשהתוודע לקושי בשידוכים של בעלי רקע רפואי, וכן שידוכים שהתפרקו בשל הסתרת מידע חיוני, אי העברת מידע נחוץ בזמן וחששות שונים בהיתקלות בבעיות רפואיות - שעם טיפול והכוונה מתאימים - היו נפתרים.

המחלקה המיוחדת לשידוכים לבעלי רקע רפואי, שתקום באגודת "מגן לחולה", תסייע במציאת שידוכים לבעלי בעיות רפואיות, תשדך בין בני זוג תואמים והכל בעצת ובהכוונת רבנים ומורי הוראה.

אגודת "מגן לחולה" הוקמה לפני כעשרים שנה על-ידי הרב בנימין פישר, במטרה לספק שרותי ייעוץ, הכוונה וסיוע רפואיים לחולים ולבני משפחתם, בארץ ובעולם. אלפי פניות טופלו עד היום בידי האגודה, כולם זכו לקבלת הטיפול הרפואי הטוב ביותר לו היו זקוקים.

בשל פניות רבות שהתקבלו באגודה, יתקיים לראשונה מחר (שלישי) כנס "רפואה והלכה", בו יישאו דברים רבנים לצד רופאים בעלי שם, ויתנו מענה הולם לציבור הרחב, בענייני רפואה והלכה.

בכנס יישאו דברים הגאון רבי אשר וייס גאב"ד "דרכי תורה", הגאון רבי אביגדור נבנצל רבה של העיר העתיקה, פרופסור איתן כרם מנהל אגף הילדים בבית החולים "הדסה", והרב בנימין פישר יו"ר האגודה.

במהלך הכנס, צפוי הרב פישר לחשוף את הקמתה של המחלקה חדשה - שתטפל בשידוכים עבור צעירים וצעירות בעלי רקע רפואי, וזאת לאחר פניות רבות שהתקבלו למתן פתרונות בנושא, ובעקבות בקשתו האישית של האדמו"ר מאמשינוב.

בראש המחלקה, יעמוד הרב אברהם בורדיאנסקי, מנהל מחלקת פרויקטים ב"מגן לחולה", שידיו רב לו בטיפול במקרי שידוכים עם בעיות רפואיות, כשיחד עם הרב פישר יעניקו את הטיפול המקסימאלי וההולם לכל מקרה רפואי בתחום השידוכים. הכנס יתקיים בבית הארחה בבית וגן, בשעה 20:00 בערב. הכניסה חופשית, עזרת נשים פתוחה.

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
ה' יברך את הרב פישר על הרעיון הרבה צער ועוגמת נפש ימנעו ואולי יפסיקו בעקבות כך.... (מכירה מקרוב מאוד מקרה)
מוריה03.05.11
15
הרי מי שנוכל לא מספר שהוא נוכל. ובכתבה כתבתם: "בעקבות מקרים לא מעטים של שידוכים שהוסתרו בהם בעיות רפואיות החליט הרב בנימין פישר... שיתמודד עם התופעה וייתן לה מענה הולם".
שלמה03.05.11
והוא מומחה בלזהות בעיות
אחד שקצת חושב03.05.11
14
אדם יקר ומיוחד פועל לטובת חולים בלי גבולות, לא פעם ראיתי את היחס שגדולי ישראל נותנים לבחור הצעיר הזה וזה מדהים, אני מחכה ליום שבו הוא יפתח אגודה משלו, יש לו הרבה מה להציע לעם ישראל, הוא חכם כישרוני ובעיקר נבון ורגיש, אדם שיודע לשלב בתוכו את כל גווני הקשת החל מזה שהוא הבן של המשגיח של קול תורה ונכד ש
אוהבים אותך 03.05.11

הצגת כל התגובות

13
הרב פישר מתעסק ומתמקד בבעיות רפואיות לא נפשיות, ואני מאמין שהמחלקה הנ"ל תטפל בעיקר בשידוכים עם בעיות רפואיות ולא נפשיות, אם לאבא יש אפלפסיה ולאמא מונו אין סיבה שלא יביאו ילדים לעולם ובגלל שאנחנו מקטלגים את החולים לסוג ב' וג' הם תקועים טו יורדים מהארץ ועוזבים את הדת, אז אני חושב שזב ברכה ויום בשורה ל
ברוך ינובסקי03.05.11
12
שאת כל המטופלים שלהם יחתנו עם אשכנזים ולא יתעללו בבנות ישראל טהורות שראויות לטוב ביותר ת"ח ס"ט
די לטיפשות 03.05.11
אפשר לחשוב שאצל הספרדים אין חולים ואין בעיות בשידוכים או שאין גירושין
פ"ת03.05.11
11
אני עוד מכיר אותו כשהיה מזכיר בית הדין של מרן הראשון לציון זצ"ל הוא דמות לא שגרתית אדם שדואג לזולת וניסה תמיד להשכין שלום בין כולם, מלבד המומחיות שלו בתחום הרפואה והנפש, שלי באופן אישי יש הרבה הכרת טובה אליו. חזק ואמץ יחד עם הרב בנימין.
יניב03.05.11
10
לטובת הרבים, לאחר שכמה מחברותי, שלחלקן היה קשיים גדולים בשידוכים, נושעו בס''ד, כשלאחר שהתברכו מהרבנית יפה, בדרך כלל, הם מצאו במהירות שידוכים מעולים. והרבנית יפה תחי', בת הצדקנית בירנצויג ע''ה, ברכה והתפללה עבורן, ועבור כל הפונות אליה ללא תמורה, ואינה רוצה בשום אופן שום דבר, אלא עושה הכל לשם מצוה.
מודיעין עילית03.05.11
אכן ברכותיה של הרבנית עושים פירות למרות שהיו לי קשיים גדולים מכמה סיבות,קיבלתי בס''ד תודה לה' חתן מעולה, מיד אחרי שקבלתי ברכה מהרבנית יפה, בת הרבנית בירנצויג ז''ל הרבנית אינה רוצה שום תמורה בשום צורה, ועושה הכל לשם מצוה. תןדה לה. ואני מודה לה'
רינה ג.03.05.11
הרבנית מקבלת רק נשים. היא אינה לוקחת תרומה וכדו', בשום צורה שהיא,הכל לשם מצוה. עד כמה שאני יודעת היא עובדת בשעות הבוקר בעירית בני ברק במחלקת חינוך משלים. נותנת דרשות רבות, לדוגמא חברתי היתה השבוע בהרצאה שלה באולם רשב''י נדמה לי היא גרה בבני ברק ברח' אבני נזר. אך איני בטוחה. היא כוכב עולה בין נש
נועה04.05.11
9
יש להקדים ולהקים מחלקה שתשדך בין משפחות עניות לעשירות, כידוע אצל החרדים משתדכים עשיר עם עשיר, ועני עם עני. כך יוצא שאבא עני עם בנות מחתן בתו רק עם עני כמוהו, והעול קשה מנשוא עד כדי מחלה או מוות. ומספר המקרים האלה עולה בהרבה על מקרים עם בעיות בריאות.
דן סגל03.05.11
8
זה רעיון פגז, אברימי ברדיאנסקי במגן לחולה זה האיש הנכון במקום הנכון, למה לקח לבני פישר כל כך הרבה זמן להביא אותו אליו? הוא אחד הכוחות הגדולים של דור העתיד בעסקונה החרדית הנקיה והטהורה
מנשה ויספיש03.05.11
7
כמי שקרוב היטב לנושא הזה, זה דבר חשוב מאוד, לדעתי זה אחת ההברקות הטובות ששמעתי לאחרונה שבני פישר פותח כזו מחלקה, זה פשוט רעיון טוב, אולי קצת מאוחד אבל עדיף מכלום.
חיים03.05.11
6
אני מכיר מספיק אנשים בעלי בעיה רפואית שנישאו לבני זוג בריאים וחיים באושר. הפתרון הוא לספר לצד השני! לא צריך לשדך רק בין חולים...
יניב03.05.11
לפי מה שאני מבין זה תיהיה מערכת שתדאג באופן כללי לציבור הזה שאנחנו רואים בהם לצערינו כסוג ב' ולא תיצור שידוכים דווקא בין חולים אלא באופן כללי, הרב פישר כה לחי!!!
נתנאל בנזימן03.05.11
5
איש חסד יקר מאוד !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי אמיתי03.05.11
4
כל הכבוד להרב פישר על פתיחת מחלקות נוספות ודרכים נוספים לעזרה לאנשים. אני אישית נעזרתי רבות ע"י הרב פישר. זה מאוד חשוב לפתוח כזאת מחלקה ממוסדת ע"י אנשי מקצוע אמינים. אני בטוח שכמו שהרב פישר עזר לי ולרבים כמותי הוא יעזור בנושא הזה גם לעוד אנשים רבים.
אבי03.05.11
3
*נמאס להם כרגע מחיי נישואין, קשה, גדול עליהם *מצאו מישהו יותר טוב *מצפים לרווח כלכלי מהעניין *סתם השתגעו לרגע באופן לא מוסבר *ההורים הסיתו אותם הרסו לבן הזוג את החיים באמצע החיים על לא עוול בכפו ויענשו על כך בחומרה רק בשמים, בארץ הם ייהפכו לגיבורים גדולים.
חלמיש03.05.11
בדרך כלל יש סיבה טובה.הרי זה הורס לשניהם את החיים לא רק לצד אחד
גלשנית03.05.11
בדרך כלל יש סיבה טובה (אמתית) - ממש לא מדויק. בדרך כלל יש עילה טובה (שקרית) - בהחלט מדויק. ומה שאמרת הורס לשניהם את החיים: אדם נורמלי לא הורס לעצמו את החיים במודע, אלא הוא מאמין, מקווה, או חושב שיהיו לו בכך חיים טובים יותר, או רווח מסויים. וזה מתחלק: בדרך כלל הוא טועה וההיפך הוא הנכון. לפעמים הוא ל
חלמיש03.05.11
2
ישנם המון מקרים של ילדים מסכנים ובודדים בעולם בעל כורחם בגלל ששני ההורים לא במצב נפשי טוב.... לא נראה לי שזה באמת הפתרון לבעיה .....אפילו שהכל נעשה בפיקוח מלא... (בכל אופן, זו דעתי האישי)
אביגיל03.05.11
1
שהרבנים יורו שכך ינהגו בכל שידוך וכך זה יהיה דבר נורמלי לבקש לראות את התיק הרפואי ולא איזו בקשה מוזרה.
יששכר03.05.11
למה אתה כותב "שכל אחת תביא" צריך להוסיף "וגם כל אחד יביא"
מ.א.03.05.11
האמת שאצל בחורה יש כאלו שיחפשו תירוצים ויאמרו ששם הדבר לא צנוע וכן ע"ז הדרך דברים ריקים שאין הדעת סובלתן... ואגב, כשאתם מעוררים ספק, לא להתלהב ממי שמציע ואומר לכם "אנו אפילו יכולים להראות לכם את התיק הרפואי" כי נכוו בזה רבים וטובים, אלא יש לענות להם בביטחון: "אוקיי! אני בא עכשיו לעיין בו היטב!".
יששכר03.05.11
ופנקס חיסונים. ואם אפשר, גם מצב חשבון בנק ותעודת יושר מהמשטרה.
שמעלץ03.05.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24