כיכר השבת

חשבון נפש

"אדמו"רים ורבנים נפטרים, ידינו לא שפכו את הדם הזה?!"

הגאון רבי אשר וייס, בחשבון נפש פנימי ונוקב: "בושה תכסה פנינו, בכל יום נפטרים מהקורונה, בניהם אדמו"רים, ר"י, מרביצי תורה ועמך בית ישראל, לא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה" (אקטואלי)

180
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ה בתשרי | 13.10.20
הגאון רבי אשר וייס
הגאון רבי אשר וייס (צילום: באדיבות 'קול הלשון')

גאב"ד 'דרכי הוראה', הגאון רבי אשר וייס, מפרסם הבוקר (שלישי) מכתב חריף הקורא להישמע להוראות משרד הבריאות, לצד חשבון נפש נוקב על התנהלות חלקים במגזר החרדי.

בפתח מכתבו מזכיר הגר"א וייס את המגפות שפרצו בהיסטוריה וכיצד גדולי ישראל דאז הורו להישמע לכל הוראות הרופאים, כולל שמירת מרחק וחבישת מסכה.

בהמשך תוקף הגאב"ד: "בושה תכסה פנינו כאשר אין לך יום שאין קללתו מרובה מחברו, ובכל יום ויום נפטרים לבית עולמם ממחלה זו, ובניהם אדמו"רים, ראשי ישיבות, מרביצי תורה מופלגים ועמך בית ישראל, ואלפים נאנקים בכאב וביסורים, ולא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה".

המכתב המלא

הגאב"ד הדגיש: "כבר אמרתי בעבר שעלינו להחמיר יותר מרשויות הבריאות בארץ ובועלם שנגועים בנגיעות שונות, הלא התורה הקדושה לבדה היא נר לרגלנו, ובה נצטווינו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', ואיך לא נבוש כאשר פורקי עול מצוות ואומות העולם תמהים, וכי איך לא יחוסו אנשי תורה למצוותם 'השמר לך ושמור נפשך מאוד'".

בסיום מכתבו כותב הגר"א וייס: "בתקופה קשה זו יש להתחזק בעמל התורה וחדותה, ובכוח התפילה ובשמחת המצווה".

תוכן שאסור לפספס
180 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
86
מי שם אותו לאיש, יש לו בכלל אחריות להתדרדרות הרוחנית שיש בשביל ההנחיות שלו, בושה תכסה פניו, האיך שמאשים את כל העולם, אין לו מוסדות (כמעט) אין לו אחריות על צעירי הצאן, איסטרי בליגונא קיש קיש קריא, מי שאל אותו בכלל, יפה לו השתיקה
אורה14.10.20
חסרת דעת בושה וכלימה כל המבזה תלמיד חכם אין תרופה למכתו בושי והיכלמי
מוחה14.10.20
לההנהלה למה השמטתם דברי בענין הרופאים, אהה, משום שאני צודק, ככה הולך היום, מי שיש לו דברים של טעם משמיטים אותם, מי שיכול לעשות שחור בעינים כותבים באותיות גדולות, עכשיו אני כבר למה אין תגובות נגד הנזהרים כי משמיטים אותם.....
אורה14.10.20
85
יש עוד תלמידי חכמים בישראל. ולכן השאלה היא כפולה: מדוע לא מקשיבים להם, ומדוע הם מדברים רק כאשר קלו כל הקיצין. אמנם הא בהא תליא: אילו היו יודעים אותם ת"ח שיש טעם לומר דבריהם, היו אומרים אותם מוקדם הרבה יותר. אבל הם יודעים היטב שלא יקשיבו להם, משום שהציבור מתיישר תמיד עם הקיצוניים והטיפשים ביותר, ומעד
חנן. ב.13.10.20
84
הרבי מבלז יותר גדול ממנו ופרופסור יורם לס תומך בשיטת הרבי מבלז זה נכון שבבני ברק מתים בממוצע 3 ליום ומתו כבר 110 בחצי שנה האחרונה, גם בשפעת זה כך
הרבי מבלז13.10.20

הצגת כל התגובות

83
למר יאיא המגיב למר אמת. רק נאמר שם שאם יש זלזול הוא, בא לאחר ראיה נכונה שכל ההשתדלות בדך כלל עלתה בתוהו. כולל מערך הקפסולות העצום של עולם הישיבות מסורוצקין ועד וולפסון וקפלן וכולל הכל, והפסידו לא מעט הפסידו את זמן החורף ואת חג השבועות. וכך האדמורי"ם הפסידו את חג הפסח ואת חג השבועות. ואילו היו מוצאים
אישי13.10.20
82
ירבו כמוך
אברהם ויצמן13.10.20
81
לתקן את הכותרת לא בכל יום נפטרים מהקורונה אלא בכל יום נפטרים עם קורונה זה הבדל משמעותי
אבי13.10.20
דבריכם אינם נכונים כלל ועיקר. הקורונה הורגת. כב' לא יודע את המציאות
סליחה טעות13.10.20
80
יישר כוחו של ר' אשר ווייס שליט"א. סוף כל סוף פוסק הלכה כותב דברים כדרבונות!!! ולוואי וישמעו בקולו, ויאריך ה' ימיהם של כל המקפידים על 'ונשמרתם' כהלכה.
יהודה לוין13.10.20
79
תתבייש לך! אין לך מחילה על כך שאתה מעיף בחורים לרחוב. ושם הם פורשים עולתורה ומצוות בגללך.
דנינ15.10.20
78
מי אני להגיב על עצם דברי הדרת גאונו, אם כי ישנם פוסקים חשובים גם הם החולקים על דבריו וגם מנמקים את דבריהם בטטו''ד אך נחזור לדברי הרב ונשאל למה לא יוצאים מלחמת חורמה נגד השמנת יתר, שגובה לא פחות קרבנות, כמה קרבנות פתאומיות נגבו רק השבוע מסלתה ושמנה בלי קשר לקורונה למה לא נלחמו גדולי עולם נגד סיגריו
משה14.10.20
השמנת יתר היא לא מגפה. היא הורגת רק את מי שמחליט להשמין. פה יש מגפה שצריך למנוע אותה ברמה הציבורית. הבנת את זה? (נגד סיגריות שהורגות גם אחרים - נלחמים ועוד איך!)
אריה14.10.20
כי השמנת היתר ש ל ך לא הורגת את ה ח ב ר שלך ואת האבא שלו ואת מי יודע מי עוד. אתה רוצה להשמין בכיף. אבל הקורונה ש ל ך הורגת את החבר שלך ואת אבא שלו ואת כולנו. הבנת חוכעם? שים מסיכה וזהו!
שמרל14.10.20
77
"אדמורים ורבנים נפטרו" - לא הבנתי, פטירות של בני האדמורים גורם לו להתרגש יותר מפטירה סתם יהודי? דמם סומקי טפי בעיניו?
Dude13.10.20
במכתב הוא לא כתב רבנים אלא עמך בית ישראל - האתר כתב רק רבנים... זה מה שקורה כשקוראים כותרות ולא את המאמר בעצמו...
תקרא את המכתב15.10.20
76
מתו כבר ג' אדמורים ועשרות רבות של חסידים וגלויי הפנים ממשיכים להדביק
סמאל13.10.20
75
זה בסדר- תמשיך ללקק למזרחיסטים ולחילונים ובעיקר לשנוא ולהשניא את החרדים לדבר השם
צאנזער13.10.20
לא "החרדים לדבר השם" אלא החרדים אולי לקוגל צ'ולנט שלהם. הא ותו לא. יהדות שלא מסוגלת להסתדר עם לא יותר מחבישת מסיכה מדין "לא תעמוד על דם רעך" (גם אתה חושב שאין בכך ערך, אבל עדיין מרבית העולם כן) זו לא יהדות. זו עבודה זרה. וזו בטח ובטח שפיכות דמים.
שמערל14.10.20
74
כבוד הרב לא כל אחד זכה כמוך ללמוד מפי גאון ישראל וקדושו האדמו"ר מצאנז זצ"ל שחינך אותך שצריך לדעת בעיון את כל הש"ס וארבעה חלקי שלחן ערוך וכבוד הרב בטח למד אבן העזר סימן ד' סעיף ל"ד ברמ"א אבל לצערנו רוב בעלי היתר ההוראה אינם יודעים את ההלכה הזו לא לחינם אומרת הגמרא על עם הארץ על חייו לא חס וד"ל
ג'פרי 13.10.20
73
מי יגלה עפר ..
אליל13.10.20
72
מחקר חדש קובע: 87% מאלה שחובשים מסכה מעל שעה ביום משתבשת דעתם.
רינה14.10.20
לפי התגובה שלך, את עוטה מסיכה למעלה משעה ביממה.
114.10.20
71
שילך לומר זאת לאדמור מבעלז ולאדמור מויז'ניץ ודומיהם....
קובי13.10.20
70
רב הגאון דעת ישרה תקיף ואמיץ. אם היתה אסיפה של כל עשרות הרבנים המכוונים את ליבם ויושר לבבם לדעת תורה "תורת חיים" והכוונה של הרופאים בעת סכנה ומגיפה והיו יוצאים בקול קורא חד משמעי. לא היינו רואים את המחדל הנוראי ובזיון הזה של אדמו"רים רבנים לטובת מותם של עשרות ומאות בעקבות הזלזול המופגן של דעת הרופא
מנחם 13.10.20
69
לימוד כל שהוא
משה13.10.20
68
בשם השם נעשה ונצליח, עמי הכואב רבנים יקרים רוצים תרופה בטחו בשם התברך שמו לעולם. כל רבני גדולי ישראל עליכם מונח האחריות למנות מלך על ישראל - מזרע בית דוד! כידוע לנו ארץ ישראל לא הייתה ולא תהיה כשאר הארצות חובה עלינו לקדש את הארץ לא רק ברמה האישית ... והיה ותרצו לעשות ארץ ככל הארצות אז המגיפה זאת
שלום13.10.20
67
הלוואי שלרבנים שלנו הייתה ראייה רחבה כמו ר' אשר שליט"א. התברכנו בס"ד בהרבה תלמידי חכמים, אך לצערנו אנו רואים כמה חשוב שרבנינו יהיו "מעורבים בדעת עם הבריות" וידעו להבין דברים כהוויתם
יוסי13.10.20
ואם הרב וייס היה אומר משהו אחר אז היית קורא לו רוצח אה ?
נננ13.10.20
66
העונש כי תומכים במדינת הרשע-
יוסף14.10.20
65
מענין אם רעק"א והחת"ס היו אומרים שהיום זה מגיפה על פניו זה לא נראה
יוסף13.10.20
יוסף . כמה מתים אתה עוד צריך כדי שיקראו לזה מגיפה?
משה13.10.20
בהחלט היו אומרים ... היום זה לא פעם .... בנוסף מדובר בנגיף מאד מורכב ומסוכן ... שאחרי שנרפאים ממנו יש סיכוי : לחלות שוב , וגם לחטוף דברים אחרים (גם צעירים : מחלות לב, קרום המוח ועוד...) מסוכן מסוכן .... לכן חריידים יקרים שימרו על עצמכם ואל תתפתו ללוקשים שמוכרים לכם שזה לא מגיפה
james13.10.20
64
הרב הנ''ל באופן כללי יוצא נגד ראשונים ואחרונים וד"ל
לא לחינם15.10.20
63
אם זה נכון כמו שחלק מהמגיבים טוענים שרוב הרבנים חולקים עליו. בבקשה שיקום רב אחד גדול בתורה ויכתוב תשובה מנומקת עם מקורות מש"ס ופוסקים לחלוק על הרב וייס. ואם הנימוק הוא שעכשיו זה לא מגיפה שהרב יכתוב כך וינמק ע"פ המקורות מתי זה כן מגיפה ומתי לא כל עוד שאף רב לא כתב תשובה כהלכה מנומקת כדבעי, הרב וייס צ
יודע קצת ללמוד13.10.20
בור ועם הארץ , יש כבר פסקים רבים בכתב בדיוק מה שאתה טוען שאין , יש תשובה מר' משה שטרנבוך ר' משה שאול קליין ר' נתן קופשיץ ר' משה מרדכי קארפ ועוד, ברור שדעת רוב מוחלט של הרבנים והפוסקים שאינם מחוייבים לממסד של דגל התורה ויתד נאמן הוא הפוך מדעתו החרדתית של הרב וייס
רינה14.10.20
אני לא מתפלא על הזילזול שבדבריך כי כנראה חונכת לכך כל השמות שכתבת לא כתבו תשובה כהלכה מנומקת עם מקורות בש"ס ופוסקים. אם אי פעם פתחת ספר שאלות ותשובות אתה אמור לדעת מה הכוונה. אם הרבנים האלה דעתם מנוגדת לפסק של הרב וייס בוודאי יידעו לענות כהלכה, אם אין להם תשובות אין זה בגדר תשובה כהלכה. אבל לא מובן
נא לא לכעוס14.10.20
מדהים איך החי מכחיש את החי... זה ממש לא נכון. הרב שטרנבוך אומר להתפלל בלא מנין ולא להתקהל הרב קופשיץ כותב "לשמור על כללי הזהירות לשמירת המרחק בין האנשים וברחיצת הידיים היטב" הרב קליין מתיר רק לצורך מצוה ובזהירות הראויה הרב קארפ " "וכן חוב קדוש עלינו - להזהיר בתחילת הזמן, בישיבות ובכוללים - לשמור ולה
יוסי14.10.20
תודה שהכתרת אותי בור ועם הארץ. אבל לקרוא בלי נקודות אתה כנראה לא יודע. ביקשתי תשובה כתובה ומנומקת הלכתית עם מקורות בש"ס ופוסקים. אם יש כזאת אנא הפנה אותי
בור ועם הארץ14.10.20
62
אכן, ידינו כנראה שפכו את הדם הזה. בזה שהצבענו למפלגות המתקראות חרדיות, שלא דואגות לעצור את המגיפה - שפכנו כנראה דם. בזאת, שאנו לא מוחים בחכינ"ו על סגירת תלמודי התורה שמבטלים גזירות רעות - ידינו שפכו... בזאת שאנו לא זועקים ברחובות על סגירת הישיבות - ידינו שפכו... בזאת שאנו לא מוחים נגד סגירת בתי הכנס
עופר14.10.20
אנשים שהפכו את מצוות ונשמרתם לעבודה זרה??????????
לא סובל שוטים14.10.20
61
רבותי, מה הוא הגדר של ''חכמים היזהרו בדבריכם''?
יעקב סכונר13.10.20
60
איפה היה עד עכשיו
חזי13.10.20
שמעתי אותו מתריע על הנושא כבר לפני 5 חדשים ויש סרטונים שלו על כך !!!!
דוד13.10.20
59
סוף סוף, דעת תורה כמו שצריך. קידוש השם! הלוואי וכל הרבנים היו מדברים ככה ומונעים ייסורים ומתים מיותרים...
מאיר 13.10.20
58
בבתי חולים! ושמענו סיפורים בשפע. וחלק בכלל לא נפטרו מקורונה. אז בבקשה כבוד הרב לפני שאתה וכל הרבנים מדברים לכו תחקרו את הנושא. ומסכה לא עוזרת היא רק מסכנת בחיידקים ומורידה את החמצן! לך תקרא מחקרים על זה. פיקוח נפשש
הורגים אותם13.10.20
שוטה ורוצח הכותב כך
משי13.10.20
57
חרדים מצפצפים עושים מה שבא להם,אבל גם החילונים יושבים להם בלי מסכות
מורן13.10.20
כמעט לא ראיתי חילונים בלי מסכות בעיר שלי (כפר סבא). ואם זה קורה מעירים לך. וגם אם חילונים לא מקפידים איך זה קשור לעניין. אתה בתחרות מולם? עובדתית חרדים חולים יותר. ואם תלך 500 מטר במודיעין עילית תחטוף קורונה מחסר מסכה שיעבור מולך וינשום עליך...- זה לא נכון לגבי שאר הערים בישראל.
מה הקשר?13.10.20
מנתונים רשמיים של משרד הבריאות עולה כי למעלה מ-50% מחולי הקורונה המבוגרים, מעל לגיל 65, הם חרדים שככל הנראה נדבקו במהלך תפילות הימים הנוראים - העיקר שהתפללו במניין ושמעו תקיעת כמו שצריך ויהיה הספדים מרגשים והכל סבבבה. אין מנהעגות הבתי כנסת צריכים להיות סגורים ובוודאי לא היה שום היתר לפתוח בחגים באף
שיינא13.10.20
56
תפסיקו להאמין לרופאים !! אנחנו יהודים חרדים שמאמינים לדבר ה' ויודעים שהמגיפה לא באה בגלל שלא נשמרים אלא בגלל האייפונים והפאות !!!
חייל דוס13.10.20
מאיפה אתה יודע?
יהודי13.10.20
רק שונא חרדים יכול לכתוב השמצה כזאת, כאילו בשם הדת
חכמוב13.10.20
55
החתם סופר לא סגר את הישיבה שלו כל זמן המגיפה רע״א כתב לא לסגור בתי כנסת האם הרב הנ״ל מוכן גם לפתוח ישיבות כנראה שלא בגלל שאין לו ישיבה
רק האמת 13.10.20
אין לכב' זכות לעשות השוואות כאלו, תקופה אחרת מחלה אחרת וכו' וכו'
מחילה מכבודו13.10.20
54
נפגשנו בתור פלוס באוסטריה. בקיצור א גרויסער מנהיג, שיושב במלונות עם משפחתו ................
א מנהיג?15.10.20
53
דברי הגאון זועקים בעד עצמם.אני הקטן סבור,שהציבור החרדי,חייב לעשות חשבון נפש נוקב נוסף,קרי,המחלוקות והפסילות גם של קדושים גדולי תורה ויראה,רק בגלל שהם לא שייכים למפלגה המתאימה.פעם חיפשו אמת.גדולי תורה,בלי קשר לעסקנים התומכים בו.מי יתן ,ואהבה ואחווה ,השלום והרעות תשרור בקרב מחנינו,ויחד נחזיר עטרה ליוש
אלי13.10.20
52
אין לקבל את דבריו כלל כי הוא מועסק בבית חולים שערי צדק שמזניחה מטופלים וגורמת בעקיפין למוות שלהם. אם אותם חולים היו מקבלים טיפול אצל המערכת החרדית לטיפול בקורונה הם היו עדיין בחיים. לחסדי עמרם המערכת החרדית לטיפול בחולי קורנה קשים יש 0.01 אחוזי תמותה. טיפול אנושי ומתחשב והרבה יותר טוב. משרד הבריאות
משוחד13.10.20
51
רק זה מה שחסר עכשיו שרבנים ישסעו אחד את השני לא מספיק השסע שכבר קיים
חרדי אמיתי13.10.20
50
אין לי שום זכות לזלזל או לשבח את דברי הרב דבר אחד ראיתי שיש כל מיני שרלטנים שמתחילים לחלק ציונים לפסק של ר אשר "כן יודע לא יודע וכו בושה של התנהגות אנחנו מחוייבים לפסק הלכה הזה לא פחות ממה שמחויבים לשלחן ערוך ולעומת זאת רב שלא הגיע להוראה אין לו זכות לחלוק על פוסק לא משנה כמה "חסידים"
שיהיה ברור13.10.20
49
סוף כל סוף קם אדם גדול וזועק את זעקת הכלל.. צדיק אחד בסדום...
ירושלמי13.10.20
48
שיגיד לאדמורים ולרבנים
שיר13.10.20
47
אני לא יודע מה אומר הרב וייס שליט"א אבל אתמול היה חתונה מצומצמת כמה שאפשר ובגלל מלשינים המשטרה הרסה את כל החתונה (מי יודע איזה עצוב לחתן ולכלה)ולמלשינים אל תהי תקווה מי שמלשין ראוי למכות נמרצות ערב רב וכל הקללות אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה אבל אם אנשים רוצים לעשות מצוות מי אתה שתגיד לו
נננ13.10.20
ובא נגיד שזה הציל את האמא שלך מלמות חס ושלום מהנגיף?
אני13.10.20
זה לא מוכיח כלום, דרכו של עולם שאחרי שקבעו כללים לא כדאי להתחכם, וכמובן יש גם שוטרים שלא מבינים סברות כאלו ויש ביניהם שמושפעים מתעמולת השנאה בתקשורת
מחילה מכבודו13.10.20
אם אתה לא יודע מה הוא אומר, אז למה אתה מגיב על דבריו? מה הקשר בין רשעות כלפי חתונה שנשמרו בה הכללים, לבין הוראת התורה הקדושה ונשמרתם מאד לנפשותיכם, שעליה דיבר הרב ויס? אולי תחשוב 3 שניות לפני שאתה רוקד על המקלדת?
דוד13.10.20
46
אדמור זו ירושה לא בגלל חוכמה
יהודה13.10.20
45
מנהיג אמיתי
כל הכבוד!14.10.20
44
.
כבוד ! גם רב וגם אמיץ !13.10.20
43
בושה תכסה פנינו שרבנים רצים מיומון לשבועון לכל אתר ואתר , העיקר שיראו את פניהם , כל הכבוד
בושה13.10.20
42
צודק. תאשים בשפיכות הדמים הזו את ליצמן. ביבי וקנייבסקי. הם שפכו דם נקיים. הביאו לחילול השם נוראי.
חיים13.10.20
41
לא זכיתי להבין אותו הוא לא מפחד מהתורה שכותב ונשמרתם מאד לנפשתיכם שצריכים מאד לשמור את הנפש ולא רק הגוף ולמה הוא מפחיד כל היום ונועל אנשים בבית ומכניס אותם לדיכאון והצעירים בלי מסגרת שמתפקרים
yehiel shlomo13.10.20
יש לך מקור תורני בחז"ל ראשונים ואחרונים (לא מילון מודרני) לפירושך את המילה "לנפשתיכם"? אשמח לקבל תשובה.
יהודי1013.10.20
40
גם הוא מ"הרבנים שחושבים שהתורה בכיס שלהם"?! כל הכבוד לו שדבק בדעתו! שכל ישר וחכם, בלי פלפולי סרק! פיקוח נפש!
חכמוב13.10.20
כב' צודק, ובנוסף באמת כל הש"ס והפוסקים בכיסו
יהודי חרד13.10.20
39
קודם כל זה הבל לומר כך. הוכח שמסיכה לא עוזרת ויעיד על כך אלפי החולים ומאות הנפטרים שהיו להם ולסביבתם מסיכות !!. כך גם חוקרים לא מעטים סבורים. שנית. מי מעודד את השנאה. מי שופך שמן למדורת ההסתה נגד חרדים. מי מעודד את המשטרה לתת מכות רצח. לפרק חתונות. ולהרביץ לנשים וילדים !!!. ---אותם 'רבנים&#03
סבא13.10.20
רבני הערב רב
44413.10.20
יש לי סרטון מרופא וחוקר מארצות הברית שמראה בכמה ניסויים שהמסיכות (כולם ללא יוצא מהכלל זה הבל ממש לוירוסים) כל מי שמעשן יכול לעשות ניסוי קטן שיקח שאכטה גדולה ויעביר אותה דרך המסיכה בד או כירוגית כאשר היא צמודה מאוד אם העשן עובר (חלקיקי הסיגריה) סימן שגם הוירוס עובר , עובדים עליכם ועל הרבנים הפוסקים י
מממ13.10.20
אתה רציני? יש לך מושג מה הבדל הגודל בין חלקיק עשן לוירוס? לא מאמין שהרופא הזה באמת רופא אם הוא לא יודע שזה לא מוכיח כלום
ביולוג13.10.20
לביולוג כבודו בדק שהוא יוצא בהצהרה למה מה נראה לך גודל של וירוס גרעין של שומשום חחחח.....
צצצ14.10.20
מעיקרא דדינא פירכא, וירוס לא עובר כמו פיזור של עשן. להיפך בכל העולם כולו הוכח בבירור גמור, שבכל מקום שהתהלכו עם מסיכות התחלואה ירדה מאוד מאוד
סליחה טעות13.10.20
38
תפסיקו לתלות את האשמה בדברים גשמיים ! לא מונעים התקהלות , לא שמים מסכה , איפה האמונה שלכם?!? כל הצרות באות עלינו רק בגלל דבר אחד שחוזר על עצמו לאורך כל ההיסטוריה היהודית המפוארת שלנו- מחלוקת על צדיק האמת!!! הגיע הזמן לחסל את תופעת האדמורים, שהתורה לא ירושה לך!!!! מה לא לומדים מסכת אבות ?!? תתחילו לח
אחד שנמאס לו כבר מהגלות שלא נגמרת13.10.20
דבריך הם כאלו לא נורמליים שהם לא שווים תגובה. בכל זאת רק אזכיר לך כי התורה שלנו אומרת "והלכת אל השופט אשר יהיה בימים ההם", לא "אשר חי לפני מאתים שנה". רבינו נחמן מברסלב היה איש אלוקי וקדוש נשגב, אך אין רמז בדבריו שהוא דרש שיתעלמו בכל הדורות מגדולי וצדיקי הדור ורק יחיו לפי מה שמפרשים את דבריו. וכאשר
חסיד שפוי13.10.20
הלו אני חסיד ברסלב אבל גם רבינו מאוד העריך את צדיקי דורו שכלשונך "לא היו צדיקי אמת" מה הקשר תורה לא עוברת בירושה אבל מלוכה כן קדושה כן טהרה כן ואנו לא מדברים על סתם אדמורים הרי רבינו בעצמו התחיל להיות אדמו"ר בנערותו ויצאו עליו הרבה צדיקים וחלקו עליו ובכלל כן יש הרבה שסוברים שהוא צריך להיות חי וגם בב
נננ13.10.20
37
כחסיד ש... תנו לי לכתוב כמה שורות יש הבדל עצום לרב (אפי' אם הוא שולט בכל התורה כולו!) לרבי - אדמו''ר. כדי להבין מה זה אדמו"ר ומה משמעות של חסיד המאמין ומקושר ברבו, צריך ללמוד באופן מקיף את כל הנושא ואכמ"ל כלל והנה דוגמה קטנה. כשהוכתר לאחרונה האדמור הצעיר מסדיגורא שליט''א אף אחד לא הוציא נגדו מכתב למ
אהרן14.10.20
כמה תיקונים: 1. "זה בעצם הויכוח העתיק והנצחי בין החסיד שוטה לחסיד שאינו שוטה". 2. "אם תראה חסיד המשתייך לעדה פלונית שלא מקפידים אל תתרגז 'עליו', אלא על המוביל שלו".
לא סובל שוטים14.10.20
36
אולי הוא יכול להסביר מאיפה לקח שזה נקרא מגיפה ? והאיך הוא יודע שכל השטיות של משרד הבריאות מועיל. אם זה לא יזיק? שה ואל תעשה עדיף
א יוד13.10.20
35
כך נראה ונשמע תלמיד חכם שיש בו גם דעת לצערנו זה לא תמיד הולך ביחד!
למדן13.10.20
34
שמעתי את ר אשר וייס מדבר על הקורונה לפני כ4 חדשים ומצטט גמרות ראשונים ואחרונים על הנושא ומסביר למה הגיע למסקנה שהגיע וזה נקרא דעת תורה !!!! לדעת מה התורה אומרת על הנושא !!! שמעתי את האדמור מ..... מדבר על הנושא ולא שמעתי שום גמרא או ראשונים או הנהגה של דורות קודמים שהוא מביא כהוכחה לדרכו אז למה זה
אברך חסידי13.10.20
תקרא את כתבי הרב חיים פלאזי ולא כתבים של חוקרים
נננ13.10.20
לא יודע מה אומר ר חיים פלאזי אבל אני קראתי תגובה מלאת טעם וריח מאברך ששמע שיעור מפוסק שמסביר איך הגיע לפסק הזה עם מראי מקומות ..אז מה הקשר לר חיים פלאזי ?שהאדמו"ר יסביר איך הוא למד בראשונים ובאחרונים את הדעה שלו ולא סתם יגיד הנהגה בלי להסביר אותה בעיינים של התורה ... אם כל הכבוד לכל האדמורים היקרים
מגיב לננננ13.10.20
כשאדמו"ר מדבר הוא אינו צריך לדעת תורה, דעתו היא דעת האלוקים בעצמו. חחחחחחחחחחחחחחחח
דוד14.10.20
33
הנה לנו ת"ח שיש בו דעת, לעומת קומץ אחרים שעליהם נאמר (ויק"ר א' ט"ו): כל ת"ח שאין בו דעת...
יהודי ישראלי פשוט13.10.20
32
דעת תורה תמיד תהיה הפך דעת בעלבתים. גם גם הבעלבתים עוטים פראק או עטרת אדמורית. במיוחד כש...
צמח13.10.20
31
עוד קשקשן בגרוש שאף אחד לא שואל לדעתו והוא דוחף את חוטמו לעניינים לא לו. איש יהיר שמדבר בשעוריו בזלזול נגד גדולי עולם לדורותיהם ופסקיהם.
ללא שם13.10.20
30
אמת ונכון המצוה של ונשמרתם אבל בכל התורה כולה ישנם מחלוקת הפוסקים על כל הלכה וגם בהלכות שבת ויוה"כ וחמץ בפסח החמורות אז גם במצוה זו יש מחלוקת, אבל יש לציין בצער רב גם על פטירת אנשים צעירים בפתע פתאום כפי שאירע בימים האחרונים ביניהם ראשי כוללים ות"ח ולאו דווקא מקורונה , יש רח"ל מגיפה שמשתוללת ברחובתי
מנחם 13.10.20
ר' אשר הוא אחד מהגדולים עיני העדה
סליחה מכבודו13.10.20
29
אם הוא רוצה שיכבדו את דרכו - שיכבד נא את הדרך של אחרים. אדמורי"ם ורבנים ודיינים שסוברים אחרת ממנו, מכירים את אותה תורה שהוא מכיר.
יוסי13.10.20
עלית על הבעיה! שרבנים לא דנים בנושא ביחד.
יהודי13.10.20
אדרבה תן שם של אדמו"ר אחד שלא חושב כמוהו, אבל הוא בדרגה שיכול להתווכח אתו
מחילה מכבודו13.10.20
28
לא מבין האם זה אותו רב שפסק נגד דברים ברורים בצוואה של סדיגורא. שם מטעמים כלכלים שכח שיש תורה.
אשר13.10.20
27
כל הכבוד סוף סוף רב אשכנזי שפוי
רב יוסף13.10.20
הכל תלוי בעיני המתבונן ככל הנראה שאתה לא אשכנזי, אז אין פלא שזו ההסתכלות שלך
משה14.10.20
26
יש לי כמה בעיות עם השיטה הבעלזאית. א' למה לא דואגים לזקנים לא חושב שלישיש בן 90 יהיה בעיות רוחניות אם לא יבוא לטישים ב' למה באמת לא מסכות? ג' הרי אם היו נותנים קנסות רציניות היינו יודעים איך ללכת מסכות אז למה למרות השיטה שלנו אנו לא יכולים להראות קצת סולידריות עם כלל הציבור החרדי והיהודי במדינה?? ג'
בעלזער13.10.20
25
בגלל הרב ויס מנכל מעיני הישועה פתח את פיו. חכמים לרצות את הרשיות כדברי הרבי מבלז.
מאוד מדאוג13.10.20
24
כולם משתוממים מה השם רוצה מאיתנו עם המגיפה הנוראית הזו הקרונה אחד אומר צניעות , מדברים בבית כנסיות , חילול שבת הכל יכול להיות לא רוצה לרקוד על דם של אף יהודי ולא נכנס לסיפור עצמו אבל לפני כמה שבועות קראנו פרשת פנחס ששם מוזכר המעשה של זמרי שגרם למיגפה לפני כמה שנים היה סיפור מזעזע שכל העולם עסק בסי
בני ברק13.10.20
23
זה הרב שלי,, בלי גבאים ונכדים וכו, שמבלבלים את האדמורים,
כככ13.10.20
אז תבדוק יש הרבה רבנים שאין להם גבאים וכדומה אולי האדמור מבעלז יש לו גבאים ועסקנים אבל הוא פסק זאת על דעת עצמו והתיעץ עם רופאים ופסק וכן הוא פוסק הלכה לא צריך להיות ליטאי כדי לפסוק הלכה התורה לא בכיס שלכם
55513.10.20
הגר"א וייס הוא ליטאי??? שנית, האדמו"ר מבעלז הוא לא פוסק הלכה. שלישית, הוא לא פסק על דעת שום רופא. הוא החליט שדעתו יותר חשובה מדעת הרופאים כיון שזה נוגע לעניינים רוחניים. זכותו להגיד ככה, ולמי שמקבל מרותו לשמוע להוראתו, אבל אל תגיד לי שזה פסק הלכה, ואל תגיד לי שיש גם רופאים שסוברים ככה. בכל ענין רפוא
חסיד שפוי13.10.20
.
הר ויס לא ליטאי13.10.20
22
הגאון הרב וייס מלבד היותו תלמיד חכם עצום הוא גם אינטליגנטי וסקרן לסביבה תלמיד חכם שיש בו דעת שילוב יוצא דופן במחוזותינו
מהבודדים13.10.20
יש עוד כמה כאלו, אולי לא בדרגה התורנית שלו, אבל המיוחד בו שהעסקנים לא הצליחו לרמוס אותו
מחילה מכבודו13.10.20
21
כבוד הרב אותם רבנים נהגו בזהירות שמו מסיכה ושתי מטר ומסיכת מגן פשוט ברגע שהם הגיעו לבית החולים הם נהרגים על ידי טיפול פושע ומכוון
שלום13.10.20
דבריכם אינם מובנים כלל ועיקר. לצערנו הקורונה הורגת, כב' צריך לשמש את הת"ח הבקיאים במציאות
מחילה מכבודכם13.10.20
א) מי התיר לך להוציא לעז על כלל הרופאים והצוותים הרפואיים ולהציגם כפושעים ורוצחים במזיד? ב) כשרופאים ואחיות עובדים בעומס מטורף משמרות ארוכות, ייתכנו טעויות. הרב וייס פרסם לפני החג תשובה לאחות בניו-יורק שטעתה בחיבור מכונה מדגם שלא היה מוכר לה לחולה וגרמה בשוגג למותו. הרב וייס פטר אותה מאחריות. ג) הר
עזרא13.10.20
כזה קשקוש עוד לא שמענו...בטח אתה גם מאמין שבלילה ביל גייטס מגיע להשתיל לאנשים שבבי מעקב.. בא נראה אותך לא נושם ולא מגיע לבית חולים! שהבתי חולים בארץ הם מהטובים בעולם
שימי13.10.20
20
למה המכתב מופנית לציבור??? ולא לאלו שמובילים את הציבור? כאחד ששייך לקהילה שאינה מקפיד על ההוראות, וקורא את המכתב ומאוד רוצה ללכת לפיה. אני כבול במעשי, אין בידי את הכוח לשנות מאומה אפילו כלפי עצמי. כמו מי שמזלזל בהנחיות, כשיכנס לאוטובוס, הוא יחבוש מסכה, כי מפחד מקנס של 500 ש"ח. אותו דבר, מי שרוצה ל
יהודי 13.10.20
אם משהו מפריע לך אתה יכול לעבור קהילה אם אתה חושב שהקהילה שלך והרבנים שלך הם רוצחים אז לא הייתי רוצה ללמוד עם רוצחים אבל תזכור שאין לך אמונת חכמים ובכלל לפי העובדות הפשוטות קורונה לא הורגת והמספרים הם שקרים אם האדמו"ר מצאנז היה אומר אחרת אז גם הרב וייס היה אומר אחרת
44413.10.20
הקורונה בהחלט הורגת, רק אתמול נפטרו 41 אנשים, נא לברר את המציאות לפני שכותבים ברבים דברים המביאים לידי סכנה ח"ו
סליחה טעות13.10.20
"אמר רבי יהודה לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים, שנאמר "ויהיו מלעיבים במלאכי האלוקים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה' בעמו עד לאין מרפא" (דברי הימים ב' ל"ו). מאי עד לאין מרפא? אמר רב יהודה אמר רב כל המבזה תלמידי חכמים, אין לו רפואה למכתו! (שבת קיט ע"ב)
חצוף13.10.20
יש הבדל עצום בין תלמיד חכם לבנשק תלמיד חכם שמביא ראיות לדבריו ומוכיח משולחן ערוך מה הדין אסור לבזותו כי הוא בסך הכל אומר לך מה פסק השולחן ערוך בנידון בנש"ק שמחליט על פי קריזות ולא מביא סימוכין לדבריו ומחליט שכל הרבנים רק רוצים לרצות את השלטונות ולא רואה מה קורה בבתי חולים זהו בסך הכל בן של ... ו
תלמיד חכם13.10.20
מה לעשות, הם עושים את זה בעצמם!!!
נדב13.10.20
יש לי "אמונת חכמים" ולא "אמונת חכם".
יהודי13.10.20
כמות הטיפשות שאתה מכניס לתגובה קטנה היא עצומה. אולי יעניין אותך לדעת שהגר"א וייס הוא בכלל לא חסיד צאנז, ובודאי שלא ישנה את דעתו בהלכה להתאימו לדעת שום אדמו"ר. ולגבי הטירוף להגיד שקורונה לא הורגת, אין שווה אפילו הדיו של מחשב לבזבז על תשובה.
חסיד שפוי13.10.20
מציע לך לעזוב את הקהילה הזאת- ומהר...חוס על נפשך
ניר13.10.20
19
תפסיקו כבר להעלות אותו! נמאס ממנו! די!
יש גבול להשחתה13.10.20
אולי לך נמאס ממנו ומהתורה בכלל. לנו לא נמאס. אנחנו רוצים לשמוע תורת אמת מאדם גדול!
יהושע13.10.20
להתחצף לת"ח זה יותר מסוכן מקורונה
מחילה מכבודו13.10.20
"אמר רבי יהודה לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים, שנאמר "ויהיו מלעיבים במלאכי האלוקים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה' בעמו עד לאין מרפא" (דברי הימים ב' ל"ו). מאי עד לאין מרפא? אמר רב יהודה אמר רב כל המבזה תלמידי חכמים, אין לו רפואה למכתו! (שבת קיט ע"ב)
חצוף13.10.20
18
אצלנו באלעד החיידרים פתוחים החסידים בטוח
ללא שם13.10.20
17
למי הרב בא בטענות. לאדמורי"ם אשר הקפידו יותר מכולם ובהם נגע הנגיף יותר? לראשי ישיבות שהקפידו עם הקפסולות יותר מכולם, ועליהם וישיבתם בא הנגע, בדרך כלל בעוצמה? למי הוא בא בטענות לשומרי אמונים שלא הלבישו מסכות. האם הנגיף פגע בהם יותר מאשר במקפידים הנ"ל. לעצניק'ס שלא הלבישו מסכות, יש בהם מתים ראשי ישיב
אמת13.10.20
1. כשהקב"ה גוזר על מישהו אין עצה ואין תבונה נגד ה' אבל זה לא פוטר אותנו מחובת הזהירות וההשתדלות. 2. הנתונים שאתה כותב פשוט לא נכונים. יש באותם חסידויות ואצל העצניקים יותר חולים ונפטרים, הם לא מנפנפים בזה ופשוט אתה לא יודע לזהות את זה, אבל אם תיקח ניתוח של מספר מקרי מוות לנפש לפי ערים/שכונות שהם מתגו
חובת הזהירות13.10.20
הרצחת וגם ירשת? אלו ששומרים נפטרים בגלל אלו שלא שומרים. אם כולם היו שומרים ברור שהיה פחות נפטרים, פוק חזי מה קורה במדינות אחרות ששומרים שם, מורידים את התחלואה. לא צריך ללכת רחוק, תראה עכשיו בסגר איך התחלואה יורדת. אתם גיבורים גדולים על משטרת ישראל החלשלושית והרכרוכית, תבדוק מה קורה באוסטרליה, כולם י
יוסי13.10.20
אתה כזה חכם...מעניין שעוד לא התפרסמת...אובר חוכם שכמוך שמעיז בכלל להביע דעה
ניר13.10.20
דבריכם אינם מובנים כלל ועיקר. אם אדם עשה את המוטל עליו ונגזר עליו למות ח"ו הוא מגיע לבי"ד של מעלה נקי, וזה מה שחשוב במקרה רע ח"ו. גם מבחינת המציאות יש לכב' הרבה מה לברר לפני שכב' כותב ברבים דברים המביאים אנשים לידי סכנה
מחילה מכבודכם13.10.20
אתה ממש מיתמם!!! הוא מדבר לאותם אלה שקיימו מנייני ענק! התקהלויות וכו' לא לעשות כאילו אין לך מושג על מה הוא מדבר!!
אורית13.10.20
16
אובער חוכמים כל אלה שלא נזהרים מנהיג יש לו אחריות כבידה, יצטרך לתת דין וחשבון על כל תקלה שיצאה תחת ידו. נפשות!!!
חנוך13.10.20
15
פעם יחצנות עלה כסף היום תגיד ונשמרתם אתה מקבל במה תקשורתית בחינם אין פתרון לקדונה רק משיח נאו
יואלי13.10.20
14
הרב וייס תודה על הדברים, ב"ה רוב הפוסקים והאדמורים חולקים עליך
חסיד13.10.20
חסיד שוטה הינך עפר לרגליו של הרב וויס. ואם יש מי שחולק על דבריו טעות היא בידו ומי ששומע להם שם נפשו בכפו. מאז ומתמיד הקיצוניים ביהדות הביאו חורבן על עמנו.ואסור לשמוע להם
חסיד מגיב לחסיד13.10.20
בלי למעט חלילה בכבוד הגאון ר' אשר ווייס שליט''א אך בהמשך דבריך ----- לידיעתך מאז ומעולם הקיצונים הם הם אלו שהצילו את עם ישראל !!! אברהם אבינו מעבר אחד וכל העולם מעבר אחר, משה רבינו- מול כלל ישרל שצועק למה הבאשתם את ריחנו אליהו הנביא מביא רעב לעולם ונעמד מול כל נביאי השקר מתתיהו ובנים מרדכי
משה14.10.20
חולקים וקוברים מתים
חוסיד שויטע13.10.20
אין כמעט פוסקים שחולקים. ואדמורים לא בטוח שהם בני תורה ולמדנים
בן חסיד13.10.20
מנתונים רשמיים של משרד הבריאות עולה כי למעלה מ-50% מחולי הקורונה המבוגרים, מעל לגיל 65, הם חרדים שככל הנראה נדבקו במהלך תפילות הימים הנוראים - העיקר שהתפללו במניין ושמעו תקיעת כמו שצריך ויהיה הספדים מרגשים והכל סבבבה. אין מנהעגות הבתי כנסת צריכים להיות סגורים ובוודאי לא היה שום היתר לפתוח בחגים באף
רעיא13.10.20
בטח יש ויש, אך אין כמעט פוסקים שמעיזים לומר את דעתם כאשר אקדחים מכל עבר צמודים לרקתם
משה14.10.20
13
אדמור בלי פעילות בתמר שולחנו הטהור וכל עבודת החסידום ברגע שזה מהקפא אז אין אדמור לכן בלי כוונה שללית האדמורים משוחדים יש ימים שעובדים את הקדוש ברוך הוא ב ד' אמות האדמורים הם מנהיגים רוחנים ולא פוסקי הלכה ובודאי כאלא שלא התמחו ועשו שימוש ההלכה לא מגיע משמים או סיני או עוקר הרים ואין התורה עוברת בי
ח.מ.י13.10.20
הליטאים לא צריכים להיות משוחדים הם כבר חלק מהערב רב הציוני
555513.10.20
לא התכוונתי לכל הליטאים אך יש הרבה שהם ציונים לכל דבר ולא התכוונתי לאף תלמיד חכם אבל מי שאומר על אדמור או רב כזה "רוצח" אז כן הוא ציוני ותו לא
555513.10.20
וכי יש לכב' רשות לומר דברי גנאי על תלמיד שמתכוון לשם שמים, אפי' אם כב' בדרגה שמותר לו לחלוק על דעתו, אבל כאלו כינויי גנאי??
מחילה מכבודו13.10.20
12
יש הרבה פוסקים חשובים מהמגזר החסידי הליטאי והספרדי שאני מכיר שאומרים שזה לא נכון בכלל בואו נאמר אם האדמו"ר מצאנז היה אומר אחרת אז גם הוא היה אומר אחרת די לכל הבלבול כל אחד יעשה מה שהורהו רבו ומי שקורא למישהו אחר רוצח הוא ערב רב אם מישהו רוצה לעבור קהילה הרשות בידו אבל שלא יוציא לעז על קהילה שלימה בי
נננ13.10.20
"יש פוסקים חשובים שאומרים שזה לא נכון .....כל אחד יעשה מה שהורה לו רבו" על זה כבר אמר הרב עובדיה -שמים בראשם עיזה עיורת והם נופלים .דהיינו מגיעים לבסוף לבתי חולים ובמקרה הפחות טוב לבית הקברות .
משה13.10.20
אם כל הכבוד לרב עובדיה היה לו פסקים שהיו הרבה רבנים שחלקו עליו הרבה גם רבנים ספרדים שלא קשורים לש"ס רבותינו העדה החרדית הספרדית בארץ אמרה שאסור ללכת ולהתחבר עם הציונים אני רואה את הציבור הספרדי היום ובא לי לבכות עסוק בפוליטיקה ותו לא
44413.10.20
אם הרב שלך היה אומר לך לאכול מסטיק רבנות היית מתעלף, אבל כאן פתאום אין לך בעיה להקשיב לרבנים הפוסקים הפוך מהתורה ושמזלזלים בחיי אדם!
שייגעץ13.10.20
הענין שזה לא הפך מהתורה תקרא קצת כתבים של רבי חיים פאלגי ותראה איך צריך להתיחס למגיפה וזה לא מגיפה 2000 מתים זקנים עם מחלות רקע בתוך 9 חודשים זה לא מגיפה זה פחות משפעת קורונה זה מחלה רגילה ותו לא אין עלייה במתים ביחס לשנה שעברה שזה אומר שאין פה שום מגיפה זה התורה לא תהיה מוחלפת התחברתם לציונים התורה
44413.10.20
כל העולם אומר שזה מגפה. ואתה חוכם מתחכם. כשזה יגיע אליך מסביב תבין. 18 נפטרים בשבוע רק בבני ברק לא מספיק כמה אתה רוצה. 180 בשבוע .הרי אם כולם ינהגו כמוך ברור שזה יגיע לזה . אתה רוצה לעשות נסיונות בעיניני רציחה. ואחר כך להתפלפל בדברי גדול הדורות האחרונים שלא אתנו היום.
בני13.10.20
זה הבל. משפעת לא מתים 2000 בתוך כ-שבעה חודשים (לא עברו עדיין תשעה חודשים..), בכל שנה יש במקסימום כמה מאות. מקווה שאינך רוצה לסכן אחרים, כיון שניכר שאתה יהודי ירא שמים
יהודה13.10.20
זה לא מן הענין, אם לא היה סגר ואם לא היו נשמרים היו ח"ו הרבה יותר נפטרים אולי פי 10 . ובכלל האם כב' בדרגה לפסוק בענינים כאלו, האם כב' בירר את המציאות?
סליחה טעות13.10.20
11
יש כמה רבנים שחוגגים על הקורונה. הרב דוד יוסף כול שבוע מוציא סרטון הרב וויס משתדל להוציא מכתב והרב זילברשטיין "פסקים מיוחדים" בה לא אלמן ישראל
אשר13.10.20
אם כוונתך ב"חוגגים" היא לגנות בהם כאילו שמחפשים כותרות, אתה ממש לא חכם בלשון המעטה. מתי יש חוב לגדולי ישראל להודיע ולחזור ולהודיע לציבור איך חייבים להתנהג ע"פ דעת תורה יותר מבימי מגפה, כאשר מאות יהודים נפטרים כל חודש רח"ל, ועוד יש לצערינו אדמורי"ם ו"פוסקים" שמודיעים לציבור דיעות שאין להם שום מקור ו
חסיד שפוי13.10.20
שכחת את האדמורים.
יואל13.10.20
10
לא , ידינו לא שפכו את הדם. איש בחטאו יומת.
Dude13.10.20
מעניין למה התורה חייבה לעשות את הטקס של עגלה ערופה? הלא איש בחטאו ימות?????????????
יהודי13.10.20
יש רבנים שהם ציונים ומתוך הציבור שלהם יש הכי הרבה חולי קורונה גם האדמור מפיטסבורג זצ"ל שמר מאוד על ההנחיות אבל אם ה' רוצה לא יעזור שום דבר ה' ממית ומחיה לא ביבי וחביריו אפילו טראמפ גוי מבין זאת
44413.10.20
הוא שמר באופן כללי, אבל ממש לא באופן הרמטי, יש אפי' תמונות מוחשיות
סליחה טעות13.10.20
אתה טועה ומטעה. ישנם מקרים חריגים אשר חולים על אף ההקפדה - למשל האדמו"ר מצאנז שליט"א והאדמו"ר מקארלין שליט"א. אבל סטטיסטית יש פחות חולים אצל הקהילות המקפידות, בין אם קהילות חסידיות מסויימות, ליטאיות (פרט לעצניקים), קהילות ספרדיות מסויימות וקהילות ציוניות (הפוך ממה שכתבת).
יהודי ישראלי פשוט13.10.20
9
הרב וייס אדם טוב וצדיק ולכן קשה לו לשער שיש רוע בעולם שחלק מההנחיות הם מגורמים אנטי דתיים במסווה בריאותי, לדוגמא; אסור להתחתן - גם במעמד 20 איש - אם הזוג לא מאותו ק"מ, ובאותו זמן אוטובוסים בינעירוניים נוסעים - עם יותר מ20 איש - עשרות ק"מ. האם זה לא ברור שיש כאן מטרה לעצור את הריבוי החרדי?
משה בן אברהם13.10.20
מנתונים רשמיים של משרד הבריאות עולה כי למעלה מ-50% מחולי הקורונה המבוגרים, מעל לגיל 65, הם חרדים שככל הנראה נדבקו במהלך תפילות הימים הנוראים - העיקר שהתפללו במניין ושמעו תקיעת כמו שצריך ויהיה הספדים מרגשים והכל סבבבה. אין מנהעגות הבתי כנסת צריכים להיות סגורים ובוודאי לא היה שום היתר לפתוח בחגים באף
יעקב13.10.20
גם אם חלק מהחלטות והתנהגויות של הרשויות והמשטרה הן זדוניות נגד החרדים, אין זה אמור לשנות אפילו כמלוא חוד המחט את ההלכה שמחייבת אותנו לעשות כל מה שביכולתינו לשמור על נפשותינו ונפשות אחינו בני ישראל בשעת מגיפה ובזה גם לקדש שם שמים, ולא חלילה לחלל שם שמים באופן מחריד, כאשר קורה לצערינו הגדול גם פה וגם
חסיד שפוי13.10.20
הוא הדגיש שיש להחמיר "יותר" מהרשויות.
תקרא טוב13.10.20
8
כל הכבוד דבריו כדורבנות
אילן13.10.20
7
יישר כוח. שוב פעם הרב וייס מוכיח את דאגתו האמיתית לציבור ואת מקומו של פוסק הלכה המעורה בחברה
חיים 13.10.20
6
אם הגאון רבי אשר וייס אומר את זה, אז מי אנחנו אזובי הקיר שנתנגד לדעתו? הוא אומר את זה מכאב לב עצום. מצד שני, אי אפשר לפטור מאשמה חלק גדול מהאדמו"רים והרבנים שיכלו לבלום במידה רבה מאד את ממדי המגיפה והעדיפו לזרוק עצים ודלק למדורה בשם ה"רוחניות". איזו רוחניות יש בגרימת מוות או חולי מיהודים כל כך רבים?
ונשמרתם מאד ..13.10.20
5
פוסק הדור האמיתי היום. גדול התורה בדור הזה. אין ספק. ומי שמטיל ספק בגדלותו בתורה הוא בור ועם הארץ ולא ראה את ספרי "מנחת אשר" בחייו. ואני כותב זאת כליטאי מתנגד ולא כחסידי
יוסי14.10.20
4
כל הענין שמה שאתה מצטט זה שזה מגיפה אבל קורונה זה לא מגיפה
נננ13.10.20
לנננ החכמולוג מה לדעת כבודו זה מגיפה רק אם ימותו 4000 איש מזה ולא רק 2000 ?? כבודו פוסק מה זה מגיפה ומה לא מגיפה ?? ואם יכולים למות מזה רק 50 יהודים יקרים זה בסדר ??? למה כל ילד וכל אדמו"ר שלא יודע מאיזה כיוון פותחים את הגמרא נהפך לפוסק ומכריע בענייני נפשות בלי להביא מקורות לדבריו ????? פשוט טירו
אפרים13.10.20
3
הוא רק מביא מרבנים כגון מהרי״ל מהרש״ל רמ״א חתם סופר רעק״א ולמעלה עד הרמב״ם מרן רבש״י מבעלז שליט״א אמר שהתורה אינה בכיס הרבנים. אסור לשנות מהדרך הישן. רק מותר להתפלל שהשם יביא ימים יותר טובים. כבוד הרב ויס למה אין אתה מביא פסק מאיהו אדמור רק מרבנים שחושבים שהתורה בכיס שלהם?
מורה הוראה13.10.20
הרב ויס אינו מביא פסק מאיזה אדמור רק מרבנים, כי תורה לא בשמיים היא.
דוד14.10.20
ידוע ומפורסם דעת קדשם של כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א, כ"ק אדמו"ר מסטולין קרלין שליט"א, כ"ק אדמו"ר מסלאנים שליט"א, ועוד, שמחמירים עוד יותר ממה שכתוב כאן. ובעיקר זו היא דעת "מקהלות עמך כל בית ישראל", להוציא מיעוט קולני עלוב.
פנחס13.10.20
2
כשרגילים לרצוח יום יום נפשות של נפגעות ונפגעי עבירה והם שקופים בעיני הרבנים והציבור.... אין פלא שרוצחים אחכ נפשות על ימין ועל שמאל זה כבר נהיה הרגל וטבע שני .....
Andy13.10.20
1
למר אמת הרב וייס לא דיבר נגד רבנים הוא אמר שעצוב שרבנים ואדמורים נפטרים,אתה רוצה את זה במרקר? הוא אמר שאי אפשר לומר שאין בציבור זילזול וזה מעבר לתירוצים של צפיפות במשפחה,כי בתי כנסיות פתוחים ויש הרבה שמתפללים קרוב ובלי מסיכה. אז די להתבכיין אנחנו לא רופאים אנחנו אזרחים שמחוייבים לתקנות זה הכל.
יאיא13.10.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 14:22

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 13:55

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 11:37

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 11:03

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 09:57
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 09:55

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 09:54

כי הנה המלכים

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

גלריה מסכמת

משאיבת 'מים שלנו' ועד הקבל פני רבו - סיקור נרחב מחג הפסח בחצה"ק ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24