כיכר השבת

'היה מה להפסיד'

ועידת אגודת ישראל: הושג הסכם בין בעלזא לבין שאר החסידויות

נציגי בעלזא שאיימו להחרים את ועידת 'אגודת ישראל' אם לא יקבלו את המקום השלישי, נכנסו לאולם הועידה המתקיימת כעת, לאחר שהושג עמם הסכם • כל הפרטים על הדרמות ברגע האחרון (חרדים)

40
שאול כהנא | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ד בשבט תשע"ט | 30.01.19
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בשבט תשע"ט | 30.01.19
ישראל אייכלר ויעקב טסלר
ישראל אייכלר ויעקב טסלר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, באדיבות הצלם)

בשעה האחרונה (רביעי) הושג סיכום בין סיעות אגו”י על הרכב הרשימה לכנסת, ובעקבות כך נציגי בעלזא נכנסו לאולם הכנסייה הארצית. לדברי בכיר בתנועה החסידית: "בעלזא הבינו, שמהחרמת הוועידה הם יכולים רק להפסיד".

כזכור, הכנסייה הארצית של אגודת ישראל מתכנסת היום ומחר במלון 'גלי צאנז' בקרית צאנז, נתניה, לסדרת דיונים ופאנלים, בהשתתפות מאות נציגים מכל רחבי הארץ, חברי הכנסת וחברי מועצות, אישי ציבור ועסקנים, פעילי התנועה ונציגי הקהילות.

רגעי השיא צפויים כאשר מרנן ורבנן גדולי האדמו"רים, מנהיגי קהילות הקודש, יגיעו להשתתף בכינוס שיפתח את הכנסיה ויתקיים בהיכל רוזנברג בקרית צאנז בנתניה, כדי להשמיע דברות קודש.

האדמו"ר מצאנז שמארח את הכינוס, האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מערלוי והאדמו"ר מנדבורנה. גם האדמו"ר מבעלזא צפוי להשתתף ולישא דברים, בעקבות הסיכום שהושג עם נציגיו.

מאחורי הקלעים התנהלה כאמור מיני דרמה, סביב סדר רשימת 'אגודת ישראל' לכנסת ה-21, זאת למרות שכל חברי 'אגודת ישראל' הסכימו, ללא יוצא מן הכלל, כי סדר הרשימה יישאר בדיוק כפי שהיה בכנסת הקודמת - יעקב ליצמן, מאיר פרוש, נציג חסידות ויז'ניץ ונציג חסידות בעלזא.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", למרות המאמצים להציג אחדות ב'אגודת ישראל', אנשי חסידות בעלזא פתחו במסכת דרישות ואיומים לקבל את הנציג השלישי ברשימה - על חשבון חסידות ויז'ניץ.

ההכנות האחרונות לוועידה

בתחילת השבוע הצדדים היו קרובים להסכמות, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', אך לפתע נציגי בעלזא חזרו בהם והחריפו את האיומים, תוך שהם מאיימים להחרים לחלוטין את ועידת אגודת ישראל אם לא יקבלו את המקום השלישי.

כזכור, אם בעלזא יקבלו את המקום השלישי, הרי שח"כ ישראל אייכלר יוצב במקום החמישי ברשימה המאוחדת עם 'דגל התורה', כך שנציג חסידות ויז'ניץ המיועד, יעקב טסלר, יידחק למקום השביעי ברשימה המאוחדת.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "כבר הגענו להבנות בתיווך מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר, לפתע הם חזרו בהם ממה שכבר הוסכם על רוטציה לבחירות הבאות. גם ויז'ניץ כבר הסכימו להתפשר, אך בעלזא שוב התעקשו ואיימו, לכן הדיונים נמשכים במטרה להגיע לאחדות".

ל'כיכר השבת' נודע כי נציגי בעלזא הגיעו למלון 'גלי צאנז', אך בוועדת השמונה המתכנסת לפני תחילת הועידה הם איימו תחילה לעזוב את המלון ולא להישאר לועידה, אם לא יקבלו את דרישתם למקום השלישי.

עוד נודע כי בהמשך הוצעה פשרה לפיה בעלזא יקבלו את המקום הרביעי ב'אגודת ישראל', אך בתמורה, ויז’ניץ הם שיתנו את הרוטציה ל'דגל התורה', עליה הוסכם בהסכם לריצה משותפת.

לאחר מכן הדיונים בוועדת השמונה חודשו, ובינתיים ח"כ יעקב ליצמן התיישב בחדר עם אנשי בעלזא וניסה למנוע את הפיצוץ הפומבי.

גורם ב'אגודת ישראל' אמר תחילה ל'כיכר השבת', כי "המצב כרגע הוא מצב של אי נעימות, במקום להתכונן להגעת שרי התורה והחסידות עוסקים כאן בפוליטיקה קטנה, כאשר ברור שיש מי שמנצל את הרצון לכנסייה של שלום לצורך יצירת לחץ על מקבלי ההחלטות".

בסופו של דבר, לאחר שכאמור הושג ברגע האחרון סיכום עם נציגי חסידות בעלזא, הם נכנסו לאולם הוועידה אותה שקלו תחילה להחרים.

הגורם באגו"י מסכם: "בעלזא הבינו, שמהחרמת הוועידה הם יכולים רק להפסיד".

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
התורה והחסידות והעמדת הדת על תילה... הכל ג'ובים ואינטרסים, ופוליטיקה קטנה, בושה וחרפה!
אני30.01.19
23
כתבה לא אובייקטיבית בכלל, שנודפת ממנה נטיה של שלמונים, חבל שזה הכתבים שלכם, אם בעלזא הגיעו להסכם מהו ההסכם? וכנראה שיצאו מרוצים מההסכם, מה מחפש הכתב כל פעם לחזור כי הם באו כי הם יכולים רק להפסיד, מי יכול להסביר לי מה יכולים בעלזא בדיוק להפסיד? שליצמן ופרוש יפסיקו לשחק איתם פינג פון כמו ששיחקו איתם ו
בני30.01.19
22
לא מגיע לבעלז את המקום השלישי, הם בוגדים קבוע בירושלים, בחיפה בבחירות לרשויות הם דרשו מקום ובגדו והצביעו לדגל
נאמני אגוד"י30.01.19

הצגת כל התגובות

21
כתבה שלמה בלי לענות על השאלה.
דני כהן31.01.19
20
קצת כבוד לא יזיק
שימי30.01.19
ויזניץ וגור בטוח יותר מבוגרים ממנו נראה לי שיש עוד
חסיד30.01.19
19
אתמול הבאתם ראיון, בו אמר מוזס במלים ברורות שזו היתה חוצפה נוראה לליצמן להחליט מעצמו על סדר הרשימה ורק להודיע לבעלז אחרי שכבר החליטו, ולכן בצדק כעסו נורא על צעד כזה - והוא היה נציג ויזניץ. אז איך אתם באים למחרת ומביאים כתבה כאילו שכולם הסכימו על הדבר, ורק בעלז מגיע ברגע האחרון ומנסים להפר השלום בטענ
חסיד שפוי30.01.19
18
הציבור צריך להתעורר כמו בירושלים ולהראות לגור שהם כבר לא יוכלו להשתלט בכח הזרוע
ברנר30.01.19
17
אפשר לדון לעיין ולאמוד את גודלה של החסידויות אבל מה זה הרעיון של רוטציה הרי זה גופא טענת חסידות בעלז שהלוא וויזניץ היו עשרות שנים במקום השלישי ועכשיו התור שלהם??
רודף צדק30.01.19
16
הכתבה כולה שקר מוחלט אני מסתובב ומקורב בבית אדמור מבעלזא וכבר אתמול אחר הצהרים הושג הסכמה ופשרה הכתבה הוא סתם שטיות בפרסום ראשון כאילו
וידר30.01.19
15
וזה מה שחשבו הפעם גם פרוש וליצמן שאם ויז'ניץ ייהיה יותר קשה להסתדר, זוכרים את שכמעט סגרו עם ש"ס כשהלפרט לא קיבל מה שרצה, עם בעלז זה יותר קל, לכן סחבו אותם עד הרגע האחרון, אבל בבעלז כנראה החליטו שעד כאן, ולדעת הרוב החסידי הם צודקים!!!
כלל חסידי30.01.19
14
מה הסיכום חוץ מהבלה בלה...?
אבי30.01.19
13
מישהו יכול להסביר לי מה משמעות המיקום לא מבין בזה ממש, אבל מה זה משנה אם מקום שלוש או חמש או שבע ? במה זה מתבטא ?תנאים כח השפעה החלטות ?
משה30.01.19
12
ונקבל 8 מנדטים, והכל יהיה בסדר. הם רבים על המקום כי אין להם כח לעבוד לבחירות. שהליטאים יעבדו.
אני30.01.19
11
אדמור מבעלזא נשמה .לא מצביעים ג למפלגה שמנסה להחריב בתי כנסת . בעלזא , תעשו מה בא לכם ויתפוצצו הקנאים.רק תפטרו כבר את מיכל פירר שמלקק לגור ודופק אתכם
קיבינימאט30.01.19
10
בעלז תמיד בגדו באגודה אף פעם הם לא התאמצו בשביל אגודה רק צרות עשו אז אם כל הכבוד אפילו אם נלך לשיטתם שיש להם יותר מויזניץ זה לא יותר מ 200 קולת בשביל זה עושים ככזה טרור ???? זה רק מראה שאין להם אידיאולוגיה הכול רק גובים בוף הם ילכו אם מרץ כי מה שעניין אותם תמיד זה רק כבוד בעלז
אני30.01.19
אפילו שאיני חסיד בעלזא בעלזא יותר גדולה מויזניץ ב 2000 קולות אם לא יותר ואפילו אם לא נחשב את הפיצול בויזניץ לאחר הפיצול בעלזא שווים הרבה יותר ובעלז אאף פעם לא עשה צרות אולי נזכיר לויזניץ שהלכו לפני כמה שנים במונציפלי עם ש''ס והגיע הזמן שיעשו פריימיז באגודת ישראל ויראו מי יותר גדול ואולי מגיע לב
חסיד מחנובקה 30.01.19
כנראה שהיית כותב עם כ' מככככנובקא
מומו30.01.19
דבר ראשון אתה בעלזער נתחיל מזה. עכשיו נגש לנתונים בעלז יותר גדולים מויזיץ בחו"ל אבל בארץ (שזה הקובע מספר הקולות)ויזניץ יותר גדולים בדוק!!! דבר שני בעלז תמיד בגדו כשהלכו עם שס וכמה פעמים עם דגל ובבחירות האחרונות כולנו ראינו בחיפה ובירושלים. יאלה די מספיק עם הקשקשת. גם את המקום הרביעי לא מגיע להם
חסיד30.01.19
9
מי שמשך את הזמן עד לרגע האחרון זה ראשי אגודה דהיינו יעקב ליצמן (גור) חנוך זייברט (גור) כי חשבו שבעלזא ממילא יוותרו אז הם נוכחו לדעת שלא! אז באם רוצים להאשים מישהו זה רק אותם נטו. ועוד נקודה את מי זה מעניין מה בעלזא עשו כל השנים בעד אגודה או לא להם יש בנק קולות והם יחליטו מה שהם רוצים.
משה30.01.19
מהבכיינות של "בכירי" בעלזא נראה שהם לא כל כך יכולים להחליט לעשות מה שהם רוצים.
פוליטיקאי30.01.19
לויזניץ ובעלז יש להם את אותו בנק קולות ותמיד ויזניץ היו לפני בעלז כי בעלז כל פעם אם תירוץ אחר הלכו נגד כלל אגודה אם זה בתשמ"ט ואם זה בבחירות האחרון זה כל הסיפור פה ודרך אגב בבחירות האחרונות כל האדמורים הלכו לכנסים ודרשו מהקהל שלהם ללכת לבחירות אבל בבעלז כמו תמיד היה כנס בתוך בית המידרש שלהם ואפי לא
דוד30.01.19
איפה היה הכנס של גור בבחירות האחרונת ..... אם יש בעיות באגודת ישראל זה בגלל הכוחנות של ליצמן.
צופה בצער30.01.19
8
שר התורה זה המצאה של הלטאים!!! חחחחח עלובים
קרעכצן30.01.19
7
בתור חסיד ויזניץ בלי נדר לא אלך להצביע ומכיר הרבה כאלה אברכים שיודעים את האמת שמסובבים את האדמור שלנו האדמור שלנו מזמן כבר היה מוותר רק הוא לא מודע לכל מה שהולך מסביבו
חיים30.01.19
מהלך ישאלו את האדמור ששלח אותם לקרב הזה
אני30.01.19
לפיד/בנט/ליברמן/גנץ (מחק את המיותר). אתה יורה ל ע צ מ ך - ולכל אחיך שומרי תו"מ - ברגל. אני לא מסכים לזה בשום אופן!!!
א30.01.19
6
כל חסידות של כמה אלפים מבקשים נציג הציבור שלנו צריך לקבל חמש נציגים שזה מאה שישים אלף קולות של בני התורה במקום להכניס בקולותינו פלג ירושלמי בלבוש חסידי
דגלאי30.01.19
הכל כסף..............ירולשמע אמיתי
גולדנברג 30.01.19
5
😫😫😫
לאה30.01.19
4
הרי זה גופא מה שבעלז אומרים שמי שהיה עד עכשיו עשרות שנים במקום השלישי צריך לפנות אותו להם
רודף צדק30.01.19
3
בעלז החסידות השניה בגודלה בישראל אחרי גור. הרבה מעל ויזניץ ליצמן מחוייב לטסלר שהיה עוזרו ופעל בגלוי נגד בעלז שתמכו תמיד בליצמן... אגב; הכתבה משקפת את הצד של ויזניץ כי הכותב משתייך לחסידות ויזניץ.
זלמן30.01.19
2
עזבו מקור מים חיים בישיבה, לחצוב להם בורות נשברים אשר לא יכילו המים בכנסת המינים.מוותרים על חיי העולם הבא, בשביל לזלול ולסבוא בעולם הזה.
דן סגל30.01.19
1
התרסקות טוטאלית
אבי30.01.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כי הנה המלכים

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פסח כהלכתו

ימי חג הפסח בקהילה החסידית בלב תל אביב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

נועדו יחדיו | תיעוד

פגישה ביחידות: מה ביקש הרבי מויז'ניץ מהרבי מבאיאן?

חיים רוזנבוים | 01.05.24