כיכר השבת

חשיפת 'כיכר השבת'

בסאדיגורה מגיבים: השתלשלות העניינים, עד לבית משפט

מה קרה במהלך ימי השבעה, על אלו הבנות הגיע האדמו"ר שהוכתר בצוואה על ידי הרבי זצוק"ל עם אחיו, ומדוע הגיעו עד לבית משפט: בחסידות סאדיגורה שוברים שתיקה - וחושפים מסמכים (חסידים)

100
שימי שפר | כיכר השבת | כ"ו בתשרי | 14.10.20
האדמו"ר על ציון אביו
האדמו"ר על ציון אביו (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לראשונה, ואחרי שספגו לא מעט הכפשות, מגיבים לראשונה גורמים בחסידות סאדיגורה לסערה המטלטלת את כל עולם החסידות, שהחלה מאז הצוואה של האדמו"ר בעל ה'אבירי ים', עד לחשיפת 'כיכר השבת' כי הגישו צו מניעה לבית משפט.

לא מדובר בתגובה רשמית, כי עם במסמך שנשלח לאחד הנגידים, עם הסבר לכל מה שקרה מתחילת הדרך עד למצב הנוכחי, כולל חשיפת מסמכים רבים המתפרסמים לראשונה.

לטענת הכותב, היו יכולים להגיע להבנות בתוך הבית לגבי הדרישה למנות אדמו"רים נוספים, אך "אנשים שונים, מחרחרי ריב, שכנראה זה זמן זמנים טובא ארבו לבית סדיגורה מצאו להם מקום להתנפל על הבית הקדוש הזה, לשסות בו את הני כלבין דחציפין להוציא קלון ובוז ולשפוך עתק ושקרים וערימות של כזבים".

הכותב מפרט בארוכה רבה את התבטאויותיו הרבות של האדמו"ר זצוק"ל עוד בחייו על זהות הממשיך, עובר לתאר את ימי החולי, ההסתלקות והצוואה, תוך כדי תיאור כיצד הבן הבכור, האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים המכונה במכתב רמש"י, ביקש יחד עם אימו הרבנית שלא יקראו את הצוואה בהלווייה.

בהמשך הוא מתאר את הסכם הפשרה הראשון, כי האחים ימונו אף הם לאדמו"רים, אך לא ישאו את השם סאדיגורה. אך הצוואה מודלפת החוצה, והסיכום מתפוצץ - אך החסידים מבינים מי אמור להיות האדמו"ר, ורובם ככולם מקבלים את מרות הבן שהוכתר על ידי אביו.

בשלב מסויים, אחרי שהבן הבכור הוכתר לאדמו"ר מסאדיגורה ירושלים, הגיעו לפשרה אחרת: האחים יכהנו כאדמו"רים, אך יקימו חצרות חדשות, ויכהנו תחת שם ראשון שונה מהמילה סאדיגורה, כמו סערט ויז'ניץ, פינסק קרלין ורבים נוספים.

בארוכה מתאר הכותב את הרדיפות על ידי כמה מאלה שלא תמכו באדמו"ר כפי הצוואה, שאף הלשינו למשטרה על קיום טיש בבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק.

בין היתר, דרשו שהאדמו"ר לא יחבוש קולפיק, יגיע לשלושים של אביו לציון ללא גבאים, שלא יקימו בית מדרש אחר של סאדיגורה בירושלים, ועוד שלל דרישות. לטענתם - תמיד הסכימו לפשרות, אך הצד השני נעלם ברגע האחרון.

כעת, הם מגיעים לסערה שנחשפה ב'כיכר השבת'. לטענתם, נעשה ניסיון לבצע מחטף על העמותה בירושלים, כאשר הודיעו לכמה מחברי העמותה כי אין צורך שישתתפו בפגישה. "הדבר מעורר חששות כבדים. מה כל כך דחוף לקיים ישיבת ועד יום לפני ראש השנה? מדוע אין זה סובל דיחוי. הם מנסים תחילה לשכנע שמדובר רק באסיפה פורמלית לצורך אישור דוחות כספיים, אולם מהר מאד מתברר למעלה מכל ספק כי מדובר במהלך מתוכנן שמטרתו השתלטות על העמותה".

"עקב החשש הממשי מנסיונות לבצע מחטף ושינויים בעמותה, מה שמסביר את הנסיון מצד אחד לזמן כחוק את חברי הועד ומצד שני לגרום להם לא לבוא... באותו יום מוציא ביה"ד בבני ברק צו מניעה נגד שינויים בעמותה. יודגש שוב: אין מדובר בשום הצרת צעדים לשימוש בבית המדרש ולא במלחמה של "אח כנגד אח" כפי שהם מנסים לצייר, אלא אך ורק עניני העמותה עליה הם עצמם מנסים להשתלט ולגנוב, ממש להציל עשוק מיד עושקו".

"אסיפת הועד מתקיימת בדירת הרבי בירושלים ולמרות שצו המניעה הוצג ואוסר להעלות לדיון ונושאים של שינויים בחברי העמותה והוועד, מתעקשים לבצע שינויים, מבקשים לצרף 2 חברים חדשים לעמותה (ביניהם הרבנית) כדי לשנות את איזון הכוחות השקולים בעמותה ולתת להם את האפשרות להשתלט בקלות, באמרם שהחלטת בית דין לא מטרידה אותם".

"כאן יודגש כי הטענה העיקרית הנשמעת מפי המשפחה הוא נגד צו המניעה, באמרם שאם יוסר צו המניעה הכל יסתדר. ברור שזו טענה חלולה שכן כל הבעיות והמניעות וההצקות נגד הרבי שליט"א החלו הרבה קודם שהיה צו מניעה, וכל נסיונות ההידברות לא פעלו מאומה, אלא להיפך, הביאו את מתנגדי הצוואה להחריף את נסיונות ההשתלטות שלהם עוד ועוד. יתרה מכך אף התחייבות ברורה כי צו המניעה המופנה אך ורק לענין העמותה בירושלים ותו לא, יוסר מיידית אם יוסכם על ביטול כל הסנקציות הקשות נגד הרבי בבני ברק - כלום לא פועל".

"לאחר שכל הנסיונות להידברות כשלו, שעה שאנשי רמש"י מסרבים לכבד הוראות וצוים ברורים של בית הדין האוסרים עליהם לבצע שינויים במבנה העמותה בנסיונותיהם להשתלט בכח על העמותה ועל המבנים, ציוה בית הדין לפנות לבית המשפט ולרשם העמותות וזאת כמובן רק בעניני העמותה, לא כמסכת השקרים שהם מנסים להפיץ כאילו אח קם באחיו. הדבר שקר גס".

"אנשי העמותה והם בלבד, שחשים כיצד אינשי דלא מעלי מנסים להשתלט ולגנוב אותם, פעלו כדת של תורה, לאחר שכל צעד נשקל ונעשה אך ורק על פי הנחיית רבנים גדולי תורה ועל פי פסק הלכה ברור, בה בשעה שאותם בריוני הם שפועלים נגד פסקים וצוים מפורשים של בית דין".

לחצו כאן
תוכן שאסור לפספס
100 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
מוזר ששאר חלקי הצוואה בנוגע לירושה הבנים מירושלים ולונדון מסכימים בזה ומיהרו לקחת מה שהם מקבלים......אבל החלק של אדמורות לא איכפת להם או הכל או כלום......
מצב15.10.20
51
ידעתי שזה יקרה והכל יתפרק שם. זה מגיע לאדמו"ר ששלח את בניו לישיבות ליטאיות ולמעשה העסקנים שם הם השולטים. חסידות מאד בעייתית למי שמכיר אותם. העקבי אבירים היה אדם גדול מאד. ממשיכי דרכו גורמים לו עוול כבד? כעת מתברר שכל הצוואה היה מריבות על נדל"ן.
חיים משה 15.10.20
50
אני אומר דבר מאוד חשוב בצוואה צריך לכתוב ברור, למשל אני כתבתי בצוואה שלי ששמוליק הבן שלי יהיה האדמו״ר וככה תחסכו מריבות בבנים שלכם.
מ15.10.20
פה העצה לא הועילה
דרעי15.10.20
זה בדיוק מה שעשו פה! הכתבה היתה כ''כ ברורה ובלתי ניתנת לערעור שכל! הרבנים ללא יוצא מן הכלל לא הבינו איך המשפחה בכלל חושבת לערער עליה ולנסות למנות מישהו אחר. הרבי זיע''א כתב חד משמעית שרק הרבי שליט''א יהי הממשיך ויקרא אדמו''ר מסאדיגורה.
ליצמן16.10.20

הצגת כל התגובות

49
למה אתם מפרסמים רק את סיפוריו של צד אחד? שמחה מרגליות הוכה קשות ע"י חסידי בני ברק. הוא בבית חולים. לא תפרסמו? אתם כמו העיתונים החילונים. יותר גרוע
בושה 14.10.20
אם כבר התחלתה תסביר למה הוא מגיע לגוטמאכר פעמיים באותו לילה ובזמן סגר שזו יותר ממרחק של 1000 מטר.... שיתביישו....
כואב15.10.20
פשוט תסתום סבבה? אתה ממש לא מור להתערב לבן אדם לא ללכת לא כי בבני ברק ממש שומרים על ההנחיות פתאום שזה לטובתכם אז אתם מנופפים בזה פשוט אתם מפדחים את עצמכם תיכף זה יתפרסם הסרטון ונראה איזה תירוצים תמציאו מטומטמים ילדים קטנים פשוט גועל נפש להרביץ לבן אדם?? לא אתם שפויים בכלל???
הבת של שמחה16.10.20
אף אחד לא אמור להגיד לשמחה לאן ללכת ולאן לא, אבל בהחלט מותר להגיד לו מה לקחת ומה לא, ובעיקר מה לא לגנוב, וכשהוא מגיע לדירה של הרבי זצ"ל ויוצא משם עם שקיות מלאות בשלל גנוב - לגיטימי, סביר, הגיוני ומתבקש בהחלט לדפוק לו את הצורה, ולתת לו מכות, בדיוק כפי שעושים לכל גנב שנתפס...
השכן של שמחה22.10.20
48
כי קשה לאחים לקבל את זה, וקשה גם לאמא.. מילא הבן הצעיר נבחר. אבל בלי שום כיבודים לאחרים?? אממה, זה היה רצון האב. וצריך להשלים עם המצב המתסכל הזה, גם מצד שהוא אב, גם מצד שהוא רב'ה. ולו בשביל מה יגידו
השאלה הגדולה היא: מדוע האב הדיר את שאר ה14.10.20
ולא ממינויים תקראו את הצוואה
לא הדיר מכספים 15.10.20
עיין בצוואה בנספח שפורסם, שמאושר ע"י חתימת האדמור ז"ל שממנה את בנו רמשי לאבדקק י-ם ואת בנו רדב לרב בלונדון ואת בנו הבה"ח רנ לרב בליקווד ואת ריי"ה האדמור הנוכחי למ"מ. ומצווהו שם שידאג לכיבודים לשאר הבנים והחתנים.
יעויין בצוואה15.10.20
47
הרבי ר יהושע שליטא יחי אדננו ורבנו
חסיד15.10.20
46
וואו איזה בושות. העסק מתחיל להסריח מלעמעלה עד למטה. חבל!!!!
רוזינר15.10.20
45
"מצווה לקיים דברי המת" וצדיקים במיתתם קרויים חיים. הציבור החסידי והחרדי כולו מחזק את עדת חסידי סאדיגורא המפוארת ואת ידו של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורא שליט"א מ"מ של אביו זצוק"ל. יש לקיים צוואת הצדיק הכתבה וכלשונה וכל ההכתרות המיותרות שהיו הרי הן כחרס המשבר.
איינער15.10.20
44
בושה וחרפה לאן הגענו. כיצד עוד אפשר לייחס לאדמו"ר שיכהן כוחות על, אם נזקקים להגיע לבית משפט ולא פותרים ע"פ דיו תורה. עולם האדמו"רות מושפל עד שאול תחתיה ובכל זאת אנו לק-ה ועינינו לק-ה.
ירושלים14.10.20
43
שיתביישו להם אנשי מש"י הרבי זצ"ל מינה אחר רבי אחד ויחיד והוא כ"ק האדמו"ר ר' שיעלה שליט"א לאף אחד אין זכות לכהן מלבדו ובמיוחד לא לדרוש דרישות מחוצפות.
חסיד כ"ק האדמור14.10.20
ממש רואים שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך אתה יודע טוב מאד מי צריך להיות הרב אז בא לא ניתמם זה רק מוציא אותך יותר דפוק דרישות מחוצפות...... מי שם אותך להגיד מה מחוצף ומה לא?! אתה מסוג החסידים שעדיף להיות חילוני טוב ולא להיות כמוך פשוט גועל נפש
לא מבינה16.10.20
כב' מדבר מצד ההלכה? או מצד דרכי החסידות? כי מצד ההלכה אין לה שום תוקף כשהיא מעליבה ופוגעת במי שהוא הבכור וגם כל כך הרבה טרח למען אביו ולמען זקנו. אם היה איזה היגיון מובן, כגון שהאבא מבין שזה לטובת תכלית החסידות שהבן החמישי יהיה הרבי, היה אפשר (ואולי חייבים) לקבל זאת, אבל לצורך זה אין שום היגיון לבזו
מחילה מכבודו14.10.20
איזו השפלה היא זו שלא נבחר לאדמו"ר, וכי כל בן של רב ימשיך תחיתיו גם ללא היתר הוראה? מי שמתאים ימשיך, ומי שלא, ימשיך לדרכו
יעל15.10.20
מצד ההלכה אין שום דרך לערער על הצוואה שמודיעה חד וחלק מי הממשיך גם אם היא פוגעת במישהו אחר! לך תשאל כל רב מתחיל! ומש''י תמיד ידע שלא יהי רבי ומשום מה התכחש לזה.
תבדוק קודם!!!!!16.10.20
בהיסטוריה של סדיגורא ידוע כי זקנו הקדושת אהרן פינה מקומו בסדיגורא לטובת אחיו הצעיר רבי אברהם יעקב ה"אביר יעקב" ולכן גם הגיעו לשם פשעמשיל
סאדיגערער15.10.20
42
בין כך ובין כך חילול ה' הוא גדול. רשכבה''ג מרן הרב רבי חיים קניבסקי נר''ו, חייב לפסוק בפרשת האדמורי''ם שליט''א, בטרם יהיה מאוחר.
איש יהודי15.10.20
חלילה שיענקי יעשה קופה גם בזה
צצ16.10.20
41
הרוצה לשקר ירחיק עדותו, אבל עד ברזיל?!
דוד15.10.20
40
מזכים את הציבור בעוד לשון הרע וזבל, להבאיש ולהעלות ריח. בשעה שהעולם צריכים זכותים, וכדאי הוא האיסור הזה בלבד לאסור אינטרנט שלא יוכלו ברגע אחת לפרסם זבל לשה"ר ורכילות בפני אלפים מישראל בושו לכם והכלמו אתר חרדי
נטע צווייג15.10.20
39
חסידי סאדיגורה בני ברק תפסיקו לריב עם הרבי בירושלים הבן הבכור שבנה לכם הכל - כל הבנין בבני ברק וכו' וכו' מסר נפשו למען אביו הק' זצוק"ל ואתם כולם יודעים את טוב מאוד, צריך לפרגן לשני, במקום לריב תנו לו בכבוד הבנין בירושלים לבנות לעצמו לפחות מישהו, אילו אתם לא יודעים, אבל כל העולם כולו מסתכל ע"ז לא טוב
משה14.10.20
מוכנים להביא לו, אם יעצורבזה, ולזה הוא לא מוכן להתחייב
בטח15.10.20
גדליה משה בנה אימפריה ושלוימה לקח לו הכל וד"ל
זוועהיל15.10.20
38
את מי זה מעניין? אין חדשות היום?
אברהם14.10.20
37
מדוע אינכם מציגים את הצוואה שאושררה בבית הדין הרבני בו הרב מש״י הוכתר כמנהיג הקהילה בירושלים? ואיזה מן צו מניעה זה כשזה יוצא מבית הדין בו חבר הדיין ברגר שהוא נוגע בדבר? טלו קורה מבין עיניכם!!!
טוען רבני16.10.20
36
מי שמגיע לבכות כאן כנראה מפסיד
אחד מן המחנה15.10.20
35
לא הבנו כלום ... יש את המשפחה יש את החסידים מי מבין שני אלה מחרחר ריב ? חוץ מזה .... אם אני חסיד סדיגורא למה היום אני בכלל ארצה להיות שם ? מתגלה לי שהאדמור בעל האבירי ים הוא יותר סמכות נדלנית מאשר רוחנית ..
james15.10.20
איך ראית? כי הרבי ויתר על משפחתו כדי להמשיך את הרוחניות כדבעי, לכך יקרא איש נדל"ן?
יעקב15.10.20
34
מעיון קל בשלושת הפרצופים אפשר להבין למה הרבה זצ"ל החליט לבחור דווקא בצעיר! יש לו רצינות מאד אמינה וכובשת, בטח ביחס לאחיו!
ליטאי, אבל...15.10.20
33
עכשיו מתברר ששיעלה מתנהג כבריון שכונתי. אולי יש צוואה שמכתירה אותו אבל הבנאדם סרח
שייעלה14.10.20
תחזור בתשובה זה לא צוואה זה אבא שלו!!!
המלך 15.10.20
גיבובים, במה סרח? ברצון לקיים צוואת אביו-רבו?
שוטה15.10.20
32
כלל גדול יהיה בידך וזהו המינימום של כל אחד שלמד אפילו קצת חושן משפט יודע!!! אסור מדאורייתא וגם בלתי אפשרי לשמוע טענות של צד אחד בלי הצד השני. אף פעם לא מקבלים צורה אמיתית של הסיפור. וכל שכן וכל שכן בכתבה כל עוד שזה נכתב על ידי צד אחד בלי הצד השדדני שמדבר אין זה שוה כלום!! כל אחד יכול לטעון מה שהוא ר
אליהו14.10.20
אבל בגלל זה יש מה שנקרא צו מניעה שפירושה איסור פעילות עד שיגיעו שתי צדדים לבית דין מוסכם והוראה לפנות לרשם העמותות זה לא פעולה נגד התורה אלא פניה לגוף המוסמך בתכלית סדיגורא כפי מה שנאמר לא עשו שום דבר נגד ההלכה
דיין צדק15.10.20
אמת לאמיתה, גם לא מצד ההלכה אלא מצד האנושיות וההיגיון, אפי' גוי הגון מתנהג כך
יהודי חרד14.10.20
31
למה מונעים מהממשיך להשתמש בחדר של הרבי זצל ? ולמה חדר הגבאים סגור? הרי כולם מודים שהוא הממשיך לכל הפחות בבני ברק????
כואב15.10.20
30
מה עם מצוות כיבוד אם ושמירת על כבודה לפנים משורת הדין ממתי מוסד האדמורות נעשתה דומה למנהגי הפריצים ובעלי אחוזות
חיים15.10.20
הלואי ואתה תכבד את אמך כמו שהוא מכבד אחרי כל מה שעבר
יעל16.10.20
29
למגיב 18- מה שלא ברור בצוואת האדמו"ר זה: למה הוא הסתיר אותה מאשתו. זו לא אנושיות ובוודאי לא דרך יהודית. אם היה חכם שעיניו בראשו היה מבין שמחלוקת עם אשתו לא תכבד אותו ולא תיצלח. זה עוד בטרם נתייחס לכך- שהאדמור הוריש כספים של אשתו ללא הסכמתה וללא ידיעתה.
ללא שם15.10.20
הוא לא הסתיר כלום מאשתו, היא הייתה שותפה לכתיבת הצוואה, והייתה זו ששלחה את המיילים עם הטיוטות מהאדמו"ר ז"ל לדיין ברגר.
שקרן15.10.20
הרבנית לא ידעה מהצוואה. כל הצוואה הזאת זה פייק אחד גדול. השתלטות על אדם חולה במצוקה.
חיים15.10.20
28
מה לא ברור בצוואת האבירי ים כל האדמורים השחקנים שילכו להבימה
גדי14.10.20
לא ברור מה היה מצבו ולא ברור למה נקט בדרך כל כך קשה אם כל מה שהיה חשוב לו שהבן החמישי יהיה הרבי
מחילה מכבודו14.10.20
הרבי זיע''א חשב על טובת החסידות ולא על טובת בניו. אתה בכלל מבין את זה שאתה מנסה לערער על דבריו? היה חשוב לאבא טובת הכלל על פני טובת בניו האישיים!
אין לך מחילה16.10.20
27
מצויין, תוציאו את כל הלכלוך החוצה, כך תאהיבו שם שמים ושם החסידות על הבריות.
דוד14.10.20
חד וקולע
אלמוני15.10.20
26
השנה האדמו'רים לא צריך להיות בסוכה משי בשביל צריך לאמו ר' יהשוע בשביל שנה ראשונה היה.לו חום הרופאים מצאו שזה היה.שן בינה
מנחם18.10.20
25
בסוף הכל כסף כסף כסף... לא קשור לדת או לאדמורות רק כסף וכבוד. יופי, המשיכו לריב כל מחלוקות זה דבר חשוב וטוב
ללא שם15.10.20
24
אני לא מאמין לקרא עיניי אני יושב פה וקורא תובה אחר תגובה אנישם יושבים ופשוט נןתנים דעות על האדמו"ר מסדיגורה !!!!! בלי בושה יושבים ןמסבירים "היה צריך לעשות ככה" "לא יפה שעשה ככה" תתביישו לכם !!! אתם לא מתקרבים למידת הירא"ש שהיה לו לגאונות להתמדה לענווה איך אתם לא מפחדים להביע דעה על גדול בישראל
אני פשוט מזועזע15.10.20
23
הכתבה הזה כמו כל הכתבות הקודמות בעניין הצוואה הנ"ל משמש הצד הבני ברקי שמנסה תמורת הון עתק לשבש את האמת ללא כל הוכחה לאמיתות הדברים שנככתבו בעניין.
יענקוש14.10.20
כתבת יח"צ ותו לא. כך להתייחס לזה.
אורי15.10.20
22
צרות של עשירים
לי 14.10.20
21
אם האדמו"ר זצ"ל החליט שהוא הצעיר יהיה האדמו"ר כנראה שהוא הכי מתאים וצדיק מה כל האחים האחרים מנסים לגנוב לו.
פלוני16.10.20
20
לצערינו קיימת תמיד תופעה מכוערת של רדיפה אחר כבוד וממון. הבנים לא צדיקים אמתיים אלא בנש"ק אבל נגועים בתאוות ולכן כל האמוציות יוצאות בזמן משיח יש בירור גדול בעולם וחלק מפירוק מעמד הוא גאולה כדי שיתחברו לה ולצדיקי אמת שאין להם שום ריח תאווה
יהודה15.10.20
19
כשראיתי איך הינוקא מוחה כפיים באצילות ממלכתית ראביש !עם כל הרצינות כנראה שזה הבין משיעורי רבי אשר!! ולכן אין פלא שהולך למשפט,ואומר שלא צריך ללכת מסכות,,ואומר ומסביר איך ללמוד דף גמרא? שהרבי מומחה במחיאת כפיים!!!!
יוסי15.10.20
הרסו את סדיגורא. חבל
סעדיה 15.10.20
18
סדיגורא בני ברק שקרנים וכל הכתבה מגמתית. יש לבני ברק יחצן שעובד בככר השבת ולכן כל הכתבות אצלכם לא נכונות. מכתב לנגיד? מצחיק. לאיזה נגיד.? האדמו"ר לא התבטא שהבן הצעיר יהיה הרבה. זה שקר. גם הבן הצעיר הופתע. וכולם הופתעו. רק נגיד אחד עושה בלגאן וכולם יודעים את שמו. בבקשה תעשו שלום. תפסיקו לפרסם סיפורי
חסיד כואב14.10.20
ומשי משלם לחיים שאולזון שיעשה לו קצת מלחמה אבל הוא לא יודע כי חיים שאולזון הוא מלוכלך ביותר ואין לו דעת קהל אז משי חבל על הכסף חפש לך יחצן אחר
עוד חסיד כואב15.10.20
זה לא נכון! האדמור התבטא תמיד שצעיר בניו הוא זה שיהיה האדמור אחריו. כמו הרבה מגורו-שאיתו התיעץ הרבה. ומה אכפת לכם? את בסדיגורה? תעזבו אותם שיעשו מה שהם רוצים. תדאגו לעצמכם!
14050522515.10.20
אני מכיר כמה אנשים שהרבי אמר להם קודם שזהו רצונו
יודע15.10.20
17
הצדק עלפניו עם הבן הצעיר. אבל מצופה ממנו לכבד את אמא שלו כשהמת מוטל לפניה
חוצפא ישגא 14.10.20
לא חייב לכבד את רצונה להשתלט על הירושה שאין לה שום זכות בה ע"פ התורה, ולא חייב לכבד את רצונה לפעול נגד קיום רצון הברור של בעלה המנוח כמפורש בצוואה שכתב בעצמו ושהחתים עליה רב מפורסם, ושגם החתים עליה אישית בית דין שני מפתח תקוה.
חסיד שפוי15.10.20
כמדומני שאם היא לא שותפה על ביתה יכולים הבנים להעיף אותה לכל הרוחות כי אין האשה יורשת גרוש ואפילו אם היא שותפה בחמישים אחוז יכול אחד מהבנים לאמר לה סליחה אני רוצה לבטל את שותפותי בדירה או שתשלמי לי חלקי או שתסתלקי מכאן ונמכור הדירה
ת"ח15.10.20
הם חתמו שיש שלשה אדמו"רים אין שום תוקף לצוואה המפוברקת.
חיים15.10.20
16
אביו הצדיק נתן לצעיר בניו במתנה כמעט את כל החסידים. אף אחד לא רוצה וגם לא יכול לגנוב לו אותם. אמו הצדיקה האלמנה הטריה רוצה את שלמות המשפחה והיא בוכה ומתחננת שיחלוק עם אחיו בנדל"ן. אין ספק שכל אחד יכול לוותר ויבורך מן השמים. אין ספק שאם הצעיר יחליט לוותר, כל חסידיו יסכימו עימו בשמחה. ובסתר לבם יערי
עצה טובה16.10.20
הוא הסכים לוותר על הבנינים בירושלים ששווים הון רב, אם מש"י יירד מהעץ ולא ידרוש עוד דברים שאינם מגיעים לו בצוואה, ומשי לא הסכים
חי16.10.20
אמו הצדקנית מאויימת ע''י האחים הגדולים שלוחצים עליה לומר ולהכתיב לרבי מה לעשות. וגם אם הרבי שליט''א רוצה לוותר הוא לא יכול! אתם לא קולטים? הוא בכלל לא רצה לכתחילה את ההנהגה ומחוייב לכך משום כיבוד הורים ובו בזמן האחים לוחצים על האימא לדרוש ממנו לוותר על ההנהגה. איך הוא יכול לצאת נגד צוואת אביו שדרש ש
עצה דפוקה16.10.20
מצד ההלכה כל אדם והאח הצעיר בכלל, יכול לוותר על כל מה שהוא קיבל במתנה. ובודאי שהוא יכול לוותר על נכסים גשמיים. כי כידוע לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום. ותמיד נזכור שהוא קיבל את רוב החסידים שזה שווה המון גם ברוחניות וגם בבגשמיות. כיום המצב למעשה שהאמא הצדיקה מתחננת ורוצה שיהיה שלום אמיתי בין
עצת הזקנים17.10.20
שהרבי הצעיר ויתר בגדול על הבניינים בירושלים ואף התווכח עם אלו מחסידיו שלא רצו לוותר אך מנהלי המוסדות שסוחבים על עצמם את העול הכספי, לא מוכנים וטוענים שאנשים תרמו את הכסף והבניינים לסדיגורא ולא לאחרים וכיון שהם ראשי הקהל הם המחליטים בנושא [לא כתבתי את הכל, ואני מקוה שלא נצטרך לכתוב יותר].....
מי שיודע יודע16.10.20
15
צוואות לא עובד היום אנשים צריכים לחלום שאתה אדמו'ר בלי זה שום דבר לא יעזור לך אם אין לך ציבור חבל על הזמן שלך
מנחם15.10.20
כמו הסיפור הידוע למה אני לא רבי אני חלמתי שאני רבי אמר לו אדמו'ר החסידים צריכים לחלום לך תישן ביינתיים
יואלי16.10.20
14
מכוער, חילול ה'.
צפוני15.10.20
13
אולי מספיק כבר תתבגרו קצת ותפסיקו לריב ואני אומר את זה לשני הצדדים גם לצד של סאדיגורא 24 וגם לצד של סאדיגורא 38
חכם ולא טיפש14.10.20
אתה כל כך צודק אבא שלי חסיד סאדיגורה והוא פשוט נהיה בן אדם אחר מאז כל המריבות המטופשות האלה הם רבים כמו ילדים בני 3 אני בחיים שלי ולא משנה מה אני לא יהיה חסידית או חסידה איך שאומרים את זה...
למה ככה??16.10.20
12
מקווה שנגמר בזה כל הסיפור יחי הרבי ר יהושע העשיל שליטא
מצב14.10.20
11
הגאולה בפתח .השאלה רק כיצד נגיע אליה עם מצוות ומעשים טובים או שמא רק עם רצון לכבוד וממון ובכל זאת מסתבר שצוואה מוכרחים לקיים.
כנראה שבסוף הכל כסף וכבוד.17.10.20
10
מנהיג דתי אמור לשמש דוגמא של ניקיון כפיים וויתור ומידות מופתיות, פחות כאלה שרצים אחרי נכסי נדלן כשאמא שלו עומדת בצד
חיים15.10.20
9
המשפחה של האמא עשתה מהפחות החזירה את אדמו'ר מוויזניץ הכניסה את הבן הגדול הבכור בקיצור הכל הולך אחרי הנרדף ואלוקים יבקש את הנרדף מה היא תעשה בסאטמאר תעזרו להם לנרדף הראש ישיבה חתן הבכיר של אדמו'ר מוויזניץ
יחזקאליסט15.10.20
8
צריך לבטל את החסידות הזו, לחלק את הנכסים. ושלום על ישראל... אין שום מילי דחסידותא בחסידות הזו [כמו ברוב החצרות הנקראות בשם הכזב "חסידויות"]...
לוי14.10.20
7
בן רב עם אימא שלו, אח רב עם אחיו, ואנשים כגון אלו ינהיגו אתכם??? זה או תמימות או טיפשות או גם וגם.
יוסף14.10.20
6
הר אם היו מכריעים שהרבי הנטכחי הוא היחיד כצוואת אביו, אך כל נכסי החסידות ימכרו ויחולקו או שיחולקו במה שניתן לחלק לכל האחים בשווה, הרי שלא היתה צריכה להיות כל בעיה, אלא מה יש עסקנים מצד אחד שרוצים שהכל יהה מנוהל ע"י הבכור או העסקנים, ויש עסקנים מצד אחר שרוצים שהכל ינוהל ע"י אנשי הרבי הנוכחי, בלבד, וט
חי16.10.20
5
כתוב בפירוש בצוואה שבנו מירושלים יהיה אבדק"ק סאדיגורה ירושלים ומנהיג כל מוסדות סאדיגורה בירושלים אז על מה המריבה
כגד15.10.20
שאח"כ כתוב שהכל תחת הנהגת אדמור שליטא ולפני זה כתוב שרק אחד יקרא בתואר אדמור מסדיגורא זה הכל
אלתר16.10.20
4
בתור ליטאי,שמעולם לא דרך בטיש אצל אף רעבע מסדיגורא: אנא: אל תפרסמו את כל הרכילויות האלה. בלי שום קשר לחסידות הזאת, זה פשוט עושה לנו רע. אבא שבניו ההגדולים התמסרו אליו בצורה מעוררת השתאות, החליט להתעלות על שיקוליו האישיים ולמנות את בנו החמישי ולהשיל את הגדולים. לא משנה מי יותר צדיק או גדול, זה משפיל
ליטאי 15.10.20
אתה כותב מנהמת ליבך אבל אתה לא חסיד ואני ילמד אותך דבר קטן שחסידות זה לא שליטה כוח להחזיק עמותות דרך החסידות שונה לגמרי מזה נכון שלצערנו שיש מחלוקות אבל לא זו המטרה ודבר מאוד חשוב אם רבי אומר משהו לעשות פשוט עושים זה לא משנה כמה התמסרו אליו וכו' היקולים הרבהיותר טהורים והכוונות הרבה יותר רוחניות
מגיב לליטאי 15.10.20
אותי לימדו שמהות החסידות היא : לעבוד את ה' מתוך אהבה וביטול העצמי (ופחות מתוך יראה - ליטאי) . כשיש מלחמה - וזה ממש לא משנה מי צודק. עצם המלחמה על המעמד והנכסים היא מפרקת מבפנים את המהות של החסידות שדורשת ביטול עצמי בפני הקב''ה . אין מה לעשות . עכשיו לך תנסה לסחוף אחריך את צאן מרעיתך לאהבת ה' וביט
מגיב למגיב 15.10.20
אם היו שותקים ומחכים שהגל יעבור זה מה שהיו עושים, הבעיה שכל יום שעובר החבר'ה שם מנסים ומעלים עוד ועוד דברים
אלתר15.10.20
3
רבי שכותב צוואה ומסתיר אותה מאשתו- אינו ראוי שיקיימו את צוואתו. זו וודאי לא דרך ההלכה היהודית להתנהגות בין אדם לאשתו. זה עוד טרם נגענו בכך שהרבי מוריש בכצם כספים של אשתו ללא ידיעתה וללא הסכמתה. כאן תחילתה של המחלוקת ובסיסה. וטוב שהחברה החסידית ואף בית המשפט יוקיעו התנהלות זאת מהשורש.
ללא שם15.10.20
הכספים הם לא של אשתו
.15.10.20
למה לא?
אני16.10.20
נראה שכן הראה לה רק היא לא מודה בזה
בני 15.10.20
2
למשל ולשנינה , יפה מאד בימים אלו , לדיראון עולם
יהודי שפוי14.10.20
1
המסמך המכונה "צו מניעה" שניתן על ידי גוף מסוים מבני ברק הינו חסר כל משמעות משפטית וחוקית. וכמוהו כבדיחה
הרב14.10.20
מה כב' מתכוון בביטוי משפטית וחוקית? אבל מה עפ"י ההלכה? נא להביא מקורות
מחילה מכבודכם14.10.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 14:14

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 09:36

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 09:36

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 09:14

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

והריקותי לכם ברכה

עטוף בבגדי לבן | כך השפיע האדמו"ר שפע לחסידים

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

ושם נעלה ונראה

מרהיב | אלפי חסידי ויז'ניץ כבשו את הכותל המערבי • גלריה

חיים רוזנבוים | 01.05.24