כיכר השבת

הפגנת הגיוס בארצות-הברית

מאחורי הקלעים • "ההפגנה היא לחסידי סאטמר והקנאים"

בכירים בחסידות סאטמר של פלג האדמו"ר מהרי"י, חושפים בפני "כיכר השבת" את הפרטים מאחורי הקלעים של "הפגנת הגיוס" ומבהירים כי ההפגנה היא לחסידי סאטמאר ולחצרות הקנאים (חסידים)

106
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ד בסיון | 08.06.17
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר (באדיבות המצלם)

ביום ראשון הבא, אלפי חסידי פלג האדמו"ר מהר"י סאטמר, יחד עם בני הקהילות המשתייכות ל"התאחדות הרבנים בארצות הברית" (ארגון גג של רבני הקהילות המזוהות עם שיטת סאטמר מיסודו של האדמו"ר ה'ויואל משה') - יתכנסו באיצטדיון בברקליס שבברוקלין כדי למחות נגד "גזירת הגיוס וסכנת פיתוי בחורי הישיבות להתגייס לצבא".

הבוקר (חמישי) פורסם מכתב מיוחד מזקן האדמו"רים בארצות הברית האדמו"ר מסקולען במענה לגאב״ד העדה החרדית הגר"ט וויס בו מתנצל על כך שלא יכול היה לקיים כינוס רבנים בביתו, מחזק את דרכי המחאה אך אינו קורא מפורשת להשתתף בעצרת.

בסאטמר רואים בכך הישג מסויים אולם מבהירים כי מדובר באדמו"ר המזדהה ממילא בנושאים רבים עם חוגי הקנאים. אך בעוד סאטמר הבליטו במודעות את דבריו על ה"אסיפת מחאה גדולה", המתנגדים לכינוס הבליטו במודעות את דבריו על "החובה להעמיד מוסדות תורה ולהציל כל נפש מישראל ולחזק בגוף ובממון את העושים והמעשים".

מכתב הרבי מסקולען

מתברר, כי מאחורי הקלעים התנהל, לדברי עסקנים בקהילה, ניסיון של גורמים מטעם 'הפלג הירושלמי' בארץ לחבור אל העצרת של חסידות סאטמר ולהציג את האירוע כהישג של 'הפלג'. "הם בסך הכל ניסו לתפוס טרמפ על העצרת שחסידות סאטמר הענקית מארגנת", מסבירים בכירים בחסידות סאטמר.

לדברי העסקנים בסאטמר, הסיבות ליוזמת העצרת נעוצות בכך שבחוגי סאטמר סבורים כי "בימים אלו מרחפת סכנה עצומה בכל הקשור לגזירת גיוסם של בחורי ישיבות לצבא בכלל. במיוחד נחרדו רבני החסידות בראשות האדמו"ר ממערכת פיתויים שמנהל הצבא בציבור החרדי בדרכים שונות, תוך ניסיון לשבור את חומות היהדות החרדית ולקחת בחורים חרדיים למה שמוגדר אצלנו 'צבא השמד'".

לאור זאת, לפני כחודשיים זימן האדמו"ר מסאטמר אסיפה שאליה נקראו ראשי 'התאחדות הרבנים', כדי לדון בדרכים לקיומו של מסע הסברה שפונה לציבור הקנאי, אלה שהולכים בשיטת סאטמר, על אודות בעיית הגיוס בארץ ישראל.

לדברי הגורמים, מיד לאחר חג הפסח נערכה האסיפה. במוקד האסיפה הזו עמד הצורך להסביר לתושבי ארצות הברית על בעיית הגיוס, ועל כך שבשנים האחרונות - לטענתם - יש יותר בחורים חרדיים שמוצאים את עצמם ב"צבא השמד" - חלקם ברצון, בגלל מערך הפיתויים הצבאי, וחלקם מאונס - בשל העובדה שהסתבכו עם רשויות הצבא. בסופה של האסיפה התקבלה החלטה - לארגן עצרת הסברה ולעורר את דעת הקהל סביב הבעיה.

גרסת סאטמר למכתב

העסקנים מטעמם של חוגי סאטמר יצאו לדרך. כאשר שמעו על כך גורמים המקורבים לפלג הירושלמי ולראשי ישיבות בארה"ב, הם פנו לראשי סאטמר וביקשו לחבור אל היוזמה, זאת על מנת להציג את עצרת הענק כהישג שלהם. "הם טענו", מסבירים בסאטמר, "שיש התעוררות ברחוב החרדי שמחוץ לגבולות סאטמר וחוגי הקנאים בניו יורק בכל מה שקשור לבעיית הגיוס, ולכן ברצונם להצטרף אל העצרת, לדאוג לזימון רבנים מחוץ לסאטמר וכדומה. זאת בעוד שמלכתחילה אורגנה העצרת כאירוע שמזוהה עם החוגים ההולכים בדרכה של חסידות סאטמר בלבד".

לדברי אחד הבכירים במוסדות סאטמר - "הרבנים היו סקפטיים מהרגע הראשון. אנחנו רגילים לכך שהרחוב החרדי הכללי בניו יורק אינו מתעניין בבעיות של החרדים שחיים בארץ ישראל ברמה כזאת של השתתפות בעצרת. בחמישים השנים האחרונות נערכו עשרות עצרות מטעמה של חסידות סאטמר כאשר על הפרק עמדו נושאים שונים שטרדו את היהדות החרדית בארץ - וכמעט מעולם לא קרה שחברו לכך חוגים חיצוניים, וגם סאטמר עצמה מעולם לא פעלה לכפות את דעתה על חוגים אחרים".

למרות זאת, ראשי 'התאחדות הרבנים' הכריעו שהדלת פתוחה לכל, וכי אם ישנם מי שמבקשים להצטרף אל העצרת מבחוץ - לא ניתן לחסום את דרכם. בשלב הזה החלו עסקני 'הפלג' להיכנס לעובי הקורה: נציגים מטעמיהם יצאו למסע בקרב בתיהם של גדולי ישראל בארה"ב, כשבידיהם תיק מסמכים ו"הוכחות" בניסיון לשכנעם להצטרף אל העצרת הסאטמרית שהחלה לקבל דימוי מוטעה כאילו מדובר בניסיון לגייס את כלל היהדות החרדית בניו יורק אל העצרת.

כאן חשוב לגורמים בסאטמר להבהיר, כי חסידות סאטמר אינה מתערבת בשום אופן בפילוג הליטאי. "איננו מתערבים ואין לנו קשר לאף אחד מהצדדים", הם מדגישים. "לסאטמר יש שיטה ברורה בכל מה שקשור לענייני הדת בארץ הקודש. בראש מעייניה של החסידות עומדת 'השיטה הקדושה' - שיטתו של הרה"ק רבי יואל מסאטמר זצ"ל. מי שרוצה להצטרף לכך - מוזמן לעשות זאת בכבוד גדול, ואף יקבל תמיכה ביד רחבה".

גרסת מתנגדי ההפגנה למכתב

עסקני הקהילה דוחים מכל וכל את הניסיון לצייר את הרושם כאילו החסידות פרסה את חסותה על 'הפלג הירושלמי', תוך הבעת עמדה בפילוג של הציבור הליטאי בישראל, או מתוך ניסיון לערער על מעמדם של גדולי ישראל ומועצות גדולי התורה. "זה לא מעניין אותנו, ולא קשור אלינו בכלל", הם מבהירים בנחרצות.

באשר לתמיכה הכספית שחוגי 'הפלג' זוכים אליה מקרנות המזוהות עם חסידות סאטמר - עסקני החסידות מבהירים כי "מעולם לא יצא שום צ'ק מסאטמר לשום מפלגה בארץ. ארגון 'שקל הטהור' שייסד האדמו"ר לפני מספר שנים תומך במוסדות 'על טהרת הקודש', כלומר - מוסדות שאינם נהנים מתקציבים ממשלתיים שאסורים באיסור חמור לפי 'השיטה הקדושה'".

לטענתם, "כל מוסד, מכל חוג, שיבוא אלינו ויוכיח כי הוא אינו נהנה מתקציבי הממשלה בארץ - יקבל תמיכה נדיבה שמחולקת אחת למספר חודשים. מהתמיכה הזו נהנים כלל המוסדות שמתנזרים מתקציבים - ממוסדות המזוהים עם 'העדה החרדית', דרך מוסדות של עדות המזרח וחוגים נוספים". לראיה, בחסידות מספרים כי ישיבת 'גאון יעקב' בבני ברק, שעומדת תחת נשיאותו של מרן הגראי"ל שטיינמן ואינה מקבלת תקציבי ממשלה - נמנית אף היא על המוסדות שנתמכים בקביעות על ידי ארגון 'שקל הטהור' שייסד האדמו"ר.

בשנים האחרונות, כאשר נושא הגיוס עלה שוב ושוב, החליטו עסקני סאטמר, בהדרכת האדמו"ר, להקצות תקציבים כדי להילחם בהתרחבות התופעה בקרב הציבור החרדי. "בסאטמר", הם מדגישים, "רואים סכנה בכל בחור שמתגייס, בין אם הוא תלמיד ישיבה ובין אם חלילה נפלט ממנה. תפקידנו להגן על כל בחור חרדי שלא ייפול לזרועות הצבא, שמכונה בישראל 'כור ההיתוך הישראלי' ולא בכדי. לא משנה אם הבחור לומד כל היום, חצי יום, או שלא לומד בכלל. הצבא אינו מקום ראוי עבור יהודי שומר תורה ומצוות".

מהסיבה הזו, כאשר בשנים האחרונות החל 'הפלג הירושלמי' לנהל תעמולה סביב נושא הגיוס, פנו עסקני 'הפלג' לראשי סאטמר בבקשת תמיכה. הם נענו בחיוב לא אחת. לטענת העסקנים - "חשוב לנו לתמוך בכל מי שמעורר את דעת הקהל נגד הגיוס לצה"ל, לא משנה מיהו ומהם מטרותיו הגלויות או הנסתרות. כך היה בכל השנים - לרבות בחייו של הרה"ק רבי יואל מסאטמר זצ"ל וממשיכו ה'ברך משה' זצ"ל. אין בכך ערעור על סמכותה של 'מועצת גדולי התורה', שבין אדמו"רי סאטמר לבין רבים מחברי המועצת שררו יחסי הערכה באופן אישי, זאת לצד המחלוקת האידיאולוגית שנותרה במלוא חריפותה".

"סאטמר סבורה", אומרים העסקנים, "שאם ישנם ראשי ישיבות וגדולי ישראל שסבורים אחרת מחברי ה'מועצת' ומבקשים להצטרף לדעתה של חסידות סאטמר - יש להם זכות להביע את דעתם. בפרט כשמדובר בעניין קריטי כל כך של הסכנה מפני גיוסם של בחורים חרדיים לצה"ל".

כששאלנו את הגורמים מניין להם הנתונים על בחורי ישיבות שמבקשים ללמוד ומגויסים בכפייה, כאשר בארץ אנו נוכחים לדעת שכל בחור שרוצה ללמוד יכול לעשות זאת אם הוא מתייצב בלשכת הגיוס להסדיר את מעמדו, כפי שהיה בכל השנים - ענו לנו הגורמים בסאטמר שלפי המידע שבידם - ישנם לא מעט בחורים, בעיקר בני עדות המזרח, שנתקלים בקשיים טכניים שונים ומשונים גם כאשר הם מתייצבים לקבל דיחוי.

לצד זאת, בחסידות טוענים שלא רק גורלו של עולם הישיבות בכללותו טורד את מנוחת האדמו"ר, אלא גם גורלו של כל בחור חרדי - גם כזה שאינו יכול ללמוד כל היום. "אסור להפקיר אף בחור לזרועות הצבא הטמא", הם אומרים.

בסאטמר טוענים כי הצבא עושה תעמולה בקרב הציבור החרדי, בניסיון לגייס בחורים ואברכים חרדים. עסקני החסידות טוענים כי "מדובר במערכת פיתויים מגוונת שמנסה להחדיר את ערכי צה"ל מהדלת האחורית של הציבור החרדי, כאשר מנגד אנו עדים לשתיקה תמוהה בעיתונות החרדית. השתיקה הזו אומרת דרשני. לדעתנו, התקציבים הנדיבים שהמפלגות החרדיות מקבלות מהמדינה - מסמאות את עיניהם של הגורמים שאמורים לעצור את התעמולה ההרסנית שמתנהלת מועם הצבא".

בחזרה לכינוס שייערך ביום ראשון. בסאטמר טוענים כי "מארגני העצרת מרוצים מכמות האנשים שאמורה להגיע, כאשר 15,000 המקומות באצטדיון הענק צפויים להתמלא". הם מבטיחים כי יהיה זה מפגן של קידוש שם שמים, כאשר אלפים יחזקו את דבקותם בדרכו הקדושה של האדמו"ר רבי יואל מסאטמר.

לגבי אכזבת 'הפלג הירושלמי', בחסידות אומרים כי "אנו לא מופתעים מחוסר ההצלחה של עסקני הפלג לצרף גדולי ישראל בעיקר ליטאים נוספים אל העצרת. הרי מלכתחילה לא האמנו בזה. מטרת הכינוס היא לחזק את הדבקות בשיטה הקדושה ולהתריע מפני מסלולי הגיוס ההרסניים - הן אלה שבכפייה והן אלה שמתנהלים דרך מערכת תעמולה ופיתויים. סאטמר פתחה תמיד את דלתותיה בפני כל מי שרוצה להצטרף לשיטתה ולדרכה. כך היה תמיד, וכך יהיה גם בעתיד".

"חוץ מזה", אומרים בקהילת האדמו"ר מהר"י מסאטמר, "אנו רואים הישג עצום בעצם העובדה שהעצרת המתוכננת הצליחה להציף אל סדר היום בארץ הקודש את נושא סכנת הגיוס. גדולי ישראל מהארץ ומארצות הברית התכתבו ביניהם וליבנו את הנושא. ההד התקשורתי לא יסולא בפז. אנו מאמינים שהדבר יגרום לחרדים רבים לשאול את עצמם שאלות ולחדד את הצורך להיזהר מפני טשטושן של החומות שאמורות לחצוץ בין יהודים חרדיים לבין מדינת הכפירה".

תוכן שאסור לפספס
106 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
99
אין אנוש ללא היסטוריה... ביטול האדם באשר הוא...בושה למרוקן הספר ולתומכיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני25.06.17
98
ל19 ו20 רק זה חסר כאן??? הלכלוך על אדם שנפטר?? אני נגעל מכם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי22.06.17
97
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם22.06.17

הצגת כל התגובות

96
אני לא מבין למה הקב"ה לא הביא אותו לשמים הרבה לפני שהספיק להתעלל בכל כך הרבה יקרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צער גדול21.06.17
95
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפוא בעלז?20.06.17
94
מהיכרות שלי אישית עם המפיקה של הארוע (אישה חילונית) הרבנית לאה קוק לא אחראית על הארוע היא כל כך קדושה ולא יודעת מי אחו השמות הללו שבפרומו אפילו אין לה מושג מי עולה לפניה ומי אחריה היא הוזמנה אמרו לה יהיו חילוניות רבות אז מגיעה לאיזה חצי שעה לחזקן ונוסעת היא חא יודעת אפילו מי זו משה פרץ היא אשה
ריקי19.06.17
93
רק צרות הדתיים האלה עושים אין שכל אין דאגות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תשובה ל316.06.17
92
כל הכבוד לטייסת! אם הייתי יודע שאל על מעסיקה טייסת הייתי טס איתם למרות השירות הגרוע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צחי14.06.17
91
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.06.17
90
מי יכול לפצות פה על גדול עולם כמו הרב מוצפי...צנוע שבצנועים והעניו באדם...בניגוד גמור לראש אירגון הידברות שנוסע במרצדס בשווי מיליון שקל!!!!!!הרב מרדד רגליו והולך ממקום למקום ברגל בכל מזג אויר...כתב חיבורים אדירים כ20 במספר על נושאים אדירים...כמה כתבו רבני הידברות?3 ביחד כולם?? הרב נצר למשפחת גאונים
גיא24.06.17
89
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא נס אלא נס ליחו22.06.17
88
מי זה? ביבי? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוסט21.06.17
87
חילול שבת קודש אכן כואב אבל זה לא אומר שהממשלה יתערב בחייו הפרטי של העם וכל שכן לכוף את העם לעשות משהו. עד שלא יהיה בית דין כמו שהיה בזמן בית המקדש אף אחד לא יכול לכוף כלום על אף אחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי21.06.17
86
אך פה זה "אנדערש" בבחינת "לא תעמוד על דם רעך" כשרואים דם של יהודי ויהודיה נשפך, חובה מצד זה בלבד למחות ולזעוק : די! ולחזק ידי מזכי הרבים כצדקנית הזו, "ועוולתה תקפוץ פיה" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום בער20.06.17
85
חושב לשלוח לילדים בקופסא מחר לגן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן שי19.06.17
84
בשביל לא לבזבז כסף להגיע לחתונה הם ילכו ברגל אחרכך שקורה להם משהו הם בוכים למה מטומטמים כל הדתיים האלה אין להם הרבה שכל בראש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א16.06.17
83
חדשני, סטייל אמריקאי. אחלה הגשה קובהל'ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי26.06.17
82
איזה פחדדד.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שני22.06.17
81
נראה על פניו שהוא לא האיט לפני צומת ושיש שם קו עצירה .הוא בדיוק כמו כל האופנואנים נוהגים בפראות .עצוב ומצער מאוד . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי21.06.17
80
ת.נ.צ.ב.ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בת ישראל כאובה19.06.17
79
גם רוכבי האופנוע והאופנחם החשמליות נוהגים כמו מניקיים ועושים מה שבא להם בכביש עוברים באדום חותכים בלי חשבון עוקפים בצורה מסוכנת אז שיחפשו כושי שינענע אותם ושיתרסקו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המלאך16.06.17
78
כל המחקרים שהראו שחלב מסוכן נעשו על חלב מפוסטר כי הוא באמת מסוכן. החלב עצמו כשהוא טבעי הוא בריא ומבורך גם לעגל ובמידה סבירה גם לאדם. הפיסטור הוא שהורס כל טובה וברכה בחלב והופך אותו ל"מת" ומסוכן. כיום כשיש סניטציה אין צורך להרוס את החלב בפיסטור, אפשר פשוט לבדוק שהוא נקי מזיהומים. (נשלח באמצעות כיכר
חווה14.06.17
77
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה12.06.17
76
מזמינים אתכם לבית אהבה ותפילה, מניין קרליבך הגדול ביותר בצפת היום. עם רוח כל ישראל ערבים כמו שהיה אצל ר שלמה. חילונים ודתיים עומדים ומהללים את מי שאמר והיה העולם, אלו לצד אלו באחווה ואהבה. לפרטים 0548048602 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לחווית קרליבך בצפת26.06.17
75
תודה למשפחת וילר וישר כח שבחרתם לא לתת את ההרצאה,בין אם העסקנים היו כאן וביןן אם לא,דרכו של הרבי היתה רק להרבות שלום, ואם זה מפריע למישהוא, השתיקה היא הכי טובה וגם ההרצאות הבאות יהיו בשתיקה. ואל לכם לחשוב לרגע שאני חושב שאם היא כם היתה מדברת היתה אומרת על מן דהו שלילי חס ושלום. (נשלח באמצעות כיכר
משה דוד22.06.17
74
הוראות הכנה לא משהו בכלל שאין חשק אפילו להכין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נאוה21.06.17
73
בלי קמח????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביב21.06.17
72
תינוק עם מום לבבי או מוחי מולד אין טעם "להצליח" להאריך את חייו על מנת שיסבול כל חייו עד שימות בלאו הכי למגינת הוריו, לעומת זאת לתינוק בריא לידת בית היא לא מסוכנת כלל אלא אם כבר קודם ידועים בעיות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי20.06.17
71
החוף נחמד ומסודר.מה שמזעזע זה היציאה ממנו.נסענו יום שישי לשם ויצאנו באזור חמש (שבת נכנסת שבע וחצי) שעה!!!!! לקח לנו רק להגיע לרמזור(נסיעה של דקה בדיוק!!).מה שקורה ששלושה חניונים מתרכזים לנתיב אחד והעומס נורא ואיום.מיותר לציין שלא מעזים להתקרב לשם שוב לפחות עד הודעה חדשה על שיפור המסלול ותנאי גישה.הח
שלום17.06.17
70
השיר של משה נריה כורסיה:שנזוז, מנער. ומעורר אותנו לחשוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.06.17
69
להעיף את כווווולם לסגור את הוועד לגמרי כולל העובדים הכי זוטרים שיש שם ולבנות את המערכת מחדש!!! חובה ודחוף!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א13.06.17
68
יראת שמים תאורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.06.17
67
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי22.06.17
66
הטרוף לליקים זה לא ערבי או יהודי מדשה תגובות מטומטם כותב וזה דחתם בשם מוחמד ברור שזה לא שנאה מותפת מהתגבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עזאת22.06.17
65
עצוב ההתנהגות הזאתי פשוט דוחההההה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוחה21.06.17
64
לא פלא שפרשתנו פרשת קורח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלקנה21.06.17
63
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמרי כץ20.06.17
62
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחות התמימים18.06.17
61
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המיוחד16.06.17
60
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.06.17
59
ככה? ומה עם הארץ ש-ה' ציווה!?
דתי לאומי גאה!08.06.17
58
שווה בערך מליארד דולר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.06.17
57
אפשר לאפות את הכדורים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל22.06.17
56
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן של אבא שלו.....21.06.17
55
בדיוק בפרשתנו קורח העשיר יצא מה זה קטן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרשת קרח21.06.17
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד20.06.17
53
לא היה מודע ...... חחחחחחחחחחחחח רמאי , נוכל , נבל ברשות התורה וכו׳ וכו׳ וכו׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרן 18.06.17
52
כמו שמוזכר באשת חייל ,ממרחק תביא לחמה,אולי הכוונה גם אפילו עד הרקיע והשחקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה16.06.17
51
זה יהיה גם הסוף של מי שיעבוד בישראל מחר ולא יישר קו. ההסטוריה מלאה דוגמאות כאלו. זה הסוף כאן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפוי14.06.17
50
אחרי מה שר' הלל הירש אמר מתברר שכל מילה אמת כולם נהיים עצניקים יאללה למערכה
יוסי08.06.17
49
הגיע הזמן להעמיד את הדברים על אמיתתם - כפי שסברו רוב ככל גדולי ישראל
מפוכח08.06.17
הרב שך זצ"ל שיבח מאוד וספד (מיוזמתו) לבעל 'הויואל משה' זצ"ל כשנפטר, וכל גדולי ישראל אחזו בשיטתו שהציונות סכנה ליהדות ושזה התחלתא דגלותא אלא שאחזו אחרת בענין המלחמה עם הציונים שצריך להלחם מבפנים ולקחת את כספנו שגונבים הציונים במיסים וארנונות וכו' וזהו חוץ מהרב עובדיה זצ"ל שהוא לא אחז כמו כל גדולי ישר
תתפקח08.06.17
48
למרות הלחצים העצומים של עסקנים עצרת הגיוס בברוקלין תתקיים כמתוכנן בס"ד. מי לד' אלי!
היום08.06.17
אתם מתעללים בכולם בלי אבחנה. תבדקו את עצמכם ותסירו מעליכם קנאה,שנאה ותחרות. אתם מתנהגים באלימות ברוטאלית נגד יהודים בארץ וגם בברוקלין אתם מכעיסים את הגויים וזה לא דרכה של תורה. מציע לך לברוח מהכת הנוראית שהשפיע עליך לרעה וחבל.. מקווה שהחרדים הנורמאלים לא יפגעו בגללכם
חרדי08.06.17
47
איך אני אמור ליצור קשר ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם24.06.17
46
חייב ללכת לכותב הצ'קים בכדי שיתקנו תאאיך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
P22.06.17
45
קדושים אמור קרח בלעם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחרי מות21.06.17
44
וגם אם הוא לא חרדי מותר לכם לדווח עליו כולנו יהודים והטרגדיה עדיין קשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר20.06.17
43
אינכם מכינים כאן על עזריה אלא מנסים להצדיק את עמדותיכם הקיצוניות והמחריבות את עם חשראל שהם הם האווירה שגיאדרה את עסריה למעשה השטות שישה. עזריה לא מעניין אתכם. אתם מנסים לרחוץ בנקיון כפיכם. אבל אתם מסיתים ושותפים. זו האמת שאתם מנסים להסתיר מעצמיכם ומהקוראים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דובר אמת26.06.17
42
מי יודע אם אלה שנתנו את הצ'קים עודם בחיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנינה 22.06.17
41
עו"ד מתחיל שמחפש פרסומת לקקן ידוע שחוץ מרעש וצילצולים אין מאחוריו כלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי21.06.17
40
אלקנה הוא הבנאדם השלישי שאני מכירה, שנהרג בתאונת דרכים, מתוכם שניים בתאונת אופנוע (ועוד אחד שנשאר בחיים - עופר ירקוני שכתב כל כך יפה למעלה). הפה נותר פעור נוכח הקלות הבלתי נסבלת של המוות הכל כך מיותר הזה. משפחת בישיץ - תנוחמו מן השמיים. מי יתן ואלקנה יהיה מליץ יושר עליכם ועל כל עם ישראל. שלא תדעו צע
אורית20.06.17
39
יהי זיכרו ברוך איש טוב אופטימי וחייכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון20.06.17
38
תפסיק כבר לפרסם שפאות זה מותר!!! ואיזה שפה מכוערת אתה משתמש!! ומקלל! למה?? למה בצורה כזאת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר19.06.17
37
אני גדלתי במשפחה חרדית חיתנו אותי בגיל 19,ואז גילתי את העולם תוך כדי ילדתי ילדים,את בעלי לא זכור לי עד גיל 30,אמרו לו שאחרי שהוא מתחתן הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה,לא מאשימה אותו,שמים אותם בכלא מגיל 13 עד 18 כדי שימצאו שידוך טוב,ומי שלא מחזיק מעמד אומרים לו עוד קצת על תדאג,תתחתן ואז תעשה מה שאתה רוצ
דתיה16.06.17
36
אולי הרגו אותם מחבלים בר על יש לי הרגשה כזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם14.06.17
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצוב12.06.17
34
חחחחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך08.06.17
33
הפלג המזרח ירושלמי הורסי היהדות תעזבו את הארץ לכו לגור בירדן או בלבנון שם לא יגייסו אתכם בשביל מה לריב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירונער08.06.17
32
נעכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יה25.06.17
31
מה שמזעזע זה שזה נהיה טרנד שכל אחד שרוצים לסחוט, מפיצים עליו שמועות וזה כבר מספיק כדי לקבור אותו לכל החיים. הגיע הזמן להוציא את הכוח מהידיים של הנשים!! לא הוכח כלום ולפי התורה הוא עדין חף מפשע. אז תרגיעו בבקשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד22.06.17
30
כל המטרה של ה'הספד' הזה הוא כסתח לשמו. זוהי לא הפנמה ולא חשבון נפש, אלא שוב התנערות והתחסדות צדקנית, ככה לא מתקנים ככה בדיוק מטייחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המערכת שלכם צריכה לעשות חשבון נפש נוקב21.06.17
29
למה לעשות סרט מכל הרוג בתאונות ארץ רכלנית חטטנית ומגעילה ארץ אוכלת יושביה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי21.06.17
28
אלקנה איש יקר, מכיר אותו מילדות. נפש אצילה. לוחם צדק. אדם במלוא מובן המילה. יהי זכרו ברוך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עזי20.06.17
27
מחוץ לעיר ובפרט במקרה של תאונה רכב קטן הוא לא מוצלח בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי19.06.17
26
מה שהוא אמר בשיעור דעת תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה16.06.17
25
עובר מרב לרב, העיקר לא לעשות מה שחכם שלום קבע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר סויסה13.06.17
24
במוקרטיה.= חופש הביטוי מאפשר לאדם להתבטא כרצונו
במוקרטיה.= חופש08.06.17
23
בגללהחור בשכבת האוזון (או החור באוזון כפי שנהוג לקרוא לתופעה בציבור כול דבר רע זה רק הפלג הירושלמי הוא הקיצוני הוא לא בסדר נטורי קרטה צדקים לידם, אני רק יותר עצני מיום ליום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחי08.06.17
אני לא יודע אם הפלג עושה חור באוזון אבל חור באוזן הוא בטוח עושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן08.06.17
22
סליחה . ... סליחה חברי הכנסת אתם צודקים. אתם לא אשמים.... אשמים הבוחרים שבוחרים חלאות כמוכם. .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Mt26.06.17
21
תשאלו את הרב שמעון נברו מי זה מתי שותפו !! הוא כבר יזמר לכולם ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני23.06.17
20
נסתרות דרכי האל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיק22.06.17
19
לצערנו ראינו את התאונה, היא בכיוון אריאל למרכז, ולא לכיוון אריאל. ברוך דיין אמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הדר21.06.17
18
לכל המתפעלים, מישכנו הראשון של בית חב״ד כרמי יוסף היה בביתו של אמיר בו נערכו תפילות, התוועדויות, שיעורי תורה וסעודות שבת. הסכים לצרף הסכמתו וחתימתו לעצומת בניית מקוה נשים בישוב הניח תפילין הרבה לפני הרבי מגיע לכל יהודי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל21.06.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם20.06.17
16
מסכים עם הכתבה היה מהדר במצוות בעיקר כשהיה מדובר בנשים במצוקה היה לו אוזן קשבת מיוחדת במינו כשהיה מדובר בנשים גרושות חד הוריות ועוד נשים חסרי ישע יהי זכרו ברוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עילום שם20.06.17
15
הרבה סכסוכי שכנים ומשפחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל לוי15.06.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי13.06.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיקה אמיתית12.06.17
12
אין ספק כי הכותרת לכל המבוכה והתבהלה של הפלגים הקיצוניים למיניהם: שקרא לא קאי, כלומר השקר שהם מלעיטים את צאן מרעיתם כבר שנים רבות, הגיע זמנם לפוג. מכירים את הפתגם? אפשר לעבוד על חלק מהקהל חלק מהזמן, אבל א"א לעבוד על כולם כל הזמן...
יוסי08.06.17
11
זה רכב באורך ארבעים מטר. הוא היה יכול לגרום לתאונה רבתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שחר20.06.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק16.06.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיק14.06.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברק12.06.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם08.06.17
בענין של ה"ועד הישיבות" היום ועד הישיבות לכאורה ממונים מטעם הממשלה שהם יגישו את המספר של הבחורים חרדים בשביל לקבל דיחוי, מי כן, ומי לא, שכל זה יהיה דרכם, הם בעצמם בקשו את זה שהם יהיו ממונים אף אחד לא מינה אותם, וכמו שהגמרא (מגילה י"א.) דורשת על אחשורוש שהמליך את עצמו בכח, כמו"כ היום יש אנשים שממנים
.08.06.17
6
כל הפרטים המדוייקים על הבחורים מישיבת 'נחלת משה' בירושלים, שנפלו הישר מהישיבה - לעבר הצבא כולל שמות וכתובות ופרטי המקרה !! בימים האחרונים, מתנהל מסע מכוער, כנגד הדברים שנאמרו בעצרת הרבבות בברוקלין שהתקיימה בי"ז סיון תשע"ז, שם נשא דברים הגאון רבי יהודה רבי שליט"א, משגיח בישיבת 'נחלת משה' בירושל
Mosha emes14.06.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצוב12.06.17
4
אוי אוי איזה מתח. למרות הלחצים העצומים של עסקנים עצרת הגיוס בברוקלין תתקיים כמתוכנן בס"ד. מי לד' אלי! גם שמעתי שהגר"ד סולוביצ'יק שליט"א מטלפן לגדולי ישראל בארה"ב לשכנעם ללכת לעצרת נגד הגיוס. כעת כולם כבר מודים שיש גזירת גיוס השמד בפעול ממש, ועוד איך.... ולגבי ההשתפפות בעצרת הענק זה כבר ענין אחר, ז
לא משנה08.06.17
3
זה פשוט מצחיק, הרי בשם "סאטמר" ניתן לכתוב מה שרוצים, הרי לא כותבים על אדם מסויים שאמר כך. אז פשוט כותבים כתבה איך שזה הכי יתאים לבני ברק, להוריד את הנזק למינמום, ואז מדברים חופשי בשם סאטמר. חחחחחחחחח
חחחחח08.06.17
2
דברי אלוקים חיים מהגאון ר' יעקב מאיר שכטער שליט"א שמתייחס למען לא למנוע את קיום העצרת ח"ו. הנה המכתב המכריע שיש לעשון העצרת: "ידוע המצב הנורא השורר פה בארה"ק, אשר היהדות החרדית נמצאת בסכנה רוחנית גדולה לאין שיעור ה"י. עינינו נשואות אליכם אחינו שבגולה שתפעלו בכל יכולתכם להשמיע את זעקתנו קבל עם ועו
"המכתב"08.06.17
1
גם אם תטיסו את כל המועצת זה לא יעזור לכם, האמת יוצאת לאור! ובגדול!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזונישניק08.06.17
גם אם תטיסו את כל העצקלעך זה לא יעזור לכם, האמת יוצאת לאור! ובגדול!!!
שערי רשע08.06.17
ת פורח על אפכם שהנכם כ"כ רוצים כבר שיהיה גזירה. הולכים בדרכו של החזון איש וכל גדולי הדורות זצ''ל מתיצבים ומקבלים דיחוי וזאת התורה לא תהא מוחלפת
לאור החזו''א 10.06.17
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כי הנה המלכים

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

שירה חדשה שבחו

האדמו"ר הצעיר חילק 'ביזת הים' מצה לחסידים | צפו

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פסח כהלכתו

ימי חג הפסח בקהילה החסידית בלב תל אביב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

נועדו יחדיו | תיעוד

פגישה ביחידות: מה ביקש הרבי מויז'ניץ מהרבי מבאיאן?

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם