כיכר השבת

מבט לאחור

שנה לפרישה מחסידות גור: המהלך הצליח?

לפני שנה, עקב העולם החסידי אחרי פרישת תלמידי הגר"ש אלתר מחסידות גור • מה היו השאיפות לפני תחילת המהלך, ומה קורה עכשיו - במבט לאחור, והאם צפויים הפתעות (אנ"ש)

262
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"ח בתשרי | 06.10.20
שנה לפרישה מחסידות גור: המהלך הצליח?
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בימים אלו, אנו מציינים שנה לאחד האירועים שהסעירו יותר מכל את העולם החסידי: פרישה רשמית של הגר"ש אלתר, יחד עם קבוצה מתלמידיו מחסידות גור.

על הרקע לטלטלה וקורות אותם הימים, כבר דיווחנו בהרחבה במהלך כל התקופה ב'כיכר השבת'. כעת, במבט של שנה לאחור, מעניין לבדוק עד כמה המהלך צלח והאם הגר"ש עמד במשימתו להקים קהילה בעלת משקל משמעותי בעולם החסידות.

ראשית לכל, יש צורך להכריע מה נחשב לניצחון: האם עצם העובדה שלראשונה הצליחו אנשים להקים קהילה הפורשת מגור, או שמא מספר האנשים שהצטרפו לפורשים? האם מספר המוסדות, או שמא מספר הלומדים בהם?

(מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

מומחה החוקר את עולם החסידות כיום, אומר בשיחה ל'כיכר השבת', כי אם לא תהיה הפתעה גדולה ומשמעותית, תמונת המצב הנוכחית, מבחינת היקפה הנוכחי של קהילת הגר"ש אלתר, צפויה להפוך לסטטוס קוו.

לדבריו, לאחר שנה, נדיר מאוד שיחול שינוי משמעותי במפת סדרי הגודל בין חסידות גור לקהילתו של הגר"ש אלתר, שכן, במהלך השנה עוברים את כל החגים, אירועים ושמחות משפחתיות, ומי שלא הצטרף בגל זה – כבר לא יצטרף יותר, למעט בודדים פה ושם.

כאשר בוחנים את סדרי הגודל, מתוך חסידות גור שמונה כ-12,000 משפחות, פרשו בסך הכל בערך 250 משפחות לקהילה החדשה. בגור טוענים שכ-50% מהם פרשו מגור כמה שנים קודם לכן והתנחלו בקהילות שונות כמו אמשינוב וחב"ד, כך שיתכן ומספר הפורשים יחד עם הגר"ש נמוך אף יותר.

עם זאת, ובניגוד לתחזיות, הצליח הגר"ש אלתר להקים 'שטיבל' בכל אחד מהערים הבאות: ירושלים, אשדוד, בית שמש, בני ברק וחיפה. כמו כן הקימו כוללי אברכים בכל אותם ערים.

בירושלים הקימו ה'פורשים' תלמוד תורה לילדים וישיבה קטנה וגדולה. לאחר מכן פתחו גם בבית שמש תלמוד תורה, אולם בבני ברק לא הצליחו לפתוח תלמוד תורה עקב מספרם המועט.

למרות פתיחת המוסדות הללו, ביחס לציפיות של ראשי קהילת הגר"ש אלתר, מדובר באכזבה גדולה. שכן משיחות רקע שקיימו ראשי הקהילה לפני הפרישה בשמחת תורה אשתקד, ואשר תוכנן הגיע לידי "כיכר השבת", עולה כי הם חשבו ותכננו שאלפי משפחות יצטרפו אליהם כבר בתחילת הדרך. כך למשל הוקלט אחד ממקורבי הגר"ש אלתר אומר כי ישנם "4000 שמאלנים (כינוי לתלמידי הגר"ש) שנמצאים על הגדר".

אולם בפועל, הגיעו כמאתיים חסידי גור בלבד לאירועי שמחת תורה – כאשר גם מתוכם, היו שביקשו מהוועדה הגוראית לחזור לחסידות המקור. בקשותיהם, בדרך כלל, נדחו. וגם כעת, לאחר שנה, כמות החברים בקהילה עומדת כאמור על כ-250 משפחות, ובכל מקרה רחוקה מאוד ממספרי האלפים שאנשי הגר"ש נופפו בהם בתחילת הדרך.

אחרי ההבנה הראשונית כי גודל הקהילה לא תפרח כפי ציפיותיהם, היו רגעי שבירה בקהילה, בייחוד כאשר הגר"ש אלתר קיבל לביתו את חברי הוועדה שהקים האדמו"ר, כדי לשמוע את הצעתם לחזור לחסידות, ימים ספורים אחרי הפרישה בשמחת תורה.

רק ברגע האחרון, בעקבות בקשת תלמידיו הקרובים, שהסבירו לו כי להם לא יהיה לאן לחזור, החליט להישאר בראשות הקהילה ולא לחזור אחורנית מכל המהלך הסוער, אחריו עקבו בכל העולם החסידי.

מאז, נשמעו פעמים רבות הצהרות בסגנון: "בחנוכה / פסח / שבועות, צפויים גלים של כמויות מצטרפים נוספים" – דבר, שבפועל לא קרה. למרות, שמן החובה לציין כי עוד כמה עשרות מתלמידי הגר"ש אלתר בישיבת שפת אמת אכן סומנו על ידי ראשי הקהילה כפוטנציאליים לפרישה, בהתאם להתבטאויותיהם במהלך השנים. ברגע האמת, הם לא ערקו.

גם שיחות פרטניות שקיבלו רבים מהם מראשי הקהילה וניסיונות שכנוע מאסיביים לערוק לחצר הגר"ש אלתר, לא הועילו. למעט מספר פרישות בודדות, שלוו בקול רעש גדול בקבוצות הוואטסאפ המגזריות, הקהילה לא התרחבה משמעותית במהלך השנה החולפת.

גם השיחות והטענות הרבות על "אלפי אנוסים שיושבים על הגדר" התבררו לעת עתה כלא נכונות, בחלוף השנה שהוכיחה את גודל הקהילה, ואת מספר הפורשים, או כפי שאוהבים לכנות אותם בגור: הממורמרים.

למרות זאת, אנחנו עדיין לא בסוף האירוע. מהצד הגוראי, דווקא בתקופה האחרונה, עברו ממגננה למתקפה. אחרי תקופה ארוכה של שתיקה יחסית, פורסמה חוברת עם מכתבים של עשרות רבנים תלמידי חכמים וזקני החסידות, נגד קהילת הפורשים ואף נגד העומד בראשה, בנוסח ובסגנון שלא היה כמותו בגור.

אחד הדברים שהביאו את הרבנים וזקני החסידים בגור לכתוב במפורש נגד קהילת הפורשים, היא העובדה שלטענתם אנשי הגר"ש אלתר שיגרו חוברות בתפוצה נרחבת, באזורי מגורים של חסידי גור ולא רק, עם ידיעות על הנעשה בקהילה, ולטענת גורמים בחסידות גור, היו בהם גם הכפשות נגד האדמו"ר מגור ונגד יסודות אמונת חכמים וסמכותם של גדולי ישראל בדורנו.

בקהילה טוענים מנגד כי פורשים מגור, שאינם משתייכים לתלמידי הגר"ש אלתר, הם שהפיצו את אותם הודעות משמיצות נגד הרבי.

לכן, סיכום סופי לפרשיה עדיין אין כאן, אבל תמונת מצב – שנה אחורה, בהחלט ניתן לקבוע: קהילת הפורשים קיימת, אבל בגודל קטן יחסית, ובדומה לקהילות כלל חסידיות קטנות אחרות הקיימות לרוב בעולם החרדי.

תוכן שאסור לפספס
262 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
97
'ידוע לי בבירור שכל התגובות פה שנכתבו כנגד כ''ק האדמור מגור שליט''א נכתבו שלא על ידי חברי הקהילה '' 🤣
בצלאל וקסלשטיין13.10.20
96
סתם שאלה האם הוא אכן תלמיד של ר' דב לנדא שליט"א ?
סלובודקא08.10.20
רק בדרך הלימוד לא יותר כמה טיפות או חצי
בית וגן 12.10.20
95
בספינקא יש 38 אדמורים בילא יש 32 אדמורים וזניץ יש 15 אדמורים בצאנז יש 3 ברחמסטריבקה 2 בבואבוב 2 סלונים 2 תולדות אהרן 2 סאטמאר 2 קארלין 3 לעלוב 5ועוד , לא יקרה שום דבר עם בגור יהיה 2 או אח"כ 8 או 13
זוהר08.10.20

הצגת כל התגובות

94
סליחה על השאלה אבל רציתי לדעת מה זה גור נדל"ן ומה זה גור תורה? והאם הרבה של גור הנוכחי הוא בנו של האדמור הקודם או הגר"ש הוא בנו של האדמור הקודם? מאחד שלא כ"כ מבין בגור כי לא רוצה להבין במחלוקות אבל מעט כדי לקבל צורה לסיפור תודה
אפשר לשאול שאלה07.10.20
גור נדל"ן מתייחס לחסידות גור בזלזול כביכול שתורה לא מעניינת אותם וגור תורה לקבוצת הפורשים שכביכול רק תורה מעניינת אותם האדמו"ר הנוכחי הוא בנו של האדמ"ור בעל הלב שמחה זצ"ל ולאחר פטירתו בעל הפני מנחם הנהיג למשך 3 שנים ולאחר פטירתו סוכם והתקבל שבן הלב שמחה שהיה יותר גדול ינהיג עד שקמו כמה מחרחרי ריב
תשובה לשואל08.10.20
היה אדמו"ר בגור שקראו לו "אמרי אמת". היו לו 3 בנים שניצלו בשואה: ה"בית ישראל" ה"לב שמחה" וה"פני מנחם", כולם אדמו"רים במשך השנים. ללב שמחה יש בן יחיד - האדמו"ר מגור ולפני מנחם יש כמה בנים השני מהם הוא ר' שאול אלתר. אחרי פטירת הלב שמחה האדמו"ר הנוכחי היה אמור להתמנות אבל הוא ויתר לדודו - אח אחיו מאביו
גערער08.10.20
93
אכן הניקוז הצליח למעלה מן המשוער וקבוצת הטינופת הממורמרים יצאה מתוכינו, הבעיה שיש עוד כמה שנשארו לעשות נשמות נוספים לדת האהבה והשלום של מורינו הרש"א ועוזרו דניאל ביחד ש"ד , ואנו מאחלים ל300 הנוספים שמתהלכים עדיין בינינו שילכו
רון ויוסי07.10.20
אם תבטיחו לא להתעלל בהם באכזריות, לא להשמיץ אותם בכתבי הלבלר המנוזל, לא לחתוך את גלגליהם לא להסית את חמותם נגדם, לא להרביץ לילדיהם ברחוב, לא לירוק עליהם - יש סיכוי טוב שהם ילכו. הם רוצים ללכת, יותר ממה שאתם רוצים לזרוק אותם. רק שלצערם השערים נעולים.
לרון08.10.20
92
כל אחד שיחיה איפה שבא לו. ודי לרדוף אחד אחרי השני. ואני מדבר בעיקר על חסידות גור
אברהם 07.10.20
91
נכנסתי לסעודה שלישית באחת השבתות. הייתי המום. מאות חסידים ואנשי מעשה מתקבצים לשמוע דברי התעוררות מהגר"ש, דבריו מתובלים ושזורים בגמרות מכל חלקי הש"ס, מדרשים, שו"ע וספרי חסידות, ובכולם הוא שוזר בנעימה תובענית להילחם עם היצה"ר. מאז אני מגיע הרבה מאוד. ובמציאות, השתנתי לטובה בהרבה עניינים, ועוד היד
חסיד13.10.20
קרליבך גם שר יפה חבל
אלי ישי 14.10.20
חוצפן איך אתה כותב איך אתה משווה את קרליבך להגר"ש אתה יודע כמה קרליבך קירב רחוקים ברגש יהודי
ל אלי ישי 14.10.20
הבעיה היא, שההוא מירמיהו רק מרחיק יהודים ללא כל רגש יהודי
יהודי14.10.20
אין כלל ספק שקרליבך שיקרב אלפי יהודים לבורא יתב"ש, יקבל גן עדן פי מליארד מההוא מירמיהו שהרחיק כל כך הרבה יהודים מהבורא. עליונים למטה ותחתונים למעלה
חסיד14.10.20
למתחזה לחסיד מחר תהיה למעלה ותראה..........
אמשינוב ארה"ב 14.10.20
הביעה היא שהשנאה שלך ליהודים מירמיהו ללא רגש כלל
ישראל מורדכי 18.10.20
וחוץ מזה, קרליבך לא עבר על החטא החמור של דורינו ללמוד תוס' ח"ו, מימיו לא עבר על כך, ולא למד בעיון נגד תקנת קודש הקודשים ששכינה מדברת מתוך גרונו
יענקלה15.10.20
נכון לכן האמיששנובער קירב אותו
ל יעקלה 15.10.20
90
הייתי מצטרף בשמחה לקהילה ולמחלוקת העסיסית אבל כבר חילקו את כל השטעלס, השמנת, והקצפת, משפחת הפ"מ מסודרת כולה, גובים, פוזיציות, אפילו של פעם בשנה כמו תוקע בשופר ובעל מקריא הם חילקו למשפחה הייחסנית את הכל מ30 בחורים עשו 3 שיעורים, תעסוקה לרמים משיבים, ולפשוטי עם כמוני לא נשאר כלום אז שיחפשו פראיירי
קורח07.10.20
אצלכם בגור, המיוחסים מתפרנסים מהקופה, ללא כל עבודה מצידם. בקהילה החדשה, הם עובדים ומקבלים שכר...
אחאב?08.10.20
89
קהילת ממורמרים! קומץ אנשים ממורמר אוסף אנשים שבמשך השנים העיפו אותם בגור ממוסדות החינוך או ממשרתם בגלל סיבות שונות, אין להם אפילו 1% בודד מגור, קחו לדוגמא את העיר ערד אין להם אפילו 2 אנשים קחו את קרית גת 0 חצור 0 אשדוד המעוז הגדול של חסידות גור 2700 משפחות ויש להם 20 אנשים, אז מדובר באמת בעוד חסידו
יהושע07.10.20
ב"ה, עברו את ה-3% מגור. למעלה משלוש מאות משפחות, מתוך קהילה של 10,000. (אל תקשקשו על 12000, אתם יודעים היטב שאין לכם את זה. באלפון האיחוד כתובים כל הפורשים + זקנים מנהריה שסבא שלהם תרם + מודרנים ללא קשר).
טוביה07.10.20
לא, כי אצלכם מתוך 300 כוווולם חסידי גור מן המפורסמות שאינן צריך ראיה איפה חלק נכבד מאוד בקהילה היו בשנים האחרונות באמשינוב-רחמסטריוקא- נדבורנה - שנים שהם שוטטו מחוץ לגור עשיתם קבץ נדחינו אמיתי אז לנופף בהם זה לא הצלחה גדולה במינסטרים הגוראי נחלתם כישלון מוחץ אד
דני11.10.20
"כשלון"? וכי מישהו מהקהילה צריך את אלפי הבורים מאשדוד וערד? גם 250 תושבי חצור יכולים להשאר שם, תחת הנהגת בני ונכדי הרבי מגור שליט"א עד ביאת משיח. הקהילה נוסדה עבור חבריה, וב"ה היא הצלחה גדולה. ממש לא מעניין אף אחד, אם החברים באים מגור, מנדבורנא, מסטוטשין או מכל מקום אחר.
לדני13.10.20
מצחיק מאוד אלפי הבורים מאשדוד וערד חיחיחיחיח לפעמים אני לא יודע מה יותר גרוע הרוע או הטפשות אתם מגלמים את שניהם כל מי שמגיע לקהילה הרי בעל תוכן ואיכות הפסיכים והדבילים שגודשים את הקהילה הזו רבים מספור תעשה לי טובה קצת צניעות לכנות אלפי בורים באשדוד וערד זו גאווה מסריחה
איצה ביין 13.10.20
בורים=מי ששומע לגחמות וועדת טרור, נגד ההלכה ונגד התורה. בורים=מי שילדיהם לא יודעים ללמוד דף גמרא בעיון. בורים=מי שזועקים, מקללים, מגדפים, יורקים, מחרימים. ב ו ר י ם
לאיצה18.10.20
88
אתה פשוט טיפש ומטומטם או לא בודק נתונים בשטח כל השמועסן (הדברי תורה) של הרבי כל אחד מהם מפוצץ במלא ציטוטים בכל רחבי התורה כולה בש''ס ופוסקים זוהר ועוד תפתח שמועסן אחד אבל רק אחד ותספור כמה מרי מקומות יש שם ומאיפה ככה שמספיק להציץ הצצה אחת קטנה ולהבין שהאיש הקדוש הזה שולט בכל התורה כולה ישר והפוך רק
ל4407.10.20
השתכנעתי,רק מענין שמעולם לא שומעים אותו אומר שמועסן, בשונה מאדמורי גור הקודמים. יש סיבה לכך?
משה07.10.20
שילוב של בורות וטיפשות גוראית טיפוסית. את השמיסען שלכם כותב רוטשטיין החתן. מישהו שמע פעם את הרבי אומר אותם? הקהילה החדשה לא "מנפנפת" בדבר. יסודותיה הם לימוד תורה בעיון, מידות טובות, ועבודת ה'. אותות ומופתים - באדמת בני חם. גם אם הרבי מגור יעשה מולי 1000 מופתים בכל יום, לא אלך אליו. דרכו אינה מתאי
חסידי כללי07.10.20
תמשיך לקשקש את מה שהאכילו אותך בכפית ''החסידים הגדולים'' בקהילה כי זה הדבר היחיד שאתם יודעים לעשות וגם זה לא בהצלחה יתרה. בכלל הטענה שרוטשטין כותב את השמיעס עתיקת יומין עוד מימי תשס''ב אתם יכולים להמציא כבר משהו חדש? אתם הרי קהילה מתקדמת ופתוחה ... אתה תספר לנו מי כותב את השמיעסן של הרבי ? מי אתה
נמאס מהבלוף 11.10.20
פחחח.... כשגורסים גמ' רשי בהספקים גדולים בלי להבין, נהיים מטומטמים וחושבים שכולם כך. הרבי מגור נדלן, מדבר בטיש 2 דקות, אולי הקרובים שומעים ואולי לא, אבל אח"כ מדפיסים מזה 2 עמודים (ממש מופת) וחושבים שכולם מטומטמים ויאמינו שזה מה שאמר ר' יענקל. על כן, תפסיק לבלבל במוח על ציטוטים וכו' וכו' ובלי קשר לדי
לטיפש מירמיהו12.10.20
דבר ראשון אני מוחה על כבודו של רש''י הקדוש!!!! דבר שני אתה לא שווה תגובה לך לגרוס גרנ''ט ולדמיין שאתה מבין משהו קהילת ''גור תורה'' כל היום באינטרנט וקוראים לעצמם גור תורה לכו ללמוד אותה קצת
חצי ליטאי12.10.20
אף אחד לא זלזל בכבודו של רש"י, טיפש שכמוך, אבל כשדורשים ללמוד בהספקים גדולם, דווקא בלי להבין, כדי לאלף את המוח להיות מטומטם, בתקוה שעי"ז יאמינו ברבי ובילדיו ועסקניו בלי להתבונן, הבעיה היא לא ברש"י, אלא בטמטום שאליו רוצים להגיע. ואם נזעקת למחות, נא תמחה על כבוד רבותינו בעלי התוספות, ושאר הראשונים ואח
לטיפש מירמיהו13.10.20
חבקוק הנביא העמידן על אחת : צדיק באמונתו יחיה ואתה מנבל את פיך המשוקץ, ותולה בגדול בישראל שיקולים מושחתים ' לאפשר רדידות', עפרא לפימייכו. של נעלך מעל רגליך, שטוף פיך בסבון ובקש נזיפה ומחילה !! מה קשור השפת אמת והחידושי הרי"ם לעיון?? בזמני העיון הרי שפת אמת לא למדו כי זה על מועד ונזיר ואין על נזיקי
לחכם באשי 13.10.20
כה אמר אחד מנבערי הכת, לאור הרדידות שזכה לה לאחר שפיטמו אותו לא להבין, להיפך ממה שנהגו בכל הדורות. ולא, אין לזה קשר עם סיני ועוקר הרים, מאז הדפסת התלמוד כצורתו מעולם לא היה קהילה שחינכו ללמד גמ' בלי תוס', חוץ ממהר"א שיק מיבנאל שעתה זכיתם להשתתף איתו
עקיבא15.10.20
היום בגור יש מהפיכה עצומה בידיעת הש"ס, בלימוד ההלכה, מותאם ומכוון כל אחד לפי רמתו, פשוט מהפיכה ! במקום לימוד עיון, שמיעוט קטן של בעלי כשרונות מסוגלים לכך, שרמאות עצמית ופלפולי הבל שכיחים בזה ביותר, מי שצועק יותר גבוה ועושה פרצוף יותר מעמיק עולה על חברו, שרובו של העוסקים בו לא נשאר מזה ולא זוכרים כ
ל''חכם'' מאלקנה13.10.20
תתדבר בצורה ראויה
עובד השם07.10.20
87
הסייעתא דשמיא המופלאה של חצר הגר"ש היא למעלה מדרך הטבע, היית בטוח שכוכב מנצנץ ומרשרש כמו הגר"ש יסחוף אחריו המונים, והסטרא אחרא בעצמה תצטרף ותעזור לו להגדיל את חיילותיו כדי להרבות במחלוקת ולהבעיר את אש השנאה והפילוג בעם ישראל,,, והנה זכות אבות עוזרת והוא נשאר כת שולית לא חשובה שחיה מפרובקציה לפרוב
מושקה07.10.20
אוי, דברוני הגורי הטרחן מ'בחדרי חרדים'! מה אתה עושה כאן? הסגנון שלך מזוהה מדי, למה לא תנסה לפחות להלביש מסכה?
ראשוןלציון07.10.20
86
כאחד שמסתכל מן הצד זה לא נכון הכתבה הזאת כיון שלעבור לגר"ש זה כרוך בהרבה דברים שרוב בני אדם לא מסוגלים להם 1.לדאוג לחיידר לכל הילדים 2. לדאוג לישיבות לכל הבחורים (משפחה ממוצעת 4 ילדים 4 בחורים) 3. אם יש לי עסק שהפרנסה מגיע ברובה מחסידות גור אני יפסיד אותו 5. לחפש בית כנסת ( אפילו שיש שטיבל אחד באשדו
חסיד חיצוני07.10.20
אכן תגובה לעניין. מי שעובר הוא כ'גר שנולד'. ללא משפחה, ידידים, חברים, מעמד ולפעמים גם פרנסה. לכן מי שבגור (ובכל חסידות) 'תקוע' בקהילה. אדם שנולד בקהילה חסידית מסויימת, 'נאלץ' להמשיך שם עד יומו האחרון, גם אם אינו מרוצה. ככה זה ... חבל ...
יוסי07.10.20
85
לאחר ששני בניו וכמה מנכדיו והמשב"ק לייבי חלו בקורונה, נודע כעת כי ר' יעקב אריה, האדמור מגור נדלן, חלה בדלקת ריאות חריפה ואינו יוצא מביתו, נא להתפלל
יהודה11.10.20
מספיק עם המילים המכובסות, עליו ועל שאר הרבנים שנדבקו בקורונה, הוא נדבק מהסובבים אותו, וזה פגע בריאות, הוא לא חלה פתאום ב"דלקת ריאות" ובכל לשון של בקשה, אנא להעתיר בתפילה לפני שיהיה מאוחר
איצה מאיר12.10.20
אני לא זוכר באיזה גיל הפסקתי לדמיין סיפורי מתח ועלילה.   פיק ניוז מושלם מבית היוצר של חסידי ''העיון''
פייק ניוז 12.10.20
84
הגר"ש אלתר הינו מי משצריך באמת להנהיג את חסידות גור!!! לא משנה אם ההיתפלגות היתה לטובתו או לא לטובתו הוא אדם ירא שמיים וגאון עצום התורה לבל ישכח שהוא זה שהיה גם אמור באמת להנהיג תחסידות ועל כן אנו חושבים שכל מי שפורש מהחסידות ועובר לגר"ש אלתר עושה את הדבר הנכון חכו ותיראו ימים יגידו.......
שמעון07.10.20
החלטתי שהבן של הלב שמחה ינהיג ולא הוא סבבה?? אלוקים
אוקיי 11.10.20
לא נכון. אבא שלו השאיר צוואה שהרבי שליט"א ינהיג אחריו.
גערער08.10.20
הפני מנחם לא השאיר שום צוואה. יש כתב התחייבות שהוציאו ממנו באילוץ, כתנאי לתחילת הנהגתו. -מי אמר שזה כתב התחייבות ולא צוואה? תשובה: הוא פותח במילים 'הריני מתחייב', ומתאר את הכיבודים שייתן לבני אחיינו ואת המקומות בטיש. - ואם התחייבות, וכי לא צריך לכבד אותה? תשובה: ההתחייבות קויימה במלואה. התפקיד עבר
דברים על דיוקם09.10.20
83
אל תתאמצו יותר מדי. הרי ממילא מדובר בקבוצת ממורמרים קטנה שלא דרכו בגור שנים וכו וכו. הרי הרבי בעצמו אמר שמספיק לו רק 10 חסידים שרופים.... על מה אתם נלחמים? מה / מי כ"כ מאיים עליכם?
חיים משה קנופף07.10.20
82
אין בית המדרש בלא חידוש. סיפר לי בן אדם שהלך ברחוב וראה כמה חסידי גור נדל"ן צועקים על חסיד גור תורה. אחרי שהלכו ניגש אליו לראות אם הכל בסדר איתו וראה אותו צוחק. לשאלתו מה היה כאן הוא אמר לו הם צעקו עליי שאני וכל העריקים פושעים, בגללם כולם היו צריכים להגיע לירושלים לראש השנה הזה..... כאמור כל התמונו
אבי07.10.20
81
טענתם במשך השנה שהציבור לא מצטרף לקהילת הגר"ש כי אפשר באמצע שנת הלימודים ועוד אין מוסדות לגר"ש, הנה עברה שנה יש מוסדות תחילת שנה והציבור לא בא!!! מציע לחברי קהילת הגר"ש צריך להתרגל למציאות!!!ולא לשגות בדימיונות הזיות ומשאלות לב, אתם קהילה בסדר גודל של מישקלוץ שטפנשט, שזה די יפה, צריך להפנים ש
יאצק07.10.20
הייתי מציע לכם הגערערס להפנים את זה שפרשו מכם, ולהניח לפורשים. עייפנו מכתבות היח"צ הממומנות שלכם. תפנו את התקציבים למקומות נחוצים יותר.
מיילעך07.10.20
80
באופן אישי אני מאחל לקהילת בני מנחם הצלחה גדולה בשילוב הכוחות שמשום מה לא הוזכר, ה"ה כ"ק הרה"ק דניאל שחבר לשר התוירה הגר"ש ומנהיגים יחד במשולב את הקהילה
רון07.10.20
79
האדמור מגור הוא קדוש ומורם מעם מה בכלל מתייחסים על הסיבוב שהם עושים על התפוצה של הטכנולוגיה הם לא פונקציה בכלל מסבירים לכם שהם לא דרכו בגור כבר שנים לא מרגישים את החיסרון אלא שמחים שהם מתייחסים למסכן ההוא
חזקאל קמפינסקי 07.10.20
מסכן זה מי שלא יודע ש"ס
יהודי07.10.20
78
שימו לב עם הנתונים. הכמות של 10 אלף משפחות הם בגור בכל העולם יחד ולא בישראל. על מה שכבר ידוע שבישראל יש בין ארבע מאות לחמש מאות משפחות שהם בחצר הגר"ש, (בלי להזכיר את אלו שיושבים על הגדר ומחכים לביסוס המוסדות) יש להוסיף שבין אלפי המשפחות בחו"ל, הרוב המכריע, ולמעשה כשמונים אחוז, מזדהים לגמרי עם הגר"ש,
יוחנן11.10.20
הכמויות פייק שיוצאת מפה הם כמויות הזויות שאין באף מקום מותר לכם להודות באמת אכלתם אותה בענק גור קירקסו לכם את הצורה לגבי מה שכתבת סתם לגלות לך סוד באנגליה ובארה"ב יש שטיבל של הקהילה ארה"ב פתחו גם בליקווד ועדיין זה לא כמות מספקת בשביל כמה עשרות אפילו הקהילה הגוראית באנגליה העיפו כבר בהתחלה את המור
פנחס12.10.20
אני לא יודע מה קורה בשאר ארצות, אני יודע מה אצלנו בארה"ב, ובאמת אצלנו בהתחלה היו מכבדים את הרבי ר' יעקב, אבל כאשר העסקונים שלו התחילו לנסות להתערב בקהילה התחילו הרוב הגדול לשמור ממנו מרחק, כבדהו וחושדהו. זה ידוע כאן שהרבה גבירים היו מתייעצים במשך שנים עם ר' שאול מה לעשות בכל ענייניהם, הוא איש פקח וצ
חסיד גור ארה"ב13.10.20
עבר כמעט שנה מאז ובואו נראה מה קרה שאול בחיים לא נסע לאמריקה, ולמה? מפני שהוא לא רוצה שבלוף ה - 80% ישבר דניאל עשה מגבית באמריקה לפני כחודשיים והיו לו בקושי מנין של גערעס כלומר - בלוף ה - 80% ה-ת-פ-ו-צ-ץ
אמריקנישע גערער09.08.21
חאלס לחרטט חרטוטים לפעמים אני שואל את עצמי אם לימוד עיון גורם להזיות ודמיונות מסתבר שהתשובה חיובית בכל אופן חלמא טבא, אין לנו בעיה שאתה חושב ככה ושיערבו לך חלמותיך ,
רוב הנגידים...12.10.20
77
מי שתורת אמת נר לרגליו,ישתדל כמיטב יכולתו ,להביא לסיום המחלקות,בין קדושים אלה,וירבה בכבוד שמים.
חיים07.10.20
צריך לכתוב להבדיל אלף אלפי הבדלות בין קרח למשרע"ה
שלמה07.10.20
הרבי מגור אינו משה רבינו, כמובן. ייתכן וחסידיו הם קורחים קטנים ורעים.
צבי08.10.20
76
אני אומר לכם רק מה שרואים במציאות - אנשים מגור צעקו לעבר הגר"ש בראש השנה מהמרכז העולמי של גור נדל"ן - מה שקרה הוא שבשבת תשובה יום כיפור וסוכות כבר לא היה מי שיצעק וד"ל
יהודה07.10.20
חשבונות השמים שאתם עושים זה מדהים כי מצאתי חשבון אחר כשהראש ישיבה היה מאושפז שנה שעברה באופן מדהים זה חל בשבוע של פר' קורח !!!
תודה אלוקים12.10.20
טעית, מרוב שאתם צועקים קורח קורח, נראה לכם שכל שבוע זה פרשת קורח אני ראיתי דבר אחר, ביום פטירת כ"ק רבינו הלב שמחה, נולד כ"ק רבינו העברא דדשא, בבחינת סימנא מילתא מי אכן ראו להמשיך את מורשתו האמיתית, בפנימיות ולא בחיצוניות
יוסי13.10.20
הגר''ש לא נולד ביום פטירתו אלא בתאריך פטירתו כל הענין בגמ' שאומרת ''כשמת רבא נולד רב אשי '' זה באותו היום של הפטירה ממש, לא 50 שנה אחרי... אבל אם זה מחזק לכם את האמונה העיוורת בהגר''ש מבלי להתבונן שיערב לכם.
דייקן13.10.20
75
יש קורונה
לייבי07.10.20
הכל בזכות ראש הכת קורח ועדתו
שלמה07.10.20
רבכם אינו משה רבינו. אתם לעומת זאת קורחים קטנטנים ומחרחרי ריב.
קול08.10.20
74
שכחתם להוסיף למעלה "תוכן ממומן"... כמובן שאין קשר בין הנאמר למציאות. רק בתור דוגמא, במוצאי שמחת תורה גור הוציאו רשימה של 220 אנשים שהשתתפו בהקפות ובקיץ הם הוציאו רשימה עם 350 איש בהדגשה על כל המצטרפים החדשים! עוד דוגמא, הפרופסור הנכבד לא לקח בחשבון את הקהילה. בארה"ב שעוד לא התפצלה רשמית אז איך הוא י
כתבה מדהימה07.10.20
73
האדמור מגור הוא איש קדוש ומורם מעם
חזקאל קמפינסקי 07.10.20
כל הנכדים של האמרי אמת הם חשובים קדושים ומורמים מעם
ענבי הגפן07.10.20
זה שהוא יודע יודע לדבר ועם זקן לבן זה לא הופך אותו לקדוש או חכם וצדיק וד"ל.
צ"ח07.10.20
שהשם ישמור איך שאתה מדבר
עובד השם07.10.20
יש לך משפחה גועל נפש ? לך תקבל נזיפה לפני שיהיה מאוחר
יהודי07.10.20
72
השקרים כאן בלתי נגמרים. אמנם היו בין חסידי ר' שאול אופטימיים שחשבו שיגיעו יותר מ400 משפחות של פורשים, (ולא 250 כמו שמשקרים בגור הרשמית) אבל כל השאר כמעט שקרים. 1. גור הרשמית רודפים את אנשי הגר"ש באופן הכי רשמי, עשו חרם שאין כדוגמתו מיד אחרי שמחת תורה. כולל איסור חהזמין בני משפחה פורשים לשמחות ולשמו
כתבת שקרים ממומנת06.10.20
71
הקלטה חדשה מהגרש"ד הכהן גרוס שליט"א. רב חסידי גור באשדוד כתוב שיש להיבדל מהם, אני לא אמרתי כזה דבר, היה איכפת לי מאוד, רציתי שיוציאו הכחשות. אין הכוונה למשפחה, ברור לא, גם הם לא התכוונו, אלו שכתבו את זה לא התכוונו למשפחה. משפחה לא צריכים לנתק, אין שום בעיה, כמו שהיה קודם עד עכשיו, בטח לכבד, ולבוא
דעת תורה06.10.20
אתה ממשיך את דרך השקרנים! יש לי חבר ששמע מפי הרב גרוס שליט"א שהוא אומר שזה שקר. וברור שאם זה מקרר אז אסור לדבר איתם.
המטורף האדיר!!!08.10.20
אם אתה מעודכן בנייעס אז תתעדכן עד הסוף שיצא עוד הקלטה שלו שלקחו את הדברים שלו והוציאו אותם מהקשרם ובכלל ערכו את ההקלטה וחתכו ושיפצו ולא שומעים שם שום דבר ברור אתה מבין ?! גור לא במצב לתקוף גור צריכה להגן על כבוד הרבנים ואנשים ת"ח כי כמה אנשים עם מוחות חולניים מחפשים כל היום איך להציק ולפגוע בכל מה
לא מבין!!!!08.10.20
70
שנה אחרי זו לא התחנה האחרונה. לאחר 120 של האדמו"ר מגור, רבים צפויים לעזוב אל קהילת הגר"ש
איתמר06.10.20
קהילת הגר"ש לא מעוניינת בשפנים אלו. שיישארו שם ויאכלו גזר.
לאיתמר08.10.20
69
יש לשים לב, בירושלים שכבר פתחו את המוסדות מזמן, והקהילה התחילה להתגבש כבר בתשע"ט, רבים מאלו שרוצים בהנהגת הגר"ש כבר הצטרפו בפועל. מאידך, יש ערים שבהם המהלך רק בתחילתו. לדוגמא באשדוד רק לא מזמן נפתח השטיבל, ומי שהקים אותו עבר רדיפות נוראות. יקח זמן לחפצים בכך להתארגן, וכולם שמעו על איומי נציג גור נדל
תנחום11.10.20
אכן כולנו מאחלים לו מכל הלב שבקרוב יהיו לו תשעה יהודים והוא יהיה העשירי...
שפוי25.10.20
68
אכן כשלון חרוץ לקהילה חדשה שפרשה מגור,
אבי07.10.20
אם אתה קובע לפי הגודל אז האיסלם והנצרות הצליחו,,,,,,,,,,,
מוישה07.10.20
למען העמדת דברים על דיוקם: היהדות היתה הדת המקורית מאז הר סיני, הנצרות והאיסלאם פרשו וייצגו את עצמם בתור היהדות החדשה...
למדן25.10.20
67
יקיריי ביותר הי"ו אנחנו בעיצומו של חג הסוכות כולם מדברים על הצורך באחדות במיוחד בימים הללו . מדוע להעלות פוסט מפלג שופע לשון הרע ורכילות , אנא רחמו על עם ישראל שכל כך זקוק לישועה. שום תועלת לא תצמח מפוסטים כאלה ומהתגובות עליהם. מועדים לשמחה וישועות לכלל ולפרט.
שאול שיף07.10.20
66
אנשים לא מוכנים לתת יד למעשה פרחחות.
איצ'ה דו07.10.20
65
מפלה לקהילת שאול וממורמריו...
אני07.10.20
אם הנכדים של הלב שמחה הם "מורנו", אז איך היד לא רועדת לכתוב "שאול"
סליחה טעות07.10.20
משום ששאול תחתית מזומן לקורח ועדתו
יהודי07.10.20
הרבי שלך לא משה רבינו, גם לא מתקרב לשם. מנהיג קהילה, זה הכל. אתם הגערערס לעומת זאת, קורחים קטנים ונכלוליים. רשעותכם הזורחת מסבירה לציבור כולו למה אנשים רצו לפרוש ממכם.
יהודי?08.10.20
64
קמפיין ממומן של גור! הם מ- פ- ח- ד- י- ם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הטיפשים לזכור שלא משנה כמה נשארו בגור (אנוסי פחד וכאלו) עדיין הגר"ש התחיל מאפס, וכל משפחה זה הצלחה. שיפסיקו לבלבל את הציבור עם נתונים. אני ליטאי ואגיד לכם משהו- האדמו"ר מגור של הליטאים חד משמעית זה הגר"ש!!!!!!!!!!!!
שי07.10.20
איזה קטע, אתה כותב שאתה ליטאי ואחר כך אתה כותב שאתה בתוך הקהילה ויודע היטב. הסתחררת מהעיון לגמרי לך ללמוד דף גמרא בלי מפרשים כדי להתאפס בחזרה
עברא דדשא13.10.20
63
אצל הגר"ש אלתר יש צורך ללמוד תורה ברצינות בעיון ובעמקות ולא בקיאות ונדל"ן... ברור שאין לכך קופצים!!
מנדליסניק06.10.20
לומדים שמה מה זה קנאה תאוה וכבוד
יהודי07.10.20
לומדים שם יראת שמים, מידות טובות, ולימוד תורה בעיון. לעומת זאת אצלך בשטיבל באשדוד, לומדים לשנוא, להתעלל, להתנכל, לקלל. יבחר הבוחר מי ניצח, מי הפסיד.
ליהודי08.10.20
62
כנ"ל
אלי ישי 06.10.20
61
שקר וכזב. כחסיד גור אני אישית מכיר הרבה חסידי גור אנוסים שיושבים על הגדר, והיו שמחים מאוד לעבור אם לא הפחד מהרדיפות והטרור.
שלמה06.10.20
60
זו הנפצה שקרית של גור, כנראה כדי להפחיד את אלו שחשבו לבוא לשמחת תורה לא יעזור להם, בכל מקרה השנה יהיו יותר מכפול משנה שעברה
אפרים08.10.20
59
אנשים מדברים במו אנטשמים ח"ו
עובד השם07.10.20
58
כותב הכתבה טעה מנקודת הפתיחה. מי קבע מה זו הצלחה? הצלחה היא שיש אלטרנטיבה לאלפי יהודים שכלואים במוסדות סגורים ובני משפחותיהם מוחזקים כבני ערובה. עד היום אמרו להם מהשפה ולחוץ כי הם חופשיים ללכת בעוד שהיה ברור כי איו להם לאן מכיוון שגור בודדה עצמה כ"כ בכל השנים הללו עד אשר כל הקהילות מסביב לא מעו
אברום בנימין זילברברג 07.10.20
אתה בכלל מבין את ההשלכות הרוחניות של כזה צעד בחסידות ??? הרבה דיבורים ועל משטר אבל זה הרבה מעבר כדי שתדע באיזו צורה הם מדברים ומשמיצים אנשים ת"ח וכו' קח לדוג' את המחלוקת בסדיגורה שלמעשה זה צפצוף גמור על צוואת האב האדמו"ר זצ"ל זה חוסר באמונת צדיקים ועוד הרבה קלקולים רעים
אני08.10.20
57
לפני הרבה שנים שמעתי ממישהו את החוק הבא: כאשר קהילה חסידית מתרחבת מספיק, עד שניתק הקשר האנושי לאדמו"ר - אז היא בדרך להתפצלות. הקהילה החסידית בנויה באופן ישיר על האדמו"ר, ואף אחד לא מסוגל לשמור על קשר עם עשרות אלפי אנשים. כמדומני שאותו אדם לא הכניס למשוואה את הקנאה (באח מבני ברק), התאווה (לכוח, כסף
חנן. ב.07.10.20
56
זה שהרבי לא יודע ללמוד זה לא מעניין הציבור. הרבי שליט"א קיבל את הנהגת כלל ישראל על ידי השכינה הקדושה, ורק הוא יחליט מתי יסיים את המשמרת ולהעביר אותה לבניו בלבד
מורינו נחמיה07.10.20
תתעדכן, לא הוא יחליט מתי יסיים, אמנם יש לו מאות מליונים, ולא נפרט מהיכן, אבל מלאך המות אינו נוטל שוחד, וכן גם לא שוחד של רעבעס
יענקלה13.10.20
שכינה ממש? ממש אזוי?
אלישע07.10.20
55
איך תוך שנה הצליחו לפתוח כזה מלא שטיבלאכים בעוד שאנחנו הספרדים זרוקים במקלטים
ספרדי07.10.20
מגיע לכם
ע.ל07.10.20
54
פיזור לרשעים הנאה להן והנאה לעולם ופירש רע"ב הנאה להן - שאינן מוסיפין לחטוא, והנאה לעולם - שקטה כל הארץ...
משנה סנהדרין ח ה07.10.20
53
עכשיו תגמר הקורנא אתם תראו
ישראל אריה 06.10.20
52
הייתי במוצאי שמחת תורה השנה. נכנסתי באמצע הקפות שניות שהיו אחרי השעה 11 בלילה. היו לפחות אלף משתתפים באותו זמן שהייתי, תשעים וחמש אחוז מהם נראים חסידי גור לכל דבר. אני מניח שיש עוד הרבה שהיו שם ונסעו לערים אחרות ולכן יצאו מוקדם, ויש עוד הרבה שכנראה לא הגיעו בגלל הקורונה או סיבות אחרות כך שכנראה המספ
מנחם11.10.20
לאחר שכל הגלים פסח חנוכה וכו' התנפצו על סלע המציאות, כעת הדמיון הוא "לאחר המאה ועשרים", אז קודם זה גם תקוות שווא ודמיון, כי הצעד המרדני שרף אותו לגמרי בגור, שככל שהזמן עובר הוא מוקע עוד יותר, יעדיפו לעבור אז לקרעטשניף איסלמבאד מאשר למסית ומדיח מאלקנה... וכן, לבנות על לאחר מאה ועשרים, זה בעצם הוכחת ת
מוטי11.10.20
עוד שקר גוראי - "לאחר 120 הוא היה יכול באופן לגיטימי לפתוח חצר". הרי רבכם ישאיר צוואה ובה יכתוב שכל החסידים שייכים לאחד מבניו. וכל מי שיעז ללכת, יחטוף את הטרור שלכם, על כך שהוא 'מפר צוואה מפורשת'. כמו שהיום אתם לא נותנים ללכת, כך גם אז לא תתנו. ואלפי החסידים מערד ומאשדוד יהיו רכושם של משפחת האדמור,
למוטי13.10.20
אצלנו מאוד כועסים על צורת ההתנהלות של המוסדות, ואנו לא רכושו הפרטי של הרבי, או של העסקנים שמדברים בשמו, או של אחד מבנו היושב עמנו ועושה כסף רב מאוד בשמו הרוב שותקים כי זה מצב קיים, כשיהיה מצב חדש, מנהלי המוסדות יכולים לשכוח מאיתנו, נבחן את הדברים לגופם ונצטרף למה שיהיה נראה לנו הכי מתאים אז ידוע לי
תושב אשדוד13.10.20
"מאוד כועסים", באמת? אבל את הבת שלך לא שלחת לכיתה של המורה ו' או לגן של הגננת פ', כי אתה מציית לכל גחמה טרוריסטית של וועדת עסקנים. וכשראית שמתנפלים על מי שבחר לעזוב, לא באת לעזרתו. את ילדיך אתה שולח למוסדות המסיתים, והבחור שלך לומד עם אלו שיורקים על בנינו, מקללים, בועטים ומטרידים. * ראויים אתם להנה
לאשדודי14.10.20
אף אחד לא מרד. בן דודו הציק לו 24 שנים. לא נתנו לו לדבר, לא נתנו לו להגיד שיעורים, לא נתנו לו לקרב יהודים להשי"ת. סגרו לו את הישיבה, הציקו לאנשים ששומעים את שיעוריו. הכל לא לשם שמים, שמא הוא יקבל קצת "כבוד", ורק לבניו ה"ת"ח הענקיים צריך וחייבים לתת כבוד. זה שאלפי יהודים נלחמים עם היצה"ר שלהם בזכותו
חסיד גור14.10.20
חחחח טיפש! הוצאת תמונות ורואים שזה פוחת והולך חחחח
פיני11.10.20
מילתא דעבידא לאיגלויי לא עביד איניש דמשקרי, אבל כנראה חסידי גור נדלן הכותבים כאן, אינם בגדר איניש. האולם של הסמינר, הכיל בחודשי החורף תש"פ, את החסידים שבאו אז, ישבו סביב שולחנות עם קצת פרנצ'ס בצד, והיה מלא. משבת לשבת התמלא ונעשה דחוס יותר. לאחר שבועות, בגלל הקורונה הוציאו את השולחנות ויש רק ספסלים א
ירמיהו11.10.20
אתה כותב וכותב על אלפים ואלפים שהיו, אבל אתה מודה שאין אפילו תמונה אחת מכל האלפים הללו... בשנת 2020 אתה אפילו לא מצחיק...
אלקנה25.10.20
השינע חולם #
הנורמלי האחרון 11.10.20
גם אני הייתי, ואכן מה שכתב מנחם מדוייק. רק שחסר שם משהו מאוד מהותי, היו שם בעיקר אברכים עד גיל ארבעים, לא היו כמעט מבוגרים. כנראה בגלל שמבוגרים רגילים לישון מוקדם, או בגלל שהם פוחדים מהתקהלות בגלל הקורונה. לאור זה, יש להוסיף על המספרים שכתב עוד הרבה מבוגרים, שמן הסתם אצלם שזוכרים היטב את העבר, אחוז
איצה מאיר11.10.20
חחחחחח המבוגרים הלכו לישון המבוגרים פשוט לא באו אף אחד מהחסידים הגדולים מעבירי השמועה אצל הבית ישראל והלב שמחה והפני מנחם אף אחד מהם לא בא כל המחנכים המבוגרים שראו 3 רביס כולם נשארו בגור כולל מקורבי ומשב''קי הפני מנחם זיע''א !!! יהודה שפירא פלינקר ועוד, כולם בגור אין שם בקהילה חסידים ואנשי מעשה
ירמיהו הנביא13.10.20
שוטה שבעולם בחנוכה בכינוס באולמי תמיר שהיה לפני הקורונה הגיעו הרבה מאוד מבוגרים. כל בני הפני מנחם סובבו את הראש לרבי המכהן, והלכו. הם יודעים היטב למה, הם חוו מקרוב את התכחשותו למה שהתחייב לרבי הפני מנחם אחרי פטירת הלב שמחה זקני החסידים זוכרים היטב את העסקנים הרשעים מציקים לפני מנחם כשהיה מופקד על ני
יעקב15.10.20
אחד מהדברים שהכי מפוצץ את אנשי הקהילה זה שרוב רובו של הצעירים לא מסתכל לכיוונו של הגר"ש מבחינתו יש רב'ה ופה זה נגמר הצעירים שכן הלכו זה אלו שפימפמו להם בבית כל הזמן נגד
פנחס12.10.20
כמה אתם מצחיקים. שוב מתייחסים לכמות? לספירת ראשי בקר? בקהילת הגר"ש, רובם תמימי דעים שהכמות כרגע אופטימלית. אף אחד לא צריך אלפי גערערס מאשדוד וערד. שיישארו שמה, בבקשה.
הדובר11.10.20
51
הרבי הראשון שעזבו אותו משפחות כה רבות, גור נדל"ן חטפה זעזוע קשה מאד, מאה, אלף, זה לא משנה.
יגאל ועקנין07.10.20
גם בלובלין היתה פרישה בחי חיותו של הרבי וגם בקוצק ומי שיודע מה היו החוזה והרבי מקוצק מבין איזה כבוד זה להיות באותה שורה יחד עם אותם צדיקים ואפרופו קוצק, מסופר שאחרי הפרישה הרבי מקוצק יצא לראות מי נשאר בבית מדרשו, וכשפגש את החידושי הרימ הוא אמר לו ''אני ישיב לך אצל הילדים שלנו'' ומאז כשניסו להסביר
הנורמלי האחרון 12.10.20
נו נו. העובדה ש'כל זה לא קרה', היא בגלל שבגור מחזיקים אנשים ברשעות צפון קוריאנית אופיינית, ומתעללים בטרור אכזרי פיזי ונפשי בכל מי שעובר. והצקות מעולם המאפיה והפשע. בגלל שגור מנסים בכל דרך לגרום לגיטין, לעזיבת שידוכים, להרס שלום בית, לקרעים במשפחות. בגלל שבחורי גור יורקים בועטים ומתעללים בילדיו של
קרומקייט13.10.20
חלמא טבא חזית, חלמא טבא חזית אנשי הגר"ש שכרו בשמחת תורה תש"פ בית מדרש שהיה יכול להכיל את מי שבא, ולא יותר כעת בשמחת תורה תש"פ הכינו בימ"ד כפול בגודלו, שיכול להכיל את מי שכבר בא עכשיו, ולא יותר. והם בונים בית מדרש גדול בהרבה, שיוכל להכיל את כל מי שיבוא בהמשך, לאחר שיתבססו המוסדות בשאר ערי הארץ כמו שנ
חיים15.10.20
50
האתר מקבל כסף מגור - זה פשוט מאוד - קודם כל שנה אחרי זה רק המתאבדים ואלו שהיה להם מסירות נפש להקריב משפחה וכסף וכל דבר אחר תמורת החיים בעצמם וללכת למקום שליבם חפץ - הקהילה מונה כיום במדויק הרשימה לפני 417 משפחות מגור נכון לר"ח אלול. במבט לאחור ךא היה בהסטוריה באמת כזה דבר שישאר לדורות קהילה חיה נושמ
יצחק07.10.20
חנקת אותי כי גור ביטול תורה לא משלמים כסף ליח''צ המטורף ולתעמולה הבלתי פוסקת לגזול את החרב מיד החנית באותם כלים שאתם עושים שימוש נגדינו נעשה נגדכם פשוט וקל
יוסי זיידה11.10.20
ההבדל הוא, שכשמביאים נתונים אמיתיים זה עוזר כשמכפישים ומדברים שטויות זה ק משדר מצוקה ולחץ נוראי. אולי את המטומטמים לגמרי תצליחו לשכנע, אבל הרי הם בלא"ה לא חשבו לעבור למקומם של החכמים, והם אינם דרושים שם, טוב שישארו היכן שהם כעת
אהרלה12.10.20
אין 417, בוא לא תגזים... אבל יותר קרובים לשם מאשר למאתיים. זה נכון.
מכיר07.10.20
49
גור מפוררת מבפנים . הרוב השפוי והרבני נגד הועדה ומשפחת האדמור
שכן07.10.20
48
מסכנים גדולים ............ הלך עליהם............ הם חשבו שעוד יצליחו במשהו ...... חחחחחחחחחחחחח........... הולכים נגד גדולי הדור והמסכן מאלקנה..... שיאוכל את הלב......... אולי זה קצת יכפר לו על העוונות של חוטא ומחטיא את הרבים והכופר בתורת משה ככופר באלוקים....
ממורמרים מסכנים07.10.20
גדול הדור נמצא באלקנה, וגם הבן דוד שלו הוא ירא שמים
מחילה מכבודו07.10.20
איך עוד לא נמאסתם על עצמכם, גערערס? איש לא כפר בתורת משה. הרבי שלכם אינו משה. אינו מתקרב לכך. הפורשים אינם מעוניינים בהנהגת הרבי מגור עליהם, מבחינה חינוכית ולימודית. הם יהודים כשרים ויראי שמים, שפשוט לא מעוניינים ברבי מגור כרבם. קאפיש?
נו נו07.10.20
47
זו הייתה עצת האסטרטג, לקנות את כיכר בכל מחיר, אין ערוך לחלקם בעיצוב דעת הקהל. שאפו.
יוסי07.10.20
46
הצליח מאוד. מדובר בקהילה איכותית מאוד. למדנים, רבנים, חסידים ואנשי מעשה. והגר"ש עצמו, לאחר ש23 שנים לא נתנו לו לדבר, מקרב מאות יהודים לתורה ויראת שמים. השמועסן שלו חודרים עמוק להתעוררות לתשובה. הציבור שלו שמח ומאושר, ורק אנחנו בתוך גור נשארנו ממורמרים ואכולי לב. דיבוריו הנמצאים בקול הלשון מועברים
חסיד גור אנוס06.10.20
מאד אכפת לנו מנושרים, ועדיין ולכן הזהריו לא ללכת לשם . נמשל בכנס של הטכנולגיה, תאר לך שהגר"ש היה מדבר, אז היה סובל מבעיית של פיו וליבו אינם שווים, והרי הוא איש אמת עפ"ל כ"ט ישראל מורדכי
לחסיד בור אנוס 07.10.20
ממתי אנשים מגולחים זקן ופיאות עם סמארטפון טרף נהיים חסידים איכותים ולמדנים זה לא מה שלימדתי אותכם אבל כבר אין לי ברירה אני מסוכסך עם כל העולם אין לי מה להפסיד
יוספה 07.10.20
על כל סמרטפון בקהילת הגר"ש יש 100 בגור. על כל מגולח יש בגור 150 ואגב גם אם למאן דהו בקהילת הגר"ש יש סמרטפון הוא רכש אותו כשהיה בגור. ואתה צבוע שבצבועים וחבריך המגיבים כאן מוכיחים כאלף עדים שבגור גולשים מאות אברכים קדושים וטהורים באינטרנט. אבל לכם הכל מותר.
רבינוביץ07.10.20
45
האדמו"ר מגור לא משה רבינו והגר"ש לא קרח. יש פה שני מנהיגים, אחד של קהילה ענקית, והשיעור מנהיג בשיעור קומה שלא קיים הזמינו. כל אחד יבחר את הטוב לו, אבל מדוע לערב לערבב את השטן ?
ליפא קמינר 06.10.20
אדון ליפא ! האדמו"ר מגור למאמינים בו הוא כן משה רבינו. יפתח בדורו כשמואל בדורו. הגר"ש חלק על רבו זה מציאות ומציאות כאובה. מה שנשאר זה רק להתפלל.
עוזי07.10.20
הגר"ש לא מרד ברבו. משום שפשוט לא למד ממנו מאומה. מפני כבודה של עדת חסידי גור ורבם בראשם אעצור מילותיי....
וינקל07.10.20
רק תתקשר לשאול ותשמע שהשם ישמור!!!!!!! היום כבר לקחו לו את הטלפון כי הוא דיבר שטויות . את זה גם הממורמרים אומרים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ישראל המלך07.10.20
הגר"ש אלתר עבר למערכת קווים אחרת (שאינה ידועה לכם, בריוני גור), אחרי שבחורי ישיבות גור תפסו את הקו כל שעות היממה, קיללו וקיללו, כמו ערסים. אברכים מהשטיבלך התקשרו אליו וציחקקו כמטורפים (איזה כדורים נותנים להם שם?) וצעקו כמשוגעים וניבלו פיהם (אוי, בני תשע מידות... אוי... צדק הסטייפלר בכל מילה!) לאחר
לישראל08.10.20
אין לכב' זכות להמציא כללים כאילו אסור לאדם לעזוב קהילה, כב' הרי לא מתכוון ברצינות שהגאון הצדיק ר' שאול הוא תלמיד של בן דודו (שגם הוא אדם חשוב באמת)
סליחה טעות07.10.20
עוזי המסכן. לימדו אותך כל השנים שטויות בישיבה. הגר"ש אלתר אדמו"ר לפחות כמו בן דודו. במצוות ידיעת התורה הוא חד בדרא ממש. כל חייו הינם מקשה אחת של יגיעת התורה בענווה ושפלות, תוך ביטול מוחלט לכל גחמותיו של בן דודו, שלא הסכים שהוא ילהיב את עם ישראל ליראת שמיים, אך ורק כדי שח"ו לא יגדל שמו. לא היה
חסיד07.10.20
חבורה של פושטקים וגאוותנים. האדמו"ר מגור קודש קודשים. אינכם ראויים להימנות על קטני תלמידיו.
עוזי07.10.20
***הסברה לגערער שטוף המוח המתקשה בהבנה*** כתבת 'אינכם ראויים להמנות על תלמידיו'. ובכן, הם *אינם רוצים* להמנות על תלמידיו של האדמור שלך. לא רוצים! תאר לך! לא מעוניינים להיות בקהילה הזאת! לא רוצים שיהיה רבם! זה מה שהם מנסים להסביר יפה כבר שנה, ללא הועיל. הכינויים פושטקים וגאוותנים, מוכיחים לציבור כול
לעוזי08.10.20
אין בדורנו מציאות של משה רבינו, ואף אסור לתלמיד לומר שרבו הוא כמשה רבינו. הגר"ש לא חלק על רבו. הוא לא היה רבו, היות שלא למד ממנו עיקר חכמתו. ולמעשה לא למד ממנו כלום.
בוזי07.10.20
44
אולי תזכירו לי את היהירות של יעקב ליצמן על הנצחונות המזהירים שמובטח לו ? מסכנים חסידי גור... אבל לפחות תלמדו לקח,,, אתם קהילה גדולה ומכובדת אבל אנחנו לא עובדים אצלכם
שש שלוש06.10.20
43
מדוע חסידי גור התחילו לסמוך על העירוב ולטלטל בשבת בבארא פארק ? האם כל הנושא של השבת הוא פוליטי ? ועל אלו עקרונות נוספים יוותרו בחסידות בקונסטלציה הפוליטית הנכונה ?
הרשל רוטנברג 06.10.20
42
מי שעוזב את גור חולה נפש!
שמוליק07.10.20
41
אני לא מבין בגור אבל אני מבין בחמוצים. ואכן החמוציות שבגור הולידה פורשים. אבל זה בסדר לא כולם צריכים להסכים עם כולם. ואם התגובה שלי הכעיסה אותך כנראה שבתוכך אתה גם חושש מכך
לגרערר חסיד מס 1207.10.20
40
זה כמו שקים ג'ונג און יתפאר שאף אחד לא עזב אותו. שנה חלפה, ו'חזקי שוורץ' (מחליף של שאול כהנא?) האוביקטיבי שמנסה "לסקר מבחוץ" את מהלך הפרישה של הגר"ש אלתר מגור, 'שכח' לציין בכתבה המפורטת מה עובר כל מי שרק יעיז לחצות את הגבול ממחנה הריכוז שנלר לאלקנה: ○ טרור ואלימות בלתי פוסקת על האיש, השחתת מלבושיו
ברוך יאמניק07.10.20
39
דבר נוסף שרציתי להעיר לאתר כיכר השבת אני חושב ( לא רק אני חושב אני בטוח) שלהביא תגובות שמזלזלות בתלמידי חכמים מכל צד שיהיה זה רמיסה של התורה ואסור לכם כאתר שמציג את עצמו חרדי לתת לזה יד ולהציג כאלה תגובות ואני מוחה הן במגיבים שממתיימרים להראות את עצמם כחכמים בזה שהם מזלזלים בגדולי ישראל (מכל צד שיה
חסיד חיצוני07.10.20
38
תפסת מועט תפסת איכות מביאה כמות כמות לא מביאה איכות
דודי 07.10.20
37
אני נמנית על קהילת הגר"ש,בד"כ היתי מגיבה עם מס' תגובות שכן זעמתי מהכתבות השקריות ממעשי הזועה וכו',גם עכשיו התקוממתי לכתבה ה"תמימה".מדוע אכפת לכם מספרים? כיצד מנבאים אתם עתידות? ועוד ועוד.אבל...הגר"ש מתחנן שלא להגיב,לשתוק,ואני מנסה. הקהילה ב"ה עומדת, לא משנה מה וזאת עובדה לא יעזור כלום. אני מותרת על
מנדי06.10.20
ל מנדי זכר או נקבה או קווי ?
סלובודקא07.10.20
תתביישי לך כופרת כפוית טובה יש דין ויש דיין
גערער חסיד 07.10.20
כופרת? במי היא כופרת, ברב יעקב אריה אלתר? זכותו של כל אדם להחליט להיכן הוא משתייך, ואת מי הוא מקבל כרבו. לעומתה, אתם הגורים כופרים בעיקר בגלוי. מנהיגיכם אומרים מפורשות 'דער רבי דאס איז אייברשטר' (הרבי הוא האלוקים! עפרא לפומייכם! ישראל פנחס גוטסמאן צעק כך בכנס לרבנים ומחנכים, איש לא מחה) 'ומה בכך שה
ליטאי07.10.20
עפרא לפומך
יהודי07.10.20
גערער המזדהה כיהודי, יש לך עוד מה לומר חוץ מלקלל בלי קשר? תוכן אולי? אמירה חכמה? משהו?
לאשדודון08.10.20
מה אתה בכלל מנסה להבין ליטאי ??? מה לך ולחסידות ?? חסידות זה משהו בנפש היהודית ובאמונה בעשית מצוות בצורת הלימוד ואין הכוונה לבקיאות או עיון אלא לצורה שבה ניגשים ללימוד וכן אנחנו חיים בדור שבלי אמונה בה' ובלי אמונה בצדיקים אין לנו כלום וכשמיהו מערער אחר האדמו"ר שלו שיפשפש בעצמו כי זה מעיד על חוסר
תגובה לליטאי08.10.20
"בלי אמונה בה'?" הגר"ש דווקא בעד אמונה בה'. ולגבי צדיקים, אדם יכול לבחור את רבו שמתאים לשורש נשמתו, זו מהות החסידות. אתה לא יודע מה גוטסמן אמר? כתבתי לך מה אמר. אמר דברי כפירה נתעבים. אל תדבר בכלל על אמונה בה', אם אינך יודע 'מה גוטסמן אמר'. אבל מה שמצחיק באמת הוא הסיפא. "מי שרוצה לעזוב שיעזוב?" בא
ליטאי09.10.20
36
בעז"ה שימשיך ללכת בדרכו שמאמין בה.
כל הכבוד לגרום הרב שאול אלתר06.10.20
35
כתבה מטופשת להזכירך כל פילוג מתחיל מקצת ומתעצם לאט לאט קח לדוגמא את העצניקים התחילו בכמה עשרות וכמה הם היום? וכן לאורך כל ההיסטוריה
תימני13.10.20
34
כתבה קטנונית ומטופשת, מה השאלה האם המהלך הצליח? כאילו מדובר על עדר בקר, האם הוא מספיק גדול ורווחי, מדובר על קבוצה של אנשים, שרדפו אותם בגור הרבה שנים, עד שהם החליטו לפרוש, ולחיות על פי האמונה והמצפון שלהם, זה יכול להיות גם מניין של עשרה אנשים!!!!!
שי07.10.20
33
בניגוד לכתבה קהילת הגר"ש חווה גידול אקספוננציאלי, כשהגר"ש פתח את הקהילה הוא אמר מוכן להיות עשרי למניין בקהילה החדשה ועכשיו אנחנו מעל 200 משפחות טבין ותקילין, אם זו לא עליה מטאורית אני לא יודע מה היא עליה,גידול אקספוננציאלי מדהים שרק גאון הגאונים יחסן הייחסנים בעל כשרונות מבורכים כמוהו יכול להשי
שושקה07.10.20
התלהבת שאתה יודע מה זה אקספוננציאלי
ע.ל07.10.20
גברת שושקה, לכי לעשות שקשוקה, גדול עליך להתעסק עם טורים אקספוננטים או גידולים מעריכיים, מתוכן הודעתך ניכר כי את לוח הכפל עדיין לא הספקת ללמוד.
יוזפא רוזנברג07.10.20
'שושקה' היא גערער כמובן. הקהילה, אגב, עברה מזמן את ה-300. למרות הטרור הכבד, הרשעות וניתוקי המשפחות.
אליעזר07.10.20
32
הכתבה רדודה ומגעילה. אפשר לחשוב שלא היה יום כיפור לפני כמה ימים שע"ז כתוב שבין אדם לחברו אין יוכ"פ מכפר למה ללבות אש מחלוקת אין לנו מספיק צרות מבית שצריך להכניס עוד מדורות פנימה עליכם הכתבים שמשחקים באש גורו לכם מיום הדין גורו לכם מיום התוכחה ואנחנו אני לפחות כיהודי שמשתדל להאמין יודע שיום כזה יגיע.
שוקי07.10.20
31
ראש הישיבה לא צריך אלפים, יש לו עדה חשובה והוא נמצא בקרב אנשים שהוא מרגיש אתם טוב, המספר לא משנה, מי שרוצה שישאר במקום שהוא נמצא, הרבה חסידויות שמונים היום אלפים התחילו עם פחות אנשים
יואל07.10.20
30
סתם מבלבלים את השכל כן לא וכן ולא... כתבה מיותרת,שיהיה להם לבריאות...
צ07.10.20
29
כמסתכל מהצד, אני חושב שחסידות שבחיי האדמו"ר שליט"א ובפרט שמנהיג למעלה מ-20 שנה, פורשים מתוכה אפי' 50 אנשים, צריכה לעשות בדק בית רציני.
איתמר11.10.20
28
הייתי בעזרת נשים שסידרו במוצאי ש"ת, והיה שם מסך שהעביר את המראות. ראו די ברור שהיו השנה כחמש מאות משפחות ולמעלה מאלף איש. השמחה וההתעלות וההתלהבות היתה ניכרת על פני כולם, המרץ נמשך עד 12 בלילה שאז סיימו את ההקפות.
אסתי11.10.20
27
מי שפורש מתנתק מכל משפחתו והוא כגר שנתגייר. מי מסוגל לעבור ? מי שעובר. ילדיו (שנשארו) לא ידברו איתו (מפחד) והוא צריך למצוא מקום מחדש בכל עניין. קל לעבור למדינה אחרת מאשר לעזוב לקהילת הגר"ש. לכן רבים שאינם מרוצים, אבל אין באפשרותם לעזוב.
יוסי07.10.20
26
הייתי רוצה שילכו יותר (פשוט שיהיה פחות צפוף בבית מדרש) אבל זה באמת לא נראה שזה הולך לקרות. אם בתשפ"א יעברו לשם יותר מ-30 איש אני מאוד ישמח אבל זה לא יקרה.
גערער07.10.20
25
אם הדלת בגור הייתה פתוחה ל' מעוניינים לעזוב את החסידות, אז מניין הפורשים היה משמש כמדד. כפי שברוסיה של פעם לא עזבו: כי לא נתנו לעזוב. כך גם בגור. עוד מעט תגידו שהאסירים בבית הסוהר מרוצים מכליאתם כי לא רואים שהם יוצאים?!
ליידער07.10.20
הדוגמא ממש נכונה.
מוישה07.10.20
24
ככל שהחסידויות הרדודות האלו יתפרקו יותר מהר ככה יש סיכוי יותר טוב להצלת העולם החרדי
כן ירבו המחלוקות אמן07.10.20
23
לא נשכח את ליצמן מערבב במחלוקת אצלנו ומסביר שהאדמו"ר מגור דואג לשלום
מחבלים06.10.20
22
הוליכו אותי שולל!! הבטיחו לי 4000 איש בשמחת תורה תש''פ אין מחילה ליוזפא ואיצה ביין
הגר''ש06.10.20
רק פתי (שנאסר בחשיבה) מאמין לכל דבר. אנשים כמוך מקומם בירמיהו.
יעקב07.10.20
21
אלפים בדרך!!! חכו ותראו איזה גל מגיע לחנוכה הרבי מגור ישאר בלי מנין
איצה ביין 06.10.20
מבחיל הדברים שאתה כותב
איש נורמלי07.10.20
20
מי שמודע לריכוזיות ללפיתה ולתלות על כל צעד ושעל של חסיד גור מהשורה בהנהגה, יודע כמה כח ותעצומות נפש צריך כדי לפרוש מגור ולעבור לקהילה של הגר"ש, כך שאם יש כמאתיים משפחות שעשו את הצעד הנועז בטוח שיש רבים רבים בגור שרוצים לעשות את הצעד אך אין להם את הכוחות, במיוחד שזה כרוך בהרבה הרבה קשיים ואפילו באלימ
בנימין07.10.20
יש למעלה משלוש מאות.
יוסף07.10.20
19
אכן, כשהיהודי הקדוש פתח דיסרטציה חדשה בחיי החוזה מלובלין, היו חסידיו מועטים. בהמשך כבש את רוב פולין. אז סבלנות חברים, סבלנות. ואגב הקהילה במצבה הנוכחי ממש טוב, שההמונים יישארו במקומם. קהילת פני מנחם נועדה לבני עליה, וכמו שאמר הרב א.מ. "אנחנו מפחדים הם משתמשים רק בשכל סוג של לומדי חו"מ בעיון". העוברי
המאמין07.10.20
כבוגר פילוג בחסידות שלי, אני מכיר את כל הסיפורים האלה, האמת איפשהוא באמצע גם בגור יש תלמידי חכמים גדולים, גאונים, בעלי ירא''ש וגם בחצר הגר''ש יש הרבה תלמידי חכמים גדולים ואנשים טובים ואיכותים ובני עלייה וגם שם לא כולם ''מר בר רב אשי'' אני מכיר אישית כמה שעברו לשם שלא היית רוצה להשתדך איתם כפי שי
למאמין13.10.20
18
דבר אחד משהו יכול להסביר לי, כל החסידי גור שכותבים כאן איך יש לכם אינטרנט זה לא אסור לכם? (לא שאני נגד אם יש הגנה וכ'ו רק רוצה להבין)
אלמוני07.10.20
למיטב זכרוני בתקנות הקהילה שיצאו אחרי מאבק עיקש של בצלאל וקסלשטיין עם רותי קפלר שהתנגדה לכל סוג של תקנות מוזכר בפירוש לא לגלוש באתרי חדשות אלא רק לצורך פרנסה אז קשוט עצמך תחילה לפני שאתה מטיף לגערערס פה
יחיאל בלעך11.10.20
עוד אברך גוראי קטן, שעסוק במוחו הצפרדעי בבנות מנהיג הקהילה השניה. מה יש אשדודוני, הבנות של הרבי שלך לא די מוכשרות כדי שתדבר עליהן?
איכס14.10.20
קשוט עצמך ותנקה את הפיח מהבלעך, לפני שאתה כותב באינטרנט תגובות השמטה על הכותבים באינטרנט
יוסי13.10.20
צודק לגמרי
ע.ל07.10.20
17
כחסיד גור שנשאר בגור, אני יכול להעיד כי המהלך הצליח בענק. אם עד הפרישה היה טירור לכל מי שהולך לחסידות אחרת, היום הטירור רק נגד קהילת הגר"ש,. ועל מנת שקהילת הגר"ש לא תתפתח מוכנים לבלוע הרבה צפרדעים. לי ידוע אכן על אלפים שמעוניינים לעבור לקהילה, אבל קשה להם עם המחיר הכבד. לבינתיים יש שם כ 350 משפחות
חסיד גור06.10.20
סתם שתדעו אני לא יודע מה מצאו באיש הזה כי חוץ מצומי הוא לא צריך כלום כי הוא פשוט מקנא באדמור מגור מהיום שהוא נהיה לאיש על העדה שלא מגיע לקרסוליים של הקדושה שבו
יוספה 07.10.20
צודקת
עובד השם07.10.20
לאדון חסיד גור, צחקתי כמו שלא צחקתי מעולם. תשמע אתה בחור כשרוני.
בנצי07.10.20
שקרן. כת של קרח ועדתו הם אנשים ריקים ופוחזים שקרנים ובעלי רכילות ולשה"ר שליחם של השטן
יהודי07.10.20
אוח אוח, במה מלעיטים אתכם שם בערד? פעם חסידי גור נחשבו למבריקים, היום אתם אוסף של שטופי מוח, ממלמלי מנטרות אינסופיות בלי קשר למציאות, 'שטן', 'קורח', 'עדתו', 'הרבי משה רבינו', 'הרבי אלוקים', 'הרבי מעל האלוקים', 'הרבנית שכינה'... מכון גמילה אתם צריכים. חחח
משה קרדאני07.10.20
את כל מה שמוכרים לנו בגור, שהם אייפוניסטים, ממורמרים וכו' אני יודע בע"פ. הוועדה מפחדת שנבדוק מה באמת !! יש שם. בדקתי ונוכחתי. המציאות היא למעלה מכל דמיון. מדובר בקהילה איכותית באמת. הם שמחים ומאושרים ועובדים את הבורא יתב"ש בכל לב ובמס"נ. לא לחינם לא מרשים לנו לדבר אתם, הכל כדי שלא נבדוק מה האמת
חסיד גור אנוס07.10.20
לך אתה קורה יהודי? תתביש!
עובד השם07.10.20
16
ממני פרשו עוד פחות אנשים! אולי כמה עשרות, בכל ימי שלטוני. זה אומר שכל נתיניי אוהבים אותי אהבת נפש, ונאמנים לי.
קים ג'ונג און06.10.20
אז אתה חייב מקווה דחוף
בית וגן 06.10.20
15
האם ***צפויים*** הפתעות ? מביך.
חיה06.10.20
14
האדמור מגור שלי"טא הוא איש קדוש ומורם מעם צדיק הדור ואיך אפשר לקרוא לקבוצת אנשים שהסכימו להתייחס למסכנות של האיש שמקנא להאדמור מהיום הראשון להיותו אדמור "קהילה" זה חבורת אנשים שאם תפגשו אותם הם יסבירו לכם בדיוק איך הם לא דרכו בכל מקרה בגוראז חבל על הדרמה שעושים בציבור הוא -שאול עושה סיבוב על התפוצה
חזקאל קמפינסקי 07.10.20
איך ידך לא רועדת, הוא חבר שלך?
מחילה מכבודו07.10.20
13
מה שתפס אותי, וזה הושחל בכוונה, שהגר"ש אלתר הוא איזה מישהו, בו-בזמן שהוא ירא-שמים וגאון גדול בתורה בשורה הראשונה של ראשי הישיבות, ובן-דודו שהוא ירא-שמים הוא "מגדולי הדור". ניסיתי להאמין לזה, אבל אני לא מצליח
יהודי06.10.20
קרח היה גם משהו והיה חולק על משרע"ה
יהודי07.10.20
אולי הרבי מויז'ניץ או בעלז או אמשינוב או כל אדמו"ר או צדיק אחר הנו בבחינת משה רבנו של הדור? האם רוב הציבור החסידי והליטאי סבורים שכ"ק האדמו"ר מגור הנו משה רבנו של הדור? האם גם על רבי שמעון מלעלוב והרב שטיינמן שהוחרמו ע"י גור יאמרו שהם חלקו על משה רבנו של הדור?
שמעונוביץ07.10.20
רוב הציבור הינו שפוי ולא חושב שיש בכלל 'משה רבינו של הדור', אלא פיצול ההנהגה בין גדולי ישראל מכל העדות והקהילות, איש איש ודרכו. מיעוט הציבור, כ-2%-3% מהציבור החרדי, הינם גערערס שטופי הזיות.
נא להפריד07.10.20
הרבי מגור אינו משה רבינו. ואחאב גם היה מלך ישראל, ושדד רכוש בעזרת אשתו.
נבות07.10.20
גם ר' יעקב אריה הוא ירא שמים אף אחד לא מזלזל בו
סליחה טעות07.10.20
תלמיד חכם וגאון הנחה הניתנת לבדיקה. צדיק הדור "קדוש וטהור" הנחה שאינה ניתנת לבחינה. כל חסיד מאמין שרבו "קדוש וטהור" וכמובן "צדיק הדור" ואולי הרב אדלשטיין או ר"ח קנייבסקי נחשבים בשמים כצדיקי הדור???
יעקב07.10.20
יש צדיקים יר"ש שכל יום אתה מגלה עליהם עוד ועוד מידיעתם בתורה ומידותיהם הטרומיות חוץ מהיר"ש הטהורה ויש גואנים מולדים שכל יום שעובר אתה מגלה את בעיותיהם הקשים ביר"ש ומידות בין אדם לחבירו ולמקום חג שמח
אמשינוב ארה"ב 07.10.20
אבל אצל ר' שאול מיום ליום רואים יותר ויותר את גדלותו
יהודי חרד07.10.20
12
קהילת גור נשלטת ביד קשה עצם הפרישה מהרוב זה העזה והצלחה מבחינתם. לדעתי אחרי 120 של האמור הנוכחי יגדל מאוד קהל הפורשים
שנה זה לא מועד מבחן06.10.20
שיישארו שם. הגר"ש יסתדר בלעדיהם.
וינקל07.10.20
קנאי... לך תעשה חמוצים מה אתה מבין בגור בכלל טיפש סתום
גערער חסיד 06.10.20
11
כיכר לכלכתם
מאיר פריי06.10.20
10
האדמור מגור איש קדוש וטהור מורם מעם!!! נעבעך אני לא יודע אם אפשר לקרוא להם קהילה או קבוצת אנשים שהתנדבו להתייחס לאיש שמקנא בהאדמור שליט"א קנאה פתולוגית רח"ל ועל המשך הסיפור נאמר צוחק מי שצוחק אחרון הם מתחרטים כל יום שעובר על הטעות שהם עשו אבל הרכבת המשיכה הלאה והשאירה אותם לבד באמצע הדרך בלי כלום
חזקאל קמפינסקי 07.10.20
תנו כבוד לתורה
סליחה מכבודו07.10.20
9
כאחד שנמצא בקהילה של גור, אפשר לומר שב"ה התפטרנו מכמות יפה של זבל, אבל זה לא מספיק. ישנם עדיין אנשים שכולנו מייחלים שיילכו לאן שהם רוצים, רק שיניחו לנו. אנשים שלא מתאים להם אורח חיים קדוש כפי שתובעים בגור, עצם שהייתם בחברה טובה, קשה גם להם ובוודאי לכלל הציבור.
חזקי לב06.10.20
זה לא קדושה לכנות יהודי זבל
מחילה מכבודו07.10.20
חלילה לא התכוונתי לכנות את היהודים זבל. התכוונתי לומר שיש יהודים שיש להם נשמות קדושות ולצערינו אוספים הרבה זבל. אנשים שכבר שנים נזרקו מהמוסדות בגלל אייפון פתוח, מטיפים מוסר על גור נדלן וגור 'תורא'. עולם הפוך ראיתי.
חזקי לב07.10.20
לכל עסקניכם בגור יש סמארטפונים, אבל לכם לא נמאס לשקר ולשקר. מדהים.
לגערער08.10.20
תסיר את החרמות ואת ההצקות רק ליום אחד ומשאלתך תקוים. אם יפסיקו לירוק, לחתוך צמיגים, לצנתק באמצע הלילה ועוד, רבים רבים יעברו!
אני07.10.20
תודה לך. אתה מוכיח מה הם פניה האמתיות של חסידות גור, אנשים שמתבטאים על יהודים תלמידי חכמים בביטוי 'כמות יפה של זבל'. לצערי עדיין לא הצלחתי למלט את נפשי ונפש ילדיי מאותו מקום מושחת שנקרא משום מה 'חסידות', אבל כולי תפילה לזכות במהרה להימנות על אותה 'כמות יפה של זבל' לפי הגדרתך הנבזית.
חיים07.10.20
איזה אורח חיים קדוש? אתם מתנהגים בגסות אינסופית. הן בבית והן מחוצה לו. מדריכיכם אומרים לאברכים כי אשה היא 'בהמה להוליד וולדות', אוסרים לחייך אליה... נשותיכם יושבות כעגונות, אתם הורסים את מהות הבית היהודי, מעקרים את קדושתו. בני תשע מידות.
תלמיד הסטייפלר07.10.20
אתה ממש תלמיד של הסטייפלר תתבייש לך ליטאי קטן תספר לי אם יש טיפת קדושה בבית שלך אל תטיף מוסר לאנשים שקצת שומרים על עצמם בקדושה ומתנהגים ולא מתנהגים כמו ליטאים שיותר דומים לחילונים אז בבקשה תמשיך לפקוד את אשתך מתי שאתה רוצה ולא לתת דעות
חחחחחחחחח08.10.20
מצורת דיבורך ניכרת גסות מחשבתך, גערער מצחקק. בבתי הליטאים יש ב"ה קדושה, באהבה אחווה שלום ורעות, כפי שאמור להיראות בית יהודי על פי תורה והלכה. ואגב, תמיד אמרו לי שבגור אומרים ש'הליטאים הם חילונים', לא האמנתי, עכשיו אני רואה שצדקו האומרים...
תלמיד הסטייפלר09.10.20
לא ראוי ליחס, אנחנו יודעים היטב שאלו ששילמו על הכתבה הזאת יושבים לכתוב תגובות. האמת לא תנצח, היא מנצחת כל יום מחדש. ימותו הקנאים! לא, עדיף שיחיו ויסבלו כמה שיותר!!!!
יוסי07.10.20
אני מסכים עם כל מילה כי היה לי קשה עם זה שלא האמינו בי שאני הממשיך של הרב רוסט כי למה החברים שלי לא חלמו את מה שאני חלמתי?? אני לא מצליח להבין את זה?אז פרשתי נקודה
חזקאל קמפינסקי 07.10.20
כב' כותב דברים לא נכונים כלל
מחילה מכבודכם07.10.20
8
התחזיות לעיתון המבשר במהלך שנות הראשונה היו הרבה יותר פסימיות מהקהילה החדשה שנוצרה. עיתון המודיע שלפני ארבעים שנה נהנה משלטון בלעדי בציבור החרדי , כיום פשט רגל כבר פעמיים. יש בגור כשרון ענק להתאבדות עצמית, והם עושים את העבודה הכי טובה
מאיר פרוש06.10.20
נא לדייק בעובדות הברורות, לעיתון המודיע היו 3 עורכים, אחד מטעם גור, אחד מטעם לורינץ (שפיגל), ואחד מטעם פרוש (דרוק?). נכון שבדברים מסויימים גור עשו כרצונם, אבל זה ממש לא היה המצב הכללי. להיפך פרוש ולורינץ היו עילויים וידעו גם להתארגן וגם להשיג כספים וע"י כך להשיג את תמיכת ה"מקבלים". יש עוד הרבה פרטים
מחילה מכבודכם07.10.20
את מי מענינת האמת פה אין קשר בין התגובות פה למציאות יש נרטיב ולפיו פועלים ולעזעזאל העובדות חבל על המאמץ הקלוש שלכם לתקן את העבודות על כנם
משוטט13.10.20
7
"מהצד הגוראי, דווקא בתקופה האחרונה, עברו ממגננה למתקפה. " המילים האלה תפס אותי, גור עבר למתקפה, הבנתי לכן כתבו את הכתבה בכיכר השבת. קהילת הראש ישיבה לא הציבה שום יעד לכמות האנשים שיגיעו, כל הזמן אמרו שיש אנשים מתוך גור שמפיצים יעדים, כדי להגיד אחר כך שנכשלו ביעדים. מתחילת הדרך אמרו שיש הרבה על הג
חסיד גור בארה"ב06.10.20
6
חבל...
חבל...06.10.20
5
מדוע מפרסמים תמונות של האדמו"ר ? הוא לא ביקש שלא יצלמו אותו ? איך מכר את כל העקרונות שלו ?
יונה מנלה06.10.20
4
קהילת הראש ישיבה לא הציבה שום יעד לכמות האנשים שיגיעו, כל הזמן אמרו שיש אנשים מתוך גור שמפיצים יעדים, כדי להגיד אחר כך שנכשלו ביעדים. מתחילת הדרך אמרו שיש הרבה על הגדר, וזה עדיין נכון. יש המון אנשים בתוך גור שאני מכיר באופן אישי שמזדהים עם הראש ישיבה והמהלך שלו, אבל זה מאוד קשה לעשות את הצעד של עזי
חסיד גור בארה"ב06.10.20
עליך נאמר תישן פחות תחלום פחות דביסט א גרוסע מדומיין
מוישי06.10.20
ל חסיד בור בארה"ב להזכירך מה כתבת לפני 4 חודשים ?
בית וגן06.10.20
יש לנו 4000 שמאלנים
איצה ביין 11.10.20
3
יפה
בית וגן06.10.20
2
יאללה נמאס מהמחלוקת הזו מה הקטע של הכתבה הזו להדליק אש מחדש ? חאלס עכשיו אלקנה יגיבו וירמיהו יחזירו עד קץ כל הימים יאללה די למחלוקת הזו
ירושלים06.10.20
אבל כולם מודים שהגעכע כעבע ,וועט לעהבן לאנגע יאכען
געכע חסיד07.10.20
1
אחרי ה120 של... יבוא רגע האמת רבותי הרבה פופקורן לא יספיק, הכל הולך להתפרק עם מכות רצח
גור נדלן וטרור06.10.20
ירחיק עדותו
בית וגן06.10.20
ל בור נדלן וטרור הרוצה לשקר ירחיק עדותו כל פירוש מיותר
בית וגן07.10.20
אז עכשיו נצטרך לחכות עד 120?? הגיע הזמן להודות במציאות ולהכיר בה, תודו בכישלון, עברה שנה, ניסיתם ה-כ-ל!!!!!! פיתוים, לחץ, מיסיון ,כספים, שיחות אישיות של הגר''ש לבעלי פוטנציאל כל חבר בקהילה ניסה להביא עוד מישהו ולשכנע אחרים מכל הטרררם הענק הזה הגיעו 300 כשמתוכם אוסף שנפלט מגור לפני שנים וחזר עכשיו
גור ביטול תורה06.10.20
גערער שתוי. אף אחד לא רצה לפרק את גור. רצו פשוט ללכת ממכם, מהחינוך הקלוקל שלכם ומהוועדה המושחתת. מהעבודה זרה שלכם (הרבי הוא האייבישטער, עפ"ל, לדבריכם), ומכל סגנון ההתנהלות האלים והכוחני. והצליחו, ב"ה! למעלה משלוש מאות משפחות, שלמות בגוף וברוח, נהנות מחיים שיש בהם תורה, מידות ויר"ש. לגבי ה'פיתויי
גור נדלן וטרור06.10.20
מצטרף לברכות. מי שבירמיהו שיישאר עד כי יבוא שילה. הגר"ש לא זקוק להמונים. טוב לו כך, יישב וילמד בשקט ובשלווה ויניח ליושבי ירמיהו לעסוק בשטויות.
ריבלין07.10.20
שכויח על הכתבה זה באמת לא סוד שהם מתחננים לחזור ולא רוצים אותם כי אפילו מוסדות של חסידויות אחרות אינם מעוניינים במורמרים המסכנים
גערער חסיד 06.10.20
כשאני רואה כמה חסידי גור טיפשים ומטומטמים (בנוסף לשקרנותם, שאת זה כבר ידענו מזמן) - אני מבינה לגמרי את הפורשים.
נועה07.10.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 16:07

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15:02

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 11:08

ויחיה זרעם

רועה נאמן | האדמו"ר מצאנז גימגראד ערך טיש הילולא

חיים רוזנבוים | 10:48

באה שבת באה מנוחה 

על אף המצב המתוח בצפון | האדמו"ר מירושלים שבת בצפת 

חיים רוזנבוים | 09:19
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

חסל סידור פסח

חג הפסח בחצה"ק באבוב 45 | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 09:18

קדש לי כל בכור

הכהן בצע על החלה, והאדמו"ר אכל מצות | צפו 

חיים רוזנבוים | 09:16

סיפור למוצאי שבת

הבעש"ט נשאל: "מדוע דווקא הבקשות שלך נענות בשמיים?"

הרב אהרון ראובן | 04.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כשהמשרת של הבעל שם טוב הרהר: 'הלוואי והגרביים היו שלי'

כיכר השבת | 04.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בית אהרן ברכו ה' 

סאטמאר: ראש הישיבה קבע משכן חדש לחסידים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ויחיה זרעם

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

מאמר מיוחד

חלת מפתח: כל מה שאולי לא ידעתם על הסגולה לשבת זו

ורד שאלתיאל | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24