כיכר השבת

דעה: כל האמת על האפליה

התקשורת החרדית התנהגה בצורה מבישה ושימשה בתפקיד כלב השמירה של מנהלי הסמינרים הגזענים ובוני חומות האפרטהייד. הגר"י יוסף הוכפש אז מעל כל במה כמסורת האשכנזית הטובה שאינה יודעת לכבד את רבני עדות המזרח באשר הם. רבנים רבים חתמו על כל מיני אגרות מבלי שאף אחד מהם ישמע את הצד השני

237
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ג בחשוון | 20.11.11
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לאחר שנים של גאווה והתנשאות, מכסות ואפליות מצד מנהלי הסמינרים הורה לפני כשלוש שנים הגאון הגדול מרן הרב יעקב יוסף שליט"א לתלמידו עו"ד ר' יואב ללום לפנות לבג"ץ כנגד מקימי החומה מבית הספר בעמנואל כצעד אחרון ולאחר שכלו כל הקיצין והנהלת המוסד הקשו ערפם והפרידו בנות רק משום מוצאן הספרדי.

בעיית אפליית הספרדים לא החלה בעמנואל, כידוע לכולם, ומנהלים ומנהלות רבים בכל הארץ סרבו לקבל בנות ספרדיות גם כאשר נתבקשו ע"י גדולי הדור האשכנזים לקבלן!

גם פניות לבתי דין ובראשם פניה לבד"ץ 'העדה החרדית' נענו בבוז ובסרוב לציית לדין תורה. אמירות נפוצות בפי מנהלי הסמינרים היו "שהרב אלישיב יקבל אותה לסמינר שלו" ו"בת שבע יכולה לבקש אני לא חייב לשמוע לרבנית", וכמובן מעל הכל טיעון המחץ "המכסה כבר מלאה".. המכסה הארורה, כאשר רק השוחד במקרים כאלה טיהר את הספרדיות לבוא בקהל פח השמן הטהור הזך והלבן וד"ל.

התקשורת החרדית התנהגה בצורה מבישה ושימשה בפרשה בתפקיד כלב השמירה של מנהלי הסמינרים הגזענים קובעי המכסות ובוני חומות האפרטהייד, ופצחה במסע צלב למען הגזענות והנצחתה והסוף ידוע: גם אנשי ש"ס עמדו לצידם של מקימי הגדר הגזענים כפי שעשו במשך כל השנים מיום הקמתה של ש"ס, כאשר השיטה ידועה: מכירת כלל הציבור תמורת קבלת בנות הבכירים ומלחכי הפינכה הקרובים לצלחת כאשר במקרה מסויים נשלח אחד מראשי התנועה המעטירה בכבודו ובעצמו להתחנן בבני ברק שיקבלו את בתו של בכיר ש"ס לסמינר.

אקרוד הסיום המביש לפרשה היה בקבלת הפנים שנערכה בבית מרן הראש"ל שליט"א להורי המגמה החסידית שנאסרו מרצונם החופשי ונעילת הדלת בפני הורי הבנות הספרדיות שדמם נשפך כמים והוכתרו בידי תקשורתני הציבור החרדי כמחללי שבת ופורקי עול, עם טלוויזיות ואינטרנט בבתים.

במהלך הפרשה ביקרתי בעמנואל ונתקלתי באנשים קשיי יום עניים ופשוטים עם אמונה ספרדית שורשית ששבו לאביהם שבשמים ועזבו מאחור קריירה ותענוגות, כסף וכבוד, רק כדי לשמוע בסוף שהם מחללי שבת, גולשי אינטרנט וצופי טלויזיה.

עד אני לכך שבבוקר הצעדה המפורסמת יואב ללום בהוראת הגר"י יוסף הגיש לבג"ץ בקשה לצו עיכוב ביצוע לצורך הגעה לפשרה, ואלו הודיעו לבג"ץ באמצעות עורך דינם מרדכי גרין כי "אין פשרה, ולא תהיה פשרה, אנחנו הולכים לכלא"! וזאת מלבד הצעת הפשרה שהציע מרן הגר"י יוסף בתחילת הפרשה (הצעה שתועדה בוידאו ופורסמה בלעדית כאן בכיכר השבת) לרב טוביה בלוי ולרב צבי כץ שתמורת חתימת האדמו"ר מסלונים וראשי החינוך העצמאי על מכתב המתנגד לאפלייה תושג פשרה והעתירה תוסר, כל הנסיונות נדחו בבוז ע"י עסקני החצרות ואותו ח"כ וסגן שר החינוך שהחליט בכל מחיר לקיים מצעד וטרפד כל פשרה.

מכפישים, כמיטב המסורת

הגר"י יוסף הוכפש אז מעל כל במה כמסורת האשכנזית הטובה שאינה יודעת לכבד את רבני עדות המזרח באשר הם. רבנים רבים חתמו על כל מיני אגרות מבלי שאף אחד מהם ישמע את הצד השני שהוא אדם שדעתו דעת תורה וכל כולו תורה ויראת ה' טהורה המרביץ במשך 50 שנה תורה והלכה לאלפים ורבבות בכיתות רגליים ובמסירות נפש.

בראיון למרדכי לביא זעק הגר"י יוסף ממעמקי ליבו: היכן נעלם הציווי "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק"(דברים א-ט"ו)? אף אחד לא שאל את עצמו מדוע גדול תורה שכל כולו תורה ותפילה וגמילות חסדים הגיע למצב שהוא צריך להורות על פניה לבג"ץ והאם יש צידוק למעשה, אף אחד לא שאל מדוע שופכים לו את הדם, קטן עליהם, הלא על מזבח קידוש האפלייה הוקרב זמן קצר לפני כן אב שמת מהתקף לב אחרי שהתבשר על אי קבלת בתו לסמינר.

הכל מותר לאותם מנהלים מושחתים : מותר להשמיץ הורים ולשפוך דם נקיים, מותר לגרום להורים ובנות לדמוע, מותר לרמוס עדה קדושה ולהציב לה "מכסה".

אל תאמרו לי שאין אפליה וחינוך קלוקל לשנאת ספרדים. לעיתים מדובר באפליה גלויה ובוטה, ולפעמים סמויה ומתוחכמת. לעיתים החומות הן ממשיות ולעיתים הן וירטואליות ואינן נראות, זו עובדה ולא ניתן להכחישה.

בשבוע שעבר התבשרנו כי ש"ס מאיימת להגיש בג"ץ נגד מנהלי הסמינרים ולזרז את הגשת החוק נגד האפלייה בסמינרים.

לפתע גילו בבטאון ש"ס כי "המצב כיום הוא נכון לעכשיו: 47 בנות בירושלים, 48 בבני ברק, 8 בנות בבית שמש, 7 בביתר ו-5 במודיעין עילית. הבנות יושבות יחד עם אימותיהן בבתיהן, בוכות בכי חרישי מדי יום ומשוועות נואשות לפתרון. חלק מההורים הולכים הלוך ושוב בין מסדרונות העירייה, עוברים ממחלקה למחלקה, ומשם לסמינר שבו הם נרשמו. שופכים את לבם, מעלים את מצוקתם וכאבם, אבל אין מי שיקשיב לרחשי לבם"... 63 שנה בוכים הורים ובנות, 26 שנה שש"ס קיימת בכדי לפתור את הבעיה, ושנה וחצי לאחר פרשת עמנואל לפתע "נזכרו" בביטאון ש"ס כי כלו כל הקיצין ומנהלי הסמינרים אינם שומעים אף לרבותיהם...

בצעד זה הגיעה תנועת ש"ס למסקנה אליה הגיע הגאון הגדול הרב יעקב יוסף כבר לפני כשלוש שנים כי אותם מנהלים אינם צייתי דינא ולכן כפסק השו"ע פונים לערכאות ומחוקקים נגדם חוקים בכנסת המינים. יתכבדו ראשי ש"ס ויטריחו עצמם לביתו של החכם העדיף מנביא המתגורר ברחוב שמואל הנביא 34 בירושלים ויבקשו את סליחתו על העוול שעשו לו ולציבור הספרדי כשצידדו בפרשת עמנואל בצד האשכנזי - אותו צד שזמן קצר לאחר מכן בכפיות טובה אופיינית ארגן מעמד "קריעה" על פסק מרן הראש"ל הגאון רבינו עובדיה יוסף אודות גיורי הרבנות הצבאית.

הציבור הספרדי כולו אסיר תודה להגאון הרב יעקב יוסף ולשליחו יואב ללום על מציאת הפתרון לבעיית האפלייה בסמינרים (שאינם אלא שירות עירוני - ממשלתי הממומן מכספי משלם המיסים), ואני תקווה כי בג"ץ יקבל את העתירה שתוגש ע"פ דעת תורה אמיצה וישרה של הגאון הרב יעקב יוסף שליט"א ואותם מנהלים פושעים וסוררים יטופלו בדרך היחידה שהם מבינים : שלילת תקציבים.

לסיום, אני רוצה לשאול את ראשי ש"ס, האם להגיש בג"צ נגד מנהלי הסמינרים זה לא נקרא "להרים יד בתורת משה"?!

תוכן שאסור לפספס
237 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
גם הספרדים וגם האשכנזים - יהודים קדושים. רק ששורש נשמתם של הספרדים הוא בחסד, ושורש נשמתם של האשכנזים הוא בדין. יבא המשיח וימזג בין שני הצדדים הקדושים.
י21.11.11
רק ששורש נשמתם של הספרדים הוא בחסד (חסד לאברהם), ושורש נשמתם של האשכנזים הוא בדין (פחד יצחק). לולי "אלקי אברהם" ו"פחד יצחק" היה לי - כי עתה ריקם שילחתני. אז יעקב צריך את זכות שניהם, ומי לא צריך? יבא המשיח וימזג בין שני הצדדים הקדושים.
א21.11.11
67
הוא האיש שיגאל אותנו מהטירוף.
גאולה כהן21.11.11
66
רק בחבד מקבלים את כולם בשווה ולכן הרב יעקב יוסף שלח את בניו ללמוד במוסדות חבד ושם הם למדו להיות אוהבי תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל. אריה דרעי? הוא חבר לשמאל והביא את אוסלו והמצב של האפליה לא נפתר בכל ימי היותו יו"ר שס.
מנחם 21.11.11

הצגת כל התגובות

65
חושבים שהכל מגיע להם והכל שלהם ואין לספרדי דריכת רגל אצלם. הם אוהבים את זה שהספרדים מתחננים אליהם ומלקקים להם. זה מביא אותם לעמדת כוח של עליונות ואז יורקים לספרדים בפרצוף... אתם מבינים למה הם מתנהגים ככה???
חמודית21.11.11
64
אם אתה כל כך רוצה לתקן, אשריך, אבל יש דרכים מקובלות. תחבור לשס ותתקוף כמו שאתה יודע אבל לנגח אחרי שהתחברת לאמסלם שהולך בדרכי הרפורמים זו לא השיטה. חבל....
אריה21.11.11
63
אם היה לנו דימוי עצמי כמו שצריך לא הינו מבקשים טובובת מהם היינו בונים מוסדות משלנו אבל התרגלנו להיות נחוטים ומתחננים וזו התוצאה כן יש מה ללמוד מהם איך לבנות מוסד ובאיזה נקודות חינוכיות יש לשים דגש זה נכון אבל כמה? אדם לומד מקצועה שנה, שנתיים, שלוש 10 שנים ובסופו של דבר בונה לעצמו את החיים. כני
רפי21.11.11
במחילה, תתחיל לעבוד על הכתיב שלך חבל, הרעיונות שלך טובים. מה שאתה צריך לעשות זה פשוט, לעבור שוב על הטקסט ולתקן את הטעון תיקון.
דקדוקית21.11.11
62
עד מתי רשעים יעלוזו? די לאפליה.
אליהו כהן21.11.11
61
למה שאלי ישי ידאג לספרדים המופלים? וכי הם מצביעים ש"ס כי שומעים בקולו? התשובה שלילית. הם מצביעים ש"ס כי שומעים לכל אשר יורה המרן. לכן אלי ישי חייב למרן ולא להם. לכן דואג למשרה מכובדת לבתו כמזכירת לשכה שלו. דואג לבניו שיבחרו לרבני ערים, דואג לחתניו שיבחרו לדיינים.
דן סגל21.11.11
דן סגל היטיב להגדיר
שסניק בדימוס21.11.11
60
שנאה וריחוק.
חסיד מיוחד 21.11.11
כפרה על החילונים, מזה מאוחדים שאין דברים כאלה...
חמודית21.11.11
59
ולכן אין רשות לעשות מכסהה גזענית
כבודו צודק20.11.11
וכי אתה מסכים לאפליה??????????????????
המאיר לארץ21.11.11
58
הלוואי ושום ספרדי לא יתקבל למוסד אשכנזי! וככה יפתחו עוד בתי ספר מצויינים לספרדים1 לא חסר לנו כלוםם!!! (ומי שלא חושב כך חחחחח אאהה חחח קפוץ!)
סחבק21.11.11
57
מה עשה בנושא הסימינרים? המשיך ללקק לאשכנזים!
זבולון21.11.11
56
"השבט הלבן" ינקו את גזענותם ושנאתם לשונה מהם, עוד באירופה או עם הולדתם. מרחיקים את הגאולה ורובם מחנכים להתבדלות,חרמות ושנאה, בדיוק כמו שחיו בין הגויים בעיירות אירופה . שיש אומרים שלמדו זאת מהנוצרים בכלל. הכותב זרק את האמת העצובה בפנים שלכם.
מצה שמורה21.11.11
איזה כתב מתלהב
יוני21.11.11
55
אמסלם הולך בדרכי הרפורמים. מרן פרסם מכתב נגד אמסלם המדבר בעד עצמו. אמסלם ! היהדות החרדית בזה לך הרפורמים מצדיעים לך! השמאלנים מחבקים אותך! בהיסטורייה תיזכר כמי שניסה להמיט אסון על היהדות חרדית בראשות גדולי הדור שליט"א התקשורת תחבק אותך מר אמסלם אבל לא לאורך זמן.
אנדרואיד21.11.11
54
אפילו לנהל שיפודייה הוא ובניו לא ידעו אז לנהל ציבור הוא יידע...חחחחחחחחח הסרט שיפודי אמסלם עכשיו בגרסה החדשה באינטרנט חכו ותהנו ביוטיוב בקרוב..
יד עזרה21.11.11
53
מר אמסלם אתה חייב לחזור בתשובה על שציערת את מרן. אתה חייב להתנתק מהרפורמים. אתה חייב לבקש סליחה מהיהדות החרדית בראשות גדולי ישראל. תפסיק ללכת בדרכי הרפורמים. מרן פרסם מכתב נגדך המדבר בעד עצמו. אמסלם ! היהדות החרדית בזה לך הרפורמים מצדיעים לך! השמאלנים מחבקים אותך! בהיסטורייה תיזכר כמי שניסה לה
אופיר21.11.11
איש נפלא ומקסים ואוהב ישראל. הוא יושיענו מהפושעים השסניקים ואדוניהם הליטאים
הסופר אלי עמיר21.11.11
52
כוחינו באחדותינו.
ש"ס ז"ל 26 שנות בגידה!21.11.11
שנשלחו לעזור לכולנו, ועזרו לנו! הרב יעקב יוסף שליט"א, יואב ללום תלמידו, הרב חיים אמסלם שליט"א ועוד כמה אנשים טובים.
ש"ס ז"ל 26 שנות בגידה!21.11.11
תמיד נזכור את מי שהולך בדרכי הרפורמים מטופשינו חיים אמסלם
אנדרואיד21.11.11
אני מחיתי בך.
ש"ס ז"ל 26 שנות בגידה!21.11.11
אל תחשוב שכולם כאן מטומטמים כמוך ולא כל המרבה לטקבק הרי זה משובח..לך תעזור לאבא. וחבל תגיד לו שדרכי הרפורמים זוכים רק לגנאי ושמו ייזכר לדורות כמי שניסה להחריב את היהדות החרדית
אנדרואיד21.11.11
זה שתכתוב כל מיני סיסמאות, לא יפתור אותך לתת הסברים ותשובות לשאלות הרבות על התנהגותכם בש"ס. וזה שתצעק כל היום מר"ן ומר"ן ותתמם, ממש לא יעזור.
ש"ס ז"ל 26 שנות בגידה!21.11.11
זה שתצעק כל הזמן שס לא בסדר לא יעזור לאף אחד שלב ידיים ונצעד קדימה. אבל אני לא נאיבי אתה מחפש רק מחלוקת ולא לקדם עניינים וחוץ מלתקוף אתה לא עושה כלום. אני בז למי שהולך בדרכי הרפורמים
אנדרואיד21.11.11
בזוייה והמביישת. אין צורך להתייחס ברצינות לעילג הזה
מני21.11.11
זה שתכתוב כל מיני סיסמאות, לא יפתור אותך לתת הסברים ותשובות לשאלות הרבות על התנהגותכם בש"ס. והציבור אכן משלב וישלב ידיים למי שעוזר לו.
ש"ס ז"ל 26 שנות בגידה!21.11.11
את ההולכים בדרכי הרפורמים. אמסלם ובניו בע"מ
אנדרואיד21.11.11
הוא מושיענו הוא יושיענו ויגאלנו שנית, וישמיענו את האמת היושר והצדק לעיני כל חי לאמר, וכל השקרנים שיצאו נגדו יכה ה' בהם מכה ניצחת ונאמר אמן
בעזרת ה'21.11.11
51
בכלל את האשכנזים האלה. הלוואי שיקשיבו לי סוף סוף...
חציל מיוחד21.11.11
50
אולי עם שלם אולי דרעי. אולי אפילו ג', כי אם כבר ליטאיות אז נלך ישר למקור. ש"ס - הציבור לא מטומטם, מי שמטומטם זה אתם
אלי21.11.11
49
אם היו עוד כתבים שיכתבו מאמרים כאלו אולי היה סיכוי...
יאיר21.11.11
48
בעמנואל הבחירות היו נראות רחוקות מאוד ואם יש הזדמנות לתקוף את הרב יעקב יוסף אז ש"ס תוקפים אבל היום אנחנו יותר קרובים לבחירות וגם בש"ס מבינים שהקהל שלהם פגוע מאז פרשת עמנואל....‏ אני מאמין שלא חידשתי לך שום דבר אבל חבל שלא כתבת את הסיבה האמיתית.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר21.11.11
47
הרבה דמעות הורידה היהדות החרדית בגלל הפרשה האחרונה. דמעות של הורים שהלכו לכלא, דמעות של ילדים שנשארו בלי אבא ואמא. וגם, אסור לשכוח, דמעות של הרבה ילדים וילדות ספרדים והוריהם, שעדיין לא יודעים היכן יתחילו את שנת הלימודים הקרובה. אבל דווקא מתוך המשבר והכאב הגדול אנחנו מוכרחים למצוא דרך לעצור את מסכ
אנדרואיד21.11.11
46
אולי הקרן החדשה??..
איציק21.11.11
אולי כספים מקופת הציבור?
משלם המיסים21.11.11
שמא אף אחד??? קבצן עלוב חסר מעש!!!!
Daneillic121.11.11
45
כנסו לפרופיל שלנו
מצביעי ש"ס לשעבר21.11.11
44
למצביעי ש"ס הדפוקים, מגיע לכם כל ההשפלה הזאת , מה תלינו, חכרי הכנסת של שס"ס , את בנותיהם הם שולחים למוסדות של גזענים, אבל לקהל היעד שלהם לא דואגחם. דפוקים תמשיכו להצביע להם, תלמדו מהרב אמסלם ואולי תיכנס בכם קצת גאווה .
א.א21.11.11
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מכיר מקרוב21.11.11
42
האשכנזים חייבים לפתוח לעצמם בתי ספר פרטיים כמו החסידויות בלז וקרלין ובויאן ועוד. את החינוך העצמאי נשאיר לספרדים. אם לא נעשה כך אז גם הפיתרון הזה יחמוק מידינו כי ללום יאסור בבג"ץ תמיכה בתי ספר פרטיים
שרוליק21.11.11
אם אתה רוצה בתי ספר פרטיים .תלך לאיזה אי ותעשה מה שאתה רוצה ,לא כאן בארץ הקודש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
השפוי21.11.11
תשלמו 100$ בחודש עבור כל בת תקבלו חינוך "טהור" תרתי משמע והבת שלי תעשה בגרות וישאר לי כסף לשלוח אותה לאוניברסיטה הפתוחה (כמובן) ואתם תמשיכו לגדל עדר של בורות שאם הן לא "אמריקאיות" לבנות משפט באנגלית הן לא יודעות איחולי!!!
לוליטה21.11.11
41
גם הספרדים וגם האשכנזים - יהודים קדושים. רק ששורש נשמתם של הספרדים הוא בחסד, ושורש נשמתם של האשכנזים הוא בדין. יבא המשיח וימזג בין שני הצדדים הקדושים.
י21.11.11
40
רק הגאון הגדול הרב יעקב יוסף מסוגל להורות להגיש בגץ. רק איש אמת ירא שמים, בלי נגיעות, עם דאגה אמיתית לספרדים יכול להורות על צעד מרחיק לכת שכזה!
אבי כהן21.11.11
39
לא אכפת לנו מה יאמר לי ישי או אטיאס אנחנו יודעים היטב שהם מסיתים את מרן נגד בנו הצדיק שכל כולו תורה ויראת השם טהורה וכל הציבור הספרדי יודע שהרב יעקב יוסף הוא היחיד שדואג באמת לציבור הספרדי תוך תשלום מחיר אישי כבד מתוך ראיית האמת מול כל האשכנזים.
ספרדי גאה21.11.11
38
למה זה גזענות למה אצל החסידים יש עשרות קהילות וכל קהילה חיה לעצמה ומובן שכל אחד מקבל את בני קהילתו למוסדות שלו ואין שום אפליה בזה למה לקרוא לזה אפליה וסתם להכפיש ציבור שלם, אין לאשכנזים שום דבר נגד הספרדים בדיוק כמו שלחסיד בעלזא אין שום דבר נגד חסיד ויז'ניץ או סאטמער וכו, זה פשוט שני קהילות
משה21.11.11
החסידים לא לוקחים אף אחת מבנות החסידות האחרת ודאי שלא את האליטה שלה. הליטאים לעומת זאת הם ציבור קטן שמהלך אימים על כלל הציבור החרדי כשאחת השיטות היא ע"י פתיחת סמינרים בהם הם מחלקי התפקידים על חשבון המדינה וקבלת האליטה הספרדית גם לישיבות וגם לסמינרים וזריקת הזבל למוסדות הספרדים.השיטה השנייה זה דרך ית
יעקב דוד מזרחי21.11.11
37
מה שעושה אמסלם זו טעות , כי הוא מנסה לבנות בית על ידי הריסת האחר. מוטב יעשה אם יבנה ביתו בלי להרוס האחר. לדעתי הבית שהוא בונה מושתת על מחלוקת, שנאת האחר, והתרבות הרפורמיסטית ל"ע. הבית הזה לא יקום אמן.
חכמולוג21.11.11
את טלפיהם הם פושטים קדימה ואומרים טהור אני.
מעריץ דרעי21.11.11
האיש אמיץ ולא רואה את הכלבים השסניקים הרשעים ממטר, כל הכובוד לו!
שסניק בדימוס21.11.11
36
מה זאת אומרת "התקשורת אשמה", לאיזה תקשורת אתה מתכוין, ליתד, המודיע או המבשר? הרי מה שנוגע למנהלי הסמינרים יש להם "אבא" שדואג להם בעתונים הללו, פעם קוראים לו אפרתי ופעם גולדקנופ, והעיתונים "שבויים" בידי האנשים הללו, אז מה כי תלין עליהם. כדאי לך לחכות למחר לתחקיר של ערוץ 10 ואז תראה את התקשורת במיטבה
יחיאל21.11.11
35
ולכן לשמוע לכל גדולי ישראל..
חכם21.11.11
34
קומו ותעשו מעשה. השיטה של "אכלו לי, שתו לי, הוא עשה לי" - זה מתאים לגן ילדים. מה הלאה? צריך שהמתאוננים פשוט יקומו ויקימו סמינרים טובים מספיק, בשביל שהספרדיות לא ירגישו צורך לרדוף אחרי סמינרים אשכנזיים. אבל מה, הרבה יותר קל להתלונן מאשר לפעול...
ריאלית21.11.11
כנס לפרופיל שלנו
מצביעי ש"ס לשעבר21.11.11
ומשאיר אותך לגייס כספים בחו"ל כמו המפגרים הסלונימיים מעמנואל.
שסניק בדימוס21.11.11
33
יכולים להיות!!! פשוט חוצפה!!! מה ההבדל בכלל בין אשכנזי לספרדי?
חציל מיוחד20.11.11
ההבדל הוא שספרדים ברובם הם הרבה יותר סימפטים.. נחמדים, לבביים, לא שחצנים, מקבלים כל אדם ולא מדביקים לו סטיגמות בלי להכיר אותו בכלל... קיצור הרבה יותר טובים מ.... ולא אין לי התנגדות או שנאה ח'ו... אבל הוכחות בשטח!!!!
אנאל21.11.11
32
צריך המון אומץ לכתוב אמיתות רבות כל כך במאמר אחד.
גדעון 21.11.11
31
מה שנח להם הם עושים. מרן פוסק להלכה שלוטו זה אסור, השסניקים פוסקים שזה מותר, וברוב חוצפתם מפרסמים מודעות בעיתון שלהם. מרן התרחק כל ימיו מן הכיעור ומן הדומה לו, והם מפרסמים מותגי בירה מפורסמים על חשבונו שהוא נותן להם ההכשר כביכול. מרן זעק כל ימיו את זעקתו בשביל המסכנים והחלשים, והם? שכחו מי
מכיר אותם21.11.11
30
אנחנו לוקחים אותם בהליכה! צריך לעשות מהפכה ולהעיף את אטיאס וישי וכל ראשי המערכת הקלוקלת!!!! אם לא עכשיו אימתי???
פוליטק21.11.11
29
זה ברור שללום כתב את זה אבל זו לא הנקודה, שס הוכיחה שניתן לפתור בעיות על ידי פשרה קודם כל ורק אם זה לא מועיל הולכים קדימה לדרך יותר קשה אז לכותב השורות אני אומר תפסיק לבלבל את המוח ולזרות חול בעיני הציבור כי דרך הבגץ לא עזרה כלום בינתיים חוץ מלהביא מחלוקת בעם ישראל בניגוד לדעת מרן הגר"ע יוסף שבחר בד
אייפון21.11.11
מפלגה צולעת ומביישת, עם נבחרי ציבור בורים ועלגים
שסניק צולע21.11.11
28
בגזענות.....
לוי 21.11.11
27
אף אחד לא דואג לי, ואני לא מעדות המזרח...
מירים21.11.11
לעצמך?!? תעשי משהו במקום לגלוש... בכל זאת בהצלחה לך :)
הילה :)21.11.11
ואל תגידי שהרצפה עקומה.....
יענטע אלופה21.11.11
26
האם נראה לך שזאת תורת משה בכלל . וכי משה לימד להיות גזען וכי היכן מצינו בתורת משה או בכתובים שמותר להיות גזען ? אלא כל מה שהם עןשים אינם עושים זאת אלא לשם כסףףףףף והראיה אם הורה יתן לראש הסמינר סכום כסף מתחת לשולחן הרי שכל נערה ונערה תתקבל . ע"כ הכל עיניין כסף. אל תקרא לזה תורת משה . מה שכן בתורת מ
דעת תורה21.11.11
25
שס צבועה ולעולם לא תדאג לכלל הציבור הספרדי אלא רק לאליטה ולצורך כך לא צריך להרים יד... זה נעשה בליקוק ובהשתחוויה לאשכנזים!
רן21.11.11
24
די נמאס כבר מאחינו האשכנזים די עבר
דרעי20.11.11
23
אתה כותב טוב אך הזלזול שלך בשס הרס הכל. תכניס כבר לראש שלך שס לא ניהלה שום "הסכם" על גבי הבנות. המציאות היא שהאשכנזים קיבלו את בנותיהם של הבכירים בלי בעיה.ממש כשם שבנות העשירים מתקבלות, ולא קשה להבין מדוע... המאבק צודק אך ברגע שאתה וללום יוצאים לבד למאבק תוך הכפשת שס וממילא ציבור הבוחרים, שהוא ממש מ
אביב20.11.11
22
יש לי חבר בבני ברק שכשהוא התחתן עם בחורה אשכנזיה אבא שלה קיבל באותו יום התקף לב. משוגעים.
נורי21.11.11
21
חייבים להשאיר אותה בראש הכותרות לכמה זמן ש"הדבר לא יעבור לסדר היום": והענין הוא שבאים אחרי כן כמה כתבות אף חשובות אבל חשובות ככל שתהיו תבינו את ההבדל: כל כתבה חשובה "נוגע רק לכלל" ולפעמים גם לא נוגע רק מעדכן את הכלל אבל כתבה זו נוגע "לא רק לכלל" אלא "לכל אחד ואחד באשר הוא" בין אם הבת שלו לא התקבלה
המאיר לארץ21.11.11
זה כל כך אמיתי מה שכתבת שחבל שהנהלת כיכר השבת לא יתייחסו לזה בפועל...
magoya21.11.11
20
לרבים מבעלי התשובה, פרשת עמנואל הפכה להיות "סערת עמנואל". לא עוד סערה בכוס מים, שחלפה ונמוגה מבלי להשאיר אחריה שום הד בלבבות. כמכת רעם היא טלטלה מרבצם את כל אותם השדים האפלים שהרבה זמן ניסינו להדחיק ולקבור בחדרי הלב. כל אותן השאלות והתהיות שהרבה זמן מבעבעות בתוכנו כמו בקבוק מי חמצן ארסי. עד שגדשה הס
י.א20.11.11
19
במקום להתעסק בעיקר אתם מתעסקים בתפל... מה השטות הזאת ספרדי אשכנזי..לא מיציתם?? שכל אחד ישלח את בתו למוסד המתאים לה במקום לעשות דווקא ולגרום לבנות שלכם סבל מיותר. כתבה ממש מיותרת.
מתנחל20.11.11
ככה זה אצל המגזר החרדי אחד שונא את השני.. האשכנזים חושבים מעצמם.. וחייבים להפיל אותם!!!
ספרדייה גאה!!21.11.11
זו המציאות אצלינו. מה לעשות?? כנאה שאין דיונים אחרים לעסוק בהם. וזה עצוב.
תמהונית21.11.11
18
התפתחות מפתיעה ומעניינת, הרב מאזוז במכתב לרב אמסלם: "ידידי היקר הרב הגאון ח"כ רבי חיים אמסלם"… ניצחון האמת ומכה קשה לש"ס, הרב מאיר מאזוז מוכיח כי הוא ממשיך להוקיר ולהעריך את הרב אמסלם ומכנהו "ידידי היקר הרב הגאון ח"כ רבי חיים אמסלם" . אחרי שקראתם בראיון עם הרב אמסלם, על טיב הקשר ההדוק שהיה לרב אמ
המייל האדום22.11.11
17
הכתבה מזכירה לי את שמואל בן עטר שמדבר אמת כואבת..
האמת21.11.11
16
חבל...
דוד21.11.11
15
כנסו לפרופיל שלנו
מצביעי ש"ס לשעבר21.11.11
14
אין ספק שהכתוב בכתבה ממש נכון והצדק עם הגר"י יוסף, אבל תבין האשכנזים שונאים ספרדים בגנים זה לא משהו שאפשר להתפטר ממנו , זה מחלה לכן צריך להתפלל עליהם.
פוקוס20.11.11
13
הולכים בדרכי הרפורמים. מרן פרסם מכתב נגד אמסלם המדבר בעד עצמו. אמסלם ! היהדות החרדית בזה לך הרפורמים מצדיעים לך! השמאלנים מחבקים אותך! בהיסטורייה תיזכר כמי שניסה להמיט אסון על היהדות חרדית בראשות גדולי הדור שליט"א התקשורת תחבק אותך מר אמסלם אבל לא לאורך זמן.
אופיר21.11.11
12
לא דרעי לא ישי ולא כל מה שמריח שס===============אנחנו נידע בבחירות הבאות מי באמת דואג לפרנקים=ונצביע לו =אפילו עם זה יהיה ביניש
יום לחושך21.11.11
11
האשכנזים טובים. הספרדים לא! זה בדיוק מה שעושים אנשי 'ביקורת המקרא' שטוענים שיעקב היה גנב ורמאי, ועשו היה צדיק שמוצג על פי חז"ל באופן מוטעה כרשע שבסיפור..
פרוש הצדיק21.11.11
10
אשרינו שזכינו למנהיג כמו הרב יעקב יוסף שמחנך את המנהלים הגזענים ומכה אותם שוק על ירך. רק בגץ הם מבינים המוכסי מכסות הגזענים הללו.
אבי ברנס21.11.11
9
לא יעזור לשסניקים הציבור יודע שמי שנלחם למענו זה רק מרן הגר"י יוסף שליט"א ושלוחו יואב ללום.....‏ שסניקים לכו ותמשיכו למכור את הספרדים בנזיד עדשים.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך מאיר21.11.11
8
מי שיעזור זה שס, אבל הם צריכים להבין שזה הבעיה היום.
ששון21.11.11
7
ולכן לשמוע לכל גדולי ישראל..
חכם21.11.11
6
כל מה שהוא אומר נכון מילה במילה...אבל שאלה יש לי אליו..ש"ס קמו לא בשביל להילחם באפליה אלא בשביל שלספרדים יהיה כח וישיבות וסמינרים משלהם ולא יצטרכו להתחנן לאשכנזים...וזה מה שהם אמרו גם לפני שנה וחצי כששאלו אותם למה הם לא מצטרפים למאבק...ואני גם חושב שהם צודקים בקטע הזה הם הקימו מספיק סמינרים לספרדיות
תוהה21.11.11
5
כי כך החליט ועד השיבוץ אבל הם יושבים בבית והם לא בסטיסטיקה של הבנות שיושבות בבית
שי20.11.11
4
ניכרים דברי אמת
עמי20.11.11
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה יוסף21.11.11
2
www.kikarhashabat.co.il/ את הרווח) ותאזינו
כיתת יורים21.11.11
1
שכחת להסביר למה הבנות המסכנות הנ"ל לא הולכות לסמינר של בנות המזרח?! אולי גם הם מבינות שמשום מה ללמוד עם בנות אשכנזיות יותר טוב? מה הנחיתות הזאת שהם מתעקשות ללמוד במקום שהם לא ממש רצויות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד20.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונאלדו20.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזרחי20.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי20.11.11
אם אתה לא מעונין שמישהוא ילמד איתך, תממן בבקשה את לימודיך שלא על גבי משלם המיסים. במשך שנים רבות ניצלה המערכת הגיזענית את הציבור, על מנת להשריש הנהגה חולה וקלוקלת. והנה אתה אחד מהתוצאות.
לימונדה20.11.11
רק תענה או תעני על דבר אחד. למה? למה בכלל לבוא לסמינר אשכנזי?! התשובה- שכמובן תכחיש אותה- היא שממוצע הבתים של האשכנזים כיום גבוה יותר מבחינה רוחנית. (יום יבוא וזה כנראה יתאזן אבל כך זה היום בממוצע) ואם ספרדיה רוצה ללמוד דוקא אצל אשכנזים היא גם אמורה להבין שצריך להיות מכסה או איך שלא תקראו לזה אחרת ז
אלעד20.11.11
מושג של אשכנזים וספרדים. יש תלמידים/ות הבנת? מי שבנה את המערכת החולה הזו הוא זה שהחליט לבנות אותה כך. למה? כי הוא גזעני צר מחשבה, שונא את השונה, ולא מוכן להשקיע בעתידו של עם ישראל. כל מה שמענין אותו זה איך לנצל את המערכת לטובתו גם אם זה על חשבון האחרים. בקשר לחוזק הבתים זו תאוריה שבאה לחזק את הגזעני
לימונדה21.11.11
הוא צודק ב100%
יעלי21.11.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24