כיכר השבת

אחרי הסערה: בסאטמר מסבירים את דברי הרבי

דבריו החריפים של הרבי מסאטמר שנחשפו לראשונה ב"כיכר השבת" במסגרתם תקף את הורי הנרצחים עוררו סערה והד ציבורי נרחב. כעת, בכירים בחסידות מנסים להסביר (חסידים)

89
ישראל כהן | כיכר השבת | ח' בתמוז | 06.07.14
כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר
כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ההסבר לדברי הרבי: דבריו החריפים של כ"ק האדמו"ר מסאטמר שנחשפו לראשונה ב"כיכר השבת" במסגרתם תקף באופן נחרץ את הורי הנרצחים על שאפשרו להם ללמוד בישיבות הממוקמות בהתנחלויות במקום מגורי רוצחים אכזריים, עוררו סערה והד ציבורי נרחב.

קראו עוד:

תגובות רבות היו בעיקר כנגד תוכן הדברים ועיתוי אמירתן אשר יצרו קונצנזוס נדיר החל מרבני ארגון צהר ובית הלל הליברליים ועד לפלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר הקיצוני כאשר הדעה הרווחת הייתה כי אין לומר כאלו דברים חריפים בשעה שבני המשפחות יושבים עדיין שבעה על מתיהן.

בעקבות הסערה מגיבים בחסידות סאטמר ומבהירים את דברי הרבי תוך שימת דגש על עיתוי אמירת הדברים. גורם בכיר בחסידות אומר כי "כאשר האדמו"ר מסאטמר נכנס להיכל הישיבה ונשא את נאומו חוצב הלהבות הוא ידע שהדברים הקשים יעוררו סערה ובכל זאת החליט לומר אותם. הרבי צפה מראש שיהיו כאלו שלא יבינו את עומק דבריו ואף יכנו בתואר המפוקפק של שונא ישראל אולם בכל זאת סבר כי יש חשיבות רבה לאמירת הנאום החריג".

"כל אחד מבין", מסביר הגורם, "שהאדמו"ר לא הגיע לשנות את דעתם של המתנחלים שמוכנים לעשות הכל למען שלימות הארץ. האדמו"ר דיבר בישיבה שלו לתלמידיו בעיקר בגלל הבלבול והטשטוש שנוצר באותה תקופת זמן מאז החטיפה, כאשר כל העולם היהודי התפללו למציאת הבחורים בריאים ושלימים ואח"כ ימי האבל של הלוויה".

"האדמו"ר הבין שתלמידיו יכולים לסבור בטעות כתוצאה מהכאב שאיחד את כל המגזרים והפלגים שהנרצחים הם מקדשי שם שמים ומשמשים כדוגמא לתלמידיו ולכן הוא ראה לנכון לדבר לפניהם ולהסביר את מה שהוא חושב על כל מה שהתרחש לפי השקפתו הרעיונית", מסביר הגורם, "כיום בעולם הגלובלי, כשהכל מהיר ותזזיתי אי אפשר להמתין ולכן היה נחוץ לרבי לדבר עוד בימי השבעה".

לדבריו, "העולם קטן מאוד ולא כמו לפני 40-50 שנה שחדשות הגיעו אחרי שעות וימים כהיום א"א לחכות חודש אחרי שיש אירוע כזה ולא לדבר לפני התלמידים שיבינו מה שקורה. הטעות עלולה להשתרש ויהיה כבר מאוחר, מכך חשש האדמו"ר".

"לגופם של דברים", מבהיר הבכיר בחסידות כי "סאטמר זה לא נטורי קרתא, האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל לא אהב בלשון המעטה את נטורי קרתא ואף שנא אותם יותר ממה שהוא שנא את הציונות, הוא אף אמר עליהם שהם גרועים יותר מהציונים. סאטמר לדוגמא, לא ירקדו יחד לעולם עם הערבים, סאטמר לא יפגינו עם הערבים, סאטמר לא יתפללו להצלחת הערבים ח"ו".

דברי האדמו"ר מסאטמר שעוררו סערה (תרגום: כיכר השבת)

"סאטמר זו בדיוק השיטה של אגודת ישראל עד קום המדינה, שהמדינה הציונית הינה בעייתית ואנחנו נמצאים בגלות עד שמשיח יגאל את ישראל ויחזיר אותם לארצם", מסביר הגורם, "אלא שאחרי קום המדינה כאשר המדינה כבר הייתה מציאות והפכה לעובדה קיימת, אז התפתחה המחלוקת האידיאולוגית בין סאטמר לבין אגודת ישראל איך לנהוג כלפי המדינה מכאן ואילך, וכך בעוד אגודת ישראל יחד עם רוב רובם של הציבור החרדי סברו שעכשיו צריכים להתייחס למדינה כמדינה בכל העולם כמו שסאטמר מתייחסים לארה"ב כמדינה, בסאטמר דגלו בשיטה של התרחקות והתנתקות מהמדינה לא לקחת מהם כלום ולא להתערב במה שהם עושים, אבל ח"ו לא ללכת להתחבק עם הערבים הרוצחים, ולהתפלל להקב"ה שמשיח יבוא במהרה בימינו".

"כאשר התרחש האירוע הקשה של חטיפת הבחורים וכלי התקשורת והעיתונים דיווחו על האסון הבין האדמו"ר מסאטמר שהוא חייב לצאת לקהל מרעיתו ולהסביר להם איך לראות את הדברים והאירועים ובעיקר אחרי הרצח של הילד הערבי שבתקשורת העולמית רווחה הדעה שהוא נרצח ע"י יהודי דבר שיגרום לנקמות חוזרות, החליט האדמו"ר, עוד באמצע השבעה לדבר לפני הבחורים בכדי להעמיד דברים על דיוקם", מספר הבכיר.

בסאטמר שבים מדגישים כי האדמו"ר דיבר קודם על גודל האסון שפקד את כלל ישראל ועל הצער הגדול שכלל ישראל מצטערים על אובדן 3 נשמות יהודיות טהורות והקב"ה בוכה על צרת ישראל בכל מקום שהם.

"אלא שסייג זאת", הם מוסיפים, "בכך שעל ההורים לחשוב ברגשי אשם אולי עשו פה טעות כלשהיא כשאפשרו את הרצח הנורא בכך שנתנו רשות לילדם ללמוד במקום סכנה. האדמו"ר התכוון כי על ההורה במקרה הזה להרגיש בדיוק כמו אבא ששכח בטעות את ילדו ברכב באמצע ימי הקיץ הלוהטים וכשהוא חזר הוא מצא את בנו לא בין החיים בלויה של הילד האבא יספיד עם המון רגשי אשם".

בנוסף מבהירים בחסידות את סוגיית דברי הרבי בנושא היישוב במקום סכנה ומבהירים כי "הרבי לא אמר שצריכים לעזוב את הבית גם אם זה מקום סכנה, זאת בהתאם לכך שאנחנו ממילא נמצאים כיום בגלות בין רוצחים שפלים, אולם האדמו"ר התכוון לומר לדוגמא באם מישהו שיש לו בית מפואר בארה"ב והוא עולה לארה"ק וקונה בית דוקא בשטחים הרי שלכולם מובן שהוא עושה זאת לא מתוך גזירת הגלות אלא מתוך רצון להראות לערבים שהוא בעל הבית כאן ולכן הוא דומה לאבא ששוכח את בנו ברכב או הולך לגור בשכונת פשע בכוונה תחילה".

בחסידות שבים ומזכירים כי כאשר התרחש הפיגוע הנורא בישיבת מרכז הרב בירושלים, האדמו"ר נשא אז דברי הספד מתוך צער ויגון על רצח בחורי ישיבה בירושלים ואז יצאו נגדו כמה מ'נטורי קרתא' בארה"ב עם מודעות ופשקווילים איך הוא העז להספיד את מי שלומד בישיבה של המזרחי ועוד לקרוא להם בחורי ישיבה, אבל הוא הרגיש צורך להספיד אותם ואילו כעת אותם אנשים מחוצפים יוצאים כנגד האדמו"ר בתגובה נגדית איך האדמו"ר מעז לדבר דרשה כזו באמצע השבעה.

תוכן שאסור לפספס
89 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
הם עובדי עבודה זרה והרב שלהם הוא ממש ערב רב
דן16.07.14
46
לימוד זכות אחד בלבד יש לי אם אאמין שהדברים פשוט לא נאמרו
חסיד 06.07.14
45
חצופים ואטומים אם הי רוצה היה יכול לומר לתלמידיו שהמטרה פסולה בעיניו אבל יש ללמוד מסירות נפש לקיום העניין!
שלום זגורי06.07.14

הצגת כל התגובות

44
מצחיק שהדוברים מביאים "הוכחה" ממה שהוא דיבר אחרי הפיגוע במרכז הרב, בו בזמן שכל מי שיש לו זיכרון קצת יותר טוב מחתולה זוכר את דבריו החריפים [שלא לומר הבוטים] אז נגד המזרוחוניקס שדווקא בישיבתם התרחש האסון. שמעתי זאת אז בהקלטה, כמו אלפים רבים אחרים, אך זו דרכם של הפלג הירושלמי שמפיצים שקר במצח נחושה ואח
וסרמן06.07.14
43
ויפתח ה' את פי האתון. אין הגדרה יותר קולעת לדברי "הרבי" כשמתיהם מטלת לפניהם, צריכים להיות אדומים או אוטיסטים לומר משפט כזה.
מנחם06.07.14
42
מרוב דברים לא יחדל פשע יש הרבה פטפוטים כאן ושום דבר תוכני ואמיתי כלל וכלל לא יעזור לו שום דבר החכם עיניו בראשו עכשיו שום דבר לא עוזר ולא יעזור ער רעט צים וואנט!
דוב06.07.14
וּכְסִילִים מָתַי תַּשְׂכִּילוּ ?
בושה !06.07.14
ולאחר כל רחמנות גם עליו-התכוון לטוב ! אבל יצאה לא כל כך טוב !
שכל מה לעשות ?!06.07.14
41
לא רבי ולא הסבר לא דובים ולא יער
דוב07.07.14
40
שלום
נתי07.07.14
39
הסברים -> לאחר המעשה ?!
אי, יאי, יאי !06.07.14
38
הרבנית עודדה וחיזקה במשך דקות ארוכות את הגברת יפרח ואת בני המשפחה, ולסיום ניחמה אותם שלא ידעו יותר צער ומכאוב, ושהשמחה תשרה מהיום והלאה במעונם. - אמן! וכן יהי רצון - אמן !
זה נורמלי !06.07.14
37
אסור היה ליהודים לברוח משם מפני שזה היה מרגיז את הגויים
רמת גני06.07.14
36
לדעתי האדמור הזה סמרטוט שילך לעזאלזאל
נתי07.07.14
אתה בטוח הראשון שתגיע לשם
בני08.07.14
35
אני לא מבין מי שם את הטיפש הזה לדובר החסידות, אנחנו לא מתנצלים, אנחנו מתגאים בדברי קדשו של רבינו שליט"א, הוא אמר והוא עוד יגיד עוד יותר עד שהעולם יפנימו שהסכנה האמיתית זו השטחים הכבושים, והמסכנים את בניהם הם מאבדים עצמם לדעת ועתידין ליתן את הדין.
חסיד סאטמאר06.07.14
כאשר נזכה לגילוי השכינה בעמוד ענן, מתחילה ירחיקו אותך ואת כל הכת שלך, מאותו הטעם ששורש נשמתכם לא נכנסו תחת עמוד הענן אז. ורק עלינו בני אברהם יצחק ויעקב שמתנהגים במדותיהם של רחמנים ביישנים וגומלי חסדים, רק אנו נזכה לגילוי השכינה, ואתם תהיו עפר תחת רגלינו, ואז נדרוך על ראשכם, שיהי' כמו שטוח לעשות עליו
דוד06.07.14
ישראל רחמנים בני רחמנים !!! ->>> ומזה ישראל מתחילים ! ->>> ומי זה אנחנו בלשון רבים ? -> בהמות חצופה שכמוך ?! ->וּדְאִשְׁתַּמֵּשׁ בְּתַגָּא, חֳלָף ! וקודם תהיה מענטש ! אמת זה יסוד תורתינו הק' ואתה שקרן אזוי ! רחוק מהתורה !
ישראל רחמנים !!07.07.14
ישראל רחמנים בני רחמנים ! אינך ראוי לבא בקהל ישראל ! ->>> מנובל וגס רוח שכמוך ! ומי זה אנחנו בלשון רבים ? -> בהמות שכמוך ?! לנו לעם ישראל -> יש תורת ישראל ! ויש דעת התורה ! גדולי ומנהיגי ישראל כולם כמו הרבי מבלזה, הרבי מוויזניץ, הגאון הרב חיים קנייבסקי ! ועוד, ועוד ! ניחמו את המסכנים ואתה מה, מה את
ב07.07.14
אהה אתים מתגאים בדברי "קודשו" של המתנגד לארץ ישראל? אתם חבורת שוטים נאלחים ואין לכם מקום ביהדות,ארורים.
חסיד שוטה07.07.14
שנהיה כזה טשטוש ההשקפה ומביאים ראיות ממכתבי תנחומים של גדולי הדור, כאילו שהם תומכים בציונות או בכניסה למקום סכנה, דווקא אלה שלא מתבדלים מהמדינה צריכים הרבה יותר חזק לשמור מטשטוש ההשקפה בכל הנושא של כוחי ועוצם ידי.
אגודיסט07.07.14
34
ניחום אבלים: בשעות הצהריים (ראשון) הגיעו אל בית משפחת יפרח באלעד, הוריו של אייל הי"ד, הרב יעקב קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לניחום אבלים בשליחות סביו
ה06.07.14
33
אני הודי חסידי שהולך לכותל והולך להשטחים לקבר רחל ולחברון בכל זאת אני מבין השיטה של הזולת. מה לא מבינים לפי שיטת סאטמר אסור לגור בשטחים וכיוון שפתאום באסון הנורא הזה נהפכו כל העולם היהודי כולל חסידי לציונים ימיניים אז הוא הי' צריך להזכיר עוד פעם לתלמידיו השיטה שלהם. מה כל כך קשה להבין. מתי צריך ל
יהודי שמבין אחר06.07.14
32
גם כן הסאטמר האלה.......
שירה06.07.14
31
הוא בוכה יותר מיכולם
אברהם06.07.14
הוא צריך לבכות עכשיו יותר על מה שהוא אמר, אל תטייחו , הוא אמר דברים חמורים ביותר , אין חכמה ואין עצה ואין תבונה כנגד ה'
יוסי06.07.14
30
שיטת סטמר לא היה דומה לדעת רוב רובו של גדולי ישראלץ רוב רבני ישראל אמרו שהקמת מדינת ישראל" מאת ה' היתה " וראו ניסי ה' בתהליך הקמת מדינת ישראל.
פנחס16.07.14
29
לפני שאמר מה שאמר, לא היה חסר זה, ואחר שאמר מה שאמר, לא הוסיף מאומה!
magoya06.07.14
28
בכירים בחסידות מנסים להסביר ???!!! וזאת היא התשובה היחידה - וההסבר היחיד !: ............ אשת האדמו"ר מבעלזא ניחמה את איריס יפרח ->>> אחרי דבריו החריפים של הרבי מסאטמר !
רק בקשת סליחה ו06.07.14
27
אין שלא נסתכל על זה, וגם אם נשתדל להבין את מניעיו ואת הרקע לדברים, הוא דיבר שטויות ועשה פאשלה נוראית וחמורה שלא היתה מתרחקת לא אצל אביו ולא אצל דוקו. (אולי אצל אחיו...). או שיתנצל, או שישתוק. ההסברים רק מחמירים את מצבו.
מנחם06.07.14
26
מה יתן לך ומה יוסיף לך לשון רמיה !!!
המציות מחייבת !06.07.14
25
לא רק שאתם זייפתם את כל דבריו בתרגום שלכם, אלא כאשר מישהו מעורר על זה שוב ושוב אתם לא מדפיסים את תגובתו (כבר 7 פעמים), ואח"כ אתם אומרים שכל התגובות היו בניגוד לדבריו. אין לכם טיפת בושה. כל תגובה שמבייש גאון עצום בלשונות הכי גרועות אתם מפרסמים, כאילו בזה אין בעיה עם תנאי השימוש שלכם, אבל אם מישהו כות
חסיד לא שפוי06.07.14
24
מעניין מה הבעל שם טוב היה אומר על שנאת ישראל של פלג בסאטמר
חסיד לא שוטה06.07.14
23
הדברים שאמר "האדמו"ר" מדברים בעד עצמם. הדברים עצמם חסרי טעם, שפלים כאותו "אדמו"ר" עצמו. רשע גמור. מראשי הערב רב
יהודי06.07.14
22
וּדְאִשְׁתַּמֵּשׁ בְּתַגָּא, חֳלָף
חיים07.07.14
21
במכתב הניחומים, כותב מרן הגר"ח: "מכתב תנחומים למשפחות יפרח – פרנקל – שער "על אבדן בניכם במיתה משונה על קידוש השם, זכות גדולה נתגלגלה על ידן ז"ל שהתחזקו אלפי יהודים בעבודת ה', "יהי רצון שה' יאמר לצרותינו די ונזכה בקרוב לראות בנחמת ציון וירושלים". ‫כאמור, המכתב נמסר באופן אישי על-ידי נכדו של מרן ל
חיים07.07.14
על מכתב זה אף לדברי הרבי מסטמאר הוא עצמו היה חותם אולם לא לכך התכוונו הוריהם והתכוונו אותם קדושים אלא שהקב"ה השתמש במעשיהם לצורך שהוא החליט עליו
בני08.07.14
20
האדמו"ר מויז'ניץ שלח מכתב להורי הנער אייל יפרח ז"ל שנחטף ונרצח על ידי מחבלים "יחד עם כל בית ישראל אביע בזה דברי ניחום על בנכם בכורכם היקר, אשר עלה נשמתו בסערה השמימה בידי בני עוולה בעבור היותו יהודי ובן לעם הנבחר".
בושה !06.07.14
19
נניח בצד את העיתוי איפה נורו למוות יותר אנשים בעשר שנים האחרונות בגוש עציון או בוויליאמסבורג???
מי שמכיר06.07.14
18
->>>> "עומק"?!(אלי אמת) דבריו ידוע > ***שפיכות הדמים לא פחות חשובים הם !?! יש חשיבות רבה לאמירת הנאום החריג !?! -> ועל זה כבר אמרו חז"ל: השתיקה יפה לחכמים -> ובאים חכם הוא אז שישתוק - בעוד הדם שוטת מהפצעים הטריים הוא מוסיף מלך עליהם - טיפשרשע ! או גם שניהם ביחד ! - ולא צריך להיות ענק שבענקים להבין ש
?!06.07.14
17
שיטת סטמר לא היה דומה לדעת רוב רובו של גדולי ישראלץ רוב רבני ישראל אמרו שהקמת מדינת ישראל" מאת ה' היתה " וראו ניסי ה' בתהליך הקמת מדינת ישראל.
פנחס16.07.14
לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' צבאות !
מ18.07.14
16
אנחנו החרדים ה"אנטי-ציונים" נהיינו הימנים והקיצונים הכי גדולים בארץ. התנחלויות, אסור להחזיר שטחים, להרוג כל הערבים - וכמובן אלה שישמרו את המתנחלים ויחזיקו בכח כל יישוב נדח בין אלפי ערבים רוצחים הם חיילי צה"ל - הצה"ל הזה שאנחנו לא נוטלים חלק בו. וכאשר עומד אדמו"ר ואומר לחסידיו שאסור לנו להאמין בשיטה
אריה06.07.14
15
כבר ארבע פעמים שלחתי את התרגום המדויק של דרשת האדמו"ר, אשר היא הרבה פחות תוקפני והרבה יותר רגיש מהתמליל שפרסמתם כל השבוע, היות ודילגתם הרבה מילים משלו והוספתם הרבה מילים שהוא לא אמר בקלטת שמופיעה באתר באידיש. אך שוב ושוב אתם לא מדפיסים אותו. בושה וחרפה. אתר שמחפש להצית מחלוקת ושנאה נגד אדם גדול בזיו
חסיד שפוי06.07.14
14
הרבי הוא אדם גדול ואוהב ישראל גדול ואני מקבל את ההסבר. רציתי להציע שכל מי שמקבל טרעמפ לפני שהוא עולה באוטו שיתקשר לבית או לחבר ומוסר מס' רשיון של המסיע, ואם המסיע מתנגד לא לעלות. וטוב יעשו אם יעשו מוקד ממוחשב לקבל את המידע ואולי גם ליהודיע אם הרכב ברשיון הזה גנוב.
פאר06.07.14
13
בביתר עילית
משה יהושע06.07.14
12
סאטמרים הרעיון במשל ונמשל , שהמשל יעזור להבין את הנמשל... המסקנה מהמשל שלכם יכולה להיות - שהבן אדם רצה לקיים מצוות ישוב ארץ ישראל... אבל ראש סאטמרי עקום מבין דברים הפוך .....
Maor Batashvili06.07.14
11
כאשר כבר כתבתי לפני שבוע (אך לא פורסם באתר), התרגום היה אי מדויק בכמה נקודות חשובות, עם תוספות מילים חריפות שהאדמו"ר לא אמר, ודילוג מילים רגישות שהאדמו"ר הוסיף. הנה תרגום מדויק (מהקלטת שמופיעה פה): "דוד המלך אומר בתהילים פ' קי"ט 'שקר שנאתי ואתעבה'. דוד המלך אומר על עצמו שהוא שונא את השקר, "ואתעבה"
חסיד שפוי06.07.14
10
מה לא ברור. גם אנחנו דיברנו על זה בבתינו,אבל לא היינו מעזים להשמיע להורים. אני חושב שהורים ששולחים ילדיהם ללמוד בשטחים ,שולחים אותם לשדה מוקשים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון06.07.14
9
שיטת סטמר לא היה דומה לדעת רוב רובו של גדולי ישראלץ רוב רבני ישראל אמרו שהקמת מדינת ישראל" מאת ה' היתה " וראו ניסי ה' בתהליך הקמת מדינת ישראל.
פנחס16.07.14
8
מה ההסבר פה בדיןק?! הפרשן הנכבד לא הוסיף פה כלום!
שניצלמאכר06.07.14
->כי לא רוצים ! - כי אין מענטש ! > כי אין עם מי לדבר !
לא רוצים !07.07.14
7
הרבנית מבעלזא הזכירה את "קידוש השם" הגדול! שעשו בני המשפחות במהלך כל אותה תקופה קשה, ובירכה כי זכות זו תעמוד לטובת הנרצחים הי"ד.
כך נאה !06.07.14
6
כל מה שאמר האדמור זה ממש כמו מי ששוכח הילד שלו באוטו כולם מתנפלים על ההורים אז גם פא אתה הולך לגור בין הערבים יכול לקרוא פיגוע אבל לעניות דעתי פוליטיקה הוא לא היה צריך לערבב זה לא בגלל ציונות שהם מתו זה היה יכול לקרוא לבחורים מסאטמר גם
דוד06.07.14
5
"בסאטמר מסבירים" ->>> אבל עדיין אין מבין ונשערים בשלהם ! ->>> וזה כבר עזות ולרשעות גם יחד !!! הרבנים באו לכאוב ולומר שכולם מאוחדים סביבם - וזה נורמלי וכך חייב להיות ! וגם >("הענק שבענקים") צריך לנהוג כך !!!< ->ולא לשפוך דם נקי !
בושה !06.07.14
4
רבנית מבעלזא הזכירה את "קידוש השם" הגדול שעשו בני המשפחות במהלך כל אותה תקופה קשה, ובירכה כי זכות זו תעמוד לטובת הנרצחים הי"ד. "החיזוק העצום והאחדות של כלל ישראל הוסיפו בוודאי זכויות רבות לעם ישראל לפני אביהם שבשמיים," אמרה הרבנית והוסיפה: "אנחנו איננו יודעים חשבונות שמיים אולם מוטל עלינו להאמין ול
כל צריך !06.07.14
3
קדושת האדם יותר חשובה מקדושת ארץ ישראל, ולצערינו המתנחלים מקדשים מלחמה מיותרת, פיקוח נפש דוחה הכל אבל הם חושבים אחרת ושולחים את ילדיהם למקומות מסוכנים, הולכים לגור עם ילדיהם בשטחים ומסכנים את חייהם!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כואבת06.07.14
2
גימטריה של החטופים ישעיהו מו ב: "קרסו כרעו יחדו לא יכלו מלט משא ונפשם בשבי הלכה" =2057‏ נפתלי פרנקל גלעד שאער אייל יפרח =2057‏ עם ניקוד: קָרְסוּ כָרְעוּ יַחְדָּו לֹא יָכְלוּ מַלֵּט מַשָּׂא וְנַפְשָׁם בַּשְּׁבִי הָלָכָה בדוק, מדוייק, ומדהים
מדהים06.07.14
זה מדבר על אלילי העבודה זרה שלאר יכלו להכנס לבית הכסא. איזה בורים רבונו של עולם
למדן06.07.14
1
יש ברדק גדול איתם שונאים את עצמם .שונאים יהודים . הם בעד ערבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם06.07.14
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

בן שמונת ימים | בערב החג: ברית בחצרות האדמו"רים

חיים רוזנבוים | 09:29

במקום אשר יבחר

זבול בית תפארתנו | האדמו"רים נפגשו לאחר התפילה 

חיים רוזנבוים | 09:28

שירה חדשה 

תיעוד מרומם | האדמו"ר זרק תפוחים ושקדים לחסידים 

חיים רוזנבוים | 09:25

בדבקות עליונה 

שוכן מעונה | טיש נעילת החג בקוזמיר 

חיים רוזנבוים | 09:25

על גג בית המדרש

כאשר זכינו לסדר אותו | טיש נעילת החג בזוטשקא

חיים רוזנבוים | 09:06
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

תיעוד

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24