כיכר השבת

חיסכון של 40 אלף שקל

יוזמה בחצר גור: תקנות לצמצום ההוצאות בחתונות הילדים

בחסידות גור מגבשים תקנות חדשות במטרה לצמצם את ההוצאות הרבות של חתונות הילדים. טיוטה ראשונית חולקה כדי שהחסידים יעירו את הערותיהם • בהמלצות: רשימת מתנות מצומצמת (חסידים)

47
שימי שפר | כיכר השבת | ב' בסיון | 05.06.19
חסידי גור בחתונת נכד האדמו"ר
חסידי גור בחתונת נכד האדמו"ר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחסידות גור מגבשים תקנות חדשות, בכדי לצמצם את ההוצאות הרבות, שעומדות בפני ההורים, המחתנים את ילדיהם.

במסמך טיוטה ראשוני שחולק בשטיבלאך של החסידות, התבקשו אלפי החסידים לעיין ברשימת התקנות החדשות יחד עם בני משפחותיהם, ולהגיש רעיונות נוספים או הערות על הנכתב.

המסמך כולל בתוכו שמונה סעיפים המתייחסים כולם לשמחת הנישואין, שמטרתם להפחית כמה שיותר את הוצאות המחותנים.

בין היתר, מציעים במסמך, לא לקיים שום אירוע נוסף לאחר גמר השידוך, לבד ממעמד 'לחיים' מצומצם, בבית אחד מקרובי המשפחה של המשודכים.

כמו כן, מציעים לחסידים רשימת מתנות מצומצמת, אשר רק אותם, יהיה ניתן להעניק לצדדים המאורסים.

ברשימת המתנות לחתן: שעון רגיל (לא מזהב), ש"ס ושולחן ערוך רגילים - ולא מהמהדורה היוקרתית, חנוכייה, גביע כסף, סט לליל הסדר, ונרתיק לטלית ותפילין.

ברשימת המתנות לכלה: שעון רגיל (לא מזהב), תכשיט עשוי זהב, טבעת זהב, זוג פמוטים, סט של 6 מחזורים, ושרשרת פנינים.

נוסף על כך, שוללות התקנות הענקת משלוחי מנות בחג הפורים, לרבות איסור להעניק מגילת אסתר לחתן או מתנה יקרה לכלה. המעוניינים להעניק בכל זאת מתנה בפורים, יוכלו לבחור מתנה, מרשימת המתנות המצומצמת בלבד.

בסעיפים הנוספים, מציעים בגור לבטל כליל את מנהג חלוקת ההזמנות לחתונה, ומציעים במקום זאת הפקת חוברת דו חודשית, שבה יפורסמו כלל השמחות וההזמנות, מלבד מאה הזמנות שמיועדות למשפחה הקרובה ביותר לצדדים המחותנים.

בנוסף חל איסור מוחלט להשכרת ביגוד לערב החתונה, כאשר המטרה היא שהמשפחה תוציא כסף, על בגדים שיהיו זמינים לשימוש, גם לאחר השמחה, לשבתות ולחגים.

באשר לשבת אויפרוף, לא יתקיים קידוש לנשים ולא יוזמנו אורחים. אבי הכלה יוכל להשתתף רק בקריאת התורה, במוסף ובקידוש בשטיבל - אם הוא דר בעיר של החתן. שבת שבע ברכות תערך עד 60 מוזמנים מבוגרים לסעודה.

גם המצווה טאנץ בחתונה יקוצר ויתקיים ללא גראמען, ללא תזמורת וללא זמר, ובכך יחסכו סכומים נכבדים מהעלויות הנוספות של יתר נותני השירותים.

כמו כן, ייקבע מחיר גג לפאות לכלה ולמחותנות.

"אם נשמור כולנו על אחריותנו הציבורית - בשמירת כל התקנות - מגיעים לסיכום ריווח משוער של למעלה מ-40 אלף שקל לכל צד, למעלה מ-80 אלף לכל חתונה. כל הקהילה תרוויח בכל שנה סך של כ-44 מיליון שקלים", נכתב בטיוטה שחולקה לחסידים.

יש לציין שהתקנות החדשות, נוספו לתקנות שכבר קיימות בחסידות, בנוגע לעריכת שמחות, שאינם נישואין, דוגמת קידוש, בר מצווה, וברית מילה.

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
.כי הם עושים חתונות מפוארות אך להם מותר... ואיך הוכפים זאת...בודקים אם השעון לא מצופה...והפאה עשויה מעשב. די להתערב לאנשים בחיים שלא קשור להלכה.
דבורה 05.06.19
מ-ק-נ-א התקנות מיועדות למי שרוצה לקבל הלוואה של קרוב למאה אלף ש"ח בתנאים שלא תראה באף מקום לא מכריחים אף אחד לעשות את התקנות אם יש לך כסף להשקיע בדברים שלכאורה הם מותרות אף אחד לא מפריע לך אבל הלוואה נותנים לדברים חשובים זה הכל יתפוצצו הקנאים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דוד05.06.19
27
לרב'ה עצמו יש מיליונים לעבודת השם שלו כך מצופה שכולם ינהגו אפילו שיש בצניעות אזיין ג'וט
הרנטגן 05.06.19
26
ולא צריך סידור פרחים ב3000 שח? מספיק יפה ונובל אותו דבר אחרי יומיים. אני חסכתי לבד ועשיתי חתונה מהממת וזולה ב30 אלף שח ואני לא צריכה שתקנות יגידו לי מה לעשות פשוט
מחליטה05.06.19

הצגת כל התגובות

25
איזה חתן לוואי מקבל את המתנות האלה? פלא שאחכ רודפים אחרי הכסף ומכבדים את העיקר והחשוב לנו כיהודים
בתי05.06.19
24
התקנות הם אך ורק כתנאי לקבלת הלוואה. לא יתכן שמנהלי הגמ"ח יקתתו רגליהם בכל העולם לשנורר עבור פרחים מתנות יקרות וגראמער
שוקי05.06.19
23
שומו שמיים......לעבוד רחמנא ליצלן
אלי05.06.19
להכפיש זה קל...
אני05.06.19
22
אבל יש משהו מאוד לא מובן לי בקנית דירות לילדים, הרי הילדים מתחתנים מקבלים דירה ויוצאים גם הם למרוץ של חיסכון כספים לחתונות ילדיהם עוד לפני שהם נולדו בטח,. נו, אז הרוויחו דירה לעצמם ועכשיו הולכים לשלם על עוד שבע, אולי שכל אחד פשוט ידאג לעצמו וזהו, ובכלל למה החתן צריך להיות לכאורה רגוע ללמוד תויירה "ב
ללי06.06.19
21
עבור הוצאות מיותרת למשל לגור לאו דוקא בב"ב או בירושלים ואחרי כמה שנים כולם תיקנו את זה והם היו הנחשונים האמיתיים אצל כלל ישראל בזה ומגיע להם הכרת הטוב. יישר כח. זה עזר לי מאד אצל כל הילדים שלי.
יוסף05.06.19
20
שיערב להם עם התקנות שלהם
מושיקו05.06.19
19
ואם יש לחתן 12 אחים על ילדים, הם לא יוזמנו לשבת שבע ברכות??? ואם השמחה של הכלה זה המצווה טאנץ--- לא יהיה לה תזמורת כמו לחברתה שהתחתנה לפני שבוע???? מתנהגים עם החסידים שלהם "כחומר ביד היוצר" רק שחכו שהקב"ה ברא אותם ולא ראשי החסידות...
לא משנה05.06.19
הכל זה רק להקל על האנשים! אני מצדיע להם
יצחק05.06.19
18
40 אלף הוא טיפה בים כנגד מה שמצופה מההורים להעמיד ילדים עם דירה וכו. מתי נתקן את זה?
עזרא05.06.19
17
כי שעון זהב זה איכותי יותר ומחזיק כל החיים, ושעון מצופה או דרעק אחר מתקלקל ומתבלה מהר וצריך שוב לקנות אחר. וזה גם לא זול! עולה כמעט כמו זהב אז ברור שעדיף זהב, אם כבר מדברים על כסף. איפה השכל?
מ.05.06.19
16
מה אתם מתערבים בחיי הפרט? שכל אחד יחליט מה בא לו, ההכתבה הזאת למעלה איך ומה ומו לעשות היא שורש השליטה באנשים, ראבאק תנו ספייס בחיים תנו לאנשים להיות עצמאיים
לא אהבתי05.06.19
העדריות
דובי05.06.19
15
ברור לכולנו שכשם שפרצופיהם שונים גם דעותיהם שונים. אנחנו לא חיבים להסכים לכול דעה שנשמעת, אך אנחנו ממש כ ן חיבים לכבד כל דעה. אין צורך בהתנגדות לכול רעיון, וממש לא מכובד ולא נכון ללגלג לבזות ולנסות להוריד ערך. " איזהו מכובד? המכבד " האדם המכובד הוא זה המכבד את השני, את דעותיו, גם עם לא מסכים להם. לק
ירושלים05.06.19
14
ואם תשימו מטפחת, זה בכלל יותר זול. מטפחת מהודרת ב-100 ש"ח,! יותר זול ובעיקר יותר צנוע
מנחם05.06.19
13
שכל אחד יעשה חתונה ברמה שהוא רוצה. תפסיקו לחפש לעשות תקנות כל היום
מוישה05.06.19
אבל גם אתה אל תיגש לקבל עזרה כי אז תגיד שמתערבים לך
דוד05.06.19
12
מה אכפת לך מה הוא עשה? תעשה אתה יפה ןמחושב, ואל תשפוך סתם כסף מקנאה על השכן. זה חסיד זה??
מ.05.06.19
11
הגיע הזמן לשים קץ למחירים המטורפים של פאות הקסטם.
מלכי05.06.19
10
כמה שהרבי מגור צודקקק הרי כל המתנות וכל המסביב הזה סתם וזה רק בכדי להרשים וכו צעד מבורך ונכון וכך ראוי שכל עם ישראל והקהילות הקדושות ינהגו ויעשו סדר ככה ההורים מגיעים בלב שלב לחתונה ולא יצתרכו לפנות אחד ההורים לבית חולים מהתקף לב מלחץ וכו נקודה למחשבה !!!
אליעזר ש05.06.19
יש כאלה עשירים שרוצים ויכולים לתת. יש כאלה שרוצים ולא יכולים... אז אולי יעשו תקנות על פת לחם, כי יש כאלה שאין להם??? אנשים צריכים לדעת לחיות עם מה שיש ולא להסתכל על השני. לא צריך תקנות שגורמות להקטנת האנשים והפיכתם לרובוטים
אני05.06.19
9
כמה שלי ידוע או כלם או אף אחד לא צריכים לעשות תקנות כי כל אחד צריך להבין אם אין אז אין ולא לחפש תרוצים כולל אדמורים ורבנים ובעלי ממון אז הקב"ה יעזור לכלם להכניס כל ילד לחופה ומעשים טובים בהצלחה בלי שןם בושה
דוד05.06.19
8
אנשים שמחתנים ילדים לא ישנים בלילה .רצים מגמחי"ם לגמחי"ם
שירה05.06.19
7
הסעיף החכם ביותר הוא הסעיף המגביל את מחירי הפאות, אם זה היה משתרש בכל הציבור לא היינו משלמים מחירי שחיטה. בגור כבר עשו את זה פעם עם הספודיקים.
א05.06.19
6
אמנם אני מבינה את הרעיון של התקנות, אך יש כאן משהו קצת מוגזם לדעתי. שעון לא זהב יכול לעלות יותר משעון זהב, וקניית שמלה מפוארת יקרה הרבה יותר מהשכרה ולא משמשת אח"כ לשום מטרה - מתי לובשים כזו שמלה??? ש"ס רגיל ולא מהמודה היקרה- דווקא בזה לצמצם? המהדורות החדשות הרבה יותר קלות וטובות ללמידה. זה נראה שמנ
אני05.06.19
זה תקנות שמתאימות לצפון קוריא. אחרי זה לא פלא כמה מנשות גור יוצאות לתרבות רעה רק מהסגירות הזאת... תנו לחיות לא צריך לרדת לרזולוציה נמוכה כזאת.. גורניק מאוכזב
אבי05.06.19
מאחר ומדובר באנאלפבית שלא יודע לכתוב, ראוי לא להתייחס לדבריו, אבל לעצם העניין, התקנות האלו לא גורמות לסגירות, אולי לחסוך כסף. לא זאת הסיבה שיוצאים לתרבות רעה. זו רעה חולה בכל הצבור, והאינטרנט הוא אחד מהגורמים העיקריים לכך, לא שעון מותג או גמרא אחרת. והדבר היחידי שמפריע לי הוא הגראמען, שזה מנהג
ס"ט05.06.19
5
ההוצאה הגדולה והמטרידה ביותר בנישואי הילדים היא קניית הדירה ובזה כמעט לא מתעסקים אבל ליכנס לתוך ראשי האנשים ולמר להן איזה מפהשולחןמיטהכובעעציץשעון וכו' לקנות שכל זה אפילו לא אחוז אחד מההוצאה האמיתית את זה עושים בגדול ובאכזריות.
יוסי05.06.19
אם לא אכפת לך לפני שאתה כותב תגובה תבדוק אם היא נכונה כיום בגור קיים מיזם בו זוג שקונה דירה בפריפריה מקבל בהלוואה סכום של כ-80,000 בתנאי פריסה הזויים וכך גם זוגות שאין להורים שלהם כסף לרכוש דירה עבורם מגיעים לדירה משל עצמם, בגור אין מצב של משכנתאות הזויות שהורי הכלה(וגם לפעמים הורי החתן) לוקחים על
חסיד גור06.06.19
4
אפשר להתחתן בחצר המזבלה העירונית, עם הגזם של שלשום שהמשאית אשפה הביאה בתור פרחים וזר כלה. ואת הפרווה לשטריימל של החתן יתפרו מהחתולי רחוב ששבקו השבוע חיים לכל חי. תביאו שלושה ילדים ותדאגו להם, במקום להביא תריסר ולסדר להם חיי אומללות של דלפונים סתומים. תגדלו ילדים להתחתן בגיל בוגר עם מקצוע ביד, במקום
נושמים חנקן...05.06.19
3
מענישים אותו באחד מארבע מיתות בית דין או חרם ונידוי עם שלוש מאות שופרות מספיק.
אריק05.06.19
2
התכשיטים. המתנות. החוברת במקום הזמנות. מה התעוררתם פתאום?
צוחקים?05.06.19
1
ככה פועלים באופן ממשי להקל כלכלית על הציבור. כל הכבוד
יוסי05.06.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

האדמו"ר נגד 'מצילי אש': "לא להתנדב אליהם ולתמוך בהם"

חיים רוזנבוים | 12:40

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 11:08

ויחיה זרעם

רועה נאמן | האדמו"ר מצאנז גימגראד ערך טיש הילולא

חיים רוזנבוים | 10:48

באה שבת באה מנוחה 

על אף המצב המתוח בצפון | האדמו"ר מירושלים שבת בצפת 

חיים רוזנבוים | 09:19

חסל סידור פסח

חג הפסח בחצה"ק באבוב 45 | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 09:18
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הסגולה למוצ"ש | צפו

כשהמשרת של הבעל שם טוב הרהר: 'הלוואי והגרביים היו שלי'

כיכר השבת | 04.05.24

סיפור למוצאי שבת

הבעש"ט נשאל: "מדוע דווקא הבקשות שלך נענות בשמיים?"

הרב אהרון ראובן | 04.05.24

בית אהרן ברכו ה' 

סאטמאר: ראש הישיבה קבע משכן חדש לחסידים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ויחיה זרעם

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

מאמר מיוחד

חלת מפתח: כל מה שאולי לא ידעתם על הסגולה לשבת זו

ורד שאלתיאל | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24