כיכר השבת

פוטר או עזב מרצונו?

פרש מהחסידות ורוצה להמשיך ללמד: "הילדים בני ערובה"

מלמד שפרש מחסידות גור לקהילת הגר"ש אלתר, עבר ללמד בת"ת החדש שהקימו, אך תובע במקביל את מקום עבודתו הקודם: החינוך העצמאי ות"ת גור באשדוד • ההורים מתנגדים: "כמו עמנואל" (ארץ)

69
שאול כהנא | כיכר השבת | ז' באלול | 27.08.20
הגר"ש אלתר בשמחת תורה
הגר"ש אלתר בשמחת תורה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצחק שלאס, לשעבר מלמד בתלמוד תורה גור באשדוד, שהשתתף בחג שמחת תורה עם 'הפורשים' מחסידות גור לקהילת הגר"ש אלתר, ולא חזר אחרי חופשת החגים לתלמוד התורה בשל הפרישה – פנה לביהמ"ש באמצעות עו"ד פיני קלמן, בדרישה שיקנוס את הנהלת הת"ת ולהכניס לכלא את המנהל, אם לא יאפשרו לו ללמד את הילדים – למרות התנגדות הוריהם.

במשך כמה חודשים מאז שפרש, לא הגיע שלאס לחיידר של גור באשדוד כמו כן הוא עזב את מגוריו בעיר ועבר ללמד בירושלים בת"ת של הקהילה החדשה.

גורמים המעורבים בתיק אומרים כי יש לחלק בין המחלוקת המשפטית, לבין עצם העובדה שלא ניתן לאפשר, וכך גם דורשים ההורים, כי אדם שהלך נגד האדמו"ר של החסידות, ילמד את ילדי הקהילה. "בגלל עניין משפטי על כסף, מחזיקים את הילדים כבני ערובה", הם אומרים.

לטענתו, הוא פוטר על ידי מנהל תלמוד התורה אך בית המשפט הכריע בהתאם לעמדת החינוך העצמאי כי הוא לא פוטר והורה לשבץ אותו מחדש, אך בת"ת המדובר מסרבים לקבל אותו, בשל העובדה שההורים רוצים לחנך את ילדיהם לציות לאדמו"ר מגור.

ההורים טוענים: "בחרנו בת"ת בגלל דרך החינוך שלו, ומבחינתנו, המלמד לא יכול להוות דוגמה חינוכית לילדים".

חסידי גור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במקביל למכתבים מהעו"ד, הושג סיכום על תשלום פיצויים למלמד שפרש, בהסכמת הנהלת העמותה ובהסכמת החינוך העצמאי. מי שייצג את שלאס, הוא הרב משה שפרן.

הסיכום שהושג היה כי החינוך העצמאי יישא בשכרו של שלאס למשך שנת תש"פ במלואה והחינוך העצמאי יוציא את הרב שלאס לחל"ת מקסימלי של עד 3 שנים, ואם יימצא לו תקן חלופי במהלכן, הוא יוכל להשתבץ במוסד חינוכי אחר. עוד סוכם, כי העמותה תשלם לשלאס פיצויים בסך 50,000 ש"ח בגין תקופת עבודתו בעמותה.

כעת נראה כי שלאס מנסה לקבל סכומים נוספים ולפיכך הגיש את התביעה בה הוא טוען כי הוא פוטר ולא עזב. השבוע הגיע שלאס לת"ת וחולל מהומה במקום, כאשר עבר כיתה כיתה, מלווה בעו"ד וצלם, ודרש לשוב לעבודתו וללמד את ילדי החיידר. הילדים, עזבו את הכיתות ושלאס עזב את המקום.

בכתב התביעה כתב עו"ד פיני קלמן כי הרב שלאס פוטר אחרי 19 שנה, "באופן מבזה ומקומם, המנוגד לכל אמות מידה חוקיות, מקצועיות ומוסריות". עוד נטען כי הוא פוטר באמצעות שיחת טלפון, ללא שימוע כדין.

העמותה השיבה, כי הרב שלאס זנח את עבודתו ולכן התפטר ממנה, וכי הוא עובד ומשתכר במוסד חינוכי אחר, ולכן לא מגיע לו תשלום נוסף. התובעים טוענים מנגד כי הרב שלאס התנדב בתלמוד התורה החדש של קהילת הגר"ש אלתר, וכי רק מתחילת שנת הלימודים הנוכחית החל לעבוד במשרה חלקית.

כאמור, ביהמ"ש לא קיבל את טענתו לפיטורים, כפי עמדת החינוך העצמאי, אך קבע כי יש לשבץ אותו שוב לעבודה לשנת הלימודים תשפ"א. מנגד, ההורים מסרבים כי הוא יחנך את ילדיהם, תוך שהם טוענים כי לא ייתכן שאדם שמרד בקהילה, ופעל בניגוד לדעת האדמו"ר יחנך את ילדיהם כפי השקפת עולמו ולא כפי רצון ההורים כי הילדים יחונכו לאורה של דרך החינוך אותה מתווים בגור.

גורם המעורב בתיק המשפטי השווה את הניסיון של אדם שפרש מהקהילה לחנך את ילדי החסידות, למאבק שהתחולל בציבור החרדי בפרשת עמנואל הזכורה לשמצה כאשר בשיאה הוכנסו ההורים לכלא, בגין התעקשותם לקיים את הוראת רבם האדמו"ר מסלונים. "גם שם השתמשו התובעים בסעיפים משפטיים על מנת לכפות על הורים לחשוף את ילדיהם לאורח חיים שאינו מתאים להם".

גורם חינוכי בכיר שהיה מעורב גם בפרשיות דומות של מלמדים מהפלג הירושלמי שכיהנו בת"ת של הציבור הליטאי, אומר כי היה מעורב בתיקים נוספים בעבר, ולטענתו, "חסידות גור הלכה לקראת שלאס כברת דרך ארוכה ומוכנה לשלם לו המון כדי שהשקט ישרור במוסד הלימודים". לדבריו, "זו תביעה חצופה - וזה לפני שדיברנו על ההליכה לערכאות במקום לדין תורה, מי התיר דבר כזה?".

בינתיים, ניסיון נוסף להגיע לפשרה בין הצדדים נתקל בקושי בעקבות סירוב החינוך העצמאי לשלם לשלאס על חלק מהחודשים, ומחלוקת על הפנסיה התקציבית שלו. התיק חוזר כעת לבית הדין לעבודה, שם עדיין לא קבעו מועד לדיון.

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
קלמן תותח! מציל המון מורות ומורים עשוקים באמת. אם מפטרים מורה, שישלמו. תמשיכו לקחת כסף מגור, ותשכחו מהפרסומים שלנו בל"נ. בהצלחה.
ח27.08.20
37
כתבה שקרית. שאול כהנא שקרן. תמשיכו לצנזר כאן תגובות
חיים27.08.20
36
לא הבנתי את כל המלל בכתבה אבל התמונות בהחלט יפות.
דבורי27.08.20

הצגת כל התגובות

35
שאול כהנא שקרן. תתבייש
שאול27.08.20
34
אם אתה אוחז שגור זה טרור וחינוך קלוקל אז למה אתה רוצה ללמד שם...רק מה כסף כסף... "תורה ויראת שמים"...
יגאל27.08.20
הוא לא רוצה ללמד שם. הוא רק רוצה לקבל את זכויותיו כחוק, כמו שמגיע למורה שפוטר. זה הכל. פיצויי פיטורין. והם בכלל לא אמורים להגיע מגור, אלא מהחינוך העצמאי, שהוא המעסיק. כך שהגורים סתם משתוללים כמו חולי נפש. והכי הזוי? הגערערס המומים שמישהו מבקש מהם לנהוג כחוק. הם חשבו שהם מעל כל חוק ודין, שפה זה ה
ידין27.08.20
33
וזו דוגמה אחת קטנה, ואח"כ לא מבינים מדוע גור לא רוצים כל קשר איתם. הם לא מחפשים תורה ולא יר"ש הם מחפשים להרוס את גור וכל הדרכים כשרות...
יוני27.08.20
תגובה קלאסית של גערער. מורה שמבקש פיצויי פיטורין כחוק וכמגיע לו על פי ד"ת, הוא 'רוצה להרוס את גור'? המוסדות של גור יושבים על קרקעות ציבוריות יקרות! מתוקצבים 100%, כולל החיידרים, בעקבות דיווחים שונים לרשויות וד"ל! במה הם שייכים לגור, בכלל? בזה שהשתלטתם בכוחניות מאוסה על הפוליטיקה בכל מקום, ונתתם רק
מוישי27.08.20
ולכן מגיע להפריע ללימודים מענייו איפוא אתה בסיכסוך בסטמאר רק שנאהלא תשנא את אחיך זה מה שיש בך גור צודקת אנשי שאולניקים הם קלומניקים
א27.08.20
הוא לא 'מגיע להפריע ללימודים'. הרב שלאס שובץ לעבודה בחיידר. כי החיידר לא רצה לפטר אותו. כי לא רצו לשלם פיצויים. (נדלניסטים ממונם חביב עליהם). כיוון ששובץ לעבודה, הגיע. אני ב"ה אוהב את כל היהודים. מתעב את ההתנהלות הגוראית המחוצפת והכוחנית.
מוישי27.08.20
32
פייק ניוז במיטבו
שלמה27.08.20
31
המלמד ערק לחסידות אחרת ששונאת את האדמו"ר של הילדים, והוא עדיין תובע את המוסדות שיחזירו אותו עד כאן הבנתי אבל תגידו לי אתם עוד מאמינים שחסידי ר' שאול עדינים?
אני רוצה להבין27.08.20
כן. 1. רוצים לפטר? תנו פיצויים כחוק. 2. החיידר לא שלכם, יושב על קרקעות ציבוריות, במימון ציבורי מלא. 3. אגב, כל המוסדות של גור, רשומים כחינוך עצמאי ומקבלים תקצוב מלא על בסיס דיווחים מסויימים על לימודי ליבה. אולי הגיע הזמן שמישהו יבדוק זאת.
תבין27.08.20
30
גרעס תפסיקו לרמוס כל מי שהולך בדרך של ראש שיבה בגלל ששלאס תלמיד מובק שלו ושל מר' דניאל ועשה בידוק מה שהם עשו לתלמידים וכך צריך לחנך וזה הדרך החדשה תפסיקו כבר די
ישראל מורדכי 27.08.20
נכון מה הבעיה לאהוב כך תלמידים איפה זה כתוב בש"ע
ישראל אריה 27.08.20
ה"בית ישראל" גם אסר לטפל כך בתלמידים והשיטת ליטוף של שלוס היא שיטה מיוחדת
שרוליק לוין 27.08.20
הגערערס המעוותים, שכרו אסטרטג חילוני. האסטרטג אמר להם להשמיץ בהשמצות זולות כל פורש (גם כזה שהם התחננו שיחנך את ילדיהם). הגערערס שמורגלים לעשות מה שאומרים להם בלי לחשוב, עושים מה שאומרים להם בלי לחשוב. התוצאות - פתטיות, מוכיחות לכל העולם למה בחרו מאות משפחות לעזוב את הקבוצה ההזויה הנקראת גור.
צביקי טאוב27.08.20
נכון גם בילדים שלי הוא פגע בליטוף זקנו הארוך
הנורמלי האחרון28.08.20
29
אני מכיר אותו , אברך עדין וירא שמים לא קשה להבין מי מימן את הכתבה
חיים27.08.20
28
אולי כבר הגיע הזמן לחזור בתשובה ולסיים את המחלוקות האם השטן עוד לא שבע מספיק
הפוך על הפוך27.08.20
הלוואי שנשמה הודה בטעות של השאולניקים כלומניקים
ת27.08.20
הטעות היחידה היא שלא פרשנו ממכם קודם. הרבה קודם. ממכם ומהמונכם, כת עובדי ע"ז. (דער רבי דאס איז אייבישטער [הרבי הוא האלוקים], אומרים הרבנים שלכם, וכולכם שותקים... 'ומה בכך שהרבי עושה עוולות, גם ה' עושה עוולות', כתב מחנככם גולדפלם והפצתם לכל הציבור... פגאנים!)
שושי לייקח28.08.20
27
מה שבטוח שהילדים לא הפסידו מהומה, מכך שהוא לא המשיך בתפקידו, אין זה אומר שנהגו עימו כשורה, כל אחד שווה את הכסף שלו במובן השלילי.הילדים הרכים אינם בכלל מודעים האם המלדד סר למרותו של ר' שאול או לא.
הפוך על הפוך27.08.20
26
מעניין שאף אחד לא טורח לספר על מלמד נוסף שפרש בת"ת אשדוד (ישראל שפירא) ולמרות שזה היה אמצע שנה קיבל את כל המגיע לו מכיוון שלא היה מעונין לריב בשונה משלאס שלא רצה כסף רק פרובוקציה
חסיד גור29.08.20
עם שפירא, גולדברג המנהל ישב מראש בשקט וסגר עניינים, מתחת לאפם של כלבי השמירה של הוועדה. עם שלאס לא נתנו לו לסגור בכבוד.
אשדודי30.08.20
25
אם יושב בתוכם הרב שפרן, נגד גור מותר ללכת תמיד לערכאות.
דין תורא?27.08.20
אולי כי גור תמיד גזלנים מרושעים עוברים על כל דין וחוק? ע"ע נסיון גזילת הקעמפ בארה"ב.
דין תורה!30.08.20
24
זה מריח כמו ניסיון ללכך על העובד.
ניסן27.08.20
23
נגמר הבושה. הלכה טוטאל. כשהן יורדין יורדין. חולה נפש.
יוסי27.08.20
לא נכון שלאס הוא רבה מיוחד במינו
שרוליק לוין 27.08.20
22
שלאס לא קיבל שכר החל משמחת תורה, לטענתו נאמר לו לא להגיע לחיידר, וכשביקש פיצויים נאמר לו מהחינוך העצמאי שהחיידר טוען שהוא לא פוטר ומבחינתם הוא לא פוטר, כדי ללחוץ את החיידר והחינוך העצמאי לשלם לו את המגיע לו, הוא ביקש צו מניעה שימשיכו להעסיק אותו, לא כי באמת רוצה ללמד שם אלא אך ורק כדי לגרום לחייד
לייבי27.08.20
הוא הגיע משמחת תורה לחיידר או שהלך לעבוד במקום אחר הנוכל
א 27.08.20
הלך לעבוד במקום אחר, לאחר שפוטר בידי המנהל. יש הקלטה. עכשיו מבקש פיצויים כחוק, ומנסים 'לשחק' איתו כמנהגם המרושע.
ניר30.08.20
21
ובני קרח לא מתו. אתה רוצה ללכת שמה, בבקשה, אבל משום מה אתה רוצה להמשיך לרעל את התינוקת באשדוד?
יהודי27.08.20
אתם רוצים לפטר אותו, בבקשה, אבל משום מה אתם רוצים לא לשלם פיצויים כחוק?
עוד יהודי30.08.20
את התגובה שמעליי כתב בנאדם מחסידות גור. אחד שרבניו משווים את הרבי שלהם לבורא העולם, בגלוי ומעל כל במה מצולמת וכתובה. אחד שבנותיו מחונכות שהרבי מעל התורה. שאם הרבי אומר לחלל שבת, חייבים לחלל. אחד שילדיו שומעים בישיבות השכם והערב, שה'משגיחים' מטעם קודמים להורים. ולא צריך להקשיב להורים. אדם אומלל, מ
איזה יהודי?28.08.20
20
איחלתי לצדדים בהצלחה
נתי27.08.20
19
הוא רוצה שיגמר כמו פרשת עמנואל שהוא התביש בסוף על מה שהוא עשה
מזגנים קיר עזרנ28.08.20
18
הכתבה מסולפת וחד צדדית. כל הוויכוח הוא על פיצויים. וכולם יודעים את זה ולבא ולהיתמם. כאילו הוא רוצה בכוח להיות מלמד זה או סילוף. או בורות. וחוץ מזה. בנושא פיצויים. כל הרבנים מתירים לפנות לבית דין לעבודה. כתבה מגמתית
לייבי27.08.20
17
וסיכסכתי מצרים במצרים, וסאטמר בסאטמר, וגור בגור, וסדיגורה בסדיגורה, וויזניץ בויזניץ,,וספרדים באשכנזים. עד בלתי אשאיר בהם שריד. וליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר.
משיח27.08.20
16
לא מבין אם לקח אותם לבית משפט טוב ונראה מה יהי' הפסק [עי' ערך ברלינר]
אמת28.08.20
15
כת המממורמרים בהנהגת שאול הם עושי מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. לאט לאט, העולם יתפקח מהם, מהעמדת פני תם "נרדפים", מבינים שהם רשעים אכזריים שטרם קם בעם היהודי!
דוד27.08.20
14
האמת ידועה ומובנת ששלאס אינו רוצה להמשיך וללמד בחיידר גור אשדוד. הוא רק רוצה את הפיצויים המגיעים לו. בכתבה כאן יש מיצג שוא כביכול שלאס מתעקש ללמד את מי שאינו מעוניין בכך, וזה טעות. ברגע ששלאס יקבל את הפיצייים המגיעים לו הוא יגמור את הסיפור.
לא מדוייק27.08.20
אז בשביל כסף והצעקות הכל נבזות
שלאס שאול =כסף 27.08.20
בשביל שגור יפסיקו לעשוק ולשדוד את כל העולם, להשתלט ולהתנכל. אין שום סיבה שמורה טוב יוותר על זכויותיו ללא סיבה. אגב, הגוף שאמור לשלם, הוא בכלל החינוך העצמאי, ולא גור. כך שגור פועלים נטו לשם ההתעללות.
יעקב אריה-נדלן27.08.20
13
משפטית, המלמד צודק.
שרוליק27.08.20
12
אשדודי רצינו כולנו שהרבה שלאס ילמד את ילדינו. חבל שהוציאו אותו מהחיידר. הוא היה רבי מיוחד, מסור, ואהוב. מסכן שמואל גולדברג מנהל הת"ת, מפחד מוועדת הפילוג של האדמו"ר.
אשדודי27.08.20
מעניין מי שמגיב פה הוא הרוצה את הרבה שלאס. באמת חבל שהוציאו מהחדר הלא היה לו הזדמנות לקלקל עוד כמה תלמידים. ולמה הרב שאול אלתר רצה אותו בשביל החדר שלו?
בני ברק27.08.20
למה כולם רצו וביקשו שילדם יזכה ללמוד אצל הרבה שלאס. הוא אכן הלך במסירות נפש לעבודת השי"ת, להיות משומעי לקחו של הגר"ש אלתר שליט"א. אבל למה גור טפשים מטופשים, יצרו מצב שמי שמתחזק אצל הגר"ש אלתר הוא נגד האדמו"ר. הוא לא קורא לעצמו רבי, אלא משפיע בלבד. אדרבה, תחזקו ותעודדו את מי שמרגיש חיזוק בעבודת השי"
חסיד27.08.20
11
לפחות עכשיו אנחנו יודעים למי חשוב הנדל"ן והכסף.
קורח27.08.20
10
תנו לבן אדם את הפיצויים המגיעים לו על פי חוק ושחררו
מדינת חוק 27.08.20
9
מה זה אמור לעניין את הציבור?
יהודי27.08.20
מי אמר שזה אמור לעניין??
ללא שם27.08.20
גור היא מרכז היהדות ומרכז העולם, וכל תזוזה בגור או בעם היהודי מעסיקה את כל העולם... כמו שאמרו חז"ל "צדיק יסוד עולם" - מי שזכה משבח את הצדיק, ומי שלא זכה מגנה, אבל כל העולם עסוקים כל הזמן עם צדיק האמת ללא הפסקה.
שכל27.08.20
8
שימו לב ! בכתבה מצוין שהוא עזב מעצמו ואף אחד לא אמר לו ללכת!!!!!,עכשיו נזכר שרוצה כסף .......
אחד שיודע 28.08.20
בוודאי שאמרו לו ללכת. ויש גם הקלטה ברורה של המנהל שאומר לו ללכת. הגורים ייאלצו ללמוד שיש חוק סדר והגינות בעולם. לא נורא.
מאיר זילבר30.08.20
7
שלאס פושע לא הגיע ללמד מעצמו התחיל עבודה אחרת ובשם הדת שאולניקים החדשים מנסה לשגע את גור בהמה פושעת אשרי גור שעזב
א 27.08.20
בלה בלה בלה. כלום לא משנה - פיטורי מורה מחייבים במתן פיצויים כחוק. הגערערס ילמדו להפסיק לגנוב. לא נורא.
לא נורא27.08.20
אתם תפיצו את השקרים שלכם, אנחנו נבוא בסבלנות לענות. שלאס פוטר בידי ההנהלה. יש לו הקלטה של המנהל שמודיע לו לא לבוא יותר ללמד. כמובן, הפיטורין הגיוניים, הרי אי אפשר להכריח את הגורים להעסיק את מי שלא מאמין בעבודה זרה שלהם ('דער רבי דאס איז אייבישטער'), אנחנו בהחלט מבינים שרצונכם לחנך את ילדיכם לכך שהר
ב30.08.20
6
תבעית הרב שלוס בגלל שפוטר ולא עזב, ועל פי חוק מגיע פיצוי אם פוטר, וגור לא רוצה לשלם פיצויים, וחינוך עצמאי אומר שמצדם הוא לא פוטר, ולכן לא יקבל פיצויים, החיידר של גור מסרב לפטר אותו באופן רשמי, כי אז יצטרכו לשלם פיצויים, אם לא משלמים פיצויים כחוק, אז המנהל נכנס לכלא. אם עוזבים ברצון חופשי לא מקבלים
חסיד גור בארה"ב27.08.20
הוא לא הגיע לעבודה והלך לעבודה אחרת מי פיטר אותו למה לא הגיע כלל לעבודה
א27.08.20
כי דרשו ממנו לא לבוא.
פשוט27.08.20
5
תנו לבן אדם מה שמגיע לו על פי חוק ושחררו אותו
מדינת חוק 27.08.20
4
כל הכבוד לשלאס. שגור יבינו שהם הם לא ירוויחו כלום מלפעול באלימות. אסור לפטר עובד הוראה באמצע שנה.
יוחנן27.08.20
3
או שהוא רוצה לסחוט עוד כספים, או שהחליט לעשות טרור בנוסח הידוע כיום בסאטמר
מאיור27.08.20
2
במלחמה אין מנצחים!!! כמה מסכנים הם!!!! איזה חיול השם נגרם כאן!!!! מטורף ומזעזע!!! ואני לא מחפש אשמים!
השם ירחם עלינו27.08.20
1
חשבתי שהחינוך בגור קלוקל ועוקר את הדת אני מתפלא שאדם נאור שברח מהרעל רוצה בכזה מסירות נפש לשוב לשם? לדעתי זה סוג של מאבד את עצמו לדעת
שוקי27.08.20
צודק! אם אתה פורש והולך לחפש מקור מים אחר, ולא משנה מהי דעת הסובבים. אתה לא יכול גם לזרוק אבן לבאר ממנה שתית וגם לדרוש להמשיך ליהנות מזרימת המים הטהורים. אתה מודה שמקום העבודה שלך היה מצוין. הם שילמו כמו שצריך, בזמן ונתנו לך משרה מלאה. לזה יש מחיר! לפחות להפגין נאמנות ולויאליות מינימאלית. פרשת, כ
ס"ט27.08.20
1. רוצים לפטר? תנו פיצויים כחוק. 2. החיידר לא של גור. הוא יושב על קרקעות ציבוריות, במימון ציבורי מלא. 3. אגב, כל המוסדות של גור, רשומים כחינוך עצמאי ומקבלים תקצוב מלא על בסיס דיווחים מסויימים על לימודי ליבה. אולי הגיע הזמן שמישהו יבדוק זאת.
דבילים27.08.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

והריקותי לכם ברכה

עטוף בבגדי לבן | כך השפיע האדמו"ר שפע לחסידים

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

ושם נעלה ונראה

מרהיב | אלפי חסידי ויז'ניץ כבשו את הכותל המערבי • גלריה

חיים רוזנבוים | 01.05.24