כיכר השבת

תסיסה פנימית בקהילה

הוציאו את בחוריהם מישיבת גור ואוימו: יזרקו גם את הבנות

הורים שהוציאו את בניהם מישיבות גור בהתייעצות עם הגר"ש אלתר קיבלו הודעה, כי אם אכן יעבירו אותם לישיבות אחרות ולא יוציאו את שאר ילדיהם מהמוסדות - שלא יבואו יותר לבית המדרש (חסידים)

93
שאול כהנא | כיכר השבת | ט' באלול | 09.09.19
הוציאו את בחוריהם מישיבת גור ואוימו: יזרקו גם את הבנות
(צילום: Ouria Tadmor/FLASH90)

הסערה בחסידות גור סביב הקעמפ בארה"ב, וכל הנספחים של פרשת ברלינר טרם שככה, והנושא הבא כבר מסעיר בשבועות האחרונים את הקהילה.

לפי טענות ההורים, כפי שסיפרו לבני משפחתם, הסיפור הפעם מתחיל בהוראה שהתקבלה בישיבות של החסידות, לחזק את המגמות בהם לומדים גמרא רק עם פירוש רש"י, ללא תוספות.

מדובר בהמשך למגמה שהנחיל האדמו"ר מגור, שביטל את לימוד ה'עיון' בישיבות, והותיר רק את לימוד הגמרא בבקיאות.

מנגד, גורמים בחסידות גור מכחישים וטוענים כי אין שום שינוי השנה, וכי כל בחור בוחר האם ללמוד במגמה עם תוספות, או רק עם פירוש רש"י, כפי שהוא מבין כי המגמה שיבחר מקרבת אותו יותר לתורה.

אם המצב עד כה בישיבות היה שהיו בחורים שלמדו כל היום רק גמרא רש"י, ואחרים למדו חצי יום גם עם תוספות, השנה, כך לטענתם, הוחלט להפחית את המגמה השנייה ולהגדיל את מספר הבחורים הלומדים רק עם פירוש רש"י.

מספר הורים, שהעדיפו כי ילדיהם ילמדו במסגרת המקובלת בכל עולם הישיבות, החליטו להוציא את בניהם מהישיבות הגוראיות בהם למדו, ולהעבירם לישיבת שערי תורה - ישיבה כלל חסידית בירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי לפחות חלק מההורים התייעצו לפני קבלת ההחלטה על העברת בניהם לישיבה כלל חסידית עם הגר"ש אלתר, ראש ישיבת גור שבירך והעניק את הסכמתו למהלך.

בתגובה, כך על פי טענת ההורים, גורמים בתוך חסידות גור שהדבר לא מצא חן בעיניהם, כחלק מהמאבק המתחדש באופוזיציה הפנימית, החליטו לאיים עליהם, דרך ילדיהם האחרים.

ההורים סיפרו לבני משפחתם, כך נודע ל'כיכר השבת', שהם קיבלו הודעה כי בשל העובדה שהם הוציאו את הבחורים מהישיבות, זורקים גם את שאר ילדיהם ממוסדות החינוך, בתי הספר, הסמינרים והחיידרים.

יצוין כי בבית הספר ובסמינר גור, לומדות גם בנות שאינן משתייכות לחסידות, ומוסדות אלו שייכות לרשת החינוך העצמאי, ולא לאיחוד מוסדות גור.

במקביל, היו שדאגו לעדכן את משרד החינוך ואת האחראים על הנושא ברשות המקומית, שדאגו להבהיר כי למוסד המתוקצב על ידם, אין אפשרות לזרוק בת בנימוק מעין זה.

לאחר שאיום זה ירד מהפרק, ולא היה באפשרותם לזרוק את הבנות מבתי הספר והסמינרים, קיבלו ההורים איום אחר: החזירו את הבחורים לישיבת גור, או הוציאו לבד את בנותיכם, או שלא נאפשר לכם להיכנס אל הבית מדרש.

המשמעות ברורה: אם לא תקבלו עליכם את ההוראה ללמד את בניכם רק גמרא רש"י, ותתעקשו להשאיר את בנותיכם במוסדות החינוך בו הן לומדות, יזרקו אתכם מהחסידות.

בחסידות מסבירים כי בגור רואים בצעד בו נקטו ההורים שהוציאו את הבחורים מישיבות גור, כמרידה באדמו"ר, ולכן הצעד המתבקש הוא להוציא את בניהם ממוסדות החסידות.

לאחר שקיבלו את הודעות האיום, החליט אחד ההורים לחזור בו וכעת, בתיאום עם המערכת, בוחרים עבורו ישיבה שתתאים לו. לדברי גורמים בחסידות, עובדה זו מהווה הוכחה לכך שאין שום הליך של כפייה.

יצוין כי הדברים באים על רקע ההודעות בכינוסים שנערכו בחסידות בשיא פרשיית ברלינר והקעמפ בארה"ב, כאשר הנואמים הדגישו בדבריהם כי אם יש אנשים בחסידות שאינם רוצים לפעול על פי ההנחיות של האדמו"ר ולפי ההוראות המקובלות, הם אינם חייבים להישאר בחסידות.

תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
ישר כח גדול מאד ליהודי היקר והאהוב - מגיב מס' 38 ואוי לכם, כל המגיבים נוטפי הזלזול והשנאה!!! מימי הדין הקרבים ובאים אינכם מתביישים??? מדיבורי שנאה ולשון הרע נוראיים אינכם חוששים? אוי לכם, יהודים יקרים מגיבים מלאי שנאה!!! אוי לכם מימי הדין הבעל"טבע"ה! תתביישו לכם!!!!!! אם הייתם מגיבים עניינית, לא היי
מאיר, קרית ארבע חברון12.09.19
72
כך זה נראה אדמו"ר שאין לו סביבו אדם שדואג לו באמת ,כולם חושבים רק על הכיסא שלהם .אם לא יתעשתו בזמן גור תתפורר .
שמחה10.09.19
71
אין גדול כזה בכל קנה מידה. בתורה ביראש שמין ובלב ענק ורחום על עם ישראל ולצד חריפות השכל ולשון זהב ואש.
הגר"ש אלתר גדול הדור שייצא החוצה09.09.19

הצגת כל התגובות

70
מי מכל המגיבים פה למד תוספות בשנה האחרונה שכל כך בוער לו להתקיף את מה שקדושי עליונים מנהיגים בקהילתם קדושי עליונים כהגדרת בפני מנחם זיעא על כק האדמור מגור שליטא מעדות בניו הקדושים שיחיו
קרח ועדתו11.09.19
תסמרנה שערות ראש מצורה הבזויה של שאלתך, מי למד תוס' בשנה האחרונה זה מראה עד כמה אלו שאתה מכנה אותם קדושי עליונים טמטמו את מוחך הנרפש, עד שהנך יכול להעלות שאלה מבחילה בסגנון כזה כזו טפו,,, איכס... ואלו שמעבירים את ההנחיה הנ"ל הם לא "קדושי עליונים", אלא ההיפוך של שני מילים אלו, ודוק ותבין בלי תוס'
יוסלה11.09.19
לפחות אל תערב בשקריך את הפנ"מ. עזוב אותו בשקט. הוא לא אמר זאת מעולם.
לקרח11.09.19
69
אשכנזיים קיצוניים................ סאטמר וזה גערער וזה פלג 3 בפלג הירושלמי וזה דגלון המחייב במצווה מהתורה מדין ועשית ככל אשר יורוך להתייצב בלשכת הגיוס הקדושה וההוא בכלל חזונאישניק שמעשר מיצים ללא פרי או פעם חמישית והשלישי לא אוכל עופות פטם רק בראקל והאשכנזי הרביעי
ספרדי גאה10.09.19
68
האדמור מגור כבר סגר יותר מתשע ישיבות במהלך אדמורותו רק כי רצה להפקיע הבעלות עליהם. והוא זה שפוחד כביכול מליברמן ולפיד. דואג כל היום לשבת והוא זה שהעלה את ברקת פעמיים וכמעט את ברקוביץ. לא ייאומן. הגרש אלתר אש של תורה הוא כביכול הבעיה של גור. איך אנשים לא זועקים. היכן היראת שמים הבסיסית?
להשכיחם תורתך.09.09.19
67
אני שאלתי מי מכל המגיבים בכתבה זו למדו תוספות בשנה האחרונה שיש להם את העוז לכתוב נגד אדמור של רבבות חסידים ומה בכלל אכפת להם מה קורה בגור אף אחד לא מגיב לתוקף פה בגלל שהוא למדן גדול ומפריע לו שילמדו בלי תוספות הכל משמעת עמי ארצות ליראי השם
קרח ועדתו19.09.19
אנחנו גערערס שסובלים מהמערכת. נקודה. אכפת לנו מאד שילדינו לומדים בשיטות מוזרות שלא שערום אבותינו. אנחנו לצידך בפרנצ'ס, רק נאלצים לכתוב פה בשם בדוי, פן יבולע לנו מרשעות הממסד הגערערי.
לקרח היקר26.09.19
הגעררס בגלות אצל עצמם - גלות בין יהודים
יהודה 02.10.19
האדמור מגור הצמיח דור שלם של ראש בלטה
אנונימי14.05.20
66
השלב הבא לומדים רק אלף בית בישיבה קטנה
התחרפנות11.09.19
65
אתר מפלג
ללא שם10.09.19
64
הצדיק הנסתר המפורסם רבי אברהם יצחק יעקב ברונוואסערובסקי זיע"א שההילולא שלו ביום שישי באלול כשחל בראש חודש, אמר לי פעם ביחידות מול כל הקהל הקדוש בהאי לישנא (ואני מדייק רק בפרטים ולא בתוכן): בשורות הרביעית והחמישית יעמדו חסידי פיאסניצה ואיזביצה. בשורות השישית והשביעית וחצי יעמדו חסידי פינסק-לעלוב וקרל
ל4210.09.19
63
אה, איזה הנחלת דרך למופת העסקנים המושחתים מטילים חיתתם, נגד הפושעים שרוצים ללמוד תוס' כמו כל יהודי כשר באלפי השנים האחרונות השלב הבא יהיה הוראה בשם האדמור ללמוד רק גמ' בלי רש"י, ואם גם זה לא יעזור, יורו בשם הרבי שמותר בישיבות רק ללמוד תהילים ככה כולם יעשו מה שיורו העסקנים המושחתים, וגם הרבנים יתייצב
שימען10.09.19
62
רק משחירים... נותנים פרנסה לתקשורת מחפשים אתכם...
יוני10.09.19
61
גררים אלימים במוצאי שבת עשו בי כמעט לינץ' על שהעזתי לצפור לאוטובוס שלהם שחסם את כל הכביש עד שכל הבחורים יעלו התנהגות ברוטלית זה כת לא יהודית
אבנר10.09.19
כך מתנהגים בני אנוסה. מתשע מידות שמנו חכמים על פי התקנות.
ספרדי גאה10.09.19
60
מילא לא ללמוד רמב"ם, אבל תוספות? הרי בעלי התוספות אשכנזים?
גערר לשעבר09.09.19
59
כל כולי תפילה שאזכה להיות תלמיד של מרן הרב שאול אלתר אדמו"ר גור האמיתי
אה15.10.19
58
היות ואנחנו נמצאים בעיצומו של חודש אלול, אוטוטו ראש השנה, אני אבקש להציע לכם משהו ממש לא קשה וזה עזר ועוזר לי יום יום להתנהג בצורה שונה לגמרי. אגרת הרמב"ן, שהיום הוא מודפס כמעט בהתחלה של כל ספר תהילים, לקרא אותו כל יום. אני שמעתי את העצה הזאת מצדיק גדול מאד ומאז אני משתדל לקרא אותו כל יום, ואם אני
ירושלים11.09.19
57
הרבה חסידי גור מצהירים בזאת שאם הרב שאול אלתר יהפך לאדמור עשרות אלפי חסידיםיניו בל"נ חסידים שלו ,אין אדם יותר גאון, ישר, בעל מידות, אוהב כל אדם מישראל ,וצדיק . מתי כבר תתקיים ההכתרה שלו? מספיק עם הרודנות הנוכחית, מספיק! כל אחד ילך לדרכו, כמו הרבה חסידים מחצרות אחרים.
הרב שאול הצדיק!10.09.19
56
מזל טוב לרבי האדמו"ר גאון ישראל "אם דומה הוא למלאך ה' צבאות תורה יבקשו מפיהו" כבר שנים הוא האדמו"ר שלנו
חסיד גור10.09.19
55
פשוט מגעיל מה שהולך שם!!!!!!!!
יוסי26.09.19
54
עכשיו העסקנים זועקים געוואלד??? פתאום מפריע לטרוריסטים ממי ל וקל? הרי אתם הם אלו שעשיתם מחצר חסידית עם שורשים בהררי קודש לאלימות ומחלוקת וביזוי כל הקדוש בשם מי? השפת אמת בוכה בפני מנחם בוכהההה אנחנו האברכים כולם דורשים בהנהגה רוחנית בדרך התורה דיי לאלימות די לחילול השם!
להקיא11.09.19
53
אני רוצה לרשום את בני לישיבה שבה לומדים רק משניות עם ברטנורא. למי לפנות?
אחד העם10.09.19
חזק !!!!!!!!!
אפרים10.09.19
52
הגאון הגדול האדמו"ר שליט"א ככבר שנים הוא מנהיג רוחנית אולי יש עוד אחד שמנהיג את הנכסים, הנדל"ן, ואת המאפיה.
חסיד גור10.09.19
51
ביום שישי השבוע, יג' באלול זה יום ההילולא של הצדיק הנסתר מתל אביב רבי אברהם פיש זצוק"ל. הוא הי'ה עושה מלוו'ה מלכה כל מוצאי שבת. מי שהי'ה נוכח שם באמת הרגיש מעין עולם הבא! שמענו במו אוזנינו המילים הללו ממנו: כשמשיח יבא חסידי גור י'היו בשתים עשרה שורות הראשונות! אומר במילים שלו באידיש: די גערער וו
ירושלים10.09.19
די לשטויות !!! כל הזמן המגיבים מבלבלים שהרבי מגור קודש קדשים .... תפנימו חברים בשביל להיות קדוש לא מספיק להיות שוביניסט !!!!! צריך להיות עם בין אדם לחבירו טוב = דבר שאין לרבי ואין לגור !!!!/////////// כך שאחרי 88 שנה הגורים יישפטו בחומרה על מעשיהם וללא רחמים כמו שעשו לאחרים ומקומם שמאלה בגיהנום יחד
ספרדי גאה10.09.19
לספרדי הגאה! אתה יכול להמשיך להיות גאה ויש באמת על מה! הצדיק הנ"ל זי"ע אהב כל י'הודי באשר הוא. ידוע שהספרדים הרגישו אצלו אהובים מאד מאד!! אצלו הרגישו במוחש שאין שום הבדל בין ספרדים לאשכנזים. בין חסידים לליטאים! ראו אצלו נסים גלויים! הי'ה לו רוח הקודש. אפנה אותך לספר "הצדיקים הנסתרים בדור האחרון".
ירושלים10.09.19
ירושלים הפעמת אותי עם התגובה המכובדת שענית. אתה אדם גדול. ואגב אני ספרדי.
אלחנן11.09.19
50
אבקש רק להזכירכם שמהיום בעוד שלושה שבועות, זה כבר יום השני של ראש השנה. בעוד שבועיים מהיום נהי'ה כבר ביום השלישי של סליחות! דקות והרגעים של הימים שאנחנו כעת נמצאים בהם הם יקרים מפז! בא נתאר לעצמנו שאנחנו נמצאים בחדר מלא זהב. נותנים לנו זמן קצר לאסוף ולהתעשר לכל החיים, ובמקום זה עומדים בצד של החדר
י'הודי10.09.19
49
לי לא ברור ההנחיה של לימוד עם רשי בלבד .. נשמע שאתם לא מדייקים בדבריו של האדמור
james10.09.19
48
אני אומר בצורה הכי ברורה, הסכנה לציבור החרדי, לתורה הקדושה, ולכלל ישראל, היא לא רון קובי או ליברמן או יאיר לפיד, הם יכולים לקלל, לבטל אירועים, לקצץ תקציבים, זה לא סכנה לציבור החרדי הסכנה האמיתית היא מכאלו שמנסים לקחת מאות בחורים ולהפוך אותם לעמי הארץ בכוח, ללמוד רק גמ' רש"י בהספקים גדולים, בלי להבין
יוסלה10.09.19
47
מעולה. גם בניהם לא ייצאו עמי הארץ, ובנוסף לכך ייזרקו מהחסידות, וייהפכו לעובדי ה' ולא לעובדי אדם.
לוי09.09.19
46
כדאי שהגר"ש כבר יפתח חסידות ,
שמואל09.09.19
מצטרף להצעתך. שיפתח חסידות בשם 'פילץ' או 'קוצק' או 'וורשה' או כל שם שיבחר לו לנכון, ואז יבוא השלום המיוחל לחצר הקודש גור. כי לאלו שלא יודעים, צריך לומר להם במפורש: לפעמים הפירוד הוא השלום. הפילוג הוא האיחוד! האדמו"ר מגור שליט"א הוא קודש קדשים ושיגו ושיחו כולו שמיימי. מורינו ראש הישיבה שליט"א הוא גאו
פיני10.09.19
45
ישר כח גדול מאד למגיב מס' 68 על דברי החיזוק בענייני איסור לשון הרע ורכילות! אני שואל את עצמי בכל פעם שאני נכנס לאתר 'כיכר השבת' וקורא תגובות מזוויעות מלאות שנאה ולדון הרע ורכילות: כיצד יכולים יהודים המגדירים את עצמם (כביכול... - ?): 'חרדים.....', לכתוב תגובות כאלו???? - והתשובה, ככל הנראה, היא די
מאיר, קרית ארבע חברון12.09.19
44
יש לי בן שלומד בגור בישיבה ולומד תוספות. נשלחה כבר תלונה להנהלת הישיבה, למה הם לא מעודכנים...
אשר11.09.19
שקרן עלוב.
לאשר11.09.19
43
אוי מחלוקת אש !!!!!!!!
אבי10.09.19
42
האדמו"ר גאון ישראל רבי שאול אלתר שליט"א. מזל טוב מזל טוב מזל טוב. שמחה גדולה שברוך ה' זכינו להנהגה יהודית עם יראת ה' עם תקנות של יהודים עם יראת שמיים של יהודים. תקנות שיש להם מקור בהלכה ולא תקנות של.. וד"ל קהל עצום כבר קיבל עליו את הנהגתו אך עלינו להפסיק להתחבא. מכות? יהיו. ואז? אנשים אלימים נש
אברך בגור 10.09.19
41
מתי כבר יבין הציבור שאין שום קשר בין העסקנים הרוכבים על גבנו לבין הדת. אלה אותם אנשים שלקחו את הדת לפוליטיקה וטינפו אותה. אלה אותם אנשים שיעשו הכל כדי להשאיר את הציבור נבער רק כדי שנהיה תלויים בהם (לימודי ליבה). מתי עבר נבין, הציבור וכם חלק מהרבנים הולכו שולל על ידי העסקנים. די.
דורית10.09.19
40
באופן עקרוני ללמוד בלי תוספות,לא מקובל בעולם הישיבות.וממילא מובן הצעד שעשו הורים שדואגים שבניהם כן ילמדו בצורה המקובלת.
ללמוד בלי תוספות ? 10.09.19
39
צפון קוריאה
גור לשעבר10.09.19
38
מילא לא ללמוד רמב"ם, אבל תוספות? הרי בעלי התוספות אשכנזיים?!
גערר לשעבר09.09.19
37
ולגופו של עניין, ההוראה המוזרה הזו נראית.לי מופרכת, לכאורה: מהי ההוראה המוסרה הזו שאסור כביכול ללמוד גמרא גם עם פירוש תוס'??????? עוד מעט יבוא מאן דהו מאנשי חסידי גור היקרים והאהובים - ויגיד שאסור (חס וחלילה) ללמוד חומש ופ"ש עם פירוש רש"י??? עם פירוש הרמב"ן??? עם פירוש ה'אבן עזרא'??? עם פירוש הספו
מאיר, ק.4 חברון12.09.19
36
אל תירא גור ישראל כי אריה אתה.
גורביץ'11.09.19
35
כל הלימודים האלה פשוט בזבוז משווע.
משה10.09.19
34
קראתי בעיון את תגובה מס' 38. מזכיר לנו את החשיבות ואת היוקר שיש בימים האלה שאנחנו נמצאים בהם כעת. מציע לכם גם לקרא את התגובה בעיון. לי זה גרם להתעורר וקיבלתי על עצמי בלי נדר לא לדבר לשון הרע. תודה על ההתעוררות.
ביתר עילית10.09.19
33
אך, כואב הלב!!! כשנזכרים בת''ח העצומים בגור, מהאדמו''ר בעל החידושי הרי''ם, שכתב ספרי יסוד למדניים על מסכתות הש''ס, על חו''מ ועוד, עובר דרך השפ''א שכתב ספר יסוד בחסידות. אמרות כנף, וורטים שנאמרו ע''י רבע'ס אחרים בגור שגם הם נכנסו לעולם התורה. ואפילו ספרים של רמ''ים כמו ביאורים והערות של הרב קנובלבי
צ'למער10.09.19
חחחחחח מה שכן מחזק זה מספר אנשים מגולחים עם אייפונים שנקראים חסידיו של הראש ישיבה.... מאות בחורים יודעים מסכתות גפ"ת בעל פה. על מה אתה מדבר ??? נראה שכבר שנים לא דרכת בגור. קשה לקבל אינפורמציה רק דרך האייפון....
בנצי10.09.19
32
משוגעים
מיכאל הכהן10.09.19
31
זה יגמר בפיצול יהיה שני גור
אליהו ראש ברזל10.09.19
30
גור נהרסת. מעולם לא היה שכל הלכלוך הפנימי יוצא החוצה בפומבי ערב ערב. טוב יעשו אם יהיו שני גור וכל אחד יבחר היכן לחיים ולשלום. וככל שיקדימו ייטב כי חלק מהנוער שלהם נהרס ממש ברגעים אלו
ללא שם10.09.19
אדרבה צריך שיהיו שלוש גור הרב שאול אלתר ונחמיה השני והשלישי דוד והרבי שליט"א ימשיך לעסוק בנדל"ן.
ספרדי גאה10.09.19
29
לא יעזור להם כלום! הגר"ש ימלוך ביד רמה! לא בכוח הזרוע אלא בכח התורה!
בצלאל09.09.19
28
מזל טוב לעם ישראל ,שאדמור מגור אומר דעות לא רק לכלל ישראל (בכנסת),שצריכים לסבול מזה, גם הגורים יסבלו ממנו. ולאט לאט יכנס בשכל כי גם רבי צריך יועצים
שש שלש09.09.19
שדים הרבי שר שלום מבעלזא זיע"א סיפר שמישהו בא ושאל אותו קושיא וראה שהשואל מבין היטב את הגמרא וענה לו שהקושיא הזו היא קושיית התוספות . אמר לו השואל אני שד ואין לי רשות ללמוד תוספות כי האותיות הקדושים שין דלת יוד זה גמרא רשי תוספות ואני רק שין דלת
ירושלים10.09.19
27
אפשר לקיים שניהם
ללא שם09.09.19
26
רוב החידושים ב'שפת אמת' על הש"ס הם על התוספות. מי ילמד מהיום את חידושיו ? רק ליטאים וחסידים מחסידיות אחרות. הגערערעס של הדור הבא יהיו היחידים בציבור החרדי שלא ילמדו שפת אמת על הש"ס שהוא מהספרים היותר חזקים שישנם.
מאיר22.10.19
25
הבעש"ט דאג לקרב יהודים האדמור משתמש באלימות כבר שנים כמה אפשר לטעון שהאלימות באאה מהחשודים? סגור אתה לא זז בלי הרבי הוא אומר לך מה לעשות אפילו בחדר..... האלימות מגיעה מהקודקוד
ללא שם11.09.19
24
אם האדמו"ר מגור לא משתלט על המחלוקות של הבנים והגבאים שלו זה אומר שיש לו פיצול אישיות כי רק כשאדם עם שני רצונות הקהילה מתפלגת בהתאם.
משה10.09.19
23
בזמן הגזירות, אפשר ללמוד תוס׳ בסתר... אוי רבש"ע! רחם על בניך!
איינער10.09.19
22
תפסיקו לקנות אצלם. אל תעשו עסקים איתם. המודל הכלכלי שלהם: גורי קונה רק אצל גורי. שרק גורי יקנה.. אל תכנסו אצלם בחניות. במצינג שהם עשו הם ביקשו שלא יביאו כסף מהבית אלא מבחוץ.. מאיתנו מה מישהו קיבל מהם משהו חוץ ממכות ועוד..
אוי תעשו משהו10.09.19
21
מרידה באדמור? מה הקשר? חובה להוציא ממוסדות גור שהורסים את הבחורים.
מוזר10.09.19
20
זקן ממרא דינו במיתה, והחתם סופר שואל בתשובה, מדוע, הרי אולי צודק במה שטוען, ואדרבה שיתווכחו בלימוד ויראו מי צודק, אלא אומר החת"ס שהעניין של הנהגה זה מעל הכל, ומי שכופר בהנהגה אין זה משנה מה יטען".
אבי09.09.19
איך אפשר לסלף חתם סופר, מגלה פנים בתורה שלא כהלכה!!!!! החתם סופר מקדים בתשובתו שזקן ממרא זה רק בסנהדרין!!!! וגם מסביר שאולי הסנהדרין שגה בהלכה???? ומתרץ שאחרי שדנו בכובד ראש!!!! ובמתינות בצדדי הזקן ממרא והזמינו אותו להביע עמדתו!!!!! ואחרי זה ששקלו שהלכה שלא שכמותו!!!! אז נקרא זקן ממרא!!!!! ורק
חסיד גור בארה"ב10.09.19
מסיתים לרצח שכמותכם, לו לפחות לא הייתם כה בורים. ככה זה כשלא לומדים תוספות, לא יודעים גם הלכה פשוטה. זקן ממרא הוא מי שחולק על הסנהדרין *בהרכבה המלא* ומורה הלכה למעשה. הרבי מגור לא סנהדרין ולא מתקרב לכך, ולכן כל איזכור של זקן ממרא הוא בלבול מוח לא קשור.
לאבי10.09.19
בלה בלה בלה בלה בלה יש לך עוד דברי "טעם" לכתוב
בלה בלה בלה בלה10.09.19
19
א באנדע משוגעים
שפוי09.09.19
18
בעקבות הדברים החשובים של מגיב מס' 66, גם אני קראתי את הכתוב בתגובה מס' 38. אני רוצה לשתף אותכם במשהו אישי. לפני בערך שנה או קצת יותר קיבלתי על עצמי לא לדבר ולא לשמוע לשון הרע. בהתחלה זה הי'ה קצת קשה. אך עם הזמן אנשים הבינו שאני רציני, אני יכול לומר לכם שאנשים התחילו לכבד את זה מאד. בהחלט נחמד א
בלי לשון הרע12.09.19
17
כמו שהרגו אותם בזמן .....כך יבוא להם הפעם
ללא שם11.09.19
16
אהבתי את האתר "החרדי הזה" מצווה לסכסך ולהכפיש באלול ואם אפשר תוך כדי להרוס את שמחת החתונה הרי מדובר במצווה כפולה ומכופלת, אכן אתרי הזיבורית של הציבור החרדי.
אלול 10.09.19
15
צפון קוריאה
לייביש10.09.19
14
כותבים פה משהו נגד גור וכולם נופלים על זה כאילו מסיני. אולי זה מוגזם קצת? והשמונים רבנים של גור לא יודעים תוספת? בחודש אלול שאפילו דג שבים רועדים, אז אפילו חילונים או הסתם נושרים שמגיבים פה צריכים גם כן לדאוג קצת
יהודי10.09.19
השמונים רבנים הם מימי הפני מנחם הלב שמחה והבית ישראל, שאז לדאבון לבכם למדו בגור עיון וגפ"ת בקיאות הלכה ומוסר. כיום, על מנת שאף חסיד לא יעבור אותו, אסור ללמוד גפ"ת.
חסיד11.09.19
13
רבותי המגיבים יום הדין בפתח, ולגופו של ענין מי שלא רוצה להיות גרער שלא יהיה גרער מה זה התגובות המטופשות האלו
אבא 10.09.19
12
עכשיו אחרי כל השנים? הדברים האלו כבר קיימים בגור 20 שנה, מה קרה פתאום? זה סתם מעשה היצר, מרן הגר״ש כבר לפני 20 שנה מתי שהיה לו תמיכה של ממש, דחה וברח מהנהגה והתנגד לקחת את ההגה ולעמוד בראש קבוצה או להפלג אם הקהילה בראשות האדמו״ר, אז עכשיו אחרי שגבר מזמן סגרו לו את הישיבה והפסיקו את תלמידיו ונטרלו או
תמה09.09.19
11
נראה לי שזה הכל שטויות , זה לא חדש שבחורים חסידי גור לומדים גם בישיבות אחרות
שאול09.09.19
10
אלו שנלחמים שלא ילמדו תוס', בעלי התוס' ממקום רום שבתם יילחמו כנגדם, עד השמדם. עכשיו מובן מה פשר סידרת המפלות הצורבות של גור בהמודיע, באיחוד, בירושלים, בחיפה, בערד, בארה"ב, ובכל מקום בעולם ועוד היד נטויה ממרום, לכתוש את הלוחמים נגד רבותינו בעלי התוס'
יוסי10.09.19
9
למנות שני אדמו"רים, אדמו"ר גור גמרא רש"י, ואדמו"ר גור גמרא תוספות.והתורה רש"י תהא מונחת בקרן זווית.
רבינו10.09.19
8
למגיב 12 זה נורא פשוט :) הבנות לומדות במוסד נקבה הבנים במוסד זכר ..:) ככה זה חריידים
james10.09.19
7
נלחמים במי שרוצים ללמוד תוס'? רוצים לחנך את כולם להיות עמי הארץ? מה הם חושבים שגור יותר דפוקים מכולם ולא מבינים תוס'? או שרוצים שלא יבינו מה שלומדים וככה ישמעו לעסקנים המושחתים?
אנשכנו כחמור?10.09.19
אתה גם מאלה שמאמינים לכל כתבה מגמתית ?
צדוק10.09.19
6
לא רק גמרא גם חסידות צריך ללמוד בעיון
שפת אמת 10.09.19
5
וכן הבית מדרש בטח מקבל תקציבים ציבוריים שונים
לבדוק אם אפשר חוקית להרחיק אנשים ממגרש צ09.09.19
4
מלימוד גמרא עם רש"י בשוטנשטיין לא יוצאים תלמידי חכמים כהגר"ש אלתר. הורים אחראים דואגים שבניהם ילמדו בישיבות הטובות. אין מה לחשוש מזריקה מהשטיבל. זה לא מציאה גדולה להיות שם.
נפתלי09.09.19
3
בקיצור, מאפיה בהתגלמותה. מרחם על חסידי גור, הם חיים בדיקטטורה....
מישהו12.09.19
2
גור מתפצלת
אורי10.09.19
1
הגיע הזמן שתעסיקו מישהו שבודק את מה שמתפרסם באתר שלכם! זה שהחרדים בורחים מלימודי ליב״ה כמו מאש לא מצדיק טעויות מביכות.
מילון09.09.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

גלריה מסכמת

משאיבת 'מים שלנו' ועד הקבל פני רבו - סיקור נרחב מחג הפסח בחצה"ק ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

צפו בתיעוד

"בזכות ספירת העומר"; כך נעלו בקאסוב ויזניץ את חג הפסח

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריית תמונות

האדמו"ר חילק שיירי מצה לחסידים; טיש נעילת החג בלעלוב

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

צפו בגלריה

מן הפסחים: כך נראה טיש נעילת החג בחצר דזיקוב ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריה מסכמת 

"ופסחתי עליכם" | כך נראה חג הפסח בצל האדמו"ר מצאנז 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

אלה ברכב ואלה בסוסים

הקנאים רוצים לחזור לעידן 'סוס ועגלה'? | תיעוד מהמחאה

חיים רוזנבוים | 30.04.24

קיים את הילד הזה 

בן שמונת ימים | בערב החג: ברית בחצרות האדמו"רים

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

במקום אשר יבחר

זבול בית תפארתנו | האדמו"רים נפגשו לאחר התפילה 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

שירה חדשה 

תיעוד מרומם | האדמו"ר זרק תפוחים ושקדים לחסידים 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

בדבקות עליונה 

שוכן מעונה | טיש נעילת החג בקוזמיר 

חיים רוזנבוים | 30.04.24