כיכר השבת

הפיצול בגור

הפגישה הלילית הסתיימה: אין הסכם בין הגר"ש אלתר לגור

שניים מחברי הוועדה האחראית שמינה האדמו"ר מגור נפגשו הלילה עם הגר"ש אלתר, בניסיון להגיע להבנות. הפגישה הסתיימה ללא הסכם • במקביל, הרב וקסלשטיין הודיע כי הוא חוזר לגור (חסידים)

51
שאול כהנא | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ו בתשרי תש"פ | 25.10.19
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בתשרי תש"פ | 24.10.19
הפגישה הלילית הסתיימה: אין הסכם בין הגר"ש אלתר לגור
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת ובאדיבות המצלם)

פגישה לילית נערכה בשעות האחרונות (ליל שישי) בביתו של הגר"ש אלתר, בו השתתפו מטעם חסידות גור שני חברי הוועדה, הרב דב לנדאו והרב אברהם בנימין זילברברג.

בסיום הפגישה התברר כי אין הסכם בין הצדדים, והניסיון הנוסף להגיע להבנות ולנסות להחזיר את הגלגל אחורנית ולמנוע את הפיצול - עלו בתוהו.

לדברי גורמים בחסידות גור, בסיום הפגישה, שנמשכה מספר שעות, ביקש הגר"ש אלתר מספר ימים על מנת לחשוב ולענות תשובה. עדי ראייה במקום סיפרו כי בסיום הפגישה עם חברי הוועדה, עלו מספר מתלמידיו הקרובים של הגר"ש לדיון בביתו.

בתיעוד: חברי הוועדה יוצאים מבית הגר"ש אלתר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במקביל, הרב בצלאל וקסלשטיין, ראש ישיבת טשרנוביל לצעירים בבני ברק ומו"צ ודיין בבית דין הישר והטוב בירושלים, שמונה לרב קהילת חסידי הגר"ש אלתר, הפתיע במכתב בו הצהיר כי הוא חוזר לחסידות גור.

"מאחר שיצא מכשלה מתחת ידי, אני מצהיר שאני כפוף אך ורק להנהגת אד"ש מגור שליט"א ולהוראותיו, ולא אלך למקום אחר" - נוסח המכתב.

מדובר בפרישה מפתיעה, שכן הוא צפוי היה להתמנות לרב הקהילה, ובמודעות הרישום למוסדות החינוך שהקימו, היה רשום כמי שיאשר את נושאי הטכנולוגיה, לאלו הזקוקים למחשב ולאינטרנט.

המתיחות הנוכחית, פרצה אל מעל לפני השטח בעת שהגר"ש אלתר הוציא מכתב תמיכה בדוד ברלינר, העסקן האמריקאי שנאבק בבית משפט על שטח הקעמפ בארה"ב.

רבנים בחסידות חתמו על חרם נגדו, אך ר' שאול בחר לגבות אותו ובמכתב בו כינה אותו "ידידי" הוסיף, כי בירר עם הרבנים והם אמרו לו כי חתמו על החרם ללא ששוחחו עם ברלינר. בסיום המכתב מחה על האלימות נגדו, בעת שביקר בארץ.

מכאן והלאה, המתיחות הפכה לגלויה. המאבק נגד שיטת הלימוד בישיבות החסידות, אשר כפי הוראת האדמו"ר לומדים בקיאות בלבד, ללא עיון. אלו שהוציאו את בניהם מישיבות החסידות לישיבות כלל חסידיות, אוימו כי יזרקו גם את בנותיהן מהסמינרים.

בערב חג הסוכות, במכתב לבחור הלומד בישיבה כלל חסידית כתב לו ר' שאול: "לא היית רוצה, מסתמא, להתחנך במקום שתלמידיהם מלבינים פנים ומאבדים חלקם לעוה"ב", ברמיזה נגד ישיבות גור.

בין סימני המתיחות, בחתונת נכד האדמו"ר בחודש אלול האחרון, לא השתתף הגר"ש אלתר, מאחר ולא הוזמן, בניגוד לחתונות קודמות במשפחת הרבי מגור.

לשיא הגיעו הדברים בימי חול המועד סוכות, לאחר שהתברר כי הגר"ש יערוך מניין נפרד בהיכל ישיבת רמ"א, לאחר שהובהר כי לא יקבל את עליית כל הנערים בבית המדרש הגדול של החסידות ברחוב ירמיהו, כמידי שנה.

באדיבות כאן 11

בהכרזה בשטיבלך של החסידות הודיעו הגבאים בשם הוועדה האחראית: "היות ולדאבונינו ישנם אנשים ממורמרים שמחרחרים ריב ומנסים לגרור אחריהם את חלושי הדעת, במטרה לקעקע את יסודות הדת, לכן כל מי שמשתתף או מבקר, אפילו באופן חד פעמי בכל התאספות כגון תפילה או שיעור וכדומה, עליו לדעת כי הוא מנתק עצמו מציבור אנשי שלומינו, על כל המשתמע מכך".

למרות זאת, כשלוש מאות איש השתתפו בתפילות ובהקפות שניות אצל הגר"ש, מה שסימן פיצול רשמי מחסידות גור. מאז, נערכו אנשי הגר"ש להקמת מוסדות עצמאיים, והיום (חמישי), אף הקימו ישיבה חדשה בירושלים.

למרות זאת, בניסיון נוסף, הגיעו שניים מחברי הוועדה האחראית, שהקים האדמו"ר מגור לפגישה עם הגר"ש אלתר, בניסיון להגיע להסכם ולהבנות - האם אלו יצליחו? נכון לעכשיו, נראה כי התשובה שלילית.

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
ועל רקע הפיצול נזרקו בנות ומורות חפות מפשע מסמינר גור בבני ברק בנות שרק התחילו ללמוד מקצוע ושילמו ממיטב כספן על המסלול , ומה יעשו עכשיו? ומורות שהשקיעו את נשמתם שנים בסמינר.
ביתר עילית29.10.19
29
ברור שמי שרוצה יכול לעזוב את החסידות בכיף ממש, ואף ניתנה הוראה מפורשת בשטיבלך לצעירים שלא להצר בשום דבר חלילה צעדי העוזבים. ולמי שממורמר ויושב בתוכו ולא עוזב - להגיד לו יפה בכבוד לעזוב. מה אתם מנסים לשטות ולנצל את הציבור שלא באמת מתמצא שכביכול מאיימים עליכם נוהגים באלימות וכו' הציבור בגור שמח ומא
דניאל25.10.19
כולם מבינים שאם הראש ישיבה נשאר עם הקהילה ויבנה מוסדות מסודרים, אז חלק מאוד נכבד מהציבור בגור יעבור להראש ישיבה!!! וגם אם יהיה טרור אז יהיה עוד אנשים שימחו על הטרור ויעזבו את גור!!! אז מה המערכת עושה מצד אלד מעמידים פני תם שאנחנו לא רודפים אף אחד!!! ומצד שני מאיימים על כל האנשים החשובים של גור שעזב
חסיד גור בארה"ב25.10.19
כנראה לחסיד גור באמריקה כך זה נראה וכבר אמרו חז"ל הרוצה לשקר ירחיק עדותו [כמו שהעצניקים הצליחו לפרסם ולהקבע יותר באמריקא] האמת היא שבעבודת ה' וערלכקייט אין דומה לרבי שליט"א מגור, וחסיד בכל הדורות האמין בדברים האלו ולא בגלל ווארט קוצקאי חריף, או אפי' שיעור מפולפל הוא נהיה חסיד, אלא בגלל ערלכקייט נ
משה25.10.19
לא אזלזל בך וברבך ח'ו אבל מאוד לא שכנעת לידיעתך. ערלכקייט זה לא כדורים...
דודי25.10.19
כ'כ הרבה דברי שקר ממקלדת 1 ! את הסיפורים תמכור למי שלא מכיר אתכם לא לאלו שסבלו ושוחררו ממחנות הכפיה שלכם ב'ה עצה קטנה תורידו את התצפינים שהצבתם בכל מקום כי הם הולכים לראות גם את בני משפחתם מצטרפים להצלחה
יהודי25.10.19
למגיב בשם יהודי, ספר עוד בדיחה...
א.א.25.10.19
28
אני חושב שכדאי מאוד שהאדמו"ר יתן שיעור בעומק העיון ויראה לכולם שגם הוא יודע ללמוד
דניאל27.10.19

הצגת כל התגובות

27
שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו - זה אומר שלמה המלך - חכם באדם!! אין לכם מושג איזו שטות זו להגיב כאן!!! עשו משהו שיוסיף לכם משהו לנשמה!!! כל מילה שאדם מדבר רק גורע - ואף פעם אתה לא יודע איזה צרות תעבור בשביל איזה תענוג מפוקפק של הרגע. בא לך על משהו טוב - תגיד פרק תהילים. תן שקל לצדקה. תגיד מילה
י'הודי25.10.19
26
מי שאומר שהאדמו"ר אינו יודע גמרא ואי אפשר ללמוד ממנו כלום. הוא וההולכים אחריו לא יוכלו להיות חסידי גור, מצד שני צריך האדמו"ר לתת שיעור בפרהסיה על עומקה של הגמרא.
רבינו25.10.19
25
מדובר במחלוקת לשם שמים כל אחד שם בטוח שהוא צודק ולכן הרוחות מתלהטות אבל הכל ואני חוזר שוב הכל שם לשם שמים ועל זה נאמר תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם .. עכשיו נשאלת בוודאי השאלה הרי אין שלום ? מגובר בסכסוך ? מכאן שלא מדובר בתלמידי חכמים (ממתין לטמבל שיגיד שהוא מוחה :))
james25.10.19
24
סוף סוף מנהיג חסידי בעל שיעור קומה, גאון בתורה , בעל מידות תרומיות, בעל כשרון, ומנהיג אמיתי. מציל כבודם של בית גור. הנה קם נצר המזכיר את אבותיו הקדושים. ימי שמחה הם לנו גם אם איננו חסידי גור.
שמואל דוד25.10.19
אתה מכיר את החסידות שאתה קורא לו מציל החסידות שלמדו עיון עשרות בחורים מתקשים לא מצאו ידים ורגלים בלימוד הגמרא והיום יש לכל בחור מגמה משלו שמתאימה לצרכיו כל בחור ואפילו החלשים ביותר יכולים להבחן על מאות!! דפי גמרא על פה וזה כנראה נקרא בושות לשושלת גור?!
יוסי25.10.19
כמי שנמצא בפנים אני יודע ומכיר הרבה בחורים שמבטלים את הסדר בישיבות של גור כמו בכל ישיבה אחרת ואף יותר גרוע מכל ישיבה אחרת. והבחורים שהם קצת יותר עמקנים היו שמחים בלימוד העיון שזה היה מציל אותם מלחשוב על כל מיני דברים אחרים כלשון של הרמב"ם "אין יצר הרע בא אלא בלב פנוי מהחכמה". ומה שגור מנפנף את הבחור
חסיד גור בארה"ב25.10.19
23
דברי אלוקים חיים מרן רבינו הקדוש האדמו"ר מגור שליט"א ומרן ראש הישיבה שליט"א הם קדושי עליון ולאורם נלך!!
אלה ואלה25.10.19
22
אם סברתם שמאבק הפורשים נגד מאבק האדמו"ר קדוש ישראל בצניעות באמריקה כידוע, אותו מציגים הכופרים כמאבק נדלני. וחשבתם שזה רק היה בשביל תרוץ למה לפרוש, לאחר שמיצו את הדרכים האחרים כמו הטרינקים שלהם וכו' שעבר בשקט אז הנה לכם הכרזת הקודש מבית מדרשו של הגאון האמיתי ר' שאול, שהקירות בביהמ"ד דגור היו נופלים
דניאל25.10.19
21
אני לא מבין איך אפשר להשוות אדמור קיצוני ועמרץ לכק הגרש אלתר שהינו תלמיד חכם גדול ולמדן
מנחם25.10.19
שייגעץ, תתבייש לך
יהודי נחמד27.10.19
עפרא לפיך...
בעד התורה26.10.19
אני לא מבין איך אפשר להשוות אותך לעמלק, שאתה הרבה יותר גרוע ממנו..
בעד התורה25.10.19
20
300 האנשים שמספרו בכתבה זה כולל את כל מי שלא חסיד גור והגיע רק כדי להתרשם? אם כן אז המספרים גבוהים בהרבה אם לא אז סתם מדובר בלא הרבה בכלל
סתם מתעניין25.10.19
19
חבל...חשבתי שיערערו קצת את שלטון האימה של עסקני גור
יאיר25.10.19
18
האדמו"ר הנוכחי הוא גאון עצום בתורה ובחסידות אפשר לראות את זה ב"שמיסאן" בלול מכל התורה כולה, גם,ר שאול הוא ת"ח עצום אבל זה לא קשור לאדמורות ההנהגה כיום בידי הרבה שליט"א בלי עוררין
מאיר25.10.19
17
הבן אדם השלישי זה חתנו של יעקב מאיר אחיו הגדול של ראש הישיבה שאשתו היא מנהלת הסמינר של גור בבני ברק
איצי25.10.19
16
התנהלו בצורה מופקרת במשך שנים, עכשיו שיאכלו את הכובע, מה חשבו לעצמם שם בהנהגת גור??? שימשיכו לבזות ת"ח ובסוף יתנצלו בשפה רפה והכל יחזור לקדמותו.???
מישהו25.10.19
אף אחד לא התנצל... הגר"ש עצמו אמר כי הגיעו עם תנאים יותר קשים..
חיים25.10.19
15
מה שאני כן רואה שגור לא משקיעה כספים בתקשורת ואילו גור של "תורה וקדושה וחכמה ואצילות ועוד ועוד ועוד, דוקא משקיעה ביחצנות וזה נראה שעם הרבה כסף אני מקוה שישאר מהכסף שהוא כמובן מתרומות קצת גם למוסדות שיצטרכו המון כסף לרבבות ..... חסידיהם אני מאמין שאחרי הנהגה של כמה חודשים של ר' שאול אחרי ההתלהבות הר
אשכנזי25.10.19
14
אנכי ולא יהיה לך אלאץ איז מייני וראיה לדבר שש שלש,
יוסף זזות25.10.19
13
סתם מענין לחקור האם חסידי ר' שאול הם מאהבת ר' שאול או משנאת הרבי, ונוכל למצוא נפק"מ ....
חיים25.10.19
12
כיכר השבת, אתם נגד גור, והראיה שיש לכם תמונות מעודכנות מהיציאה של חברי הועדה של גור, שצולמו לכאורה על ידי אנשי מנהיג הפורשים.
יהודה25.10.19
11
הוא חכם מחוכם, כולם עכשיו רואים ברור שלא מעניין אותו כבוד או שררה, הוא לא מרשה לקרוא לו אדמו״ר ולא מתכונן לשנות את הקיים, הוא רק מעוניין ללמד תורה לקומץ תלמידים והשאר לא מעניין אותו, הוא כתר של כל הקהילה אותה הוא עוזב, וברור שרבים וטובים יודעים את האמת, בבוא יום פקודה אחוזים גבוהים יבחרו בבחיר משפחת
לא25.10.19
שטויות במיץ עגבניות ונתחיל במשל, בויזניץ אכן זרקו ועוד איך [גם החסידים] את ר' ישראל, אך אחרי הרבה שנים נהיו שונאים לר' מנדל, כיון שהוא היה בשלטון, ואז היתה הזדמנות פז [עם גיבוי הרבי זצ"ל] להחזיר את המלוכה לר' ישראל. בנידון דידן א' לא אצל כולם הוא הכתר כמו שאביו לא היה הכתר למי שזוכר ב' הוא מדבר נ
אשכנזי25.10.19
ההבדל ביניהם שהויזניצר לא דיבר אף פעם נגד אבא שלו... וכאן....
ד.26.10.19
10
חשבתי תמיד שיהיה פיצול נוכח הפיצול שאני רואה כל פעם שעברתי ליד מחנה שנלר לשעבר אשר נעשק מכלל הציבור לטובת הגירערס. בלי לדבר על תמיכה בהיר ברקת שהביא סכנה לכל עיר הבירה ירושלים מבחינה רוחנית מחד וברדיפת חרדים שאינם נמנים בקבוצה של הגעגערס מאידך, את הרדיפה לא הרגשתם אילו הייתם גירערס, זה מתחיל מבעיות
חשבתי תמיד שיהיה פיצול נוכח הפיצול שאני 28.10.19
9
כיכר השבת היה נגד גור בכתבות האחרונות ונשאר לבד... עם הפורשים, שעדיין נשארו.
ד.25.10.19
8
כל הגערערס פה לועגים על מיעוט הציבור של הגר"ש ועל ששמחים שהם עוזבים את גור, אך ממה שראשי הדיקטטורה בגור שלחו שני שליחים להגר"ש לנסות לעשות שלום אחרי כל מה שהוא כבר עשה ואמר נגד גור, כולל "עקירת התורה", נראה לי לכאורה שאיכפת להם הרבה הפרישה ושהם דואגים שבאם תוקם גור אחר שפוי עם מדות ותורה, יתחילו להצ
אריה25.10.19
7
מה קרה לרב וקסלשטיין שהשתפן פתאום? בסופו של דבר טוב שברח. פחדנים חסרי חוט שדרה לא רצויים אצל ראש הישיבה.
דוד25.10.19
6
חבל מאוד מה שקורה. לא טוב לכם ולא טוב לכלל היהדות החרדית. זה לא ויזניץ ולא סטמר ולא אלף נדבורה וספינקה כמו שליצמן אמר בזמנו חייבים שס חזקה אנחנו חייבים אותכם גור חזקה. לא עוד קבוצה שמתעסקת בעצמה חייבים להפעיל לחץ מלמטה שימצאו איזה הסדר שהרב שאול יצא בכבוד.וישאר בגור ממש לא מתאים מחלוקות וחרמות
ישראל25.10.19
5
תראה את הענווה של הראש ישיבה, מגיע אדם שרדף אותו כל השנים, ורוצה ליפגש איתו על שלום, במקום שהראש ישיבה יזרוק אותו מכל המדרגות עד שיבקש סליחה ומחילה ויקבל על עצמו נידוי כדין מי שמבזה תלמיד חכם, הראש ישיבה לא מסתכל על הכבוד שלו ומקבל אותו בכבוד מלכים ומוכן לדון איתם על איזה הסכם שלום שזה נקרא בשפה העב
חסיד גור בארה"ב25.10.19
אוי כמה שאתה טיפש וצבוע וכופר תפסיק להתבכיין על אלימות וטרור שפשוט לא קיימת לדאבונכם! כי חוץ מזה שהם עדיני נפש, אתם הכמה ממורמרים גם כלל לא מעסיקים אותם! חסידי גור מבקשים דבר אחד לכו וצאו ממחנינו, אנחנו שמחים ומאושרים עד הגג שעזבתם! ומקווים שלא תחזרו! כי אתם כופרים בכל הקדוש והיקר לנו, ואם אנשים
דני25.10.19
הוספת ביאור יעקב מנדלסון מחשובי אנשי הפורשים
דני25.10.19
זה כמו שתנסה למכור לציבור שמנדלה הגר שמח עם כל אחד שעוזב , קישקוש בלבוש אחד גדול, זה ברור שכל אחד שפורש ועוזב את המערכת זה צעד מכאיב ומאיים , אחרת לא היית רואה כזו השקעה מצד גור להגיע כביכול להסכם.
יהודי נחמד27.10.19
אם אתם שמחים שהם פרשו למה שלחתם שליחים לנסות להחזיר אותם למחנה? תגידו "ברוך שפטרני" ונגמר העסק!
אריה25.10.19
למגיב בשם אריה, נראה לי שנסיונות השלום הגיעו מצד אחיו של הגר"ש...
לאריה26.10.19
4
בשביל להנצל מגדר של חכמים עוברים על איסורי תורה (לא תשא עליו חטא לא תונו איש את עמיתו לא תלך רכיל לא תחללו את שם קודשי] והיד עוד נטויה
דן25.10.19
3
זה הלשון שיצא מבית הראש ישיבה שליט"א "הם באו עם הצעות שאמרתי להם שאינם מקובלות עלי. ממילא מודיעים לקהל אנ"ש שאין הסכם ולא יהיה הסכם. ונשארים בכל תוקף כפי התוכניות. ושלא להאמין להודעות שקריות."
חסיד גור בארה"ב25.10.19
בטח הגררס האלימים עובדים לשקר שאין וכולי.
יהודה 25.10.19
2
רבי שאול תמשיך במהלך הצודק שלך העם איתך נ.ב. אתם תיראו ברגע שיפתח מוסדות יעברו עוד אלפי אנשים לחסות בצילו בצילו של הצדיק
חסיד ששומר על עיניו25.10.19
חסיד ששומר על עיניו אבל לא על פיו וקדושתו....
בעד התורה25.10.19
1
כיכר השבת, תפסיקו לכתוב נגד גור, נמאסתם!
מוחה25.10.19
לגערר שמוחה נגד מי שמדבר נגד גור אני אומר הפוך חסידי גור תפסיקו להתנהג באלימות עם שיטות דיקטטורה של צפון קוריאה, נגמרה עידן סתימת הפיות תפנימו את זה טוב טוב, אם רבי שאול ו300 חסידיו רוצים לפרוש אל תתנהגו אליהם באלימות או בשנאה קבלו את זה בהבנה שלכל אחד הזכות לבחור את רבו ואת מקומו
מוחה על מחאתך25.10.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

בקרית צאנז בירושלים ציינו את ה'הילולא רבא' 

חיים רוזנבוים | 10:28

תורה וחסידות

מה חיפש האדמו"ר החסידי בבתי ראשי הישיבה?

חיים רוזנבוים | 10:25

וזאת לתעודה 

הילדים בקרית הבעל שם טוב הגו וקיבלו תעודות מהרבנים

חיים רוזנבוים | 10:23

גלריית תמונות

עם סיום ש"ס וסעודת מצווה: טיש ה'יארצייט' בגארליץ

חיים רוזנבוים | 08:32

תיעוד ענק

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24

ויחיה זרעם

רועה נאמן | האדמו"ר מצאנז גימגראד ערך טיש הילולא

חיים רוזנבוים | 05.05.24

באה שבת באה מנוחה 

על אף המצב המתוח בצפון | האדמו"ר מירושלים שבת בצפת 

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חסל סידור פסח

חג הפסח בחצה"ק באבוב 45 | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 05.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כשהמשרת של הבעל שם טוב הרהר: 'הלוואי והגרביים היו שלי'

כיכר השבת | 04.05.24

סיפור למוצאי שבת

הבעש"ט נשאל: "מדוע דווקא הבקשות שלך נענות בשמיים?"

הרב אהרון ראובן | 04.05.24

בית אהרן ברכו ה' 

סאטמאר: ראש הישיבה קבע משכן חדש לחסידים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ויחיה זרעם

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

מאמר מיוחד

חלת מפתח: כל מה שאולי לא ידעתם על הסגולה לשבת זו

ורד שאלתיאל | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם