כיכר השבת

אימא כותבת מלב רותח

לשכנתי הנאורה והאם האחראית מרמת גן / מכתב פתוח

הבת חזרה הביתה בוכה, ניסיתי להבין מה קרה בדרך של 4 דקות, היא ענתה בבכי: "יותר בחיים אני לא אוספת את ליבי וטלי מהגן!" • מכתב של אמא מלב רותח (מאמע)

115
יהודית הלפרן | כיכר השבת | כ"ג בסיון | 12.06.23
ילדים קטנים בדרך לחיידר | ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה
ילדים קטנים בדרך לחיידר | ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לשכנתי הנאורה, המתקדמת והאם האחראית ביותר מרמת גן, שלום.

אני לא מכירה אותך וגם את לא אותי, אבל מסתבר שלמרות חוסר ההיכרות ביננו, יש לך הרבה מה לומר על אופן החינוך המופקר וחסר האחריות שלי.

איך אני יודעת? כי לא חסכת ממני את שבט לשונך דרך הבת שלי.

היום הבת שלי בת התשע ביקשה לקחת את שתי אחיותיה מהגן.

הגן נמצא במרחק שני רחובות מהבית, אין כבישים בדרך, והאחיות הקטנות כבר גדולות - בנות חמש וכמעט שלוש. דרך בטוחה סך הכל. הייתה בטוחה, בכל אופן, עד לרגע בו הבת שלי פגשה אותך.

הבכורה שלי ילדה בוגרת ואוהבת להרגיש אחראית וגדולה. אני - אמא בוגרת ואוהבת להאציל סמכויות ולחנך את הילדים שלי לעצמאות. מה שנקרא: 'ווין ווין', כל הצדדים מרוצים. כל הצדדים חוץ ממך. (רק תזכירי לי למה את בכלל אמורה להיות צד בסיפור הזה?)

כשהיא חזרה הביתה בוכה ומתוסכלת, וניסיתי להבין מה כבר יכול היה לקרות בדרך של 4 דקות היא ענתה בבכי: "יותר בחיים, אבל בחיים, אני לא אוספת את ליבי וטלי מהגן!"

מה כבר קרה? קרה שהיא פגשה בך כשהיא יצאה מהגן מאושרת. האחות הבינונית אוחזת בצד העגלה, בה קשורה היטב האחות הקטנה והן פוסעות הביתה יחד בשמחה. אותך זה לא שימח, בקולי קולות הבעת את הזעזוע העמוק שלך מההפקרות שמתרחשת ממש מול עיניך: "לא יאומן, בקושי את עצמה היא מצליחה לסחוב, איך היא אמורה לסחוב עוד שיירת ילדים ועגלה? איזו הפקרות!"

דבר ראשון: לאף יצור אנוש, גם לא בן תשע, המוגדר כ"חי הנושא את עצמו", לא נעים לשמוע שהוא אינו מסוגל לסחוב את עצמו, דבר שני: אף ילדה בת חמש לא אוהבת לשמוע שמכנים אותה בשם: "שיירת ילדים" ולאף ילדה לא נחמד לשמוע על ההפקרות וחוסר האחריות שלה או של אמא שלה.

האפיזודה הזאת גרמה לי לחשוב על הילדה שאולי יש לך, יושבת בבית שלה ברוגע ובביטחון, חלילה וחס לא צריכה לשאת על כתפיה הרכות את העול הכבד כל כך של לפסוע ארבע דקות ברצף עם אחים קטנים ממנה, לא נושאת בנטל הכבד של 'טיפול, השגחה ואחריות כבדה של ניהול בית ומשפחה', מנסה לדמיין את חייה המאושרים, נטולי העול הכבד, האחריות, וחסרי האמון מצד אמא שלה שהיא מסוגלת לבצע מטלות פשוטות ואלמנטריות שכל ילד בן תשע יכול, מסוגל ואמור לבצע.

יהודית הלפרין (צילום: נווה בן שמואל)

ואני רוצה לבקש ממך בקשה קטנה: אני מעולם לא באתי אליך הביתה, לשכונה שלך והבעתי את הזעזוע ושאט הנפש שלי מדרך החינוך שלך ואני בטוחה שלו רק ארצה - אמצא ממה להזדעזע. אם תוכלי בבקשה לא לבוא אלי מתחת לבית ולהביע את הגיגייך באוזניהם של ילדי - אודה לך מאוד.

אה, ובפעם הבאה שאת מסתובבת ברבי עקיבא, את מוזמנת לעלות אלי הביתה, יש אחלה מזגן ועוגה טובה משבת. תוכלי למתוח ביקורת על צורת החינוך המופקרת וחסרת האחריות שלי באופן ישיר.

להעביר את המסרים האלו דרך הילדים שלי מרגיש לי קצת,

איך קראת לזה?

מופקר וחסר אחריות.

הכותבת הינה פרסומאית וכותבת תוכן

תוכן שאסור לפספס
115 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
84
ביבנאל היא כבר נשואה.
יהודיה 13.06.23
83
מה הקשר לתקוע את התמונה של המפגרת הזאת באמצע הכתבה ? מה זה קשור ?
עלק אתר חרדי...09.07.23
82
כתבת יפה מאד!
מישהי12.06.23
היא לא יודעת מי האשה אבל כותבת מרמת גן. אל תלך רכיל בעמך.
ניסו14.06.23

הצגת כל התגובות

81
יפה!! הגיע הזמן שנפסיק לשתוק לנסות להצדיק את עצמנו . ושיפסיקו להתערב לנו בחיים כמו שהם לא רוצים שנתערב להם!!!!
א.א12.06.23
ולא בעד שילד קטן יוציא את אחיו הקטנים מהגן. מביאים ילדים גדי לטפל בהם ולא לזרוק אחריות עליהם
אני חרדית14.06.23
אבל אתם כן מתערבים
ענת14.06.23
80
כל אמא מכירה את הילדים שלה ואת מידת האחריות שלהם. גם עם השכנה לא הסכימה עם האמא היא לא הייתה צריכה לזרוק את על הילדה. בעיניי השכנה היא וולגרית וחסרת לב
נעמה 13.06.23
79
הגם שאני חולקת על הצורה שבה הובעה הביקורת הזו מותר לקבל את האמת "ממי שאמרה". לא כל דבר הוא "הסתה" ו"מחפשים את החרדים". כחרדית אני פשוט לא מצליחה להבין את התופעה הזו. יש לנו בידיים אחריות לחיים של פעוטות וילדים קטנים, איך למען השם אפשר לזלזל בזה? מה בעולם יותר חשוב מלדאוג לבטיחות של הילדים שלך?
שרה12.06.23
בדיוק, כשהערתי לילד שנסע על אפניים ללא קסדה, זה היה מדאגה אמיתית.
אמא13.06.23
78
היא צודקת. רק תראי כמה, לא עלינו ולא על אף אחד מישראל, נהרגים ילדים קטנים או נפצעים קשה בגלל חוסר האחריות של ההורים החרדים.
בעלת תשובה12.06.23
אני לא מכירה ילדים שנהרגו מחוסר אחריות של הורים דווקא כי הם חרדים. אני כן שומעת כמה ילדים מתים באוטו הרותח של ההורים החילונים שלהם שהיו עסוקים בפלאפון טשכחו שיש להם ילד...
בלה בלה13.06.23
מסוכן לא נדרסו אבל נחטפו נאנסו...
רונית13.06.23
נהרגו ככה יותר ילדים חרדים מחילונים...
אבע14.06.23
קורה בעיקר לחרדים ובדואים. נדיר מאוד באוכלוסיות אחרות. יש סטטיסטיקות ברורות לגבי זה
שירה14.06.23
77
מסכימה שדרך העברת הביקורת לא היתה בסדר, אבל לתת לילדה בת 9 ללכת לבד לאסוף 2 אחיות שקטנות ממנה זה חסר אחריות, גם אם הגן הוא 4 דקות מהבית. אמא יקרה את יודעת מה יכול לקרות בדקות הללו? הרי את דואגת לבת שלך ורוצה את טובתה, יש דרכים אחרים לתת לילדינו הרגשה טובה חוץ מלשלוח אותם לאסוף את האחיות מהגן לבד
אחת12.06.23
76
אני ראיתי עגלה שכביכול הולכת לבד, עד שגיליתי ילד בן 5 שמסיע את ההעגלה, כמובן שהוא לא ראה לאן הוא הולך, גם כשחצה את הכביש... לא אומרת שזה המקרה בכתבה, אבל כן יש מושג כזה במגזר החרדי, זה מסוכן וחבל
קצת שכל12.06.23
75
לצערי אכן הכותבת במקרה הזה לא אחראית כלל ויותר מצער שהיא כותבת טור שלם עם מילים יפות והרבה ציניות בשביל להצדיק את ההפקרות שלה
יוסי12.06.23
74
כאשר מגדלים כלבים ולא ילדים, מדברים מתוך תיאוריה וקנאה בלבד, תודה שלא צעקה מדוע מולידים, אין לנסות להסביר אלא להגביה חומות .
מרדכי12.06.23
אני בטוחה שאת אמא טובה שדואגת לילדיה וכמובן שהשכנה הזאת לא הייתה אמורה להגיד זאת לביתך.יחד עם זאת לתת לילדה בת 9 להוציא אחיות ככ קטנות מן הגן לא נראה לי אחראי.יכולים לקרות הרבה דברים אפילו בדרך ככ קצרה ונשמרתם לנפשותיכם זהו כלל גדול.תחשבי האם באמת את מאצילה סמכויות
אמא-12.06.23
כן מרדכי, ואתה מדבר מתוך ידיעה בלי שנאה וסטיגמות בכלל. ממליצה לרכוש מראה
רחל13.06.23
73
למגיבים במס' 7, החוק החילוני לא צריך להיות משמעותי לחרדים באמת .
אלחנן12.06.23
72
מצטערת להגיד לך . היום כמעט דרסתי ילד בן -6-5 שהלך במדרכה עם עגלה של אחיו הקטן. נכון הוא הצליח לעצור בשפת המדרכה ,נחרדתי לראות אותו כמעט מתגלגל לכביש ביחד עם העגלה. אמו היתה לידו אבל במרחק של מטר לפחות . זה לא היה עוזר אם הוא היה מתגלגל לכביש ביחד עם העגלה . תשמרו על הילדים ,הם רק ילדים.
יעל12.06.23
אין קשר בין שני המקרים
אלי עזר13.06.23
71
בכיינית! אכן חסרת אחריות. ילד בן תשע בקושי יכול לחצות כביש לבד, אז עם עדלה ועוד ילדה בת חמש? ומה אם בת החמש בורחת ורצה לאנשהו? תגידי תודה לאישה שבזכותה הבת שלך בת התשע לא תמצא את עצמה במצב הזה (בתקווה, אם כי ברור לי שתמשיכי לשלוח אותה). ההסכמה שלה וה״שנחה״ שלה אינן רלוונטיות.
קרני12.06.23
אם היא שולחת אותה, אז כנראה שהיא מסוגלת, יש לי ילד בן תשע שבכיף הייתי יכולה לשלוח אותו לו הייתי צריכה
יעל13.06.23
לא קשור למסוגלות קשור לגיל ולסיכון שהילה ואחיה הקטנים נמצאים בקטע ההליכה לבד. להזכירכם אפילו 3 חיילים ליד חברון לפני כעשור נחטפו ונרצחו
ריקי13.06.23
יווו איזו נאורה רגישה ומתחשבת את!! פיששששש שלא תעמדי בניסיון חלילה... שששש
מירב עוקב14.06.23
70
חוסר אחריות. ילדה בת 9 היא בעצמה ילדה.
רנה12.06.23
69
צודקת ביותר. הבן שלי בן 9 שהולך לחיידר לבד, ולפעמים לוקח את אחותו בת ה3 חגורה בעגלה (אני זה שחוגר אותה בבית) יש בדרך מעבר חצייה אחד עם מעביר כבישים שמכיר כל אחד מילדי. וחטפתי צעקות. אין שום סכנה בזה, והגם שיש הורים שלא עושים זאת, וזה זכותם, זכותי לעשות אחרת מהם
פנחס12.06.23
68
באמת חוסר אחריות, יש לי גם ילדים בגיל הזה ובשום פנים ואופן אני לא יתן להם בגילאים כאלו לאסוף את אחיהם הקטנים... רק מגיל 11 התחלתי לתת לבן שלי לקחת ולהחזיר את אחיו מהגן (וזה כשאני חונה מחוץ לגן) וזה לא קשור לשום חינוך לאחריות, את זה אפשר להקנות לילדים בדרכים אחרות שלא עלולות להוות סכנה כלשהיא
אליהו12.06.23
67
אחד האדמו"רים בחב"ד אמר, 'אהוב את הביקורת כי היא תרים אותך לגובה' לא צריך להתרגש מכל מי ומי בטח היה לה יום קשה לא כל הזמן לחכות לתגובות הסביבה וזה הזמן לחדד בילדה בטחון בזכות עצמה ולא רק לצפות למחיאות כפיים אני אישית באמת לא הייתי שולחת ילדה בת 9 במיוחד עם 2 אחיות
קלרה13.06.23
66
האם צודקת בהחלט....שנים הבת שלי בגדולה טיפלה באחים שלה בחופשים וגם בצהריים שהייתי בעבודה ...ואף אחד אין זכות להיתערב לשני ולצעוק על ילדה????יש לה מזל שזה לא הבת שלי הייתי עושה לה חפלה מיזרחית!!
תמר13.06.23
הבת שלך צריכה לטפל באחים שלה ולא להיות ילדה??
למה14.06.23
65
חרדים באמת אף פעם לא מגיעים לשכונה חילונית ומתערבים לנו בחיים. אף פעם לא קראו לי שיקסה, הציעו לי להדליק נרות שבת, אולי להניח תפילין?
אנונימי13.06.23
בול. ההיתממות של הכותבת מצחיקה
רחלי13.06.23
שיקסה בטוח לא קראו לך אז אל תבלבל, וזה שהציעו לך זה בסדר גמור, זכותך להגיד לא ואף אחד לא נכנס לך לורידים, אבל זה לא נותן לאף אחד את הזכות להטיף מוסר ולהתערב למישהו אחר בחינוך בילדים
אני13.06.23
תסביר את הקשר בין עשיית מצוות למקרה המדובר
אלי עזר13.06.23
ולשמור על הילדים.. לא בגדר מצווה?
אני 14.06.23
64
למה אסור לילד מתחת לגיל 14 להכנס לבד למעלית? .........,......
יוני 13.06.23
63
לתת לילד בן 6 איפון ולתת לו את הזכות לבחור לצפות במה שירצה ויביר כי יש לו שכל וככה הוא יתבגר...חחחח זה לא חסר אחריות. כל הפוסל במומו פוסל
דבי13.06.23
62
אנשים רעים מחפשים עניינים משעמם להם שיסתכלו על עצמם .כל הכבוד לילדה שעוזרת
צדק 13.06.23
61
תכלס צודקת השכנה . למרות שלא נכון להגיד לילדה . אבל בגדול צודקת. ילדה בת 9זה כיתה ג!!! לא משנה כמה אחראית . לקחת אחריות על אחים קטנים זה לא אותו דבר כמו על עצמה! ואן קשר של לעזור בנטל. והכול מאד נחמד ויפה כשהקטנות מחייכות. לפעמים יוצאות עיפות וכועסוצ מהגן. איך ילדה בגיל הזה צריכה להתמודד?
אמא13.06.23
60
לכל המגיבים על "חוסר האחריות" זה לא מהעניין אם זה חסר אחריות או לא, מדובר כאן בבריונות כלפי ילד קטן. מבוגר שגוער בילד ואומר דברים כאלה על הוריו זה לא נתפס ואלים בצורה מזעזעת.
חילוני13.06.23
נראה שאתה היחיד אומר דברים של טעם..
חננאל13.06.23
59
ילדה בת 9 מסוגלת להוציא את אחיותיה מהגן.מספיק עם האוטואנטישמיות שלכם
סמדר13.06.23
58
יישר כוח על דברייך. מוסר כפול, שנאה מרה ושנאה ליהדות. זו אלימות לכל דבר ועניין. ואותה יש להכרית. תודה.
אטיקוס.13.06.23
57
מזל שהשכנה הזאת לא נפלה עליי, אני לא הייתי מסיים את הסיפור במכתב ודי
מישהו13.06.23
56
הילדים בבני ברק גאווה!! מחונכים היטב! והלוואי שהיה אפשר להגיד את זה על כלל הילדים בארץ.
גולי13.06.23
איזה שטויות. התור חילונית שגרה כבר יותר מעשור בבני ברק, הילדים החרדים נדחפים בתור, זורקים זבל על הריצפה כאילו הם לא פגשו פח, זורקים אבנים על חתולים ומתפרצים לכביש כאילו השם שומר עליהם. אפס חינוך - ואיך אפשר לחנך באמת, כשיש לך שמונה ילדים שתמיד ברחוב.
שירה14.06.23
55
את באמת חסרת אחריות תני לילדה בת ה9 להיות ילדה אלו הילדות שאת בחרת ללדת תטפלי בהן את. זה בהחלט מסוכן
אני13.06.23
נכון מאד
בתיה13.06.23
54
בטוח שהמנוולת שתקפה את הילדה היא לא מזרחית, והם למדו מהטובים ביותר.
אם אין יראת אלקים במקום הזה והרגוני13.06.23
אשכנזים יותר מאופקים פחות רעים פוגעים וצועקים ....!!!!++
בטוח מזרחי 15.06.23
53
האצלת סמכויות במגזר החרדי פירושה הזנחה. ככה זה שיש הרבה ילדים. "מאצילים". ההזנחה היא גם רגשית אגב
שלי13.06.23
מדויק זו הזנחה
אבי14.06.23
52
דבר ראשון הצטערתי לשמוע על החויה שבנותיך ואת עברת. דבר שני לצערי הרב כל השיח הוא כזה. פשוט נוראי. כל אחד מרשה לעצמו להעיר לאנשים ברחוב. כן על המגזר לא על המגזר. אנחנו כולנו צריכים להתחיל להסתכל יותר פנימה ולראות מה יכולים לשנות ולשפר בעצמנו ולהפסיק לפזר רעל עם הביקורת הזאת. אפשר אחרת ורצוי אחרת.
חייב שינוי13.06.23
51
בדר"כ אני לא מגיבה לכתבות למרות שקוראת אותן. הפעם רק אאיר(ולא אעיר) הבת היא אמצעית ולא בינונית, סביר אגב שתהייה המוצלחת בין השלוש
אני13.06.23
חחחח. אחלה תגובה ומאוד מדויקת!!
יהודית14.06.23
50
אז כשיחטפו לך את אחת הבנות ובת התשע לא תוכל לעשות עם זה שום דבר עם כל האחריות והבגרות שלה אל תתלונני לאף אחד, כי את זאת שהחלטת שהן מספיק מוגנות כדי ללכת ברחוב לבד וסתם שתדעי הרבה ילדות נחטפו *מחצר הבית שלהן* העובדה שאת ועוד אנשים חיים באשליה שיש מקום בטוח שילדים יהיו בו בלי מבוגר אמין פשוט מתסכלת
ליבי13.06.23
כן בואי נעבור ללקשור את הילדים לבית זה יותר הגיוני... כמו התגובה שלך בערך
אני13.06.23
בדיוק תשובה נכונה והכי מדוייקת לצערינו זה קורה במציאות וזה בדיוק שהילדים בלי השגחה של הורה מבוגר אחראי
חלי13.06.23
49
יש הרבה אנשים שאוהבים להתערב בחייהם של אחרים ללא סיבה וגם לא איכפת להם מאף אחד העיקר שיעירו
שילה13.06.23
48
לילד בן 9 מותר על-פי חוק, לחצות כביש. אבל להוציא ילד מהגן הביתה בלי לחצות כביש זה חוסר אחריות???
רבקה13.06.23
47
הצורה שהדברים נאמרו אינה לעניין, אבל לא הייתי נותנת לילדה בת 9 ללכת עם שני ילדים קטנים, ובטח לא עגלה. ידוע שבמגזר החרדי האחים הגדולים אחראים על הקטנים - זה לא הופך את זה לבטוח, אחראי או בסדר. ולכל מי שטוען שילד בן 9 יכול לחצות כביש לבד - יש הבדל בין לחצות לבד לבין לקיחת אחריות על עוד שני זאטוטים.
אמא13.06.23
46
האישה צודקת! אף ילדה בת 9 לא אמורה לאסוף שני קטנטנים ולקחת אותם שני רחובות ,אפילו בלי כביש !!!!!
אריה13.06.23
כן אז זה נותן לה זכות להעיר ולפגוע בילדה וגם לזלזל באמא לאוזנייהם של ילדיה,הגיוני בסך הכל
אני13.06.23
45
שכחנו מה הסבים והסבתות שלנו עשו כבר בגיל 9.. יש ילדות בנות תשע שאיחראיות. יותר מבנות בנות 16. מנסיון! והחוק אומר שילד מגיל 9 רשאי להוציא ילד מהגן. אז הורים צריכים לעשות את השיקולים שלהם .. כמובן שכשמדובר הקטנים יותר זה בעייתי ובניגוד לחוק..
דור מפונק13.06.23
44
ילד בן 9 בקושי מורשה לעבור כביש לבד ובוודאי שלא בעיר גדולה וסואנת.. לתת לילדה כזו אחריות נוספת על שתי אחיות(בת 3 מה זה גדולה...)יש לי כמובן מסר נוסף, אבל אותו לא יפרסמו.
דני צור13.06.23
43
האישה לא הייתה צריכה להעיר לילדה בת התשע,אבל ליםנות לרווחה ולספר על ההפקרות של האמא לשלוח ילדה בת 9 לקחת 2 ילדים,לא פלא שאחר כך ניפגעים ילדים בתאונותלמינהם בחוגים החרדים,וכאחות שעבדה איתם הסברנו ודיברנו על כך אין כאן שום אחריות לתת לילדה בת9,רק נוחיות של האמא
דפנה13.06.23
42
אם כל הכבוד לך, ילדה בגיל 9 לא מספיק בוגרת ללכת ללא השגחת מבוגר ברחוב ובוודאי לא להשגיח על שתי אחיות כ"כ צעירות
חן13.06.23
41
ככה זה כשמלבים שנאה על המגזר מי שמך???? כפי שהאם הנבונה כתבה לו הייתה בודקת אצלך דברים רבים הייתה מגלה "הפוסל במומו פוסל"
טליה13.06.23
40
יש הבדל מהותי בחיים בין לקחת אחריות על עצמך, לבין לקחת אחריות על אחרים ! לכן ילד בן תשע יכול לחצות כביש לבד, וכשאני רואה ברחוב עקיבא ילד/ ילדה חוצים כביש עם ילד בן חמש ועגלה עם תינוק שיותר גדולה ממנו ולמעט הסתמכות על שימת לב של הנהגים הילד לא רואה דבר וזאת הפקרות
עמי13.06.23
39
נהדרת.שכל אחד יסתכל במראה ויחליט מה טוב לו ,לה ולילדיו.הביקורת על כל דבר לא ראויה
עדי13.06.23
38
אני מתארת לי המתלוננת ממשפחת דתית. מעכשיו מלמדת את הילדים שלה לא לעשות כלום ולקבל הכל.
רוזה13.06.23
37
אמא יקרה מבני ברק אני גאה בך ובילדך אין כמו החנוך הצנעות כבוד ההורים שלך ושל חנוך ילדנו דבור של קינאה ושנאת חינם חבל באמת כדי להם לבוא קצת יותר לעומק ולהנות מילדנו ומחנוכנו אולי ידבקו קצת בנו
חני13.06.23
36
השאלה האם הביקורת מוצדקת או לא מוצדקת היא בכלל איננה רלוונטית למקרה המדובר. מה התועלת שביקשה לשאוב אותה אם שציקצקה על הילדה? להשפיל את הילדה בכדי להאדיר את עצמה בעיניי עצמה. וזה לא חינוך. מה שנקרא, הפוסל- במומו פוסל.
אני13.06.23
35
מכתב לעניין כמה חוכמת חיים יש בו ישר כח גדוללללל
משה אדרי13.06.23
34
חוסר האחריות שלך לא יטוטא במילים נבובות. שאלי קצת ארגונים שמטפלים בנפגעים עד כמה "אחראי" לשלוח ילדה בת 9 עם שני אחים קטנים. סטטיסטית, הכביש יותר בטוח מהרחוב עצמו.
בית שמשניק 13.06.23
33
השאלה אם זה אחראי או לא אחראי לשלוח את הילדה לאסןף את אחיה מהגן, אלא מאיפה הצביעות של המעירה לבוא בשם טובת הילדים ולתקוף אותם על ללא עוול בכפם????? כך או כך בעולם שנהייה היום הילדים שלנו צריכים לקבל כלים לא רק על איך חוצים כביש אלא גם איך מתמודדים עם אנשי רחוב מוסתים ושטופי מוח
שושי13.06.23
32
ילדה בת 9 יכולה, אולי, וגם זה בערבון מוגבל, להוציא לטיול כלב קטן, שלא מושך את הרצועה, אך בשום אופן לא להיות אחראית על הוצאת 2 ילדים קטנים מהגן והולכתם הביתה, ועוד כשאחד מהם בעגלה- כלומר להחזיק את העגלה, עם ילד בתוכה, וגם להחזיק בידו של עוד פעוט. במקרה הזה- לפתח אסון רובץ, ורק ממתין להזדמנות.
אחת שאכפת לה13.06.23
31
זה לא קל בעיני להפקיד ילדה בת שלוש בידי אחותה בת תשע, אבל זה ענינך והבוז המתנשא שספגה בתך מעיד על רמה אנושית יותר נמוכה ממה שהיא רוצה להציג
אלי עזר13.06.23
30
גברת הלפרין אשריך!! הלוואי וירבו כמותך.
דינה יהודה13.06.23
29
צודקת.
את 13.06.23
28
טלפון לא פחות מסוכן אולי אפילו יותר וכל ילד בן חמש יש לו כבר טלפון.... אם זה לא נגד החוק והילד בוגר מספיק אין שום רשות להתערב. וצודקת האמא שלא צריך לדבר עם הילדה.
אני13.06.23
27
ילדה בת תשע לא יכולה להיות אחראית על האחים הקטנים שלה לגננת אסור להוציא מהגן שלא לאמא אבא סבא או דוד וזה ממש לא קשור לדת
אסנת ונטורה13.06.23
26
כתבת יפה, כל אחד שיתעסק בעניניו, אשה חצופה
נועם13.06.23
25
גברתי היקרה את צודקת לחלוטין ההתנהגות הבזויה של האישה שהטרידה את בנותיך אומר בעיקר עליה עצמה. חוסר החינוך והתרבות והמופקרות היא שלה. אני חילוני ושמאלני ווהתנהגות שכזו דוחה אותי בעיקר שהיא (בגלל בעיותיה שלה) פגעה בילדות קטנות. עצוב
יפר13.06.23
24
גם אם ביתך בת התשע היא אחראית ובוגרת, כנהגת אני אומרת לך שרוב הילדים בגיל זה הם נמוכים עדיין ומהרבה זוויות לא רואים אותם מהרכב ותמיד ליד גנים יש הורים ממהרים שיוצאים מחנייה. אם האמצעית תברח, הבכורה אמורה להשאר עם העגלה או לנטוש את העגלה ולרדוף את אחותה? צריך תמיד לקוות לטוב ולהתכונן לרע...
עינת14.06.23
23
מזכיר לי עצמאות של ילד עני בהודו,הסיפור הזה אמא יקרה ,את צריכה לראות את זה,זה בסרט ,קוראים לו "נער החידות ממומבאי" תלמדי מה זאת עצמאות אמיתית לילדים!
רונן14.06.23
22
כמה פעמים היה צריך לעצור וחעזור לילדה בגיל הזה שסוחבת עגלה ולסייע לה????הרבה
נהורה14.06.23
21
היא צודקת תפסיקו לנצל את הילדים שלכם לעשות דברים שאתן אמורות לעשות ולקרוא לזה ל״האציל תפקידים״ אתן מתייחסות אל ילדיכם כאילו והיו פועלים קטנים שלכם . תרבות עולם שלישי.
טל14.06.23
20
אוהווו איזה בקורת .. בטח הגננת הזו לא מלקקת דבש בחיים שלה . מי שרואה את הנגע של אחרים הנגע נמצא אצלו .ילד שמחנכים אותו לאחריות ועוזר לאמא מגיע לו צלש ..ולא לגננת העלובה הזו .
ציפורה 14.06.23
19
התגובה של השכנה לא במקום! אבל, זה גם חוסר אחריות לשלוח ילדה בת 9 להביא אחים קטנים מהגן. וזה נובע רק מעצלנות ההורים, לא מחינוך "לעצמאות" ולא בטיח.
שוקי14.06.23
היא צודקת לא הצורת התסכול שלה
זה לא אחראי ומצוי בחרדים רק15.06.23
18
אנחנו חוטפים כל הזמן מחרדים שבטוחים שתפקידם לחנך את כולם. ולא רק מילים, גם יריקות ואיומים. לא תראי כתבות כאלו בכיינות.
חילוני14.06.23
17
אני מסתובב כל היום בבני ברק ומה שרואים שם עם בטיחות הילדים ותינוקות זה פשוט מזעזע.. כביכול כבר התרגלתי לראות את זה אבל עדיין כל הפקרות וחוסר אחריות כלפי ילדים עדיין מקפיץ לי את שריר " צריך לקרוא לרווחה"
ישראל14.06.23
16
למה את משמיצה ואומרת שהיא מרמת גן? אולי מעיר אחרת אולי גם תושבת בני ברק. אל תלך רכיל בעמך. תטשבי רמת גן די מאופקים גם כדאתם מגיעים ללב שכונה חילונית הגובלת בבני ברק ונמצאים בגינה עד שעות מאוחרות למרות שזה מהמיסים שלהם. איפה הכרת הטובה,
ניסו14.06.23
15
הילדה לא נפגעה מזה שהיא לקחה את האחים שלה, היא נפגעה מהכאילו אכפתיות של השמאלנית המרושעת. רוע לב של אנשים!
יעל14.06.23
לא שולחים ילדה בת 9
גילה14.06.23
14
אישה לאישה כלבה
אורין14.06.23
13
ישנם אנשים שמרשים לעצמם לבקר אחרים עדיף שיבקרו את עצמם ולא ידחפו את אפם להתנהלות אחרים
יונית14.06.23
12
יש דברים ויש דברים חושבת שנכון היה לדבר איתך או לוודא עם הגננת. אם זאת, ילה בת9 אחראית על 2 ילדות יותר צעירות ואת יכולה לומר ולטעון שהן בוגרות עדין צעירות.. אדם מבוגר וילד לא רואים באותו גובה בכל המובנים... אומנם הדרך מהגן יחסית פשוטה.אבל האם ה"זאב" יסתובב...
הדס14.06.23
11
ענק,דברים כדורבנות.לא צריך להוסיף מילה.
רוחמה14.06.23
10
את יקירה אמא לתפארת! את מחנכת את הילדים שלך לעצמאות, לאחריות, לתת עזרה, לחלוק, לשיתוף פעולה, לכיבוד הורים!! ואילו הצד השני מחנך לפינוק יתר, לאי דחיית סיפוקים, תביא לי ותיקני לי, טיקטוק מגיל שש, מגדלים נסיך "מלך הביצה"!!! אני גאה שאני בצד הנכון. ישר כוח!!
מירב עוקב14.06.23
9
האמת שהאשה צודקת ילדה בת 9 שתאסוף ילדים קטנים ממנה בעולם משוגע כמו שלנו, זה סיכון גדול שהאם לוקחת. והאמת הכל יכול לקרות. אם עד עכשיו לא קרה, זה לא בגלל שאת מאצילה סמכויות, זה נטו מזל. אגב אישתי גם עושה זאת באין ברירה ככה שאנחנו לא צדיקים אבל בהחלט מדובר על סכנה ולכתחילה ממש לא.
אבא14.06.23
8
חוזר מנכ"ל משרד החינוך אוסר על אחים בני תשע להוציא ילדים מהגן. היא בעצמה ילדה למה להטיל עליה אחריות לשלומם של שני ילדים קטנים? אחת בכלל פעוטה בת שלוש. חוסר אחריות משווע
אני14.06.23
7
ילד בן/ת 9 לא אמור לחצות לבד כביש לא אמור להישאר לבד בבית ללא השגחת מבוגר (יש מדינות בהן זה מדווח לרווחה) מתחת לגל 12, לא אמור להוציא אח מהגן אז התגובה של השכנה היתה בשפת התן ולא בשפת הג'ירף, אבל גם משפת התן שלה מותר לעשות בדק בית, האם אני מבוגר אחראי שרק מאציל סמכויות
רחל14.06.23
6
לילד בן 9 בקושי מותר לחצות כביש לבד. ילדים בני 9 קטנים פיזית. שילדה בת 9 תיקח ילדה בת 5 ופעוטה בת 3זה אכן חוסר אחריות
תמר14.06.23
נכון
מישהי15.06.23
5
לא הייתי מתייחס לשכנה הזאת בכלל
דודי14.06.23
4
אני בעד. אני בכלל לא מבין את התכונה הזו לנסות לחנך אחרים. שכל אחד יחנך כראות עיניו, יאכל מה שהוא רוצה, יסע בכל יום בשבוע שהוא בוחר ויתחתן איפה שהוא רוצה. אני בעד.
אודי.ד15.06.23
3
האם מישהו בדק את אחוז הילדים הנפגעים במגזר החרדי בהשוואה לשאר האוכלוסייה?
גויד14.06.23
2
תגידי לי את אמיתית?!. אני באמת מצטערת, אבל הקשר בין העובדה שהשכנה שלך ביקרה את ההורות שלך לבין זה שהיא חילונית הוא קלוש.
באמת?!20.06.23
1
חוץ מכבישים יש עןד ססכנות בעולם
דיי לנאיביות27.06.23
אולי גם יעניין אותך
חרדים

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

ענבי הגפן

הגבאי הוותיק של האדמו"ר אירס את ביתו | תיעוד מהשמחה

חיים רוזנבוים | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

עסקין בחדוותא דילי

הפוסק בשיחת 'פתיחת הזמן' ברשת הכוללים | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 12.05.24

אחרי ההסתלקות

למה עלה האדמו"ר לפתע על סולם? הצלם שוקי לרר נזכר

שוקי לרר | 12.05.24

במשך יותר משעה

האברכים הקשו שאלות, האדמו"ר ענה תשובות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 12.05.24
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24

הרימותי בחור מעם

שמחה גדולה בסאטמר: ה'הויז בחור' החביב התארס 

חיים רוזנבוים | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

לכל ישראל האיר

שבועיים להילולא | אלו אירועי ל"ג בעומר שיועתקו ממירון 

חיים רוזנבוים | 12.05.24