כיכר השבת

מלחמת קולות

חב"ד הפכה פוליטית: למי יצביעו החסידים?

רבני חב"ד מביעים את דעתם במערכת הבחירות הנוכחית, יותר מאשר בעבר, למי יש להצביע: "אם יזמינו אתכם לסעודת שבת פרוש וליצמן או העומדת בראש ימינה, למי תלכו?" (ארץ)

55
שאול כהנא | כיכר השבת | י' באלול | 10.09.19
חסידי חב"ד, תמונת אילוסטרציה
חסידי חב"ד, תמונת אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash 90)

למרות דעת הרבי מליובאוויטש כי חב"ד אינה תנועה פוליטית וכי על החסידות להתרחק מכל פעילות המזוהה עם מפלגה מסוימת, הרי שבמערכת הבחירות הנוכחית, יותר יותר רבנים מביעים את דעתם פומבית, עבור מי יש להצביע.

כידוע, הרבי נמנע, למעט בשנת תשמ"ט, להכריע עבור מפלגה מסוימת אלא הורה להצביע עבור הרשימה החרדית ביותר, שתקפיד על שלמות העם, שלמות התורה ושלמות הארץ.

עם זאת, כאמור, הפעם יש יותר רבנים המביעים את דעתם. כך לדוגמה היום (שלישי) פורסם בcol כי הגאון הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית כפר חב"ד, אמר ב'שיעור כללי' לתלמידי הישיבה: "אנו כעת במצב של מלחמת דת שלא הייתה כמוה בכל הדורות, הגלות האיומה הביאה מושג חדש "הדתה" שנאת דת נוראית".

עוד אמר בשיעורו: "הרבי ביקש להצביע למפלגה החרדית ביותר. אדם שאומר שהמדינה היא "אתחלתא דגאולה" הוא חרדי?! מפלגה שבראשה עומדת אשה שמצהירה על עצמה שאינה דתית, איך אפשר להצביע להם?! צריכים להצביע לרשימה החרדית ביותר, בלי פשטל'ך!".

הרב לנדא הוסיף והדגיש: "הצבעה למפלגה שספק אם תעבור - הרי היא כהצבעה לסטרא אחרא ולשונאי הדת". וסיים כשהוא מחדד את כוונתו: "אם יזמינו אתכם לסעודת שבת פרוש וליצמן או זאת שעומדת בראש רשימת ימינה, למי תלכו?...".

במקביל, הרב גדליהו אקסלרוד, מחשובי רבני חב"ד ומרבני קהילת חב"ד חיפה שיגר היום מכתב הנוגע לבחירות הקרובות בו כתב כי ל"עוצמה יהודית" יש חזקה שאינה עוברת את אחוז החסימה ואסור להצביע עבורם.

לדבריו, "חובה להצביע 'ג' רשימת אגודת ישראל שהיא ללא ספק החרדית ביותר, וגם התחייבה לשמור על שלמות ארץ ישראל בלי להחזיר אף שעל".

כפי שכבר דווח ב'כיכר השבת', "בית דין רבני חב"ד בארה"ק" הוציאו אף מכתב: "ידועה דעתו הק' של כ"ק אדמו"ר על החובה להשתתף בבחירות ולהצביע והוראתו "להצבע בעד הרשימה היותר חרדית" שתדאג לשלמות התורה ולשלימות העם ולשלימות הארץ כפי רצון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו".

"עפ"י דברי קודשו "מיעוט קול אחד ברשימה היותר חרדית מגביר החשיבות הערכית של רשימות המתנגדים על ה' ותורתו" - הרי הצבעה למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה משמעותה המעשית היא הענקת הקולות ל"רשימות המתנדים על ה' ותורתו" והרי זה כאילו הצביעו לאותם רשימות רח"ל לכן אין להצביע עבור רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה".

גם רבנים ומשפיעים בחסידות חב"ד המזוהים עם הפלג המשיחי, פרסמו מכתב בפתחו הם מציינים את דעת הרבי מחב"ד שיש להשתתף בבחירות. "כל אחד מהחרדים ויראים לדבר ה' צריך להשתתף בבחירות ולהצביע בעד ברשימות החרדיות ביותר. יש להיזהר שלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד''.

בהמשך מכתבם הם קוראים להצביע "רק לרשימה שיש לה חזקה ברורה, שאכן תעבור את אחוז החסימה ללא כל ספק ופקפוק''.

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
"ועתה באתי להדגיש על חוב וזכות הקדוש,אשר כל אחד מהחרדים ויראים לדבר ה' שצריך להשתתף בבחירות,הן בעצמו הן בהשפעה על זולתו,להצביע אך ורק בעד הרשימות החרדיות ביותר,ושלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד-הנני מוסר בזה רשות וייפוי-כוח לפרסם את דעתי בכל התוקף ובכל החוזק,אשר על כל אחד ואחת מיראי השם להצביע ולהשפיע"
דברי הרבי מחב"ד15.09.19
38
המפלגה החרדיות ביותר היא עוצמה יהודית והיא תעבור את אחוז החסימה בע"ה היחידים שהתורה אצלם בלי פשרות ובלי בילבולים
חבדניק10.09.19
37
לא פוליטיים רק שלושת השלומיות הארץ העם והתורה , הקרובים ביותר לזה עוצמה יהודית
משה 10.09.19
אמרו להצביע רק למפלגה שיש לה חזקה ברורה בלי שום פקפוק שהיא עוברת את אחוז החסימה. עוצמה מסתמכת על שמועות רחוקות של סקרי שקר. צריך להצביע רק למפלגה בטוחה.
בדיוק לא10.09.19
מפלגת ג' חתמו על התחייבות לא לחלק שטחים.
מעריץ10.09.19

הצגת כל התגובות

36
עוצמה יהודית זה קולות חשובים לפח, איך אין להם קצת מוסריות ואחריות והם עדיין לא הסירו מועמדותם?? הם אף פעם לא הצליחו לעבור, והסקרים האחרונים, מוטים בכוונה ע"י שמאלנים כאילו להראות שהם עוברים, רק כדי לשרוף המון קולות של ימין. אסור להצביע להם, רק ג'
רק ג11.09.19
35
חבד הם נתח מגזרי מכובד! הם לא הופכים להיות פוליטיים כמו שמצויין בכותרת! חבד הם חרדים לכל דבר אך יש הבנה שונה ביניהם על דברי הרבי. אנו חבדניקים שמצביעים ג'.
רחובות על המפה10.09.19
34
רק עוצמה יהודית
אריאל 10.09.19
33
בעזרת השם כח האחדות יביא ברכה לעולם התורה
ברוך השם10.09.19
32
חב"ד עם ג' תוספת של אלפי קולות
חב"ד עם ג'10.09.19
31
מעולה בזכות שחבד לא תומכים בעוצמה רק בזכות זה הם יצליחו כול מה שחבד נוגעת בפוליטיקה כושל
יוסי11.09.19
חשבתי שלברמן אנטישמי.. קבלו את התגובה הזו:
רוצים משיח08.05.20
30
עטופה במסווה קירוב, כשכל כולה ריחוק
חבד תנועה משיחית לאומנית. קשה אבל זו המצ10.09.19
29
למסקנה לא מצביעים בשופ"א עוצמה!!!!!! רק למפלגות ימין שבטוח עוברות את אחוז החסימה!!!!!!!
יאיר10.09.19
28
עם כל הכבוד , עוצמה יהודית עוברת ותעבור בגדול בע"ה את אחוז החסימה. תבינו שאנשים חכמים ולא לוקחים כל דבר שאתם כותבים. אנשי עוצמה יהודית עם ערכים , דתיים חזק להם נצביע!
חב"ד 10.09.19
להם אתה תצביע בלבד, בניגוד לדעת רבני חב"ד. ואם לעצמך אתה קורא בשם חב"ד. כדאי שתכפוף את ראשך ההזוי תחת הוראות ופסקי בית דין רבני חב"ד. ולא משנה מאיזה פלג אתה..
א10.09.19
27
אני חבדניק מלידה ואני מצביע שס קולות לעוצמה זה נטו לפח כל הזמן הם לא עוברים את אחוז ההצבעה והפעם עולם התורה לקדושת אי בסכנה אמתית
רפאל11.09.19
26
אנו חבדניקים המצביעים ג!!! בבחירות של השנים האחרונות- כל הקולות שלנו , שתמכו במפלגה שתשמור על שלימות הארץ הלכו לפח!. מספיק להמר על הקולות שלנו! אנו נתח מגזרי מכובד!!
רחובות על המפה10.09.19
25
לפני כל בחירות אומרים לנו שהם על הסף. חלאס עם זה. שהכהניסטים יחפשו להם פראיירים אחרים. אין להם סיכוי!
חס ושלום להצביע "עוצמה"! שריפת קולות10.09.19
"הכהניסטים..." זה בושה להיות קשור לכהניסט ? זו זכות עצומה להיות כהניסט .זו דעתו של הרבי "אף שעל" !! חתיכת שמאלן יפה נפש
חב''ד10.09.19
דעתו של הרבי היא גם בעד שלימות העם והתורה. את זה שכחת..
א10.09.19
24
1. בחב"ד כל אחד מצביע למי שהרב שלו אומר לו או לפי שיקול דעתו. גם עם כותרות כאלה חב"ד לא תצהיר שהיא תומכת במפלגה מסויימת. 2. חב"ד זה הרבי, ואם הרבי אמר שחב"ד לא פוליטית, אז היא לא.
חבדניק10.09.19
גם מי שישאל את המשפיע שלו למי להצביע, רוב רובם של המשפיעים יורו להצביע ג'. אני מכיר אישית אברך חב"דניק שרצה להצביע ש"ס אבל בגלל שהמשפיע שלו אמר לו ג', אז הוא הצביע ג'.
יעקב אנגלמן22.09.19
23
בגאולה ראשונה במצרים לא היו לנו זכויות, ההיפך! היינו ב- מ"ט (49) שערי טומאה! למרות זאת, ה' שלח את משה: רק בזכות שצעקנו ל- ה'! כך גם בימים אלו ממש: אין לנו "עודף זכויות" בלשון המעטה, למרות כל ריבוי המלל הקדוש וההתגנדרות הקדושה של הציבור החרדי והדתי, השקועים בעניני ממון, שלמונים, פילוגים וכיבודים: "ה
הכל לשם שמים?11.09.19
22
הספרדים בחבד יצביאו שס ואשכנזים שבחבד יצביאו גם שס
שסניק10.09.19
שטויות במיץ... הספרדים יצביעו ש"ס, האשכנזים והחסידישער'ס יצביעו ג'.
יעקב אנגלמן22.09.19
21
עוברת בגדול
חבד עם עוצמה10.09.19
20
כותרת הזויה....
חיים10.09.19
19
גם הרבי פעם יצא נגד ג', ולמי שחושב יש בעייה עם מפלגה שיש בה כמה נשים אז הוא טועה הרבי כתב, והצילום של המכתב של הרבי פורסם באתר זה שאין בעיה בכך, שרצו להצביע למפד"ל
שלומי סטרוק11.09.19
18
אני חסיד חבד ובוגר הישיבה בכפר חבד, הרב לנדא אמר לבחורים (גם בבחירות הקודמות) להצביע ג' בלי כל קשר שיטת חסידות חבד, אלא כי הוא מזוהה איתם פוליטית וגם בשיח הקהילתי בבני ברק. לי אישית כואב שאנשים פוליטיקאים מנסים לערב את רבני חבד ולפעמים קצת מצליחים
חזי נאור10.09.19
17
בבקשה תורידו את הכותרת הזו!!!! זה הפך שיטת הרבי! הראש ישיבה סה"כ הביע את דעתו הפרטית ולא את שיטת חב"ד!
בנימין10.09.19
16
יש כאן דעת תורה נטו, מביאים מאד בבירור את דעתו של הרבי ולא רואה כאן שום ענין פוליטית. ההיפך, מזמן כבר לא ראינו כזאת דעה ברורה ואחידה בחב"ד, בלי שום פוליטיקה! זכור לכולם מכל השנים, והכל כתוב ומתועד ואפשר לבדוק את זה. זאת היתה דעתו של הרבי תמיד! להצביע למפלגה היותר חרדית.
ירושלים10.09.19
ו"חרדית" בעיניך זה שטריימל ופיאות בלבד ותקציבים למוסדות ?
חב''ד10.09.19
ברור שלא זהו המדד היחיד, אך זהו "גם". אבל בוא נשמע מי לדעתך רשימה חרדית? מפלגה שבראשה אישה שאינה שומרת תורה ומצוות? שאנשיה נמנים על שיטת הציונות הדתית, שיטה ש"רבים חללים הפילה", "הופכים חושך לאור" ובכך מעמיקים את חשכת הגלות, כלשון כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש?
מעריץ10.09.19
15
חבל על הזמן עם הקישקושים, כמעט כל חבד מצביעים עוצמה יהודית
מנחם11.09.19
שטויות במיץ... חב"ד עם ג'!
יעקב אנגלמן22.09.19
14
אל תהיו פראיירים ..רק עוצמה יהודית הכי חרדית הכי ימנית .ובלי קומבינות
שלמה10.09.19
13
תורידו את הכותרת השקרית הזו.!!
ח10.09.19
12
תשובה לא נכונה. אנחנו מצביעים על הרבי!!! רק הוא יגאל אותנו מהגלות הנוראה הזאת! ואם עד הבחירות הוא לא יגיע,אזי רוב חסידי חב"ד יצביעו "עוצמה יהודית"! בחיים לא ג'!! בחיים לא נצביע לאלה שהצביעו בעד גירוש גוש קטיף! וניתן גם להזכיר שבמשמרת האחרונה של ליצמן ודרעי עברו על חילול שבת בפהרסיה!! בקיצור חרטוטי
חנה10.09.19
תצביעו עוצמה יהודית, ותקבלו את סתיו שפיר ובני גנץ בממשלה.. היפך דעתו הברורה והבהירה של כ"ק הרבי מליובאוויטש זי"ע. מעניים שרוב מצביעי עוצמה יהודית הם משיחיים. כנראה הם כ"כ התרגלו לסרב לפסקי הבי"ד, עד שגם לרבניהם אינם שומעים.
א10.09.19
11
רק ט' הם שומרים על השטחים
נהוראי23.03.21
10
פראייר מי שלא מצביע לעוצמה .היחידים בלי קומבינות עם אהבת ישראל נטו
שלמה10.09.19
9
הכותרת פה הזויה ומחוצפת!!!
יש גבול10.09.19
8
להחליף כותרת מייד!!!!!!! עברתם כל גבול!!!!!!
הב 10.09.19
כל הכותרות פה הם ככה.. חבל
אבא 10.09.19
7
עיוות מוחלט של המציאות. מיהו הכתב הנכבד שמתיר לעצמו לעוות את המציאות ללא ציון העובדה שמדובר באדם פרטי שעם כל כבודו ומעלתו הינו בעל דעות פרטיות ללא קשר לדעה הכללית שנובעת אך ורק מדברי והדרכות הרבי בנושא, שהם להצביע למפלגה החרדית ביותר שתוכל לשמור על ג' השלמויות, התורה, העם והארץ ללא חת. ויחד עם זאת ש
שלומקה11.09.19
6
כותרת מטעה. חב"ד ממש לא הפכה להיות פוליטית! בסה"כ רב פרטי הביע בפני תלמידיו את דעתו למי צריך להצביע.. רבני חב"ד לא הורו למי להצביע, רק הזהירו לא להצביע למפלגה שיש חשש שלא תעבור
רחלי11.09.19
רוב הרבנים והמשפיעים הבולטים בחב"ד הביעו את דעתם להצביע ג' (ויש כאלה שאמרו "ג' או ש"ס"), כדלהלן: *זלמן גופין. *טוביה בלוי. *אקסלרוד. *לנדא. *ח"ש דייטש. ועוד ועוד.
יעקב אנגלמן22.09.19
כל אלו *אינם* רבנים המופקדים על כללות חסידי חב"ד באה"ק ת"ו, ודעתם - פרטית בלבד היא, ולתלמידיהם ומושפעיהם לבדם. [מבלי להזכיר כי חלק מהם אינם נושאים כלל במשרה חב"דית בעלת השפעה ארצית].
החפץ בעילום שמו13.12.19
5
רוב מוחץ של חסידי חב"ד יצביעו כרצונו הקדוש של הרבי מליובאוויטש לרשימה החרדית ביותר במובן הפשוט שגם קיבלה על עצמה התחייבות לא להיות שותפה יותר לנסיגות חלילה וחס המסכנים מליוני יהודים ולשמור על ביטחון עם ישראל .
יודי10.09.19
4
אתר מחוצף חב"ד מהיחידים שמצביעים לשם שמים למען השם ולמען עמו תורתו וארצו .
חב'"ד קול אחד 10.09.19
3
יצביעו למפלגה אשר דרך ה' דרכה !!!
יהודי11.09.19
2
אני חבדניק ואני נתתי ואתן את קולי לשס גם הפעם
מנדי10.09.19
הרבי מילובביץ היה נגד שטחים תמורת שלום והרב עובדיה היה בעד .איך חבדניק יכול להצביה שס .כנראה אתה לא חבדניק.
עעע10.09.19
1
הגיע הזמן שחבד תחזור לבית הטבעי שלה ותהיה עם כל החרדים לדבר השם כמו שהיא באמת! שאלתי את הרב ירוסלבסקי וגם הרב יורקוביץ מחבד ושניהם אמרו לי להצביע ג
הגיע הזמן...10.09.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם