כיכר השבת

בלעדי

הפרוטוקולים של יתד נחשפים: נאצות, איומים ואלימות קשה

מסמך בן עשרות עמודים, המורכב מתלונות למשטרה ומפרוטוקולים משפטיים מגלה מה מתרחש בתוככי מערכת יתד נאמן מאז נסיון ההשתלטות שמסעיר את המגזר החרדי. עורך העיתון: "נעלו אותי בחדר וסרבו לאפשר לי לצאת". איש מחשבים סיפר השבוע: "יעקב לבין דחף אותי וזרק אותי מהחדר" (חרדים)

72
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ה בסיון | 15.06.12
משרדי יתד נאמן
משרדי יתד נאמן (צילום: הצלה גוש דן, פלאש 90)

הטלטלה והמהפך בעיתון יתד נאמן ממשיכים להסעיר את המגזר החרדי. לאחר התקריות האלימות שמתרחשות כמעט מדי ערב בבניין מערכת העיתון הליטאי, נרשם ביומיים האחרונים שקט יחסי בבית המערכת ברח' זבוטינסקי בבני-ברק.

השקט הזה הוא תוצאה ישירה של צו הרחקה שהוצא למנכ"ל העיתון יעקב לבין ולעסקן דוד סגל, בטענה כי נהגו באלימות והפריעו לעבודתה הסדירה של מערכת העיתון.

כיכר השבת חושף הבוקר את המסמכים המלאים של התלונות במשטרה, הפניה לבית המשפט והחלטתו על צו ההרחקה.

מהמסמכים עולה כי בעקבות האירועים האלימים, פנה אמש יו"ר הדירקטוריון ומייצג ההנהלה החדשה, הנגיד שמעון גליק בבקשה לבית המשפט להוציא צו הרחקה למנכ"ל לשעבר, יעקב לבין ולעסקן דוד סגל מנאמניו של מרן הגר"ש אויערבך בטענה כי נהגו באלימות ובבריונות כלפי עובדים בעיתון ושיבשו את הוצאתו לאור.

השופטת עינת רון קיבלה את הבקשה, ואסרה על השניים להתקרב בשבוע הקרוב אל בניין המערכת או אל העובדים.

במסמכים שנשלחו לבית המשפט בפתח-תקווה על-ידי עורך-דין ירון הרמן המייצג את ההנהלה החדשה, נחשפים מקרי האלימות בהם, לטענת התובעים, נהגו השניים כלפי גליק ועובדי מערכת העיתון.

לבין: השתלטות לא חוקית

על פי התצהירים, המנכ"ל יעקב לבין שכר את סגל ובניו יחד עם חבורת בריונים בכדי להשליט אימה על עובדי העיתון ולהשתלט על בניין המערכת.

הנגיד שמעון גליק מספר כי כששהה בחדרו הגיע אליו סגל ואמר לו: "לא כדאי לך להישאר בבניין". גליק חש, כך הוא מספר, מאויים מהאיש.

עורך העיתון ומקורבו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א מספר בתצהיר כי ביום שלישי בלילה ישב בחדרו וכתב מאמר, כשלפתע הגיעו סגל וחבורת בריונים ונעלו אותו בחדר יחד עם חברו הסופר חיים ולדר.

העורך יצחק רוט מספר כי ביום רביעי בשעות הצהריים ביקש לצאת ממשרדי המערכת, וכשניסה ללחוץ על הכפתור שפותח את השער החשמלי, ניגשו אליו בניו של סגל והיכו אותו. כתוצאה מכך, כך נטען, נפצע רוט וסבל מחבלות בצלעותיו ובידו.

באותו שלב, ניסה להתערב מנהל השיווק של העיתון חיים ריגר לטובת העורך, אלא שלדבריו בניו של סגל תקפו גם אותו והפילו אותו ארצה.

גם איש המחשבים דוד קוברה מספר כי כשניסה לנתק כבלי מחשב שאינו בשימוש, דחף אותו לבין בכוח וזרק אותו מהחדר.

יצויין כי בסביבתו של מנכ"ל יתד נאמן מביעים בתגובה ''זעזוע ושאט נפש" מכך ש "בריוני גליק והנגיד הנכבד עצמו פנו לביהמ"ש ללא היתר הלכתי ותוך דריסת ההלכה היהודית''.

לבין מכחיש את השמועות על כניעתו ואומר: ''ללא קשר לדיון שיערך ביום רביעי, קיבלנו היתר וכבר ביום א' נופיע בבית המשפט בבקשת צו מניעה על ההשתלטות הלא חוקית והבריונית''.

בתוך כך, ראשי ישיבות רבים מביעים בימים האחרונים תמיכה בהנהלה החדשה של יתד נאמן. הגאון רבי שמואל מרקוביץ ראש ישיבת פוניבז', אמר לתלמידיו שלא להתערב במחלוקת. "הנגיד שמעון גליק הוא אחד ממחזיקי התורה הגדולים בדורנו, חייבים לכבדו", אמר.

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
מגיע להם!!!!!!!!!! חבורת מתומתמים שעושים מה שבא להם......... מי אתם שתדברו על הרב עובדיה??????????? תתבישו לכם............ הייתם צריכים לאכול כאפה יותר חזקה אבל זה חשבונות שמים!!!!!!!!
מירבוש!!!!!!!!!17.06.12
35
נאצה וזילזול בגרש אוירבך אתם אתר חרדי.......
יוסל15.06.12
34
תחריש. יאכלו שונאיך אחד את השני וכבודך יעלה מעלה מעלה. הנה אתה מלך בגדוד והם אוכלים אחד את השני. אותם רשעים ארורים שמלפני שלושים שנה ועד לפני כמה חודשים שלטו ביד רמה וביזו את מך ברבים, נופלים תחתך. ואתה על במותימו תדרוך. הרב אנשים שחשבו לעשות דברים כנגד מרן שליט"א כבר מריחים את הפרחים מלמטה. לא ה
אברהם15.06.12
את נכדיו אז מי דורך על מי
יעיש15.06.12
אפילו שאת ילדיך ונכדיך שלחת למוסדות של האשכנזים, ואת פסקי ההלכה שלך ביטלת בגלל הרבנים הליטאיים המאיימים. ושלוחיהם (אלעק שלוחיהם...) האלימים והאכזריים. אפילו שבלחץ משפחתך, היית צריך להשפיל את עצמך ולהתקשר לאשכנזים למען יכניסו את נכדתך לסמינר שלהם. אויה על כבוד התורה אויה!!! הקב"ה יודע שאתה לא אשם.
מנחם16.06.12
גם מערכת "הכשרות" בית יוסף וחשבונות המליונים בבנק יעלו מעלה מעלה? או רק האיומים על מי שלא מתישר עם הקו של ש"ס יעלו מעלה מעלה?
דרעי15.06.12

הצגת כל התגובות

33
יצא המרצע מן השק, לא השקופה ולא נעליים, בריונים שפלים...
תלמיד מרן15.06.12
32
לאחר וויכוחים רמים שנישמעו בכול הרחוב החברה שם התחילו בהרמת ידים וחילופי מהלומות. אחד מחברי הועדה הרוחנית לשעבר פשוט גולגל כפשוטו במדרגות ולבסוף דידה החוצה פצוע ופראק קרוע כשהו צועק ומקלל באידיש
אלי15.06.12
31
כמו שנאמר " כל המידות בטלו, אך מידה כנגד מידה לא בטלה" הסמרטוטון שיצא כנגד מנהיגה האהוב ומחזיר כבודה של יהדות ספרד, מורנו הגר"ח אמסלם. קרס כמגדל קלפים וסרחונו יצא למרחוק. עוד מעט התור של ש"ס וכנופיית הקבלן. הם הבאים. ואז באמת נוכל לברך כולנו יחד ברטט ובזיע: "באבוד רשעים, רינה"
מומי15.06.12
אמסלם כבר פסה תפנים . לא שווה לירה
חיים16.06.12
שים לב מה קורה לשונאיו של מרן יביע אומר שליט''א חזור בך כי אתה הבא בתור תזכר דבר 1: עוד לא נולד האדם שפגע במרן שליט''א ולא נכוה
זהר המזהיר17.06.12
30
ר' שמואל אוירבך הנ"ל עדיין שקוע בדמיונות שהוא "גדול הדור" כאילו, ומתנהג בבריונות שמתאימה למאפיונר רח"ל. עדיין יש אנשים שטועים בו אך לבסוף לא תהיה ברירה ויצטרכו לצאת נגדו חזיתית
אביגדור15.06.12
בושה שמעלים תגובה כזאת
דביר15.06.12
אסור לדבר כך על גדול הדור
אחד15.06.12
לא מדברים על שום גדול בתורה !!!!!
י.ח15.06.12
29
אין דברים כאלה בעולם החרדי!
klozone15.06.12
שקרים
klozone15.06.12
28
לבטל מינוי לעיתון ולא לפרסם בו !!! די לעיתונות המפלגתית
נפתלי15.06.12
27
ממתי חיים וולדר מגיע למשרד דומני שכ5 שנים לא דרך במשרד וודאי אין לו חדר שם
אחד העובדים15.06.12
חבר שלו
יהודה15.06.12
26
הכל התחיל כש **** *** רצה לסחוט את ראש הישיבה שליט"א (זצ"ל). בסה"כ עשו לו טובה ולא הלכו עם הסיפור הזה למשטרה. החתן של ב.צ.ש. יכול להעיד ע"ז (למי שמכיר) וגם גיסו (ש.ד.כ.) היה מעורב. רק אחרי שהלכו לבוררות (אצל הרב י.ד.ג.) התברר העניין, ואם לא שהחתן שלו היה מקורב לשווער של אחד העסקנים בירושלים (ברוך בע
דובר אמת בלבבו15.06.12
25
לשון הרע ברבים,ועוד בעיתון ,ושיא החוצפה על גדולי ישראל.
אריה15.06.12
24
כל הכבוד לכיכר
מוטי הליטאי15.06.12
23
מי שחושב שלא צפוי שינוי, כדאי שישים לב לפרטים הבאים, והם בדוקים! מתברר מתוך מידע שאספתי מתוך מקורות שקשורים לאילי הון בארה"ב, כי שימי גליק אינו 'בובה' תמימה בשירות ה'חצר' של רב כזה או אחר. אילי ההון שמשתפים פעולה עם הנגיד ר' שימי גליק חברו להם יחד לחולל 'מהפכה' בחשיבה ובסולם הערכים של הצבור החרדי בא
יוני17.06.12
22
במשך שנים העיתון מסית את הציבור החרדי כנגד המדינה הציונית ומוסדותיה, אוסר על פניה לערכאות הגויים, ואז מתברר כי כל הזמן שיקרו את הציבור החרדי, כי ברגע האמת, מבקשים סעד מבית המשפט הציוני,ואינם מאמינים בבית הדין הרבני.
דן סגל15.06.12
21
שמעתי מיהודי חשוב שהיה בביתו של הגראי"ל שטיינמן ושמע מראש הישיבה דברים קשים וכואבים. ראש הישיבה דיבר בכאב ובדמעות והתבטא במילים קשות, כל הצרות והאסונות שקרו בעת האחרונה מקורם במחלוקת ולו ידע את התוצאה הקשה של מה שהתרחש ביתד נאמן לא היה נגרר למהלך הזה. קצתי בחיי אמר, מי יודע מה עוד יקרה חס ושלום מהמח
הדרים15.06.12
בביקור היום אצל מרו הגראי"ל שטיינמן שליט"א אמר מרן: היה זה ברור שכאשר פועלים דברים שבקדושה ומחזירים את העיתון שיסדוהו מרנן ורבנן שיהיה כפוף לדעת תורה, יקומו כוחות הטומאה ויילחמו בכל כוחם כנגד לזה, אבל הקב"ה מסייע להעמיד הדת על תילה וצד הקדושה ינצח!"
תלמיד מרן15.06.12
20
לידיעת כולם זה היה תרגיל והם נפלו בפח ובבקשה תזכרו מי הלך ראשון לבית משפט שלא יהיה להם תלונות ויצעקו שלבין הלך לבית משפט פתאום מותר ללכת לבית משפט שיתבישו להם
פצצה17.06.12
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי15.06.12
18
גם העיתונים הדתיים יש בהם בלגן ולשון הרע
רבי בבר 15.06.12
17
בכמה כסף גליק קנה אותכם מתי התענינתם בדעת הרבנים האם בגלל כסף אתם מוכרים את עצמכם ואת בני ביתכם
יצחק רוט15.06.12
ב"ר טוביה זצ"ל גדל והתחנך בבית המושתת על אדני התורה הוא בנה את בית מדרשנו ותמיד האזין לציית לדעת תורה
קהילת קצעויס15.06.12
16
לא יתד ולא נאמן חילול השם גדול שקורא כך בין יהודים צריך לסגור את העיתון עד יעבור זעם וישכון שלום בניהם אמן
דרשן הכהן פנחס 15.06.12
15
כתוב כאן בתקנון שאין לשלוח דברי הסתה, דיבה , ולשון הרע. ומה עם תוכן הכתבה? כדאי לבדוק את אתמיתות הדברים לפני שכותבים
אחד שמבין15.06.12
14
דוד קוברה? אוכל לחם חסד שיגית תודה לרב לבין על כל השנים שהוחזק ביתד אפילו שהיה מגיע לו פיטורים מזמן. מענין מי משלם על הבן שלו בישיבה!!
אחד העובדים15.06.12
13
כבר שנים שאני אומר שצריך להחרים את העיתון הזה שמסלף את דברי גדולי ישראל ןמבייש את היהדות!!! יהודים יקרים לבטל מינוי לעיתון ולא לפרסם בו!!!
נתי15.06.12
12
פשוט עונג לראות ליטאים רבים עד זוב דם. תמשיכו עוד ועוד ועוד. אוך אוך.
גוטי 15.06.12
11
עיתון שמטרת הקמתו מחלוקת,אין פלא על התרחשויות שכאלה. יש ללכת בדרכו של הרב שטיינמן שבורח מן המחלוקת כפי שנהג אביו של הגר"ש אוירבך.
חסיד15.06.12
10
נאמן' . עיתון של חולים בושה וחרפה !!!
ישראל15.06.12
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל15.06.12
8
למי יש קלטת מהכינוס שם יצחק רוט מקונןן על הרב לבין כמה מסור הוא לעובדים ולמשרד ושכולנו חיבים לו את קיומינו. הפך את עורו!!
אחד העובדים15.06.12
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לבין צודק15.06.12
6
למה קיבל לבין הרחקה בשלא עשה כלום הגליקים מתנהגים כחבורת עברינם
שמשון15.06.12
5
הגיע הזמן להפנים את מחיר המחלוקת
חיים15.06.12
4
שם בקומות החשוכות.
וואעעעס15.06.12
3
אייך גליק לא מבין את הקומבינה של לבין שרצה לקבל צו הרחקה בשביל לא להיות זה שהולך לערכאות
לא מבין15.06.12
כפרחח שיצא נגד מרנן ורבנן, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קניבסקי שליט"א
גזית15.06.12
מי שחושב שלא צפוי שינוי, כדאי שישים לב לפרטים הבאים, והם בדוקים! מתברר מתוך מידע שאספתי מתוך מקורות שקשורים לאילי הון בארה"ב, כי שימי גליק אינו 'בובה' תמימה בשירות ה'חצר' של רב כזה או אחר. אילי ההון שמשתפים פעולה עם הנגיד ר' שימי גליק חברו להם יחד לחולל 'מהפכה' בחשיבה ובסולם הערכים של הצבור החרדי בא
יוני17.06.12
2
מה שברור כשמש שסופם של המורדים במרן הגרח קניבסקי ובמרן הגראיל יהיה כעין הסוף של קורח ועדתו!וזה לא חייב להיות היום בבוקר זה יכול להיות גם בעוד 15 שנה.כידוע הסיפור עם החפץ חיים שאמר שחיכה שנים רבות לראות מה יהיה בסופו של אדם שהתעלל באלמנה.ויש עוד הרבה סיפורים כאלה.זכרו מה כתב מרן הגרח שהוא מורה דכולא
עוזי15.06.12
1
ותנו כבוד לתורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל15.06.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24