כיכר השבת

המסע ללונדון • נאום הפרידה

הרבי מבעלזא: "אנו מופרדים לגמרי מהחילונים ומהדתיים"

בשעות הערב ינחת האדמו"ר מבעלזא בישראל לאחר המסע המיוחד ללונדון • אמש, נשא הרבי דברי פרידה במהלכם התייחס למצב הרוחני בלונדון ול"גלות" של הציבור החרדי בישראל • תיעוד (חסידים)

33
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב באייר | 18.05.17
הרבי מבעלזא: "אנו מופרדים לגמרי מהחילונים ומהדתיים"
(צילום: באדיבות המצלם)

בשעה זו (חמישי) עושה שיירת הרכבים של האדמו"ר מבעלזא את דרכה אל שדה התעופה בלונדון בחזרה לישראל לאחר סיום הביקור ההיסטורי בממלכה האנגלית.

בשעות הלילה ינחת מטוסו של הרבי בנמל התעופה בן גוריון בישראל ויגיע לתפילת ערבית וספירת העומר ברב עם בהיכל ביהמ"ד הגדול בקריה בירושלים.

בחסידות מסכמים בסיפוק רב את הביקור המלכותי שגרם לקידוש שם שמיים בקרב כלל הקהילה החרדית בלונדון ובפרט בקהילת חסידי בעלזא לאחר סדרת המעמדים והטישים שנערכו בעיר.

השיירה של האדמו"ר מבעלזא בלונדון, הבוקר

בשעות הערב אמש נערך כינוס פרידה מהאדמו"ר, במהלכו נשא הרבי נאום פרידה. "כיכר השבת" מגיש את הנאום המלא.

תחילה הודה האדמו"ר לציבור החסידים תושבי לונדון, על קבלת פנים החמה בפרט ועל קבלת פני האורחים ה'היימישע אידן' שהגיעו מכל קצוות תבל, שהיה על הצד היותר טוב בכל התחומים, ובירכם שילכו מחיל אל חיל בכל העניינים, חיי אריכי, בני ברוכי, ללא צער ועגמת נפש, אלא מתוך רוב שמחה ורוב נחת.

"'אשריכם מה טוב חלקיכם' תושבי לונדון, שאינכם צריכים להתבייש עם היהדות שלכם, וביכולתכם ללכת ברחובות העיר עם הפאות והזקן, עם שטריימל ובעקיטשע בגלוי, באין פוצה פה ומצפצף. 'מה נעים גורליכם' יהודי לונדון, שהינכם מקבלים בסבר פנים יפות באופן קבוע את העסקנים והשליחים המתרימים לטובת המוסדות הקדושים בארץ ישראל, ומכל ערי העולם, מאנטווערפן ומארה"ב, וכן את שאר האנשים בעלי החובות או שמחתנים צאצאיהם. 'ומה יפה ירושתכם' יש לכם ביהמ"ד, מקווה וכשרות, תלמוד תורה וביה"ס לבנות כראוי וכיאות, בתי המדרשות והשטיבלעך מלאים בשיעורי תורה, עם אנשים שיושבים ולומדים וקובעים עתים לתורה כפי מה שצריך להיות, ביחד עם גמילות חסד לאין שיעור ועוזרים לבני ישראל.

"כל היסודות שאנו רואים כאן מגיע מכוחו וכוח כוחו של העסקן הוותיק הרה"ח ר' עובדיה רומפלר ע"ה, תהא נפשו צרורה בצרור החיים בגן עדן".

בהמשך הרחיב האדמו"ר בדברי קדשו ואמר: "עיקר מטרת בניית בית חדש הוא לעשות נחת רוח ליוצרו, על אחת כמה וכמה כשבונים ביהמ"ד, ת"ת ומקווה וכדו' ללא שום ספק שהכוונה הוא לא שיתפארו ויאמרו שבעלזא בנו ביהמ"ד יפה ומפואר ותלמוד תורה מפואר, אלא כל המטרה הוא לעשות נחת רוח ליוצרו, בנינו ביהמ"ד יפה ומפואר בגלל שזהו רצון השי"ת, כמו ששלמה המלך בנה את ביהמ"ק לשם שמים, ועל זה אנו אומרים במזמור שיר חנוכת הבית לדוד, 'ולא שמחת אויבי לי.. שועתי אליך ותרפאני'.

"ביקרתי בכל הבעלזער שטיבלעך בלונדון, בת"ת וישיבה לצעירים, ב"ה שהם בתכלית ההידור והיופי, ממש תענוג ונחת להיכנס ללמוד שם ולהתפלל, כן אנו מקווים שגם בחזרתנו לארץ ישראל ימשיכו בזה, בתי המדרשות יהיו מלאים בבעלי בתים, חסידים ואנשי מעשה, שיישבו ויקבעו עתים לתורה ולתפילה ולא רק בשבתות אלא גם בימות החול".

בהמשך דיבר האדמו"ר בנושאים אקטואליים: "כאורח מארץ ישראל, ברצוני לומר לכם על המצב בארץ ישראל: חיים אנו בגלות, ולא רק בגלות בין גויים אלא גם בגלות בין יהודים, כ"ק אא"ז מרן מהר"ש זי"ע אמר שגלות בין יהודים יותר קשה מגלות בין גויים. ברם יש לדעת בבירור שכל אותם עסקנים נאמנים אינם פועלים על דעת עצמם כלל, כי אם מתייעצים ועושים הכל לפי הוראות גדולי התורה ועפ"י התורה ודי בזה.

"ברוך השם איננו זזים כמלוא נימה מאידישקייט. ישנם ב"ה אלפי כוללים, מאות ישיבות לאין שיעור, וכן ת"תים ובתי חינוך לבנות על טהרת הקודש, שמוציאים ב"ה תלמידים ותלמידות לשם ולתפארת ולתהילה, אנו מובדלים ומופרדים מהחילונים ומהדתיים הלאומיים לגמרי ולחלוטין, לא באנו לכאן לתרץ עצמנו, אלא הנני מספר לכם את התמונה אמיתית והמשקפת, שכל אחד שמגיע לארץ ישראל רואה זאת במוחש ויכול להעיד על כך".

לאחר מכן עורר האדמו"ר על כמה נקודות חשובות, כאשר בתחילה הזכיר את דברי הרה"ק רבי מרדכי מטשערנאביל זי"ע שיומא דהילוליה חל השבוע, המובא בספר 'ליקוטי תורה' עה"פ בפרשת השבוע 'ואולך אתכם קוממיות', שישנם שתי קומות, קומת הקדושה וקומת הטומאה, כשזה קם זה נופל, עלינו להרבות על הרמת קומת הקדושה כמה שיותר, ואז ממילא תיפול קומת הסט"א.

האדמו"ר עורר את הציבור על ענייני צניעות בין אצל הגברים ובין אצל הנשים, ו"שלא לרדוף אחרי המאדעס (המודה. י"כ) היוצאים חדשים לבקרים. יש להתחזק בעניינים אלו, וצריך שייכנס ללב ולמוח של כולם, שזה שייך לכל אחד ואחת בלי שום יוצא מן הכלל".

"וכפי שחונכנו כל השנים כחסידי בעלזא שצריכים להיות מצויינים בהכל בתורה, עבודה וחסידות, וכן אנו מחנכים את צאצאינו בין בעשה טוב ובין בסור מרע, וכמובא באוה"ח הק' בפר' בחוקותי, שמביא בדברי הקדמה מהרמב"ם איך שצריכים להתנהג בכל דרכיך דעהו שיהיו כל מעשיו לשם שמים.

"דוד המלך אומר בתהילים 'חבר אני לכל אשר יראוך ולשומרי פיקודיך', ב"ה בלונדון ישנם הרבה שטיבלעך, ולאחרונה התחילו העסקנים פה בקהל מחזיקי הדת בלונדון, להחדיר את חיי הקהילה בדרך הישנה, לגדור גדר ולעמוד בפרץ, לתקן תקנות מתקופה לתקופה, אך כמובן שהכל צריך להיות באחדות, וצריך לדעת שללא גדרים וסייגים אי אפשר לעמוד בהכל, וזה מחזיק את החסידות ושנוכל לעמוד נגד כל הניסיונות. תקוותי שבכל מקומות שמתגוררים שם אנ"ש יעשו כפי שעשיתם כאן".

האדמו"ר הוסיף ועורר עוד אודות פגעי הטכנולוגיה: "לא להכניס לבתים כלים טמאים ואסורים, לשמור על הילדים שלא ייכנסו לבתים שישנם כלים כאלו, בגלל שזה יכול להזיק מאוד, צריכים לחזק את התקנות שתיקנו לאחרונה בענייני האינטרנט והסמארטפונים, הן שכל אחד ואחד יהיה לו אינטרנט כשר ומסונן המאושר ע"י הקהילה, והן בכללות להתרחק כמה שיותר מכל הכלים היוצאים חדשים לבקרים ואינם מתאימים לבית יהודי".

כן עורר האדמו"ר אודות "תפילה בציבור שצריך להיות בהתלהבות, וללמוד ללא הפסקה, בין אלו הקובעים עתים לתורה ובין אברכי הכוללים. ברוך השם בשנים האחרונות ישנו חיזוק גדול אודות השיחה באמצע התפילה, בכל קצוות תבל מתחזקים שלא ישוחחו באמצע התפלה אפילו במקומות שמותר לדבר, וגם בקריאת התורה ובין גברא לגברא. גם פה בלונדון ב"ה נהיה יותר טוב ויותר טוב, אבל בכל זאת צריכים לחיזוק גדול בין בביהמ"ד, ובין בפרוזדורים ובין בחדר שני, שלא ישוחחו באמצע התפילה, ולא לעמוד בקבוצות ולדבר לאחר שבעל התפילה החל את התפילה, זה דבר נחוץ למאוד, ואל תשכחו איזה השפעה רעה יש לילדים מזה.

"ובוודאי בוודאי שחנכו עכשיו ביהמ"ד חדש, שהכניסו בו הרבה כוחות ודמים תרתי משמע. צריכים להתפלל ביישוב הדעת ובכוונה, כמובא בגמ' 'כשאתם עומדים להתפלל דעו לפני מי אתם עומדים להתפלל'. בכל השטיבלעך יראה הציבור לבוא ולהתפלל בזמן ולא לאחר מאדון עולם עד אדון עולם, ושכל אחד יתפלל במקום קבוע גם בימות החול וגם בשבתות, ופה בלונדון שיתפללו במקום קבוע ובביהמ"ד קבוע פעם פה ופעם שם.

"האברכים פה בלונדון היו הראשונים שייסדו קבוצות בכל שטיבל, שזה דבר נחוץ למאוד שכל אברך יהיה שייך ומחובר לקבוצה, וכל קבוצה תשפיע האחת על השניה, ובכל קבוצה יקחו משפיע רוחני שישפיע על חברי הקבוצה, ותועלת גדולה הוא במיוחד לאברכים צעירים שנישאו זה עתה, כמו גם לכל האברכים מכל הסוגים. שיטת בעלזא הוא לקרב תמיד את הזולת, ולכתחילה צריכים להשתדל להשתמש רק בימין מקרבת, וכמובן בכל זמן שעוד נותן שיקרבו אותו".

כן ביקש האדמו"ר שכל אחד יעזור לעסקנים, למנהלים, לעסקנים במוסדות, ושכל אחד ירגיש מחוייבות בעול המוסדות, ושכל אחד יעזור במה שיכול גם במילה טובה, ואפילו לאלו שמקבלים משכורת אבל עושים עבודת קודש, 'איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק'. וסיימו בריקוד נלהב בניגון 'אשרי העם שככה לו אשרי העם שהשם אלוקיו'.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אמר לחסידיו שהכל בסדר בהונגריה ושאין מה לדאוג, הוא עצמו ברח ברגע האחרון ברכבת של הציונים, כל הכופר בטובתו של חברו סופו שכופר בטובתו של מקום.
אשר19.05.17
18
אשריו
ק19.05.17
17
מי שמפריד בין יהודים לא משנה אים שומרים מצוות או לא הוא גם מופרד מהקב"ה הבעש"ט הקדוש אומר שהקב"ה אוהב כל יהודי כמו ילד יחיד שנולד לעת זקנה ויותר - לא מבין מה הקשר שלכם ליהדות ובפרט לחסידות
שי 18.05.17

הצגת כל התגובות

16
אני חוזרת בתשובה, מתאמצת מאוד לחזור בתשובה ואתם החרדים הדוגמה שלי שאליה אני רוצה לשאוף אבל מה לעשות שאני באה מעולם אחר ויש לי צרכים אחרים משלכם, קשה לי מאוד מאוד מאוד להתנתק אפילו חלקית מהעולם שאני רגילה אליו כל חיי וכשאני קוראת את מה שאתה אומר מר אדמור זה מחליש אותי , מוריד אותי למטה, אם ככה אתה חש
קארין18.05.17
את לא צריכה לראות בחרדים מודל לחיקוי. לא שהם רעים, אבל את צריכה לשאוף לקיום התורה, לא לקיום החרדיות. ויש הבדל גדול בין השניים! חפשי לך דמות רוחנית אמיתית שמנותק מפוליטיקה ועסקנות, ותלמדי אצלו תורה. את לא צריכה להחלש ולהתחזק מדעה זו או אחרת, אלא רק לחפש את האמת.
אברהם23.05.17
15
ההבדל בין האדמו"ר מבעלזא שליט"א לבין מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבך שליט"א, שהאדמו"ר דואג רק לחסידות המפוארת שלו, ומרן ראש הישיבה יש לו אחריות על כל אחד ואחד, ללא הבדל ביו חוג לעדה, ספרדים מהפריפריה או בחורים ליטאים חלשים, כולם אותו דבר ומרן ראש הישיבה רוצה שכולם ימשיכו בעולם התורה ולא
איתמר18.05.17
רק חבל שאנשיו של הרב אוירבך והפלג הכפישו את שמם של כל הציבור החרדי ככה לא דואגים ל-כ-ל היהודים ככה מזיקים לכוווווווווולם.....
מישהו18.05.17
לרבה יש מספיק מליונים לרבי שמואל אין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב18.05.17
אבל מצד שני רואים שהאדמור עושה בעלי תשובה וגם דואג לחילונים ולכלל ישראל,
טוביה18.05.17
עם הפגנות והפיכות לא עוזרים לחלשים. מחוגים שונים וממקומות שונים. אבל בדרכי נועם כן יכולים ועוזרים להרבה אנשים ובכלל לא לאנשים שהם רק מהקהילה. ומבקש ממעלת כבודו לחשוב פעמים לפני שהוא כותב או חושב משהו על גדול הדור.
אלי18.05.17
14
והיום להפך, ,, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרענק פרנקל 18.05.17
13
עד שאתה הולך לדאוג לרחוקים תדאג קודם לקהילה שלך שלא תאבד אנשים. לא מסכנים שומרי תורה ומצוות קיימים בשביל ללכת להשיג חדשים. קודם לשמור על הקיים אחר כך לחפש להביא חדשים. אני חושב שבלז יכולים להתפאר בכך שלא יוצאים מהם כמעט חרדקים ו/או חוזרים בשאלה. (בניגוד לרוב הקהילות החרדיות). ואת קירוב הרחוקים לעש
אפשר לקנא בהם18.05.17
12
אז למה נפגשת עם נתניהו ודברת אתו באהבה? אז למה שרו בנות בית מלכה לבנט? אז למה אתה שולח נשים ואברכים להשתלם אצל החילונים? אז למה אתה שולח אברכים להיות שוטרים? זה הכל בלוף גם הרבי שליטא יודע שאין מנוס במדינת ישראל מלהתחבר לחילונים כי אם לא לא תוכל לזוז שני מטר, חוץ אם אתה רוצה להיות קיצוני שחייו אינ
ק'18.05.17
11
מחד גיסא אומר האדמור לקרב את כולם מאידך גיסא אומר שאנחנו מובדלים ומופרדים מהחילונים והדת"ל ???? בלי אחדות המשיח לא יגיע! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב18.05.17
10
והוא רחום...
וישובו לדת האמת18.05.17
9
"לפי שהוציא עצמו מן הכלל כפר בעיקר"
דת"ל18.05.17
8
מקרב כ"כ הרבה יהודים לתורה!! הקים ממלכת ע-נ-ק של תורה!כווווווווווולם יכולים ללמוד ממנו איך מכניסים כל אחד באשר הוא יהודי טוב, שעושה את רצונו של ה' יתברך, למוסדות,ובגלל זה יש לו מוסדות מעולים!!
אנ18.05.17
7
הוא צדיק הדור ומהראשונים שהתחיל להחזיר בתשובה וכן לפתוח מוסדות בכל העיירות שיש חסידי בעלזא, רואים בחוש שהוא גברא דמאריה סייעיה והצליח לקומם את בעלז אחרי השואה, מי שיבוא פעם אחת לטיש שבת שלו באמירת שלום עליכם יראה מלאך אלוקים, מציע לכם לא לפשל את ההזדמנות
בעלזער18.05.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק18.05.17
חיים ברמה גבוהה בהרבה
איציק18.05.17
5
אז מה עושה אייכלר בכנסת? אם החרדים היו מופרדים מהחילונים, היו נאלצים לאכול בשר בניהם ובנותיהם. יותר משהחילונים צריכים החרדים, החרדים צריכים החילונים.
דן סגל18.05.17
4
אם כל כך טוב בלונדון , אז למה כל משפחות החסידות לא גרות שם אלא מעדיפות לחיות פה בארץ "בגלות " ?.....
חיים18.05.17
3
אתה טוען שאתה בגלות בין יהודים? מנותק לגמרי מכל החילונים והדתיים? מכל כספי המדינה ומה שהיא מאפשרת וכדומה ? אז איך שורה אחר כך אתה מספר על "ישנם ב"ה אלפי כוללים, מאות ישיבות לאין שיעור, וכן ת"תים ובתי חינוך לבנות על טהרת הקודש, שמוציאים ב"ה תלמידים ותלמידות לשם ולתפארת ולתהילה". מי מאפשר לך את זה?
המאיר לבריות18.05.17
כל היתר שבעלזא לוקחים כסף מהמדינה זה הכסף אנו משלמים מיסים וכו' והפסק של מר''א זע''י מבעלזא שהכסף שבעלזא לוקח זה הכסף שלנו הם לוקחים את הכסף שלהם בחזרה דרך התקציבים ויודע לכל כן כן אפי' שאתה לא רוצה לשמוע אבל מפי מקור [ומיסיבות אני לא יפרט]שגם חלק מהבד''ץ ע''ה לוקחים כסף המדינה על סך זה אז במקום לה
חי05.03.19
2
ומרגיש מופרד מהחילוניים? חי בסרט... לא כתוב בפרקי אבות שלו: כך היא דרכה של תורה: פת במלח תאכל, ומים במשורה תשתה,ועל הארץ תישן וכו וכו... אל תבקש גדולה לעצמך... ולא אכנס לעניין שהוא מתגורר בווילה 40 חדרי שינה, זה כבר מתחת לגארטעל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי בלוך רחביה strasbourg18.05.17
1
בזכות החיילים והחיילות ששומרים עליך אתה יכול לקיים את כל המוסדות והכוללים וכל היתר
שמואל18.05.17
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם