כיכר השבת

בשיחה לבחורים

הרבי מסאטמר על ביקורו בישראל: "הרגשתי אימה ופחד"

האדמו"ר מסאטמר הגיע לביקור בן מספר ימים בישראל, כשחזר לארה"ב, סיפר לבחורים חוויות; "נסענו בין ההרים והרגשתי פחד גדול שקשה לי לתאר לכם, לא ראיתי את 'שם הוי"ה'", סיפר הרבי (אקטואלי)

230
שימי שפר | כיכר השבת | ה' בתמוז | 15.06.21
הרבי מסאטמר בביקורו בישראל (צילום: שימי אדל)

האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) שחזר לארה"ב בתחילת השבוע לאחר ביקור שערך בישראל, נשא אמש (שני), דברים לפני בחורי החסידות בהיכל הישיבה בארה"ב, במהלכם הוא הביע את רגשותיו מהביקור.

בתחילת דבריו סיפר הרבי מעשה שהיה אצל הרבי מלובלין זיע"א שעשה דרכו לעבר עיירה מסויימת, ולאחר שהזמנתו לעיירה בוטלה, ניסה בעל העגלון להסתיר את שינוי כיוון הנסיעה, אך הרבי, שלא הכיר את הדרך פנה אליו ואמר לו שהוא מרגיש שהנסיעה השתבשה משום שלדבריו בדרך כלל הוא רואה את ה"שם הוי"ה" בנסיעה, אך כעת משום מה הוא אינו רואה.

בשלב זה סיפר האדמו"ר לבחורים כי במוצאי שבת האחרונה, לאחר סעודת מלווה מלכה המרכזית שהתקיימה בעיר טבריה, סעודה שהסתיימה לפנות בוקר, הוא הגיע לציונו של רבי מאיר בעל הנס כדי להתפלל את תפילת שחרית, ולאחר מכן עשה את דרכו לכיוון שדה התעופה.

"נסענו אחרי רכב שהראה לנו את הדרך, סיפר הרבי, ועברנו ביישובים בהם מתגוררים ערבים, או כפי שקוראים לזה 'השטחים'".

האדמו"ר מסאטמר עם הגעתו לישראל - בביקור בסביון אצל הרב נחמיה רוטנברג (צילום: שימי אדל)

"נסענו בין ההרים והרגשתי פחד גדול שקשה לי לתאר לכם, לא ראיתי את "שם הוי"ה". עברנו בסמוך ליישובים של המתנחלים וראיתי מקומות שכתוב 'פה נרצח' - המקום שבו נרצחו בעבר אנשים, והרגשתי ממש אימה ופחד"

הרבי הוסיף ואמר לבחורים. "בירכתי הבוקר את ברכת הגומל, אבל אני חושב שהסכנה שהרגשתי כשעברנו באותם מקומות, היא סכנה גדולה יותר מאשר הסכנה בעצם הטיסה. אמנם עברתי את הים, אבל הסכנה של החיות הרעות במדבר, גדולה יותר, ואני רוצה להודות להקב"ה שלא קרה לאף אחד כלום. - הגומל לחייבים טובות שגמלנו כל טוב", סיים הרבי את דבריו.

תוכן שאסור לפספס
230 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
146
פרשת שלח לך - בושה!
איל16.06.21
145
בברונקס יותר בטוח .
חילוני16.06.21
144
צדיק
צדיק16.06.21

הצגת כל התגובות

143
ראה כמה שלטים בערבית ורץ לברך הגומל. מי שלא גר בארץ ומבין את המצב לאשורו שלא יביע דיעה
נתי16.06.21
142
היה רב אחד תלמיד חכם עצום שנתברך שתורה וביראת שמים אבל לא בכסף , והיה הסנדלר של העיירה שהיו לו הרבה עסקים אבל היה "פוייער" , וכשגיעה עונת השידוכים השדכן הציע את בנו עבור בת הרב , כשהלכו לפגישה , הייתה בת הרב לבושה בגדים מלוכלכים ,שאלו אותה למה , אמרה להם אם היה תלמיד חכם היה בשביל מה להתקשט אבל בשבי
מספרים מעשה16.06.21
141
על ידי התרחקות מתורת הרזים באה ההכרה של קדושת ארץ ישראל בצורה מטושטשת
ירושלים16.06.21
140
זכיתי להיות אישה יהודיה פשוטה, "מתנחלת" שגרה בשטחי יו"ש, בנחלת שבט אפרים בנו של יוסף הצדיק, אזור מיוחד בו לפי הממצאים הארכיאולגיים היו מכינים את היין אותו ניסכו על המזבח בבית המקדש (הבורות קיימים עד היום, מוזמנים לבוא לבקר) . ובנוסעי בכבישי האזור, אינני רואה כי אם בעיקר את נופה של א"י היפה ואת ההוד
יהודיה פשוטה15.06.21
איזו זכות, הלוואי עלי...
רות16.06.21
139
לצערנו מידת הדין מתוחה וצריכים רחמי שמים גדולים והמבין יבין ולא יצטעצע בכל מיני הסברים ודמיונות על יד המקרה כמו שכבר פסק הרמבם להלכה
שם ה'15.06.21
138
דרכיה דרכי נועם
נחלת שלמה15.06.21
137
מצחיק,מצפת לטבריה ומשם לנתב"ג לא עוברים ביו"ש,איפה הוא ראה מתנחלים?...........?????
ללא שם15.06.21
136
בדרך מקבר רבי מאיר אין שטחים, יש גליל. מי שלא מחובר לארץ הקודש, לא פלא שלא רואה את שם הקודש
טובה הארץ מאוד 15.06.21
135
ה' נמצא וקיים בכול מקום בעיקר בארץ הקודש במיוחד בירושלים
אור15.06.21
134
תישאר בארהב שם יש שפע שם הויה. שלא שם חלקנו כחלקם
אריה15.06.21
133
ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר, ''עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה''
א.15.06.21
132
תגישו לרב בחו"ל שם יש טומאה וגויים וטרף הכל. בארץ הקודש לפחות אני בבית שלי שהשם נתן לי.
ללא שם15.06.21
131
אז אל תבוא יותר
מויחעל טויבעס15.06.21
130
אני איש קטן ,בור ועם הארץ.קשה לי עם הדברים של האדמור מסטמר.הסתר אורות בארץ ישראל? לעומת מה? גילוי אורות בניו יורק??מחילה ,אבל ,לא מבין..
אליעזר15.06.21
129
הרבי מסאטמר הוא מגדולי האנטיציונים ונגד קיומה של מדינת ישראל. קסטנר הוציא את הרבי מסאטמר הקודם ובני עדתו מהונגריה והפקיר את מאות אלפי היהודים הציונים בהונגריה שהנאצים השמידו.
ב ני15.06.21
128
נסע מטבריה לנתב"ג .איזה שטחים הוא עבר ? ואיזה ישובים של מתנחלים הוא ראה ? צריך להחזיר את אלכסי העגלון
אלי15.06.21
127
"דעת תורה" להגה"צ ר' ירוחם ממיר זצ"ל פרשת שלח )ח"ד עמ' קכ"ד(: "בגמ' )ברכות ה.( ג' מתנות טובות נתן הקב"ה לישראל וכולן לא נתנן אלא על ידי יסורין, אלו הן: תורה, וארץ ישראל, והעולם הבא... כן אמר ר"ל )ברכות סג( אין דברי תורה מתקיימין אלא במי שממית עצמו עליה שנאמר )במדבר יט, יד( זאת התורה אדם כי ימות באהל
ר' ירוחם ממיר 15.06.21
126
מעולה, תמשיך לחיות בחו"ל, אנחנו לא זקוקים לעוד חרדים כאן
ללא שם15.06.21
כמה שזה נכון
יאיר16.06.21
125
תוהה מדוע לא פורסמה תגובתי המציינת אמת..הנה אף מעיד עליכם..וגם על כך היד רושמת..
נורית א.15.06.21
124
אתם חולי נפש ( מי שכתב תגובה עלה האדמור ) בין עם הוא צודק ובין עם לא אין לאף אחד זכות לערער על רב שיושב והוגה בתורה גם עם הדעות שלו לא נראות לכם
מוחה15.06.21
123
טוב שהרגיש פחד אולי כך יישאר באמריקה עם הכושים ולא יבוא להטריל אותנו
יעקב15.06.21
122
הרב שכח את סיפור המרגלים, טוב אז כנראה שלמעלה עוד ילמדו אותו מתי אומרים הגומל.
יהודי פשוט15.06.21
121
אתה צריך לחיות בארץ ישראל לא בחוץ! אין פחד לחיות בארץ ישראל זה רק הזיות . מי שמפחד לחיות כאן לא ראוי להיות בארץ ישראל
אייל15.06.21
120
מצליח לשכנע את חסידיו לא לעלות לארץ, אבל לו מותר לטייל בארץ...!! ואגב מעניין אותי האם הוא רואה את הוי' בחו"ל?!?!
יהודי מאמין בתורת משה ולא בזיופים15.06.21
119
הרי במונסי מתנוסס שם "הוו.." על כל בית...
אלי15.06.21
118
המגיב
אז הכי טוב שפעם הבאה לא יבוא15.06.21
117
ומה יש בארצות הנכר?
גלות15.06.21
אלפי יהודים שנוסעים מדי חודש לארה"ב ונעזרים כספים מהיהודים היקרים שגרים שם. גלות? כן. אנחנו עדיין בגלות. אנחנו עדיין אומרים "ומפני חטאינו גלינו מארצנו" וכו' וכו' זה לא אומר שאין מצות ישוב ארץ ישראל.
את זה תשאל 15.06.21
116
מי נוסע מטבריה לנתב''ג דרך ''השטחים''? איפה בדיוק עברו - עמנואל או חברון? חוץ מהמסלול המתוסבך, אין כניסה לשטחי הרשות!!! סיפורי צדיקים
לחיפה דרך ב''ש?15.06.21
115
סתם מעניין איפה הוא כן רואה שם הוי''ה? נוף, זה מה שהוא רואה
מישהו15.06.21
114
עדיף לוותר על האדמורות - ולהיות יהודי פשוט בארץ ישראל ומאמין בהשי"ת באמונה פשוטה.
י15.06.21
113
הם גמרו לו את הביקור רוןב אנשים שהשתתפו בצפת שייכים לראש ישיבה בלב ובנפש כולם היו בצפת או במירון ככה היה לו קצת אנשים גם תושבי צפת וירושלמים ששיכים לראש הישיבה השתתפו והיחזקאלוןנים נשארו בודידים במערכה
יחזקאליסט15.06.21
112
במלוא מובן המילה....
יהודי גלותי15.06.21
111
'ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה'. ה' מתגלה כאן בארץ צריך רק לא לעצום עיניים..
יהודי15.06.21
כסא ה' בעולם.... במיוחד סניפים מעורבים של בני עקיבא
חפיפניק מחורר15.06.21
110
[כא] וַֽיַּעֲל֖וּ וַיָּתֻ֣רוּ אֶת־הָאָ֑רֶץ מִמִּדְבַּר־צִ֥ן עַד־רְחֹ֖ב לְבֹ֥א חֲמָֽת: [כב] וַיַּעֲל֣וּ בַנֶּגֶב֘ וַיָּבֹ֣א עַד־חֶבְרוֹן֒ וְשָׁ֤ם אֲחִימַן֙ שֵׁשַׁ֣י וְתַלְמַ֔י יְלִידֵ֖י הָעֲנָ֑ק וְחֶבְר֗וֹן שֶׁ֤בַע שָׁנִים֙ נִבְנְתָ֔ה לִפְנֵ֖י צֹ֥עַן מִצְרָֽיִם: [כג] וַיָּבֹ֜אוּ עַד־נַ֣חַל אֶשְׁכֹּ֗ל וַיִּכְרְת֨וּ מִשָּׁ֤ם ז
מזכיר לי משהו15.06.21
109
כנראה שהוא אוהב את הכושים של הארלם יותר!!!!!
אני15.06.21
108
לכל הסאטמרים שגרים בחו"ל ....אל תבואו זה בסדר.נסתדר בלעדיכם
חן15.06.21
107
באמריקה הרבי כן רואה את "שם הוי"ה"?
שיודע לשאול15.06.21
מילים כדרבנות
ציוני716.06.21
106
אז ממה מפחד, שהמתנחלים ירצחו אותו או שהחברים הערבים שלו ירצחו אותו?
לב יהודי15.06.21
איפה ראית שהוא חבר של הערבים ? הוא לא קשור למעשיהם של בודדים שאינם מהחוג שלו כלל וכלל.
מחילה מכבודו15.06.21
תראה מי התלמידים שלך ותבין איפה טעית בשיטה אנשים שתומכים ברוצחי יהודים
איך אומרים 16.06.21
105
משנאי ה'
RAFI15.06.21
104
ברור לגמרי-- בארה״ב ובאירופה יש שם ה׳--חילול השם!!!
שלמה15.06.21
חילול השם? איזה חילול השם? מה? ולמה בכלל אישרו את התגובה שלך. היית פעם בחו"ל? האם ידוע לך כמה יהודי ארץ ישראל מגיעים לקהילת סטמאר בחו"ל כדי לגייס כספים וחוזרים משם עם סכומים יפים מאוד? האם אתה בכלל מכיר את היהודים שם? האם אתה יודע כמה יהודים טובים ונדיבי לב יש שם ששולחים חלק גדול מהכספים שלהם כאן לי
תגובה בעלמא15.06.21
103
אני דווקא מרגישה מאוד בטוחה בארצי מולדתי אהובתי
אני15.06.21
כנראה שמעול לא עשית חשבון על שמאז 1948 חיים בחו"ל יותר יהודים מאשר אצל הציונים, ובכל זאת דווקא מאז הקמת המדינה, נהרגו ונפצעו הכי הרבה יהודים "בארץ מולדתך"... כנראה שאתה עיוור שלא אכפת לך כמה דם יהודי הציונים מקריבים בעד הכיבוש האסור שלהם
ג15.06.21
102
הפחד שלך לא מפליא כבר נאמר כל הפוחד זה מעברות שבידו (ובפיו)
יהודה15.06.21
101
הוא מגדיר את אום אל פחם כיו"ש?
*15.06.21
100
מקרא מלא הוא "ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה, מראשית השנה ועד אחרית שנה".
תמיד עיני ה' בה15.06.21
99
הוא לא רואה שם ה'? מעניין. אני דוקא רואה כל יום ויום....
רואה15.06.21
98
הנצי"ב לא הרשה שידברו רע על יושבי הארץ, למרות שמפי השמועה שמעו בחו"ל הרבה דברי דיבה. מסופר שאחד מהשדרי"ם בשיחה עם הנצי"ב דבר עליהם דבר רע על המתיישבים בארץ. גער בו הנצי"ב בכעס: "אתה מרגל ומוציא דבה! צא ממחיצתי", האיש נבהל מאד וניסה להצטדק ולטעון שבסך הכל אמר את האמת, ואין בדבריו אפילו גוזמא. ענה שוב
הגאון הנצי"ב15.06.21
97
למה אין הקלטה מדבריו של האדמור? אני רוצה לשמוע בעצמי איך הוא אומר את זה
015.06.21
אני לא מאמין שהוא אמר את הדברים הללו. בטח הוציאו את הדברים מהקשרם. הוא רב מאוד מיושב ולא מדבר אף פעם בסגנון הזה.
כנ"ל15.06.21
96
ועתה ראיתי כי תגובתי פורסמה מה טוב..
נורית א.15.06.21
95
אֶ֕רֶץ אֲשֶׁר־יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ דֹּרֵ֣שׁ אֹתָ֑הּ תָּמִ֗יד עֵינֵ֨י יְהֹוָ֤ה אֱלֹהֶ֙יךָ֙ בָּ֔הּ מֵֽרֵשִׁית֙ הַשָּׁנָ֔ה וְעַ֖ד אַחֲרִ֥ית שָׁנָֽה׃
התורה אומרת15.06.21
94
הטעות של המרגלים הייתה לא בזה שסיפרו את שראו, אלא בזה שהכניסו את שכלם והסיקו מסקנה, שחזק הוא ממנו, ז"א שילדי הענק חס ושלום חזקים מה' יתברך - "חס ושלום גם בעל הבית לא יכול להוציא כליו״, וטעו כיוון שבמדבר חוו הנהגות ניסיות שלמעלה מדרך הטבע, והבינו והשכילו להבין שכעת בארץ הקודש ההנהגה הניסית לא קיימת ב
טעותם של המרגלים15.06.21
93
בתל ציון או בעמנואל הוא היה רואה שם הויה.
חכם, תם ושאינו יודע לכתוב15.06.21
92
הוא בטוח שלא מפרש את פרשת המרגלים נראה שנתנו לו לשתות וודקה מקולקלת.....טוב שחזר היה שלום ואל תחזור
עמי15.06.21
91
ה' לי לא אירע שמח שהרבי מזדהה עם המתנחלים
חיים15.06.21
90
גם 10 המרגלים לא ראו שם ה'. על זה נאמר אפשר בנקל להוציא את ישראל מהגלות אבל לא להוציא את הגלות מישראל. בציפיה לגאולה קרובה.
משה15.06.21
להוציא את הגאולה המדומיינת, מיהודים שסבלו 2000 שנה הרבה יותר קשה... אם אלוקים היה רוצה שנכבוש את א"י לפני משיח, ושכולם יעלו לארץ, אז היית רואה שלכל הציונים החילונים יש יצר הרע לעזוב את המדינה, ולא להיות ציוני...
האמת כואבת15.06.21
אלוקים רצה שהחילונים יכבשו את המדינה ,ואת החרדים הוא שלח למשרפות באושוויץ , אז בוא אחדש לך אלוקים רצה שיהודים יעלו לארץ ולא עזר שום רבנים לא הגאון מוילנא ולא הרבה רבנים גאונים , הם לא הצילחו לשכנע את היהודים להעלות לארץ עד שהיטלר "שיכנע" אותם.
לשיטתך16.06.21
89
איזה ופי אז שייקח את כל החברה שלו מכאן לארצו הקדושה עם-ריקה-נמאס כבר משנאת חינם שלהם
RAFI15.06.21
88
מי שמפחד ליסוע ברחבי ישראל שאכן ישאר בחו"ל אך שלא ישכח את חטא המרגלים..הקב"ה פה על כל..ב"ה והוכח שוב..בניסי המבצע האחרון בעזה ומדוע הם ושלוחיהם..ובכל העולם רותחים מכך שגם 1000.. !טילים הפעם.. לא השיגו את מטרתם ליזרוע כמה שיותר הרס ואבידות חו"ח וכשהם ישמעו על סיפורי הפחד שלו..של האדמו"ר..העמוק..הם יפ
ללא שם15.06.21
87
צריך לחבר ספר כדי להבין? ואולי יש לומר עד"ז, כי בישובים המתגוררים ערבים או כפי שקוראים לו שטחים של כיבוש, ומיד בנסיעה על מקומות כיבוש שהיא עבירה בתורת הקנאות הרגשתי פחד גדול ולא ראיתי את שם מפני התגרות, ומהיום העגלון בוודאי הרגיש מתי פרח השם ויוכל לפתור בדיוק מהיכן מתחלת קו הגבול מ- 1967
זיס ווי ציקער15.06.21
86
צִיּוֹן, הֲלֹא תִשְׁאֲלִי לִשְׁלוֹם אֲסִירַיִךְ, דּוֹרְשֵׁי שְׁלוֹמֵךְ וְהֵם יֶתֶר עֲדָרָיִךְ? מִיָּם וּמִזְרָח וּמִצָּפוֹן וְתֵימָן שְׁלוֹם רָחוֹק וְקָרוֹב שְׂאִי מִכֹּל עֲבָרָיִךְ, וּשְׁלוֹם אֲסִיר תַּאֲוָה, נוֹתֵן דְּמָעָיו כְּטַל– חֶרְמוֹן וְנִכְסַף לְרִדְתָּם עַל הֲרָרָיִךְ! לִבְכּוֹת עֱנוּתֵךְ
וואלה15.06.21
85
ואני הקטן רואה את השכינה בכל מקום בארץ ישראל, ומתהלך ונוסע בארץ ללא אימה ופחד. ברוך ה' שלא עשני אדמו"ר המחפש דופי וערוות דבר בעם ה' ובארצנו הקדושה.
עקיבא15.06.21
מצטרף לדברים.
יהודי15.06.21
84
סך הכל מילים יפות להגיד שהוא נורא פחדן ...
אה15.06.21
83
מחילה אבל אין מצב שנוסעים מטבריה לנתב"ג דרך מה שהוא מכנה ה"שטחים" בעינינו זה הארץ שלנו אבל חבל מאוד שעוסקים בלהוציא לעז על ארץ זבת חלב ודבש במקום לעשות טישים מיותרים היו לוקחים אותו לאורכה ולרוחבה של ארץ שעיני ה' בה...
משה15.06.21
דרך ועד יערה כניראה הוא מתכוון עלה מצומת גולני
מוטי15.06.21
אפשר לנסוע מטבריה דרך כביש הבקעה (90) לירושלים ולנתב"ג. יותר קרוב ופחות תנועה.
יוסי15.06.21
82
בדר"כ הוא כן רואה.... לא מבין ממה הוא פחד? מהערבים? או מבורא עולם?
מה?15.06.21
הוא מפחד מהאמת שסוף סוף הוא הבין שחובה לעלות לארץ וליישבה שלא יהיה פה השתלטות של עמים אחרים, אבל הוא לא יכול לומר שטעה עד עכשיו
מהאמת15.06.21
חה חה, מפחד מהאמת???? אתם הציונות דתית כבר שנים שאתם מסתירים את הראשונים והאחרונים שפסקו שאסור לכבוש את הארץ מהגויים עד ביאת המשיח, כמו הרשב"ש והריב"ש, "מגילת אסתר" על שכחת העשין לרמב"ן (מצות עשה ד') וז"ל: כי אדרבא נצטוינו לפי מה שאמרו בסוף כתובות (דף קיא) שלא נמרוד באומות ללכת לכבוש את הארץ בחזקה
חה חה אמת15.06.21
אבל למה להתעלם מהעובדא שיש מצווה או לכל הפחות עניין לגור בארץ ישראל כיחיד
ארץ ישראל15.06.21
81
טובה הארץ מאד מאד
ארץ הקודש15.06.21
80
"המרגלים היו מתייראים, שאם יבואו לארץ ישראל, יאבדו נשיאותם, ועל כן מאסו בארץ חמדה והיתְעוּ אחרים עימם, עד שגרמו לנו גלות... המרגלים היו משוחדים בנגיעה שהייתה בליבם. כמו-כן הוא בזמננו: אפילו רבנים ורֶבֶּיים וחסידים: לזה יש רבנות טובה, ולזה אדמו"רות טובה, ולזה עסק טוב או פאבריק [מפעל] טוב, או מישרה טו
"אם הבנים שמחה"15.06.21
79
אסטרטג של היחזקאליסטים החליט לעשות ספינים כמו אצל הפוליטיקאים בהתחלה על הרוגי מירון זה לא עבד הביא ספין חדש מצעד הדגלים השחורים של סאטמאר מול בנט גם זה לא עבד ניסה את המתנחלים ומפחד על הצל של הגבאים ששחטו אותו עם השוונצונת מול כל אנשים שלו שפרשו מארונים ונשאר רק עם אנשים שמקבלים שכר ומשרות הכל התקפל
יואלי מזיק16.06.21
78
לקחו אותו מכביש 90 הבקעה. אחלה עונש
צנעני 116.06.21
77
אולי תעשה טובה ותיקח את הטפילים שלך כי הם כאן לא מוגנים,וחסרי תועלת, ואז יתפנו דירות ליהודים מועילים,ופחות טפילים על הקופה הציבורית גלותי וחסר משמעות,
בנצי16.06.21
76
רק שאלה קטנה:איך הוא נסע בשטחים כבושים?????
אני15.06.21
75
כמה שהוא צודק למה הוא לא לוקח אותם איתו הרי הוא אומר שהרגיש אימה ופחד.בי בי בי בי
משה16.06.21
74
הסאטמרים יעמדו על טעותם רק לאחר מפגש שנאה עם מוסלמים רק בגלל שהם יהודים. החנופה לגויים לא נכונה כשקיימת מדינה יהודית (עם ראש ממשלה חובש כיפה)
חכם, תם ושאינו יודע לכתוב16.06.21
בוא הכל נכון חוץ מראשד ממשלה שלובש כיפה למה גם ראש ממשלת אירן וראש הג'יאהד האיסלמי וראש חיזבאללה ודומיהם לובשים כיפה אז תעשה לי טובה בנט חובש כיפה כי בא לו, הוא מחלל שבת וגרוע מזה אז אל תתלהב מהכיפה!
מסכים חוץ מ....16.06.21
73
הרבי מסאטמר הוא כמו המרגלים המוציא את דיבת הארץ רעה . הגלות שקועה בנימי נשמתו, והוא מוכיח בעליל כי התַפילה " ותחזנה עיננו בשובך לציון ברחמים", אינה אלא מילה נבובה המעידה שאין תוכו כברו
מקס מפתח תקוה15.06.21
זאת אומרת שכביכול כיום נגאלנו? מה אתה מדבר? כל יהודי שלא מאמין בגאולת שווא המדומיינת שלכם, שהשטן נתן לכם, כמו שרבינו גרשם כותב על גמרא תמיד לב ע"א, שטנא נצח, כל יהודי כזה הוא "גלותי", בגלל שהוא ירא שמיים ולא לקקן לציונים הגלותיים האמיתיים? להוציא את דיבת הציונים רעה, זה נקרא דיבת הארץ? הרצחת וגם
חסר לך מח15.06.21
72
בגמרא חולין (סג ב) שאל רבי אבהו למה יש ציפור בשם "ראה"? ואמר כי היא עומדת בבבל ורואה נבלה בארץ ישראל. גדולי ישראל הסבירו שזה משל למי שיושב בחו"ל ורואה את החסרונות בארץ ישראל ומוציא דיבה עליה... לכן ראה זה עוף טמא!!!
ראה15.06.21
להיפך הגמרא מונה בעופות הטמיאים את השמות הבאים חולין סג ע"א, אמר רב יהודה קאת זו "הקוק", רחם זו שרקרק (שרקי)
א15.06.21
71
תושבי ארץ ישראל לא יקבלו תכתיבים מאדם שלא משתתף באפילו טיפה מייסורי הארץ. ובטח שלא מאדם שכל היום הולך מכות עם אחיו תחזור לאמריקה אף אחד לא אמר לך לבוא לפה !!!
יוסף15.06.21
הוא בסך הכל דיבר לבחורים שלו, הוא לא ביקש להכתיב לך כלל, הוא לא מדבר אליך בכלל, מי אתה.
ק15.06.21
70
גם אני לא ראיתי את שם הויה בארץ כשהרבי מסאטמאר היה כאן ובאה עמו טומאת ארץ העמים ב"ה מאז שחזר לארה"ב, חזר להאיר כאן שם הויה.
יוחנן15.06.21
אתה, והמגיבים בדומה לך, פשוט ערומים מדעת. שה' ירחם עליכם (מתכוון לזה מכל הלב).. אני רואה שאתם ממש סובלים עם תפיסת העולם העקומה שלכם.
עמית15.06.21
69
לנו יש זכות לגור בארץ ישראל!!!! כאן הלכו אברהם אבינו יצחק אבינו ויעקב אבינו!!!!! לפחד? מי שמאמין לא מפחד
מתביישת הוצאת דיבה על ארץ הקודש15.06.21
68
אתם הציונות דתית כבר שנים שאתם מסתירים את הראשונים והאחרונים שפסקו שאסור לכבוש את הארץ מהגויים עד ביאת המשיח, כמו פסקי הראשונים בתשוהות שלהם, שמביאים את איסור ג' השבועות הלכה למעשה, הרשב"ש סימן ב', והריב"ש סימן ק"א, "מגילת אסתר" על שכחת העשין לרמב"ן (מצות עשה ד') וז"ל: כי אדרבא נצטוינו לפי מה שאמרו
האמת15.06.21
ראה החלטת חבר האומות, ראה הצהרות בלפור, ראה החלטת האו"ם על הקמת בית יהודי בא"י. כול הקושיות שלך נופלות.
המשיח15.06.21
למגיב בעל האמת לידיעתך או שאתה תמים או שוטה או זייפן לא כל גדולי ישראל אפילו ראשונים לא הביאו להלכה את שלושת השבועות הראשון שציטטת שלא מדוייק בספר המצוות שמנה מצוה ישוב אר"י בזה"ז ולא הביא כלל שלושת השבועות אלא מצוה לכובשה ולישבה משיממונה הרמב"ם גדול הפוסקים בהלכות מלכים כתב על מצות המלך לכבוש את
חוסר דיוק 15.06.21
קודם כל הרמב''ן והרבה ראשונים פסקו שזה מצוה וכן פסק המג''א. לגבי ג' שבועות כבר ביאר האבני נזר שאין בזה שום איסור ולא היה שום שבועות והכוונה בגמ' לשבועה הוא רק נתינת כח כמו השבועה דתהיא צדיק ואל תהי רשע, ואדרבה זה מצוה גדולה מאד. והחפץ חיים כתב דכעת הוא זמן פקידה כיון שהאו''ה עושים פרעות בישראל, לכן
שקר15.06.21
פוסק מרן הרב קוק זצ"ל שאחרי שקיבלנו את אישור האומות בועידת סאן רמו "סר פחד השבועות" ומותר ואף מצווה לעלות לארץ. לגבי רבי יצחק אייזיק מקאמרנא הרב ישככר טיכטל בספר אם הבנים שמחה דן בשיטתו לאורך כל הספר, ודוחה אותה בראיות ברורות אחת לאחת. לגבי הפחד הגדול שאחד באדמו"ר מסאטמר, מעניין שבארץ ישראל אפילו
לגבי ג' השבועות16.06.21
ואתה מעלים ועמך הרבה חרדים שתועים את דברי רבינו הגדול הרמב"ן "מצוה רביעית – שנצטווינו לרשת הארץ אשר נתן הא-ל יתברך ויתעלה לאבותינו, לאברהם, ליצחק וליעקב, ולא נעזבה ביד זולתנו מן האומות או לשממה..." "אבל הארץ – לא נניח אותה בידם, ולא ביד זולתם מן האומות בדור מן הדורות!!!" , מעניין אותי האם יש עוד פס
האמת האמיתית16.06.21
קשקוש. אז תחזור לגולה ותהנה ממנעמיה וצפה לשואה הבאה.
אחות15.06.21
שכחת להגיד שהקבה גם השביע את האומות שלא ישתעבדו בעמ"י יותר מדי, ואם יעשו כן השבועות בטלות, וברור לכל שבשואה הארורה השתעבדו בנו יותר מדי..
צא ולמד..15.06.21
67
"פחדו בציון חטאים..."
פרשת המרגלים15.06.21
כשאתה מצטט דבר שכזה, בהקשר שכזה - זה פשוט אומר שאתה לא יודע את משמעות החיים. והבן היטב.
מישהו15.06.21
66
שיטוס לאירן למ נותנים לו להכנס לארץ
אמא15.06.21
65
הלך להגיד תודה למירב מיכאלי ?
איך החמצתי אותו15.06.21
64
איך החמצתי אותו. הוא ביקר את מירב מיכאלי ?
איך החמצתי אותו15.06.21
63
אני מסתובבת בארץ ומרגישה נפלא ב"ה.
ע15.06.21
בדיוק!! כל הכבוד לך
אור-לי15.06.21
62
רב הזוי (כמו שאר הרבנים) שלקחו לציבור את היהדות והפכו אותה לכת קיצונית וחולנית.
דודו15.06.21
ואתה לא מכיר את הרב הזה שיושב רובו של יום על התורה, גאון עצום, ומנהיג עדה גדולה. ואני גם לא מאמין שהוא אמר את הדברים הללו. בטח יש איזה טוויסט קטן בסיפור. הרב הזה הוא גם בעל כשרון עצום והדברים ידועים.
אתה הזוי15.06.21
גאון כל כך עצום שהוא והחברים שלו לא ראו שכתוב בתורה "בל תוסיף" ומתחילים להמציא כל מיני מצוות הזויות משלהם למשל שאישה נשואה חייבת לגלח את כל שיער ראשה וכדו'
בטח גאון...15.06.21
61
מזעזע. ממש סיפור המרגלים חוזר על עצמו בימינו. קטנות רוחנית.. אשרינו שזכינו לגדול ולחיות בארץ הקודש!
ללא שם15.06.21
60
מעניין שבארה"ב ליד גויים הוא מרגיש את הוי"ה
יעל15.06.21
59
🤣🤣🤣🤣אין מילים סיפורי בלהות הוא עוד לא מבין שבארה"ב יותר מסוכן?
ללא שם15.06.21
בשואה לבד, הרגו כל יום יותר יהודים, מאשר היהודים שנהרגו בכל 70 שנות מדינת ישראל. יחי ההבדל הקטן
משה20.06.21
אתה עוד לא הבנת שתחת הציונים נרצחו המספר הכי גבוה של יהודים מאז הקמת המדינה? (הבדיחה היא שזה אמור להיות "המדינה הכי בטוחה ליהודים"...) הנה לך תבדוק נתונים, ותראה שבחו"ל חיים יותר יהודים מאשר בגלות הציוני, ובכל זאת דווקא תחת הגלות הציוני נהרגו ונפצעו המספר הכי גובה של יהודים, אחרי האסון של השואה שקר
א15.06.21
אתה מאמין לשטויות שכתבת? הרי אתה יודע שזה לא נכון בתוך תגובתך העווילית רשמת את השואה.. עם ישראל עבר פרעות שנרצחו בהם אלפי ואפילו עשרות אלפי בכל פעם.. על מה אתה מדבר בכלל רואים שבחייך לא פתחת ספר היסטוריה! אלתכתוב דברים כאלה טיפשיים לעיני כל מזל שלא כתבת את שמך האמיתי שלא ידעו שאתה ליצן שקרן!
לא' הליצן15.06.21
בארצות הברית ובשר מדינות מה שמתרחש זאת שואה שקיטה שבמהלכה יהודים ויהודיות רבות אובדים לעם ישראל ע"י נישואי תערובת.
השואה השקטה16.06.21
בוא נגיד שאם היו מציעים ליהודים לפני השואה את הלוקסוס למות במלחמה על כיבוש הארץ והצלת יהודים על פני ללכת לטבח רק כי כמה שלא נזכיר שמם אמרו להם להישאר איפה שהם והכול בטוח ובסדר נראה לי שהם משום מה היו מעדיפים להיות בארץ , ובכמות שנרצחו יהודים רק כי התנגדו לציונים , אני חושב שסאטמר בעודף נרצחים כמה זה
מלך חשבון16.06.21
58
זאת הארץ המובטח לנו, רבנו, לא יודעת מה איתך? כשההורים שלנו חיו בחו"ל היתה להם כמיהה לעלות לארץ. אנחנו מרגישים את ההשגחה מקב"ה יום יום, איך זה שאתה רבנו, מרגיש יותר בטוח בארץ נכר, כאשר פה זו הארץ המובטחת לנו? כאן יש את הקירבה הכי גדולה לבורא עולם.
צדקיאל16.06.21
57
כאילו שבחו"ל יש שם הוי"ה
נעם סולמי15.06.21
שניתן לזכות לקדושת ארץ ישראל גם בחו"ל. זה לא פוטר ממצוות ישוב ארץ ישראל כמובן.
תלמד ותראה15.06.21
56
גם בחו"ל אין שם הוי"ה
נעם סולמי15.06.21
רק בחו"ל לא מאיר שם הוי"ה. בארץ ישראל ודאי ישנו "ארץ ה' תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה"
אלי16.06.21
55
ישנם יהודים פשוטים שכן רואים את שם הוי"ה לפניהם,כמו שנאמר"שויתי ה' לנגדי תמיד"
זאלי15.06.21
54
איזה תגובות פארנטיות הראש הישיבה עוד לא הצליח לכבוש את הכל זה יקח זמן כמו ב'ב
יואלי דסקל15.06.21
53
חטא המרגלים
יהושע בן נון15.06.21
52
האם לא על זה בדיוק נאמר: 'פחדו בציון חטאים'? וכדברי הגמרא 'חטאה את', בדיוק כקללת הגלות 'ופחדת לילה ויומם ולא תאמין בחייך', אם יבוא לגור בארץ אולי יתחיל להיות גיבור!
מ15.06.21
51
הרבי מסאטמר מדבר בהיגיון ומספר עובדות ואילו המתנחלים עונים לו דברי אמונה. אז אולי באמת ה"דברי יואל" היה זקוק לשמוע פרקי אמונה מפי הגאונים המתנחלים
עולם הפוך15.06.21
האדמור בעצמו אמר שלא הרגיש שם הויה . תוסיף שבכלל לא נסע ביהודה ושומרון כביכול לשיטתך מקום סכנה. אם כן מה ההגיון??הכל מהבטן... עד שיבוא כושי... הכל מעוות כאילו יש לו רוח הקודש.
רגש ,ידידי, רגש15.06.21
50
מה לסיכום? מה רצו להגיד פה?
?15.06.21
49
גם המרגלים היו תלמידי חכמים ומנשיאי העם וחטאו בלשון הרע על ארץ ישראל הקדושה. יש לנו הכל כאן, כולם מסודרים, והארץ מדהימה!!! רק לפתוח את העניים.
לשון הרע 15.06.21
רק לפתוח את העיניים ולראות שמאז הקמת המדינה חיים בחו"ל יותר יהודים מאשר תחת הציונים, ובכל זאת דווקא אצלכם "במדינה שאמורה להיות הכי בטוחה" נהרגו ונפצעו הכי הרבה יהודים, 25 אלף יהודים כבר הקרבתם בעד הכיבוש האסור, אתה עדיין עיוור?.
רק לפתוח עיניים15.06.21
בזכות מדינת ישראל הגויים שומרים ממכם מרחק. אתה כפוי טובה כלפי מי שמתייסר באמת על ישוב הארץ, ומביא לך על ידי כך תועלת גדולה
ר15.06.21
וכמה היו יהודים נרצחים אם לא היתה לנו מדינה מ 1948 עד היום ? זה כלום 25 אלף : 345 לשנה.כמנין משה.קודם 1948 נרצחו מיליונים יהודים לא רק בשואה. דבר שני. הענין של דת אתה זורק את הכל על הציונות.לא חביבי.אני גר בצרפת.יש אולי 20 אחוז דתיים.אלו שבאו ממורקו מתוניס מפולוניה רובם לא נשאר בהם רק שם משפחה יהוד
אבאתו15.06.21
אדיוט לא בדקת את הנתונים? באיראן חיים 10 אלף יהודים בשלווה ואין פיגועים ורדיפות מגד יהודים, בחו"ל יש תקיפות אנטישימיות בגלל גזירת הגלות שזה יריקה או הכאה קטנה, אבל כמעט ואל נהרגים יהודים בחו"ל על במהירות שזה קורה אצלכם, תחת הציונים נהרגים יהודים, אתה עיוור???? רק במלחמה האחרונה שהיה בקושי לשבוע ימ
ע15.06.21
48
הוא נסע עם אלכסיי העגלון שלקח אותו מטבריה דרך יו"ש לנתב"ג
חלמתי חלום15.06.21
47
למה בארה"ב יש
מאיר15.06.21
46
המרגלים גם אמרו שמפחיד בארץ ישראל, ובמה הם נענשו...
ישראל15.06.21
אז אלוקים ציווה להיכנס לארץ ואחרי זה לכבוש אותה, בניגוד להיום שיש איסור לעלות כל עם ישראל ולכבוש את הארץ בכח, ומי שכובש את א"י בניגוד להלכה מכניס את כל היהודים לסכנה ולפיקוח נפש, אל תדאג אם אלוקים היה רוצה שכיום נכבוש את הארץ, ושכל עם ישראל יגורו בארץ, אז היית רואה שפתאום לכל הציונים החילונים, יש י
ק15.06.21
45
ספר "מרביצי תורה ומוסר" על הנצי"ב מוולאז'ין (חלק א' עמוד ל"ט): בימיו התחיל להתרקם הישוב החקלאי המחודש בארץ הצבי. לב הנצי"ב התרונן וטוב עליו לנוכח זה החזיון. אף הוא השתדל לתמוך במתיישבים, ובכדי לתמוך בהם בפועל – קיים בפרק מסויים מגע עם אנשי האגודה "חובבי ציון". אמנם כשהובלטו הניגודים בינו לבין חברי
הגאון הנצי"ב15.06.21
שקר!! הנצי"ב לא הסכים עם אלו שרחקו באורחות חייהם ממסורת ישראל! הנצי"ב אמר ,שבעובדה שיש כאלו , לא מונע מיהודים יראים ושלמים לעלות! יש לקרוא את האגרת הידועה שלו ולצטט אותו נכון! העיוות הדתילוני הזה מוכר,
חפיפניק15.06.21
44
פרשת שלח - קורח ... ומה היה הסוף ....
אחד העם 15.06.21
43
ר' נחמן כותב שמי שלא מכיר בהבדל בין גוי ליהודי גם לא מכיר בהבדל בין ארץ ישראל לשאר הארצות
מבין15.06.21
42
אֶרֶץ הַקְּדוֹשָׁה יְקָרָה חֲמוּדָה לְתוֹרָה וּתְעוּדָה תִּקָּרֵא דְרוּשָׁה בְּאֶמְצַע הָעוֹלָם הוּסַד יְסוֹדָתֵךְ מִשָּׁמַיִם סֻלָּם נִצָּב לְעֻמָּתֵךְ מוֹרֶה בִּשְׁלֵמוּתֵךְ כִּי אַתְּ הַנִּבְחֶרֶת פִּנָּה מְיֻקֶּרֶת וְאֶבֶן הָרֹאשָׁה רָמָה עַל גְּבוּלֵי תֵבֵל רַב יְקָרֵךְ בַּפָּז לֹא יְסֻלֶּה ו
וואלה15.06.21
41
באופן כללי הצדיק נהנה מהביקור במדינת ישראל. לא כדאי לפתח חרדות.
יזדי15.06.21
40
אפילו לילדי חסידי סאטמר שעומדים ושרים האוהב ישראל הזה לא מביט ולא מחייך ...לא יאומן
חבד15.06.21
39
אהרוני ..כנראה שכחת את פרש. המרגלים ...ואם בפחד עסקינן .כמה יהודים שומרי תורה ומצוות מפחדים לעבור בקרית יואל ..
יואלי 15.06.21
38
מציע לאדמור שלא יבוא יותר, אנחנו נשמח שיישאר שם לריב עם אח שלו
נפתלי15.06.21
37
נשמע לי שהוא נסה דרך כביש 65 אבל חשב שהיה בשטחים.
בנימין15.06.21
36
ארץ ישראל גימטריה 832=32 כפול 26. לב כפול שם הויה. מדינת ישראל עם האותיות גימטריה 1055= אחד אהיה הויה אדני שדי אל צבאות אלהים בדיוק 1055. מגן דוד במספר קטן 26 שם הויה. צה''ל: צבא הגנה לישראל עם הכולל 728=28 כפול 26. כח כפול שם הויה.זה מה שאומרים כח צבאי. כשאדם אוהב את מדינת ישראל הוא רואה
אבאתו15.06.21
35
מי שרחוק מה' נמצא בגלות. מי שקרוב לה' נקרא בן חורין. האדמו"ר נמצא בגולה, מתגורר שם ונמצא בתודעה עמוקה של גלות וריחוק מארץ ישראל אשר ה' אלוקיך בה... מה הפלא?
אברהם15.06.21
34
היופי בעיני המתבונן. גם המרגלים מצאו מה שחיפשו, וגם יהושע. האדמור בחר
כל אחד15.06.21
אצל המרגלים אלוקים בעצמו אמר לבוא לארץ, ולכבוש את הארץ, ולכן היה שם דווקא הנסיון שלא להכנס לארץ, וכיום זה הפוך שאסור לכבוש את הארץ, ואסור לכל עם ישראל לעלות לארץ, אלא רק ליחידים ומעט, ובגלל זה תראה את כל העמי הארץ מדברים כמו "צדיקים גדולים" על אהבת הארץ וכו' והסיבה כי כיום היצר הרע הוא שנרצה שלטון
א15.06.21
33
כתבה תמוהה, בלשון המעטה. כנראה הוא לא נסע בשטחי יש"ע, אלא בגליל (מטבריה לשדה התעופה) - אכן גם שם יש ערבים. אבל דווקא בין היהודים במירון בל"ג בעומר היה יותר מסוכן. הייתי שמח להאיר את עיניו ולהשיב את נפשו ע"י נסיעה של חצי יום דרך אריאל, עלי, שילה (כולל שילה העתיקה, אשר בה עמד המשכן 369 שנה!), שבות-רחל
יהודי ישראלי15.06.21
בברוקלין הוא רואה שם הוי"ה ובארץ הקודש הוא רואה אימה ופחד.. "עולם הפוך ראית..." רב'ה..
חריף ומדויק!15.06.21
32
עיני ה' אלוקיך בה וכו'
ללא שם15.06.21
31
בני אדם מסויימים מפחדים מהצל של עצמם , וגם הרבי ... הבן אדם חי בחממה כל חייו , אז לגיטימי שכמו כל ילד אמריקאי אחר שמגיע לארץ לטיול ומגלה שיש מקומות שאנשים נרצחו בהם מתחיל לפחד .
הוא סה"כ בן אדם15.06.21
30
מי שלא מאמין לא רואה! הבנת?
אברהם15.06.21
29
כמה שלמו לקנות את התגובות העיקר שתוציאו מהם כמה שיותר שלא ילך למשפט שלהם בערכאות
אלעזר יונה שטיי15.06.21
28
אָגֹז וְאַשְׁלִיךְ פְּאֵר נִזְרִי וְאֶקֹּב זְמָן, חִלֵּל בְּאֶרֶץ טְמֵאָה אֶת־נְזִירָיִךְ– אֵיךְ יֶעֱרַב לִי אֲכֹל וּשְׁתוֹת בְּעֵת אֶחֱזֶה, כִּי יִּסְחֲבוּ הַכְּלָבִים אֶת־כְּפִירָיִךְ? אוֹ אֵיךְ מְאוֹר יוֹם יְהִי מָתוֹק לְעֵינַי, בְּעוֹד אֶרְאֶה בְּפִי עֹרְבִים פִּגְרֵי נְשָׁרָיִךְ? כּוֹס הַיְגוֹנ
וואלה15.06.21
27
ובארץ העמים אתה כן רואה שם הוי"'ה?? אל תוציא לעז על קדושת ארץ ישראל, וכ"ש על מרכזה (יהודה והשומרון), ששם הקדושה מזהירה ביותר (מ'ירון, ש'כם, י'רושלים, ח'ברון). עם ישראל מואס בגלות ורוצה בקדושת הארץ.. תתקדם.
*15.06.21
מירון זה לא מקום קדוש, היא לא בערי הקודש
אמת15.06.21
אכן אמרת את זה נכון, עם ישראל מואס בגלות, ולכן כלל ישראל מואס בכם הציונים הערב רב, שהגלות שלכם יותר קשה מגלות הגויים (כמובא בזוהר), ואכן סאטמער רוצים רק את קדושת ארץ ישראל, ולא את הציונים מטמאי הארץ
115.06.21
אני רואה את התגובה שכתבתי, ואני חוזר בי מהניסוח. ראוי להזהר יותר בכבוד ת"ח. אשמח במחיקתה.
*15.06.21
כָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב--התגובה הראשונה נכונה מאוד!!!
שלמה15.06.21
26
לא לפני הרבה זמן קראנו בתורה את פרשת המרגלים, החטא שלהם היה לשון הרע על ארץ ישראל. הוא מסכן שהוא נכשל בלשון הרע על ארץ ישראל שהיא ארץ זבת חלב ודבש. הלווא ויזכה לחזור בתשובה שלמה.
הצודק15.06.21
25
הארץ דוחה את מי שלא אוהב אותה
גלות15.06.21
בחזרה האמיתית לא"י, אז נראה בדיוק את מי ארץ ישראל דוחה, אז יהיה מפלתכם, גמרא מגילה דף יז ע"ב: וכיון שנתקבצו גליות נעשה דין ברשעים, וכיון שנעשה דין מן הרשעים כלו הפושעים וכולל זדים עמהם, וכיון שכלו הפושעים מתרוממת קרן צדיקים, רש"י על הגמרא: וכיון שנתקבצו גליות נעשה דין ברשעים - קודם שנתיישבו בירושלים
גאולה אמיתית15.06.21
24
ואני רואה שם שמים בכל מקום. הוא לא רב כלל. ארץ אשר עיני ה. בה מראשית השנה. שב שם אצל ביידן והכושים הטמאים על סיר הבשר. אנחנו בארץ ישראל ומדברים לשון הקודש אנחנו מלכים. בחו.ל אתם עבדים לכסף ולזהב ולכבוד ולסיר הבשר. תרקבו שם
ללא שם15.06.21
צודק בכל מילהה זה מה שרציתי להגידד
מישהי15.06.21
אסור לדבר דיבורי חול בלשון קודש, וכ"ש מה שהחילונים עושים שמדברים ... עם לשוננו הקדוש, רח"ל, לשון הקודש נמצא ממש בגלות בידי יהודים שלא נזהרים בקדושתה, וכ"ש שאסור לערבב בלשון הקודש מילים בעברית שהמציא כופר, זה כמו להוסיף בתנך מילים חדשות של בן יהודה, עיין אגרת הרש"ב נגד עברית, וזה הסיבה שהרמב"ם כתב ה
אהרון15.06.21
23
מטבריה לנתב"ג דרך יו"ש? נשמע שהרבי לא כ"כ מכיר את ארץ ישראל..
ללא שם15.06.21
כן, דרך כביש הבקעה (90) לירושלים ונתב"ג. יותר קרוב ופחות תנועה.
יוסי15.06.21
הוא התכוון כנראה לכפרים ערביים בהרי הגליל
יוני15.06.21
לא... הוא בטח נסע דרך הגליל התחתון.
ח15.06.21
22
לא בכדי קראנו פרשת קורח בצמוד לביקור האדמו"ר...וכול המוסיף גורע!!!
משה15.06.21
פרשת המרגלים מתאימה יותר-- גם עשרת המרגלים לא ראו שם הקב״ה בארץ ישראל!!!
שלמה15.06.21
21
אל תבוא נשמה.. תשאר שם ואל תוציא דיבה על הארץ
נתנאל 15.06.21
20
לִבִּי בְמִזְרָח וְאָנֹכִי בְּסוֹף מַעֲרָב / אֵיךְ אֶטְעֲמָה אֵת אֲשֶׁר אֹכַל וְאֵיךְ יֶעֱרָב אֵיכָה אֲשַׁלֵּם נְדָרַי וֶאֱסָרַי, בְּעוֹד / צִיּוֹן בְּחֶבֶל אֱדוֹם וַאֲנִי בְּכֶבֶל עֲרָב יֵקַל בְּעֵינַי עֲזֹב כָּל טוּב סְפָרַד, כְּמוֹ / יֵקַר בְּעֵינַי רְאוֹת עַפְרוֹת דְּבִיר נֶחֱרָב.
וואלה15.06.21
19
בטח בגלל חולשת הנסיעה וטורח הדרך, נשכח מכבוד קדושת האדמו"ר שליט"א, פסוק מפורש בתורה, ארץ אשר עיני השם אלוקיך תמיד מרשית השנה ועד אחרית שנה, אני בטוח שבקרוב תצא הבהרה בנושא
ברור ברור15.06.21
אז למה מהקמת מדינת הציונים מאז 1948, נהרגו ונפצעו המספר הכי גבוה של יהודים דווקא ב"ארץ אשר עיני השם אלוקיך בה"? וכל זאת על אף שבחו"ל יש יותר יהודים מאשר תחת הציונים, אלא על כרחך שא"י לא מצדיק תועבות ולא מצדיק את הכיבוש ציוני האסור, האדמור לא דיבר מילה על ארץ ישראל, אלא על הסכנה הגשמית שהציונים גרמו
115.06.21
באיזה ארץ יש לימוד תורה כמו בישראל???? באיזה ארץ הקב״ה הציל את היהודים כאשר הנאצים היו על הגבול??? בסאטמר????
שלמה15.06.21
באיזה ארץ יש כזו תמיכה כספית לתורת ארץ ישראל כמו בארה"ב. של נעליך מעל רגליך לפני שאתה מדבר על יהודים יקרים שמחזיקם בכספם הרבה מתורת ארץ ישראל. אסור לדבר על ארץ ישראל אך אסור לדבר על יהודים לא פחות.
דוד15.06.21
ציוני מתוסכל אין לך מה לענות ענינית שכבר גרמתם ליותר מ25 אלף יהודים שייהרגו וייפתעו אצלכם בגלל הכיבוש האסור ואומלל?... הנצאים כיום זה מקצת הערבים, שכבר גרמו להרוג הרבה יהודים וכל זאת בזכות הציונות, נו איפה הציונות בדיוק מצילה אותכם??.. רק ממלחמה קטנה שהיה בקושי שבוע ימים, של ערבים פרימיטיבים מעזה,
ע15.06.21
ביום אחד באושוויץ נהרגו יותר מ-25 אלף יהודים!! יום אחד באושוויץ! ולעומת זאת פה מדובר על מעל 70 שנה!! הכל בזכות הקמת המדינה אין ספק!
כסיל!15.06.21
18
גם המרגלים דיברו בסיגנון זה: ארץ אוכלת יושביה...
יהודי של אמת15.06.21
נכוןן השם ישמורר
אאא15.06.21
17
כשלא רוצים ליסוע בכבישים של "הציונים" ונוסעים בשטחים אז מרגישים אימה ופחד
משה15.06.21
כאילו ביו''ש זה לא הציונים בנו
חחחח15.06.21
16
באירופה ובאמריקה יותר טוב. כשתהיה שם שוב שואה אנשים כמוהו כמובן יבכו ויקללו למה הציונים לא יוצאים מגדרם לעזור להם. אתם תולים יהבכם על הגויים? תבקשו מהם שיצילו אתכם....
באירופה יותר טו15.06.21
כופר אומלל לעולם לא נקלל את הציונים למה הם לא באים לעזור כביכול, אם נקלל בכלל, זה יהיה בסיבת ההתחפשות שלהם ל"מצילים", ולמה הם גורמים לשואה וסכנה ליהודים מאיראן ומצד עוד אומות, תחת הציונים נפצעים זקנים חרדים חסרי ישע כמו פליישמן, ובחורים מוגבלים כמו יענקי רוזנברג, וילדות בגיל 10 כמו ההיא במאה שערים,
קוקוריקו15.06.21
15
ארץ ישראל לא משפיעה רוחנית על מי ששונא אותה, ושונא את המתמסרים ליישוב הארץ לכן הארץ הסתירה ממנו את שם ה', הוא לא היה ראוי לזה
דתי ומאמין15.06.21
אתה צריך פסיכיאטר, כי אצליך השלטון הציוני זה א"י, אם בזמן שהבריטים או התורכים שלטו בארץ, היה איזה יהודי ששונא ומדבר נגד השלטון ששולט אז בארץ גם ההית אומר שזה מרגלים?... ולגבי ישוב א"י, אסור לבנות ישובים אם זה בכח ויד חזקה נגד אומות העולם, הרבה פוסקים סוברים שאין בכלל מצווה כיום לשבת בארץ, וגם לאלו
/15.06.21
גמרא מפורשת: עדיף לגור במקום שרוב גויים בארץ ישראל מאשר לגור ברוב יהודים בחוץ לארץ! (גיטין דף קיא אם אני לא טועה) וכן כל הגמרא מי שלומד באמת מה שכתוב רואה שכל הגמרא ציונית ושמעל חצי ממצוות התורה יכולות להיעשות רק בארץ ורק בכלל עם ישראל! מה אומר שאי אפשר להיות יהודי שומר תורה ומצוות בגלות . התבטאוי
אי ציוניות משמעותה לימוד תורה מעוות מהיס15.06.21
14
בארה"ב נרצחים כל כמה דקות, בעיקר בניו יורק, לוס אנג'לס וכו', שם נרצחים סתם בשוד או אלימות זולה וכו'. מה שם אין לכם פחד ואימה? מי שלא גר בארץ ישראל ויכול עתיד ליתן את הדין כתוב לנו, מי שדר בארץ ישראל מובטח לו שהוא ....., איזה פחד לגור בארה"ב ארץ הסיטרא. יאלה כבר עם הסיסמאות מספיק, אל תבואו לביקור בזק
סתם שאלה15.06.21
13
כמו המרגלים
זוהר15.06.21
מי שאומר לא יודע ומי שיודע לא אומר. תדעו לכם כלל ברזל .
אלי תשבי15.06.21
12
נפלה נא ביד הכושים בניו יורק כי רבים רחמיהם, וביד הציונים בארץ ישראל אל אפולה.
נביא אמת15.06.21
11
ובקיצור, "וַיְסַפְּרוּ לוֹ וַיֹּאמְרוּ בָּאנוּ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר שְׁלַחְתָּנוּ וְגַם זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ הִוא וְזֶה פִּרְיָהּ: אֶפֶס כִּי עַז הָעָם הַיֹּשֵׁב בָּאָרֶץ וְהֶעָרִים בְּצֻרוֹת גְּדֹלֹת מְאֹד וְגַם יְלִדֵי הָעֲנָק רָאִינוּ שָׁם: עֲמָלֵק יוֹשֵׁב בְּאֶרֶץ הַנֶּגֶב וְהַחִתִּי וְהַיְבוּסִי
אור15.06.21
10
אם לא זכית לראות את שם הויה בארץ הקודש ,,אז מה שאתה זוכה לראות בחוץ לארץ זה בטח ובטח לא הויה.
מרדכי15.06.21
בידיוקקק בחוץ לארץ עוד יותר אין ואיך הוא יכול להגיד דבר כזהה
אפרתת15.06.21
9
כן עברנו את פרשת המרגלים וראינו מה שקורה מי שמדבר על ארץ הקודש ולא משנה גם אם הוא אדמור המרגלים היו הרבה יותר גדולים מאדמורים של ימינו ונענשו ובגדול
RAFI15.06.21
צודק-כָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב
שלמה15.06.21
אדיוט אם הבריטים או התורכים היו שולטים בארץ, והיו גורמים להריגות רבות ליהודים כמו שהציונים גורמים כיום, והאדמור היה אומר אז שהוא מרגיש פחד בארץ, גם היית כותב בטפשותך שזה נקרא לדבר נגד קדושת א"י? אם יהודים היו מדברים על פחד בא"י בגלל הבריטים או התורכים, היית מקבל את זה בהבנה, א"כ על כרחך שמפריע לך
115.06.21
8
הוא לא חייב להכנס לארץ ישראל
משה רבינו15.06.21
סתום
אלי ב15.06.21
7
אסור להוציא דיבת הארץ הקדושה. " ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה , מראשית השנה עד אחרית השנה" .
הלכה פסוקה.15.06.21
מה הקשר בין ארץ למדינה? להיפך: ארץ שמדינה עם מטרות חילון מטמאת אותה , המדינה היא הבעיה ולא מי שמעיר על כך!
דור מבולבל15.06.21
הוא לא הזכיר מדינה
מה הקשר?15.06.21
6
למה לא ביקר בירושלים?
באמת פחד - 15.06.21
5
אם כב' קדושת האדמו"ר נסע מטבריה לנתב"ג - אין שום סיכוי שעבר ב"שטחים" לא מבחינת זמן , לא מבחינה הגיונית ובטל לא גאוגרפית, אלא אם הכינו לכבודו סבוב מיוחד שלוקח זמן רב. מישהו בלבל את כב' האדמו"ר. מצער.
הגה15.06.21
כמו בסיפור שסיפר על העגלון
רונס15.06.21
4
איזה צדיק השם ישמור עליו אמן
חיה15.06.21
3
תעלו לארץ יותר חשוב .
קובי15.06.21
אסור לעלות לארץ, יש הרבה מקורות הלכתיות לזה, אני לא הולך להביא את כל ההלכה בנושא, עיין משך חכמה פר' ויחי וז"ל: פקד יפקוד אתכם והעלה אתכם כו' הנה למדם "כי לא יעלו בחומה עד בוא נביא מהשי"ת ויאמר פקד" כו' "וזה למוד לדורות שלא יעלו מעצמן" ולא כמו שעשו בני אפרים שהקדימו הקץ, וגם אם יאמר להם הנביא שיעלו
א15.06.21
הרי המשך חכמה כידוע הוא האור שמח ,דהיינו רבינו מאיר שמחה מדווינסק אמר במפורש שסר פחד שלושת השבועות בועידת סן רמו.... רק שאני בטוח שהם אפילו לא יודעים מה זו ועידת סן רמו... טפשות תעיינו תעיינו...
איזו טפשות15.06.21
אז למה הבעש''ט והמגיד שלחו את רבי מנחם מנדל מטבריה (הפרי הארץ)לארץ? למה הגאון שלח את רבי מנחם מנדל שיקלובער? למה רבי אברהם דב מצפת (הבת עין) עלה לארץ? אהה, שכחתי שאתם בסאטמאר אוחזים שנשכחה תורת הבעש''ט ותלמידיו, מחילה שאני מעמת אותך עם עובדות
חזק ש'ך15.06.21
חוסמים פה תגובות, תלמד את ההלכה שיחידים ובעליות קטנות מתר לעלות לארץ, אבל בעליות גדולות על מנת לכבוש את הארץ אסור, עיין שו"ת אבני נזר יו"ד סימן תנד' אות נב', שכותב שזה הטעם שעם ישראל לא עלה 2000 שנה לארץ ישראל בגלל איסור 3 השבועות
י15.06.21
2
אני לא מרגיש את הקדושה, ולפעמים אפילו מרגיש טומאה. אבל כאחד שזכה לחיות בארץ הטובה הזו, זו העבודה. עלינו החובה לגרש את הטומאה ולהאיר את הקדושה. וכן העבודה קשה, אבל טובה הארץ מאוד מאוד. אני מבקש מכם אחינו הקדושים, לבא לחיות איתנו, לעזור לנו לסדר את הבית, לקראת בא המלך.
דוד15.06.21
1
מרגלים אסור להוציא דיבה רעה על הארץ.
יהושוע וכלב15.06.21
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

האדמו"ר ערך טיש לזכר ה'דברי חיים' - אבי שושלת באבוב

חיים רוזנבוים | 06.05.24

שולחן מלכים

גלריה מרהיבה - פסח בצל הקודש: סיכום מחסידות סאטמר

חיים רוזנבוים | 06.05.24

שערי ירושלים

על אף חולשתו - האדמו"ר מסטראפקוב ערך 'טיש' הילולא

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה מרהיבה

בשיכון ג' ציינו הילולת ה'דברי חיים' מצאנז - "אבי השושלת"

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה נוסטלגית 

במלאת כ"ג שנים להסתלקותו - הצצה לחייו של האדמו"ר מפינסק קרלין זצוק"ל 

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

זכות אבות יגן 

בקרית צאנז בירושלים ציינו את ה'הילולא רבא' 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תורה וחסידות

מה חיפש האדמו"ר החסידי בבתי ראשי הישיבה?

חיים רוזנבוים | 06.05.24

וזאת לתעודה 

הילדים בקרית הבעל שם טוב הגו וקיבלו תעודות מהרבנים

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריית תמונות

עם סיום ש"ס וסעודת מצווה: טיש ה'יארצייט' בגארליץ

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד ענק

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24

ויחיה זרעם

רועה נאמן | האדמו"ר מצאנז גימגראד ערך טיש הילולא

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

באה שבת באה מנוחה 

על אף המצב המתוח בצפון | האדמו"ר מירושלים שבת בצפת 

חיים רוזנבוים | 05.05.24

חסל סידור פסח

חג הפסח בחצה"ק באבוב 45 | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 05.05.24

סיפור למוצאי שבת

הבעש"ט נשאל: "מדוע דווקא הבקשות שלך נענות בשמיים?"

הרב אהרון ראובן | 04.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כשהמשרת של הבעל שם טוב הרהר: 'הלוואי והגרביים היו שלי'

כיכר השבת | 04.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בית אהרן ברכו ה' 

סאטמאר: ראש הישיבה קבע משכן חדש לחסידים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24