כיכר השבת

ירושלים - לא בירת ישראל

הרבי מסאטמר: "אנחנו לא מכירים בהכרזה של טראמפ"

בנאום "יום ההצלה", התייחס האדמו"ר מסאטמר להכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והתנער מהדברים • כמו כן תקף את 'הפלג' על ההפגנות ואת 'יהדות התורה' על חוק הגיוס • האזינו (חסידים)

68
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב בכסלו | 10.12.17
הרבי מסאטמר בנאומו
הרבי מסאטמר בנאומו (באדיבות המצלם)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

רבבות חסידי סאטמר התכנסו אמש (מוצאי שבת) לסעודת מלווה מלכה, באולמי "ניו יורק עקספו" ברובע ברונקס, בראשות כ"ק האדמו"ר מסאטמר, לרגל יום ההצלה והשחרור, כ"א כסלו, אותו מציינים בחסידות במלאות 73 שנה להצלת האדמו"ר ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל, מציפורני הנאצים.

בנאומו התייחס האדמו"ר להכרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל ותקף שוב את נושא חוק הגיוס. כמו כן חיזק את שיעורי התורה של הקהילה ותקנות החתונה וכן יצא נגד חוסר הצניעות בחתונות בעיקר בעת המצווה טאנץ וביקש לבטל את הצילום המשפחית יחד בחתונות.

האדמו"ר התייחס בדבריו על המצב של גזירת הגיוס בארץ, "לדאבונינו נכנסה לתוך פוליטיקה זולה במחלוקת בין שתי המפלגות, מפלגת יהדות התורה מול מפלגת בני תורה, שרבים ביניהם, מפלגה אחד טוענת שרק ע"י הפגנות הם יצליחו להגדיל את המפלגה שלהם ומפלגה שניה טוענת שהכל טוב ויפה ואין כלום ושותקים ומשקרים לציבור, אבל שניהם שקרנים.

האלפים בכינוס

"מתקיים מאמר חז"ל בעקבתא דמשיחא האמת תהא נעדרת, הם לא מספרים את האמת על המצב הקשה במציאות ואומרים שהכל טוב בדיוק כמו המפלגה השניה שרוצה לעשות הפגנות בשביל פוליטיקה פנימית", תקף האדמו"ר את 'הפלג' ו'יהדות התורה'.

האדמו"ר הוסיף ואמר כי "הסוגיה של התייצבות כבר קיימת 70 שנה וכל גדולי ישראל אמרו להתייצב אבל מצד שני הוסיפו לאחרונה תקנות שמקשה על התיצבות והצד השני שותק, למה אין עצרות תפילה, מנייני תהילים, לבטל את גזירת הגיוס? כבר עברו 3 חודשים מאז שהבג"ץ פסל את חוק הגיוס שזה רבע מהזמן של שנה, בעוד 9 חודשים יצטרכו מעל 40 אלף בני תורה להתגייס לצה"ל.

"מה היה קורה עם מישהוא מקבל מכתב שהבנק מעכל את ביתו בעוד 9 חודשים, כשהוא ילך לעסקנים והם ירגיעו אותו שיהיה טוב האם הוא ישן רגוע בלילה? האם הוא יגיד בטח הם יודעים מה הם עושים, או שהוא ירוץ מעסקן לעסקן? כאן מדובר על 40 אלף אברכים ובחורים שבעוד 9 חודשים יצטרכו להתגייס, האם מספיק לנו שחברי הכנסת אומרים יהיה טוב? אולי יצליחו? אולי יעשו פשרות? למה לא מתפללים, לא עושים עצרות תפילה, שלא ינוח שבט הרשע, זה רק בגלל הפוליטיקה הזולה בין המפלגות שמנסים להשתיק הכל".

באשר להכרזת הנשיא טראמפ על ההכרה בירושלים, אמר האדמו"ר כי "אצלינו עיר הקודש ירושלים היא עיר קודש עיר של יראת שמים, ציונות היא היפך יראת שמים ותורה, ולא קשור כלל לעיר ירושלים.

"אנחנו מכריזים בשם היהדות החרדית: ירושלים עיר הקודש לא תהיה עיר הבירה של המדינה הציונות עוקרי הדת, אפילו אם נשיא ארה"ב יכריז שזה עיר הבירה. בדיוק כמו בשנת תש"ח, היהדות החרדית לא הכירה בהכרזת נשיא ארה"ב טרומן שארץ ישראל היא המדינה של היהודים, והיהדות החרדית לא הכירה בו, גם עכשיו, 70 שנה אחרי זה, בשנת תשע"ח, יהדות החרדית לא מכירה בהכרזת נשיא ארה"ב טראמפ על ירושלים כעיר הבירה".

האדמו"ר המשיך ואמר כי "הגאון ר' יונתן אייבשיץ בספרו אהבת יהונתן אומר שאפילו אם אומות העולם יעשו קיבוץ גלויות התורה הק' אוסרת על קיבוץ גליות לפני ביאת משיח ולא איכפת לנו מה נשיא ארה"ב אומר אנחנו מחכים לקיבוץ גלויות ע"י משיח וע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו.

"כל יהודי חרדי צריך לכאוב את כאב הקב"ה ואסור לו לשמוח בשמחת הציונים ומי ששמח בשמחת הציונים לא יזכה לראות בשמחה האמיתות בביאת משיח".

לאחר הדברים יצאו אלפי החסידים בריקודים להודות ולהלל להקב"ה שהציל את האדמו"ר בעל הנס.

תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
הקשבתי לדרשה והוא לא דיבר מילה נגד הפלג הירושלמי, מכירים אותכם כבר...
אמת11.12.17
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרבי לא כיוון לומר אלא שאיננו מכירים בשמ10.12.17
45
שיישאר במקומו וייקח מפה את כל החסידים שלו אין לנו צורך בו ובכל ההזויים שלו בטוח שגם המשיח לא צריך כאלה מהרסייך ומחריביך ממך יצאו ועדיף שלא יבואו בכלל
יהודה10.12.17

הצגת כל התגובות

44
מרגיעים'' ואומרים הכל טוב,חוץ מזה אם כ'כ חשוב לך הנושא הזה,אתה מוזמן לעלות לארץ ישראל,ולסדר את עינינך כאן,זו לא חכמה להטיף מוסר ולשבת על מי מנוחות בארה''ב,ולומר לחכ''ים ולעסקנים ובטח שלא לרבנים תפעלו תפעלו,אתם חסידות שלא תרמה כלום לארץ,מה גם שאתם לא ידועים כגדולי תורה ות''ח,ואולי כדאי באמת שיגייסו א
יאיר10.12.17
43
שיבא לפה ויעזור במאבק נגד הבג"ץ.... הסאטמאר יושב שם על נהרות ההדסון ללא דאגות ומיעעץ לנו מה לעשות מדינה מוקפת מליוני מוסלמים רוצחים ובג"ץ שמאלני.... מוטב היה לו היה עוזר ולא מדבר בלי סוף!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים10.12.17
42
אבל זה שהאדמו"ר שלהם ניצל ונעזר ע"י ציונים זה בסדר !? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי10.12.17
41
בושה וחרפה
חסיד של מרן10.12.17
40
טראמפ בלחץ גדול מאוד מאוד מדרשת הרבי לציין * שרבינו יואל ז״ל היה אוהב ישראל ולא ההיפך היה לו שיטה , (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנן10.12.17
39
דונלד טראמפ הלך להתעלף כשהוא שמע את דברי אהרן.איוונקה מיד הזעיקה את ג'ארד והם תמכו בו ועודדו אותו.בכל זאת הוא נבהל ויתכן שהוא יפרסם הודעה שהוא חוזר בו בעקבות דברי אהרן.
רן10.12.17
להודיע להם שברור כיום, כי מנווטים באותו דרך ללא פשרות ולא נזוז מילימטר מעמדתנו
הבית הלבן10.12.17
38
בשביל זה יסלחו לו על הכל
יוני10.12.17
37
כזכור 'הנס' היה ברכבת קסטנר הידועה לשמצה שבדם יהודי הונגריה הסכימו הנאצים לשלם ברכבת של 'מיוחסים'. לא נס אלא....
חרדי10.12.17
36
את הדברים הללו אמר הרבי מסאטמאר ביום ההצלה של דודו הרה"ק ר' יואליש מסאטמאר זיע"א. הרבי שהיה איש חריף ופיקח, גאון עצום ומפולפל, יצא בחריפות ובקנאות נגד הציונות והמדינה. אך לא כולם אולי יודעים כי את הדברים הללו נגד הכרזת טראמפ אמר הרבי מסאטמאר שליט"א ביום ההצלה של דודו. ומי זה שהציל את דודו ר' יואל?
שמואל ויזניצר10.12.17
35
אותה שנאה יש בקול. שונא ישראל שכמותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.12.17
34
טראמפ לא הכריז על ירושלים בשביל הציונים הוא עשה זאת בשביל משיח וארץ ישראל לא שייך להגיד שייכת למישהו
יפתח10.12.17
33
בירת היהודים היא מונסי. הוא עוד יתחנן שנבוא להציל אותו מהאנטישמים. הוא הכתם השחור האמיתי על כל היהודים בעולם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי דרור10.12.17
32
מחלומות ההזויים שלהם...
יואל10.12.17
31
הבירה[!],נא להפסיק לבלבל את המוח,אנחנו מכירים ומעריכים את הכרזתו של הנשיא טראמפ,וירושלים היא עיר הבירה של ישראל[אתם כנראה חושבים שניו-יורק אולי היא עיר הבירה,או אולי ניו-דלהי,אם אתם גרים בארה''ב,אולי לטמכם א''י היא בכלל לא העיר שהבטיח הקב''ה?אתם טיפשים
דוד10.12.17
30
עקב המציאות של דם יהודי נהיה הפקר ראוי לשים לב וזה משום שהתקיימו בנו דברי קדשם של חז"ל, שנאמרו במס' כתובות - ונשנו ונשלשו כידוע לממשיכי הקבלה והמסורת של תורתינו הק', אשר חכמי האמת והחסידים והקדושים קבלו עול מלכות זה עליהם, כאשר עמדו על סוד מלכות רביעית זאת (נצ"י ח"י) - ועל אי-שמירת שש השבועות 'שלא ל
ד' לְמֶלך10.12.17
29
שילך יחפור בארות במקום להיות דבוק במוביל הארצי , להבדיל מיעקב.
משה אמת ותורתו 10.12.17
28
בנקמה להכרזה של האדמו"ר סאטמאר טראמפ הכריז שוויליאמסבורג הוא לא בירת של סאטמאר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנטי סאטמאר10.12.17
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מבין10.12.17
26
ברחמים תשוב! דבריו הם דלק לשונאי ישראל ויש לו דין רודף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וע10.12.17
התפילה היא להקב"ה שישוב לירושלים... אם עד עכשיו לא ידעת, תתחיל לכוין יותר טוב.
דני10.12.17
25
?
?10.12.17
24
מובן לכל הדעות שהרה"ק מסטמאר זצ"ל ואלו שיושבים היום כאילו על שמו וכסאו, רחוקים מהליכתו ודעתו ושיטתו כרחוק מזרח ממערב, והפלא כי בזאת שמסתבר לאסור ישיבת ארץ ישראל, מתחמקים ואינם אוסרים איסור גורפת לגור בא"י, שכל היושב בה מתגרה ומתגרה ומתגרה בכל רגע, ומכריז לכל העולם שמשתתף בדיכוי עמו הפלסטיני ונותן ל
סטמארר של פעם10.12.17
23
הקול והסיבורים שנוגדי המציאות, מזכירים את נסראללה וכדו' המשוגע הזה פשוט מחכה לאלוקים בכבודו ובעצמו, ולא קולט שכל מה שקורה בעולם הוא ע"י אלוקים, תביאו אותו לארץ ישראל היהודית והציונית ונוציא את העיניים ונגרד את בשרו עם מסרק ברזל, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משיח10.12.17
22
והם שם אוהבי הכסף חוזרים לפאלם טרי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה 10.12.17
21
חלאות.. שירקבו באמריקה.. אני רק לא מבין למה כל יציאה של הטמבלים הללו אתם עושים כתבה....... הם לא מעניינים אותנו בכלל ולא מה שהם אומרים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי10.12.17
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד10.12.17
19
"מהרו בניך מהרסיך ומחרביך ממך יצאו" אם לא תורמים לבניית הגאולה בארץ הקודש לפחות תסתמו גרמתם להשמדת יהודי סאטמאר במלחמת עולם השנייה(בזה שמנעתם מהם לברוח) ועכשיו צמאים להשמיד את יהודי ארץ ישראל
RAFI10.12.17
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חגית10.12.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 10.12.17
16
רבינו יואל זיע"א לא היה מדבר ככה
חסיד סאטמאר10.12.17
הוא לא הרבי. רבינו יואל זי"ע היה בעד כל התנגדות לציונים ולטומאה ולא חשוב אם אתה ליטאי או ספרדי או חסיד, מהרי"י מסאטמאר שליט"א "הוא" כנראה הרבי הלוחמני והתומך בכל מהלך של התנגדות בכל לבבו ונפשו ובעיקר במאודו לא שם מטרתו להגדיל שמו ...
מנוגלומה10.12.17
15
ואני מבין בזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה 10.12.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סעתמריסט10.12.17
13
הם לא מכירים בהצהרותיו בכלל.הוא גם כרגיל מסתבך וסותר את עצמו.בעבר אמר שגזירת הגיוס היא פייק ניוז כעת טוען שיהדות התורה מסתירה את האמת כמה שהמצב קשה.
רן10.12.17
12
ואני לא מכיר ברבה שעזב את חסידיו לחסדי הנאצים . למה הוא לא היה גבר והיה נשאר איתם ? ככה עושים לחסידים בזמן אמת ? אני רק שואל ? מסכנים החסידים . כמו עדר של כבשים חחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה 10.12.17
11
הוא הולך ומתרחק מההשקפות המקוריות של סאטמר. הרי מדוע הוא עצמו אינו מכיר במדינה הציונית? כיון שזו מרידה באומות. אז במקום זאת, בפרץ של לאומיות, הוא קורא תגר ומורד בטרמפ נשיאו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי הדוסי10.12.17
10
באדמו"ר מסאטמאר שליט"א בסוף מסתבר שזה אחיו עם שגעון הגדלות שלו
להגדיל שמו10.12.17
9
מי בכלל שואל אותך אנחנו כן שמחים מאוד. תיקרה מה שכתוב בבעל הטורים מה אומר ביום שטראמפ הכריז על ירושלים כעיר בירה של ישראל סופה בכבודדדדדד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
aaa10.12.17
8
בזכותם של הציונים. הרסי מסאטמר ניצול בכבת של קסטנר שהיתה רכבת מיוחסים שנתנו הגרמנים תמורת כסף ושווה כסף
חסיד ויזניץ10.12.17
7
להפליא במה שקורה בפוליטיקה בארץ...
שלום10.12.17
6
לתקוף,את כולם. ורק אני צודק זה מגוכח. ב.אתם תשארו אי שם ואל תטיפו. לכו ועשו חשבון נפש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי10.12.17
5
יפה כתבת אשרייך !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איל13.12.17
4
אם הוא לא מכיר במדינה אז איזה צורך יש לא להכיר בעיר הבירה, הרי ירושלים לא יכולה להיות עיר בירה של מדינה שאיננה קיימת... ואם הוא מכריז על אי הכרה בירושלים כעיר בירה סימן שהוא מכיר במדינה... חשבתי שהוא יודע קצת ללמוד, או שהשנאה לכל מי שלא חושב כמוהו מעבירה אותו על דעתו
יוני10.12.17
פלורה אם היא מכירה במדינת ישראל או לא מכירה, העיקר לקיים מצותם בכל יום ובכל שעה בכל מיקרופן להשמיץ מדינת היהודים ולתת כוח ועידוד לאלו שרצונם לכלות עם ישראל מארצו
גיוואלד שמד10.12.17
3
הוא אומר שיש שני דרכים, אבל תוקף את האגודה ולא את הפלג. שימו לב היטב. הכותרת מטעה.
דני10.12.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 10.12.17
1
לנאומי נסרללה? האמת נסרללה נראה לי הרבה יותר אינטליגנטי ..
james10.12.17
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

המונים חגגו בשמחת בר המצווה לבנו של האדמו"ר

חיים רוזנבוים | 16:54

מסכמים את פסח

צאנז קלויזנבורג: הרבי רקד בין החסידים בבית המדרש

חיים רוזנבוים | 13:19

כוס ישועות אשא

כוס של ברכה מגביעו של בעל ההילולא | גלריה

חיים רוזנבוים | 10:39

לראשונה בחייו

אחרי עשרות שנות הנהגה, האדמו"ר יוצא לראשונה למנוחה

חיים רוזנבוים | 10:22

התרגשות בחסידות

האדמו"ר הופיע לראשונה אחרי האשפוז | גלריה

חיים רוזנבוים | 10:11
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

זכות אבות יגן 

האדמו"ר ערך טיש לזכר ה'דברי חיים' - אבי שושלת באבוב

חיים רוזנבוים | 06.05.24

שולחן מלכים

גלריה מרהיבה - פסח בצל הקודש: סיכום מחסידות סאטמר

חיים רוזנבוים | 06.05.24

שערי ירושלים

על אף חולשתו - האדמו"ר מסטראפקוב ערך 'טיש' הילולא

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה מרהיבה

בשיכון ג' ציינו הילולת ה'דברי חיים' מצאנז - "אבי השושלת"

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

גלריה נוסטלגית 

במלאת כ"ג שנים להסתלקותו - הצצה לחייו של האדמו"ר מפינסק קרלין זצוק"ל 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

זכות אבות יגן 

בקרית צאנז בירושלים ציינו את ה'הילולא רבא' 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תורה וחסידות

מה חיפש האדמו"ר החסידי בבתי ראשי הישיבה?

חיים רוזנבוים | 06.05.24

וזאת לתעודה 

הילדים בקרית הבעל שם טוב הגו וקיבלו תעודות מהרבנים

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

גלריית תמונות

עם סיום ש"ס וסעודת מצווה: טיש ה'יארצייט' בגארליץ

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תיעוד ענק

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם