כיכר השבת

תיעוד

האדמו"רים מסאדיגורה ירושלים ולונדון ערכו טיש יחד

לראשונה מזה עשרות שנים, ערכו יחד שני אדמו"רים לבית סאדיגורה טיש משותף • הגבאי סיפר בהתרגשות לחסידים: "זה האדמו"ר הרביעי שאני זוכה להסתופף בצילו". צפו (אנ"ש)

170
שאול כהנא | כיכר השבת | ב' באלול | 22.08.20
האדמו"רים מסאדיגורה ירושלים ולונדון ערכו טיש יחד
(צילום: שלומי טריכטר)

התרגשות בחסידות סאדיגורה: בבית המדרש בירושלים, ערכו יחדיו האחים, האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים והאדמו"ר מסאדיגורה לונדון, טיש משותף במהלך השבת החולפת.

בחסידות מציינים כי מדובר באירוע ראשון אחרי עשרות שנים, ששני אדמו"רים לבית סאדיגורה עורכים יחדיו טיש משותף - בהשתתפות קהל רב, חסידים, אוהדי בית רוז'ין ובנש"קים רבים.

בשבת בירושלים, השתתפו כמעט כל בני המשפחה, החל מהרבנית, אשת חבר לאדמו"ר זצוק"ל, האחים שלא הוכתרו לאדמו"רים וכל הגיסים הנמצאים בארץ.

בליל שבת, יצאו האדמו"רים לריקוד ב'בואי בשלום', ולאחר התפילה עברו הקהל במשך זמן רב להתברך בברכת 'גוט שבת' מפיהם.

האחים האדמו"רים מסאדיגורה ירושלים ומסאדיגורה לונדון, נכנסו יחדיו לעריכת השולחן - כאשר הם ערכו טיש מלא, החל מקידוש ואכילת כל הסעודה. בדרך כלל, ברוז'ין עורכים האדמו"רים טיש קצר, רק לברכת המזון ולא לכל הסעודה.

בבוקר יום השבת, הקדים בעל הקורא את עליית שלישי, והאדמו"ר מסאדיגורה ירושלים עלה בפסוקים "שום תשים עליך מלך". לאחר העליה, ערך מי שברך לאימו, אחיו וגיסיו.

בשבת השתתפו חסידים רבים שזה להם האדמו"ר הרביעי לבית סאדיגורה בצילו הם מסתופפים, בהם הגבאי הוותיק, ר' אלטר יוסף היזרעאלי, שהיה משמש בקודש עוד אצל הסבא רבא, האדמו"ר בעל ה'כנסת מרדכי', ואחריו אצל הסבא ה'עקבי אבירים'. כן השתתף הגבאי ר' דוד מרגליות, שהיה גבאי אצל ה'אבירי ים' וכעת אצל האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים.

תוכן שאסור לפספס
170 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
88
ככל שעובר עוד יום ועוד יום מתברר שהצוואה של הרבי זצ''ל כלל לא תמוהה ופשוט הרבי ז''ל ידע עם מי הוא מתעסק פה . תחשבו לעצמכם כמה מגוחך אם איש שבוגד בצוואה מפורשת של אביו שאינו ניתן לוויכוח ומבזה את אביו הוא עוד יהיה הממשיך.
י.מ.פ.24.08.20
איך נכתבה הצוואה, אם הרבנית האישה שלו לא מאמינה שהצוואה אוטנתית אז לך נאמין? וגם אם הצוואה אמיתית הוא יכול להמשיך את אבות אבותיו ולהתעלם מאביו. יש היום כמה וכמה אדמורי"ם שאבותיהם בכלל לא היו אדמורים, ואין בזה שום חיסרון.
חקירת משטרה24.08.20
87
הכל בא מגאווה מסריחה באידיש פארשטונקענע גאווע הם פשוט לא יכולים להשתחוות לאחיהם הקטן, ומה היה בסוף עם יוסף הצדיק שאחיו לא סבלו את חלומותיו ובסוף הגיעו על ארבע להשתחוות לו ארצה משי חשוב טוב מה אתה עושה האם זה כדאי לך בשביל כבוד להמרות פי אביך הגדול ואבותיו הקדושים לבית רוזין לטובתך חזור בך ולך תקבל מ
בעל מידות טובות23.08.20
האם בדקת טוב עם עצמך שאתה היית נוהג כך? עיין תולדות יעקב יוסף בפרשת שופטים בשם היעב"ץ.
קשוט עצמך24.08.20
86
בקשר ל38 אתה צודק מליון אחוז דבר ראשון לא הבנים הם שהחליטו להיות אדמורים ולא האמא מי שיודע ובאמת יודע אז זה בכלל לא פשוט לא סתם הרבנים תמכו בזה נכון היה צוואה אבל... בשביל כבוד המאורע לא אפרט יותר אבל מה שבטוח שיש ציבור שרוצים אותם לאדמור מסיבות הידועות להם ואין כאן המקום לפרט אבל מה שבטוח שזה בכלל
משה23.08.20
מעניין מדוע 95% הולכים עם הממשיך? וכי כל חסידי סדיגורא לא יודעים מהחתול השחור? אולי במקום לדבר ברמזים תסבירו לציבור את כוונתכם. [כמובן בשמירה על כבוד האדמור זצ"ל ובפרט כבוד אביו העקבי אבירים]
לא חסיד23.08.20
הציבור לא חייב לדעת הכל ! החתול הוא אפור ולא שחור ופה נקודת המחלוקת .. ראיתי עכשיו כאן כמה תגובות שנגעו בנקודה אבל לדעתי זה פגיעה בכבודו של האדמור זצל אז למה ????מה הרווח ? למלאות את הסקרנות של סקרנים ?
חסיד 23.08.20

הצגת כל התגובות

85
בקיצור הרבנית לקחה צד וזה לא רק למען השלום
שלמה23.08.20
מאיפה יודע שלמה החכם מכל אדם שכוונת הרבנית לא הייתה למען השלום ? האם יודע מחשבות שלמה שלנו ??
משי23.08.20
הרבנית לקחה צד על חלקה בירושה. וזו זכותה ההלכתית והחוקית.
זכותה24.08.20
84
הצגה יפה ובחינם
חסיד שוטה23.08.20
83
ר נפתלי נוסבוים ושאר הדיינים מבינים יותר מאיתנו והחליטו שהוא יהיה אדמור מי אנחנו שנביע דעה מול כאלה ענקים
חסיד נאמן23.08.20
האם הגאון הגדול ר' נפתלי גם יכתוב מכתב כזה על הצוואה בגור אחרי המאה ועשרים בגור שכל האחים יהיו אדמורי"ם ואינם מחוייבים להצוואה????????????
איכפת לי23.08.20
מי אתה להפר את הצוואה?
מתתיהו23.08.20
והאדמור לא שינה את דעתו אז לאף אחד אין רשות ואין בזה זלזול תלמידי חכמים אלא של האדמור עצמו זצ"ל
המלך 23.08.20
82
הייתי שם .... לא היה שם חסידי סדיגורא.. זה בזיון. עוד שבוע שבועיים לא יהיה לו שם ציבור. זה בדיחה כואבת ממש!!!! בושה מעולה ברחמנות
רובי23.08.20
ולא מעולה !! חסיד של מי אתה?
ירושלמית א23.08.20
רק ההיסטוריה תשפוט איך יצליחו האחים כדאי להם לכולם להתחיל להירגע ולשתף פעולה מיידית כגון עריכת טיש משותף לכל האחים לרגל השלושים ועוד סוגי אירועים שיבלמו את הקיטוב אחרת זה יסחף למחוזות לא נעימים ולא רצויים
מנחם 23.08.20
81
למה לבזות שוכן עפר?! ומוטב שתפסיקו לנופף עם הצוואה האומללה.
מאיר23.08.20
הצוואה איננה אומללה. אומלל הוא בן שאינו מקיים אותה
ע23.08.20
80
האדמו"ר זצ"ל הסמיך בצוואתו את הרבי החדש לעשות שינויים. וזה לשונו: סעיף ז' "וזכותו לערוך שינויים כפי הבנתו," לכן הרבי החדש היה מוסמך לחתום על המינוי של הרבי בירושלים ובלונדון. והכל יבוא על מקומו בשלום.
חסיד24.08.20
79
מי שבישל את הצוואה הזאת לא רק שלא הרוויח כלום אלא לא יצא מגהינם כל ימי חייו. ביזה את האדמו"ר זצ"ל ביזה את בניו של הרבי השפיל את הרבנית הצדקנית החריב את המותג המלכותי של סדיגורה מה יצא לאותם מחרחרי ריב בני בליעל? בסדר קבלתם בובה בן 24 הייתם מקבלים אותו גם בלי צוואה כזאת.
ראש ישיבה23.08.20
78
כמה שילמו לגערערס שיבואו למלא את המקום?
מעניין..23.08.20
77
אשריכם! תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם! וזה כבוד אבות החסידות לדורותיהם!
שמחה23.08.20
יש שם כמה חסידי גור ובויאן. הסאדיגוראים היחידים שם הם בני המשפחה... איך הם קוראים לעצמם אדמור"ים כשכל מעשיהם היא לשם קבלת כבוד, צומי, וכו' ובמיוחד שהם עוברים בכך על צוואת אביהם הקדוש... לכאורה הם אלו שאמורים הכי להקשיב לדבריו! הרי מובן שהטענה לפיה אם האדמו"ר זי"ע היה יודע לאיזה מריבות יגרום מינויו
בדחה מהלכת23.08.20
76
מענין שכולם מזכירים מכתב הדיינים ..ואף אחד לא מזכיר את המכתב של הראב"ד הרה שטרנבוך שליט"א..שכתב שחייבים לקיים תצוואה ... .ממתי רבנית משנה צוואה.לא שמענו על זה בהיסטוריה....ולבנים שאלה .איפה כיבוד אב?
חיים 23.08.20
הרב שטרנבוך נוגע בדבר, הוא דוד של הרבי מבני ברק!!!!!
יורם23.08.20
הרב שטרנבוך שליטא קרא את הצוואה והוא אמר שהיא נכונה אבל לא ברור אם הוא ידע הכל והדיינים היו בסוד התסבוכת המשפחתית ויודעים הרבה יותר . הוא אכן כתב צוואה וחילק רכוש עצום למי שהוא חשב שראוי השאלה אם הרכוש הנ"ל היה שלו או שהוא רק חשב שזה שלו ...אולי לרבנית היה חלק גדול ועיקרי בנכסים הנ"ל שנתרמו על ידי
אפרים23.08.20
סוף סוף אני מבין שיש כאן טויסט בעלילה וצד שני למטבע שלא חשבתי עליו .. ...אבל מצד שני מה שקנתה אשה קנה בעלה ?
הגאון מסדיגורא23.08.20
75
תגובה ל29: כשהתחלואה ממילא גבוהה - יש לדאוג משנה זהירות
אפרת23.08.20
74
את צודקת. אבל תסתכלי על תמונות שמופצות ברשתות, על חגיגות בשוק מחנה יהודה.... מוזיקה, אלכוהול, צפיפות...ו...אפס מסכות וריחוק. אז די לשנוא את עצמינו (הציבור החרדי) קצת אהבת חינם ופירגון לא יזיק לאף אחד. שנה חדשה בפתח, אנחנו רוצים שהקב"ה ידון אותנו לכף זכות, לא??? שנה טובה
ללא שם23.08.20
73
מה חשוב מה כתוב בצוואה. הם צאצאי רוזין וסדיגורה בן אחר בן, וכל זמן שיש להם אבא אז הם לא יכולים להיות אדמורים, אך כעת שאביהם האדמור זצל נפטר אז הם בלי אבא, וכצאצאים הם יכולים לעשות מה שרוצים. שמענו על אדמורים שאביהם לא היה אדמור, שמענו על אדמורים שגם ללא צוואה נהיו אדמורים. אז הם לא ירשו אותו באדמורו
אוירבך23.08.20
אז כנראה שהאדמור זצל לא קיבל את העדכון שלך
המלך 23.08.20
72
אני מרחם על האח הקטן המסכן בצרה שאביו ע״ה הכניסו לתוכה כ׳פרס על צייתנותו׳.. לו היה שומע לי לא היה בועט באמו וחושב ארוכות האיך לפייס את אחיו.
יעקב מרדכי23.08.20
למה הוא מסכן? כל העולם יודע שאבא שלו בחר בו מעל ארבע אחיו המבוגרים בגלל שראה בו שרק הוא ראוי להנהיג את החסידות הלאה, והוא ממלא רצון וצוואת אחיו וימשיך במסורת האצילית של רוזין. המסכנים הם הארבע אחים והרבנית, שהכתירו את עצמם נגד הרצון והציווי המפורש "ברחל בתך הקטנה" של הנפטר, ובעטו וזלזלו בו כאילו חלי
חסיד שפוי23.08.20
דווקא ראיתי את הבן השני אצל הרבי בב"ב. כך שלא 4 אחים רק 3 אחים נגד הצוואה.
אחד שלא מבין23.08.20
71
היי כבוד קדושת האדמו"ר מירושלים, לידיעתך, הצוואה לא זויפה, מקסימום הקהילה הכינה צוואה ואביך זצ"ל חתם עליה, ולכן עם כל הכאב שיש לך, עליך לקיימה, תפסיק להתבכיין, ותתחיל לעשות חשבון הנפש, מדוע הקהילה לא בחרה בך, ולאחיך האדמו"ר מסדיגורא, אני מברך אותך, הקהילה בחרה בך עלה והצלח, ותזכה להנהיג את קהילת
אלי24.08.20
מספיק
אופנהיים24.08.20
70
אני לא מבין, למה אתם מדברים על מסכות, יש עדיין בציבור אנשים שהולכים עם מסכות? חשבתי הקורונה כבר נגמרה ממזמן
משה וייס23.08.20
69
בתל אביב היו 3 אדמורי"ם מסדיגורה. 1 האביר יעקב. 2. אחיו ר' שלמהיו 3. בן אחיו הכנסת מרדכי. הסבא רבה של האדמורי"ם שליט"א. האהבה והחיבה ששררו בין כל האדמורים זי"ע אין לתאר ואין לשער. אכן, זה אפשרי. רק צריכים להיזהר ממחרחרי ריב. ה' ישמרנו.
ישראל23.08.20
68
לדעתי לא היה לרבנית ולרבי זצ"ל שלום בית אם היא עושה נגד הצוואה
דוד23.08.20
ואם זה נכון ? שמת לב שאתה עובר על איסור לשון הרע ?
אתה חפץ בחיים ?23.08.20
העיקר שלרבי היה...
כנראה23.08.20
67
לא אמורים ולא נעליים מחללי שם שמיים צוחקים על אבא שלהם
ללא שם23.08.20
66
ל28 אולי הילדים והאמא יודעים את האמת???!!! משו שמסתירים מאיתנו. ולכן הם תומכים באחיהם הבכור,
חיים23.08.20
אתה מכיר מושג אהבה של אמא? ונשים דעותיהן קלות? זה בדיוק הסיפור פה
לחיים23.08.20
65
המתרחש בסדיגורא, זה רק קדימונצ'יק למה שיקרה אחרי 120 של האדמו"ר מפיטסבורג. שירפאהו ה' ויחייהו אמן.
קדימון24.08.20
64
כולם אהובים כולם צדיקים . אשריכם ,תלמידי חכמים אלוקים אותם ירבו צדיקים בעולם אמן ....
קרן חיילים משוח23.08.20
63
מעניין מאד למה רבי שאול שלח את הבחורים שלו לטיש
הנע23.08.20
כי הוא יהודי חכם וצדיק ודאג שלא יתבזו
חסיד גור23.08.20
NHUUHH
יואלי24.08.20
חחחח מה אתה לא מבין ? כי יש לשתיהם מן המשותף. שתיהם החליטו להיות אדמורי"ם נגד רצון מפורש מאביהם הקדוש.
יואב23.08.20
צדיק
צביקא23.08.20
62
אתה לא יודע שום דבר סתם מקשקש ומרבה מלל עדיף שתשתוק
ל 3823.08.20
למה החלטת שהוא לא יודע ??? אולי הוא כן יודע ואתה הוא זה שלא יודע כלום ???
דוד23.08.20
61
מזל טוב נסיכים מלאים חן וחסד עדינים ואצילים יאריכו ימים על ממלכתם
חסיד23.08.20
60
בהצלחה לכולם. כל יהודי שיכול לעשות טוב לעוד יהודי מצידי שיהיה אדמור. בכל אופן אני הקטן חושב שהוא ממשיך של סבותיו לבית סאדיגורא. של אביו כנראה הוא לא רוצה להיות ממשיך. וזו זכותו.
909023.08.20
59
אה סוף סוך הגיע גם מהצד הזה. מעניין מאוד דומה בדיוק למה שעשו בבני ברק. רק לא ברור האם המי שבירך כלל גם את האח מבני ברק?
אלי23.08.20
58
התגובות של מתנגדי הרה"צ מש"י הם מלא שנאה ודופי כלפי בא"ב של הרוזינער, ובהתירוץ שהם רוצים לקיים צוואה של אביו. איכס. אני תושב תל אביב וזוכר את הזמן שלא היה הרבה שומרי שבת פרידמן נכדי הסבא קדישא (ואכמ"ל), ובראותי שלשה אדמורים ממשיכים דרכיו עם דמעות בעינים, שמחתי ואמרתי מי יתן והה"ק מהוסיאטין ושני הא
חסיד סאדיגורה24.08.20
57
הגבלת משתתפים? אין. מסכות? אין. שמירת מרווח? אין. אבל ברור שפרוייקטור הקורונה שלנו הוא אנטישמי ושונא חרדים, ולכן מעליל עלינו שקרים בפה מלא.
חנן. ב.23.08.20
56
אשריכם אחדות נפלאה מלכות אמיתית . כמי שהכיר את הרבי זצ"ל ששמר על כבוד כל יהודי ויהודי אני לא יכול להאמין שככה יפגע בבניו שלו . כנראה שהיה כבר חלש ומובל ע"י מי שלא למד מהי כיבוד בני הרבי וחבל מאוד גם ביזה את בני הרבי וגם ביזה את הרבי בכל העולם הלוואי שיחזרו בתשובה . אני לא אומר למי מהאחים צריכים ל
ירושלמי23.08.20
55
והיכן האדמור השלישי הרביעי החמישי והשישי?
יוסי23.08.20
54
הרבנית בזה לבעלה המנוח ושמה ללעג וקלס את הצוואה אני בהלם
יעל וייס23.08.20
יום כיפור
אופנהיים24.08.20
ואני בהלם ששמת ללעג וקלס ובוז אשה אלמנה שחייה ונושמת ויכולה לקרוא את התגובה שלך ... האם שמעת את המושג המלבין פני חברו ברבים וכו ?? היש הלבנת פני חברו ברבים גדולה ממה שכתבת כאן ? שיש מאות אנשים שיקראו את התגובה המכוערת הזאת ?
דבורה 23.08.20
זה סוד גלוי, שיש משהו מאד מוצק שאנחנו לא יודעים שבגלל זה האמא והדיינים נתנו לאחים ל"הפר" את הצוואה ולהפוך להיות דיינים זה לא נראה טוב כלפי חוץ, אבל מי שיודע (ורק מעטים יודעים את כל האמת) מבין את המהלך הנעשה כאן
קרוב לרוזין23.08.20
הרבנית הצילה את כבוד הרבי זצ"ל ואת כבוד החסידים ואת כבוד כל המשפחה . ומי שהחתים את הרבי על הצוואה המוזרה ניסה לשים ללעג ולקלס את הרבי ואת כל המשפחה ואת כל החסידים וחבל מאוד . אדרבה תביאו דוגמא מכל האדמורים מהעולם על צוואה כזו המנשלת את כל האחים הגדולים . מי שעושה דברים מוזרים בלשון המעטה שלא יבכה
בערעלע23.08.20
הרבנית הצילה את בעלה כמו און בן פלת
חיים23.08.20
53
תקרא טוב. הרבנים רק אשרו שאחים גם יכולים להיות אדמו"רים אבל לא כתוב שלאחים יש זכות בנדלן. לא הירושלים ולא בלונדון
ל2723.08.20
52
נראה שהחסידות התרגשה בירושלים - אבל החסידים התרגשו בבני ברק...
מישהו23.08.20
51
איפה כבודו של צדיק
המלך 23.08.20
50
רואים כמה פניהם נפולות. חבל שלא קיימו הצוואה.
ע23.08.20
מצוה לקיים דברי..... אבל זה לא חיוב לקבור את החי
יצחק23.08.20
אוי לו למי שלא מקיים צואה כל ימי חייו מה יהיה עליהם
יעקב23.08.20
פניהם נפולים בגלל שהם רואים בית כנסת מלא בסקרנים ומחר הם נשארים עם הקירות אוי נעבעך
מסכנים23.08.20
הם בתוך השלושים של האבא. לא מצופה מהם לשמוח.
באבל על אביהם24.08.20
49
על פי הרמב"ם הלכות מלכים פרק א הלכה ט, אכן החמישי צריך להיות רבי
דבר הלכה25.08.20
48
הגבאי עולה משלושה לשבעה בזבנג אחד!
יצחק 23.08.20
47
ר' אלטר יוסף היזרעאלי עם כל הכבוד לא היה משמש ולא גבאי אצל שום אדמו"ר. ר' דוד מרגליות היה הויז בחור תקופה קצרה מאוד אבל לא גבאי כל מי שמתמצא קצת בסדיגורה יודע מי היה הגבאי הראשי ומי היה הגבאי השני השמות ידועים.
הערה קלה23.08.20
46
אין צוואה ?????
השפוי 23.08.20
לאלתר. אם אשתו טוענת שהצוואה לא אמיתית.מי אתה?
חקירת משטרה24.08.20
45
בושה וחרפה גועל נפש
שיר23.08.20
44
תסבירו לי בבקשה: למה רק מיעוט קטן חבוש במסכות? מדוע כל העיתונות החרדית מרוחה ב'אפליית המגזר', כשבכל תמונה של טיש אנחנו רואים מה קורה.
יהודי כואב23.08.20
לכל מקטרגי המסיכה, נכון שהנחיות מ. הבריאות מחייבות מסיכה אך לדאבונינו הציבור הכללי לא שומר מסיכה ברובו ראו הפגנות בלפור וגם הציבור החרדי הספיק לעמוד על האפליות שבהנחיות ובחלקם אינו חובש מסיכה, המשמיצים הסדרתיים החלו עם השמצות בעלזא שאינם חובשים מסיכה , הטישים מרובי חסידים. הישיבות שלהם שלא פסקו מללמ
מנחם 23.08.20
הם עסוקים בלאכול שם חלות אדירות ממדים. קצת קשה לחבוש מסיכה תוך כדי אכילת נתחים הגונים מחלת ויז'ניץ...
אהה23.08.20
43
הציבור ברובו חסידי אדמור מלונדון ולא מירושלים
חסיד סדיגורא23.08.20
רובם בכלל לא חסידי סדיגורא הם סתם סקרנים!!!
לא חסיד סדיגורא23.08.20
42
אני אף פעם לא הבנתי למה נישלו את האח הגדול מלהיות אדמור, אני לא סאדיגורא, אבל הוא נראה די מתאים לשחק את משחק האדמורות, הישוב הדעת הזאת והרוגע שהוא משדר, על אף שהוא יודע שהיה צוואה שהוא לא יהיה אדמור, זה עצמו רק מלהיב אותי יותר שהוא יהיה אדמור,
ק23.08.20
רואים שהבן הצעיר הוא יותר רוז'ינאי למי שמכיר את הענינים של חסידות זו
המלך 23.08.20
41
מי שהרבי כתב בצוואה
אליהו ראש ברזל23.08.20
40
פחחחח בושה וחרפה
סתם אחד23.08.20
39
אם.כל.הציבור.הם.לא.סקרני
אש23.08.20
מה לעשות ש99% אלו סקרנים ובחורים שנמצאים שם תמורת תשלום הגון
איש23.08.20
אתה צודק ש90 אחוז סקרנים ובליל שבת היה 95 אחוז סקרנים אבל למה לכתב סתם שזה בתשלום אתם בעצמכם אם תמשיכו לרדוף אותו אז תבנו אותו הרבה יותר ממה שהוא יוכל לבנות עצמו אם כסף וגם כל פרסום הצואה לאחר שכל האחים כולל רבכם הינוקא חתמו על הסכם זה רק בזיון לרבי זצל
ברוך שלום23.08.20
תיקון האדמור הצעיר לא חתם שעלים להיות אדמורי"ם אלא שכל הסכמה שיגיעו הוא על דעתו ולמיטב ידיעתי אין שום הסכמות
איש חסיד24.08.20
זה היה צפוי שסדיגורא בני ברק תאמר שזה סקרנים וכו' וכו' קשה להם לעכל שהם לא הצליחו במאת האחוזים
סדיגורא23.08.20
38
חבל על הזמן ועל הדיבורים. הרי את הנעשה אין להשיב. עלינו להתאחד. וכל אחד יהא מקושר למי שיבחר. וכאן מלכות, כן נוגעת בחברתה. כי המצב בעולם איום. והעולם זקוק לכמה חצרות ויבא ג''צ במהרה
המצפה23.08.20
37
כמי שמשתייך לבית המלוכה ומתגורר בי-ם, אין בזיון יותר גדול למה שעשה בנו הגדול.
תנו23.08.20
חצר חסידית איננה מלוכה.
מלוכה?24.08.20
36
ככה לא מתנהג אברך משי
אליהו23.08.20
35
צדיק אחד עם מסכה השאר בלי מה קורה לכם הקורנע פה והיא הורגת לנו אנשים.
יניב23.08.20
סעודה אחי ... האם אתה אוכל עם מסכה ??
ישיב ליניב 23.08.20
34
את הרבי נ"ע דקרו.והבנים שיתבישו. חצופים איפה הכיבוד אב..?
מלכי 23.08.20
מלכי הצדיקה ...קודם תדאגי לכבד את ההורים שלך כי זוהי חובתך. ואל תדאגי לבנים שמכבדים את האמא שלהם לאחר פטירת אביהם זצל
אפרים23.08.20
33
ימים על ימי מלך תוסיף יאריך ימים על ממלכתו
הממשיך האמיתי לבית סאדיגורא!!! 23.08.20
32
אני מאוד מקוה שלפחות איזה מאה חסידים מסאדיגורא ימשכו אליו כי כדי שבבני ברק יכבדו את כל אחד ולא יעשו שטיות זה מאוד בריא שהרבי מירושלים יצליח כנגד זה אדרבה קנאת סופרים תרבה חכמה ואני מקוה ומאמין שרבינו הרה"ק בעל העקבי אבירים ואביו ולמעלה בקודש יעמדו לימין כבו"ק מרן אדמו"ר רבי מרדכי שלום
יצחק23.08.20
ממי אתה עושה צחוק מכולנו? אתה רוצה ש"יתקדש שם שמים בכל העולם" אחרי שארבע בנים של האדמו"ר הנפטר עוברים על כיבוד אב דאורייתא וצוחקים בפניו של אביהם אשר כסאו הם רוצים לרשת, ואומרים שאמא שלהם יכולה להחליט בענייני קדושה נגד בעלה הקדוש למרות שבש"ע כתוב שחייבים לשמוע בקול אביו נגד קול אמו בכל דבר, עאכו"ו ב
חסיד שפוי23.08.20
האמא החליטה בענייני רכוש- שבו יש לה חלק בירושה. וד"ל.
ענייני קדושה?24.08.20
כיבוד אם שבחיים זה קודם לכיבוד אב שכבר נפטר גם אם הוא כוב"ק
ברוך שלום23.08.20
לא 4 רק 3 בנים כי הבן השני היה בשב"ק אצל כבו"ק האדמו"ר מסדיגורא. ואף התפלל מעריב מוצ"ש לפני העמוד בבני ברק בבית מדרש חצר הקודש. כנראה שהבנים מתחלקים בין תורה ל.... [כידוע שהבן השני הוא שקדן גדול ודומה לאחיו האדמו"ר שליט"א בהתמדתו ומידותיו]
טיפש23.08.20
יפה שכתבת שה'עקבי אבירים' יעמוד לזכותו כי ברבי זיע"א אתם לא מכירים על אף שה'עקבי אבירים' כן הכיר ברבי זיע"א והוא יעמוד לימיןנכדו ממשיך דרכו הרבי שליט"א ולא לאחיו הגדולים
חסיד23.08.20
31
הרי הפואנטה של כל אדמור זה שהוא יעני ממשיך את דרך אביו, אבל כאן הוא ממשיך בניגוד מפורש לדעתו של אביו. אז תכלס הוא חושב שאבא שלו היה סתם אידיוט. ואם ככה הוא חושב על אבא שלו, למה הוא מתעקש להמשיך אותו ולקרוא לעצמו סדיגורה? שיקרא לעצמו האדמור מתולדות הטמבל. לא יותר מתאים?
מעניין מכוח מה הוא אדמור23.08.20
האדמו"ר מפלדמן
האדמו"ר מפלדמן23.08.20
המשפחה היא פרידמן לא פלדמן
ל23.08.20
חזק
חזק23.08.20
ואולי הפואנטה, שהאבא הוריש את חלקו בכספי הירושה לבן אחד, והאמא- שיש לה זכות על חלקה בירושה- הורישה את חלקה בכספי הירושה- לכל שאר ילדיה. ואולי הפואנטה היא כסף. היא כסף. היא כסף.
מה הפואנטה?24.08.20
30
כמי שזכה להסתופף בצילו של כ''ק אור נשמתי אדמו''ר מסדיגורה זצ''קל בתל אביב וכמי שזכה להכיר את בנו כ''ק אדמ''ור ז''צל היו חייבים לכבד את הצוואה כלשונה ולא להפיל מילה אחת מהצוואה המכתירה את הבן הקדוש הצעיר שלי''טא . ועל כך עוד יתחרטו ולא אוסיף...
אורות24.08.20
29
פניהם הנפולות אומרות הכל , מספר החסידים בירושלים מסתכם בכמה עשרות ועל זה כל הרעש והצלצולים , לדעתי הסיפור מעורר חלחלה בעיקר אצל הרעבעס שכבר כתבו צוואה דומה ורואים שלא בטוח שיכבדו את צוואותיהם
יהודי שפוי23.08.20
28
לא יעזור לאף אחד מה הקדוש ברוך הוא רוצה יותר אידישקייט במצב הדור הירוד הזה וכמה שיהיה יותר אדמור"ים ראשי ישיבות ו"ישיבות" הבחורים שלנו המתמודדים הנושרים יקבלו יותר תשומת לב. ועל כן בסוף מה שגם אדמו"ר הקוה"ט רוצה להרבות יהדות בעולם ובטח אם כל בניו יהיו אדמורי"ם אפילו במעט חסידים זה המטרה שיעשה לו נחת
איש שלום23.08.20
27
כל הכבוד 'כיכר השבת', האתר החרדי היחיד כמעט שמראה גם את הצד של המשפחה הגדולה והמאוחדת ולא רק את האינטרנס של העסקונה הבני ברקית. ולכל המצקצקים, האמרה על השיירה שעוברת למרות הנביחות, חלה גם עליכם. יש מספיק כבוד לכולם.
אבי23.08.20
משי ממלא מקום אימו
יהודי24.08.20
26
הוא לא ממשיך את אביו. אני לא מאמין שהוא רוצה גם להמשיך אותו, אחרי הסטירה שהוא קיבל. ועם כל זאת אי אפשר למנוע ממנו להמשיך את סבותיו לבית רוז'ין.
משה23.08.20
25
רואים בתמונה ליד הבמה את הרב הגאון ר' אברהם דרברמדיקר שליט"א שהוא חסיד בויאן ואב"ד בבי"ד נתיבות חיים ואב"ד בבי"ד הישר והטוב.
מעיר23.08.20
יש עוד כמה גאונים סקרנים שהשתתפו באירוע בכלל ההמון. רחמיי על על המשפחה המסכנה
תלאביבי23.08.20
הוא פשוט שכן קרוב ומתפלל שם בקביעות והעדיף לכבדו ואם מחר יראה שרבו מבאיאן לא יתיחס אליו גם הוא יתרחק ממנו
דיין23.08.20
24
"מדובר באירוע ראשון אחרי עשרות שנים, ששני אדמו"רים לבית סאדיגורה עורכים יחדיו טיש משותף"!! מה פשר משפט מצחיק זה? הרי אף פעם לא היה כזה דבר שני אדמורי"ם של סדיגורה!!!
אליהו24.08.20
בסדיגורה היו יותר משני אדמורי"ם בעת ובעונה אחת ובעיר אחת תל אביב הקטנה. והם היו ביחסים יוצאים מן הכלל. אין זה שלא יהיה גם היום.
ישראל24.08.20
אז לא היו מחרחרי ריב. ואם יש היום - חובה קדושה לסלקם מיד מיד, או לאלפם בינה מהי המשמעות המעשית של האצילות המלוכתית של רוזין.
אשר זעליג24.08.20
23
איתא במדרש רבה בפרשתנו: "שופטים שוטרים": אמר רבי לוי: למה הדבר דומה? למלך שהיו לו בנים הרבה והיה אוהב את הקטן יותר מכולן. והיה לו פרד"ס אחד והיה אוהבו יותר מכל מה שהיה לו. אמר המלך: נותן אני את הפרדס הזה שאני אוהבו מכל מה שיש לי, לבני הקטן שאני אוהבו מכל בני!. (מ"ר, ה:ז) פרד"ס ר"ת דגל רוז׳ין סאדי
אמר רבי לוי23.08.20
22
למה אין הקפדה על ונשמרתם לנפשותיכם ??? ובמיוחד מגדולי הדור שאומרים לתת דוגמא לחסידים ולבני משפחותיהם. בבקשה לא לתת לי דוגמת המפגינים מבלפור הם לא מעניינים אותי מעניין אותי הציבור החרדי הציבור שלי
מאיר23.08.20
אז ככה אנו לא מחפשים לענות לך, ואם אצליך המסיכה זה הערך העליון שבוער לך יותר מכל היהדות, אז תדבוק בערך העליון שלך, ותצעק ותשתולל נגד כל מי שאצלו יש ערכים אחרים, והפרד נא מעלי, אנו לא נבהלים מההסתה שלך נגדנו, תגיד מה שאתה רוצה שהחרדים לא מקפידים, וכו' עוד מעט יבוא המשיח, אין זמן להתווכח איתך
דוד23.08.20
21
יש לסאדיגורא בבני ברק אוייב, כמו כמעט כל החסידויות האחרות, עכשיו הצעירים יקללו אותו מידי יום ויכנו אותו בתואר ימ"ש עמלק וכו וכו וככה עוד חסידות עדינה ויפה תהפוך לשהידים וחיות לא קודש, כל כך חבלללל. הלוואי שהרבי החדש לא יתן לזה יד ויעיף משם בהקדם את כל מחרחרי הריב.
כמו כולם23.08.20
20
מעניין שלהאדמו"ר מבני ברק אין בעיה שאחיו יכהנו כאדמורי"ם ולחסידים שלו יש בעיה. האנשים האלו עוברים על צוואת האדמו"ר מבני ברק שליט"א...
לא סדיגורר23.08.20
19
מסכים עם כל מילה של 1,ותפסיקו כבר להראות לנו את התמונות שלהם!
ע23.08.20
18
סאדיגורנישט זכות אבות? פחחחחח
לאחר העיון23.08.20
17
אדמור"י בית רוזין סאדיגורה זי"ע ינקום לו
בארא פארק20.06.22
16
משפחה המאוחדת רוב הבנים וכל החתנים ביחד כך אמור להיראות חסידות הרבה הצלחה
יפה לראות 23.08.20
15
מי שילם כאן את הבימ"ד בלונדון ???מה עשה האדמור מסדיגורא זצל אברך ישראלי כאן בלונדון ? אז מי שבנה לו את הבית מדרש כאן זכותו להחליט למי זה הולך אחרי שהחתן שלו נפטר !!!! צודק גם צודק האיש מ 38 ... סתם אברכים משועממים שממלאים כאן תגובות בלי לדעת כלום מחיים שלהם . וכל הכבוד לאשתו ולבנים שממלאים את
איש לונדון23.08.20
כמו שאתה מבין שזכותו של הסבא (אם זה אכן כך... אני חולק על כך) להחליט לאן יילך נכס נדלנ"י, בוודאי תבין שזכותו של האבא זצ"ל, להחליט למי להוריש ירושת אבותיו להיות רבי.
הרב שפרן23.08.20
14
אני לא חסיד סאדיגורא אבל אני מאוד מעריץ הרבי הבכור שליט"א הוא לדעתי הממשיך האמיתי לבית סאדיגורא
סאדיגורא23.08.20
כי אתה לא מכיר אותו אישית אם היית מכיר אותו אישית היית חושב לגמרי אחרת אבל אני מכיר אותו מאוד מאוד טוב בשנים האחרונות אז אני מאוד מבין למה האדמו''ר זצוק'''ל לא בחר בו בתור ממלא מקומו כי יודע צדיק נפש בהמתו אני מבטיח לך שאני לא חסיד סדיגורה ואין לי שום שייכות לחסידי סדיגורה
מרדכי23.08.20
לא חכם התגובה, יותר חשוב השלום
גורן23.08.20
??
יצחיקי24.08.20
משי כותב טוקבקים
אלי23.08.20
כבר מפוצץ את הרשת
דוד23.08.20
אתה לא מכבד אף אחד עם תגובה כזאת, וד"ל
גורן23.08.20
13
כתושב תל אביב וכמתפלל קבוע בסדיגורא פנקס במשך עשרות שנים בבקשה לכל המגיבים היקרים !!! המשנה אומרת אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו ... אני בטוח ש99 אחוז מכם לא יודעים את הסיפור המלא מה שקרא כאן עם הצוואה וכל המסביב ... הדברים הם מאוד מאוד מורכבים ויש כאן הרבה שמשכו בחוטים בצוואה הזאת ולאו דווקא מתוך
מכיר אותם מקטנות23.08.20
כן אתה צודק, חבל שכל העולם מתערב בסכסוך של קהילה מאוד קטנה, מה זה קשור לכל המשועממים ששורצים פה באתר הזה??
י23.08.20
אני ממש לא מבין אותך. אתה מכביר מילים בלי סוף וסיפורים וידיעות וכל זה מול צוואה ברורה וכתובה וחתומה שנראית לעין כל אז למה אתה מבלבל את המוח עם אגדות שאתה מכיר ואתה יודע למה??????
זעליג שומאכר23.08.20
זעליג היקר הרב שפרן שליטא מודע לבעיה שהתחוללה מאחורי הקלעים... ואתה כנראה אברכון חמוד שבטוח שיודע הכל ממה ששמעת מהאברכים בכולל ... ואני בטוח שאתם ביניכם חושבים שהרב שפרן סנילי ואתם הגאונים הגדולים אבל אני בכל אופן אתן לך כיוון למחשבה ... האדמור הקודם נפטר רק לפני כמה שנים ואם יתברר לך למשל שהוא
מכיר אותם מקטנו23.08.20
מה שלא כתוב לא קיים הרוצה להוציא מחברו עליו הראיה וזה שאמר או לא אמר לא יתקבל בשום בית דין או בית משפט כי בצוואה של הסבא לא הוחרג ירושלים מרשותו אז אל תבלבל את המוח
בולשיט24.08.20
12
הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. ראוי היה שגם האח הצעיר ר׳ שייעלה יצטרף כאקט של סולידריות.
ללא שם23.08.20
11
צוואה שיש בה שפיכות דמים אסור לה שתתקים. ואוי להם לרבנים שחתמו על צוואה כזו
מוטי23.08.20
10
אם הבן לא שומע לאדמו״ר שזה אבא שלו אז למה הוא חושב שחסיד צריך לשמוע לו?
יוסי23.08.20
9
בקשה לה״גבאים״ האלו שיסתכלו וילמדו היטב את צוואת רבינו הקוה״ט זיע״א הכ״מ בפרט סעיף ז׳
מתתיהו23.08.20
8
ריקוד בתוך השלושים על שום מה?
דוד משה23.08.20
מה הבעיה
המלך 23.08.20
7
כל ההסתופפות כאילו הם מלאכים ומעל הטבע אז זהו זה שלא וגם אתם חיים בעולם שמונהג על פי הטבע ואין לכם שום רשות להפר את ההנחיות ברגל גסה ולהצטופף בלי שום מסיכה זה הרבה יותר עבודה זרה מאשר עבודת השם להפר את הכלל הבסיסי של ונשמרתם בושה וחרפה
פיקוח נפש23.08.20
6
אוי להם לגבאים ולחסידים שאינם מקיימים צוואת רבם. וכי יוכל האדמו''ר אותו הכתירו לסמוך על נאמנותם??????????????
ע23.08.20
אלה גבאים רק בדמיון של הויז בחור או שעזר להביא את הגעפילטע פיש לשולחן עם הפיש יוהך הגבאים הם משה סגל וברנדוויין והם הם לא כאן אז הכל בלוף אחד גדול להתראות בסליחות נראה מי יביא יותר עוילם לשמוע את אמירת עננו
גבאים????23.08.20
5
עדיין לא יוכל להבין את דרכי הבנים שיוצאים נגד אביהם . האם הכל היה משחק של הילדים ליד אביהם האדמור זצל . איפה כיבוד אב אחרי צוואה כל כך מפורטת אני לא מאמין איך בנים יכולים להגיד קדיש על אביהם ארי אתם עושים לו רע בזה שיצאתם נגד הצוואה שלו פשוט בושה וחרפה . אבל כנראה ידע האב מי הם בניו ולכן רצה את החמי
נפש חסידית23.08.20
4
מסכן האח הקטן עשו תרגיל עליו והחתימו אותו שכל אחד יהיה בנפרד במקום אחר וככה נישלו אותו מכל הנכסים שקיימים לחסידות במקומות אחרים ורק אחר כך פרסמו את הצוואה.
תרגיל23.08.20
שטויות, נכסים אפשר לרכוש בכסף בפרט כשמדובר באדמו"ר צעיר כ"כ ראו את האימפריה חובקת עולם שהקים אדמו"ר צעיר שהתמנה בגיל 18 האדמו"ר מבעלזא שליט"א
מנחם 23.08.20
3
התמונה האחרונה, מה הם רוקדים? הם לא בשנה על אביהם? או שהם שמחים שהוא נפטר?
חיים23.08.20
2
למה חסידים חושבים שהם חסינים מהקורונה? למה אין מסכות למה צפופים? מה הסיפור שלכם חסידים?????
לאה 23.08.20
1
אחר כך הציבור יילל שמפלים אותו לרעה בזמן שאנחנו מככבים כל הזמן בראש הטבלה. איפה השני מטר? בין השטריימל לתקרה? והמסכות? יוציאו בפורים מהכיס. בזמן שמשפחתנו קוברת את עצמה מרצון בבית כבר חצי שנה ונזהרים בצורה מקסימלית, חלקים נרחבים בציבור החרדי לא שומרים בכלל. האמת? גם אני כשאני רואה אדם חרדי אני מתרחק
רונה23.08.20
כנראה שגדולי ישראל לא קיבלו עדכון ממך סליחה
המלך 23.08.20
שמחתי לראות את התמונות
י ש23.08.20
לכל מקטרגי המסיכה, נכון שהנחיות מ. הבריאות מחייבות מסיכה אך לדאבונינו הציבור הכללי לא שומר מסיכה ברובו ראו הפגנות בלפור וגם הציבור החרדי הספיק לעמוד על האפליות שבהנחיות ובחלקם אינו חובש מסיכה, המשמיצים הסדרתיים החלו עם השמצות בעלזא שאינם חובשים מסיכה , הטישים מרובי חסידים. הישיבות שלהם שלא פסקו מללמ
מנחם 23.08.20
צודקת ב-100%!!!! בושה שהאתר נותן במה לתמונות האלה, שגורמים להמשך הזלזול בהנחיות
דוד23.08.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בהיכל הישיבה הגדולה

הרבי לבש את הקפטן הישן של הרבי מבעלזא זי"ע, ואפה מצות

חיים רוזנבוים | 25.04.24

כל נטיעות שנוטעים ממך 

המשפיע 'רבי מיילך' בירך על האילנות בחג הפסח | גלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

ושמרתם את המצות

עם השטריימל של זקינו בעל ההילולא | אפיית המצות בשבט הלוי 

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מצות יאכל שבעת ימים

הרבנים נפגשו יחדיו במאפיית המצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

שלא חסר בעולמו כלום

בשירה ובזימרה: כך בירך האדמו"ר את האילנות | גלריה 

חיים רוזנבוים | 25.04.24

גלריה מאשדוד 

בית המדרש נהפך למאפיית מצות | צפו בתיעוד

חיים רוזנבוים | 24.04.24