כיכר השבת

המאבק בגור - לזירה המשפטית

עו"ד מתריע: תלמידים ותלמידות חווים התעמרות ואלימות

מספר הורים, שאת ילדיהם העיפו ממוסדות החינוך בשל השתתפותם בתפילות אצל הגר"ש אלתר, התאגדו משפטית • בחסידות דוחים את הטענות: קומץ פרובוקטורים שמסיתים את ילדיהם (חסידים)

83
שאול כהנא | כיכר השבת | ו' בחשוון | 04.11.19
חסידי גור. תמונת אילוסטרציה
חסידי גור. תמונת אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', הורים שהעיפו את ילדיהם ממוסדות החינוך ברקע הפילוג בחסידות גור, הגישו תלונות לרשויות החוק והיום (שני), שיגר עו"ד בעז פייל, ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות', מכתב בנושא לגורמים הרלוונטיים.

במכתב, שיועד לרות אלמליח, מ"מ מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך ואל שר החינוך רפי פרץ, מנכ"ל המשרד והיועצת המשפטית, הוא דורש לבטל את הרחקת התלמידים והתלמידות ממוסדות החינוך.

"בשם מרשינו, קבוצת הורים לתלמידים במוסדות החינוך של חסידות גור ו/או בשליטת חסידות גור, אנו פונים אליך בבקשה דחופה להפעיל את סמכויותיך בקשר עם פגיעה חמורה בזכויות תלמידים אשר סובלים מהתעמרות אכזרית ע"י הנהלת מוסדות החינוך האמורים, וחלקם אף הורחק לצמיתות ממוסדות אלו בניגוד מפורש להוראות הדין, והכל כשלא קיימת כל הצדקה או נימוק ענייני להתנהלות אלימה זו, לבד ממאבקים פנימיים שגורמים מסוימים בחסידות גור מנהלים נגד הוריהם של התלמידים".

מה קרה בחסידות גור? צפו בכתבה (מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

"בנסיבות אלו, נקל להבין מדוע מרשינו מעדיפים כי פרטיהם לא ייחשפו בשלב זה. למרשינו ברור כי כל מי שיקשור עצמו לפניה זו אל משרד החינוך - יבולע לו, ובעיקר - יבולע לילדיו הלומדים במוסדות החינוך הנשלטים ע"י חסידות גור. הצורך בהתערבות מהירה ואפקטיבית, ובעיקר באמירה צלולה ובהירה מצד משרד החינוך וגורמי הפיקוח - הוא ברור ומיידי, ואינו סובל דיחוי".

לפי המכתב, "במוסדות החינוך של חסידות גור, לרבות בבני ברק, ירושלים, אשדוד ובית שמש, תלמידים שהוריהם השתתפו בתפילת החג סובלים מדי יום מהתעמרות ומהשפלות פומביות, ובחלק מהמקרים נמסר להם כי הם מורחקים לצמיתות ממוסדות אלו (לרוב הודעה זו נומקה באמתלות שווא)".

עורך הדין מציין כי בתגובה להוצאת הילדים מהמוסדות, נמסרו נימוקים שונים - אך הוא מפריך אותם. "בחלק מן המקרים החלטה זו נומקה בכך שוועדת הטכנולוגיה של חסידות גור לא אישרה את הכשר מכשיר הטלפון הנייד של הורי התלמידים, אף שמובן כי לא חל כל שינוי בעניינים אלו לעומת שנים קודמות".

הוא מספר על "ראיות המצביעות לכאורה על מעורבות של פוליטיקאים בכירים בהחלטה להרחיק את התלמידים כמפורט לעיל".

עו"ד פייל כותב כי "אין כל קשר, ולו הקלוש ביותר, בין ההחלטה להתעמר באותם תלמידים ולעיתים אף להרחיקם מן המוסד, ובין התנהגות כלשהי מצד התלמידים עצמם. תלמידות ותלמידים, חלקם בגילאים רכים, חוו וחווים מדי יום התעמרות קשה, ואף אלימות מילולית של ממש".

לכן, הוא דורש ממשרד החינוך "להודיע – באופן ברור ושאינו משתמע לשני פנים – לכל גורמי ההנהלה בכל מוסדות החינוך שבתחום הפיקוח של המחוז בערים ירושלים, בית שמש, אשדוד ובני ברק, כי כל מקרה של התעמרות, אלימות מילולית (ועל אחת כמה וכמה אלימות פיזית), הרחקה מלאה או חלקית וכל ביטוי של התנכלות על הרקע המתואר לעיל יטופל מיידית ובאופן החמור ביותר".

עוד הוא דורש "לוודא כי כל תלמיד שהורחק ממוסדות החינוך של חסידות גור אשר מעוניין לשוב ללימודיו, יוכל לעשות כן, וכי לכל תלמיד אשר אינו מעוניין לשוב למוסד החינוך אשר הרחיק אותו, יימצא פתרון חלופי במוסד חינוך אחר באזור מגוריו".

גורמים בחסידות אמרו בתגובה ל'כיכר השבת' כי "מדובר בטענות שקריות אשר מצוצות מהאצבע. הפורשים עזבו את המוסדות אך לא הצליחו להקים מוסדות עצמאיים משלהם, ואת כישלונם הם מנסים להשליך על המערכת החינוכית בגור".

הם הוסיפו כי "יש לשים לב, כי במכתב התלונה שהוגש למשרד החינוך אין אפילו עדות אחת ל"רדיפה" כביכול כפי שמתוארת במכתב האמור. פשוט משום שלא הייתה כזו".

"מי שעומד מאחורי התלונה הם קומץ פרובוקטורים שמסיתים את ילדיהם ומכריחים אותם להגיע למוסדות החינוך בעל כרחם, דבר היוצר מתח ואי נעימות שמפריעים לשלווה ולשקט הנפשי הדרוש לכלל התלמידים. אותם הורים התבקשו להימנע מיצירת הפרובוקציות הנ"ל.

לסיום טענו כי "כל הטענות כביכול על הצרת צעדיהם של ההורים מלהכניס את ילדיהם למוסדות חינוך אחרים, הינן שקר וכזב".

תוכן שאסור לפספס
83 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
מתי הכתבה הבאה?כבר לא יכול לחכות,אני במתח.העלילה מסתעפת ויש אקשן.מי ה"דרשן"=המסית הבא??
יעקב05.11.19
25
וכי זריקת תלמידים ממוסדות הלימוד אינה נחשבת לרדיפה, התעללות, והתעמרות? תגובת גור למכתב היא חוצפה. העולם אינו הפקר. תגובת משרד החינוך להתנהלות האכזרית הזו צריכה להיות, הפסקה מיידית של העברת כל תקציב למוסדות החינוך של גור עד שהעניינים יסתדרו והתלמידים שנזרקו יושבו אל הלימודים.
דני04.11.19
כיף לראות איך "בעלי השליטה" בגור בלבלו לכולם שנים שהכל בידם...משרד החינוך לא מכיר את גור והחינוך העצמאי שונא אותם:בבית שמש ישנו בית ספר שמכונה "גור" למרות שהוא שכונתי לחפציבה,הבנות הכלל חסידיות נאלצות שנים לנסוע ל"פורוש" בקריה כי ליצמן הכריח את החינוך העצמאי שזה בי"ס שלו!! פלא שלא נותנים תקנים למורו
אלישע05.11.19
אם לתלמוד תורה שלך היו מכניסים ילד חילוני, גם כך היית מדבר? או אם היה נכנס ילד שכל הזמן מדבר נגד הרב שלך, גם היית שותק ? ולהורים הרשעים שמאמללים את הילדים שלהם, ומכניסים אותם בכח להתמודדות של יחיד מול קבוצה שלימה, אתם חושבים שיצא לכם ילד בריא בנפש ?
צדוק05.11.19
הילדים של הפורשים לא מדברים נגד הרבי. (ובכל מקרה, אפשר לפתור זאת באזהרת הילד וההורים שלא לדבר). ובריאות נפש - אתם צריכים רחמי שמים, עם הממסד המושחת והמטורף הזה, לצאת בריאים בנפשכם. עם גבר מבוגר ועצבני שמרצה בסמינר וצורח על בנות מבוהלות 'להוציא חרב ולהרוג, אסור לחשוב'.
לצדוק05.11.19
אפשר גם לשתות מי אסלה חדשים ונקיים !
לחכם05.11.19
כשבנ"א לא מאמין בדבריו ואין דרך לשכנע הוא צועק,ומעלה ווליום וצווח...אולי ישתכנעו?? כלב נובח לא נושך.המסכן חשב אולי יקבל לחיים מהאדמו"ר נעבך.אגב,התכוון להרוג בחרב גם את בניו וחתניו האלקנאים? הגישו תלונה במשטרה להסטה לרצח.יופי של מגידי שיעורים
אהרון05.11.19
דוקא נכון רק בהפוך:הבנות של חסידי הגר"ש בבי"ס חסידי י-ם חוו הצקות והשפלות מכמה חברות(שאגב אביהן ידועים כראשי הטרוריסטים")עד שהמחנכת התערבה ואמרה שלא מדברים על הענין בבי"ס כלל חסידי והוסיפה שאבא שלה יכול לצלצל אליה..נא לא לסלף ולשקר כדרככם.
ברוך05.11.19
24
זה מה שאומרים: אהבת ישראל.
משה06.11.19

הצגת כל התגובות

23
לעמך הפשוט, לא נותנים להגיע לבית משפט, רק בית דין רבני. אבל כנראה החשובים האלה כולם יודעים שבתי הדין לא באמת שופטים צדק. אחרת איך כולם מגיעים לבתי משפט. ישיבות קדושות, חסידויות חשובות. וכו' וכו'
Victor05.11.19
22
דגל התורה לימדו את כולם איך מתעללים ומחרימים את אנשי עץ, עכשיו גור למדו מהם. עדיין גור עדינים ביחס למה שעשו אנשי דגל
חסיד05.11.19
21
צודקים שילמדו בסאטמר באבוב ספינקא חבד הם הרי לא גורים
אברהם אליעזר מ.04.11.19
כשרוצים להכניס למקומות אחרים, גור מאיימים על המוסדות שלא יכניסו את הפורשים.
ישראל05.11.19
תשלחו את הילדים שלכם ללמוד בממלכתי דתי. אינכם מאמינים בצדיקים. יש לכם אייפונים פתוחים. אתם רוצים שהנשים שלכם יינהגו. גם מחפשים קצת מסורת. ממ"ד בול בשבילכם. מה אתם מחפשים במוסדות חרדים ?
בנצי05.11.19
ואו..רמה של ילד בן ארבע,ממ"ד,רשיון...הקינאה פשוט אוכלת אותך!!wow
יהודה05.11.19
כשאומרים את האמת בפנים זה כואב הא?
ליהודה05.11.19
כשאומרים שטויות בפנים זה מגוחך.
לעונה ליהודה05.11.19
אתה יודע מה זה ממ"ד? פאנאט שכמוך.כן האמת היא שאתה ילד בן 4,ואולי אשתך רוצה רישיון
יעקב05.11.19
20
הבן שלי חזר מהחיידר בוכה שהרבי בכיתה אמר לחברים לא לדבר איתו כי אבא שלו רשע. קטנים לאו בני מחילה נינהו. הרבי הזה ו'הרבי' שלו בירושלים ישלמו מידה כנגד מידה.
אלטר04.11.19
אתה אבא רשע !!! אין מילים אחרות !!! עזבת את גור מכל סיבה שהיא. זאת זכותך. תעשה מה שהנך חושב שטוב לך. אבל למה לאמלל את הילדים שלך ??? איזה עוול הם עשו לך ??? תחשוב שילד חילוני ייכנס ללמוד במוסד חרדי, מה היה קורה בכיתה ? זה דבר אוטומטי שילדים שאין להם את המצפן ואת ההבנה לנפש המספיקה לגיל הזה, יפעל
לאלטר05.11.19
הנה השטויות מתחילות:ילד חילוני,רישיון.שקרנים וצבועים,נא להעלות את הרמה...
אלישע05.11.19
כשאומרים את האמת בפנים זה כואב הא? אז אתה כתגובה ממהר לעלתו את הרמה יפה לך!
דני05.11.19
19
שמחה וששון ליהודים
שלזינגר04.11.19
18
בס"ד משהו מתחיל להריח לא טוב בכל הדווחים האובססיביים על גור. הן מצד זה והן מצד אחר, אבל מרגיש לי שיש כאן איזה מגמה, ואם יש למישהו טיפה שכל, צריך להרים את הכפפה ולבדוק אם כאן חלילה איזה סיפור לא טהור. והכוונה היא כספית. יש כאן איזה משהו שיש מקום לחקור!
SOMEBODY05.11.19
17
מענין איך דוקא צד השכינה הוא המתלכלך בערכאות דוקא אלו שרוממות הדת בגרונם, רוצים מצד אחד את העצמיות ומצד אחד את הנהנתנות מגור זהו כוחם של בעלי מחלוקת, להשמיץ לעשות צרות, לרדוף אנשים, ולזעוק טהור אני
זעזוע אחד ארוך05.11.19
למזועזע,יש פה הלכה?מדובר בזריקת בנות שנוגד את החוק כי משרד החינוך אינו מיצג פוליטיקה,בגור יודעים רק להנות מהתקציבים,לא ברור שצריך עו"ד?? את פרשת ברלינר והחרמת יהודי כשהאדמה שלו כן הבנת?מתי נח לך להבין?
אהרון05.11.19
16
יש קבוצה של מאה אולי חמש מאות שרוצים לפרוש מחסידות גור, שוין, זה ממש נושא פנימי ופרטי של החצר.
אבא 04.11.19
15
קוזק נגזל צבוע ומגעיל, אניש ריב ומדון ומרידה הורסים מבפנים זה עשורים והבליגו, כעת זה בגלוי ובעזות מצח אז מסלקים אותכם ביושר ובצדק, אבל רוצים להישאר במוסדות שאתם כה שונאים ומשניאים !! איננו חוטבי עצים ושואבי מים שלכם !! צאו טמאים ממחננו ! הניחו לנו ! עזבו אותנו לנפשנו חבורת צבועים פרובוקאטורים אפסים
יוסף05.11.19
בור ועם הארץ.עוד אחד שקונה לוקשים שמלעיטים בכנסים ובשטיבל.ערדי במקרה?
יהודה05.11.19
לגערער העצבני: רצינו לעזוב, רובינו אכן עזבו. הבעיה היא שראשי המערכת שלך ברשעותם מנעו קבלת הילדים במקומות אחרים. ציטוטים בידינו.
ליוסף העצבני05.11.19
עצבן עצבן!מי הורס מבפנים?רוצה תמונות והקלטות לטרור נגד הגר"ש לאורך השנים? הטעות שלו ששתק עד כה,חבל שהתעורר בגיל כזה.את החוזה המביש שנתנו למרן ה"פני מנחם" לחתום ראית? גור מצטערים על היום בו יצא האינטרנט לציבור.too late
משה05.11.19
השיטה של הממורמרים זה להאשים את השני בכל צרותיו! אנחנו לא מצפים ממכם לאחרת!
דני05.11.19
כך לימדו אותך המשגיחים לדבר? שלא תצא מדעתך
אהרון05.11.19
דוקא אתם כן חוטבי עצים ומסדרי מלפפונים ב"יש".זה מה שיוצא מהבקיאות,יש כמובן גם נדלניסטים...מי שנעשה דין כמובן לא מקבל קידום וקולו לא ישמע,מישהו מכיר שם של ת"ח גוראי מופלג? שנותנים לו רמקול? הם קימים אבל לא גורסים אותם..יותר קל לדחוף כדורים בישיבות מאשר ללמד בחריפות ולענות תשובות לבחורים.האמת כואבת
יהודה05.11.19
עדיף מפרופסורים כמוך.
עדיף 05.11.19
14
אני לא מבין אנשי הגר''ש הרי אומרים בכל במה שהם פתחו מוסדות וכו' וכו' אז מה הם רוצים אם מוציאים את הילדים שלהם הרי ככה הם ידעו מי שייך להם ויכניסו אותו למוסד שלהם למה הם רצים לעו''ד נראה לי שאין להם מספיק בשר
צופה מהצד05.11.19
1. לא בכל הערים פתחו מוסדות 2. יש ערים בהם הממסד הגוראי מסכל קבלת ילדי הפורשים למוסדות אחרים (באיומי תקציבים וד"ל). 3. יש מוסדות שגור החליטו שהם שלהם, אך למעשה הם שייכים לכלל-חסידי (בי"ע ירושלים), ומשם אין סיבה שהפורשים יוציאו. אם הגורים רוצים, שיוציאו בעצמם את ילדיהם.
לצופה05.11.19
לא בכל הערים פתחו מוסדות. נו ואז?
דני05.11.19
לא בכל הערים פתחו מוסדות, ואז ילדים נותרו ללא מקום לימוד, כי מורייני נ' באשדוד איים על חיידרים כלל חסידיים לא לקבלם, וזייברט בבני ברק, והנגיד א"א בבית שמש, ועוד. גם ה'פוליטיקאי הבכיר' מירושלים לא טמן ידו בצלחת. ואז ההורים הבינו שאין להם ברירה ובינתיים עליהם להשאיר במוסדות גור כי האחרים מפחדים מאיומי
לדני05.11.19
בשר...וכסף וטרור כמו לגררערס.לא רוצים הרבה בשר,רוצים ללכת היכן שטוב לנו.תקראו לנו חילונים,ממ"ד,רישיון..לא יעזור..כאשר יענו כן יפרוץ.רציתם שתכחד תורת הגר"ש אבל לא צלח.מצטער בכשלונכם!
אהרון05.11.19
לצופה מהמרכז,נכון.אין לנו הרבה אנשים ובניגוד אליכם לא רוצים גם,תנו לנו להתפתח בשקט בלי רדיפות ובלי איומים למנהלי מוסדות חסידיים.אצלכם צריך ניצחון וכמות.אצלנו זה לא מענין,תתפלא שיש מי שמחפשים איכות,מוזר?
ברוך05.11.19
13
הנואם המכובד אמר כי יש ללמוד ממשה רבינו בחטא העגל, שצריך... וצריך.... וצריך....
שמעון 04.11.19
12
אין הרבה חכמים שמגיבים כאן.... תשאלו על מה המלחמה בגור....לא טלפונים ולא גורים מודרניים שאין חיה כזאת...אלא כסף וכוח. כאשר הכל מרוכז בידי אדם אחד כל הכסף הכוח וליצמן בידיו.כל התרומות מגיעים אליו בלבד נקודה. עתה שיש זליגה של גורים לרבי אחר ותורמים התחילו לעצור תרומות המערכת של גור בפניקה ואפילו מאיימ
mike05.11.19
גור נדלן=כסף,בצע,ממון,שליטה, כבוד התורה כמובן...)
יעקב05.11.19
כל מילה אמת!!!
משה05.11.19
העיקר שיש זמן לטוקבקים..עמ"י לא משועמם....
משה05.11.19
בשתי מילים - מנותק מהמציאות.
דני05.11.19
מי מנותק?לא הבנתי.אתה נולדת היום??
משה05.11.19
11
לכל המתייפיפים שלפתע מגלים סובלנות ואוחזים עם ההורים ששולחים את ילדיהם לגור בשעה שהההורים לא חסידי גור, איפה הייתם כשעשו את אותו דבר לפלג הירושלמי? כששם בניגוד לפה יש עדויות על רדיפה ואלימות נגד הילדים מבני הפלג ולא רק נגד הילדים גם נגד כל הצבור של הפלג איפה הייתם צבועים? פשוט כי אתם שונאים את גור
צביעות צביעות צ04.11.19
כידוע הצביעות המגעילה של העצניקים איך שהם ביזו את כולם עם עיתונם יתד וכל כלב בא יומו.
ספרדי05.11.19
10
ברור שנכון, אני יודעת על מורה בסמינר גור בני ברק וכן על מספר בנות שהועפו מהסמינר חלקן בכתות ה' ו' באמצע לימוד מקצוע שהשקיעו בו את הונם וכוחם.
ביתר עילית05.11.19
אנחנו נוציא את כל הכביסה המלוכלכת מכל השנים כדי שכולם יהנו מהריח...
יעקב05.11.19
אין לכן בנות הפורשות ברירה אלא לעזוב את מוסדות ארגון הטרור גור ולהמשיך בבית המורה המרכזי ברבי עקיבא.
ספרדי גאה06.11.19
שיש בגוף נמק, חותכים. עם כל הכאב, זה מה שמציל את האדם. רפואה שלימה !!!
דוד05.11.19
האמת שהכל היה שווה,פתאום גור ה"נאצלת"מתחילה להנגיש עצמה לציבור ע"י תמונות וגיבושים..איפה היתם עד היום? שקעתם בתענוגות וברדיפת בצע ע"ח משלם המיסים הגוראי! התחרות טובה ליהודים...כיף!!
ברוך05.11.19
9
הכלל אומר שמי שלא צודק ישקר... גור אתם שקרנים ורמאים 1. ר' שאול לא רוצה להיות אדמו"ר אלא מרביץ תורה, האם אסור לו ללמד תורה? תסבירו לי מה הבעיה? 2. ר' שאול לא חלק על האדמו"ר למעט 4 דברים א. בסיפור של ברלינר, קבע שצריך ללכת לדין תורה, האדמו"ר טען שלא, לכאורה האדמו"ר לא צודק, (מה לעשות שגם אדמו"ר
לא גוראי04.11.19
אכן הבה נבדוק מי השקרן! א. לא רוצה להיות אדמו"ר? ידוע האימרה הולך כברווז ומגעגע כברווז - אז הוא ברווז, הוא יכול לקרוא לזה בכיבוסי מילים אילך שהוא רוצה, כי ככה זה משתלם לו" ב. ליסד קהילה המיוסדת על השמצה ודברי גידופין על הרבי מגור, זהו הרבצת תורה, אתה חושב שכולם תמימים? ג. מי בדיוק פנה לערכאות עם
דניאל05.11.19
אף אחד לא מפריע לו לפעול כראות עיניו. אף אחד לא מפריע לו למסור שיעורי תורה. וגם אף אחד לא יכול לכפות על מוסדות גור, כשהוא ואנשיו אינם כאלו, לקבל ילדים שדעתם שונות מהשקפותיו.
יצחק05.11.19
אתה אומר מידיעה שנותנים לו למסור שיעורי תורה?! ישן בעמידה! למה סגרו לו ישיבה?למה ביטלו לו נאום במעמד סיום הש"ס?למה מציקים לו? כי מקנאים!!!!!! לא חכמה לזרוק על הצד שכנגד.אין בגור טרור דבר שיכול למנוע מהם להכחיד את הגר"ש וחסידיו,הם ימשיכו כמסורת הלאה,אך זה רק מחזק אותנו
אהרון05.11.19
8
כשאני רואה את חסידות גור אני נרגע זה אומר שיש תקווה לחרדיות, שאר החרדים הולכים ומתבוללים בפגעי הזמן והציונות ומתקרבים עוד ועוד לעולם ולסלוגן החילוני, אצל הליטאים הכל מתר אין קווים אדומים ואין פיקוח וביקורת על איזה סוג אינטרנט יש לך בבית עם סינון חרדי אמיתי או עם סינון שהוא צחוק, וגם שאר החסידויות ע
חרדל05.11.19
ל"חרדל", שוב אחד שמתביש בהיותו גערר:"האדמור מגור שמשמר בעוז ובגבורה את הגחלת היהודית..." זה בסדר שאתה אוהב את האדמו"ר שלך,כל ההקדמה שלך היתה בשביל שימשיכו לקרוא עד הסוף...חחח
יהודה05.11.19
חרדל,מתענין בחסידות,צופה מהצד,ליטאי,איני חסיד,נא להחשף געררס,אל תתבישו,זאת חסידות "יפה"...
משה05.11.19
7
ווארט לבעלי דבר: ואהבת לרעך כמוך, מתי ואהבת? - כאשר הוא כמוך. ואם אינו כמוך - אינו בכלל ואהבת. ומכלל לאו אתה שומע הן, אם אינו בכלל ואהבת, מצווה לשנאותו. אימרו מכאן, אוי לפושעי ישראל המקיימים ואהבת כפשוטו לכל יהודי, ונסתתמו מהם מעיינות חכמה של בעלי הדרש, מה יאמרו ביום הדין? על כן יישר חילם של מנהלי
מוישי04.11.19
6
רשעים מה בנות ישראל עשו לכם תיתבישו לכם
יהודה04.11.19
רשעים למה בעמנואל לא רציתם להכניס ילדות שיש להם אינטרנט פתוח לבית ספר ? מה בנות ישראל עשו לכם ? תתביישו לכם !
דני05.11.19
אתה בעצמך יושב פה על אינטרנט שאינו כתקנות גור. לפי דבקותך בעניית תגובות כאן בנושא אחד בלבד, ניכר שאתה 'מבפנים'. אולי הכי מבפנים שיש. אם תיקח את משפחת ר' מירושלים, שבניה נוטלים חלק פעיל במאבק 'למען כבוד הרבי' כביכול - ידוע לכולנו היטב שכמה וכמה מבניהם שורצים על אינטרנט פרוץ, רואים סרטים פרוצים (ומעב
איטשע06.11.19
5
את דוד המלך ע"ה ה' הושיעו מאויבו המרכזי שאול בתפילתו תפילת יהודה כך שאין עיצה לגורים להינצל מיעקב אריה אלא כשספרדים משבט יהודה יתפללו עליהם ככתוב שמע ה' קול יהודה ותרגם קבל ה' צלותיה דיהודה.
ספרדי גאה05.11.19
4
סימנים נתן בהם: בין המבול למגדל בבל יש דבר אחד משותף אין נחת לקב"ה ממעשי-ידיו באחת הוא משחיט כול בשר על פני האדמה ובשני "נבלה שם שפתם אשר לא ישמעו איש את שפת רעהו ויפץ אותם משם על פני כול הארץ. הסטיה אינה בין האדם לבוראו אלא בין אדם לחברו על זה הקב"ה אינו מוותר כחוט - השערה כול שכן ק
קורן04.11.19
3
חידה : איך לדמות את האכזריות הגורית ???? 1.למאפיה יפנית 2.למאפיה רוסית 3.לאייכמן 4.להמן 5 7.לסטאלין 8.למנגלה 9.לאנטיוכוס 10 התשובות נכונות!!!!!!!!!!!.......
ספרדי גאה05.11.19
חזק!! גערר
יעקב05.11.19
אתה אינטלקטואל עשיר במוסגים ממש. צא עם זה לשוק יחטפו אותך, אבל אל תיפגע אם לא זה מה שיקרה.
דני05.11.19
2
מי שגאל את אבותינו ממצרים הוא יגאל את עם ישראל מהתיסבוכים הגוריים
ספרדי גאה05.11.19
1
קבוצת אנשים שרוצה לפרוש מגור ומתעקשת ללמוד דווקא במוסדות של החסידות, כנראה שבל זאת נהנו ללמוד שם וקשה לעזוב הא?!!!!!
לא הבנתי 04.11.19
1. רוב ההורים לא רצו להחזיר ילדיהם למוסדות המשחיתים. 2. בחלק מהערים, הממסד הגוראי בעזרת זרועות התמנון שלו, סיכל קבלת הילדים למוסדות אחרים. (הדברים מתועדים וכל כלב יבוא יומו). כך שהילדים נותרו ללא פתרון. 3. יש מוסדות שגור ניכסה לעצמה אך הם כלל חסידיים (כדוגמת בי"ע בירושלים). אין סיבה שמישהו יעזוב שם,
נסביר05.11.19
וגם בי"ס יסודי בב"ש שגור השתלטנית ניכסה לעצמה והשכנות החסדיות נוסעות לבי"ס פורוש בקריה.פלא שחינוך עצמאי שונא אתכם?מלמדים שם מה שרוצים ומחליפים מורות כגרבים(כמובן רק מגור) לפי היחסנית החדשה,איכס! גור קיבלו שימוע רציני עכשיו עם התנכלויות למורה חשובה שם.תתבישו לכם
ברוך05.11.19
פורשת אבל אתם עושים הכל ע"מ שלא יפתחו מוסדות:היכן שחותמים חוזה שכירות רצים הטרוריסטים ומתחננים למשכיר שיבטל,כולל איומים כמיטב מסורת גור!!! כך היה בשטיבל בב"ב ולכן הכל כרגע נשמר בסוד.למה כ"כ מפריע לכם שפוחזי אלקנה פורשים?? עכשיו הפסיקו לזרוק את ילדי המודרנים כבעבר מהחשש שעוד ינשרו,צבועים
יעקב05.11.19
למה פינצ'רו את הגלגלים לחסיד הגר"ש בי-ם?אלימים,התנהגות מחרידה,לכו תמכרו תותים בשוק
ברוך05.11.19
מי שלף נשק וירה עם לא מנכדיו של מנדלסון מתלמידי הגר"ש?
דני05.11.19
איש לא שלף נשק מצד הפורשים. המצאתם שירו עליכם כדור, כדי להציג עצמכם כקוזקים נגזלים, אך ה'כדור' או שרידיו לא נמצאו מעולם, אפילו המשטרה גיחכה על ההמצאה הזו. אם ירו, איפה הקליע? איפה התרמיל הריק? איפה תמונה של הפגיעה בקיר/במדרכה? אף אחד לא ירה עליכם. אתם תופרים עלילות הזויות בתפרים גסים מדי, וממציאים
לדני ידידי 06.11.19
מי כמעט רצח בבתי ורשא? מי היכה באלות בבתי ורשא ? - כל התשובות נכונות(10)
ספרדי גאה 06.11.19
מילא בחידרים,בישיבות דוחפים כדורים כמו אלו היושבים למעלה ובולעים
יהודה05.11.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 09:36

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 09:36

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 09:14

אוצרך הטוב לנו תפתח

הרבי קודד את חלת המפתח עם מפתח ה'ארון קודש' | מיוחד

חיים רוזנבוים | 09:13

שבחו והודו לשמו

סערט ויז'ניץ: ממים שלנו ועד 'ביזת הים' | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:12
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כי הנה המלכים

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24