כיכר השבת

75 שנים למדינת ישראל

סקר 'כיכר השבת': מה החרדים באמת חושבים על מדינת ישראל וצה"ל?

ביחס לצה"ל - אם לשפוט לפי הנתונים של סקר 'כיכר השבת' ומכון 'נתוני אמת' - היחס החרדי מורכב | רוב מוחלט של החרדים - 84% מהמשיבים, השיבו כי הם עומדים בצפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל, אך רק כשליש תומך בגיוס חרדים לשירות צבאי | כל הנתונים (חרדים)

95
כיכר השבת | ד' באייר | 25.04.23
סקר 'כיכר השבת': מה החרדים באמת חושבים על מדינת
ישראל וצה"ל?
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לציבור החרדי יש עמדה מורכבת ביחס למדינת ישראל ולצה"ל. צעירים חרדים עשויים למצוא את עצמם מתקשים להסביר לעצמם ולאחרים את התחושות שלהם ביום הזיכרון וביום העצמאות.

בעזרת סדרת מחקרים וסקרי דעת קהל שנערכו בשנים האחרונות ב'כיכר השבת', מנסים חוקרי מכון 'נתוני אמת' לענות על השאלה: האם ועד כמה האזרח החרדי מזדהה או פחות מזדהה, עם מדינת ישראל ועם צה"ל?

היחס של הציבור החרדי למדינת ישראל ולצה"ל | הנתונים המלאים (צילום ועריכה: נתן אפשטיין)

מה היחס החרדי לצה"ל?

עמידה בצפירה

סקר 'נתוני אמת' בשיתוף 'כיכר השבת' מגלה כי רוב מוחלט של הציבור החרדי (84%) מצהירים שהם עומדים בצפירת יום הזיכרון. מה שיותר מעניין זה שכשליש מתוכם השיבו שהם עומדים גם כשהם לא ברחוב. רק מיעוט קטן (15%) השיבו שהם לא עומדים בצפירה.

במילים אחרות, למרות שזו לא הדרך ההלכתית המקובלת לזכור, הציבור החרדי מכבד את הצפירה.

יותר מזה, הציבור החרדי לא רק מכבד ומזדהה אלא מתייחד עם זכרם של הנופלים בדרך המסורתית. ניקח דוגמה? בפרויקט 'מתפללים וזוכרים' ב'כיכר השבת', נקראו עד עכשיו למעלה מרבע מיליון פרקי תהילים לזכרם ולעילוי נשמתם של חללי צה"ל. הציבור החרדי שותף לכאב הלאומי, בדרכו שלו.

שירות בצה"ל לנושרים

עכשיו בואו נדבר על הפיל שבחדר. מה עם שירות צבאי או אזרחי לחרדים? לא צריך נתונים בשביל לדעת שרוב מוחלט של הציבור החרדי חושב שמי שלומד תורה לא צריך להתגייס. ועדיין ,אפשר לראות שיותר משליש מהחרדים מצהירים שהיו רוצים להשתתף במאמץ להגנה על מדינת ישראל. כמעט מחצית מהחרדים (44%) חושבים שחרדים צריכים לתרום להגנת מדינת ישראל.

אם ננסה להבין, מי הם אלו שאמורים לשרת לפי התפיסה החרדית, נראה שכשליש מהחרדים מחזיקים בעמדה שצעיר חרדי שאין תורתו אומנותו, בין אם מסיבות כלכליות ובין מסיבות רוחניות, צריך להתגייס לצה"ל.

בית העלמין הצבאי בהר הרצל, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כשמדברים על שירות אזרחי, הנתונים מזנקים ומחצית מהמשיבים מסכימים שאותו צעיר צריך לשרת שירות אזרחי.

אם ננסה להבין בעזרת הנתונים למה יש יותר תמיכה בשירות אזרחי לעומת שירות צבאי, אפשר להציע שהסיבה לכך היא החשש מהידרדרות רוחנית בצבא. זה בא לידי ביטוי בשיעורי הסכמה גבוהים יותר (57%) שבחור שמוגדר כנושר יתגייס לשירות צבאי.

ומה היחס החרדי למדינת ישראל?

למרות שרוב החרדים לא חוגגים את יום העצמאות ואינם משתתפים בטקסים השונים, יותר מ-70% ציינו שהם שמחים על קיומה של מדינת ישראל. מחצית מתוכם ציינו שיש גם דברים שהם לא שמחים עליהם.

מבחינה אידאולוגית, קיים ויכוח בין המצדדים בקיומה של מדינת ישראל כהשגחה פרטית וסיוע משמים, ובין הטוענים כי הקמת מדינת ישראל היא מעשה שראוי להתנגדות.

על פי הנתונים, כמחצית מהחרדים סבורים שמדינת ישראל הוקמה בחסד הקב"ה ורק כרבע עד שליש מהמשיבים סבורים שמדינת ישראל איננה תופעה חיובית. היתר מתייחסים למדינה כדבר ניטרלי, לא טוב ולא רע.

כמחצית מהחרדים מרגישים הזדהות עם המדינה, בעיותיה והצלחותיה. גם אם החרדים אינם מזדהים כציונים, רק כרבע מהמשיבים היו שוקלים לעבור לחו"ל אפילו אם הייתה ניתנת להם הצעה כלכלית טובה. ובמילים אחרות, הציבור החרדי מחובר לארץ ישראל.

בשנים האחרונות היחס של החרדים למדינה יודע עליות ומורדות. ומה היחס שלכם למדינה? חשבתם על זה? שתפו אותנו בתגובות!

תוכן שאסור לפספס
95 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
אם כך באמת פני הדברים, ואני מאד מסתפק על כל סקר, מחדל בחינוך חרדי חמורה. מה!? לא קראו על הציונות בקובץ מאמרים של ר' אלחנן וסרמאן, הי"ד, זצ"ל ? במכתב אליהו של רב א.א. דסלר, זצ"ל, ועוד ועוד?
תושב ולא אזרח25.04.23
או שמבינים שגם בתוך החברה החרדית יש עמדות נוספות ומפסיקים להסתיר אותם... רק לדוגמה - הרב מפונוביז', להבנתי ר' יחזקאל סרנא, ואפילו אמרו הלל בישיבת קול תורה בשנים הראשונות של המדינה. אפילו הבריסקער רב אמר שהקמת המדינה הייתה חיוך משמים שהתפספס, אבל הנה נראה עכשיו שמתקנים לאט לאט בעז"ה את הפספוס.
מצדרביעי25.04.23
אם כך באמת פני הדברים שאנו עומדים 75 שנה ב"ה במדינת היהודים במליוני ניסים ומופתים גלויים ונסתרים, פריחת התורה והישיבות בעוצמה אדיר אדירה שפע של רוחו"ג וכמעצמה אדירה טכנלוגית עלינו להודות ולהלל לפאר ולרומם לד'
הודו לד'25.04.23
יפה אבל... יפה כי יש בזה משהוא כי באמת פורח עולם התורה אבל.... כל זה 'למרות' מדינת ישראל 'למרות' ההתנכלות של 75 שנים לעולם התורה 'למרות' הצרת רגליהם של "אנשי הרוח" ועוד הרבה "למרותים"
ת'אמת26.04.23
לא יודעת מה איתך,אבל אני ממש לא הרגשתי שום למרות, להיפך אנחנו חיים בשלווה,מי שפה כועס עלינו זה החילונים שאנחנו לא משרתים והם משרתים אותנו ומתים כדי להגן עלינו...
טלי🍒26.04.23
39
הסקר לא משקף, כי החרדים שענו שגם בבית הם עומדים, עשו זאת מפני חילול ה'.
דוד25.04.23
מעולה!
איש בית שמש 25.04.23
נכון מאוד
אהרוני25.02.24
38
שטיות במיץ ולא כל אדם באמת חרדי
...25.04.23

הצגת כל התגובות

37
זה באמת מורכב המדינה קיום היא דבר חיובי ומנגד ראשיה ומנהיגה בתקופת הקמתה היו משנאי ד ממש בן גוריון והרצל וכו לא האמינו לא בתורת ישראל וחא ב4לוקי ישראל זה מורכבבבב מאוווד אבל מזל טוב 75
דוס25.04.23
36
צריך לציין רק שהחרדים שעונים פה בכיכר השבת לא ממש מייצגים את המיינסטרים המגזרי 70% שמחים בהקמת המדינה? הגזמתם לגמרי, זה לא הלך הרוח ברחוב... לא קשורים למדינה, לא תומכים בשירות צבאי וטוב שכך
25.04.23
טוב לדעת. נשמח שתוותרו על האזרחות הישראלית.
בזיון25.04.23
בשמחה..
חרדי25.04.23
ועכשיו למעשים עשה כדברייך
נועה26.04.23
אז מתי הטיסה שלך לחו"ל? לפחות תספר לאן אתה עף!
טלי🍒26.04.23
שקט ילדה קטנה מאלעד. כשהגדולים מדברים הקטנים שותקים.
יהודי חרדי26.04.23
אני לא יעוף מכאן כי זו ארץ אבותיי ואבותיך והמדינה תעוף לנו מהעיניים בקרוב מאוד
משה חרדי גאה ביהדותו27.04.23
ךזכירך!! היינו פה לפניהם ונשאר כאן אחריהם כשאתה לחברים שלך ילכו לחפוש ברומה פריז ושאר מרעין בישין
ת'אמת26.04.23
החרדים היו כאן לפני שהגיעו הקומוניסטים מרוסיה ואירופה והקימו "מדינה דמוקרטית".
ציונות זה ביזיון ליהדות26.04.23
ועוד כמה בצפת זה החרדים שלך? רוב החרדים הגיעו מאירופה אחרי השואה והתרבו פה בלי עין הרע בצורה פלאית,בחסות המדינה.
כמה יהודים דתיים שישבו בירושלים וטבריה?26.04.23
יש לך טעות. בארץ ישראל היו אלפי חרדים מעולי ספרד ותימן עוד הרבה לפני שהגיעו יהודים מאירופה.
חרדי26.04.23
למרות המדינה נישאר פה עד ביאת הגואל על אפם וחמתם של מי שלא שייכים לכאן
משה חרדי גאה ביהדותו27.04.23
מי שנולד בבית חולים בארץ אוטומטי הוא ניהיה ישראלי זה לא נתון לבחירה ולבטל אזרחות פולנית זה סיפור מסובך
שלמה22.02.24
35
טעות גדולה בסקר, וזה לא מייצג באמת את הדיעה החרדית האותנטית, כי הרי החרדים האמיתיים שיש להם סינון נטפרי לא גולשים כלל בכיכר, ודעתם שונה מהחרדים (החדשים או מודרנים, או לאומיים), שהשיבו בסקר!
הסקר אינו נכון כלפי אלפי חרדים אחרים25.04.23
👍👍👍
חסיד15.08.23
34
הלכה למעשה החרדים לא מכירים במדינה זאת וכשאני אומר חרדים אני מדבר על החרדים האורגינליים לא החוזרים בתשובה שאין להם את הבסיס החרדיות האמיתי. הסיבה שלא מכירים היא ברורה ונראית לעין....אין עצמאות אמיתית ואין דין ישראל במדינה זאת. בעוד חודשיים מדינת "ישראל" מקיימת את חודש התועבה על זה אומרים הלל???
רם25.04.23
33
זהו נס וזוהי השגחה של הקב״ה שמתאפשר לריכוז גבוה של יהודי לחיות בארץ ישראל ברווחה. התכלית העיקרית של הקב״ה טרם התקיים. התכלית היא משיח
דוד25.04.23
32
חילול השם גמור לעמוד בצפירה וכמו שכתבו כל גדולי ישראל שאף במקום ציבורי שיש אי נעימות גדולה יש להימנע מלעמוד שהרי יש בכך "חוקות הגויים"
חרדי25.04.23
יותר גרוע לא לעמוד בצפירה במקום ציבורי ולגרום לחילול ה', שאין עליו כפרה
קצת מידע...25.04.23
זאת הדעה שלך...
מודיעין עילית25.04.23
ראה מה אמרו על כך רבנים כדוגמת הרב מאיר אליהו ואם תגיד שהוא ציוני, בדוק וראה מה הוא כתב בהקדמת ספרו "מרכבות ארגמן", יותר גרוע לא לעמוד ולגרום לפילוג ח"ו שהרי כל החוסן של עם ישראל היה באחדות שא ברכה
נדב26.04.23
לכן נשארתי בבית ואני כל השנה מתפלל על נפטרי ישראל אבל יש כאלו שמתפללי רק בצפירה ורוצים שאהיה בדיוק כמותם !!!
משה חרדי גאה ביהדותו27.04.23
תשמע אם לא נעשה את זה זה יהיה חילול ה' יותר גרוע כי יגידו מה זה החרדים האלה לא מכבדים...
נכון אבל17.01.24
איזה חוק גוים? הגוים לא עומדים. ואם הם כן עומדים זה לשם כבוד. מותר.
יהושע 13.02.24
31
יחסינו למדינה שיהיה והי צריכה ללכת על פי ההלכה
מנדי 25.04.23
30
בקשת לשתף בתגובות אז הנה: לא עומד בצפירה, לא מכיר במדינה, והצבא זה אסון רוחני גדול (שירתתי שירות מלא, לצערי). מדינת שגנבה ומכרה ילדים והעבירה על הדת בשיטתיות ואיננה מכבדת את לומדי התורה-אינה מדינת היהודים. אני פה רק כי נולדתי פה ואין לי לאן ללכת.
יהודי25.04.23
חזק!! כמה שאתה צודק, יהי רצון שילמדו תועים בינה !!
ליהודי25.04.23
אמרת אמת ויציב ונכון.
חרדי אמיתי26.04.23
כן אבל יכול להיות שזה היה אסור להקים את המדינה אלא רק לחיות פה בלי רשות ,אבל עכשיו כבר מאוחר מדי... אי אפשר שלא יהיה עכשיו צבא.... כי חייב לעשות את ההישתדלות, בעייני צריך שיהיה צבא כרגע . המדינה לא מכבדת? אולי השמאלנים שהמדינה לא וגם הם פשוט מורעלים ביבי למשל מכבד את הדתיים מאוד.
יהודי ישראלי🇮🇱17.01.24
אתה גם משרת בצבא? או שאתה בעצם מאשר לבחורים אחרים למות למענך?
אני13.02.24
בקיצור, אתה בושה לעם היהודי.
אני13.02.24
29
חשוב לציין שיש הרבה חרדים שאין להם שמרנים יותר בלי גישה לרשת ואם הסקר היה כולל את כולם התוצאות היו שונות, מדינת ישראל היא עובדה מוגמרת וזה כבר לא משנה אם זה היה טוב או רע בהתחלה , ולימוד תורה שווה יותר מכל דבר
שם25.04.23
מוגמרת ??? ממש לא !!! עמדה זו מתאימה לאתאיסטים אמיתיים
משה חרדי גאה ביהדותו27.04.23
28
השם נתן לנו מדינת ישראל בלי שום דעה או חכמה של אף בשר ודם.הכל מרזה דרזין.ולאו כל מוחא סביל דא. יש תוכנית בשמיים.!!!! מנשה היה גדול בתורה ורשע.למה ?מפני שרצה לברר את ניצוצות קודש שיש הטומאה אבל לא עלה בידו.ושום אחד לא הצליח בזה....
אין מי יאמר לו מה יעשה ומה יפעל25.04.23
27
אני צם ביום העצמאות יום לדיראון עולם הקמת מדינה ציונית
רונן25.04.23
לאף אחד!!!!!
אתה לא מפריע26.04.23
תרשה לי לגחך... אתה מעניש את עצמיך...
טלי🍒26.04.23
גם אני צמתי עד לאחר חצות היום
משה חרדי גאה ביהדותו27.04.23
26
הם שואלים רק את החרדים שגולשים...
ליטאי גאה25.04.23
25
אז ההנהגה הישנה, קצת מנותקת מהציבור? כי המנהיגים שלנו הרבה יותר "אנטיציונים" מתוצאות הסקר
מעניין מאוד25.04.23
הפוך! ה"רחוב" מנותק מדעת תורה ! ממתי להיות יהודי זה על פי סקר דעת הקהל ?? פעם ראשונה היתה בחטא העגל, ואנחנו חיים עד היום עם התוצאות....
תושב ולא אזקח26.04.23
זאת היתה כוונתו
לא הבנת26.04.23
רגע מי שמאמין במדינת ישראל הוא לא יהודי? בקיצור כל מי שמת למענך הוא לא יהודי? או שהבנתי לא נכון
אני13.02.24
24
אוהבת את המדינה וגאה בה
אסתר25.04.23
ביקשו מחרדים להגיב..
חרדי25.04.23
לא כל החרדים כמוך, בוקר טוב!
טלי🍒26.04.23
23
מדינת אשכנז חוטפי ילדי עולים ומרוקו סכין. גויים ברברים. ימ"ש. זו דעתי.
האמת25.04.23
22
כל סמן שהצבא משמש בתור כור היתוך של חילוניות אסור לחרדי לשרת במבא, שנית, הצבא לא זקוק לכל כך הרבה חיילים ועל מגמתם לנתק אותם מהגמרא,
צבי25.04.23
זו המציאות בשטח, להתגייס לצבא זה לקבל על עצמך סט ערכים סלנג וסגנון חיים שלא דומה לפני ואחרי ברוח הקנטוניסטים
משה חרדי גאה ביהדותו27.04.23
21
חילול ה' שכזה סקר מתפרסם, לא משנה שהתוצאות ממש לא נכונות ,וכל חרדי נורמלי יודה בכך... יבוא הגולש החילוני וישאל- אם הם אוהבים את המדינה וחושבים ששירות לאומי זה חשוב(שוב, זה לא משקף את הציבור), למה הם לא משתתפים בנטל? אגב, לדעתי התוצאות הן מתשובות של דת"ל שגולשים פה בהמוניהם. מקצועיות לשמה...
ירושלים26.04.23
20
בעיני לא להכיר בנס של הקמת המדינה, זאת כפיית טובה גמורה כלפי הקב"ה. נכון שהמצב פה לא אידיאלי, אבל אין שום ספק שמצבנו ברוך ה טוב בהרבה מכל דור אחר לפנינו. חזרנו לארץ, אנחנו די בטוחים, יכולים להסתובב במראה יהודי, גאים, בלי חשש לאנטישמיות מהגויים השכנים. ולכל הטוענים "פיגועים", זה לא קרוב למה שהיה.
אני26.04.23
המדינה פה ורשיה מתנהלים באורח חיים גוי לחלוטין, כזה שלא מחויב לדעת תורה וכזה שפוגע ומזלזל בשומרי התורה והמצוות, וכזה שיכול לקרות בכל מדינה אמריקאית אחרת, ויותר גרוע, ואני יכול להודות לה' על כל הדברים הטובים שהוא עושה בארץ, בלי שום קשר למדינה. ובעיני אין פה שום כפיות טובה,
יהודי11.10.23
19
אני חרדי וגולש בככר השבת, כן יש לי סמארטפון ואני מתבייש בכך. 'מי שיש לו סמארטפון הוא מסכן...' ואני לא עומד בצפירה כי זה חוקות גויים. אני לא מכיר במדינת ישראל שהיא מדינה אוכלת יושביה, מדינה שמתקוממת נגד התורה ונגד דרך סבא אבא, אני נגד גיוס לצה"ל כי זה סכנה לכל יהודי,אני מעוניין לעזוב ולצערי אני כאן.
חרדי על מלא26.04.23
מסכים איתך אחי היקר כל מילה בסלע
משה חרדי גאה ביהדותו27.04.23
בי לך למה אתה עדיין כאן גם ככה צריכים לממן אותך
דב03.11.23
אתה עלוב. לא יותר מזה
אני13.02.24
18
דעתי שיום זה הוא לא יום חג, אבל בהחלט יום של שמחה, רואים בעליל שהקב"ה מרעיף על בניו רחומיו שפע של סייעתא דשמיא, בכל הקשור לבנין ארץ ישראל הקדושה, ועל אף שהרבה מבוניו אינם לצערנו שומרי תורה, וידוע אמרתו של הלל הזקן הוי מתלמידיו של אהרן אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה,
משה קליין26.04.23
17
הסקר נראה יותר כתופעה של חרדשים שרוצים לטפוח לעצמם על השכם שהם ציונים, תופעת החרדשים בציבור החרדי היא מיעוט, ורוב הציבור החרדי אנטי ציוני, ומי שכן ציוני הוא פשוט מזרוחניק כי אין הבדל בינו לסמוטריץ ולא כלום, שני שומרי תורה ומצוות ההבדל היא בהשקפה ואם גם את זה אין, סמוטריץ כבר יותר חרדי ממנו,
אובייקטיבי26.04.23
16
בלבול מוח. יש לבטל את הגיוס ולהקים צבא מקצועי.
נפתלי26.04.23
ומי ישלם עליו? אתה מהקצבאות שאתה שודד מהמדינה?
יעל11.10.23
15
לא יתכן ש70% מהמגזר החרדי שמח על קיומה של מדינה ציונית שמבוססת על מרידה בקב"ה!!!!!!!! [כפי שפסק החזון איש ב"אגרות"] כנראה שרוב המשיבים לא משתייכים למגזר...
הסקר טועה בגדול!!!!!!!!!!!!26.04.23
נכון. אתה צודק
מתכנת חסידי15.08.23
14
הסקר הזה כלל לא נראה לי, וגם אם אלו הם נתונים נכונים, אני מבין שהיום הציבור המוגדר כ'חרדי', הוא ברובו רק אנשים עם חולצה לבנה וחליפה.
שלום דובער הלוי שווארץ26.04.23
או חולצה צהובה-בהירה ומכנסי גרביונים
מתכנת חסידי15.08.23
13
הדעה שלי היא, שמצד אחד אין לי ברירה אלא להיות כפוף למרות הקוראים לעצמם כנסת, ולחוק, ומצד שני, אני חי במקום בו אני שומר בגלוי על תורה ומצוות. לפי התורה, המדינה לא שינתה שום הגדרה כלשהיא בעם ישראל ובארץ ישראל, אלא המצב נשאר בדיוק כמו שהיינו באירופא ובבבל.
שלום דובער הלוי שווארץ26.04.23
12
היחס שלי למדינה זה שאני מאוד אוהבת אותה ומבינה למה החילונים ממש כועסים עלינו שאנחנו לא משרתים, אני גם הייתי רוצה לתרום למדינה שלי לא פחות מכל אזרח אחר,ואני רוצה גם שהמשפחה שלי תתרום,אבל ברור שיש לנו את דעת גדולי ישראל שרק לפיהם נלך ולכן התרומה שלי תסתכם במחלקה של חרדיות ביחידת 8200,אבל לא יותר מזה..
טלי🍒26.04.23
חחח
מתכנת חסידי15.08.23
11
כל עוד הגאולה לא הגיעה אין עדיפות לגור במדינה תחת שלטון חילוני אם היתה לי האפשרות הייתי עובר לארץ אחרת
משה27.04.23
לאן? לבלגיה, שם אין קבורה יהודית? לאנגליה, שם מנתחים לאחר המוות? לאירופה ה"רחימאית" שאסרה שחיטה כשירה? לאמריקה בעלת התרבות הקלוקלת? ברור שמבין שאר האופציות, מדינת ישראל היא הרע במיעוטו
מתכנת חסידי15.08.23
10
אוקיי
תומר01.06.23
9
לא ברור לי מדוע המכבים יכלו להילחם בפלישטים והיהיודים היום לא יכולים להילחם באויבים. למה לימוד תורה סותר שיורת צבאי? אולי סותר שליטה של הרבנים, שהם םוחדים שלתלמידים שלהן יהיו דיעות כי יראו מה קורה מחוץ לקהילה. האם התורה מצווה לחיות בגטו? הרבנים חוטאים בסגירת הקהילה שלהם וברצונם לשלוט בכל מחיר.
דניאל01.09.23
דברים כדורבנות. הרי יש מחלקות מותאמות לחרדים. אבל מעדיפים לשמור את החרדים ככת סגורה וצייתנית ובלי אופציות. כואב הלב על הילדים שגדלים למציאות כזו
אביב11.10.23
חבל לדאוג סתם. שאלתם אם יש מצווה להסתגר בתוך גטו אז כן יש מצווה לא לשים את עצמך בנסיון שאולי לא תעמוד בו אבל לדעתי גם הקהילות השמורות יותר מודעים למה שהולך בחוץ וזה הבחירה הבלעדית שלהם אם להשאר. אגב, כל האלה שמרחמים
בחורה חרדית מאושרת וגאה116.11.23
על נשים חרדיות "שלא נותנים להן לממש את עצמן" מי אמר שלממש את עצמי זה להיות קרייריסטית אולי לממש את עצמי זה להיות אמא לילדים.בבקשה תפסיקו לרחם ואולי תתפסו אומץ
בחורה חרדית גאה ומאושרת216.11.23
ותבדקו למה הם בוחרים "לחיות בתוך גטו", אולי גם תבינו. תודה על הדאגה, אבל כדאי שתדאגו על החיים שלכם, תוודאו שיש מי שיזכור אתכם אחרי שלא תהיו פה יותר.
בחורה חרדית גאה ומאושרת316.11.23
סתם מצחיק אותי שאתה שם את עצמך שופט על רבנים מי פה החוטא אולי תלך להיות שופט בבג"צ, הם גם יודעים לשפוט רבנים לא צריך הכשרה נוספת..😑
אני 16.11.23
8
כמים פנים לפנים ולכן אני שמח לגור בארץ ישראל
חזי שגיא09.10.23
7
אני עומד ולא בגלל חלול ה'
אין על המדינה וצה''ל ,מת עליכם10.10.23
6
השירות הצבאי שלי היה משמעותי ומהנה. הכרתי אנשים מכל הארץ, צברתי ניסיון ניהולי, עשיתי דברים משמעותיים. למה שרצו לוותר על דבר כזה? כדי להמשיך לשמש ככוח פוליטי מנותק של ההנהגה שלכם? איזה חיים אתם גוזרים על הילדים שלכם?
יעל11.10.23
5
היות ולפי ערכי התורה מלך הארץ הזו הינו הקב’’ה והוא הריבון כאן ממילא עצם זה שיש כאן מישהו שמעמיד את עצמו כריבון על הארץ הזו דהיינו מדינת ישראל זה סתירה גמורה לערכי התורה ומרידה במלכות שמים והגיע הזמן שעם ישראל יתעורר לזה ויבקש על מלכות שמים שתתגלה ותנהיג אותנו ורק ע’’י שנבקש זאת תבוא הגאולה
החפץ בהתגלות מלכותו של ה’ בעולם20.10.23
4
איןןןן על מדינת ישראל היפה שלנו בעולםםםם עומדת בצפירה, חוגגת את יום העצמאות והלוואי ואני יעשה שירות לאומי. אנחנו חלק מהמדינה וצריכים לתרום לה ,ואין שום בעיה בלכבד מנהגים של חילונים ולתרום במקומות עם הפרדה.
גאה13.02.24
3
זה ממוצע (כמו קליפת נוגה). רק חבל שהכל מתפספס לנו בגלל שנאת חינם של אחרים וקנאה בחברה החרדית.
א.13.02.24
2
רוב חברי חושבים שכיכר השבת הוא ליד שכונת גאולה, מציע ללמוד את החוברת " בין ארץ ישראל למדינת ישראל" של הסופר שהיה השופר של גדולי ישראל : רבי משה שנפלד זצל
יאיר13.02.24
1
זה סקר שבדק מדגם לא מייצג. סקר בנוגע לאוכלוסיה החרדית שהמענה עליו באינטרנט, איננו מייצג.
איש הרוח26.02.24
אמת לאמיתה אני וכמה חברים שלי ענינו לסקר כמה עשרות פעמים (אם אתה עובד עם סטיק אזי כל התנתקות יופיע מספר אחר ותקבל אפשרות נוספת)
שריר12.05.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בדברים

הראש"ל נפגש עם ראשי מערכת הביטחון; זה מה שנאמר שם

ישי כהן | 12.05.24

"התבשלתי עם עצמי"

איש התקשורת החרדי, התגייס ומסרב להפוך ל'סמל' - מדוע? | צפו

יאיר טוקר | 11.05.24

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

סערת הגיוס

הרב לייבל דרש התחייבות פומבית מצה"ל; ראש אכ"א: "נבהיר"

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24