כיכר השבת

"לא מכחישי קורונה"

בבעלזא מסבירים: "מלחמה בין קודש לחול"

ראש ישיבת המקובלים, הגה"ח רבי פנחס פרידמן, מסביר לראשונה את גישת חסידות בעלזא בהתמודדות מול הקורונה: "את המלחמה הזו, חייבים לנצח עם מינימום נזקים" (חסידים)

250
שימי שפר | כיכר השבת | י"ח בתשרי | 06.10.20
טיש סוכות בבעלזא, בשנים קודמות
טיש סוכות בבעלזא, בשנים קודמות (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

הגה"ח רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת המקובלים, העניק שיחת חג לביטאון החסידות, המחנה החרדי. במהלך השיחה, התייחס בהרחבה לגישת האדמו"ר מבעלזא לנגיף הקורונה. באדיבותם, אנו מביאים את הקטע הרלוונטי המלא:

ביקשנו מהחברותא של מרן שליט"א להידרש לסוגיית ייחודיותה של בעלזא בעניין, כאשר כמעט כל העולם עומד מעבר אחד, ובעלזא בהנהגת כ"ק מרן שליט"א צועדת בקומה זקופה אחרי הרועה הנאמן.

"לא שמעתי ממרן שליט"א דברים מפורשים", נעתר הגר"פ פרידמן לשוחח על הנושא המורכב. "לכן כל מה שאומַר בנושא, הוא רק מה שאני משער שהבנתי מתוך מה שראיתי בהנהגת מרן".

בטרם פותחים את הנושא כדי לקבל זווית הצצה ייחודית ומחכימה, מתנה איתי הגר"פ שאכתוב בצורה המפורשת ביותר את המילים הבאות: "איננו מתכוונים לעסוק בהשוואה של בעלזא מול קהילות אחרות הנוהגות כהוראת רבותיהן, ובוודאי ובוודאי שאין כאן שום התייחסות של ביקורת כלפי מנהיגים אחרים. כל ההתייחסות שתובא כאן, היא אך ורק למה שאני הבנתי מתוך הנהגת מורי ורבי כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א".

אין כאן המקום להאריך בתיאורים על ההרס שהביא בכנפיו נגיף הקורונה, כמו גם על הנזקים בגוף וברוח שנגרמו. הקוראים כולם שמעו ואף חלילה חוו זאת יותר משנוכל לתאר. ניגש אפוא לעניין כפי ששאלנו בראיון:

אנשים מכנים את חסידי בעלזא "מכחישי קורונה". יש מקום לטענה כזו לנוכח ההנהגה הייחודית של כ"ק מרן שליט"א בתקופה זו?

"להגיד שאין קורונה זו טמינת ראש בחול", משיב הגר"פ בצורה חדה וחותכת. "לא רק שאין הכחשה, אלא שכולנו חייבים לדעת שעת צרה היא ליעקב. יהודים רבים - בתוך כלל בני האדם בעולם - סובלים מהשפעות הנגיף, הן במישרין והן בעקיפין.

"הקב"ה שלח אלינו יצור קטן שהפך את העולם כולו. זו עובדה. כיהודים מאמינים אנחנו חייבים להפנים שלא מדובר ב'ווירוס סיני' ולא ב'מגפה'. ההגדרות הללו הן לא נכונות עבור יהודי מאמין. בפרט לנו, האמונים על דרך הבעל שם טוב הקדוש, שכל דבר בעולם נעשה בהשגחה פרטית.

"הקב"ה מדבר אלינו. אם נרצה להעניק כותרת להשגחה הפרטית הזו, בורא עולם רוצה שנפנים שיש מנהיג לבירה. שאנחנו בידיו ועלינו להתחזק בביטחון בו.

"ובקשר למה שאנשים תוהים על הצורה הייחודית בה נוהגת בעלזא בימים אלו, חייבים להבין דבר אחד: את מה שיודעים כולם - ואף הרבה מעבר לכך - מרן שליט"א יודע ומבין בעצמו. הנתונים כולם הונחו בפניו בכל התפתחות שהייתה.

"למרות שהוא ראה הכל, הוא החליט לנהוג בצורה שונה מרבים אחרים. אבל שום החלטה לא התקבלה בקלות, חלילה. הכל נעשה בכובד ראש ולאחר שיקול דעת מעמיק ורציני".

רמטכ"ל יוצא למערכה

"אין כאן רק מלחמה על הגוף", חורץ הגר"פ פרידמן ברורות. "יש כאן מלחמה בשתי מערכות. מערכה ראשונה היא על הגוף הגשמי, על הבריאות, על איכות החיים ועל החיים עצמם. אולם זו המערכה הקטנה. המערכה הגדולה יותר ניטשת בין כוחות הקדושה לסטרא אחרא. יש פה מלחמה בין אור לחושך, בין קודש לחול.

"אנשים מנפנפים בפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. וזה נכון. אבל חייבים לזכור שיש כאן שתי 'נפשות', רוחנית וגשמית. לכן, יותר ממה שחייבים לשמור על הנפש הגשמית כדי שתוכל לקיים את מצוות התורה, באותה מידה יש לשמור שלא תאבד הנפש הרוחנית כדי להציל את הנפש הגשמית ויצא שכרו בהפסדו.

"אם ננקוט בדימוי המפורסם של ה'חובות הלבבות': יש לפנינו מערכה קטנה ומערכה גדולה. המערכה הקטנה היא על ענייני הגוף ובריאות הנפש, המערכה הגדולה והחשובה הרבה יותר היא על הנשמה היהודית וענייני הרוחניות. האם יהיה בשביל מי לשמר את הגוף?!

"אתן דוגמה, לא שאני משווה כמובן", מסתייג הגר"פ תוך כדי דיבור, "אני רק רוצה להמחיש את הנתונים כדי להבין שיש מצבים שבהם הפסוק 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' לא קיים. חז"ל אומרים שאסור לאדם למסור עצמו להריגה אם דורשים ממנו לעבור על עבירה כלשהי, לבד משלוש עבירות - עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים. יוצאת מכלל זה, היא 'שעת השמד', בה אומרים חז"ל שיש למסור את הנפש אפילו על צבע השרוך של הנעליים.

"אם בשעת השמד יגיע גוי ויבקש מיהודי להחליף את השרוך בנעל לשרוך בצבע אחר, כמנהג הגויים, יש למסור את הנפש על כך ולא להיכנע!

"כאמור, אין כאן השוואה למצב שלפנינו, אבל זו דוגמה לכך שיש פעמים שחייבים לנהוג אחרת.

"בימים שאנשים בארץ הקודש צחקו מנגיף הקורונה, ובפורים הוא אף שימש נושא לבדחנות, מרן שליט"א כבר ראה בדיוק לקראת מה הולכים. הוא התאונן על חינוך הדור הצעיר, על בני הנעורים שיכולים לרדת פלאים ברוחניות. על כל אלו שייכנסו למרה שחורה, שהפחדים יעסיקו את דמיונם ויחוללו שמות בנפשם. לפעמים עד כדי מצב בלתי הפיך...

"לשמור על הגוף על חשבון השמירה על הנפש, בלי להבין שעת צרה זו היא מלחמה מכוונת בין כוחות הקדושה לסטרא אחרא גם על הרוחניות, לא פחות מאשר על הגוף - יכולה להוביל לאבדון נפשות רבות ואז אין כל תועלת בשמירת הגוף.

"במבט שבו אני ראיתי את הדברים", מסביר ראש ישיבת 'מבקשי השם' את העניין, "כ"ק מרן שליט"א פענח את התמונה שהוצגה לפניו וקיבל החלטה נועזת. כאשר כולם הסתבכו עם הנגיף וניסו להבין כיצד להילחם בו, מרן שליט"א כבר גיבש עמדה ופעל לפיה. הוא נעמד כרמטכ"ל בשדה הקרב והכריז בדרכו הייחודית: אני אוציא את הסרים למשמעתי מהצרה הזו במינימום נזקים אפשרי.

"הרמטכ"ל הזה לא מדבר במילים. הוא לא מתרברב ביכולות לא-לו. הוא לא מחזיק מעצמו והולך עם הדעה שלו. הוא רק קורא את המפה שלפניו ביכולות ובכלים שעומדים לרשותו, ומקבל החלטה מושכלת לפיהם. כשהוא נקי מנגיעות אישיות, כשהוא לא משיב דבר למחרפיו ולא מבטל את דברי אלו שסוברים אחרת ממנו.

"דבר אחד ניתן לציין בוודאות: בסיומו של זמן קיץ תש"פ, ראינו כמויות עצומות של בנים ובנות מטובי הקהילות שלא שבו אל מקומות הלימוד שלהם. את הסכנה הזו ראה מרן שליט"א בעינו הפקוחה למרחוק כבר בתחילת חודש ניסן! מיד בתחילת ההוראות הממשלתיות הוא התאונן ובכה על החינוך הטהור שעומד בפני סכנה, על מצב הנפש שעלול להידרדר...

"אם נרצה לסכם זאת במשפט אחד: כאשר יש לפנינו סכנה ודאית בנפש על פני ספק סכנה בגוף, צריכים הרבה מאוד שיקול דעת והרבה אחריות כדי לפסוק לטובת ספק-סכנה בגוף, על פני הנפש והאידישקייט. בעת האחרונה נשמעים עוד ועוד קולות בקרב היהדות החרדית הקוראים לתת פרופורציה נכונה לסכנת הנגיף, ולהתמקד בהצלת נפשות האמיתית - נשמות ישראל".

בכל מלחמה יש קרבנות

כאשר מועלים על השולחן ענייני שמירת המרחק ועוד, כאשר יש שטוענים שכפי שמתכנסים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ללימוד תורה, כך אין שום צורך להיזהר בחוץ, עונה הגר"פ שיש לחלק בין הדברים.

"לא שמעתי בשום מקום שמרן שליט"א הביע דעה לגבי ההתנהגות במרחב הציבורי. השכל הישר מורה שחובת הזהירות שלא להידבק בנגיף קיימת. בוודאי שאל לו לאדם ללכת שאנן ולאפשר לעצמו להידבק בשביל ענייני נוחות כאלה ואחרים.

"באשר לשמירת מרחק בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, לפי דעתי כאשר עוסקים ברוחניות ודואגים שלמרות המהומה בעולם סדר היום היהודי לא ייפגע, ואדרבה משתדלים להגביר חיילים לתורה ולקרבת אלוקים ולעבודה רוחנית ברמה גבוהה יותר - הרי שזכות התורה מגינה ויש לנו על מי לסמוך. 'אורך ימים בימינה'".

אנשים באים בטענה שבסופו של דבר אנשים נפטרים אצלנו. איך אפשר להתעלם מהנתון הזה? הגם שבקהילות אחרות נפטרים לא פחות למרות ששמרו על ההוראות, אבל עדיין אנשים שואלים למה אנחנו לא מתייחסים לנושא אצלנו.

ראשית, אני מקבל נזיפה על עצם ההשוואה לקהילות אחרות. "אצלנו לא יורדים נמוך", מסביר לי הגר"פ בצורה חד משמעית. "אנחנו לא בודקים מה קורה בקהילות אחרות כדי להצדיק את שיטתנו. יש לנו מנהיג ושיטתו עומדת בפני עצמה. כל השוואה אינה במקום ולא רלוונטית.

"ובאשר לטענות על נפטרים: אכן, זוהי מציאות כואבת מאוד. איש לא התעלם ממנה. איש לא ניסה להסתיר אותה. היא עובדה קיימת.

"אולם כאמור, מדובר כאן במלחמה רוחנית! ובמלחמה - כל מלחמה - יש קרבנות!

"מי לנו גדול מאדוננו דוד עבד השם, שיצא להילחם מלחמות ישראל בגויים, ושאל באורים ותומים לפני כן, ואף קיבל תשובה ברורה מהקב"ה שעליו לצאת למלחמה. ובכל זאת אנו מוצאים בתנ"ך 'וייפול מן העם מעבדי דוד'. או במלחמה על צקלג בה שָׁבוּ את כל הנשים והילדים שהיו בעיר, עד שאומר הנביא 'וַתֵּצֶר לְדָוִד מְאֹד כִּי אָמְרוּ הָעָם לְסָקְלוֹ, כִּי מָרָה נֶפֶשׁ כָּל הָעָם אִישׁ עַל בָּנָיו וְעַל בְּנֹתָיו'...

"פעם אחת בתנ"ך מופיעה מלחמה בלי קרבנות בנפש, והכתוב מציין אותה ומייחד אותה מן השאר: במלחמת מדיין הגיעו אנשי המלחמה אל משה רבנו ובישרו לו בשורה טובה 'עבדיך נשאו את ראש אנשי המלחמה... ולא נפקד ממנו איש'. בשל הפלאיות שבדבר, הם רוצים להקריב קרבן מיוחד להשם..."

עַל גּוֹזָלָיו יְרַחֵף

דבר אחד מרגש את הגר"פ פרידמן יותר מכל. הוא, שאינו מרבה להחצין רגשות אישיים, לא כולא את רגשותיו ומדבר מנהמת לבו בצורה גלויה וברורה.

"לאורך כל התקופה הקשה הזו, מרן שליט"א עמד בראש צאן מרעיתו. הוא לא נסע לטלז-סטון לנופש, למשל. למרות שבתוך התקופה חלו חודשי הקיץ בהם הוא נוסע באופן קבע לנוח מעט. הוא לא הסתתר מאחורי מחיצות זכוכית ולא הסתגר בחדרו.

"אדרבה, הוא פתח את אוצרו הטוב, קיבל קהל לעצה ולברכה. כתב מכתבי חיזוק ועידוד לקהל הקודש ודאג שיהיה מי שידאג למבוגרים, לחולים, לבודדים. שלא יזניחו אותם בעת הזו בשל החשש מהנגיף. שלא יישאר אף יהודי מבוגר שאין לו היכן להתארח או שאין מי שידאג לו לצרכים האלמנטריים.

"הוא מסר את נפשו, פשוטו כמשמעו, ולמרות היותו בקבוצת סיכון מפאת גילו, הוא עשה בדיוק את מה שהבין שנדרש ממנו לפי שיקול דעתו. הוא שמר בעינא פקיחא על צאן מרעיתו, ובמסירות נפש שאין למצוא דוגמתה - הנהיג את עדתו והלך בראשם.

"הוא הראה בצורה הפשוטה ביותר: עמו אנכי בצרה!

"לא זו בלבד שהוא דאג לכל שכבות הקהל, אלא שהוא אף לקח אחריות מלאה על ההחלטות שקיבל. הוא לא הסתתר מאחורי אף אחד ולא הסתגר. הוא יצא כגיבור בראש המחנה, מנווט את הספינה במים טרופים לעבר חוף מבטחים.

"הופעלו עליו לחצים אדירים. מי לא ניסה להתערב ולפעול אצלו לשנות את החלטותיו? החל בטענות של חילול השם ועד לטענות של פיקוח נפש. אולם מרן שליט"א לא ראה לנכון לשנות את עמדותיו, בשל כך שמדובר בפיקוח נפש רוחני ולכך טרם ניתן מענה מאת אלו שבאו בהפצרות ואף באיומים. הוא עמד איתן והמשיך לשמור את קהלו מפני הסכנה שראה בצורה מוחשית.

"הוא לא ענה למחרפיו דבר! הוא לא ביטל את דברי האחרים שסברו אחרת ממנו. הוא שמע את דבריהם, העניק להם את הכבוד הראוי להם. והמשיך בדרכו, באמונתו, כאמור - עד כדי מסירות נפש.

"לדעתי זוהי ההנהגה הנעלית ביותר: מנהיג שלוקח על עצמו את קיתונות הבוז והלעג, את הדיבורים בכל מקום על כך שהוא מסכן בהתנהלותו את כולם. התנהגותו הכריזה בלא מילים 'מוטב ייכנס החץ בי ולא בבני'... ישב בדד ויידום, כי נטל עליו!

"זכינו, בעלזער חסידים, לראות עין בעין את קיום בקשתו של משה רבנו מהקב"ה, עת שביקש לפני פטירתו שימנה השם יתברך מנהיג לישראל: 'יִפְקוֹד ה' אֱלֹקֵי הָרוּחֹות לְכָל בָּשָׂר אִישׁ עַל הָעֵדָה, אֲשֶׁר יֵצֵא לִפְנֵיהֶם וַאֲשֶׁר יָבוא לִפְנֵיהֶם וַאֲשֶׁר יוֹצִיאֵם וַאֲשֶׁר יְבִיאֵם' - - -

"יהי רצון שנזכה בקרוב ממש שתחלוף הצרה מעל כל ישראל בכל מקום שהם, שנזכה במהרה ללכת לקראת משיח צדקנו ומלכנו בראשנו, וליהנות מסוכת עורו של לווייתן בצילא דמהימנותא".

עסקן מבעלזא מסביר את עמדת החסידות ביחס לנגיף. ארכיון
תוכן שאסור לפספס
250 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
144
בערב השואה מן הסתם ישבו גם תלמידי החכמים הגדולים מהסוג שלו והראו באותות ובמופתים שהנאצים זה דמיון ומכיוון שהם מהסטרא אחרא אין להם סיכוי לנצח את עם ישראל שהם מהסטרא דקדושא, וכה הם היו מפלפלים בדרך למשרפות עד שעלו באש השמימה. ככה זה , יהדות חרדית גלותית מנותקת ותלושה מהמציאות, אדמורים ורבנים שאין להם
פלפולי הבל07.10.20
143
עד כמה שאתם מלאים טענות לא לדבר רע על האדמור מבעלז הוא גאון עצום בתורה ואין לנו אפשרות לדב עליו בשום פנים ואופן וכתוב בפרקי אבות דברים חמורים מאוד על מי שמזלזל בת"ח אני אישית לא חסידת בעלז אני רואה שהם לא שומרים אבל אני לא חושבת שום דבר רע על האדמור שלהם הוא אדם צדיק מאוד! וכל אחד יעסוק למקום בו הו
דודלה07.10.20
אתה מאוד חמוד, ילד.
מנחם08.10.20
142
דברי נכתבים באהבה וכבוד, אם מספר חודשים בריחוק גורמים לכזו נפילה רוחנית מה זה אומר בעצם על תפישת התורה הזו שרק מסגרות הדוקות, צופות וכופות מצליחות לשמר אותה. מה שעצוב הוא שהמתראיין מצטט את הבעש"ט זכר צדיק ומתוק לברכה, הצדיק שדרכו היחתה הכי הפוכה מכפיה ומסגרות, האיש הייחודי שלימד שיש דרכים רבת ופתוחו
באשו08.10.20

הצגת כל התגובות

141
לפי התגובות נראה שרק חילונים כותבים בחול המועד פשוט בושה!
חיים07.10.20
אוי לאותו בושה!!!!
מנחם08.10.20
140
מדברי מרן הגר"א וייס שליט"א ומי שצריך לעשות את חשבון הנפש ולהתוודות על עבירה שבידו זה אותם אנשים שבגאוות לבם וסכלות רוחם מזלזלים בהוראות הרופאים ונוהגים מנהג אכזריות וגורמים להתפשטות המגיפה שרבים חללים הפילה. ועליהם כבר כתב הגרעק"א: "הגאב"ד מזהיר עם זאת באזהרה גדולה, שלא לשמור בסוד אף את המקרה ה
היהוד החושב07.10.20
139
העיקר שהם מצאו אישור לעשות טישים והחסידים לא יברחו זה סוג של שימור לקוחות רק למה למות על זה? ומילא אתם למה להמית אחרים על זה?
קצת מחשבה07.10.20
138
דב רוקח הוא בור ועם הארץ ועליו נאמר עם הארץ אדמו"ר אל תדור בשכונתו
ג'פרי 07.10.20
אתה משחק באש חזור מדבריך
אני 07.10.20
137
איך יהודים חרדים קטנים מעיזים לפתוח פה על אנשים גדולים ומנהיגי קהל. זה פשוט נורא עד היכן הגיעו האנשים שכותבים כאן פוערים פה נגד גדולי ישראל ועוד מתיימרים לקרוא לעצמם חרדים לדבר ה'. זה הביזיון הגדול שיכול להיות לציבור שומרי התורה והמצוות.
זעזוע07.10.20
136
הסמכות לקבל החלטות כאלו בעם ישראל דורשת, מלך, סנהדרין ואורים ותומים. אז הנה יש לנו הגדרה לאדמו"ר מבעלזא. ניחא אם היה מדובר בשטטעלא בעלזא, אבל כאן החלטות כאלו יש להן השלכות על כלל הציבור החרדי וגם הכללי. החלטות של דיני נפשות עם כל המשתמע מכך.
יצחק08.10.20
135
כשנתניהו לא סגר את המשק באוגוסט כולם הבינו שיש דברים חשובים יותר מהנורמה כשנתניהו לא סגר את ההפגנות שהפיצו בטירוף את הראשונה כולם הבינו שנשמע אפה של הדמוקרטיה יותר חשובה מהחיים אבל כשהרבי אומר שצריך לשמור לא פחות על הנפש של כל אחד ואחד אז לא מובן?
דוד07.10.20
בטוח מאחד שלא מאמין שיעדיף פרנסה על חיי אדם אבל אצלנו מותר לחלל שבת על ספק פיקוח נפש וכאן אומרים אין צורך לשמור - תדביקו את כולם ויש בזה כמעט ודאי פיקוח נפש ועושים את זה? איך יתכן - לסכן את כולם ולהגיד שזה ישמור על הרוחניות????
מה הקשר08.10.20
134
בגלל זה הם לא עוטים מסיכות?!
פלוני07.10.20
133
אני חסידת בעלז והתקלקלתי מבחינה רוחנית מהבושות שבעלז עושים והחילול ה .
פייגי07.10.20
את משקרת את לא חסידת בעלזא זה רק עוד דרך איך לדבר עליהם
בעלך07.10.20
תתביישי לך לוקחת את הקלקול שלך בטענות על החסידות!!!! אני לא חסידת בעלז ואין לי שום אינטרסים עליהם אני רוא שהם לא כ"כ שומרים וכו'....... אבל לבוא ולקחת דבר רע שעשית ולשפוך על אנשים אחרים אני מרחמת עלייך!!!!!!!!
ממממ07.10.20
132
יַא-בִּי-בַּם קורונה?
אפריימל07.10.20
131
ומה עם חילול ה', כאן בארץ ובאמריקה, כמה יהודים וגויים אנו מרחיקים מתורת ישראל ? חילול ה' אין ... יום הכיפורים... ר"ל
דוד08.10.20
130
שום הסבר הכי מפולפל בעולם לא מתיר לקדוח חור בספינה של כולנו - וזה בדיוק מה שבעלזא עשו!!! יהיו הדברים לעילוי נשמת משפחות ההרוגים מחסידות בעלזא ולרפואת החולים מבעלזא שמסתתרים מאחורי כל מיני שמות מחלה אחרות
אהרן מרדכי07.10.20
129
מדברי מרן הגר"א וייס שליט"א ומי שצריך לעשות את חשבון הנפש ולהתוודות על עבירה שבידו זה אותם אנשים שבגאוות לבם וסכלות רוחם מזלזלים בהוראות הרופאים ונוהגים מנהג אכזריות וגורמים להתפשטות המגיפה שרבים חללים הפילה. ועליהם כבר כתב הגרעק"א: "הגאב"ד מזהיר עם זאת באזהרה גדולה, שלא לשמור בסוד אף את המקרה הק
החרדי החושב07.10.20
128
גיבובי שטויות. אין לי הגדרה אחרת, וכל אידיוט מבין שאין שום היתר לרצוח ולהקריב חיים של אנשים על מזבח ה"מלחמה" כביכול בין קודש לחול......
ריאלי07.10.20
127
רקהשאל מי בצד של הקודש? האם אלו המקפידים על הלכות פיקוח נפש (כידוע הרופאים קובעים מתי זה פיקוח נפש, ולא מתחשבים בדעות יחיד בינהם) או אלו המזלזלים בהן ומכסים באיצטלה של קדושה ללא שום כיסוי. אין קדושה בניגוד להלכה, הכל דמיונות.
מי בקדושה?07.10.20
126
הוא אמר שונשמרתם זה לא רק לגוף, זה לנפש ולגוף, וביהדות רואים לכל אורך הדרך, שהנפש והרוחניות יותר חשובה מהגוף, "וחי בהם ולא שימות בהם", זה כגון לחלל שבת, כדי להציל חולה בשבת, אבל אם רפואת החולה תבוא רק על ידי שהוא ירד מהדת, אז איזה "וחי בהם" יש? כל המטרה שמתר לחלל שבת אחת, זה כדי שיוכל לשמור עוד 10
יהודי פשוט!!!!!07.10.20
כמה תמימות מסוכנת יש בך. אבל תישאר פשוט, ככה אתה פחות מסוכן.
מנחם08.10.20
יופי שאתה יהודי פשוט, אבל גם ליהודי פשוט אין היתר לכתוב כל כך הרבה הבלים, שקרים ושטויות תוך כמה שורות.
דודו07.10.20
125
האמור הזה הוא רוצח.. בואו נהיה דוגרים
האדמור07.10.20
124
חזקה על אדם שנותן הסברים שונים לדבר אחד שהוא בעצמו אינו מאמין לשטויות שהוא אומר .ובכן חסידי בעלז דוברי החסידות מטעם הרב'ה ומטעם עצמם אתם יודעים שדבריכם הם הבל ורעות רוח והמחשבה שכל הציבור אדיוט ולא מבין עניין היא לא מוכיחה את עצמה בפועל כולכם נתפסים בציבור החרדי כמחללי השם ומפיצי שנאה ומחלות. במקום
המצליף 07.10.20
123
לא מבין. אם הוחלט בבלז לא להקשיב להנחיות, אז שיקחו אחריות, יסתגרו שלושה חודשים בינם לבין עצמם והכל יהיה בסדר, אבל אם אתם בזים להנחיות, ואח"כ מסתובבים בירושלים, או הולכים לבתי חולים ו"תופסים מיטות" של כאלו שכן נשמעים להנחיות...
דוד08.10.20
122
בורים ועמי הארצות דב רוקח ועושה דברו פנחס פרידמן הוא יעני "מקובל"
ג'פרי 07.10.20
מכמות התגובות שלך נראה שאתה משעומם שאין לו מה לעשות כל היום חוץ מלהתקיף את אלו שלא היו להגנתך לפני שהתקלקלת כי בנאדם נורמלי לא כותב כמויות של כאלו תגובות ועוד תגובות שאפילו גוי לא היה כותב תתבייש לך
אני08.10.20
ג'פרי אתה אפיקורס וכופר אומלל, ראש הצבועים! אין מילים לתאר את הצביעות המגעילה שלך, אתה מתחבא מתחת למעטה של ליטאי, אבל אתה צבוע כופר, איכס!
גורג07.10.20
גאה להיות כופר בכת החסידים
ג'פרי 28.12.20
121
לא כל האשכנזים חולי נפש, אבל כמעט כל חולי הנפש הם אשכנזים. רוב מוחלט של המתפרעים החרדים הם אשכנזים כי רוב מוחלט של חולי הנפש נמצא אצלם. איפה שיש חרדים אשכנזים השטן חוגג, השואה לא היתה ללא סיבה...
אשכנזים....07.10.20
תתבייש לך מרבה ריב ומדון
נחום רוזנטל07.10.20
120
התבוננתי וראיתי שהדרך הזה הכי נכונה כולם בסוף מגיעים לזה אחרי שרואים שאלה שנשמרו מגיעים לאותו מקום ולהם היה שכל מיד בהתחלה אחרי שנפלו כבר הרבה קורבנות ברוחניות
yehiel shlomo07.10.20
אלה שנשמרו לא היו להם כל כך הרבה נפגעים ונפטרים, וגם לא כל כך צעירים. לך תבדוק
בעלזער07.10.20
בדקתי, היה!!!
יוסי07.10.20
שקר שקר שקר שקר שקר שקר
ג'פרי 07.10.20
119
אם הבעלזרים כ"כ חלשים רוחנית שנבעך אם לא יהיה להם טישים המוניים וחתונה המונית לנכד האדמו"ר אז מזה הם יהפכו לחילונים.....אז זה מראה בדיוק מה שווה הרוחניות שלהם....אפס!! איך בדיוק אי לבישת מסיכה קשור לירדיה רוחנית?!?!? אוי וי.....הבחורים המסכנים יצטרכו להתרגל להרגלי חיים חדשים....איזה אומללים.... מישה
אפי07.10.20
כן טיפש, תראה איך עם ישראל היו כל כך צריכים גננת בדמות משה רבינו, שאם הוא איחר ביום אחד, הם עשו את העגל, והם גם נכשלו בבנות מדין, אז כנראה זה מראה לנו שהקבלת התורה לא היה רציני בנפש פנימה, והרוחניות של עם ישראל בקבלת התורה שווה אפס לפי דבריך המטופשים, המנוגדים לכללי היהדות!
ל07.10.20
ההשוואות שלך מעוותות כי מה שקובע זו ההלכה וההלכה במקרה הזה לא עומדת לצדנו. ההשוואות שלך ממשה רבנו דומה להשוואות של מיזרחיסטים שאנחנו מנסים להתרחק מהם.
בעלזער07.10.20
118
איך שהתנהגו בצורה מופקרת עם יוצקים לתוך זה "אידיאולוגיה" גם אי אפשר לוותר על טישים הרי זה יסוד היהדות חרטה
יהודי07.10.20
117
בדבר אחד צודק אדון פנחס (נפוח בגאווה) זאת מלחמה בין קודש לסיטרא אחרא...כבר כתוב בתורתנו הקדושה איך לדעת מי הוא נביא שקר או מנהיג שקר.. אם יורה לדור הפוך מהלכה... ואתן רק דוגמא אחת ברמיזה.. תגידו חסידי עדר שוטים איפה כתוב שמותר ליהודי להתפלל שחרית בסמוך לשקיעה? איפה כתוב שמותר להורות לציבור הפוך מהור
אלימלך07.10.20
116
דיבורים חסרי תכלית.כמה אנשים הדביקו הבעלזא בשכונה זה רק ה' יודע.
מורן11.10.20
115
יש היום שני גדולים ר חיים ואדמור מבעלזא שניהם יש להם אותו דעה בנושא הקורונה
dov 07.10.20
את מי אתה משווה למי?
מנחם08.10.20
114
שפיכות דמים זה "קודש"??? עולם הפוך ראיתי.
רפאל07.10.20
113
אלו שעוברים על "לא תרצח" טוענים שהם קודש, בעוד שאלו שהופכים את העולם כדי להציל חיים הם "כוחות הטומאה" הא? ראינו כבר בשואה מה הועילו פטפוטי ההבל שלכם, אתם כמו ילדים קטנים ומפגרים שחייבים מבוגר אחראי בסביבה אחרת אתם תעלו באש יחד אתכם כל דבר בסביבה. אין לאף אחד בעיה שתחיו בהתאם לתיאוריות ההזויות והתלוש
שגעון! טירוף!07.10.20
"אתם כמו ילדים קטנים ומפגרים שחייבים מבוגר אחראי בסביבה, אחרת אתם תעלו באש יחד אתכם כל דבר בסביבה." כל חסיד צריך לשמוע את זה.
מנחם08.10.20
112
"ידינו לא שפכו את הדם הזה" - האומנם!? הוא לא הצליח להסביר מדוע בעלזערס הולכים בהתרסה ללא מסיכה, מדוע אינם מקפידים על מרחק באירועים שלהם, מדוע הם לא מסתגרים בשכונותיהם במקום לצאת ולהדביק אחרים. ממש רואים עין בעין - "כד רגיז רעיא על ענא" (ב"ק נ"ב.), אבל ה"ענא" הללו מדביקים גם אחרים!
יהודי ישראלי פשוט07.10.20
111
בכל מלחמה יש רמטכ"ל, וכאן הוא האדמו"ר מבעלז. סגן הרמטכ"ל הוא הקב"ה. ולכן גזר הרמטכ"ל שאסור לשים מסכה, וסגן הרמטכ"ל כבר יתיישר לפי החוקים - ואם לא, הוא יפוטר במקום. ראה הוזהרת. אמנם הקב"ה כתב בתורה ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, אבל מי הוא בכלל לעומת הבעש"ט הקדוש? ונכון שמעולם לא שמענו את המונח "פיקוח נפש
חנן. ב.07.10.20
110
קשה להבין כמה טמטום יש אצל החריידים אבל ככל הנראה מדובר במחלה קשה הם בטוחים שמדובר בדברי הגיון פשוט חבורה של מפגרים פרקסלנס
james07.10.20
109
לא תשים דמים בביתך וגם דין רודף אחר חבירו להרגו המכתב רדוד ואייכלר עד היום נלחם נגד הסגר איזה הנהגה מופלאה לבריאות שיהיה לכם אבל אתם רוצחים את נהגי המוניות ואת ההסעות ועובדי הניקיון ואין לכם כפרה זה מיזיד ולא שוגג מי שמככם לראש הגאווה השחמנות הטיפשית אין עם מי לדבר
בנימין07.10.20
108
איזה שטויות....אם למשל במקום הקורונה היה פוקד את העולם סערה עוצמתית שיכולה גם להרוג אנשים כלומר סכנת מוות לצאת מהבית....האם גם אז היה מורה האדמור לצאת רגיל לבית כנסת ולמקוה כי סכנה רוחנית יותר גרועה????
דודו07.10.20
אם זה היה סערה חד פעמית רק ל3 ימים, אז החיים חוזרים לשגרה אחרי זה וחוזרים לישיבות, אז מה הבעיה? אבל אם היה מדובר בסערה למשך שנה, וכביכול צריכים בגלל זה להשבית את החיים היהודיים, אז האדמור לא היה מורה להישאר בבית, ולסגור את כל המוסדות, צריך לעשות הכל להמשיך בלימוד בישיבות שזה מחזיק את כלל ישראל ברו
ג07.10.20
107
בעשרה ימים האחרונים כתבתי שלשה פעמים תגובה שבסך הכל כתבתי מלה במלה ההלכה האחרונה בחושן משפט--ולא "קבל אישור" אולי השולחן ערוך לא כל כך חשוב לכיכר כמו הפטפוטי דברים שכן מקבלים אישור.כדאי לפרסם את זה באתרים אחרים.
אהרן יצחק06.10.20
106
אני ממש מתבייש בשביל כל מי שהוא חסיד בעלז בושה וחרפה!!!!!!!!!! מזלזלים בהנחיות הכל כך קריטיות שמצילות חיי אדם! אתם עושים בושות לעולם החסידי אנחנו ממש מתביישים בכם! תיראו את החסידות שלנו גם נישמרים מסכנות הפגע הרוחני שקיים כל כך בימינו ואם זאת לא מזלזלים ככה בחיי אדם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! קשר בד
חסיד גור08.10.20
105
הכל טוב ויפה. חבר הכנסת אייכלר מתבקש שלא לכנות את צעדי הממשלה כאנטישמיים, לאור העובדה שבדעה צלולה הכניסה את עצמה קרית בעלזא למצב שבו היתה חובה להתגונן מפניה באמצעות סגר. זכותכם לחשוב אחרת אבל אי אפשר להאשים את כל העולם בדבר שתלוי רק בכם. לאחר שתי מערכות בחירות שבהן הצבעתי ליהדות התורה, אעדיף להצביע
חסיד07.10.20
104
"זהו שעת מבחן לעבוד את ה' מהבית" ומי שלא מסוגל לעבוד בכל מצב וחייב את חצר הגננת מסביבו אומר דורשני מה הרוחניות שלו שווה?
RAFI07.10.20
103
כבר בתחילת ניסן פתחו המקוואות וכו,אז אמרו שזה שעפעת חזקה ,והרבי אמר שזה יעבור מהר!!! בקיצור הגל הראשון עדיין הלך לו שהרבי שולט בעליונים וכמובן שעשרות חולי הקרונה אסרו לחשוף לציבור הרחב מחחש לקטני אמונה!!!! ועד עכשיו יש מהם שניזוקו חזק מהם, ולכן אמרו אין קרונה וכו!!!! אבל בגל השני ובהתפרציות הנוראות
יוסי07.10.20
102
ביה"ח הדסה עין כרם טיפל בחשאי באדמו"ר מבעלז בביתו לאחר שנדבק בקורונה האדמו"ר סירב להתפנות לבית החולים חרף מצבו הקשה, ולביתו הגיעו אנשי צוות שטיפלו בו מסביב לשעון. מנכ"ל ומנהל בית החולים ידעו על כך והתעדכנו באופן שוטף במצבו. האדמו"ר הורה לחסידיו שלא להישמע להנחיות משרד הבריאות וממשיך לקיים תפילות המו
חחח12.10.20
101
אז אולי לא לפנות יולדת בשבת...כי זה יגרום לירידה רוחנית....הרבה יראו רכב אמבולנס בשבת....זה זילותא...וזה עלול לגרום לירידה רוחנית....ואם תקשו הרי היולדת והולד עלולים למות?? לא נורא...הכי חשוב שלא תהיה ירידה רוחנית.....
איתי07.10.20
100
כל אדמור ושיטה שלו ובינתיים רוב המתים מהחסידים. מזכיר לי בדיחה: חסיד בא לרבי ושואל שאלה בעניין הכבשים שמתים לו בעדר, נתן לו רבי עצה. לאחר שבוע שוב בא לרבי ואומר ממשיכים למתו הכבשים מה לעשות? שוב נתן לו רבי עצה. לאחר כמה ימים שוב שאל שממשיכים למות הכבשים וכך כמה פעמים.. עד שבסוף הרבי אמר יש לי הרבה
RAFI07.10.20
השאלה כמה שילם על כל עצה?? כי למעשה הסיבה היחידה שאנשי ביתו מתנגדים למסכות ולשמירה על מרחק זה כסף ועוד פעם כסף וכסף פעם שלישית וזכה לו והכל שכתוב בכתבה פשוט דמגוגיה זולה ורקידה על דם של יהודים יקרים שהלכו לעומם בגלל הזילזול שהם בקדושת החיים
shmoyger07.10.20
99
מכבד מאוד את האדמור מבלז איש יקר מאוד והרים חסידות בלז לגבהים. אבל קטונתי מלהבין איך אפשר לעשות חתונה כזו? בזמן כזה קשה ובמיוחד שתמותה גבוה מאוד דווקא אצל החסידים? הרי אמרו חז"ל שאין לסמוך על נס. ומה הזילזול הזה? למה שאדמורים פה אחד לא יצאו עם מסר אחד פשוט "זהו שעת מבחן לעבוד את ה' מהבית"
RAFI07.10.20
גדולתי להבין שבערעלע רוקח אפס מאופס בור ועם הארץ
ג'פרי 07.10.20
חזור מדבריך אתה משחק עם אש מי אתה בכלל שתפתח את פיך על צדיק זה לא משנה אם הוא צודק או לא
אני07.10.20
באש דיגטלית שבמסך שלי אני מכיר את דב רוקח הוא אפס מאופס עם עדר שוטים כמו יש"ו הנוצרי
ג'פרי 28.12.20
איך אפשר להיות צדיק ולהתיר דמם של יהודים?
בערעלע ר.07.10.20
98
כל הקורונה בכוונה תחילה לדילול האוכלוסייה
יח.07.10.20
97
מעניין אם היה אומר את כל הפלפול הזה כשהוא מאושפז עם קורונה בטיפול נמרץ ולא יכול לנשום. הבן אדם מקריב חופשי חיים של אחרים בשם האגואיזם הדתי שלו. בושה.
יוסף07.10.20
96
גם ראש ישיבת בעלז היה כותב אותם הדברים! אבל הוא כבר בגן עדן,משום שנדבק מהמלחמה של קודש בחול,בהנהגת האדמור הרמטכל
יוסי07.10.20
ראש ישיבת בעלז הרב רוזנגרטן אכן היה מאומת לנגיף אך מצבו היה טוב ובוא בכלל שהה בבית בבידוד הוא כבר שנים סבל על הלב ונפטר מדום לב לאחר שקיבל התקף לב בביתו
עומר07.10.20
כתוצאה מנגיף הקורונה מצבו היה טוב עד להתדרדרות הפתאומית, שהקורונה מסוגלת לעולל כידוע ליודעי רפואה
shmoyger07.10.20
95
הרבה בולשיט ועקמומיות במכסה (בלע"ז: mask) של "כאילו" עומק של תורת הקבלה (להבדיל)!
זונדל07.10.20
94
מה קשה להשים מסיכה ואיך זה סותר את המלחמה הרוחנית נראה לי שאצלכם זוהי מלחמה פסיכולוגית
יוסי07.10.20
93
יש גם דברים נכונים אבל הם בכלל לא תרצו דבר וחצי, שיתנו תשובות על 4 שאלות 1. למה הם הכחישו ואמרו בהתחלה שזה לא מסוכן, ואילו בשביעי של פסח הם אמרו שנגמר הקורונה, הזכרון שלנו לא נדפק מהקורונה, (אמנם בכתבה הוא אומר שלא התקכחשו אבל הם הכחישו מאוד 2. למה הסתירו את החולים ? כולל את הרב עצמו שחלה (עיין ע
חרדי שחרד07.10.20
אף פעם לא הכחישו רק אמרו שצריך לחיות עם זה ובשביעי של פסח היה שמועות לא נכונות שהאדמור אמר שזה נגמר הרב בה לא חלה בקורונה {אולי הוא היה נשא כמו ר' חיים עכשו}
בעלזער שיודע07.10.20
92
רבותי לטובתכם תשמרו על כבודם של תלמידי חכמים, ובפרט אל אחד כמו הרבי מבעלז שכל הרבנים מדברים בגדילתו ומכבדים אותו, ובפרט הרב עובדיה יוסף זצ"ל, וגם הרב פרידמן שהוא ת"ח עצום וירא שמיים. זה בסדר לחשוב ולנהוג אחרת, אבל לא לזלזל בגדולי הדור!
הזהרו בכבוד ת"ח06.10.20
כל ת"ח שאין בו דעת,נבלה טובה המינו
אברהם07.10.20
בדיוק!!!!!!!!!!!!!!! להיזהר בכבוד רבנים!!!!!!!!!!! זה לא צחוק!!!!!!!!!!!!! לו יש דעת תורה (כלומר, שע"פ התורה הוא יודע מה נכון לעשות) ולכם לא!!!!!!!!!!!!!!!!
פלוני07.10.20
91
תודה באמת שהחלטתם לקחת החלטה נועזת לסכן גם את עצמכם וגם את כל השאר. תודה באמת. אחר כך אתם גם תתפלאו למה כועסים עליכם ותקראו לזה אנטישמיות.
גילה08.10.20
90
אנו אין לנו את דברי התורה הזאת. וכבר ביאר הכלי יקר פרשת ואתחנן פרק ד פסוק ט רק השמר לך ושמור נפשך מאד פן תשכח וגו'. השמר לך ר"ל שמירת הגוף ולא הזכיר בו מאד כמו בשמירת הנפש, אשר בשמירתה צריך האדם להזהר ביותר מבשמירת הגוף לכך אמר ושמור את נפשך מאד: "שומר פיו ולשונו ומקלדו שומר מצרות נפשו".
כלי יקר 07.10.20
89
מH שתוהה מדוע החרדים היו בגלות 2000 שנה ויהיו בגלות עוד איזה 2000 שנה – הנה אחת התשובות: ניתוק מהמציאות, חיים בעולמות דמיוניים, חוסר אונים מוחלט מול אתגרי העולם הזה. רק הניתוק של התנועה הציונית מבית הסוהר המחשבתי החרדי יכול היה להעלות את התנועה הציונית על מסלול להקמת מדינה עצמאית. אחרת לא היה סיכ
מנותק מהמציאות07.10.20
נוקב וצודק. אני חסיד ויודע שאתה צודק. אעפ"כ עדיין אני חושב שיש מה לחסידות נקודות אמיתיות למכור להנחלת הכלל.
עקיבא07.10.20
88
בלה בלה בלה. רוצחים למהדרין.
רוצחים07.10.20
87
מי אמר שבעלז מכחישים קרונה? במודעות האבל על הרב אוברלנדער כתבו על פטירתו הפתאומית!!!!!
יוסי07.10.20
86
לכל החילונים שמדברים נגד האדמור, אם כביכול ללכת בלי מסיכה והתקהלות במנינים זה ממש רצח, אז לפי השקר שלכם, בכל מניין שחרית של 50 אנשים בבעלזא בלי מסכות, היו צריכים למות חלילה 10 אנשים, אז איפה עשרות ההרוגים בבעלזא עצמה? לשיטתכם (העלילת דם) שהבעלזערס רוצחים ממש כל יום, ואוכלים יהודי לארוחת בוקר, אז
יהודי פשוט!!!!!07.10.20
אתה טיפש גמור אם העזת לכתוב את המילים שכתבת
בחור מהישיבה11.10.20
נראה לי שאפילו גמרא עם שוטנשטיין אתה לא מסוגל להבין.
מנחם08.10.20
85
תדעו כלל- ככל שהכתבה ארוכה יותר- יש בה פחות תוכן. בזבזתי כמה דקות מזמני וקראתי והתברר שהרב לא הביא שום סימוכין להנהגה המסוכנת שלהם לא מן הש״ס, פוסקים, ספרי קבלה או חסידות... הראיה ההלכתית היחידה שהוא הביא- הוא עצמו אומר שלא קשור לענייננו. לא מאמינים לי? תקראו...
יוסי07.10.20
הוא אמר שונשמרתם זה לא רק לגוף, זה לנפש ולגוף, וביהדות רואים לכל אורך הדרך, שהנפש והרוחניות יותר חשובה מהגוף, "וחי בהם ולא שימות בהם", זה כגון לחלל שבת, כדי להציל חולה בשבת, אבל אם רפואת החולה תבוא רק על ידי שהוא ירד מהדת, אז איזה "וחי בהם" יש? כל המטרה שמתר לחלל שבת אחת, זה כדי שיוכל לשמור עוד 10
כ07.10.20
84
כבודו דיבר הרבה כמו סוחר גדול או שדכן הפוך והפוך בה .פה יש מדינה ויש חוק ולא כל אחד יביא את הדעות שלו.דבר שני אם אתם רוצים להדביק ביניכם זאת הבעיה שלכם. אבל אל תדביקו אותנו.בשביל זה כולם צריכים לכבד את החוק ולא לנפנף עליו.
רבי מדינת ישראל07.10.20
83
מ שתוהה מדוע החרדים היו בגלות 2000 שנה ויהיו בגלות עוד איזה 2000 שנה – הנה אחת התשובות: ניתוק מהמציאות, חיים בעולמות דמיוניים, חוסר אונים מוחלט מול אתגרי העולם הזה. רק הניתוק של התנועה הציונית מבית הסוהר המחשבתי החרדי יכול היה להעלות את התנועה הציונית על מסלול להקמת מדינה עצמאית. אחרת לא היה סיכו
הבלים07.10.20
82
אז פיקוח נפש של הנפש, דוחה פיקוח נפש של הגוף לדעת הגר"א. כי הפגיעה בנפש תהיה חמורה מהפגיעה בגוף ? ואם הנפש תפגע (ז"א לימוד התורה) לא נוכל לתקן, אך אם הגוף ייפגע ח"ו יוכל להתרפא?
מרחיב את הנפש06.10.20
81
ידוע לכל מי ששהתחיל ללמוד קצת הלכה שדברי קבלה(מלחמה בקורנה הוא מלחמה בס"א שדוחה ונשמרתם) לא דוחים הלכה. עיין בשתי הלכות האחרונות בחושן משפט. "[מי שאומר] הריני מסכן בעצמי ומה לאחרים עלי בכך או איני מקפיד בכך מכין אותו מכת מרדות והנזהר מהם עליו תבא ברכת טוב." ההלכה קובעת מה לעשות עם אחד שאינו מקפיד
אהרן יצחק06.10.20
80
אשרינו שיש לנו רבי כזה
חסיד בעלזא גאה06.10.20
79
95% מהמתים מתו בגלל הפחד של המגפה ורואים את זה מי שנשמר וחי בפניקה מקבל את זה בצורה קשה אין ספור דוגמאות להבדיל גם הנשיא טרמפ יוצא אם הודעות מרגיעות שהוא עבר ואפשר להסתדר אם זה
v07.10.20
78
לא קראתי את כל ההסבר המפותל,אבל הבנתי את המסר ואני לא מסכים,מכיוון שעטיית מסיכה ושמירת מרחק,אינה על חשבון הרוחניות. להיפך,זה יועיל לרוחניות ועיינו במפרשים מה שמסבירים על הפסוק ״ונשמרתם מאד לנפשותיכם״. מישהו יכל להסביר לי,איזו פגיעה יש ברוחניות,ע״י שמירה מינימאלית על הבריאות-מסיכה,ריחוק ונקיון ?
צביקה07.10.20
77
אם כנים דבריו שהאדמו''ר עשה שיקול של פיקו''נ רוחני מול גשמי, הרי הוא מודה שאדמו"רו איבד את שיקול דעתו. 1- מה הפיקו''נ במסיכות? 2- איזה סכנה רוחנית יש במניעת קיום חתונה המונית? 3- איך שמירת מרחק ומניעת הצטופפויות פוגעת רוחנית? 4- למה חייבים לקיים טישים המוניים? כשהאדמו"ר נוסע למנוחה אין טישים, ולא נר
חיים07.10.20
76
כמה במצב קשה....מונשמים....כמה כבר נפטרו.....האם האדמורים יכולים לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה??? מה הולך פה??? מתחוללת רפורמה ביהדות....תפילה בתוך מבנה סגור וטבילה במקווה כעת בימינו גוברים על פיקוח נפש......דברים שהם פחות מדרבנן גוברים על דאורייתא מהחמורים ביותר.....משיב חכמים אחור...
דודו07.10.20
75
כל כך הרבה תגובות - איך הבעלזרים לא מתביישים??? הציבור מסתכל עליהם כרוצחים- מזלזלים בנפש האדם - לא דואגים לרוחניות!!!! זה סתם תירוצים
אמת07.10.20
מי שלא גדל בבעלזא לא יבין את נפשם הם מגיל ינקות גדלו על זה שהרוב [זה כינוי לאדמו"ר אצלם] הוא מעל הטבע גבוה מעל גבוה כל מה שהוא עושה זה העכערע זאכען און מיר האבען נישט קיין השגות אין העם זו דת כמו בודהה שינטו ברהמה אומן ועוד
ג'פרי 07.10.20
74
כי אזן מלין תבחן.. לכן מוטב שנניח את המושגים החצי אפויים שזה עכשיו מומצאים ונביט בתופעת הרבה מבעלז מבעד תובנות מבוססות בתחומי האופי והאגו. ראה תופעת האדמו״ר רבי טרומפ ממרילאגו...
מאיר07.10.20
73
עדיין זה יכול להסביר רק למה להמשיך לפתוח מוסדות אבל זה לא מסביר למה לא מקפידים על מסיכות ועל התקהלות צפופה מה הקשר בין הדברים????
אליהו07.10.20
72
זה לא עונה על זה שהם בכוונה הולכים בלי מסכות יש לי שכן בעלזער שהולך עם מסכה וכשהוא מתקרב לאזורים של הבתי כנסת שלהם הוא מוריד את המסכה מבושה
בניברקי07.10.20
71
מגיבים יקרים! כולכם מגיבים לאחר הנחת יסוד שמדובר במגיפה, ולכן תריך להתנהג כמו בשעת מגיפה. אבל זה התקשורת שבלבלה לכם את השכל... מגיפה, עפ"י הלכה, נקראת רק כשבכל יום (!) אחד מתוך חמש מאות בעיר(!) נפטר. והמצב ב"ה רחוק מזה. אז כל הבסיס לטענותיכם מופרך מהיסוד. התקשורת והמדינה יש להם אינטרס להציב את זה בת
מני07.10.20
מפגרים מסוכנים
אברהם07.10.20
זה שאתה עם הארץ ולא יודע ללמוד, לא ראית לא שו"ע ולא רמ"א בנושא. אז אל תראה את בורותך ואת בורות חסידותך ברבים...
לוי07.10.20
מני אתה טועה, ההלכה שהבאת לגבי הגדרה של 'מגיפה' מדברת לגבי חיוב של 'צום וזעקה'. כלל לא לגבי חובת הזהירות מהסכנה -שבזה חלים דיני פיקו"נ שהם מורכבים מאד
מוישה07.10.20
לך תלמד לספור עד מאה ולוח הכפל, אחרי זה תעבור לכיתה ג, כשתגמור את כל זה תלמד את הנתונים של המגיפה עוד פעם...
אפי07.10.20
70
ועם מסיכה, אי אפשר? ינוקא נשאר ינוקא...
אחד העם06.10.20
69
יתכן שהבעלזערים לא רוצים חסידויות קולגות ולכן הם מפרים הנחיות על מנת להדביק את כולם ולהישאר החסידות היחידה והגדולה (עוד מעט אנשים יגידו את זה ברצינות תהומית)
צנון06.10.20
68
הנה הצדדים של שיקול הדעת: 1. כבוד בעלזא 2. כבוד האדמו"ר 3. יש מספיק חסידים זה מה שנקרא מינימום נזקים.
יעקב07.10.20
67
כל מי שלא נזהר הרי הוא כופר בקב"ה כיון שלא מאמין בשכר ובעונש וכשהקב"ה מביא מגיפה קשה יש לזה מטרה מסוימת והללו לא מאמינים שהכל מאיתו יתברך ומי שלא מביט בדבר הרי שהוא לא מיחס את זה לקבה
חרדי שכואב לו07.10.20
66
דברי טעם ! יש כאן כמה נושאים. א. סכנת הנגיף בתוך קהילת בעלזא. ב. גרימת נזק לקהילות אחרות [שבוחרים להיזהר מהנגיף] בהדבקה (כמובן - בלי כוונה). ג. הסתה נגד החרדים. ד. עימות עם השלטונות וללכת נגד החוק. המאמר משיב (לעניין !) רק על בעיה א' ולא על שאר הבעיות.
יוסי07.10.20
לא משיב בכלל כי הכל נכתב בידי יחצ"ן ידוע בכסך מלא שמתבייש להראות את פניו בציבור החרדי אבל בבלזא לא חושבים פעמיים ובגלל כבוד בית בלזא מותר גם לקחת מי שמבייש את בלזא בעצם התקשרות עסקית וגם כי הכל מזימה של אייכלר האנטישמי לדלל את אוכלוסיית החסידים כדי שבלז יקבל יותר קולות ובגלל זה הוא צועק על כולם אנ
shmoyger07.10.20
65
כמה חוסר אחריות!!!
ללא שם07.10.20
64
אמר שההוראה לך להידבק במקום שהתכוון לומר להבדק המילה האמיתית נפלטה ב"טעות".
מאנדהוא07.10.20
63
אין מקור בהלכה שפיקוח נפש רוחני דוחה גשמי באו"ח סי' שו מחללים שבת שלא תמיר, מפורש הטעם ברשב"א הובא בב"י שהוא רק מדין חטא כדי שיזכה חברך, או מדין חלל שבת אחת כו' אף אחד לא הזכיר שחשיב פיקו"נ לדחות איזה איסור. כמו כן מה שאמר הנ"ל שיש כאן ודאי סכנה רוחנית וספק פיקו"נ הוא שטות גמורה, יש כאן וודאי פיקו"נ
שי07.10.20
62
תוכיח שבמקומות אחרים היו יותר נזקים רוחניים מבבעלז אחר כך נדבר
הוכחות בבקשה07.10.20
לך למשרד החינוך ותראה את ההבדל בכמות התלמידים בישיבות הספרדיות והלטאיות אני גר במקום מרכזי ועד היום לא ראיתי כלכך הרבה בחורים חרדיים שמתדרדרים בכזאת מהירות ולאחרונה זה מתרבה מיום ליום אגב אם בהנחיות עסקינן אז כל אותם הפושטקים החדשים שאני רואה בקרן רחוב בדיוק הם אלו שלא שומרים על ההנחיות יושבים התקה
אורי07.10.20
צא וראה מה שקרה לכמה בחורים ליטאים או ספרדים, שהיו חצי שנה בלי ישיבה מפסח ועד ראש השנה
א07.10.20
61
אלו שעוברים על "לא תרצח" טוענים שהם קודש, בעוד שאלו שהופכים את העולם כדי להציל חיים הם "כוחות הטומאה" הא? ראינו כבר בשואה מה הועילו פטפוטי ההבל שלכם, אתם כמו ילדים קטנים ומפגרים שחייבים מבוגר אחראי בסביבה אחרת אתם תעלו באש יחד אתכם כל דבר בסביבה. אין לאף אחד בעיה שתחיו בהתאם לתיאוריות ההזויות והתל
הבלים07.10.20
60
אין כאן שעת שמד...הוא מודה בעצמו....אז אם ככה ההלכה של פיקוח נפש דוחה תפילות בבית כנסת ודוחה טבילה במקווה בעינה עומדת....אם כן על סמך מה פוסק להם האדמור???? הרי חייבים לאכול אפילו חזיר בשעת פיקוח נפש...למה לא אוסרים הרי זה יגרום לירידה רוחנית....???
קובי06.10.20
העניין הוא שהוא לא הזכיר שקורונה לא באמת הורגת וגם אם כן זה לא מגיפה אמיתית
נננ07.10.20
59
הרב פרידמן הינו איש מיוחד במינו, כל אחד מתקבל אצלו בחביבות ובתכושה של כנות. הוא מציל משפחות רבות בישראל.
הרב פרידמן06.10.20
58
משפחת אוברלנדר, וכל אלו שמתו. זה נחשב שמסרתם את נפשכם למען קידוש ה'. וחתונת הנכד. מן הסתם 'באב הרחמים' צריך לכוון עליכם. ולהוסיף: מנשרים קלו, ומאריות גברו, לעשות חתונה לנכד.
שלוימי06.10.20
57
האם בחורי בעלז פחות בריאים בנפשם מבחור ספרדי ,ליטאי או חסיד של חסידות אחרת שיש חשש כל כך גדול לבריאותם הנפשית?
לא הבנתי06.10.20
נו הרי זה ברור - לחסידויות האלה - בעלז/גור/סאטמר וכו' - יש סדר יום והיררכיה מאוד מאוד מוקפדת (כל ההחמרות האלה הם בכלל סוג של OCD) פגיעה בסדר היום הזה, כמו שהקורונה גורמת בעצם תגרום להתרופפות בכל ההקפדות האלה כך שהחסידים יתחילו לתהות למה ואיך, וכך החסידות תאבד את החסידים שלה.
אבי06.10.20
ברוך ה' הם בריאים בנפשם וישארו גם אחרי הקורונה ואחרים נחיה ונראה כל אחד עם דעת רבו
דוד פ06.10.20
56
זה מכעיס ביותר כי כל הבתי כנסת והישיבות עכשיו יהיו סגורים בגלל בעלז הגאונים שחושבים שהם חכמים וחושבים רק על הרוחניות של עצמם ולא מתחשבים בסביבתם ואני לא מבינה דבר אחד כתוב בתורה דאוריתה פיקוח נפש דוחה טיש ללא מסכות ודוחה אירוח המוני משפחות וכו יפה אני מבינה שיש לנו משה רבינו בדור ואפשר לצאת למלחמת מ
לא חסידה06.10.20
בדיוק הפוך אנחנו לא עושים בדיקות ולא בגללנו עושים סגר זה בגללכם אתם מעלים את האחוזים בציבור החרדי תתבייש לך
דוד פ06.10.20
אנחנו לא עושים בדיקות, רק מסתובבים ומדביקים אחרים, והם הבעיה שהם עושים בדיקות. בלי שכל אין דאגות.
אני07.10.20
55
כמה תירוצים נכתבים בשביל להתיר לרצוח אנשים בזלזול מופגן ובהכחשה עצמית כאילו נזהרים במרחב הציבורי. מה אנחנו נראים לך מטומטמים? אנחנו לא יודעים שבבעלז לא שמים מסיכה? זה גם בגלל הסכנה לדת? חבורת פרימטיבים חסרי ערכים
יגאל ועקנין07.10.20
54
על חטא שחטאנו לפניך הקב"ה, בהררי מילים, בשכנוע עצמי, בהונאה עצמית. וכל זה כי קשה לנו להרכין ראש ולומר אנחנו מקבלים עול מלכותך, צווי הזהירות, ההצטמצמות, ההסתגרות והצייתנות. הלכנו בשרירות ליבנו הנעלה והמטעה.
דובי07.10.20
יושקה הנוצרי נעבאך
ג07.10.20
אין לך מושג במילים שכתבת. כדאי לך ללמוד ולא לדקלם מה ששמעת בלי לבדוק.
דובי07.10.20
53
להפסיק להתפלסף אנחנו במגיפה! יש הרבה חולים ויש מתים!!!!! וזאת לא שפעת רגילה! ואתם מכחישים כי ככה נוח לכם! ומי שלא שומר גורם סבל לכולם! עוד מעט הסגר יסתיים אבל בערים אדומות לא!! ויש לזה השלחות רבות! מה אשמים אנשים שכן שומרים?! למה שידבקו? למה שיסתכנו? למה שלא יוכלו לצאת לעבודה וכו???? בגלל אלה שמזלזל
חנה07.10.20
מקסימה. ואהבת לרעך כמוך!!!!
מיטל07.10.20
52
האדמו״ר הולך עם התזה שלו ולא מעניין אותו שכל המומחים מתנגדים לה בחריפות ומזהירים מתוצאותיה הקשות. הוא ייזכר לדרעון עולם כפי שהמיט אסון על החברה החרדית.
מאיר07.10.20
סכנה אתה משחק באש חזור מדבריך
אני 07.10.20
היזהר בלשונך. "וכל דבריהם כגחלי אש"
פלוני07.10.20
של גפרור קטן שרוף
ג'פרי 07.10.20
51
יש גם דברים נכונים אבל הם בכלל לא תרצו דבר וחצי, שיתנו תשובות על 4 שאלות 1. למה הם הכחישו ואמרו בהתחלה שזה לא מסוכן, ואילו בשביעי של פסח הם אמרו שנגמר הקורונה, הזכרון שלנו לא נדפק מהקורונה, (אמנם בכתבה הוא אומר שלא התקכחשו אבל הם הכחישו מאוד 2. למה הסתירו את החולים ? כולל את הרב עצמו שחלה (עיין ע
חרדי שחרד07.10.20
50
אם החשש לירידה רוחנית כל כך גדול, אולי יש בעיה יסודית בשיטה שבלי מסגרת קפדנית כל החינוך יורד לטמיון? אולי הנגיף הזה רק מעמיד מראה על המצב הרוחני האמיתי ושאולי צריך לחנך בדרך אחרת?
דורון06.10.20
אין שום בעיה בשיטת החינוך, זה הטבע של בן אדם כשאין לו מסגרת הוא יכול ליפול לכל מיני דברים, ובפרט כיום עם האייפונים וכל המכשירים, וכל הריקים שעושים את עצמם חזקים כביכול הם לא צריכים מסגרת, אנו יודעים טוב טוב את מצבם הרוחני... אם יש בעיה כביכול בשיטת החינוך, אז תגיד גם, שהיה בעיה עם השיטה של משה רבי
כ07.10.20
קלעת בול!!!!!!!!!!!!!
פלוני07.10.20
זה לא חשש זה ודאי השיטה הזו פסולה לגמרי ובכלל מצד אחד אומרים לך שהסגר וההנחיות מוציאים בחורים מהישיבות ומה עם דת בין הזמנים אז אין איסור ביטול תורה ואז אין חשש צבועים שכמותכם
ג'פרי 07.10.20
אהבתי.
מוישה07.10.20
מ ד ו י ק
חרדי גמור06.10.20
יותר ממדויק. כתבתי מילים זהות לפני מספר שעות לתגובה מספר 3. החסידים חייבים לעצמם חשבון נפש למה היציבות הרוחנית שלהם מבוססת על דברים חיצוניים שבהעדרם היחיד מאבד את עצמו לגמרי ורק בציבור וככקהילה מכונסת הם מצליחים להגן על עצמם מפגעי החוץ... בעולם של היום כל אדם ואדם מחויב מידי בוקר לבחור את הדרך הנכו
רחלי07.10.20
לא לחינם עשה הגר"א חרם על כת החסידים זו סטייה מהיהדות כמו הרפורמים והקונסרבטיבים וגרוע מכך
ג'פרי 07.10.20
49
אשרינו אשרינו שיש לנו רבי כזה
דוד פ06.10.20
48
צריך לפתוח בקמפיין: אני לא קונה הכשר של בעלזא. איך אפשר לסמוך על מי שאין לו תפיסת מציאות? למה לממן את מי שפועל נגד הציבור?
יוסף06.10.20
מעניין שאת ההכשר של 'העדה' אתה קונה כמו כל עם ישראל, למרות שהם חושבים אחרת ממך ולא רק בקורונה אלא כל השנים, קנאים, מפגינים, מבעירי פחים. תכל'ס כל העם כעדר אוכלים את ההכשר שלהם עד שכבר אי אפשר בלי.. לך קודם תחרים אותם ואז נראה הלאה.
מני07.10.20
אתה מערבב ומטעה, אלו שמבעירים פחים הם לא מההכשר של העדה החרדית, זה נטורי קרתא וקיצונים, העדה החרדית תמיד מזהירה שהעצרות וההפגנות, לא יבואו בחורים וילדים, והעדה כמעט לא מורה לעשות הפגנות כמו הפלג הירושלמי, השיטה שלהם זה התבדלות, אבל לא כמו נטורי קרתא לסגור את הכבישים בכל יום
כ07.10.20
אני לא מזדהה עם העדה בהתנהגות שלהם בקורונה אבל מה לעשות ההכשר שלהם אמין [מתוך בדיקה] וההכשר של בעלז לא אמין מה לעשות
ג'פרי 07.10.20
אני ואלו מסביבי לא קונים הכשר של בעלז בגלל עוד סיבות אחרות חבל על הקמפיין הרבה הפסיקו לקנות את ההכשר שלהם אפילו ברמי לוי קשה למצא מוצרים שלהם על כל מוצר שלהם אפילו ברמי לוי יש 100 מוצרים מהכשרים מקובלים אחרים [בד"ץ הרב רובין הרב לנדאו ועוד]
ג'פרי 07.10.20
47
מה שהאדמו"ר הזה לא מבין זה שאנחנו לא נמצאים באיזה כפר בגלות בין הגויים, אלא במדינה של יהודים. אי אפשר שכל מנהיג קהילה יעשה מה שבא לו, על פי ההבנה שלו, גם אם יש לו סברות שמצדיקות את דעתו. אדם שעושה חור בספינה בתא שלו בספינה מטביע את כולם יחד איתו. צריכים לשבת כל גדולי הדור מכל המגזרים יחד עם אנשי מ
כלל ישראל06.10.20
לא אהבתי את הסגנון הבוטה על האדמור אבל עצם הדבר שצריכים כל הרבנים לשבת ביחד ולהחליט זה נכון.
פלוני07.10.20
גם בלי לעשות חור אפשר להטביע את הספינה ע"H שכל אחד סוחב את המפרש לכיוונו עד שזה נקרא ואז הספינה נסחפת למים מדוכנים וטובע וזה שיטת בלזא העכשווית שהרב הנכבד שהשתמשו בשמו מתרץ או בכלל דורש את זה מעם ישראל וזה גרוע ביותר לכלל ישראל כזו מנהיגות שלילית ובמקום להודות על הטעות פשוט חולשה נעשית שיטה
shmoyger07.10.20
46
בלי תירוצים ופלפולים ובלבולים ריחוק הוא שמציל נקודה וכמו שעל פי רופאים מחללים שבת ויום כיפור ככה צריך לשמוע ולעשות מה שאומרים בפיקוח נפש עסקינן ובמגזר החרדי מתים יותר מכל מגזר אחר כי אין דין ואין דיין
RAFI06.10.20
על פי רופאים מחללים שבת ויו"כ מיירי כשהרופא יודע על מה המחלה מדובר אבל כאן שאין רופא אחד יודע מה קורה לא צריכים לשמוע ואלו שטוענים שהם כן יודעים מקשקשים במוח
מנחם06.10.20
45
יש המון מה להגיב על מה שנכתב כאן. אני רק שאלה קטנה, בלי חתונה מאסיבית לנכד של האדמו"ר, למי ייהרס הרוחניות?
יצחק06.10.20
זו שאלה של לוטפאק... אחד מהדברים שמי שאינו חסיד לעולם לא יוכל להבין....
שאלה מנותקת ומג06.10.20
האם זה אומר עליכם חסידי בעלזא היקרים שאמונתכם כה מעורערת עד כדי כך שאם במשך שנה נניח לא תשתתפו בטישים ענקיים ובחתונות של משפחת המלוכה תאבדו את עולמכם הרוחני? האם הדבר לא מצריך ממכם חשבון נפש עמוק לגבי יציבות עולמכם הרוחני שתלויה כ"כ בגורמים חיצוניים? על החילול השם שגרמתם ועודכם גורמים אתם וקבוצות נ
רחלי06.10.20
רואים שאת סתם מוסתת מהתקשורת להיות חסיד בטיש או להיות בחתונה הנכד זה לא אומר יאבד את העולם הרוחני זה לקבל אנרגיות אדירות זה כמו מזון לנפש כמו להבדיל כוס מים קרים לבן אדם שהולך ביום חם ומי שלא חסיד לא יבין זאת האנרגיות האלו שאת מקבלת אחרי שירה עוצמתית בטיש או לראות את הרוב רוקד בחתונת מכדו זה מטעין א
חסיד07.10.20
44
לכל "המשכילים" החדשים, שטוענים שאם בחור יורד מהדרך כשאין מסגרת ישיבתית, סימן ששיטת החינוך בעייתית, אין שום בעיה בשיטת החינוך, זה הטבע של בן אדם, כשאין לו מסגרת הוא יכול ליפול לכל מיני דברים, ובפרט כיום עם האייפונים וכל המכשירים, וכל הריקים שעושים את עצמם חזקים, כביכול הם לא צריכים מסגרת, אנו יודעי
יהודי פשוט!!!!!07.10.20
43
כמה מחרטט. כמה נפשות על מצפונם.
ברניטל07.10.20
עוד אחת מכל אלו שיש בעולם שלנו שחושבת את עצמה לגאון וכל מילה שלך יותר תת רמה מהשניה אני עובדת באחת המעבדות ויכולה לציין שהיו אמנם בבעלז לא מעט חולים מאומתים קלים ששהו בבידוד או במלונית אך חולים קשה ונפטרים מבני החסידות אותם אפשר לספור על יד אחת שלושה מהנפטרים נפטרו מרשלנות רפואית מוכחת וכל השאר נכנס
ליאת07.10.20
42
נכון ואמתי עם הזמן כולם יסכימו עם זה
חיה07.10.20
41
מי שמפריע לו מה שקורה בבעלזא שלא יכנס לשם
ישיבישערנט07.10.20
אין בעיה. אבל למה הבלזונים מסתובבים לידינו ?
לוי07.10.20
ואם הוא בעלזער ואין לו לאן לשלוח את הילדים?
בעלזער07.10.20
אנחנו מבקשים שהבעלזרים לא יצאו משם
זלדה07.10.20
מפגר,הבעיה שרוצחי בעלז יוצאים מהכלוב שלהם ומדביקים. שם רשעים ירקב !
יששכר דב07.10.20
40
שימו גדר סביבכם שלו תיצאו ותדבקו אותנו ברוחניות המרגשת שלכם
יוסי06.10.20
39
אם היו חיים רק בינם לבין עצמם ניחא הבעיה שהם חיים גם מחוץ לקהילה ומזיקים לאחרים.
אחד שמבין06.10.20
38
אין בטיעונים הצדקה להרוג אחרים. אם בכדי להציל נפשות משמד רוחני מוכנים להקריב כמה גופות חסידים ניחא זבש"ם אך אין רשות לאף אדם יהה מעמדו אשר יהה להקריב את זולתו.
יאנוש06.10.20
37
וואו כמה בלזרס יש באינטרנט
מנחם06.10.20
36
הם מתייחסים לחתונה של נכד/בן אדמו"ר כעניין רוחני לא כבילוי
אודי06.10.20
35
לא הבנתי, למה ללכת מסכה בשעת התפילה או באמצע הלימוד. זה סכנה רוחנית?
ירחמיאל ווייס06.10.20
34
הכתבה היא עבור חסידי בלז ולא לכלל ישראל אבל אני זוכר בעליה הגדולה של יהודי גרוזיה שלח הרבה הצעיר את עוזריו נתן להם את מכוניתו תרם הרבה כסף להדפיס סידורים בשני השפות לצערינו זו היתה מילחמה עבודה בזמן שכל שאר העסקנים בכנסת לא עשו כלום יש מה ללמוד ממנו הוא בודד במערכה הקשה הזו
נפתלי07.10.20
באמת כל הכבוד. תרם סידורים. אגרוייסא מציאה. ואתה יודע כמה עולה למדינה טיפול בחולי קורונה? ואתה יודע כמה סובלים אנשים בגלל חסידי בעלזא שלא מקיימים את ההנחיות? אתה יודע שאחת מעשרת הדיברות היא: "לא תרצח"? שמעת במקרה מצווה מהתורה:"ונשמרתם מאד לנפשותיכם"? אתה יודע מה אנשים ברחוב אומרים על האדמו"ר מבעלזא?
לנפתלי תגובה 7507.10.20
חזור מדבריך אתה משחק באש
אני07.10.20
33
חרדים אתם נופלים ברשת של המדינה כאשר הכל ייגמר בעז"ה יחפשו אשמים והשלטון יצביעו על החרדים כגורם שהרס את הכלכלה של האזרחים ------הם בונים עכשיו יום יום את הגנת עצמם מכישלון הקרונה ------ואתם החרדים תאשמו בהכל ------- זה טוב להם התנהגות של החרדים לאי ציות ------התמנות שלכם בכנסים ללא מסכ
פריעד07.10.20
32
לא ראיתי אדם נורמלי אחד שיגיד שמותר לרצוח בשביל שלא יהיה ירידה רוחנית
בני07.10.20
קודם כל יש כאלו סיפורים בגמרא ובחז"ל, וגם בדורות אחרונים, על מסירות נפש כדי לא לרדת ברוחניות אפילו במשהו, אבל פה לא מודבר לרצוח, כי בכל זאת זה לא בידיים ממש, וכל הצבור חוץ מבעלזא שישימו מסיכה ושלא יתקרבו לבעלזער, ושישארו בבית, אם כביכול ללכת בלי מסיכה והתקהלות במנינים, זה ממש רצח, אז לפי השקר שלך,
ב07.10.20
31
במילה אחת - צודקים!
מוישה06.10.20
מקומם של הטובים שבהם באברבנאל אישפוז כפוי,וחבל על הכסף !
יוסף07.10.20
צודקים שיש ירידה רוחנית. (אם יש כזה דבר פיקוח נפש רוחני דוחה פיקוח נפש גופני- לא אני שיחליט...אבל זה נשמע מוזר) אבל: לא צודקים בזה שאפשר ללמוד ולהתפלל עם מסיכה. ואפשר לשמור מרחק ולא להתקהל שלא לצורך רוחני.
שושי07.10.20
30
לכל המלעיגים למיניהם האדמור מבעלז הוא מנהיג העולם, תרצו או לא, כל מה שהוא חושב כשכולכם ישנים עוד רואים רק מאוחר יותר כמה צודק !!!! ולמי שלא מפרגן לבעלז אז תודו בזה שאין שם בחורים נושרים !!! שלא כמו הליטאים והספרדים שבזמן הגל הראשון הסתובבו ברחובות, ואני לא בלזער....
אבי06.10.20
בהסכמי אוסלו ראו מאוחר יותר כמה הוא צדק.....................
חיים07.10.20
הרוצחים גרועים מהנושרים פי אלף !!!!
אברהם07.10.20
29
אתה לא מנהיג של ציבור . הבעיות לא באות לפתחך. כל המצייצים למיניהם. אין להם שמץ של תחושת אחריות . גם אם נדמה להם שהם מצייצים מאחריות .
ל 16 לא הבנתי כי06.10.20
28
אם יש להם שיטה שלהם שיעשו סגר לרחובות שלהם ולא יזיקו לכל הציבור הרחב פגעו בכל השכונות הצמודות אליהם גרמו הרבה סבל הפיצו את המחלה גם לשכנים הלא בעלזרים פגעו בפרנסה של אחרים זה רוחניות????
יעשו סגר לעצמם06.10.20
27
ברוך ה' שיש בדור האומלל שלנו אנשים חכמים וצדיקים שמבינים את הדברים לעומקם, ולא סתם צועקים 'לשמור על ההנחיות'.
זיו06.10.20
26
מה שהכי מופלא, שהבעלזער מוביל כאן מערכה שלימה נגד הקורונה בלי מילה אחת! אין שום מילה בנושא שיצאה מפיו!
יענקל07.10.20
גם בעדר הבהמה הראשית מובילה את כולם בלי להוציא מילה אחת! רק שבהמה בדרך כלל לא מזיקהאבל הם כן מזיקים...
אפי07.10.20
סכנה קיימת במילים שלך אתה משחק באש אני מרחם עליך חזור מדבריך
אני07.10.20
מה יש עוד תמימים שחושבים שמה שהרב פרידמן דיבר, זה לא מה שהאדמו"ר אמר לו להגיד?????????????
מנחם08.10.20
25
2 שאלות 1. נניח שהוא צודק וצריך לעשות טישים כרגיל, אבל למה לא לשים מסיכות בביהמ"ד וברחוב? 2. אם השתתפות בחתונה של נכד של הרבי זה משהו שא"א להסתדר בלעדיו, איך הסתדרו בבעלזא עשרות שנים ללא חתונה של נכדי הרבי, ואולי זה שלא היו חתונות זה גרם להם להדרדרות רוחנית?
זאב06.10.20
אהבתי את השאלה השניה שלך
shmoyger07.10.20
24
אבקש מהקוראים להאיר את עיני. אני לא ראיתי שום סברא או מקור הלכתי בדברים. הרב בעצמו כותב שהמצב שלנו איננו שעת השמד. ואם כן מה המקור ההלכתי לסכן את הנפש?
יעקב06.10.20
גם אני לא ראיתי שום מקור. יש בדברים הרבה "רגש". ודברים "שמימיים", - אבל לא מקור הלכתי, שאיתו אפשר לפסוק הלכות שבת. למשל. הלכה צריכים לפסוק בשכל יבש וקר - עפ"י ההלכה הקשוחה, ולא להכניס רגשות ושאיפות רוחניות.
י07.10.20
23
אני אוהב אותך! תמשיכו לדבר בעד ונגד ,זה עושה לי טוב בקטע אישי אז תודה!
בעלזער רוב06.10.20
יש לבעזער הזה נקיפות מצפון -- מעולם לא קראתי כאלו חגובות חזקות -- חשבתי שרק אני כועסת על הנזק שהבעלזרים עשו לכלל הציבור משמח אותי לראות שאני לא לבד עם הרגשות שלי
פסיכולוג07.10.20
22
נהרא נהרא ופשטיה
זוויעל ב"ב06.10.20
21
כל השיטות כל כך יפים אבל סך הכל הם מזיקים לציבור הרחב גרמו הרבה סבל לאנשים אחרים עשו חילול ה' גדול אבל תמיד יצדיקו את עצמם!!
שיסגרו את עצמם06.10.20
20
כל עוד מדובר בקבוצות קטנות שחיות לפי הטירוף הזה אז מילא, אבל ברגע שהחרדים מראים סימנים שהם הולכים להיות קבוצה משמעותית במדינת ישראל – התפיסות המטורפות והמנותקות שלהם מהוות סכנה קיומית להמשך קיומה של מדינת ישראל, לא פחות ואולי אפילו יותר מהערבים! רק תדמיינו מה היה קורה אם אנשים מהסוג הזה היו מנהלים
איזו מורכבות!07.10.20
נכון באמת עדיף שניתן להנהיג את המדינה לשרים שמצפצפים על ההנחיות בצורה בוטה וחצופה (השרה גילה גמליאל) או שראש ממשלת ישראל בכבודו ובעצמו ונשיא מדינת ישראל המנהיגים ה"דגולים" של המדינה שלנו משאירים מאות אלפי זקנים וחולים לעשות את החגים לבד כמו כלב בזמן שהם בעצמם מפירים את ההנחיות שהם מסרו לציבור מה אני
איתי07.10.20
19
המון מלל ולא ראיתי תשובה לשאלה
לא מבין06.10.20
18
לקרוא את הכתבה הזו פעמיים ולהבין את מה שר' פנחס פרידמן כותב. יש פה חשיבה עמוקה ביותר שגם אם אינך חושב כמוהו, בוודאי אינך יכול לזלזל בדעה זו ולהפריך אותה...
צדיק הדור06.10.20
גם אם לא מפריכים, ולא מזלזלים בדעה הזו--- זה לא סותר שיש התנהגות שאינה קשורה לשום מצב רוחני כל שהוא! מסיכות, התקהלות (שלא לצורך רוחני...)
הגזמתם07.10.20
הנייר סובל את הכל !
יצחק07.10.20
17
למעשה לא הסביר כלום. 1. לעשות חתונה ענקית לנכדו היא לא צורך רוחני חיוני לכל הדיעות. 2. לא להלביש מסיכות כאשר מתפללים בצפיפות אלפי אנשים או כאשר רוקדים בחתונה אין שום הסבר בעולם. 3. חילול השם הוא גם לגבי יהודים חילונים. השנאה שגרמו בהתנהגותם אי אפשר לתאר. 4. אין כאן שעת השמד, גם אם יש קצת הפלייה נגד
חסיד שפוי06.10.20
16
והאלו' עשה את האדם ישר והמה ביקשו חשבונות רבים... במקום לקיים ונשמרת בלי חכמות מבלבלים את המוח ורוצחים אנשים. איך אמר הרב שטיינמן? גאוה גאוה גאוה....
משה 06.10.20
דבר בכבוד תתבייש לך!!!!!!!!!!
פלוני07.10.20
וזה אותו הרב שטיינמן שיצא מגדרו לכבד את האדמו"ר!!! רק שתדע. וד"ל.
למשהלה07.10.20
נו אז מה הרב שטיינמן עם כל הכבוד לא ברא את העולם בששה ימים ואפילו אם הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו היה מכבדו זה רק לטריליונית שנייה הזאת לא מעבר לזה אל תאמין בעצמך עד יום מותך
ג'פרי 07.10.20
15
סופסוף מישהו שלא מתחבא מאחורי שטויות, אומר את הדברים כמות שהם, ואם אמנם שאפשר להתווכח על עצם הענין ועל החתונות כמו שהכירו, יש כאן דעה!!! מצרך נדיר בימינו
מאד לענין06.10.20
14
מדובר ברועה שלא רואה. הצאן שלו נטרף והוא "דואג" לרוחניות של הצאן. האדמו"ר מבלז זה משהו נורא. שהקב"ה ישמור על עם ישראל ממנהיגים כאלה. בקשר לראיון עצמו: המרואיין חוזר על עצמו שוב ושוב עם סיפורי "רוחניות" ומנסה איכשהו להצדיק האדמו"ר "מרחיק הראות". אחד מהראיונות הכי מזעזעים שקראתי. בושה. דם יהודי נשפך כ
מישהו06.10.20
13
תמשיכו לבכות כמו אנשים גלותיים במקום לקלוט שרומסים אתכם ואת הדת . מגיע מישהו עם הנהגה ראילית כבר חמישים שנים ופוקח לנו עיניים אבל אתם סתומים וממשיכים ללקק ולרקוד מה יפית
מזוכיסטים06.10.20
12
זו מלחמת הקודש והחול אלא היצר הטוב עם היצר הרע... פשוט מאוד קשה לחיות חיים רגילים וגם בטוחים כי זה דורש מעט חשיבה ותכנון (כמו למשל לאן לצאת לקניות ואיפה יותר כדאי להתפלל ובאיזו שעה, לדוגמא בבוקר מוקדם יש יותר מניינים ריקים מאשר בשעות מאוחרות יותר וכו וכו) וגם מעט מגבלות של חוסר נוחות כמו מסיכה והיגי
מלחמת היצר06.10.20
תתבייש לך לדבר כך על האדמו"ר מבעלז!!!!!!!!!!11 ואני לא בעלזער ולא חסיד אלא לטאי!!!!!!! אבל כבוד לרבנים גם לי יש!!!!!!!!! לו יש דעת תורה (כלומר הוא יודע ע"פ התורה מה הקב"ה רוצה שנעשה) ולך לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
פלוני07.10.20
11
גם אני יכול לצטט פסוקים וחי בהם ולא שימות בהם פיקוח נפש דחוה כל הת' פורץ גדר ישכנו נחש מספים עם הפוזה. רוצים לצפצף תגידו אנחנו מצפצפים.
יהודי06.10.20
10
בדיוק על אלו אמרו חז"ל "איזהו חסיד שוטה וכ"ו ". אפשר לקיים המצוות עם מסיכה . וזה שהם מתקהלים וללא מסיכה מוכיח שהם שוטים .
מאיר06.10.20
תתבייש לך עומד מאחוריהם גדול הדור וכך אתה כותב בושה וחרפה
דוד פ06.10.20
כשדר' יולי אדלשטיין (אה בעצם שכחתי הוא לא דוקטור רק פוליטיקאי) נכנס לאדמו"ר וביקש ממנו שיוציא מכתב שכולם עטו מסכות האדמו"ר אמר לו שאם הוא יביא לו הוכחה שהמסכות מונעים השפשטות הנגיף אז הוא יכריז ועד עכשיו מחכים לההוכחה
מנחם06.10.20
נסית פעם לכבות נר עם מסכה חד פעמית(לא מסכה מבד)?
מנוחה07.10.20
9
לא מבין, למה ללבוש מסכה ברחוב זה סכנה רוחנית?? אני גר בבנין עם בעלזערס וכמה שכנים כבר נדבקו מהם, האם גם על הבריאות של אחרים אפשר לעשות את החישובים האלה??
אברך פשוט 06.10.20
אתה נפלת על כמה בעלזרים שבאו לך לא טוב בעין האדמו"ר שליטא מעולם לא אמר ללכת בלי מסכות ואכן כולנו הולכים עם מסיכות במרחב הציבורי ואפילו אצלינו כמו שראיתם בחתונת הנכד אז תחשבו פעמיים לפני שאתם סתם משמיצים ומאמינים להסתה שעשו עלינו בתקשורת קצת אהבת חינם לא הרגה אף אחד
בעלזער07.10.20
8
אם לבחורי ואברכי בעלז הייתה מינימום של יראת שמים אמיתית אז לא היה קורה להם שום דבר אם היו סוגרים את הישיבות והכוללים לתקופה מסוימת אבל כשיראת שמים א יתית לא קיימת אלא הכל זיוף אז לא יעזור כלום חסידים שוטים
חיים06.10.20
שבבניק אתה כלל לא צודק, אם יש בעיה כביכול בשיטת החינוך, אז תגיד גם, שהיה בעיה עם השיטה של משה רבינו שרק עלה לשמיים, וחשבו שהוא יום אחד יותר מהזמן וכבר נכשלו בעגל, משה רבינו היה להבדיל כמו המלמד תינוקות שאיחר לבוא לכיתה, ותלמידיו כבר נכשלו, ואיך עם ישראל באותו דור, אחרי קבלת התורה נכשלו בבנות מדין??
ב07.10.20
עפרא לפומיך של נעליך מעל רגליך לפני שאתה מדבר על דור המדבר היזהר והישמר אתה מכיר בטח את הסיפור של רבי משה פיינשטיין על הרב ובנות לוט
ג'פרי 07.10.20
זה סתם כפל הלשון כשאומרים חסידים לא צריך לומר גם שוטים
ג'פרי 07.10.20
7
יאללה יאללה
ש06.10.20
הסתבכת, אה.... לא נאה לך.... נעבעך.
אוי אוי אוי07.10.20
6
הכל טוב ויפה כל עוד חסידות בעלזא שומרת את ההנהגה הזאת בתוך החסידות בלבד ובבחירתה היא גם יכולה להורות על התאבדות המונית למען קידוש השם זאת זכותה. אבל מה לעשות שאנחנו באותה ספינה וחסידות אחת גורמת למגה אירוע בקנה מידה שחוצה בהרבה את גבולות החסידות. ומה לעשות שבכדי לקיים חיים במשותף אי אפשר שקבוצה קד
חרדי גמור06.10.20
לכן האדמו"ר לא הורה לנסוע על 200 קמ"ש
דוד פ06.10.20
5
אפשר לעטוף כל דבר בפסוקים מכאן ועד אפריקה. אין שום הצדקה להתנהג בחוסר זהירות כזאת של בריאות הגוף שמזיקה גם לרוחניות. ילד שאבא שלו מת זה לא נזק רוחני?? לגופו של טענה, שהרב'ה לא נסע לטלזטון אין שום קשר להתנהלות וזה פופליזם. אני מבין את הצורך לשמור על הרוחניות אבל מה הקשר להתקהלויות המוניות ללא שמירה
בריאות הגוף והנפש 06.10.20
4
כמובן שסתם רכילות זה לא מעניין הלכתי יכול מישהו להתווכח עם הדעת תורה של הרבי מבעלזא אנו רוצים לשמוע דברי תורה וחכמה מאשר ווייס
יעקב 06.10.20
3
כל הפלפולים האלו היה טוב אם לא היו מזיקים לאנשים אחרים הרי הבעלזרים מסתובבים ברחוב בלי מסכות והפיצו קורונה כ"כ דואגם לרוחניות של הבחורים - כששומעים יום יום על נפטרים ואומרים אל תעשו השתדלות זה גם פגיעה ברוחניות של הדור הצעיר. ועל הכל איזה חילול ה' הם עשו - כולם מסתכלים עליהם בעין רעה!!!
מזיקי הרבים06.10.20
רואה אותם בבית שמש, ועליהם נאמר (תענית יא): "...בזמן שהצבור שרוי בצער אל יאמר אדם אלך לביתי ואוכל ואשתה ושלום עליך נפשי ואם עושה כן עליו הכתוב אומר (ישעיהו כב, יג) והנה ששון ושמחה הרוג בקר ושחוט צאן אכול בשר ושתות יין אכול ושתו כי מחר נמות מה כתיב בתריה ונגלה באזני ה' צבאות אם יכופר העון הזה לכם עד
אבי06.10.20
2
נכון מאוד ראינו את החתונה הגדולה ,שזו מלחמה בין קודש לחול, וכן בשבועות שהגיעו לראות ולהתדבק בהצדיק,וזו מלחמה בין קודש לחול, ופשוט שכוח של הרבי ללחום עם הרע זה רק בדיבוק חברים ותפילת רבים עם הרבי זה נותן לו כוח בעליונים להכות ברע!!!!!
יוסי06.10.20
צריך להשמע להנחיות וגם ללמוד תורה!!!
יהודי נורמאלי07.10.20
1
כל הכבוד לו! ככה צריך. שכחו שיש חיים חוץ מלפחד מקורונה.
אשריו!!06.10.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם