כיכר השבת

נגד האדמו"ר? • האזינו

הקלטות הגר"ש אלתר: לימוד משנה ברורה, זה לא למעשה

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' נשמע הגר"ש אלתר מסביר בשיעור תורני שמסר, מדוע לא ניתן להסתפק רק בלימוד משנה ברורה, כאשר האדמו"ר מגור קבע לימוד 'שעה הלכה' בספר זה (חסידים)

86
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ד בתשרי | 23.10.19
הגר"ש, בהקפות שניות השנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בצל הפילוג, מאשימים גורמים בחסידות גור וטוענים כי לאורך השנים, היה זה הגר"ש אלתר שהתבטא רבות נגד האדמו"ר ונגד התקנות שייסד לקהל חסידיו.

אחת מהתקנות המוכרות בחסידות, הוא ה'שעה הלכה' - הוראת האדמו"ר לכלל החסידים ללמוד מידי יום שעה אחת ברציפות הלכה, מתוך ספר משנה ברורה.

האדמו"ר מקפיד על כך מאוד, ורבים מחסידי גור, בעיקר בחורים, נשאלו על ידו במהלך השנים בעת שנכנסו לקודש פנימה כדי להתברך, האם הם לומדים "שעה הלכה".

בנוסף, בזמני התפילות בבית המדרש הגדול בירושלים ובשטיבלך ברחבי הארץ, קובעים הפסקה של שעה, כולל בתפילות ליל שבת, על מנת ללמוד הלכה.

גורמים בחסידות גור מציינים כי האדמו"ר התבטא בעבר כי החפץ חיים הוא רבו המובהק וכי הוא מקפיד מזה עשרות שנים על לימוד המשנה ברורה מדי יום. כמו כן מציינים כי בכ"ד אלול יום ההילולא של החפץ חיים האדמו"ר לא אמר תחנון כפי שנהוג בחסידות ביחס לאדמו"רי החצר.

בהקלטה, שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע הגר"ש אלתר כשהוא מסביר במהלך שיחה שמסר בפני אברכי כולל, מדוע לא ניתן להסתפק בלימוד משנה ברורה, שכן כיום, זה לא נחשב הלכה למעשה.

יודגש, במהלך ההקלטה לא מתייחס הגר"ש כלל לתקנת האדמו"ר אך הקונטקסט, ההקשר של הדברים - ברור.

בפתח דבריו, מצטט הגר"ש, "בהקדמה למשנה ברורה כתוב שעיקר לימוד האדם צריך להיות בלימוד המביא לידי מעשה, וחלק אורח חיים מוקדם לכל".

"קודם כל, חז"ל אמרו אדם לומד במקום שליבו חפץ, ומקום הכוונה גם אצל איזה רבי שהוא רוצה, וגם למסכת שהוא רוצה ללמוד. אי אפשר להגיד רק משנה ברורה".

הוא מסביר מדוע לא ניתן לחייב את כולם ללמוד רק משנה ברורה: "לא קל לזכור, לא קל להקיף והסיפוק שיהיה מזה - לא לכל אחד יכול להיות סיפוק מללמוד רק משנה ברורה".

"צריך לדעת הלכה למעשה, אבל מי שלוקח ספר כמו חיי אדם וקיצור שולחן ערוך וילמד בעל פה, הוא לא יטעה אבל אם מישהו ישאל אותו - לא יידע לענות. כך גם במשנה ברורה, כל מיני מכשירים חשמליים חדשים שיצאו, לא יכול להיות שימצאו תשובות להכל במשנה ברורה".

הגר"ש אלתר מבהיר בדבריו, כי "מי שילמד רק משנה ברורה, לא יידע את כל ההלכות איך לנהוג למעשה".

גורמים בסביבת ראש ישיבת שפת אמת הבהירו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אין פירוש הדברים כי הגר"ש מתנגד ללימוד משנה ברורה, אלא להחלטה לחייב את כולם ללמוד רק משנה ברורה.

תוכן שאסור לפספס
86 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
החפץ חיים היה מסכים, שביום היארצייט שלו לא יאמרו תחנון?
זלמן27.10.19
33
התפרסמה הקלטה שבה הוא אומר שהוא לא מאמין ברעבע
אני24.10.19
32
ההקלטה הזו נשיחה שנאמרה הרבה לפני תקנת 'השעה הלכה' וכידוע ההפסקה בגור תוקנה ע"י האמרי אמת לא רק ללימוד הלכה....
שמאלן24.10.19

הצגת כל התגובות

31
.
צריך לעשות קיצור משנה ברורה, שיהיה קל לכ24.10.19
30
להקשיב ולשמוע את דבר הטעם המתוקים הללו - תענוג צרוף. ממש אדם גדול. גור לא מתה. יש שריד לגדולתה של גור. לא בשוקי האיש ירצה, ולא ברבבות אילים או נחלי שמן. עוד נותר יהודי תורני אמיתי בגור. שה' יתן לו עוז וגבורה להוסיף חיילים בתורה בכל פינה שאפשר.
גוי צדיק24.10.19
יהודי צריך לדעת קודם כל איך לחיות כיהודי, ולהתנהג כיהודי , ולכן הלימוד הלכה הוא העיקר. ולא כדבריו, ואין כמו מנהיג הדור וצדיק הדור מושיען של ישראל כבוד קדושת מרן אדמור מגור שליטא שיודע מה צריך ומה לא והוא ענותן ושפל ברך כאהרן הכהן אשרינו רבינו רועיו לאורך ימים ושנים
דברי הבל 24.10.19
29
אתם נורמלים??? מה זה "נכנס לקודש פנימה" מה ההשוואה בין כניסה לאדמור גדול ככל שיהיה לכניסת כה"ג לק"ק במקרה הטוב זו בורות וטיפשות ובמקרה הרע זו כפירה בעיקר
יצחק24.10.19
הוא מרן כק אדמור מגור שליטא ממשיך דרכו של הבית ישראל והלב שמחה והפני מנחם זצוקל ולא אף אחד אחר והפני מנחם למי שזוכר כתב זאת בצוואתו ,וכן הלב שמחה
הוא באמת קודש24.10.19
הפני מנחם לא כתב בשום צוואה. הוא אולץ ע"י אנשי הרבי דהיום להוציא מכתב כזה, כשקיבל את ההנהגה. הדברים ידועים והמכתב נמצא במלואו ברשת (לא רק השורות האחרונות שאתם נוהגים לחתוך).
אורית24.10.19
לחכם הגדול מהפורשים הממורמרים, אל תפסוק כזה מהר על טיפשות וכפירה. בבקשה קצת ידיעה בדברים בסיסיים בחז"ל. דור דור ודורשיו, יפתח בדורו כשמואל בדורו וגו'
דניאל24.10.19
28
כבר כמה עשורים שלומדים בגור משנ ברורה. האדמו"ר הנוכחי רק מיסד שילמדו שעה ביום.
בתשמ"ז למדתי בגור משנה ברורה24.10.19
פלאים שלומדים משנה ברורה ולא שלחן ערוך הרב כמו בפולין בכל חצרות החסידים!
פלאי פלאים24.10.19
מעניין אריזה עוד חצרות יודעים הלכה כמו בגור. יש הלכות שהם מת מצוה ורק בגור מקיימים אותם תשאלו ותבררו. הלכות פשוטות מאוד אל תעלו לשמים בענייני שבת, שמירת העיניים ועוד כל מיני.
שלום פיין24.10.19
כשאתה מדבר על דברים שאתה לא מבין בהם זה באמת פלאי פלאים! ראה תגובה מורחבת שכתבתי.
דניאל24.10.19
גם על הגאון הרב אליהו פישר ראש כולל גור בארה"ב שמזמן פירסם כן רק שבגור של היום באה"ק צנזרו את דבריו כידוע ליודעים הרעש והמחאה שעשו כנרא לפני שנולדת, ואיך תדע?
אפשר לסמוך24.10.19
תמשיך לשחק בחצר הגן, מה אתה מדבר דברים שאתה לא מבין בהם, חחחח
דניאל24.10.19
מדומיין... למדו בגור משנה ברורה מי שרצה ומתי שאצה כ"ק אד"ש עשה חובת לימוד שעה יומית לבחורים
שי24.10.19
27
בדורות הראשונים לאחר הדפסתו היה "שולחן ערוך הרב" מקור הסמכות ההלכתי עבור כל החסידים, אך בשל מחסור בספרים עברו רבים לפסוק בעיקר לפי המשנה ברורה. בהווה שבו רבים מהחסידים לפסוק על־פי הספר.( מתוך המכלול). אגב ידוע שהרבי הבית ישראל מגור וכן הפנ"מ התפללו בנוסח בעל התניא.
הגאון מוילנא24.10.19
מה שאתה אומר זו המצאה חבדית. האמת כפי שכתבתי לך צדיק יש כללים בתורה ובהלכה. גם אם זה לא מסתדר עם מה ששטפו לממורמרים הפורשים בהסתה את הראש.
דניאל24.10.19
26
א-ב של הדרך של גור זה להתבטל להרבי. בכל ענין ובכל חצר אפשר להגביר חילוקי דעות. לא זה מה שמצופה מאתנו
דן24.10.19
א-ב של הדרך של גור זו למדנות ('אנהיגם בתורה', אמר המייסד, החידושי הרים). יחד עם מידות טובות וקיום מצוות.
קוצקער24.10.19
מבייש לשמוע שאנשים כמוך היו פעם בגור. למדנות זה מה שהקב"ה דורש מיהודי??? באמת טוב שהלכת, כידוע - 'ביטול' לרבי זה ההיפך מלומדות, שכן תחת לומדות עומד הגרויסע למדן כלומר מר בר רב אשי. אמרו הנביאים החפץ לה' בעולות וזבחים... הנה טוב שמוע מזבח וגו' תמשיכו לפתח את האגו בלומדות.
דניאל24.10.19
מותר לנוחרך ביום כיפור שחל בשבת המילה אפיקורוס קטנה עליך שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים שלך מסריחה למרחוק אני מתפלל עליך ועל שכמותך בולמלשינים שיהיה לך ברור ואני גם מכוין עליך בגמרא יבוא בעל הכרם ויכלה את קוציו כתפילה ולא כאימרה אתם מיותרים בעולם צריך לבקש מהקדוש ברוך הוא שידע לקחת אותכם מהעולם הזה כמ
ג'פרי24.10.19
נכון לכם מותר לרצוח כי על רציחה אין "לומדות".
דניאל24.10.19
ואני בעד מתפלל עליך - וְכָל הַמִּינִים כְּרֶגַע יֹאבֵדוּ, וְכָל אוֹיְבֵי עַמְּךָ מְהֵרָה יִכַּרֵתוּ, וְהַזֵּדִים מְהֵרָה תְעַקֵּר וּתְשַׁבֵּר וּתְמַגֵּר וּתְכַלֵּם . ושתעלם מעל פני האדמה כקורח ועדתו, ומעכשיו אני גם מוסיף בתפילה אל תפן אל מנחתם ואל שעוותם ותפילתם. ואעידה עלי שמים וארץ שאני מכוון בכת
דניאל24.10.19
ואתה... ממשיכו של הרבי החידושי הרים מחילט מה הכוונה אנהיגם בתורה??? הרי לך אין אפילו 92 משפחות אז מי אתה בכלל? חתיכת חוצפן, אתה מזכיר לי את המשל של המדרש על גוי ששבת, אני מאוד מקווה שאתה יודע מה אני מתכוון, כי לפי רמת האינטלגנציה שלך זה לא בטוח.
שלום פיין24.10.19
25
איך שאני מבין שלא מדובר בפילוג בחסידות אלא מחלוקת קשה לשם שמים איך צריך ללמוד מצד אחד נראה שרבי שאול רוצה שייצאו כמה שיותר רבנים מתוך בחורי חסידי גור ואילו האדמור מבין היות ולא כולם מסוגלים להיות רבנים לפחות שילמדו שידעו הלכה מאשר לא לדעת כלום
בה שלא גדלתי שם 24.10.19
אתה די טועה מדובר בקצת לשם שמים והרבה רצון לכבוד של הפורשים.
דניאל24.10.19
איזה כבוד? להיפך, אצלכם יכל ר' שאול לקבל 'כבוד' מדומה, מזרח, כל הנערים, כניסה לקידושים ושאר כיבודים. הוא בחר באמת לא בכבוד. והמאבק שלכם - 14 אלף - בקומץ פורשים, הוא בזיון בשבילכם. תנו להם לחיות בשקט. כבדו.
לדניאל24.10.19
24
כידוע...האדמור מגור לא חייב את כולם ללמוד רק שעה הלכה...ודי להמצאות, אנשי כיכר השבת.
א.א.23.10.19
23
בניגוד לדבריך המוטעים- הנודע ביהודא מוזכר בשו"ת בעל התניא סימן ל. שם בסימן ז מוזכר גם הפרי מגדים. אתה פשוט לא יודע כלום! כתבת גם בתגובה 7 שהנודע ביהודה היה אחרי בעל התניא בזמן שהנודע ביהודה נולד הרבה לפני שבעל התניא נולד.. כך גם כתבת שם בנוגע לפמ"ג ושוב טעית.
חסיד חב"ד מירושלים25.10.19
22
מרן רשכבה"ג האדמו"ר מגור שליט"א הוא קודש הקדשים!!!
יחיאל24.10.19
21
אני בכלל לא מבין למה חסידים לומדים משנה ברורה? הרי השולחן ערוך שנכתב לכלל חסידים הוא השו"ע הרב שנכתב ע"י הבעל התניא שנתבקש על ידי מורו ורבו המגיד ממעזריטש
ישראל24.10.19
אגב אתה שיך לאנשי ר' שאול? חחחח
דני24.10.19
גם השו''ע בזמנו נכתב לכולם....
בן24.10.19
אצטט לך מה שהגבתי כבר למטה; הכלל ההלכתי קובע שהלכה כבתראי!!!!!! על הפמ"ג יצא לך לשמוע ולהכיר?? ועל ר' עקיבא אייגר, החת"ס, מאמר מורדכי, הנתיבות בדרך החיים, והנודע ביהודה, וכו' וכו' וכו' שמעת????? אתה יודע שאת כל הספרים האלו ועוד הרבה גדולים אחרים השו"ע הרב - כלל לא מביא, (ולא בגלל שהוא לא שלט בכל
דניאל24.10.19
20
ברוך ה' שקם גם רב מאירופה שאומר שמשנה לא הלכה למעשה ולא ללמוד
יעקב 23.10.19
19
העיקר כיכר השבת לעשות בלאגן
סגל23.10.19
לתכנת לא לחשוב אלא להיות טמבלים
גור רוצ רובוטים24.10.19
18
הוא לא היחיד יש בדורנו הרבה מתנגדים ללימוד משנה ברורה כפוסק אחרון ואין כאן מקום להאריך
ג'פרי23.10.19
אין בכלל פסקים מהמ"ב בכל התורה כולה אלא רק באו"ח אוטומטי אינו הפוסק האחרון.
ספרדי גאה 24.10.19
17
אז הנה מה שהפורשים לא מספרים לכם, שום בן של הפני מנחם לא הלך ואחיו של הפורש מלבד ר' דניאל, ועכשיו גם הוא מצא את עצמו עם כמה חסידות של כמה אורחי פורחי. הוא קיווה לכבוד גדול יותר, ולא מצא. עכשיו כל הפורשים הממורמרים יספרו לכם שגור איימו, עשו, אמרו, חשבו והסתכלו עליו. תבינו אם גור היו אלימים אפילו ח
דניאל24.10.19
16
יש לסמוך על בעל המשנה ברורה שהוא מרן דדורות בתראי (אגרות משה אוח ה יד)
יעקב 24.10.19
מפטירת האגרות משה עברו כבר למעלה מ33 שנים והשתנו הדברים גם מאז
ג'פרי24.10.19
15
אפשר ללמוד משנ"ב דרשו שזה עם עדכונים לכל חידושי הטכנולוגיה של ימינו. בכלל חסידים פוסקים לפי שו"ע הרב ולא לפי משנ"ב.
ירושלמי23.10.19
אפשר ללמוד מ"ב עוז והדר המתאים הרבה יותר מדרשו.
משה24.10.19
14
האדמו״ר מגדל דור חסידים של עם-הארצים, של תהילים זאגערס.
אברהם23.10.19
זהירות בכבוד ת''ח!
מד23.10.19
להזהר במה ??
אה24.10.19
שקורח לא יצא אליך...
א.א.24.10.19
13
אם סברתם שמאבק הפורשים נגד מאבק האדמו"ר קדוש ישראל בצניעות באמריקה כידוע, אותו מציגים הכופרים כמאבק נדלני. וחשבתם שזה רק היה בשביל תרוץ למה לפרוש, לאחר שמיצו את הדרכים האחרים כמו הטרינקים שלהם וכו' שעבר בשקט אז הנה לכם הכרזת הקודש מבית מדרשו של הגאון האמיתי ר' שאול, שהקירות בביהמ"ד דגור היו נופלים
דני25.10.19
12
לברסלב יש תיקון הכללי לחבד תניא לליטאים משנה ברורה יופי תרגעו כ''א ילמד מה שלבו חפץ
די לגאוה24.10.19
עבור כלל ישראל גם לליטאים וכן לברסלב. והלואי בינוני.
התניא קדישא24.10.19
11
שעה הפסקה תיקן האמרי אמת זצ"ל ולא קשור לשעה להלכה בכלל, כל כך הרבה אי דיוקים בכתבה אחת משליך על אמינות כל הכתבה, כיכר השבת כידוע תומכים בגר"ש. חוץ משזה שטויות במיץ עגבניות, כולם כיום מסמכים על המשנה ברורה, ואין שום מניעה ללמוד ספרי הלכה אחרים למי שרוצה, בישיבות גור יש גם מגמה לימוד שולחן ערוך, רק מש
יוסי23.10.19
"מקובל כפוסק אחרון" זה רק דעתך.
דעת עצמו24.10.19
אל היסטוריה בא לא נתווכח. אבל כמובן פוסק אחרון הכוונה יחסי לשוע"ה.
דניאל24.10.19
מרנן החזון עבדיה והילקוט יוסף הם מקובלים כפוסקים הלכה למעשה והם העמודים אשר הבית בית ישראל נשען עליהם.
ספרדי גאה24.10.19
10
יש לתקן שהנוב"י והפרמ"ג היו לפני תקופת בעל התניא
לדניאל24.10.19
לא נכון הם היו בערך באותו תקופה, וזה גם לא משנה, הרעיון ברור - שהספרים שלהם לא הספיקו לצאת ולעמוד לפני הבעל התניא. ושלא ניתן להתעלם מהם. שיהיה לך בהצלחה.
דניאל24.10.19
מציע שדני ילמד התיקון הכללי ורק זה יתקן (התגובות המעוותות שלו). והמבין יבין וד"ל. גם התיקון שמתקן כאן אינו בדיוק כלל!
כנראה24.10.19
9
מעורבבים הדברים... את ההפסקה תיקן הרבי האמרי אמת. בקיץ אין שעה הפסקה יש רק חצי שעה בליל שבת. הרבי לא מחייב את כלל החסידים ללמוד, אלא רק את הבחורים....
בעד התורה23.10.19
8
הלכה למעשה זה רק הכסף משנה..
יחיאל23.10.19
וגם עיברא דדשא
דני24.10.19
7
כי הלכה זה לא דבר מצומצם זה דבר רחב היקף וממש לא מספיק שעה זה על אותו דרך ללמוד רק בקיאות ולא עיון ודו"ק אני מאד מכבד ומי אני שאתערב במחלוקת דעת תורה אבל כאחד שמרבה ללמוד הלכה זו היא דעתי
אבי צ'ייט23.10.19
פחחח חשבת שהרבי גם התכוון שיגדלו מזה בעלי הוראה???
דניאל23.10.19
6
מה שכתבתי הוא לא המצאה חבדית כלל. עיין פאר ישראל (תולדות הבית ישראל, מאת אהרן סורסקי) חלק א עמוד שע וז"ל: באשר לסדרי התפילה הנהיג שיהיה דרך כלל כפי המובא בסידור הרב מליאדי זצ"ל.
תגובה לדניאל24.10.19
5
זה פעם ראשון שאני מגיב באתר זה. אולם, היות וזה נראה ניסיון לתקוף, אנסה להעמיד את הדברים על דיוקן כדי למנוע הטלת דופי בת"ח וניסיון להלהיב את אש המחלוקת. יש לי את השיעור בה נאמרו הדברים הנ"ל. שמעתי את זה לפני כמה שנים וככל שזכור לי מאז, זה נאמר לפני שייסדו את סדר לימוד משנ"ב בישיבות. אם אני לא טועה, ז
תבדקו מקורות23.10.19
תודה רבה על הדברים האמתיים
ביתריסט23.10.19
4
ואו איזה מקור מצאת לך, סופר בספר סיפורים חחח כנראה הוא שמע זאת מחב"ד . העם היהודי לא כזה טיפש לקנות את הסברות המטופשות האלו שבגלל שפעם לאהיה ספרים ותרוצי סרק כאלו, הסיבה היא כמו שכתבתי בתגובה ל 7
דניאל24.10.19
3
נדהמתי לראות את חוסר הידע שלך כשקבעת כאילו בעל התניא לא ראה את ספרי הנוב"י והפמ"ג ולא בדקת כלל את העניין(כי אז היית רואה שטעית)! שו"ת הנודע ביהודה נדפס במהדורה ראשונה בתקל"ו עוד בחיי הנוב"י.. ובעל התניא מצטט ממנו בשו"ת שלו (שו"ת אדה"ז שנדפס בשו"ע הרב בסופו) בסימן ל: "ובתשובות נודע ביהודה כתב".
תגובה חשובה לדניאל (25) 24.10.19
2
כל החסידים בפולין פסקו תמיד לפי בעל התניא ולא לפי המשנה ברורה (שאגב גם הוא מביא הרבה מאד משו"ע בעל התניא)
הבהרה23.10.19
פתאום ממורמרים נתקעתם בפולין, בפולין ספר המשנ"ב עדין לא התפרסם מספיק, אז פסקו לפי הרב שו"ע שאגב גדולתו אינה ניתנת לעירערור . היום כולם פוסקים לפי המשנ"ב גם החסידים, וחסידי גור הם גם חסידים וכך הם נוהגים למעט בעניינים קבליים.
דניאל23.10.19
כנראה שאתה "שוואכע חוסיד" שאינו פוסק כהרב ואל תטוש תורת אמך. ואין זה קשור לקבלה!
להידען24.10.19
פחחחח חחחחח חחחחחחחחחחח עם פוסקים כמוך - עם ישראל היה מת מצחוק. אל תיטוש? הכלל ההלכתי קובע שהלכה כבתראי!!!!!! על הפמ"ג יצא לך לשמוע ולהכיר?? ועל ר' עקיבא אייגר, החת"ס, מאמר מורדכי, הנתיבות בדרך החיים, והנודע ביהודה, וכו' וכו' וכו' שמעת????? אתה יודע שאת כל הספרים האלו ועוד הרבה גדולים אחרים הש
דניאל24.10.19
הנודע ביהודע לפני השו''ע הרב
א30.10.19
דברים כדרבנות. כל מילה אמת. לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שגערע רבי לא טועה.
נתי ברגר24.10.19
תודה דניאל
דניאל24.10.19
שחסידי גור הם חצי מתנגדים לומדים משנ"ב וחפץ חיים ובידידות וקירוב הדעת עם הליטאים ובאגודה וד"ל. אין חסידות.
ידוע24.10.19
יש אומרים שמביא משלחן הרב כדי שימכרו המשנה ברורה בפולין
אחד שיודע24.10.19
פולין זה גור..
אבא 23.10.19
אגב שני אחרונים המשנה ברורה לעולם לא כותב בנחרצות ודלא כ הגר"ז והגר"א.
יהודה 24.10.19
אז אני מציע לך להתחיל ללמוד את הספר ממשנ"ב שעושה רושם שלא פתחת מימך. בהצלחה.
דניאל24.10.19
נכון הוא מאסף ומלקט ומכריע כהגר"א וחיי"א ודלא כהשו"ע ורמ"א והפוסקים בשו"ע כידוע.
למדתי24.10.19
1
גועל נפש שחצר גור של הרבי שליט"א מוציאה הקלטות כדי שהחסידים הצעירים והנבערים רק ישמעו שהוא חולק על הרבי. כדי שלא ימשכו אליו והאמת שבחסידות תמיד הלכו לרבי שלבם חפץ
דוד 25.10.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

שמחת בית פינסק קארלין - מישקולץ | האדמו"ר לא השתתף בשל חולשתו

חיים רוזנבוים | 14:00

בן חודש תפדה

הרבי פדה את נכד האדמורי"ם מביאלה בית שמש, מעליץ ודעעש

חיים רוזנבוים | 13:59

מסע תפילות

בסיום בין הזמנים: האדמו"ר ערך מסע תפילות בצפון

חיים רוזנבוים | 09:40

זכותו יגן עלינו

המשפיע ר' מיילך חשף את הקמיע שכתב בעל ההילולא

חיים רוזנבוים | 09:08

אחרי ההסתלקות

למה עלה האדמו"ר לפתע על סולם? הצלם שוקי לרר נזכר

שוקי לרר | 12.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

במשך יותר משעה

האברכים הקשו שאלות, האדמו"ר ענה תשובות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 12.05.24

לכל ישראל האיר

שבועיים להילולא | אלו אירועי ל"ג בעומר שיועתקו ממירון 

חיים רוזנבוים | 12.05.24

סיפור למוצ"ש

מדוע אמר הבעל שם טוב הקדוש שאין ממה לדאוג בכלל?

ורד שאלתיאל | 11.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כש'חשוך הבנים', רתח על הבעל שם טוב: "מדוע השלת אותי?"

כיכר השבת | 11.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

העתירו בתפילה

החייאה על האדמו"ר מביאלה; הידרדרות חמורה במצבו הרפואי

חיים רוזנבוים | 10.05.24

ביקור הוד

ביום הראשון של הזמן: האב"ד הופיע בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 10.05.24

עולם חסד יבנה

בחסידות סקווירא מקדימים רפואה למכה - עם תמיכה מיידית

חיים רוזנבוים | 10.05.24

בריות טובות

ברחובה של עיר בירך האדמו"ר על האילנות 

חיים רוזנבוים | 10.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

נס רפואי

האדמו"ר מביאלה ישתחרר היום מבית החולים - למנוחה

חיים רוזנבוים | 10.05.24