כיכר השבת

"לא כל נואם מתאים"

הרב מוטקה בלוי: "הציבור החרדי לא משתתף בהפגנה"

המחנך הרב מוטקה בלוי, מבכירי 'דגל התורה', מסביר מדוע הציבור החרדי לא משתתף בהפגנת הימין הערב בירושלים: " לא כל נואם או נואמת מתאים לרוח של הציבור החרדי" (חרדים)

79
חזקי שטרן | כיכר השבת | ו' באייר | 27.04.23
הרב מרדכי בלוי
הרב מרדכי בלוי (צילום: כיכר השבת)

בכיר 'דגל התורה', המחנך הרב מרדכי בלוי, הסביר הבוקר (חמישי) את הסיבה לפיה הציבור החרדי לא יוצא בהמוניו להפגנת הימין בעד רפורמת המשפט הערב בירושלים.

לדבריו: "אופי של הפגנה דתית זה להתפלל לה' שיסיר את הגזירה. ויש כמה כללים שהראשון הוא על מה מבטלים תורה. וכמובן שגדולי ישראל אומרים בצורה ברורה: צאו להפגין. הייתי שותף לארגון עצרות כאלו, אני מכיר את הרגישות בדבר".

הרב בלוי מדגיש: "צריכים שגדולי ישראל ישתתפו בעצמם בהפגנה. בהפגנה על השירות לאומי הרבי מבריסק השתתף בעצמו בעצרת, כך גם בכל העצרות שהיו לאחר מכן".

לדבריו: "חשוב מאוד לדעת מי על הבמה, ומי הנואמים. לא כל נואם או נואמת מתאים לרוח של הציבור החרדי".

בכיר 'דגל' מסביר: "הציבור החרדי בנושא של הרפרומה המשפטית הוא ציבור שלא מוביל - הראיה שאנשי הציבור לא מתטבאים בנושא הזה. לצאת לרחוב ולהפגין - זנ רק גדולי ישראל מורים לנו הלכה למעשה ורק אם גדולי ישראל בעצמם משתתפים בזה".

"זה קריטי ביותר הנושא של זהות הנואמים", מדגיש שוב הרב בלוי: "ברגע שאני בעצרת אני למעשה מסכים עם כל מה שנאמר בהפגנה".

"הציבור החרדי לא משתתף בהפגנה למרות שהיא חשובה", מסכם הרב בלוי.

כרוז נגד ההשתפות בהפגנה, הבוקר בשכונות החרדיות (צילום: אריה רוזנצבייג)

כזכור, ביטאון 'דגל התורה', 'יתד נאמן', יצא הבוקר במאמר מערכת חריף וחריג נגד השתתפות בני הציבור החרדי ב'הפגנת המיליון' הערב בעד רפורמת המשפט. ל'כיכר השבת' נודע כי המאמר נכתב בשיתוף עם בית ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

תחת הכותרת 'מה לכהן בבית הקברות', כותב יצחק פרידן בעמוד הראשון של העיתון: "אנחנו הולכים עם הימין בבירור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת. אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי באופן דיקטטורי, על חיי העם".

בשלב הזה יוצאים בביטאון 'דגל' למתקפה חריפה נגד השתתפות בהפגנה הערב: "אבל מי שהוא חרדי ידיר רגליו משם, גם אם משתפים פעולה זה מתוך ידיעה שזה כן יילכו שניים יחדיו, אבל כי לא נועדו.

"מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו, לא משלנו, נקודה. נשללה ממנו האזרחות של בית ה'. פג תוקף הדרכון", נכתב.

פרידמן הוסיף במאמר החריף: "אסור לתת לכשמותם לזרוע רוח רעה של טשטוש בקרבנו, אחרת חלילה, אנחנו עלולים לקצור סופה, אין מה לכהנים לעשות בבית הקברות".

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
65
*ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס...*
א.27.04.23
64
ולא כל צרוע וכל זב מתאים לדברר את הציבור החרדי
יהודה 27.04.23
כל הפוסל במומו פוסל ישראל פרידמן עדיין ישב פעמים רבות בביתם של גדולי ישישראל ובעיקר אצל הגראי"ל זצ"ל האם לכבודו גם יש קבלות כנ"ל
יהודי27.04.23
כגון יתד שביזו את מרן זצו'קל
אלי27.04.23
אני חולק על מוטק'ה ב% 90 מהדברים אבל בגלל הנזק באי השתתפות בסיום הג'ונגל אומר שהפעם דיבר לעניין הוא לא אמר ולא התכוון לכאורה על עצם ההפגנה אלא על התוכן ולכן הפתרון כפי שהצעתי והציעו אחרים הפגנה מקבילה
פינחס29.04.23
63
מוטקה! אני חרדי ולומד לא פחות ממך , ידוע שאתה שמאלני ,שב בשקט. צעקותיך לא מרשימות.
יעקב27.04.23
שיטיף קודם לאנשים הקרובים אליו והמבין יבין
ישראלי קלאס27.04.23

הצגת כל התגובות

62
הוא כבר משעמם אף אחד לא מסתכל עליו, הגיע הזמן שמי שידברר אותנו יהיה אינטלגנטי בהרבה
יאללה27.04.23
61
עדיף שתסתום עוד מטומטם, ועדיף לאלה ששולחים אותך לדברר למצוא דובר קצת יותר מסכיל מפלצן כמוך
מוטי27.04.23
60
לא משלנו? מי מחליט? ולא ידעתי שלאלוקים יש מזכירים.....
שליי27.04.23
כן ידידי, לה' יש שליחים והם גדולי ישראל, מנהיגי הדור שליט"א
אסף27.04.23
ומוטקה בלוי הוא לא אחד מהם
שירה27.04.23
59
כל אחד ואחד חייב להיות בהפגנה למרות שכציבור אנחנו לא משתתפים!!! אסור שהתמיכה ברפורמה תהיה צבועה כתמיכה חרדית!! אבל כאזרחים אנחנו חייבים להשתתף!!!!
הוא צודק!!27.04.23
מסכים חייבים להשתתף
בני27.04.23
מסכים, חייבים להשתתף בהפגנה כי אם לא משתתפים אז באופן פסיבי מצהירים שאנחנו מסכימים לפגיעה בדת ובמוסדות התורה.
יוסף27.04.23
58
אני חושב , הרי אנחנו יצאנו כבר להפגנה ראשונה נגד הבג"ץ להזכיר שאנחנו הראשונים שהגנו נגדם ואז היו חצי מיליון בהבנה של את שלנו עשינו וידעו הדור הצעיר שרבותינו צודקים בדרכם ובמעשיהם
משה אהרן27.04.23
57
מכיוון שאינני כהן ..לכן אלך ..
איזה27.04.23
56
לא מוטקה בלוי ולא ישראל פרידמן כתב בעיתון יחליטו לנו מה לעשות כל אחד שמרגיש הזדהות עם הרפורמה שיפגין נמאס שכל כתב חרדי כל שהוא יחליט מה טוב לציבור ומה לא, וכן אני לא קורה יתד כי נמאס להיות שבוי של מישהו
נתן27.04.23
55
בגלל שהוא אמר לא אני יוצא
דןד 27.04.23
54
את היתד נעטוף דגים ....עדיף דגים מסריחים ..
מה27.04.23
עדיף לשרוף באש
משה 27.04.23
53
מוטקה, מי שמך לנושא דגל של החרדים?
דובי27.04.23
52
אם היה אפשר לעשות דיסלייק הייתי עושה
יוסף27.04.23
51
נראה שעלה לכם מאז הבחירות האחרונות. ההתנהלות המחפירה שלכם תעלה לכם ביוקר.בושה אתם יותר מידי בטוחים שאנחנו בכיס שלכם
יוסף27.04.23
50
למה הוא לא כורז בעיברית מדוברת? איחס כל הגלותיות הזו
אדי27.04.23
גלותיות?!! לשון הקודש!
בחור ישיבה27.04.23
49
"מחנך" מי ישמע
יאללה יאללה27.04.23
48
ר' מוטקה ! כמה כסף קיבלת מהשמאל ? מאמנת ז'נבה או מכינרת ?
ישראל27.04.23
47
גם אם לא מתאים, למה לצאת נגד בפרט שבבגצ קשור לנושאי יהדות פיקוח נפש ציפור נפשו של כל יהודי
יתד לא נאמן27.04.23
46
אפשר להפגין פה בבני ברק כל הציבור החרדי בלי לצאת מהעיר צריך לדבר עם הרבנים
יחיאל27.04.23
זה שתפגין בבני ברק לא יעניין אף אחד. חוץ מלעשות עוד פקקים בעיר הפקוקה הזו לא תרוויח כלום. צריך ללכת להפגנת העם!!
ממש לא 27.04.23
א. לא נכון אפשר בב''ב ובכל הערים החרדיות ב. אפשר במרחק קילומטר מההפגנה הכללית ולשמור על המרחק ע''י סדרנים ועטה''ק
פינחס 29.04.23
45
ושמרב מיכאלי קסטנר מוזמנת, ולא מוחרגת כמו ליברמן (בצדק) רוקדת ומפזזת בחתונה של נכדתו של גפני עם בחורות ליטאיות, זה כן מתאים ולא נראה כמסכים או מנרמל אותה?!
חבר שואל27.04.23
44
עוד אחד שחושב שהוא מגדיר מי חרדי ומי לא...
עוד אחד27.04.23
43
פעם שמענו לו. הציבור התפכח.
נתי 27.04.23
42
ואיך נציגיך בחרו יו"ר כזה לכנסת?! זה כן מתאים, ולא נראה כמסכימים עימו?!
א פראגע27.04.23
41
גם שיצטרכו תמיכה בחוק הגיוס ופיסקת ההתגברות, יאמר מה לכהן בבית הקברות. בושה וחרפה, מחבלים בכרמים
יאיר לפיד27.04.23
40
מזל שמוטקה מדבר, כבר חשבתי שהחרדים לא יגיעו להפגנה, אבל כשרואים את המטורף הזה מבינים שהציבור השפוי בעד ההפגנה
יחיא נמציאל27.04.23
39
בלוי ויתד. אינם מוסמכים לקהןע מיהן חרדי ומה נעשה או לא
אלי עזר27.04.23
38
מוטקה מארגן בתשלום שבחורים יעבדו בהתנדבות כל יום בחירות . היום יש המשך חד פעמי היסטורי, אי אפשר לפספס , או תארגן הפגנה נפרדת לחרדים.
משה27.04.23
37
אל תגיעו להפגנה : למה הציבור שכן משתתף צריך עוד להסכים לפטור משרות של החרידים? מי שלא משתתף משתף פעולה עם השמאל !
אור27.04.23
36
מה הרבנים הספרדים אומרים מישהו יודע????
מני27.04.23
35
בואו בהמוניכם להפגנה בעד הרפורמה. משם נצעד לכיוון ביתו של גפני. עלו והצליחו. הגיע הזמן להעיף את המושחתים. לא ניתן לגפני לגנוב לנו את הבחירות. גפני מנסה לחבור לגנץ ולפיד. זה ברור כשמש.
בני27.04.23
אמת. פשוט שגפני שמלאני
פלוני27.04.23
34
אז כל מה שהם אמרו שדעת "מורונון ורבונון" זה שאסור ללכת להפגנה זה בילבולי שכל? או שבאמת הם אסרו? כי אם הם אסרו-אז לא הולכים ולא משנה מה,אבל אם הם לא אסרו וזה רק האדיוט הזה שחושב את עצמו לגדול הדור אז שכולם ילכו בכוונה!
טלי🍒27.04.23
33
מארגני הפגנת המיליון היום ב19:00 , מבהירים כי בתיאום עם המשטרה הוקצה שטח בהפרדה עבור אלפי החרדים שצפויים להשתתף במחאה. השטח הוא בין צומת הסינימה סיטי לגן סאקר. כמובן גם לכל אנ"ש המעוניינים. תעבירו לאחינו מהמגזר החרדי איש בל ייעדר
אנונימית27.04.23
32
מוטקה, קח מונית, תדביק רמקול ותתחיל להסתובב בשכונות. ליותר מזה אתה לא מסוגל. גם אם משלמים לך.
בני27.04.23
31
ברור שלא להשתתף, מה לנו ולאירועים בהם גברים ונשים משמשים בעירבוביה רחמנא ליצלן. ביטול תיירה ונשים לא צנועות שינאמו שם. והיה מחניך טהור. ועליה להר הבית וחבירה לשורפי האסמים שרק מביאים עלינו שנאות. שומר נפשו ירחק.
מוישה 27.04.23
30
כולם מגיעים להפגנה ללא יוצא מהכלל. שמאלני!!!!!!!!
אלי27.04.23
29
הגזעניים כבלוי לא יהיו . היהודים הדתיים יהיו וביו.
משה27.04.23
28
מה ההבדל בין זה לכל השתדלות בנושא החשוב על פי התורה? וודאי שנלך בע"ה
יהודי של אמת 27.04.23
27
האם יתד נאמן מחליט עבורי מי אני?
שימשי27.04.23
26
מוטק'ה זה לא כל הציבור החרדי. זה 1 מתוך מליון. אבל לפחות הוא תומך נלהב מבחוץ. גם משהו. ביחד נצליח!!!
יעקב פרנקל27.04.23
כל עוד אני לא שומע מפי גדולי ישראל אשכנזים וספרדים שלא ללכת אני הולך בע"ה. מי שם אותו להגיד לי ללכת או לא תעלו את גדולי ישראל שהם יאמרו פה אחד לא ללכת אז אני לא אלך
פלוני 27.04.23
25
מי סמך לאיש? כמה מסכתות סיימתי?
מי סמך לאיש?27.04.23
24
אנחנו מפגינים דרך לימוד התורה הקדושה. אנחנו משרתים בצבא דרך.... אנחנו משלמים מיסים דרך...
אחד שיודע27.04.23
23
גלותיות
חנוך27.04.23
22
אפשר לעשות במקביל באותו זמן מחאה לציבור החרדי עם גדולי ישראל למה לא בבקשה תעשו ותתנו גם לציבור שלנו להביע את מחאתו
פלוני 27.04.23
21
מה הבעיה שרק גברים יגיעו ויעמדו במרחק מה מהחילונים??? אם ההפגנה תיכשל אז הרפורמה מתה לגמרי ואז גם חוק גיוס לא יהיה....
אפשר להפגין בהפרדה..מה הבעיה?27.04.23
20
אפשר הסבר לחילונים על מה הוא מדבר?
חלמוני 27.04.23
19
חברים אני חושב שאסור שההפגנה הזו תהיה חרדית זה יהיה מיסמוס ההישג..אותנו בכל אופן ישמיצו..וזה לא יעשה רושם..דעותינו ידועות..חשוב שזו תהיה הפגנה עממית..תהיה לזה השפעה הרבה יותר גדולה
עדו27.04.23
18
חשבתם פעם אל איך זה הגיוני שהציבור רק גדל ויהדות התורה לא גדלה? אז בדיוק בגלל טורים מטופשים כאלו ברגע שאתה קורא לי: לא חרדי כי אני הולך להפגנה אז אין בעיה אני לא חרדי, אני לא מצביע גימל וכל חברי ומשפחתי גם באותה גישה. אם תמישכו כך לא רק שהמנדטים לא יגדלו אלא להפך...
חרדי? 27.04.23
17
#רפורמה_עכשיו!
27.04.23
16
#רפורמה_עכשיו!
יהודי צדיק27.04.23
15
אני שומע הרבה אנשים אומרים שבגלל שהרבנים לא קיבלו את קדמת הבמה הם מפחדים שהציבור ילך למרות החשיבות הגדולה. זה חילול השם
יוני27.04.23
14
מוטקה!אני בדרך לירושלים מבני ברק, תקפוץ !!!
מרדכי27.04.23
13
למה? הרב מוטקה מה עם חילול ה'? ומה עם משנת כבוד וידידות של מרן גדול הדור?
נתי27.04.23
12
הציבור החרדי מפגין רק אם חלילה בת ספרדיה תכנס לסמינר אשכנזי ללא הסכמה , אז זה יהיה עת לעשות ל,,, הפרו תורתך , חוקי הגזע בהדרם. איך אנחנו מזויפים וגזעניים עד בוא גואל
חיה אברמסקי 27.04.23
11
אני לא חרדית וךכן אני מזועזעת מהניצול הציני של הציבור החרדי . חיים כאן שווי זכויות אבל לא שייכים ולא משתתפים . נו למה שנאו אותנו באירופה ???
מיכל27.04.23
10
ושוב החרדיות שחושבת שיש לה מונופול על הדת, די כבר עם זה! למי בדיוק הדרכון שלכם תקף? כי מניסון חיי לכל מי שהאבא עובד, יש אינטרנט בבית/ סמארטפון לא מתלבש לפי הקודים, לומדים בממ"ח, הולכים לצבא כל אלה הדרכון כבר מזמן פג תוקף והרשימה עוד ארוכה. אתם לא רוצים אותנו? אין בעיה נראה מה יהיה בבחירות הבאות
יהודי 27.04.23
9
דגל ויתד ובלוי אינם קובעים בשביל רוב הציבור החרדי
אלי עבר28.04.23
8
תגידו, ברצינות! האם לציבור מכובד כל כך לא מגיע "דובר" יותר נומלי???????
יוסי28.04.23
7
זוכרים איך יתד השקופה הצרופוווו זילזלו במרן בושה למה יש ספרדים שמנויים ליתד
פפפפפפפפפפפפ27.04.23
6
מפתיע ביותר מסכים לגמרי עם מוטק'ה הוא דיבר לעניין אבל ההמשך שהחרדים צריכים לתאם במקביל הפגנות עטה''ק המוסר הבסיסי מפורק לגמרי לא רק ההלכה
באופן 29.04.23
5
של עניין למרבה הצער קראתי מדאי הרבה הסטוריה וזה לא עשה לי טוב 😉 כל פעם שמשטר הגיע למפלצתיות מוחלטת הפגנות אפי' של מליון כל שבוע לא הועילו מה שהועיל
ולגופו 29.04.23
4
בתוניסיה בצ'כוסלובקיה ועוד הרבה הפגנה נמשכת שהתקיימה חודשים ושבועות עד שהמשטר קרס או שביתה כללית כמו בגרמניה אחרי מלחמה''ע הראשונה
בפורטוגל 29.04.23
3
בהסטוריה הורידו את כל השליטים בעבר מכל צד ושמו חדשים לגמרי המציאות הוכיחה שההתאבדות היא מחלה מדבקת כל מי שנכנס לפוליטיקה ע''ע מגאולה כהן ויובל נאמן עד סמוטריץ ובן גביר אחרת כלום לא נעשה עם כל סוג הפגנה
כמו''כ בכל מצב רקבון שלטוני כללי 29.04.23
2
הייתי שם , היה נאום של אשה ולא שירה . קול של אשה מדברת מותר לשמוע
יוסף30.04.23
1
מי האיש הזה שיגיד מי נמנה על הציבור החרדי ומי לא? פעם הוא דאג ליהודי המזרח? אשכנזי מלוכלך שילך לטפל במגזר הסוטה שלו
שמעון אלמקייס30.04.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 21:16

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 19:20

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 16:08
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם