כיכר השבת

"לעורר פרובוקציות"

"התגרות והתרסה": מאבקי ה'שטיבל' בבית שמש

חברי קהילת הגר"ש אלתר הקימו בית כנסת ליד שטיבל גוראי, ובמקום התפתחה מהומה. בגור טוענים כי הם באים כדי להתריס, ולכן הציבו קונטיינר לחצוץ בין בתי הכנסת (חסידים)

104
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 30.11.20
משטרה מחוץ לשטיבל
משטרה מחוץ לשטיבל (צילום: יעקב לדרמן)

פיצוץ בעיר בית שמש: חברי קהילת הגר"ש אלתר הקימו בית כנסת בשכונת רמת בית שמש ג', סמוך ונראה לשטיבל של חסידי גור - הזועמים: "הם מנסים לעורר פרובוקציה".

מאז החלו העבודות להקמת בית הכנסת של קהילת הפורשים מחסידות גור, הוזמנו למקום כוחות משטרה והתעוררו מספר פעמים מהומות, שכמעט והידרדרו לכדי אלימות.

בליל שישי האחרון, הביאו חסידי גור קונטיינר למקום, והציבו אותו על המעבר דרך השטיבל הגוראי לבית הכנסת של קהילת הגר"ש אלתר, כדי למנוע חיכוך בין הצדדים.

בחסידות גור טוענים כי הציעו לחברי קהילת הפורשים בית כנסת חלופי, אך הם סירבו להצעות אלו. לכן, לטענתם, הדבר מוכיח כי מדובר בניסיון ליצור מוקד חיכוך.

גבאי השטיבלך של חסידות גור בעיר בית שמש, חתמו כולם על מכתב בו כתבו כי "מוחים אנו בזאת מתוך כאב רב, על המשך מעשי ההתגרות של אנשי הקבוצה הממשיכים בדרכם הנלוזה, בה הם נוקטים למעלה משנה, וכעת הגדילו לעשות בהציבם מבנה צמוד לבית החסידים של אנשי שלומינו ברמת בית שמש ג', דבר שכל בר דעת מבין שזהו מעשה התגרות והתרסה שנעשה ע"מ לעורר פרובוקציות חיכוכים והתקוטטויות לאורך ימים".

"זהו בעצם דפוס פעולתם והמשך למעשיהם הראשונים כשהתבססו דווקא במקומות שבהם שוכנים מוסדותינו בקריה החרדית. כל זה נעשה תוך כדי הצקות ומעשי התגרות לציבור אנשי שלומינו היקרים המתגוררים ברמת בית שמש ג', כעת הגדילו לעשות בהוסיפם חטא על פשע והסיתו לאלימות ח"ו כפי שידוע לנו בעדויות ברורות מהשטח, שהסיתו את הפועלים במקום חלקם שאינם מבני ברית, והגיעו עד כדי ביזוי הקודש שנכנסו לביהח"ס באמצע התפילה אמש יום ה' עם מוט ברזל והטילו אימה ופחד תוך כדי איומים ברצח ח"ו, שומו שמים עד היכן הגיעו הדברים והדבר צריך לגרום כל אחד ואחד מאיתנו זעזוע מחומרת מעשיהם, לאיזה שפל הגיעו והתדרדרו".

לסיום כתבו, "מגנים אנו ב כל תוקף התנהגות זו ומחזקים אנו ידי אנשי שלומינו המתגוררים ברמת בית שמש ג' העומדים בגבורה במעשי התגרות אלו ומתמודדים עם אנשים מדון ומריבה אלו, ומתפללים אנו שנוכל לעבוד את השי"ת מתוך מנוחת הנפש כשנים קדמוניות בדרך רבוה"ק הסלולה לנו".

אתמול (ראשון) אף הגיע אל השטיבל הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, בנו של האדמו"ר מגור, שנשא דברי חזיוק בפני חברי הקהילה.

בן האדמו"ר בשטיבל (צילום: יעקב לדרמן)

בין הדברים ביאר רבי שלמה צבי מדוע י"ד שנות הלימוד של יעקב אבינו בביהמ"ד של שם ועבר לא נזכרו בתורה ונלמדו רק ממניין השנים החסר, ואילו הרחבת הדברים היא דייקא מהשנים אצל לבן וכל הקושי שעבר. אלא ללמדך שעיקר שנות הבניין של היהודי הוא דווקא מתוך הקושי, כשעומדים כראוי בניסיונות והקשיים ואז זוכים לאור גדול ולשפע רב בגו"ר ומעשה אבות סימן לבנים.

מנגד, גורמים בקהילת הגר"ש אלתר טענו כי לא הוצע להם כל שטח חלופי, וכי מדובר היה רק בניסיון מצד גור למשוך את הזמן ולהותיר אותם ללא בית כנסת בעיר בית שמש. לדבריהם, כאשר היה בית כנסת אחר, הם סבלו מהטרדות והצקות עד שנאלצו לסגור את המקום.

לדבריהם, מדובר כאן במעשה נואל של אנשים הנמנים על הציבור החרדי להרוס בית כנסת, רק בשל מחלוקת בין קהילות ומשיקולים פוליטיים.

בקהילה צירפו תיעוד ממצלמות האבטחה בו ניתן לראות כיצד מנסים לפגוע ולהרוס את בית הכנסת, כדי להוכיח את טענותיהם כי בליל שישי האחרון לא הסתפקו רק ב"הצבת קונטיינר", אלא גם ביצעו פעולות אקטיביות נגד בית הכנסת.

לטענתם, למקום הגיעו, באוטובוס שהגיע מעיר אחרת, אברכים מחסידות גור שהיו אלו שעוררו את המהומה במקום. בנוסף, בית הכנסת של הקהילה אינו ליד השטיבל הגוראי, אלא בקצה אחר של המתחם - ולכן לדבריהם אין בהצבת הקונטיינר אלא משום פרובוקציה.

אירוע אלים נוסף שהתרחש בליל שישי האחרון בעיר בית שמש, ואף הוא תועד במצלמות האבטחה אחרי המהומה במתחם בתי הכנסת, היה של פנצ'ור גלגלי רכבו של אחד מחברי קהילת הגר"ש אלתר, על ידי אברך עם 'הויזן זאקן' שהסתיר את ראשו בעזרת מטריה פתוחה למחצה.

בינתיים, עיריית בית שמש הוציאה בשבוע האחרון צו הריסה והפסקת העבודות בבית הכנסת של קהילת הגר"ש אלתר, שם טוענים כי מדובר באכיפה בררנית נגדם, שכן לדבריהם יש במתחם בתי כנסיות נוספים שנבנו בניגוד לחוק.

תוכן שאסור לפספס
104 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
גור נדל"ן ממשיכים להמאיס עצמם בעיני הציבור והצדיק הגדול גוללקנופף
ללא שם11.08.22
46
אם הייתם יודעים כמה חסידי גור בבית שמש רוצים לעזוב הייתם בהלם , הגועל נפש והסירחון שיש מהמריבה המרושעת הזאת עוד יגבר על המחלוקת בתשמ"ט , ובינתיים כל ראשי החסידות עומדים מנגד ומעודדים בסתר ובגלוי
אחד האנוסים-גור01.12.20
אם לא טוב לך עבור למי שמתנגד לקדושה של הבית ישראל ותעשה חגיגה
רוזנקרנץ01.12.20
אם הקדושה של הב"י נראית ככה, אולי באמת עדיף קדושה אחרת אמיתית. (למעשה לא ברור מה הגיע מהב"י ומה הוסיפו ראשי המדריכים מדעתם. וכי הב"י אמר 'לא לחייך לאשה', וש'אשה היא פרה להוליד וולדות', כפי שאומרים המדריכים היום?)
גולדנבלום01.12.20
שקרןןןןןןןןןןןןןןןןןן
פנחס ורדיגר01.12.20
45
מדוע האדמו"ר מגור לא מגנה את האלימות של אנשיו ?
צבי ורדינוב30.11.20
אין פה שום אלימות
דודודודודו02.12.20

הצגת כל התגובות

44
נסיון להקים שטיבל של הממורמרים ליד בית מדרש של גור זה התגרות אשר נועדה להצית את השטח. ברור כי הראש מסריח מהדג
עין30.11.20
מחר גור יחליטו שאם מישהו נושם, זו התגרות בהם. וכולם יאלצו לעצור את נשימתם?
אף30.11.20
חזקקקקקקקקקקקק
אף01.12.20
לעצור את נשימתם כמו הבדיחה של לעצור את הנשימה בעשרת בני המן
בני ברק01.12.20
43
אנחנו מחפשים כבר הרבה זמן שטח באזור, עבור גנים ובית כנסת. איפה השטח שהציעו לפורשי גור? השטח הקיים כבר מחולק בהקצאות.
איתמר30.11.20
תקחו את ביאלוסטצקי הוא יביא לכם הרבה שטחים פנויום ותשטלטו על זה מנסיון
יחזקאליסט30.11.20
חזזזזזזזזזקקקקקקקק
דודודודודו30.11.20
42
אני לא מבין איזה התרסה זה לכל אחד יש את הזכות לגור איפה שהוא רוצה ולהתפלל איפה שהוא רוצה
לא מבין30.11.20
41
ב"ה הלא בירושלים עיה"ק עצמה (תובב"א), מקום מושב רבם מהר"י שליט"א, ב' ה'שטיבלאך' הינם סמוכים עד מאד זה לזה (בשני קרנות רחוב צמודות) - ולא נשמע לא פרץ ולא צוחה. וכי החסידים 'מחמירים' הֵמָּה יותר הימנו?
לא זכיתי להבין01.12.20
40
אני מזועזע לקרוא באתר חרדי שפתיחת בית כנסת נקראת התרסה האם גם פתיחת בית כנסת עיר חילונית כדוגמת ערד נקראת התרסה ואולי פתיחת בית כנסת ליד מועדון או ליד בית ספר של חילונים נקראת גם התרסה להיכן הגענו...
יהודי מזועזע30.11.20
מבחינת גור נדל"ן עצם קיומו של ראש הישיבה מגור תורהה זה פרובוקציה
ביננו30.11.20
39
על מה המריבה? לא נראה להם? אז מה שיעופו משם,גורריסטים נמאסתם!!
אלישע30.11.20
בא לך להתחיל איתם
דודודודודו30.11.20
38
תם עידן הטרור! ורצוי שקהילת גור יפנימו את זאת! ועל הציבור החרדי להתלכד לתמוך בקהילת הגר"ש אלתר בכל היכולת, כי עכשיו הם הסובלים, ומחר כולנו נסבול!
יעקב30.11.20
זה נ... וזה ט... שילחמו אחד בשני הצבור החרדי לא צריך להתערב כלל וכלל, אתם חושבים שחסידי רבי שאול יש להם פחות די דן איי של "גור"?? אחרי 50 שנה כשנכד רבי שאול יהיה רבי לפורשים, ומישהו יפרוש מהקהלה שלו, יהיה אותו סיפור
ק30.11.20
למה הם פתחו שטיבל בדיוק באותו רחוב והם גם פתחו ישיבה באותו רחוב שלגור יש ישיבה ברמות הם פשוט רוצים לעצבן את הגורים ואז הם יגידו שהגורים רודפים אותם וקורא פה פשוט ממש הפוך
דודודודודו30.11.20
למה? 1. כי מותר לכל אחד לחיות לנשום ולפתוח בית כנסת היכן שירצה. הרחוב לא שייך לגור, לצערם. 2. זהו מתחם השטיבלך ברמת בית שמש ג'. יש שם כעשרה בתי כנסת של כל הקהילות. 3. גם כשפתחו במקום אחר, הגערערס באו להפריע. כך ברמב"ש ג' וכך באשדוד.
רמבי01.12.20
37
מה הפלא הלא כל הכת נברא כדי להצר לעבודי ד'
יהודי30.11.20
לא נכון! בראשית דרכה, גור היתה חסידות מפוארת ומלבבת. בני 40 ומטה כבר בקושי זוכרים, אבל פעם היה אחרת! פעם היו שם תלמידי חכמים! אנשי ציבור שבאמת הזיזו דברים ונלחמו! למרות ששתלטנות היתה תמיד, היה שם גם תוכן, וכשיש תוכן פחות מחפשים לעצבן אחרים.
אוי30.11.20
נכון,רשעים ארורים
צחיס30.11.20
36
אמרת חסידים=הכל מובן וזה רק עניין של זמן שיתחילו מריבות וחילול ה' ברבים ברוך שלא עשני חסיד פשוט בושה שכל כך מהר שחכו מהשואה שנגרמה מכל המחלוקות ושנאת חינם
RAFI01.12.20
35
אלוקים עד מתי יריבו היהודים?
נעים30.11.20
עד שאנשים יפסיקו לדחוף את האף במריבות של חסידויות אחרות שיתביישו להם הם חושבים שהם עוזרים אבל באמת מציתים אש שמזמן היתה נכבת
trump01.12.20
כל ישראל ערבים זה לזה.
משפט צדק01.12.20
צודק במאה אחוז אתם שופכים דלק למדורה מי שיקבל בעיקר את הגהנום זה כל מי שמבחוץ ושופך שמן די!!!!!!!!!!!!!!!!!! מהמחלוקת רק שלום כל אחד צריך ישועה ומי שמכניס את עצמו למחלוקת נסתם זרם הישועות
גולדברג01.12.20
כשגערערס יפסיקו לדחוף את אפם לכל מקום בו הפורשים מקימים משהו - המריבות ייפסקו.
ביידן01.12.20
אני לא מבין מי דוחף את האף? אתה והפורשים. שילכו לעיר שאין גורים ואז לגור יהיה שקט
דודודודודו02.12.20
שילכו הגורים לעיר שאין בה אף אחד, אם אינם יכולים לסבול שאחרים חיים לצידם. הפורשים לא ילכו לשום מקום היות ורמב"ש ג'2 אינה שלכם בטאבו. מותר לכולם לחיות, ואתם תיאלצו ללמוד זאת. לאט לאט.
ביידן03.12.20
אתה מתכוון הפוך שמואלן
דודודודודו02.12.20
34
בדיוק כמו הסיפור עם עץ, שאנשי דגל התורה מנסים להצר את צעדיהם בכל דרך שהיא, ובכל פעם בהסבר ותירוץ שונה, פעם לא חוקי, פעם זה ממש ליד בית כנסת שלהם ופעם כך ופעם כך. הצד השווה שבהם הוא שעסקונה וציבורים מנסים לסתום פיות של המתנגדים להם.
חיים30.11.20
כן אתה צודק, אבל הצבור הצבוע שמגיב פה, כמובן יהיה בעד רבי שאול בנימוק שזכותם לפרוש, אבל אם זה מדובר בפלג הירושלמי, אז כולם יהיו בצד של בריוני דגל שמתר לחסום פיות, ולתמוך בדגל שרצתה לאסור על הפלג הקצת מוסדות וישיבות וכו
ר30.11.20
33
1) מטבע הדברים החרדים שהם כ1100000, יש ביניהם אנשי קצה שמבאישים את ריח היהדות, אלא שמטבע העיתונות והתקשורת להתעלם מעשרות אלפי חסדים שנעשים על ידי המיליון ו90 אלף (נניח) ולהתמקד בבלגן שיוצרים ה10000. ב) לעולם ילמד אדם במקום שליבו חפץ, גור, ויזניץ, אלתר, ליובאוויטש, על מה המריבה? אסור לחסיד גור לשמוע
משה בן אברהם30.11.20
ב) לא. על פי כנופיית גור, מי שהולך לשמוע את בן הפני מנחם הוא כופר, אפיקורוס, ממומר, מורד, פורש, מלעיב במלאך אלוקים חיים ומצווה גמורה לרדפו, לזרוק אבנים ולירוק על אשתו וילדיו, לנפץ שמשותיו, לפנצ'ר גלגליו, ללכלך אותו בכל דרך אפשרית ולשיר מאחריו ''יימח שמו וזכרו'' ו''מחה תמחה''. ומכאן גם הפועל היוצא לש
מצא את30.11.20
אתה צודק הגורים מתאפקים ואם הם לא היו מתאפקים הכל היה נראה אחרת בנאדם אחד לא היה נשאר שם
דודודודודו30.11.20
עכשיו צריכים להעריץ אתכם על זה שאתם לא רוצחים בפועל, אלא רק מרביצים?! חיות טרף שכמותכם. אל תתפלאו למה איש מכלל הציבור החרדי לא מוכן לתת לבחוריכם את בתו לאשה. (עיינו בכתבה המקבילה, 'מצוקת העלטערערס בגור') כי אתם חיות רעות, כמו שמשתקף מתגובותיכם כאן.
גלי01.12.20
יש לך טעות- הסדר הוא הפוך חסידי גור הם אלו שלא רוצים להשתדך עם אלה שאינם מהחסידות, כי הם רוצים שהבית יתנהל ברוח גור וזו זכותם המלאה
אחד01.12.20
חפש 'מצוקת העלטערערס בגור' ותבין מי לא רוצה את מי. כדאי גם לחפש ברשת את כנס השדכנים בו קוטיינר השדכן ניסה לשכנע שדכנים מהכלל חסידי לשדך את בחורי גור עם בנות חסידיות. לא עבד. גגל "בגור מנסים לשכנע אחרים להתחתן איתם".
די כבר02.12.20
1 1)מטבע הדברים חסידי גור שהם כ11000 יש בינהם אנשים בקצה שמבאישים את יסודי החסידות, אלא שמטבע תקשורת האינטרנט ןהטוקבקים להתעלם מעשרות אלפי דפי הגמרא ושאר מצוות שנעשים על ידי ה10600 ולהתמקד בבלגן שיוצרים ה400, ב)לעולם יעשה האדם מה שליבו חפץ, הליכוד לשמאל השסניקים לאשכנזים המרוקאים לאלי ישי ומאזוז וכו
אברהם בן משה30.11.20
אסור לחסיד חבד להכיר שהספרים שייכים לחנה גוראריה?? ממתי אדמורות יורשת גם רכוש?
ע30.11.20
32
*פרובוקציות חוזרות ונשנות מחסידי גור כלפי חסידי גור תורה ברמה ג' בבית שמש* חסידי גור חוזרים שוב ושוב על פרובוקציות אלימות כלפי משפחות של חסידי גור תורה ברמה ג' בית שמש. חסידי גור מכל הארץ(!) כבר הגיעו למקום מס' פעמים בשביל לחולל מהומות במקום, כשהגדילו ביום חמישי האחרון לאסוף את מיטב שאהידיהם מכל ה
הגערער30.11.20
31
קל לכתוב דעה של צד אחד, תמשיכו לספר לנו שאתם תקשורת אובייקטיבית, חחחחחחח
שרוליק30.11.20
30
כרגיל איך שנכנסים החסידים מתחיל שלום בין כוווווולם שנאמר: "אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" האם על זה חלם בעל שם טוב הקדוש כשהקים חסידות? כנראה הוא לא במנוחה שם למעלה ממעשיהם של אלו שיודעים רק לחלל שם שמים ברבים עם מאבקי שליטה וכו "חסידה עוף טמאה כי דואגת רק לחברותיה" וזה סימן מובה
RAFI01.12.20
29
איפה ה"ציונים" בסיפור? עד עכשיו סיפרו שמטרת הציונים להביא לשמד בעם ישראל. עכשיו מתברר שצד א' ממש לא אוהב שצד ב' מתפלל לצידו. השינאה הזו היא בטח לשם שמים. בזמן האחרון יש יותר ויותר מלחמות חרדים. למה שלא יתגייסו לצבא? הגנה על עם ישראל זה קידוש השם אמיתי.
כת א' נגד כת ב'30.11.20
28
מעשים נבזיים!!! מכוערים,איפה למדו להתנקל כך ליהודים??
אהרון30.11.20
בסוף יראו שבעל הרכב עשה את זה לעצמו העיקר להתבכיין בתששקורת
נחמן30.11.20
27
געררס מסכנים. לא למדו שפה אחרת חוץ מאלימות. אף אחד בחוץ לא תומך בהם. לקהילת הפורשים יש אהדה עצומה. הרבי שלי תומך ברבי שאול!
לייבי30.11.20
קודם כל לא היה אלימות לעומת חסידויות אחרות כמו סאטמאר ויזניץ ועוד ומי זה האדמור שלך אני חושב שתשאל אותו עוד הפעם יש לך טעות גדולה
דודודודודו30.11.20
אז ככה: העובדה שאף אחד בחוץ לא תומך בהם (לדבריך)- היא היא הראיה לכך שהיא הצודקת. גם בחרדים אף אחד מבחוץ אינו תומך. וגם ביהודים אף אחד מבחוץ אינו תומך. נקודה למחשבה
אחד01.12.20
קשקוש בשקל. רבים תומכים בחרדים, רבים תומכים ביהודים, כמו ארצות הברית, ועוד מלכויות רבות של חסד בהן חיים יהודים בשלווה. בגור אף אחד מבחוץ לא תומך, משום שהציבור סולד מהתנהלות כוחנית ואלימה. (התנהלות כוחנית ואלימה=להתעלל במי שפרש ממך, להציק בכל דרך, ולנסות להרוס בתי כנסת)
202.12.20
26
למה זו התגרות לפתוח שטיבל של ר' שאול ליד שטיבל של גור?
איש יהודי 30.11.20
עיין תגובה 5
אמת לאמתה30.11.20
25
אפחד לא אוהב את גור מזמן הם מאוסים על הציבור
יומטוב30.11.20
תתבייש לך. כל עמ"י אחים בנפש
מירי30.11.20
הלוואי שכולם היו חושבים כמוך... חוץ מה אני פחות אוהבת את הדרך של גור. בלי קשר לאנשים...
///01.12.20
24
נראה שהיודנרט בבית שמש, לא מופעל ע"י ,,,,, ומסכים לשבת ולמצוא פתרונות,
שלמה01.12.20
23
במקום כל הברברת של הגבאים על שאכלו להם ושתו להם וכו' וכו', כדאי להודיע באופן נמרץ כי כל מי שיעשה אלימות בשם חסידי גור יוקע ויעוף מכל השטיבלך בבי"ש. כי אנחנו נגד אלימות ובעד שכנות טובה.
גבאים30.11.20
22
לא בדיוק הבנתי מה קשור כאן פרובוקציה, יהודים יפתחו בתי כנסת היכן שנראה להם. יש במתחם גם ברסלב, ויזניץ ועוד.אם הם מתעצבנים שילכו לגננת.נמוך יותר מגנון! מרגיזים אותי אז אני שוכר שכירי חרב לחבל ולהשחית. חרפה,אין מילים
מימי30.11.20
21
אם אתם צריכים עזרה איך להתמודד עם קהילת הפורשים וללמד אותם לקח אחת ולתמיד כדאי שתתייעצו עם העסקן אברהם זילבר
זילברשטין אשדוד30.11.20
20
הבנתם מה היתה הכותרת קודם? יש סרטונים גורריסטים! שולחים פורעים ערבים באישון לילה וקורעים צמיגים ב3 לפנות בוקר כת ארורה במסווה חסידות
יהודה30.11.20
19
אין שום בעיה ששני בתי הכנסת אחד ליד השני ויכבדו איש את רעהו. גם בפילוג הליטאי אין שום סיבה שתלמידים משני המחנות לא ילמדו ביחד. הבעיה הגדולה שהפכו את הרבנים והאדמו"רים לעבודה זרה. צריך לשמוע דעת תורה, לקבל עצה, הדרכה וברכה זה חיובי, אבל להגיד על הרב אין עוד מלבדו ובגלל זה להציק ולשנוא זה עבודה ז
יוני30.11.20
18
אנחנו הנרדפים המסכנים וגור האלימים... בסך הכל אחד מחברינו פרץ לביהמ"ד גור עם גז מדמיע, עכשיו נסינו להקים בהח"ס צמוד לחסידי גור בבי"ש, סתם חושדים בנו שיש לנו כוונות לא טובות לעורר פרובוקציות... אנחנו רק אזרחים תמימים שומרי חוק שנקלעו לרדיפות שלא באשמתם...
אלקנה03.12.20
ואם אני הכנס אם גז מדמיע לאלקנה ואני ישפריץ עליך מה תעשה לי אז? אתה לא צריך לענות כולם יודעים את התשובה לבד ...
דודודודודו03.12.20
17
כל היהדות החרדית סובלת מחסידות גור,
שמחה הרשברונג30.11.20
היית מת להיות חסיד גור אתה פשוט מקנא
דודודודודו02.12.20
16
יש שם כמה בתי כנסת ואנחנו נפתח היכן שנראה לנו. מי אתם להתערב?? מה זה? מי מעורר פרובוקציה
ללי30.11.20
15
כל מי שימגר את החרפה הזאת של הקהילה החדשה באשדוד יקבל כרטיס קבוע לתפילות עד פסח
לייבי פזניצבסקי30.11.20
14
ככה זה בכל הקמת שכונה חדשה בבית שמש - יש מלחמות-יהודים על מבני ושטחי ציבור.
תושב בי"ש ותיק30.11.20
זה לא הנושא
אמת לאמתה30.11.20
13
פעם זה חסידות גור שיש שיש אצלם בלאגן ומזמינים משטרה ופעם זה חסידות אחרת שמזמנים חברת אבטחה של חילונים לסגור בית כנסת. משהו לא טוב עובר על החרדים. וגם המלחמה ביןמהאשכנזים לספרדים בכלל מיותר וקיימת רק אצלכם. תעשן חשבון נפש מילא החילונים שרבים אבל אתם אמורים להיות העםמבנבחר לא ??
חילוני 02.12.20
12
משום מה נראה לי שכל המגיבים פה הם מקבוצה אחת בלבד. חז"ל הורו לנו לשמוע שני צדדים. כל עוד אין לכם תגובת 2 הצדדים אל תדונו אף אחד. אני גרה בקרבת מקום ושמעתי נשים מ2 הקבוצות. כל אחת כשלעצמה צודקת... מה אכפת לנו מריבה של קבוצות שוליות באזור? יש אולי 10 משפחות בקרבן החדש - אולי- ו30 מהקבוצה הישנה - כך
ציפי30.11.20
נשמח לשמוע איך לדעתך קבוצת הגוריות צודקות. באיזו טענה אפשר להצדיק נסיונות להריסת בית כנסת. והאם לדעתן, למי שפרש מגור - אסור לחיות בשכונה. ולמה.
פיצי01.12.20
כשמך כן את : פיצי! עדיין ישנו רוב של החסידים הרגילים. וראינו ושמענו את כל המריבה /ות. לבוא כמוך ולומר , שרק אתם צודקים זו חוצפה והתנשאות. ההתביכנו "אוכלים לי, שותים לי, לוקחים לי... "זו רמת גנון. מכל המריבות - הצודקות או לא- לא מרוויחים כלום. ועדיין, מי שפרש, הוא זה שצריך למצוא לו מקום אחר. כי
ציפי01.12.20
אגב ציפילה, בנות הרבי *שלך* למדו באקדמיה, גם תואר שני. בררי ותופתעי לפני שאת משמיצה.
פיצי02.12.20
ואו,כמה קנאה.טוב למשפחתו שהוא דוקטור,יש שם גם את ישראל ת"ח אמיתי. איכססס
ברוך01.12.20
"מי שפרש צריך למצוא לו מקום אחר?" אין לך בושה? העולם לא שלכם! בית שמש לא שלכם! אשדוד לא שלכם! האוויר לא שלכם! מותר לכל אחד להציב קרוואן במתחם בתי כנסת, גם אם בעינייך זה לא נראה. אם מישהו פורש מהקהילה שלך, הוא 'סדין אדום'? ואת לא מתביישת לדבר על רמת גנון? ולהשמיץ אנשים פרטיים באינטרנט זה כבר גועל נ
פיצי02.12.20
רק חבל שאת לא בודקת היטב את הדברים לפני שאת מגיבה...אז אני אחדש לך- זה לא נכון אחות של סבינר לא לומדת רפואה באקדמיה ובגלל שאת לא בודקת את הדברים וכותבת שקרים א"א להאמין לשום דבר שאת כותבת!
נראה שאת מתמצאת11.07.21
אז אני יודע שהם לא !!!! רצו לשבור את הבית הכנסת
פנחס ורדיגר01.12.20
מי שהיגע לשם הם היו מהפורשים והפיצו את הסירטון והם אמרו שהגורים עושים את זה בושה
דודודודודו02.12.20
11
הסרטון בתחתית הכתבה שבו רואים בריונים אלימים שגור שכרו על מנת להרוס את המקום מוכיח ללא ספק שהערכים של גור הם אויר רק לפני שנתיים גור הפגינו ברחוב ירמיהו על ביזוי כביכול של בית כנסת בערד וכאן לא פחות ולא יותר הם שולחים עבריינים ערבים על מנת להחריב בית כנסת רק בגלל שזה שייך לקהילה שמתחרה בהם ! בושה
אני המום 30.11.20
צודקקקק
שר התורה החסידי30.11.20
אם אתה מדבר ככה אז תזהר שלא יפרצו לבית הכנסת שלך
דודודודודו30.11.20
10
יש צד אחד שחושב שלו מותר רק לפגוע ולא להיפגע, רק להחטיף ושום אופן לא לחטוף, ובאם פוגעים בהם משהו הם מוחאים ומיללים אוי אוי! פוגעים בה' ובמשיחו....תבינו היטב! טרור ואלימות תמיד תמיד יש 2 צדדים!! כל זמן שאתם תשירו ברחובות מחה תמחה וכו' וכדומה, לרבנים דיינים ת"ח ואפי' לסתם אברכים את
דתי30.11.20
9
כמה צביעות. ראשית זה מתחם ענק של קאראוואנים. של כל העדות. שנית. הם פתחו במקום אחר. וגם שמה הציקו להם.
מודי30.11.20
8
המריבה הזאת מוציאה לאור את העיוות היסודי בהשקפת גור, הנוגעת למרבה הצער עד לראשי ומנהיגי החסידות בעצמם שהם הם האחראים הישירים והבלעדיים לכל התוצאות שאנו רואים, ובעיקר מה שאנו לא רואים ונשות החסידים רואות....!!!
HILLEL01.12.20
7
איפה אפשר להשיגאת התחפושת של המחבל עם הרכב לפורים? מגניב ממש
אהרון30.11.20
כן גם אני רוצה
מירי01.12.20
6
חזו חזו בני בני בני חביבי, שנלחמים זה בזה, הכל כמובן מתוך מטרה קדושה להרבות כבוד שמים בעולם
מוישי30.11.20
5
פתאום הרודפים נהפכו לנרדפים רחמנא ניצלן
בניזרי מאשדוד30.11.20
4
למה החרדים תמיד משתמשים בשפה אלימה? "התגרות" , "התרסה", שכחתם לכתוב עוד כמה ביטויים דרמטיים ו"מזעזעים" החביבים עליכם. השפה האלימה שלכם מלמדת היטב על טיבכם...
שפה אלימה01.12.20
החרדים לא מדברים ככה חס ושלום הפורשים מדברים ככה הם בכלל לא חרדים אין להם משמעות
דודודודודו02.12.20
3
קשה לגור לקבל שיש קהילה שנפתחה אבל יש עוד מאות בתוך גור בנשמה ובמחשבה הם שמה רק הגוף באונס נשאר בגור
גערע30.11.20
חבל שהם בגור
דודודודודו30.11.20
בהתחלה דיברתם על אלפים....במציאות הכואבת קהילת הגר"ש היא בדיחה!
דתי30.11.20
2
כשהשורש עקום, אזי פירות הבאושים לא מאחרים לצמוח. יש לפורשים את מלא הזכות לבנות ולהיבנות, וכל הטרור המרושע שהם סופגים הוא סך הכל ביטוי פחדני לאובדן הדרך הדיקטטורית שמפלגת האם שלהם עוברת בימים אלה
HILLEL01.12.20
אם הם היו טרוריסטים לא היה נשאר מהם כלום חסידי גור הם עדינים לעומת מקומות אחרים
דודודודודו02.12.20
1
אני תושב אשדוד כל מה שכתבו במכתב לא נכון כי כאן באשדוד הקהילה הפורשת פתחה שטיבל בית כנסת ברובע ט רחוק רחוק מרובע ז' גור ושם גור עשו להם כאלה צרות שאני לילות שלימות לא יכולתי לישון מרוב עגמת נפש כולנו צריכים לחזור בתשובה שלימה ושנוושע במהרה וילמדו תועים בינה
דירנפלד30.11.20
גם כאן ברמה ג חסידי הגר"ש היו בתחילה בחנייה רחוק מגור ונאלצו לעזוב שם לאחר שגור שכרו עורך דין כביכול בשם השכנים על כך שמתבצע במקום שינוי ייעוד וזה לא חוקי להשתמש במקום לבית כנסת ובכך הצליחו לגרום לשאולניקים לעזוב אני גר ממול ואני זוכר זאת היטב אז שלא יספרו סיפורים שכל האלימות היא רק בגלל הקירבה
יהודי קדוש 30.11.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 11:37

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 09:57

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 09:55

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 09:54

כי הנה המלכים

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

גלריה מסכמת

משאיבת 'מים שלנו' ועד הקבל פני רבו - סיקור נרחב מחג הפסח בחצה"ק ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

צפו בתיעוד

"בזכות ספירת העומר"; כך נעלו בקאסוב ויזניץ את חג הפסח

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריית תמונות

האדמו"ר חילק שיירי מצה לחסידים; טיש נעילת החג בלעלוב

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

צפו בגלריה

מן הפסחים: כך נראה טיש נעילת החג בחצר דזיקוב ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24