כיכר השבת

תלונה במשטרה

הרב מסביר: מדוע גירש את הילד המיוחד מבית הכנסת?

הרב שלמה תמייב שעורר סערה כאשר הורה לאבא לילד מיוחד להוציא אותו מהתפילה, מסביר כי "הילד מדבר בקול רם, רץ הלוך ושוב ומפריע" (חדשות)

205
כיכר השבת | כ' בסיון | 09.06.23
הרב מסביר: מדוע גירש את הילד המיוחד מבית הכנסת?
(צילום: באדיבות אביחי חיים, "שווים")

סערת הרב שגירש ילד אוטיסט מבית הכנסת: לאתר “שווים” נודע כי אביו של הילד הגיש תלונה במשטרה נגד הרב שלמה תמייב, בטענה שהוא ממשיך לאסור על בנו להיכנס לבית הכנסת “חפיזוב” בדרום תל אביב ולהתפלל. במקביל, הוגשה תלונה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בטענה לאפליית הילד.

הרב דרש מאב וילד מיוחד לצאת החוצה: "עם ילד כזה לא מתפללים בבית הכנסת"

בשיחה עם אביחי חיים ב"שווים", הסביר הרב לראשונה מדוע עשה זאת: "הוא מכניס את הילד, שיהיה בריא, יש לו ילד אוטיסט. אני לא נגד אוטיסטים. בבקשה, שייכנסו. אבל מכיוון שהילד עושה בלגאן, מדבר בקול רם, מתחיל לרוץ הלוך ושוב, זה מפריע במהלך השיעור, והאבא לא מוכן להוציא אותו”.

"הוא צועק, רץ הלוך ושוב מול כל הילדים ומפריע להם לריכוז. זו כיתה שאני מלמד. זה כמו שיעור בבית ספר. אני צריך שהילדים יהיו בריכוז והקשבה, והוא מוציא אותם מהקשבה. לא ייתכן שבכיתה ילד יפריע. לא משנה אם הוא אוטיסט או בריא. בכל כיתה המורה נוקט צעדים. אני לא מורה ואין לי תעודת הוראה, אבל כמו כל מקום מכובד, השיעור צריך להיות מכובד”.

הרב שאל את אביחי חיים האם הרעש של הילד לא היה מפריע לו בתפילה. כאשר נענה בשלילה הגיב: "הלוואי על כולם מידות שיש לך, אבל לא כולם מסוגלים. אני אם אין לי שקט, אני לא יכול להתפלל. אני דורש שקט. אם מישהו מגביה קול בתפילת 18 בלחש, זה מתחיל להפריע. כל הבית כנסת צעק עליו, לא רק אני לבד כאן".

לסיום אמר, "אני בעד שיביאו את הילד וכל ילד עם מוגבלות לשמוע שיעורי תורה. גם מבלי להבין זה נכנס לנשמה של הילדים. כל עוד הוא לא יפריע, ירוץ וידבר הוא יוכל להיות בבית הכנסת. ברגע שהוא יפריע, הוא ייצא החוצה. גם לילד זה לא טוב. למה להעניש את הילד?".

תוכן שאסור לפספס
205 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
134
הלכה ילד שמפריע לתפילה אין להביא אותו
אדמו"ר 15.06.23
133
המדינה הזאת תהרוס הכל אם המוסג זכויות האדם ושיוון, לקחו את הערך הזה והורסים את כל הערכים האחרים, כפרת עוונת.
אחד העם09.06.23
צודק בהחלט
אנונימי09.06.23
132
שיימינג בחסות רוממות השוויון
לא חשוב09.06.23

הצגת כל התגובות

131
כאמא לילד כזה (שלא שולחת אותו לביהכנ"ס כי הוא מפחד) היה לי כואב לקרא את תגובת הרב. מעניין מה יש לאנשים נטרלים להגיב.
חני09.06.23
יש בזה משהו נכון . ילד שמפריע עדיף שלא יגיע . ולא משנה מי הוא ומה הוא . בית כנסת נהפך לצערי למגרש משחקים ולפטפטת וזה ממש אסור. ולכן כן ראוי בדרכי נועם למרות שצריך לגעור אני חושב שלפעמים צריך להיות חכם ולא רק צודק.
קובי09.06.23
בית כנסת זה מקום של כולם אין לו זכות לגרש אף אחד רב צריך להיות עניו זה לא בית כנסת שלו הם מקבלים ממשרד הדתות שלא ישלמו להם צריך להתבייש ולהוקיע את זה
ה מ 09.06.23
משרד הדתות למרים ופותח בתי כנסת. רב בתי הכנסת הם יוזמה פרטית של המתפללים והם גם מחזיקים אותו מכספם.
ראק09.06.23
לי 3 ילדים על הרצף . מי שמפריע לא מגיע . בית כנסת זה לא מקום טיפולי . הרב צריך להגיש תלונה נגד האבא שבאופן קבוע גורם להפרעה במקום .
ומה עם הזכות של המתפללים להתפלל בשקט ? 09.06.23
לפי דרך התנסחותך אין לך ילדים על הרצף או שליבך צריך טיפול רציני
תתבייש לך09.06.23
בית כנסת זה לא קייטנה
יהודי15.06.23
ממש "דרך ארץ קדמה לתורה.."
שירה..14.06.23
שימי לב מה אמרת בית הכנסת הוא מקום של כולם כלומר מקום המוגדר בית הכנסת דהיינו שהוא מקום לתפילה ולשיעורי תורה הוא מקום שלכולם יש זכות לעשות בו כך דהיינו להתפלל וללמוד אם יש מישהו שמפריע לכולם צריך להוציא אותו. נכון שזה צריך להיעשות ברגישות, אבל האבא צריך לדאוג לו
אא09.06.23
צודק
יהודי 15.06.23
בוא ניקח את הילד להצגה בקאמרי או להבימה .. נראה אם לא יבעטו אותו החוצה בשניה , די להתיפייף ! אין לי שום דבר ח״ו נגד אף אחד ובטח שלא נגד אוטיסטים אסל בית כנסת זה מקום תפילה ולימוד ומי שמפריע , מכל סיבה שלא תהיה אין לו מקום שם , וזאת ההלכה גם שילד שמפריע אין אביו רשאי להביאו לבית הכנסת
אמת09.06.23
כמה נוח לך שזה נמצא ב"הלכה"..
שירה..14.06.23
בית הכנסת הוא מקום קדוש של תפילה ולימוד תורה. ומי שקשה לו להיות שקט מכל סיבה שהיא לא מתאים שיהיה נוכח.
חלי09.06.23
זה מקום שאסור לדבר בו אלא להתפלל זה לא מועדון ציבורי ולא גן שעשועים ולא משנה מה הילד. תהיו הגיוניים זה משגע הבורות הזאת. בטקס יום הזיכרון שכולם בוכים את תקחי את הילד שירוץ ויצעק בזמן הטקס? צריך להתחשב ילד דלא יודע קרוא וכתוב אין לו מה לחפש בבית כנסת זה עוון גדול על ההורים
renana09.06.23
כל מילה
שני15.06.23
אתה מץכותב שטויות . מדוע לא לומד בכיתה רגילה!! האם באולפן חדשות היו נותנים לו להפריע!! האם בבית משפט היו נותנים לו להפריע. בית כנסת הוא לא גן ילדים . זה בית תפילה. גם באולמם קונצרטים היו מחפפים אותו החוצה. כל מי שמזלזל בבית ה' לא תמוש רעה מביתו
ישורון14.06.23
אז תשלח ילד עם כדור כי זה מקום של כולם
שני15.06.23
מבין את הרב האבא צריך להתחשב במתפללים
צבי09.06.23
האבא לילד עם צרכים מיוחדים אני מצד אחד מבין את המורכבות להביא אותו ולכן אני באופן אישי לצערי נמנע .מצד שני ,אבא אחר מביא לבית הכנסת ילד עם צרכים מיוחדים אין אחד שמעיר לו כולל רב בית הכנסת .למה? אהבת ישראל זה הבסיס ,אם אין את זה , צריך לסגור את בית הכנסת שאמר הבעל שם טוב שבית הכנסת מלא תפילות ...
מבין09.06.23
אתה בור ועם הארץ. מי שמדבר כמוך לא תמוש רעה מביתו
ישורון14.06.23
צודק לגמרי!!
שירה..14.06.23
אתה כל כך צודק שלא נשאר לך כלום מהדבר השני...
אבא לילד על הרצף09.06.23
קובי רואה את ביהכ"נ כמפעל שמחפש שקט תעשייתי.בושה לו ולרב שעשו שיימינג לאב.
ח.ע.09.06.23
מי שמדבר וחושב כמוך לא תמוש רעה מביתו
ישורון14.06.23
ממש אסור מי אמר לך שזה ממש אסור בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם בגלל חוסר כבוד לבריות בגלל השפלה וזלוזל לא בגלל שמישהו הפריע בתפילה
בדוי09.06.23
אני מבין את הרב עם כל הקושי שבדבר...אבא שלי ז"ל היה סובל מאסטמה כרונית ומזגן הפריע לו וגם לי לעיתים מפריע מזגן אבל זה שלנו באופן אישי מפריע אנו לא יכולים לגרום צער לציבור שלם אז לקחנו צעד אחורה בתקווה להבנה
דני09.06.23
אני כבר שבוע לא נכנס לבית כנסת כי מפעילים מזגן וקשה לי לנשום. אבא צריך אחריות על הילד שלו. לצאת איתו, להרגיע וכו..
ברק09.06.23
את מותק אני נטרלית ואסביר גם מורה בכיתה שיש לו ילד כזה, יעשה הכל כולל הכל כדי להוציא אותו מכיתתו, כי זה מפריע לילדים וגם מפריע לו. אז פה לרב אין ועדת איפיון ללשון אותו אליו אז הוא דיבר עם האבא. מה הבעיה? הוא לא גירש ולא אסר. אפשר לאהוב את הילדים, את כולם, ואם זה מפריע לתפילה הילד לא צריך להיות שם.
נחמה09.06.23
כאמא ל 3 ילדים על הרצף אני מבינה את הרב . ילד שמפריע - שלא יגיע. לא משנה מה הסיבה. אם בני השקט שנמצא על הרצף בן ה 6 היה בא לביה"כ והיה נתקל בילד כזה - זה היה מזיק לו וגורם לו להתנהגות לא הולמת . אם בני עושה בעיות - לא אשלח .
אמא לאוטיסטים09.06.23
לעשות לו הכנה מראש איך מתנהגים . לתרגל בבית תפילה או שיעור. לאחר מכן להגיע לשם ל10 דקות בלבד וצאת, לחזק וללחוש לו תמיד עוד כמה זמן נותר עד שהולכים . כדאי לפנות למנתחת התנהגות שתבנה תוכנית. בהצלחה
מיכל09.06.23
לא נראה לי שזה יעבוד עם אוטיסט
נוחי11.06.23
ילד אוטיסט חי עם אוטיסטים גם בבית ספר מיוחד ולא בכיתה רגילה. את הצרה שלך אל תפילי על הדתיים כי משרד הרווחה שולח את האוטיסט שלך לבית כנסת מיוחד. כי הוא חריג ומפריע. גם לאולפן הקלטות לא היו מכניסים אותו
ישורון14.06.23
שהרב הזה לא מבין מהי מוגבלות ולא מהי קבלת האחר ולא חינוך ילדים.
שלהבת15.06.23
ולא ממש לא כואב הלב. לא כולם צריכים לסבול בשם ''ההכלה''. מעבדת את הרב, השיעור ושאר האנשים.
גם לי יש ילד כזה על הספקטרום15.06.23
130
זה הסימן שהרב לא למד את דרך של הרב בן ציון אבא שאול זכר צדיק לברכה השם ירחם על הרב הזה
נתנאל קפאש09.06.23
זה הסימן שאתה או תיפש או כופר
יהודי 09.06.23
צדיק, טיפש ב-ט
ויטפשו09.06.23
129
צודק במאה אחוז ,לא ליפול לתרבות הפוליטיקלי קורקט
מ.09.06.23
128
ש(הרב) יקח כדור לריכוז ... לא מוצאים ילדים מבית הכנסת וגם לא מעירים להם . את יכול רק להוות דוגמא ..
יצחק09.06.23
מפגר שכמת זה ילד לא רגיל כך אותו אליך ואחרי זה דבר
יהודי 09.06.23
אם היית מזמין גויים חשובים אליך הביתה כל רגע היית משתיק את ילדיך, ונוזף בהם, אבל אם זה בית של בןרא עולם אין שום בעיה
ערימה של טפשות09.06.23
את הילד הזה בורא עולם ברא ככה. תתמודדו
צבאות09.06.23
אם זה רק הרב אז ניחה. אבל אם מדובר בהרבה אנשים בבית כנסת אז אולי כדי לטפל בשורש הבעיה. אבא של הילד שנלחם להביא את הילד למקום שצריך לשמור על סדר התפילה והשעורים
דעה10.06.23
מי אמר לך ? אם היה מפריע לך במהלך הרצאה שאתה מעביר לא היה מפריע לך? לא חושב שבאחריות הורה להוציא ילד , לקחת עליו אחריות? או שמפריע לך שמדובר ברב
השרון09.06.23
127
ברור שמי שמרעיש חובה להוציאו...זה רק עוד סיחרור תקשורתי אנטי יהודי...בסדר.. התרגלנו לפוצים הללו...
יהודי של אמת09.06.23
126
לא נורמלי אין מילים
מזעזע 09.06.23
125
אם האב היה מביא את הילד לבית משפט העליון באמצע דיון מתוקשר, גם אז היו מותירים את הילד לרוץ ולהסיט את הדעת? לדעתי הרב ענה מכובד וענייני, וצדק בהחלט בבקשתו לא להכניס את הילד (לא 'גירש', ולא 'אסר כניסה').
יעקב שרון09.06.23
צודק בשום מקום לא היו נותנים לזה לעבור באמתלה של בזיון בית המשפט
דני09.06.23
בית הכנסת זה מקום לכולם. בית המשפט אכן לא מתנהל באופן הטוב ביותר. אתה רוצה לקחת דווקא משם דוגמה?
קורא ותוהה09.06.23
124
דברים מסוג זה אסור שיצאו לא משנה מי צודק....חילול השם כמה חבל..
לשון הרע09.06.23
אין מה לומר ממש הגיון מוצק... פחחח
יוסי09.06.23
חילול השם יש שעושים דברים לא טובים, לא לפי ההלכה, הרב פעל כשורה. ישרים דרכי... ורשעים יכשלו בה..
תלמד/י קצת09.06.23
אבל כן צריך לברר את הדברים בנועם
דני09.06.23
123
סתם עשו עליהום, בשביל לקבל רייטינג
הרב צודק במאה אחוז09.06.23
122
האבא של הילד מטומטם. הוא צריך להבין שכמו שלא מביאים ילד שמפריע לקונצרט בתיאטרון כך אין להביאו לבית כנסת. סתם עשו עוול לרב בהשחרת פניו.
שמעון09.06.23
ילד מיוחד איזה חוסר רגישותתת לקרוא לו ככה
לנמ09.06.23
הבנת הנקרא: האבא של הילד מטומטם. כך כתוב. לא הילד מטומטם אלא האבא.
גלי15.06.23
121
אם זה היה ילד רגיל- לא היו מוציאים? היו!!! ילד שלא מתאים לשיעור מסויים- לא משאירים אותו במקום, מתאימים לו מסגרת אחרת, גם כאן- שילך לתהילים, הוא יהנה יותר. שיעור לא מתאים לילד אוטיסט שלא שולט על עצמו, האבא עושה עוול לילד ולשאר המקשיבים, מה עשה? יוצא שכרו בהפסדו
יעקב09.06.23
120
מסכן הרב הרגו אותו לא מסתדרים באותו בית כנסת אז תמצאו מקום יותר מכיל את המצב והכל יבוא על מקומו בשלום וגם קשה הסיפור מה כל המדינה צריכה לדעת את זה דברים כאלה סוגרים מול המעורבים בלבד סתם לשון הרע חבל
טוב09.06.23
119
יש זכויות גם למי שאינו מוגבל, והם הרוב , הזכות להבין שיעור ולהתפלל בכוונה, בית כנסת אינו מועדון.
מאיר09.06.23
צודק 100%
מיכל09.06.23
סביר להניח שהמועדון היה מוציא אותו
יותר מזה12.06.23
118
במקום לקרב אתה מרחיק שמאל דוחה ימין מקרבת
ח.ל.09.06.23
זה לא קשור לקרוב הצעד היה צריך להעשות השאלה אולי רק צורת הגישה ולאבא המתלונן אני מתקשה להביע תגובה עליו אבל צריך לעשות חשבון נפש כל הגעת הילד לבית כנסת זה עיניין של חינוך והרי הילד פטור מחינוך זה רק נקודה למחשבה שאולי צריך להגיש לפתחם של אנשים גדולים
דני09.06.23
הכל עניין של הסתכלות, צא/י מהבועה. יש סדרי עדיפויות
היית שם? מה אתה מבלבל ת'מח09.06.23
117
המגיבים כאן כנראה לא מתפללים בבית הכנסת, בית הכנסת נקרא בית מקדש מעט, לצערנו אנשים חושבים שהמקום גן ילדים, אנשים רוצים שקט בבית ושולחים את הילדים לבית הכנסת, האם גם למוזיאון או לספרייה היו נותנים לעשות שמה רעש ולשבור שם דברים?? אבל שגבאי בית הכנסת שזה תפקידו לדאוג למתפללים מבקש שקט אז כולם צועקים.
אדם נטרלי09.06.23
תגובת הרב מזעזעת. הרב מוזמן לשבת וללמוד תורה ולהבין מה הקב"ה רוצה מאיתנו. עיין שמואל א' פרק א'.
ליאת בן נון09.06.23
באמת ? נראה דבר כזה עובר בהצגה , קונצרט או אפילו סרט ילדים
אני09.06.23
הסבר מה הקשר? קשקוש אחד גדול
יוסי10.06.23
גם בבית המקדש היו את כל סוגי היהודים וגם כניראה ילדים מיוחדים נכון אני חושבת שלא צריך להביא ילד מיוחד אם הוא עושה באלגן אבל לבייש ככה את האבא זה לא בסדר
לי09.06.23
116
כאמא לילד במצב דומה - אף פעם לא שלחתי את הילד עם אבא לבית הכנסת למעט בריקודים בשמחת תורה. זה לא בשבילו, לא בשביל האבא ולא בשביל הציבור. חוץ מלהפריע ולהפוך ל"כוכב" שכולם מסתכלים עליו, אין לילד שום תועלת מכך. עם כל הכבוד - צביעות של ההורים.
אני09.06.23
115
יש ללמוד מהרב בנימין מנחם מאלעד מקבל ונותן כלים , מקבל עוטף אותם באהבה וכך הצליח להרגיע והתפילה בשמחה
יהודי09.06.23
114
אוי לנו אם יש לנו כזה רב בבית הכנסת
נעה שדה09.06.23
כגבאי בית כנסת אני יכול לאמר שזו מלאכה מאוד מורכבת איך ליצור אוירה טובה ושמחה עם קירבת אלוקים ללא לפגוע באף אחד
לא פשוט12.06.23
113
הרב צודק. כל אחד לילד מיוחד, לו היה מפריע בבית הכנסת לא הייתי מביאה אותו. אין צורך לקחת דברים לרובד האישי ולהיעלב. צריך להפעיל היגיון פשוט.
אביטל09.06.23
112
הרב צודק לחלוטין.לא משנה מי הוא הילד..ועימו הוריו הסליחה אך דבר ה ידוע שילד שמפריע לתפילה או לשעור אין להביאו להכנס. אין קשר לשיוויון זכויות.
טלי09.06.23
111
הרב צודק מה ולילה ולבית כנסת ??? היה חוטף קללות משמיים זה מסוכן שילד כזה מפריע בבית כנסת לטובת הילד . אסור לקחת ילד כזה ושכולם יפתחו עליו עיניים היו מקללים אותו בתפילה יש להרחיקו .
מילה 09.06.23
110
הרב צודק אני מאוד אוהבת ילדים עך הרצף ועובדת איתם, כשהם רצים וצועקים סה לא מתאים בתוך מקום של תפילה בדיוק כמו בכיתת בית ספר ילד שמפריע יוצא החוצה להרגע.
סייעת 09.06.23
109
לכל אחד יש מקום בעולם בהמות.חיות.ובראים.וחולים כל אחד מה שנתן לו הקדוש ברוך הוא.נראה אותו בזמן הרצאה של ביבי נתניהו.
יעקב 09.06.23
108
ושוב פעם בלה בלה בלה... ילד מפריע לתפילה אז מוצאים אותו בצורה יפה. מה קרה מי מת??
בלה בלה09.06.23
אף אחד. אבא של הילד כנראה גם ילד
דעה10.06.23
107
בשם ספר 'דרך-חיים': שיחת הילדים בבית הכנסת איסור גדול. ובזמן הזה יש תינוקות באים לבית הכנסת כדי לתת עונש למביאיהם, לפי שהם באים לחלל קדושת בית אלוקינו ולשחוק בו כברחובות קריה. יקומו לצחק זה עם זה, זה מצחק עם זה וזה מכה את זה. זה מרנן וזה בוכה. זה מדבר וזה צועק. זה רץ אילך וזה רץ אילך.
חיים09.06.23
106
מעט מכעיס אותי שהתמונה מהסרטון פורסמה באתר החדשות כאילו הרב עשה איזה פשע , מעשה שלא יעשה. אפשר להבין אותו ואפשר להבין את האבא. ונראה שהצדק דווקא עם הרב. אבל כך או כך מרוח הכתבה נראה כאילו הרב הזה אדם רשע
ראובן09.06.23
105
גם לילד רגיל אומרים לצאת עם הוא מפריע. זה לא קשור להפליה או לא, זה באמת מפריע ובית כנסת זה בעצם בית מקדש מעט...
הארי פוטר⚡09.06.23
104
לי יש ילד אוטיסט בן 6 מידי פעם אני מביא אותו לנסיון במידה והוא מפריע אני ינסה שוב בעוד כמה חודשים להביא שוב ילדים כאלו פטורים מי המצוות הילד שלי לפעמים רוצה לבוא אני מאפשר לו ואם הוא מרעיש אני יוצא איתו מחוץ לבית כנסת מסיים תפילה והולך לבית
הרב צודק09.06.23
103
חלאס אם הדמגוגיה הזולה . הרב צודק בהחלט. תפסיקו להידבק לסוגיית הילד האוטיסט אלה לרעש והבלגן שהוא עושה. גם ילד רגיל שהיה משתולל היה מוצא מבית הכנסת. האשמה היא באב ולא ברב. יודע האב שבונה יפריע במהלך התפילה מחובתו להיות ער לכך ולמנוע זאת בעוד מועד ולא לחכות שהמצב יסלים עד לכדי שהרב יבקש ממנו לצאת.
שמשון שפיגלמן 09.06.23
102
במעמד הר סיני היו גברים, נשים וטף שבכללם בעלי מוגבלוית
איך זה מסתדר עם כך ש09.06.23
במעמד הר סיני כל החולים נתרפאו. לא היו שם בעלי מוגבלות.
שמעון10.06.23
במעמד הר סיני אף חיה לא צייצה. כל שכן בני אדם.
דעה10.06.23
לא היו בעלי מוגבלויות במעמד הר סיני! כולם נרפאו.
תלמד מדרשים09.06.23
הוא לא הגיע לשם...הוא אולי עסוק בדברים אחרים
חחח12.06.23
101
משנ"ב מפורש הלכות תפלה מביא: "שאב שיש לו בן קטן שמפריע למהלך התפלה עדיף שישאר אותו אב בבית ויתפלל יחיד....ובלבד שלא יפריע לציבור (כ"ש ללימוד תורה!! שגם ע"ז פסק כבר השו"ע שקדושת בית מדרש עולה על קדושת ביהכנ"ס משום שלומדים בו גם תורה.....!) לא תמיד ההלכה מתיישרת עם הרגש...
בר אוריין09.06.23
לפגוע ביהודי זה דאורייתא
מה זה משנה09.06.23
בגלל זה יש רב והוא יחליט מה זה פגיעה.
יוסי10.06.23
100
נדמיין סיטואציה אחרת. האבא היה לוקח את הילד להכתרה של מלך בריטניה, והיה מתנהג באותה צורה ומפריע, האם לא היו מוציאים אותו ואת האבא מאולם ההכתרה? אולי האבא היה אפילו מקבל קנס על כך שהכניס את הילד שלא יכול לשלוט בעצמו (שלא באשמתו כמובן). האבא מכיר את החסרונות של בנו ולא צריך להתכחש אליהם.
לא מבין09.06.23
חסרונות??? תתבייש
מה זה משנה09.06.23
למה שיתבייש. אם זה מעלה, היית מאחל לעצמיך כאלו מעלות.
שלומי10.06.23
99
כתבה מיותרת לגמרי. הלכה מפורשת אסור להפריע בב.כ. האבא שהגיש תלונה הוא מחלל ש.ש הוא או רשע או עם הארץ או שניהם. שיקח אותו להבדיל לקולנוע תיאטרון נראה היפי נפש ב.כ זה רחוב???
בושה ורשעות למי שמצדיק האבא של הילד09.06.23
98
אשמה האמא ששולחת אותו להשתעשע בבית הכנסת ולהפריע למתפללים.שאבא שלו ילווה אותו,יתמוך בו,יתווך לו וירגיע אותו.איזה בורים
סבתא09.06.23
97
קצת לא מובן מה הנידון יעיון במשנ"ב צ"ח סע"ק ג שהביא דברי השלה וקיצר בהם לרוב חריפותם והכלל הוא שאסור וחמור מאד להביא בניו הקטנים שאינם בני דעת לנהוג כראוי בבהכ"נ ומפריעים ואין הבדל לדינא לעניינינו וחבל שלא נוהגים ע"פ שו"ע ופוסקים
שמעון 09.06.23
96
תחזקנה ידי הרב גם ילד בריא אסור להביא ע"פ ההלכה לבית כנסת במקרה שהוא מפריע. הייתי מציע לכל אותם יפי נפש לעשות מניין נפרדים לכל אותם בעלי מוגבלויות באופן המותאם להם. שיפנו לשיח סוד , שם ידריכו אותם כיצד לבצע זאת
מתפלל בבית הכנסת09.06.23
95
החילונים שמצידם כל הב.כ יסגרו הם הם הרשעים שמתים שילד כזה יכנס לב.כ הם שלא מתפללים מטיפים מוסר הא. פפפווועעע
שיכנס לביתכם חילונים נראה טוב לבכם09.06.23
94
הרב צודק לגמרי! אני מבין אם זה דבר חד פעמי אפשר להעיר ולהעלים עין אבל הדבר שנעשה בקביעות ודאי שאין לעבור על כך. אני מכיר את הרב שלמה כבר 25 שנה. למדנו ביחד. הרב הוא ירא שמיים גדול ואציל המידות. עשו לו עוול נורא בהשחרת פניו.
אבי09.06.23
93
כל כך פשוט!!! הוא ביקש שהילד לא יבוא לא בגלל שהוא אוטיסט אלא בגלל שהוא מפריע!!!! גם אם הוא היה ילד רגיל היה מבקש את אותה בקשה!!!! בדיוק כמו שבכיתה אי אפשרי שיהיה ילד במצב כזה (אם יהיה רגיל עם סייע אז כן אבל פה גם האבא לא יכול עליו...) ולכן יש בתי ספר מיוחדים וההורים לא יכולים להגיד לא רוצים!!!
הגיון09.06.23
92
צודק הרב!
יוסף09.06.23
91
איך אתם כאתר חרדי מפרסמים שם של רב באופן הזה אני ממליץ שאפילו אם אתה רוצה כתבה טובה, תוריד את שם הרב. נפלתם על השכל??
בושה וחרפה09.06.23
90
זה מגן אברהם מפורש שאין להביא ילדים המפריעים בתפלה. אמנם אין ספק שזה צריך להעשות ברגישות יתירה בכזה מקרה.
דוד ירושלמי09.06.23
89
אני רוצה לראות אם בבית משפט שלהם הילד היה עושה כזה רעש אם היו מגרשים אותו או לא אפילו ילדים רגילים שעושים רעש וגן משחקים בבית כנסת מבקשים להוציא אותם אסור לתת לאף אחד מהשויונות הזאת להרוס את קדושת הבית כנסת לסיכום זה כואב על הילד ואני מבין אבל מצדיק את הרב
חן09.06.23
88
שיהיו בריאים כל הילדים אמן. גם ילד רגיל מפריע, ולא פעם מבקשים להוציא אותו אין שום עניין שילד יגיע לתפילה בכלל עד שיגדל ויבין את המשמעות. לא צריך להיפגע ולרוץ לתלונות, זו לא דרכה של תורה, יש לנו מספיק אויבים מבחוץ. גם האמא צריכה להפעיל שיקול דעת ולהבין שגם לבעלה הוא מפריע בתפילה.
Aa09.06.23
87
לקחת לרב את כל סמכויות הרב ושלא ייכנס לבית הכנסת הנ"ל
נעה שדה09.06.23
86
אסור להפריע למתפללים בין אם זה אדם גדול ובין אם זה ילד קטן או בעל מוגבלות. שאבא/אח גדול יכנס איתו לשיעור וישב לידו כאשר הילד רוצה לקום יוצא אותו מעט לבחוץ להרגע. בהצלחה לשינהם וחבל שזה יוצא לתקשורת המון לשון הרע ושפיכות דמים.
בבית הכנסת09.06.23
85
להזכירכם כל החכמולוגים פה. תפילה זה מדרבנן ופגיעה באדם זה דאורייתא.
מה זה משנה09.06.23
אנחנו מודים לה' שאתה לא רב ולא פוסק. אתה כמו חילונים שמכירים פסוק אחד, דרכיה דרכי נועם, ובגלל זה צריך לא להתפלל ולא לקיים מצוות. דרך אגב, עיין רמבן אם תפילה דרבנן.
יוס10.06.23
וסרט ? הצגה? בית משפט ? מה אז ?
אני09.06.23
84
טועה.היה צריך לומר . אני בעד שיביאו הילד פעם פעמיים בשבוע שהתלמידים ילמדו סבלנות מה היא. אבל לא כל יום
שיר09.06.23
83
הרב צודק בהחלט די לעשות רעש מכלום
שימי09.06.23
82
נראה את האבא מביא את הילד כל שבוע לסיור בהיכל הכנסת בירושלים כשהילד מסתובב בין ח"כים ושרים ובאופן קבוע מפריע . חוצפה מצד האבא.
אמא לאוטיסטים09.06.23
צודק, גם בבית כנסת הגדול, כשהחזן מסתלסל, לא היו נותנים לו להשאר ולו רגע אחד.
יוס10.06.23
81
כולנו חייבים למתוח קצת את גבולות ההכלה שלנו לטובת החלשים בחברה. אני ממהרת מאוד לעבודה ומישהו עם קביים מחליט בדיוק לחצות את הכביש. נשימה עמוקה. החיים שלהם הרבה יותר קשים ומורכבים משלנו, נוכל להכיל אותם כמה דקות/ שעות אם הם חיים עם המוגבלות הזאת חיים שלמים. בנוסף אף אחד לא יודע את סוד הנשמות.
דפנה09.06.23
80
אין לו בעיה עם אוטיסטים אבל יש לו בעיה עם הילד שעושה רעש.. זה חלק מהאוטיזם שלו.. אז כנראה שיש לך בעיה עם אוטיסטים. למורה אסור להעיף תלמיד מהכיתה... אם אתה לא מסוגל להכיל ולכבד את האחר אל תהיה רב.. נביא את הילד עם ידיים ורגליים קשורות ועם מסקינג טייפ על הפה, העיקר שתהיה מרוצה. עאלק רב
עאלק רב09.06.23
79
אנשים טובים יעשו מעשים טובים. אנשים רעים יעשו מעשים רעים. אבל צריך דת כדי שאנשים טובים יעשו מעשים רעים. המגיבים פה הם אנשים טובים (אני רוצה להניח) דבריהם אינם ראויים. גם אם יצטטו את מגן אברהם וחכמי דת אחרים.
חביב אדם שנברא בצלם09.06.23
היית חביב כשבראו אותך, אבל עם הזמן השחתת את הצלם שלך.
יוס10.06.23
78
צודק
רוני09.06.23
77
לי 3 ילדים על הרצף האוטיסטי( גילאים 17.5, 13, 6), חוצפה מצד האבא להביא ילד שמפריע באופו קבוע ולהגיש נגד הרב תלונה במשטרה. הרב צריך להגיש תלונה נגד האבא שבאופן קבוע יוצר מצב שמפריע לציבור. יש פעמים שאין ברירה וצריך לקחת ילד למקום מסויים אבל במקרה של בית הכנסת - יש לאבא ברירה .
אמא לאוטיסטים09.06.23
76
מנקודת מבט של הילד עצמו, שואלת בזהירות, האם זה עוזר לו להיות שם?האם זה מזמן לו הזדמנויות ללמידה חברתית משמעותית או שההפך, מוציא אותו מוויסות וגורם לו למצוקה? אז טובת הילד לפני עקרון השוויון. אולי היה מקום לומר זאת בצורה נעימה יותר..
קלינאית תקשורת09.06.23
75
נכון מי צריך נכים , אני גם בעד לבטל אפשרות כניסה לחיילים פוסט טראומטיים כי הם פתאום יכולים להשתולל עם הפלאשבקים שלהם הורגים ילדים וטרוריסטים והם יכולים להרוס את התפילה של חרדים שומרי מוסר ומצוות.
שונא צבועים09.06.23
74
מדוע לא שומעים את אב הילד,למה לא מגיב,עושה רושם שאבי הילד מאוד שונא את הרב,ומה שעשה הוא כדי להכפיש את הרב
רמושקה09.06.23
73
הוא לא ילד מיחד הוא ילד עם פיגור שכלי ועם הפרעות נפשיות. כמו שלא מביאים ילדים רגילים,כי אין להם דעת והם מפריעים ,בדיבור במשחק, אז עם כל ההשתתפות בצער ההורה וכל הטפשים הלא נאורים. הוא חכול להכנס לבית הכנסת ולהפריע לתפילה,גם אם יש חארטטנים כאלה שזה,"לא מפריע" להם
אשר09.06.23
72
מעניין מה היו תגובות אם הילד הזה היה מגיע להצגה בבימה או להרצאה באוניברסיטאות איך ומה היו התוצאות. הפרעה זו הפרעה לא משנה מי עושה אותה.
אזרח מודאג09.06.23
71
שוויון??? קישקוש! גסות רוח!! תלונות שאחת דינן לידחות על הסף!
חילוני בדימוס09.06.23
70
אבא שרוצה ללמד את הבן שלו את הבית כנסת גם אם לא מבין הלא יהודי הינו מה חטא האבא ומה פשע הבן? הוא לא מצווה להתפלל. מצד אחד לא צריך להביא אותו כל פעם. מצד שני קצת סבלנות קצת הכלה זה חלק מעבודת ה' איזו היא עבודה שבשלב? תפילה! זה העבודה להתפלל, להיתרכז ובימלא התפילה שלו עולה. לב טוב
Mexicano09.06.23
69
הרב צודק, כשיש ילד שמפריע- מוציאים ולא משנה אם הוא מוגבל! יותר חשוב הלימוד ולא הביביסיטר שכל הורה מביא לבית כנסת
יהודי09.06.23
68
הוא ממש צודק!!!!!!!!!!
גלי🖤09.06.23
67
במצב הנל שאין האבה לזולת עם ישראל מאוד רחוק מליראות משייח.
מיכאל09.06.23
66
האבא צריך להיתחשב במתפללים ,בית הכנסת זה לא מקום לחינוך מיוחד
איציק 09.06.23
65
אלו בדיוק המקרים בהם התרוץ מביש יותר מן המעשה. הילד אינו מפריע מרצונו או בגלל שהוא רוצה לבזות את בית הכנסת. הגדולה של הרב והמתפללים היתה באה לידי ביטוי בגישה חומלת ומכילה. לאור מה שנכתב משמו של הרב אני בספק אם הוא בכלל מבין מה עובר על הילד והוריו.
יעקב09.06.23
64
פעם הבן שלי שהוא גם כן מיוחד היה אז בן 8 . בזמן שיעור של הרב מרדכי אליהו זצק"ל . ברר לי מהידיים ורץ לרב וטפס אותו בזרוע של הרב והיה מסתכל עליו. השמשים רצו להעיף אותו אבל הרב לא הסכים ביקש להשאיר אותו. והוא נשאר במשך כמה דקות ערוכות מחזיק את הזרוע של הרב ומיסתכל עליו . היה ממש מרגש עד הדמעות !!
דוד 09.06.23
63
האב חייב לחנך את בניו ולהביאם לבית הכנסת כדי להתפלל או ללמוד תורה אם הילד מפריע למהלך התפילה או השיעור על האב לחנך את בנו בנושא אם האב לא יכול אז אין להביא את הילד לבית הכנסת לחנכו זה גם דרך ארץ ולא לעשות מה שמתחשק לך אם אין גדיים אין תיישים אבל על האב לחנך את בנו
אהוד 09.06.23
62
הרב צודק ב100 אחוז, א מביאים ילד שמפריע לבית הכנסת ואם אין מי שישגיח עליו רק האבא האבא פטור מליכנס לבית הכנסת ויכול להתפלל בחוץ, גועל נפש ההתנהגות של אבא של הילד.
יהודי09.06.23
61
הרב צודק 100 אחוז מי שמפריע לשיעור או לתפילה שלא יכנס שישחק בחוץ בכיף או בביתו האבא אחראי
מאיר דגני09.06.23
60
למחוק את הכתבה! זה יכול להיות פשיעות שמים לפרסם ככה בן אדם
למחוק את הכתבה09.06.23
59
איזה פולשט עם הין מתעלמים מיזה מאמניה הילד לא היה ממשך להעיר פעם אחת וזהו אין לאף אחד ךעדות את זה נתן להסביר למתלווה של הילד לתת לו משחק או לעסק אותו במשהו לחפש פתרון חיובי
לי09.06.23
58
לא קשור עם לילד יש מוגבלות או לא עם מפריע גם תינוק או ילד שמפריע כל התפילה אז לא מתאים
לא קשור לילד עם מוגבלות09.06.23
57
זבל של רב. נראה לי מוזר שהוא מלמד ילדים. הם לא הולכים לבית ספר?
לאה ע.09.06.23
56
איש קטן
נכתב בשבת09.06.23
55
בבית ספר ילד כזה לא ילמד עם כיתה רגילה אלא במסגרת שמתאימה לו, לצרכים שלו ולהפרעות שהוא יוצר. אם בתיאטרון הבימה, אני אבוא להצגה עם ילד כזה והוא מפריע, יקבלו את זה באהבה, או שיבקשו להוציאו???
איתן10.06.23
54
אם רק היה מבין שהילד מעלה לכל בית הכנסת את התפילות, היה אכן רב.
עאלק רב. יותר כמו ערב10.06.23
53
למה אין שם של כותב הכתבה??????????????????? בעד עצמו.
יוס10.06.23
52
כל מי שסובל ממשהו חושב שהסביבה צריכה להתאים את עצמה אליו. למה?? צריך להתחשב ברוב הציבור. הוא מפריע לכולם וזה לא שהוא באמת מתפלל או מקשיב. האבא רוצה קצת שקט בשביל אשתו אז שיקח את הילד לגן שעשועים. לא יתכן שאי אפשר יהיה להתפלל או ללמוד כי יש ילד שמפריע.
די לטרלול10.06.23
51
רב חייב להתריע ולהגיד להורים שאם הילד מרעיש הם צריכים להוציא אותו, וזה לא משנה איזה ילד זה בכלל
...10.06.23
50
אני רואה הרבה ילדים בביכנ עם האבות ומאד קשה לאבות להיתפלל איפה אמא כל אמא צריכה לדעת שזו זכות גדולה עבורה לישמור על הילדים בבית ולישלוח את הבעל להיתפלל או ללמוד תורה חצי מזכויותיו שלה הוא לכן נא להיתאמץ ביכנ'' זה לא מועדון
אני11.06.23
49
למה הוא מפריע בדיוק הילד ? לספור כסף כנראה או לביזניס אחר אולי לחלפני הדולרים או היורו או אולי מפריע לאיזה רב שעושה כסף על הראש של המתפללים
ששון חייק09.06.23
48
לי יש ילדה בחינוך מיוחד ואני לא אשלח אותה אם אני יודעת שהיא תפריע למתפללים וללומדים. גם ילדים קטנים אני לא שולחת כי הם מפריעים. צריך לדעת לכבד...
אורית10.06.23
47
גם ילד רגיל צריך לבקש מהאבא להוציא אם הוא עושה רעש ומפריע. זאת הלכה. מהצד השני זה שכל הקהל ה"קדוש" קם על האבא והילד נשמע לא טוב. צריך בעדינות מאוד מאוד גדולה כי אם לא, הילד נפגע עמוק. זה שילד על הרצף האויסיטי לא אומר שאין לו רגשות. אנו אלה שיכולים לשלוט על עצמינו. היה עדיף שלאחר השיעור יגיד לו,
ASD09.06.23
46
הרב צודק 100 אחוז
אייל09.06.23
45
רב "מחנך"ממש.ביכנ"ס זה לא מפעל שמחפשים בו שקט תעשייתי.
עזרא 09.06.23
44
כאמור לילד בעל מוגבלות בהחלט מבינה את הרב. אחריות הורה אם הילד בעל צרכים מיוחדים ואם לא , להוציא את הילד במידה והוא מפריע . כלל אלמנטרי. בואו לא נתייפף כי מדובר בילד מיוחד וכי זה רב. רעש מפריעה לשיעור / הרצאה/ או דרשה באותה מידה . דיייייי לציניות ולשיימינג כשמדובר ברבנים , דתיים או חררדים
מהשרון09.06.23
43
אם זה קורא לעצמו רב שמלבין פני אדם ברבים פני חסר ישע ברבים אז אוי ואבוי לנו בושה לכיפה שלו השם ישלם לו
נגעלת09.06.23
42
החיים של החרדים והדתיים הרגילים כל כך מורכבים ותובעניים. לעולם לא אבין זאת. כל כך קל להיות חילוני. לעשות מה שאתה רוצה. לא להיות כפוף ללחץ חברתי בלתי פוסק. להיות אינדוידואליסט. לקבל החלטות לבד. ללכת בדרך משלך. להיות אמן חופשי.
טרובדור09.06.23
41
רב מטומטם כדאי שיזכר בסיפור על הילד שנגן בחליל בתפילת נעילה
טובלרון09.06.23
40
עם כל הכבוד זאת לא סיבה לגרש ילד איפה החמלה איפה ועוד רב ממש בושה
אלמונית09.06.23
39
אני מבינה את שני הצדדים. יש לי 2 ילדים אוטיסטים ב"ה. אני זאת שמתמודדת עם כל הראש והבלאגן שלהם. לפעמים אני חייבת שקת רוב הזמן לא מפריע לי כולל!
רחלי א,09.06.23
38
יש בתי כנסת שיודעים להכיל ילדים, וגם ילדים מרעישים. אני חושבת שעדיף שהילד יספוג אווירת קדושה, והמתפללים יעבדו על מידותיהם, וילמדו לקבל גם את השונה
מיכל09.06.23
37
השאלה תמיד באיזה טון מדובר. אבל האבףיוצר מצירות בלתי אפשרית. במחילה עדיף תפילה ביחיד. ותגובת הרב בגדר הלגיטימית
צצצ09.06.23
36
אנשים שכאלה חיי מם "לחוות" על בשרם משמעות של ילד מיוחד
רזאל09.06.23
35
נשמע כמו איש מאד רע ואכזר
הילה09.06.23
34
תלמדו להכיל. לקבל עת האב והבן לעזור לתמוך לעודד . תתמודדו. כל הכבוד לאבא הנפלא שמגיע עם בנו
שני09.06.23
33
אז עדיף שלא יתפלל כי למי הוא מתפלל? למי שברא את אותו הילד? ונראה לו שהשם שמח שהוא מצער את האבא ודוחה את הילד בגלל שעושה רעש?? ומפריע לו בתפילה אז הוא עושה הפוך מרצון הבורא
בדוי09.06.23
32
המלבין פני חברו... זה לא משנה באיזה מצב במיוחד שיש ילד מיוחד וגם ככה ההורים עוברים משהו לא קל
חיה09.06.23
31
כמה שזה עצוב, הרב במקרה הזה צודק..אני חילונית שלא מבקרת בבתי כנסת, אבל בכל זאת מבינה את קדושת המקום. גם להתחשבות יש גבול...
יעלית09.06.23
30
מעניין איך היו מגיבים בזמן הצגה בבימה או בזמן קונצרט היו מעיפים את הילד יחד עם אבא שלו
פינחס09.06.23
29
אפשר להבין את העלבון של האב ואפשר להבין גם את רב בית הכנסת. אבל בית כנסת הוא מקום תפילה, וככזה, יש לשמור עליו מהסחות דעת, עם כל הצער שבדבר אם הילד מפריע, שהאב לא יביא אותו לבית הכנסת, ולרב הייתי אומרת- אתה צודק, עם זאת הדבר צריך להיעשות ברגישות.
מוריה09.06.23
28
עם כל הכאב הילד לא צריך להגיע לבית הכנסת אם הוא לא מאפשר לאחרים ללמוד רו להתפלל. הם לא אשמים.
יעל09.06.23
27
לפי דעתי התגובה לזה תלויה בין הרגש לשכל, השכל אומר כמו הרב אבל הרגש מתקשה להכיל... שימו לב שכל התגובות בעד הם של גברים, וכל הנגד של נשים.... ודו"ק.
אני09.06.23
26
כאמא לילד כזה נכון מרגיש אבל לגמרי מובן זה בית כנסת ולא משחקיה. לא ביקוש לוהציא אותו בשביל נוחות אלא בשביל שיכוחו להשתמש במקום כמו שצריך
יויו09.06.23
25
הרב שמלמד צודק. יכול להיות שהילד רץ וצועק מיתוך שימחה אבל אים זה מפריע לאחרים זה לא מתאים שישאיר נוכח בזמן שיעור לילדים.
צודק בהחלט09.06.23
24
לא יודעת מה היה באמת אבל אני הרגשתי שעשו הרבה שואו סביב הרב עוד סיבה להכפיש את החרדים אם מה שהיה קורה זה כך: אבא ובן הגיעו בבוקר להתפלל והרבה לא מרשה להם להיכנס בצעקות חריפות רק אז אפשר לעשות את כל השואו
פפפ11.06.23
23
אחיין שלי כל שבת איתי בבית הכנסת וכן הוא על הרצף והוא גם מדבר בקול ועושה רעש וברוך השם זכינו בקהילה מדהימה שתומכת בו אוהבת אותו ולא רוצה להגיב איך אותו רב בכתבה היה מקבל מנה אחת אפיים
אביאל11.06.23
22
שימו אותו בהרצאה של ביבי נתניהו. נראה מה יהיה.
יעקב 11.06.23
21
הרב צודק!!!.הייתי זורקת אותו עם אבא שלא מבין שזה מפריע לאנשים מסביב להתפלל
חנה11.06.23
את יהודייה בכלל? יש לך לב? מה ז"א תזרקו אותו ואת האבא, מי בכלל צריך את התפילות שלך בביהכנ"ס אם אלו המידות שלך? פשוט גועל נפש ואין לי משהו אחר לומר!
אנונימית 113.06.23
20
אם רק היה משאיר אותו, היה מלמד אותם את השיעור הכי חשוב - ואהבת לרעך כמוך. איזה פספוס
רבי עקיבא11.06.23
19
בית כנסת מקום קדוש ולגבי הילדים שמפריעים זה נכון לכל סוגי הילדים מה שכן אפשר לומר בנועם וההורים צריכים לשים לב לזה כי זה פוגע אח"כ בריכוז של התפילו והשיעורים
לאה12.06.23
18
עם כל הכבוד והרגישות המתבקשת וכאמא לילד עם צרכים מיוחדים מסכימה איתו. יש להנגיש ולשלב ולהכיל אך לא בכל מחיר וצריכה להיות גם השתדלות מצד ההורים לדבר. לא כל אחד מתאים לכל מקום.
צודק14.06.23
17
התגובה של הרב מביישת. זאת לא רוח היהדות.
אבירם בן שושן 14.06.23
16
אני מכיר את הרב הזה הוא צדיק והוא לא מונח בעיניני העולם וכל הפוליטקה שהיום סביב הנושאים האלה הוא צריך הדרכה טקטית מרב שמבין בזה כמו הרב חיים רבי קשה לי להבין את האבא שעשה עם זה בלגאן שנותן כח לס"מ -א-ל איזור בית הכנסת שורץ בשמאלנים קיצוניים שיובאו מצפון ת"א לשבש את שגרת החיים שם
אברהם14.06.23
15
גועל נפש אתה לא יודע להתנהג אין לך כבוד תלמד להתנהג לילדי חסרי ישע הילדים עים צרכים מיוחדים הם הכי צדיקים ועים לב ענק
אילנית 14.06.23
14
שב בבית שלך אדון רב למה זה לא בית כנסת של אמא שלך יש לילד הזה זכות יותר מימך
ויקי14.06.23
13
בית כנסת זה בית תפילה , וכמובן לא מגרש משחקים ושמרטפיה . וזה לא קשור לילדים רגילים ומיוחדים או מבוגרים שמפריעים למהלך התפילה , כל בר דעת צריך לדעת איך לכבד בית כנסת או מסגד ולימנוע בושת פנים ואי נעימויות וחלילה מחלוקות
עקי 14.06.23
12
צודק בכל מילה !!!!!
הרב14.06.23
11
דרך אגב - צולם בשבת. זה לא בית הכנסת הראשון שהאב תובע מדובר בפרובוקטור מוכר באיזור, ופשוט בושה השימוש המיני של האב בבנו שעל הרצף.
רב מהאיזור14.06.23
10
נו זה ברור, מאה אחוז הרב צודק ילד שמפריד לא יכול להיות בתפילה. הורים תפסיקו עם רגשי נחיתות איך אפשר לעמוד בתפילה שיש רעש ? עדיף ללמד את הילד לא להפריע למהלך התפמלה גם אם הוא לא ברי
בני14.06.23
9
לא כל אחד ראוי להיות רב, זילות התואר מה שקורה שם
יעקב14.06.23
8
מילים שהם שטויות במיץ עגבניות צריך ללמוד להתעלם מהרעש שהילד עושה
שילה14.06.23
7
משנה ברורה סימן צח סעיף ג. בניו הקטנים בשל"ה קורא תגר על המביאים ילדים לבהכ"נ והיינו קטנים שעדיין לא הגיעו לחינוך מטעם כי הילדים משחקים ומרקדים בבהכ"נ ומחללים קדושת בהכ"נ וגם מבלבלים דעת המתפללים... ועיין בתנא דבי אליהו ח"א פי"ג גודל העונש שיש להאב שמניח את בנו לענות דברים של הבל ותפלות בבהכ"נ
משנה ברורה14.06.23
6
לא צריך לקחת ילדים לבית הכנסת בכלל למעט ילד שיכול לשבת בשקט
שלמה15.06.23
5
מעניין אם האבא היה לוקח את הילד לספרייה הציבורית?
אלי15.06.23
4
אוי לי מייצרי אוי לי מיוצרי..... לי אישית מאוד מפריע אם כי אני משתדל ממש לא להעיר. ולפעמים אני מוצא את עצמי חוזר על קטע בתפילה פעמיים ולפעמים שלוש
נתן15.06.23
3
אני מאוד הצטערתי לשמוע את התגובה של הרב כי הוא לא מבין את התורה שהוא מנסה ללמד התורה הקדושה שלנו לא אומרת לפעול כך גר יתום ואלמנה אסור לנגוע אז נוסף גם אנשים מיוחדים
Dc15.06.23
2
ועוד מכנים אותו רב? בושה להעיף אותו מבית הכנסת חוצפה בית הכנסת הוא מקום ציבורי אם לך לא טוב לך תחפש מקום אחר!!!
מעניין15.06.23
1
האבא הזה יתן את הדין על מעשיו כנראה האמא לא מסתדרת איתו וכדי שיהיה שקט בבית לוקח אותו לבית הכנסת כדי שירעיש שם עדיף היה שהאבא יתפלל יחיד בבית עם הילד ילס יכיל להיות הנשמה הכי טובה שבעולם אבל בבית שלו לא שהנשמה תרפיע למתפללים וללומדים
אבי15.06.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14:19

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חי

כיכר השבת | 13:00

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 12:03

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 07:33

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24