כיכר השבת

סערת הצוואה

בדרך לבית משפט? בית הדין סגר את התיק של סאדיגורה

הרבנית מסאדיגורה הודיעה לבית הדין הרבני בפתח תקוה, שם הפקיד האדמו"ר זצ"ל את הצוואה כי היא אינה מסכימה לתת להם סמכות שיפוט, ולכן התיק נסגר - ככל הנראה בדרך למשפט (חסידים)

95
שימי שפר | כיכר השבת | ו' בטבת | 21.12.20
בדרך לבית משפט? בית הדין סגר את התיק של סאדיגורה
(צילום: שלומי טריכטר)

הדרמה בסאדיגורה: לאחר מכתבם החריף של דייני ביה"ד של הגר"נ קרליץ נגד המתנגדים לקיום הצוואה בסאדיגורה ככתבה וכלשונה, מודיע הגאון הרב בנימין אטיאס, ראב"ד בית הדין הרבני בפתח תקוה על סגירת תיק הצוואה שהופקדה אצלו על ידי הרבי זצ"ל, וזאת לאחר שצד הרבנית והבן הבכור הודיעו כי הם מסרבים להכיר בסמכות בית הדין.

משמעות ההודעה הדרמטית של בית הדין היא כי בני המשפחה המתנגדים לצוואה יוכרו כמסרבים לבית דין, וכי הצוואה שהופקדה על ידי הרבי זצ"ל בבית הדין, מתוך רצון לתת לה תוקף הלכתי על פי דין תורה, תתגלגל לדיון בערכאות בבית משפט לענייני משפחה, דבר שגורר זעם רב בחסידות סאדיגורה בה ביקשו לקיים את הצוואה על פי דין תורה.

התיק נפתח בפני בית הדין בפתח תקווה לאחר שהאדמו"ר זצוק"ל הופיע בתאריך י"ח טבת תש"פ בפני בית הדין, חתם על הצוואה בשנית, ואף קיבל קנין בפני עדים. לאחר מכן אישר ביה"ד בהחלטה את הצוואה שצורפה ב-4 עמודים כצוואה מחיים.

לכן, ביקשו בסאדיגורה, המיוצגים על ידי הטוען הרבני זאב פרנקל, "לקבל צו קיום צוואה כדין וכחוק, בכדי לצאת לדרך כפי רצון האדמו"ר זצוק"ל".

טיש זאת חנוכה בחצה"ק סאדיגוה (צילום: באדיבות המצלם)

בדרך כלל, אין אפשרות לפתוח תיק כזה אלא אם חתמו כל היורשים לפי דין ו/או לפי צוואה על קבלת סמכות בית הדין, אך הפעם, בשל העובדה שהאדמו"ר הקודם הופיע בעצמו בפני בית הדין עם צוואתו, הוחלט לפתוח את התיק ואז לבקש מהצדדים שיודיעו אם הם מכירים בסמכות בית הדין לעסוק בתיק.

בתגובה, ענה עו"ד משה ליפל, המייצג את הרבנית והאדמו"ר בירושלים כי "לא ניתן לאשר את הצוואות שהופקדו בבית הדין ע"י האדמו"ר המנוח, שכן הן בחלקן סותרות בינן לבין עצמן, ובחלקן סותרות דברים ברורים ששמעה ממנו זצוק"ל, וכך שמעו אחרים, בעניין הנהגת חצר הקודש סאדיגורה, הן לפני כתיבת והפקדת הצוואה, וכמה וכמה פעמים לאחר כתיבת הצוואות והפקדתן".

ליפל הוסיף וכתב נגד הצוואה ונגד האדמו"ר מסאדיגורה, וטען כי בצוואה יש כשלים, וכי "מקווים ומייחלים כי המבקש יתעשת ויבין כי ככל שיעסוק ביקרא דחיי, כך יזכה במהרה לכוון ולעסוק אף ביקרא דשכבי".

בתגובה ענה הטוען הרבני המייצג את סאדיגורה במכתב חריף: "מצער מאד, כי חלף קבלת סמכות כיהודים חרדים – בהכרזה ללא כחל ושרק שאנו דנים בדין תורה, ורק אח"כ מגיעים לשלב הטיעונים של "שמוע בין אחיכם", בחרו המשיבים לפתוח תחילה בטענות, ורק ככל שיסכימו לעמדתם לגופם, רק אז יקנו את הסמכות לבית הדין. אתמהה ?? וכי זו דרכה של תורה ? וכי יכול מישהו לטעון "אני מקבל עלי דין תורה רק בתנאי שזה יתנהל ע"פ ציפיותי ורצוני?".

"גם אם סבור מישהו שישנה או נעשתה בשלב כלשהו הסכמה תקיפה והילכתית הנוגדת את הצוואה, יתכבד נא ויעלה זאת בדי"ת, ולא כתנאי לדון בדי"ת שבין כך הוא מחוייב בו אליבא דהלכתא".

לסיום, דרש מהם לענות בצורה ברורה, כן או לא, האם הם מתכוונים לדון בדין תורה בפני בית הדין, ולא להתחמק על ידי האשמות אותם יש לברר אך ורק בדין תורה.

בית הדין קיבל עם עמדת חסידות סאדיגורה ושיגר מכתב לב"כ המתנגדים בו כתב כי "מבוקש תגובתכם לא יאוחר משבוע ימים בנוגע להסכמתכם לסמכות ביה"ד בכל הנוגע לפתיחת תיק בביה"ד הרבני לקיום צוואת המנוח זצ"ל". עוד הוסיפו והזהירו: "יובהר שבהעדר הסכמה מפורשת לסמכות ביה"ד כאמור לעיל, או בהעדר תגובה כנדרש, ביה"ד יראה את המשיבה (הרבנית המייצגת את הבנים המתנגדים לצוואה ובראשם הרב מרדכי שלום מירושלים) כמסרבת לסמכות ביה"ד הרבני לקיום צוואת המנוח זצ"ל שנחתמה והופקדה על ידו באופן אישי בבית דין זה".

בתגובה כתב עורך הדין המייצג את מתנגדי הצוואה כי הם לא מכירים בסמכות בית הדין הרבני, ולא יסכימו לקיום הדיון על הצוואה בפני בית הדין.

לכן, הוציא בית הדין את ההחלטה ולפיה לאור התנגדותם של חלק מהיורשים לדיון בבית הדין ומכיון והם מסרבים להכיר בסמכותם של הדיינים, ביה"ד נאלץ לסגור את כל התיקים הנוגעים לצוואת המנוח זצ"ל".

משמעות ההחלטה הדרמטית היא, כי התיק יתגלגל כעת לרשם הירושות, ואם גם שם יסרבו חלק מבני המשפחה המתנגדים לצוואה לכבד את הוראת האדמו"ר זצוק"ל, התיק יעבור ממילא לדיון בבית משפט, בערכאות במקום בדין תורה ובניגוד מוחלט לרצונו של הרבי זצ"ל.

כזכור, בצוואה כתב האדמו"ר זצ"ל: "הנני ממנה בזה את בני הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א, שיהא לאחר אריכות ימי ושנותי ממלא מקומי, שישב על כסאי, כממשיך האדמו"רות "אדמו"ר-מסאדיגורה" ויעמוד בראש אנשי שלומינו חסידי רוז'ין-סאדיגורה וינהיג אותם בכל העניינים כפי שהי' אתי-עמי, אליו יבואו במשאלותיהם והוא יעתיר בעדם לטוב להם, ואני בטוח בזכות אבותי ואבות אבותי הק' שתפילותיו תתקבלנה לרצון וברכותיו תפעלנה ישועות, ועצותיו תהיינה בחכמה בבינה ובדעת, כפי שידעתיו שהוא ראוי להיות איש על העדה, לחלות פני כל ולקבל כל אדם בסבר פנים יפות, עפ"י הדרך שהי' מקובל בבית אבותי ואבות אבותי הק' ובטוחני בעז"ה שימצא חן בעיני אלקים ואדם".

עוד נכתב בצוואה: "בני ממלא מקומי הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א בתוקף ההנהגה, יעמוד גם בראש כל המוסדות שבכל אתר ואתר, שנושאים את השם "סאדיגורה" או "רוזין-סאדיגורה", הן באר"י והן בחו"ל, ובכללם הת"תים, הישיבות קטנות וגדולות, כוללים, בתי מדרשות ובתי תפילה, הכל יהי' תחת פיקוחו, הנהגתו ומשמרתו, כולל כל ענייני המינויים במוסדות ובישיבות וכו', וזכותו לערוך שינויים כפי הבנתו, ואנ"ש יתייעצו עמו בכל ענין וענין ויקבלו את דעתו והכרעתו".

תוכן שאסור לפספס
95 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
ואחרי כל זה, מש"י רוצה להיות אדמו"ר. השמעתם על אדמו"ר אמיתי (לא חקיין עלוב...) שפונה לערכאות על סכסוך מטופש? השמעתם על אדמו"ר אמיתי שהולך נגד צוואה ברורה של אביו הק'? השמעת על אדמו"ר אמיתי שסוחט את אימו באיומים? השמעת אדמו"ר אמיתי שלא בוחל באמצעים מפוקמפקים לצורך השתלטות על קהילה שאינה שייכת לו???
ו22.12.20
50
כל מי שלא הסתבך מימיו בדין תורה לא יבין את הסירוב שלהם להכיר בסמכות ביה"ד, הכל מכור מראש!!! בוודאי שביה"ד הנ"ל איבד את הלגיטימיות שלו לדון בעניין.
שי22.12.20
לא נעים לומר, אבל גם אני חושבת שלפעמים קשה לסמוך על בי"ד בימינו. אולי אין ברירה, ובוודאי שבית משפט גרוע פי מיליון בכל מדד, אבל נראה שאבדו דיינים מישראל בימינו. ולא שחלילה אני חושבת שזה מתיר ללכת לערכאות, אבל רואים במציאות שכך קורה בכל המגזרים ובכל המחלוקות. כנראה יש לכך סיבה. ואלוקים יגאל את עמינו ה
אוי גלות22.12.20
בושה וחרפה כתוב בתורה "אל הכהן אשר יהי בימים ההם" איך אתם מעיזי לכתוב כזה דבר בכלל
מים טריים24.12.20
49
הרבי זצ"ל היה חכם דיו בשביל לא ליזום צוואות שבוודאות יגרמו למה שנגרם. כל הנושא הזה טעון בירור למה זה נעשה על ידי הרבי זצ"ל. הוא "אולץ" לכתוב אצל ברגר, ואחר כך "אולץ" להגיע גם לאטיאס הפתח תקוואי. ובתקווה שמי שעמד מאחורי האיומים על הרבי יבוא על עונשו כמו שצריך.
ללא שם22.12.20

הצגת כל התגובות

48
בושה וחרפה , לאן הגענו ? , עד מתי רשעים יעלוזו ?
יהודי שפוי21.12.20
47
הכל סביב כסף וכבוד לא יאומן איך עשיר כזה לא הישכיל לסדר את הצוואה בחייו כשעוד עדיין היה בריא עם כל הכוחות והעושר ממש כאב גדול
דויד21.12.20
לא יודע למה התכוונת לטוב או רע אבל בצורה הזו לא תכתוב או תדבר על כזה אדם קדוש תתבייש לך!!!!!!!!!!
לדוד החמור 22.12.20
הוא היה בביד לאשר זאת. מה לא ברור
יהודי22.12.20
46
אסור לבן הקטן לוותר על כלום, קמה נגדו קואליציה של גזלנים שאומרים שהוא צריך לוותר למען השלום!!! מתי הוא יצר ריב??? הגזלנים הם מפירי השלום וכך גם האמא הכוחנית, למדתי להעריך את האדמו״ר מסדיגורא עקב הצואה האמיצה שלו, הוא בחר במובחר, ועכשיו כולם רואים את הרקבון של האחרים שמעיזים לבזות את אביהם בצורה שלא
חסידיש22.12.20
כל הכבוד תגובה הכי לעניין כאן
צודק22.12.20
45
חילול ה'. אבל בעצם גם בסכסוך בפוניבז' הגיעו בסופו-של-דבר לערכאות. כשמדובר בהרבה כסף והרבה כבוד - פתאום אנו מגלים שיראת-שמיים היא עניין ליהודים פשוטים בלבד...
יהודי ישראלי22.12.20
44
מהעולם אוי לבושה אוי לכלימה זו החסידות ? אלו אדמורים ? אלו איילי ממון ה ישמור ככה מתנהגים לכאורה אדמורי״ם ? משפחות פשע מאורגן פותרים עניינים כאלה בצורה טובה יותר החסידות פשטה רגל חילול ה למהדרין שבמהדרין
מוסד שעבר מ22.12.20
43
כואב מכל מבט, חבל שהיגעו למצב שאין דוגמה חינוכית לאף אחד, חבל שהצואה הקשה יצא לציבור, היו צריכים להסתדר בחדר סגור עד שיצא עשן לבן, עכשיו זה בושה לכולם,
מושי21.12.20
42
מזעזע ועצוב
שמר21.12.20
41
וואו הם הגזימו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לשליטה כסף וכוח מעביר שם כמה אנשים חשובים על דעתם רק על תשכחו שכל הסיפור הזה גורם ביזיון עצום לאדמו"ר זצוק"ל ורק על כך הם עתידים לתת את הדין
יהודי 22.12.20
בושה וחרפה תחשבו! אדמו"ר לחסידים שהוא אבא לילדים האלה מבקש במפורש בצוואתו מה הוא רוצה והם פשוט לא מתייחסים בלתי נתפס
מים טריים24.12.20
40
ל-6! כיבוד אב משל אב בנאדם לא אמור להפסיד כסף כדי לכבד את ההורים שלו ככה ההלכה!
התשובה היא22.12.20
39
כמה ראה למרחקים הדברי חיים לאן רוז'ין ידרדרו
צאנזער22.12.20
את הרב הגאון דוד וייס אתה מכיר זה רק דוגמית
אמת לאמתה22.12.20
כנראה שאתה שלוחו של הס״ם
מתתיהו22.12.20
38
האמת שהם ממש מפוצצים אותי.... אילו היה אפשר להעלים את הרשעים האלה.....
ללא שם21.12.20
אתה סתם טמבל. כל דבר אפשר להציג בתור רוע ורשעות. כל השאלה מה האינטרסים, והאינטרס המובהק של התקשורת זה לעשות בלאגן ואקשן. אין לי בעיה עם זה, אבל צריך להיות חכם שיודע לקרוא בין השורות, ואני לא מוצאת פה שום רוע. יש כאלו שחושבים שהרב"י אולץ לכתוב נגד רצונו, ויש שמאמינים לצוואה, וזה הכול. מבריאת העולם לא
תרגיעו22.12.20
37
במקום אתר כיכר השבת להחליף לכיכר סאדיגורה... כמה אפשר לשמוע עליהם? שיודיעו לנו מה החליטו בסוף...
סאדי21.12.20
36
ברגע האמת כאשר חרדי במצוקה, תמיד יעדיף להישפט אצל חוקות הגויים, ולא אצל רבנים.
רבינו21.12.20
צודק הגמרא כבר אומרת את זה, זה לשון הגמרא בבא קמא קי"ד ע"א, לא שנו אלא עכו"ם משום דדייני בגיתי אבל לסטים ישראל כיון דאמרי מימר מייאש. ופירש רש"י, בגיותא - בגאוה ובזרוע.אמרי מימר - צא ותן לו ואין חובטין במקלות לשון אחר דאמרי לנגזל מי יימר כדקאמרת הבא עדים שגנבו ממך. הגמרא כבר אומרת שעדיף להישפט בערכא
ג'פרי 22.12.20
35
יתכן שיש מקום לטעון בדין תורה כי אדמו"ר אינו יכול להוריש את מוסדות הקהילה לבן אחד כי מסתמא התורמים שתרמו את בנייני המוסדות במהלך השנים תרמו את כספם לטובת הקהילה ולא לטובת האדמו"ר דווקא. ולכן מוסדות הקהילה אמורים להתחלק לפי כמות החסידים שמקבל כל אדמו"ר. למעט שם החסידות וכסא ההנהגה בבית המדרש העיקרי ו
אהרן22.12.20
כל הציבור חוץ מעשרים איש כולם הלכו לאדמור שנכתב בצוואה אז טובת הקהילה שהכל ישאר ביד הקהילה כי הם לא התפלגו הכל נשאר אחד
לוי22.12.20
34
כחרדי אני מוחה נגד אשה ובנים שעושים את התורה פלסתר כדי לזכות בכבוד מדומה, שהרי ברור שחוץ מכמה טפשים כולנו מבזים אותם בלבינו, חוץ ממה שהם גוזלים את הבן הקטן, לו לפחות הם היו מודיעים שהם הולכים לדין תורה, אבל הם אינם מוכנים כי ברור להם שהם יפסידו, המטרה שלהם היא רק התשה מתמדת והפעלת לחץ לא הגון על הרב
מוחה22.12.20
33
איזה דוגמא נותנים לדור הצעיר בדור יתום שכזה ואחר כך כשיבואו לחנך כיצד יענו האם נתתם דוגמא מוסרית.
האם מותר לא לקיים צוואה ? 22.12.20
32
עכשיו רואים בתוקף כמה ראה הרבי שהבן הזה הוא הראוי וההוא מירושלים לא ראוי להקרות רבי מבזה את כבוד הרוזין
אלי21.12.20
תירגע שניהם ראויים והכל בסדר
יהודי22.12.20
ההוא מירושלים בכלל לא ראוי וכולם רואים זאת עם ההתנהגות הנלוזה שלו
לוי22.12.20
31
אני לא שייך לשום סדיגורה ב''ה אבל כעומד מן הצד ורואה מה קורה שם נראה לי עדיף שזה אכן יגיע לבית המשפט ומצידי שיפסוק שיהיה 8 אדמורי סדיגורה וכל אחד יוכיח את עצמו וכך עוד אנשים יהנו וכו'
דודי21.12.20
30
עקבתא דמשיחא נערים פני זקנים ירהבו לראות יהודי עם זקן לבן עומד מאחורי בחור צעיר ומשמש אותו נכון שמן הדין הצדק איתו אבל צדיק אמת גם מוותר לאחים האחרים לפנים משורת הדין ובטח לאמא הרבנית שהוא חייב בכבודה
הזוי21.12.20
29
הגיע הזמן שהציבור יוקיע אנשים המזלזלים בבית דין וחושבים להצליח בבית משפט! נניח שמש"י ואמא שלו ינצחו במילא כולם רואים את ההבנה של האדמו"ר זצ"ל בבנו הגדול. [וכן את ההערכה הגדולה שאשתו העריכה אותו, כנראה חושבת שהגבירים מכתירים אדמורי"ם ולא הציבור. (וויזניץ מטעה אותה והיא לא מבינה בויזניץ הציבור לא רצה
ליטאי עם ראש22.12.20
28
לא הבנתי מצווה לחסידיו שיתברכו ויטלו עצות רק מבנו הצעיר ואם החסידים לא מצייתים אז עליהם הטענה, או אסור להמבוגרים לברך? כי המוסדות הם עמותה ולא קנין פרטי, וכלל גדול התובע הולך אחר הנתבע אא"כ הוא ב"ד דמתא
משה קליינבארג22.12.20
27
פייק צוואה.
חיים משה 22.12.20
26
אני שואל שאלה פשוטה, הרי הוסכם על דעת האחים שר' יהושע העשיל הוא אדמו"ר מסדיגורא סתם, וכי באמת יש בכח הצוואה למנוע את ר' מש"י להיקרא סדיגורא-ירושלים??? כמו ר' אהרן שנקרא סדיגורה-לונדון. זו נראית לי שאלת השאלות, או שהנני טועה? אני יודע שיש עניני ממונות (בנין בירושלים), אבל שם אולי זה בגדר הוצאה ממוחזק
יהודי21.12.20
25
למה אף אחד לא מתייחס לשאלה, האם קיום צוואה ולא משנה של מי, גובר על מצוות כיבוד אם מדאורייתא ???? ברגע שהתשובה לשאלה הזאת תנתן, השאר יהיה מובן מאליו !
השאלה היא21.12.20
נענתי לך. 1.לפי הפירסומים(וזה המידע היחיד שיש לי)מדובר בצוואה בפני בי"ד שהגדרתה בחוק "צוואה בפני רשות"(בי"ד/בימ"ש), זו צוואה ש(כמעט)שלא ניתן לערער עליה וגם אם ציוה אח"כ אחרת בצוואה אחרת,גם בפני עדים,כל שלא שינה צוואתו בפני הרשות,קרי בי"ד,הצוואה בפני רשות תקפה וקובעת. 2.דיני ירושה הם דאורייתא ואין מצ
חיים22.12.20
צריך לכבד את האמא ולא לפעול בניגוד הוראותיו של האבא
יהודי22.12.20
לענ"ד כל רעיון האדמו"רות בימינו נובע מזה שהבן הוא הממשיך של אביו ויורש את הכוחות של אביו אחרת מניין לו הכוחות הניתנים לאדמו"ר. ולכן, להיות הממשיך של האבא ולא לשמוע בקולו הוי תרתי דסתרי, וכיבוד אם אינו עניין לכאן. בהנחה שהאבא אכן כתב את הצוואה הזאת. בימינו, חסידים הממנים לעצמם אדמו"ר משלהם כמובן שזכ
מבט של ליטאי22.12.20
כיבוד אם חיה גובר על צוואת האב שמת. כן מבואר בשו"ת נודע ביהודה תנינא אהע"ז סמ"ה ושו"ת רעק"א קמא סס"ח
מצטער לאכזב23.12.20
מש"י סוחט את אמא שלו כמו סמרטוט. כיבוד אם מדאורייתא, אה??
תגיד למש"י22.12.20
א. "מכבדו בחייו, מכבדו לאחר מותו"... ב. אין בתורה שום! חיוב על ילד לשמוע בקול ההורים שלו כאשר זה לא נוגע אליהם. יחס התורה לכיבוד הורים הוא לא פטרונות של ההורים על הילדים. אלא יחס של כבוד ומורא של הילד כלפי ההורים. למרבה הצער כאן האמא היקרה רוצה ודורשה הרבה הרבה יותר מזה...
נתן22.12.20
חשבתי כמך, כיבוד אם חיה לא יותר חשוב, הרס החסידות, הרס המשפחה, הרס החינוך, שלום זה לפני צוואה,
צבי22.12.20
ברגע שהאבא רצה אחרת מהאמא צריכים בדין תורה לשמוע לאבא בגלל שגם הילדים וגם האמא חייבים בכבודו של האבא כך נפסק להלכה לכן אין שום שאלה בודאי שהבן הקטן צריך לעשות רצון אביו ולא רצון אמא כך פסקה התורה
אברהם22.12.20
תעיין בהלכה כיבוד אב קודם לכיבוד אם, אם רצונו של האב היה שאך ורק הבן ה5 יהיה רבי, כפי שהוא כתב את זה ברורות,
כ22.12.20
כיבוד אב זה גם דאורייתא, ולהלכה אם האב אומר משהו אחד והאם משהו אחר, הוא מחויב לשמוע קודם כל בקול אביו.
דוב22.12.20
לך תגיד את זה לרבבות חרדים, הם למדו שהאמא לפני האבא. לפחות הילדים שלי אמרו לי בלי בושה, ילדות חייבות להקשיב לאמא וילדים לאבא, כנראה יש להם תורה חדשה......
הבחור הכי טוב ב22.12.20
טיפש! האם לא שמעת על מאמר חז״ל שאתה והוא חייבים בכבודי ושאין דין כיבוד אב ואם אם הם אומרים לעבור על דין תורה..... שוטה!
שטויות. 22.12.20
שלום זה נקרא להקשיב לכל הצדדים. לא רק לאבא, בוודאי כשיש ספיקות לצוואה.
הבחור הכי טוב 22.12.20
24
למה כולם צריכים לדעת מה קורה שם? יותר נחמד לקרוא כתבות באחדות ישראל,די לפילוגים!! כן לאהבת חינם!!!
שושי22.12.20
23
האם יש סיכוי שמישהו יאחז מהאדמו"ר הירושלמי .
הכיצד לא מקיימים צוואה.22.12.20
הוא בהחלט צובר אהדה מיום ליום אחרי השחיטה שסדיגורה ב"ב מקיימת בהידור רב
יהודי22.12.20
22
האם יש כאן חסיד כלשהו, שיוכל להסביר לי מה מרגיש אדם שמחלקים את גופו ואת משפחתו כמו חפץ? אתה תיקח את הגביע של שבת, אני אקח את יענקי. אתה תירש את החנוכיה, אני את משה זוכמיר. אני האדמו"ר או אתה. האם אין לאף חסיד מחשבה עצמאית?
חנן. ב.22.12.20
בהחלט יש ויש לחסידים דעה עצמאית ורובם הגדול בחרו בקיום הצוואה, והויכוח והדיונים הם לגבי המוסדות, נכסים של המוסדות, השם סאדיגורה, וכן לגבי הירושות שלא מוכנים לתת לאדמו"ר הצעיר את חלקו ואפילו לדון בבית הדין לגבי צו קיום ירושה בעוד ששאר האחים כבר לקחו את חלקם ואפילו יותר ממנו...
לחסידים יש דעה!22.12.20
21
בבית המשפט יש לאדמור הצעיר בעיה קשה. בצוואה אדם מוריש זכויות ממוניות וקניניות. אין מושג של הצהרת כוונות. באם מוסדות החסידות מתנהלות בדרך של עמותה, אי אפשר להוריש חברות בעמותה. חברי העמותה צריכים לבחור בו ולאשרו. כל השאר זה ענינים רוחניים. אולי ניתן לטעון לזכויות שימוש בשם האדמו"ר מסדיגורא". יש בזה מ
פתח תקוואי21.12.20
20
איפה יראת השמים??
אליהו21.12.20
יראת שמים? יש! אבל לא יראת ה' אלא במובן של "פחד גבהים"!
דב22.12.20
אדמו"ר זה ביזנס לכל דבר תפסיקו לייחס להם צידקויות או גדלות בתורה, עיין ערך ברדיטשוב וקולומי
ג'פרי 22.12.20
וראש ישיבה זה סורוצקין? ורב זה הרב ברלנד?
חי30.12.20
19
רפו"ש לכל אותם המבקשים להוציא לעז על האדמו"ר זי"ע ועל ממשיכו שליט"א. הצוואה חוקית לחלוטין, אין בה שום סתירות.
לא שפויים22.12.20
אין בה סתירות, רק המון בושות, בוודאי כשהרבנית בחיים ועוזרת לקבורת החמור של 2 הצדדים, תסגרו הליכלוך בחדר סגור.......עוד מעט יצא החוצה כל השלום בית שהיה בחיים חיותו.
הבחור הכי טוב 22.12.20
18
אוטובוס לאדמורים וטוסטוס לחסידים. לא מבין מה הקטע אם לא יקימו את הצוואה יתחלקו החסידים בין האדמורים הרבים (הרבים) כל אחד יזכה בשני חסידים וחצי, על זה רבים? חלס עם זה תכבדו ותפתחו סדיגורה 45 46 לא חסר מספרים אפשר גם שמונה מספרים מודל 2021...
סדיגורה22.12.20
17
ממש מדהים שמסרבים לקבל את צוואת אביהם ורוצים לפנות לבית המישפט,מה הם יטענו בבית המישפט שהאדמור איבד את דעתו כשכתב אותה ....רק הוכחה לכך תשנה את הצוואה.
david7721.12.20
16
חוצפה!! מה זה לא מכירים בבית הדין שהאדמור הקודם היה שם וסמך עליהם והותיר שם את צוואתו תתביישו לכם כל מי שהולך נגד הצוואה כולל הרבנית והבנים המסרבים! כשבית דין קורא לדין תורה- חייבים!!!! להגיע !!!!! אתה יכול להגיד שאתה לא מסכים לאמיתות הצוואה לדבר לנסות להוכיח את מה שנראה לך אבל פשוט לא ללכת- זה נוגד
י21.12.20
האסטו געזאגט
דודי22.12.20
15
למה צריכים לערב את כלל הציבור בעניינים הפנימיים של החסידות? שחררו אותנו תודה!
קשיא21.12.20
14
כל מי שבתוך העניינים יודע שהאדמור ממשיגורה ידע היטב שאביו לא רוצה להוריש לו את האדמורות מסדיגורא, והוא גם יודע היטב מדוע! הציבור לאט לאט כבר גם מתחיל להבין מדוע! החליט המשיגורה לעשות כאן "הקוזק הנגזל" ולצעוק שלמען השלום אחיו חייב לוותר. לא נחה דעתו עד שסחט את אימו באיומים שונים והוא הצטרפה אליו, וכ
מש"יגורה22.12.20
טעות קטנה משי לא אדמו"ר הוא נסה לנכס את החסידות והשושלת לעצמו במן שאביו זצ"ל הוריש לבן הצעיר והראוי באם רוצה שייסע לניו זילנד שיפתח שם חסידות חדשה עם שם חדש והכי חשוב שלא ינסה לגנוב את הנכסים שלא מגיע לו שזה תכל'ס עיקר המאבק מבחינתו
523.12.20
נעבעך מסכנה שרהלה פרידמן היא נהיית מושמצת בגלל שהבן שלה מאיים עליה שיתאבד אוי יו יו
מים קרים24.12.20
13
"אף הוא ראה גלגלת אחת שצפה על פני המים, אמר לה, על דאטפת אטפוך, וסוף מטיפיך יטופון" . כמה נכונים דברי חכמים ... רואים בחוש את ההשגחה העליונה שביום מהימים תרדוף את הנרדף . שנים של עוגמת נפש ורדיפה נעשו לנגיד ר' חיים יצחק הכהן שפעל ובנה את המוסדות של חסידות סדיגורה בירושלים, מצצו את ד
אברומי22.12.20
מוזר מה שאתה אומר כל המחלוקת עם חיים יצחק זו בגלל משי......
כואב22.12.20
החד גדיא חד גדיא מתחיל קצת קודם
אמת לאמתה22.12.20
גדליה שרייבר יו"ר המועצה הדתית בירושלים (ולימים מנכ"ל הרבנות הראשית) הוא זה שסייע לרבי מסאדיגורה הזקן זצ"ל והוא זה שנתן את הכח לחיים יצחק כהן לקבל הכרה. בדוק נא בדברי הימים של שנות הס' וראה מי עשה מלחמה ועל מה?!!! אז לא היה ברור... עכשיו הכל ברור...
כפר דרום23.12.20
12
תמשיכו! גוטה גוטה! זה ממש עסיסי!! איזה גישמעק! אם יש לכם עוד רכילות מהסגנון הזה ובפרט סכסוכי משפחות מפורסמים תמשיכו לפרסם עם כל הפרטים. הרי בדיוק זה מה שהיה חסר כל השנים בתקשורת החרדית, איזה נס שיש אתרים שמשדרים ידיעות שלא מתאים ליהודים.
חופר22.12.20
11
"תלמידי חכמים מרבין שלום בעולם"
בדחן החצר21.12.20
ממתי אדמו"רים הם תלמידי חכמים רובם ככולם עמי ארצות שקיבלו 20 דורות ירושה מסבא רבא עם הארץ
ג'פרי 22.12.20
מה הקשר בין אדמורי"ם לתלמידי חכמים??
טעות בידך22.12.20
10
אולי יש צדק בשבריה של הרבנית .... לא היתי פוסל זאת על הסף -
james21.12.20
1.לרבנית אין שום מעמד בענין לפי ההלכה,מקסימום מעמד של "עסקנית"! 2.שיביאו כולם טענתם בפני דין תורה ולא ערכאות,אין תירוצים!
יוסף22.12.20
9
האט איר געהערט א מיישע, באנדע גנבים האבן זאך צוגיכאפט צום אדמו״ר פון סדיגורא און זיי ווילן עם באגאנבענען די מוסדות זיין שטוב זיין קבלת קהל פלאץ, און אלע שווייגן מען דארף זיי אלעמען שניידן דער קליינער למען ישמעו וייראו, און צו דעם דארף מען בעטן די בכובעדיקע רעבעצין זאל פארן קיין לונדון און לאזן דא די
יענקל23.12.20
8
הרב ברגר רק צריך לפרסם את תכתובות המייל, וזה כבר יהיה 'קבורת חמור' לרבנית ולמש"י !!!
בושה22.12.20
אבל אם חפץ חיים הוא, הוא לא יעשה את זה, למש"י יש הרבה כוח, ולאו דווקא בשמים...
הלוואי22.12.20
ככל שיגלה, יתגלה כמה שלום בית היה לפני מיתת צדיקים..... וככל שסדיגורה בני ברק ירדפו את מש"י הוא רק יגדל ויגדל.............עדיף לסגור הסיפור הזה מהר! הרבנית בחיים, ומתברר כל יום שבני-ברק בבעיה רצינית.
בחור הזעצר22.12.20
7
ההדר הרוזינאי מתברר שהוא חיצוני בלבד בפנים הכל רקוב
צבי22.12.20
אוי כמה נכון כתבת.........מבפנים הכוונה המנהלים והמושכים בחוטים......
ההויז בחור22.12.20
6
רצונו של האדמור זצ״ל
אליהו21.12.20
5
ממש קידוש שם שמיים ברבים
אברהם21.12.20
4
אוי, נושא כאוב! ויותר כואב, מה שמעוללים חסידי סאדיגורה בירושלים לאדמו"ר, בב"ב! (כמו גניבת המנורה ועוד...)
אלחנן10.01.21
3
א בושה און א חרפה! שהבנים יחפשו לעצמם שם אחר, אולי האדמו"ר מפוצוביץ-ירושלים ולונדון, כי את אביהם הענק זצוק"ל וודאי שהם לא ממשיכים.
ללא שם22.12.20
2
איך על כזה דבר אף אחד לא כותב כאן ועל גור יששששששש מלא שכותבים????
פנחס ורדיגר22.12.20
1
מצער
יהודה המכבי21.12.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

גלריה מסכמת

משאיבת 'מים שלנו' ועד הקבל פני רבו - סיקור נרחב מחג הפסח בחצה"ק ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

צפו בתיעוד

"בזכות ספירת העומר"; כך נעלו בקאסוב ויזניץ את חג הפסח

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריית תמונות

האדמו"ר חילק שיירי מצה לחסידים; טיש נעילת החג בלעלוב

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

צפו בגלריה

מן הפסחים: כך נראה טיש נעילת החג בחצר דזיקוב ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריה מסכמת 

"ופסחתי עליכם" | כך נראה חג הפסח בצל האדמו"ר מצאנז 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

אלה ברכב ואלה בסוסים

הקנאים רוצים לחזור לעידן 'סוס ועגלה'? | תיעוד מהמחאה

חיים רוזנבוים | 30.04.24

קיים את הילד הזה 

בן שמונת ימים | בערב החג: ברית בחצרות האדמו"רים

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

במקום אשר יבחר

זבול בית תפארתנו | האדמו"רים נפגשו לאחר התפילה 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

שירה חדשה 

תיעוד מרומם | האדמו"ר זרק תפוחים ושקדים לחסידים 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

בדבקות עליונה 

שוכן מעונה | טיש נעילת החג בקוזמיר 

חיים רוזנבוים | 30.04.24